Tohle bude vaši grafiku bolet, RTX mód pro Max Payne vám sebere přes 1300 FPS
Éra remasterů a remaků nekončí. S RTX Remix je oživování starších her zase o něco jednodušší. Jen vám při tom možná shoří grafika.
Dalo by se říct, že díky RTX Remix budou vznikat ve velkém fanouškovské remastery. Nvidia komunitě a vývojářům poskytla nástroj, skrze který mohou implementovat například patch tracing i do několik desítek let starých titulů. Dokonalým příkladem je Max Payne, tedy 23 let stará hra. S RTX Remix sice přichází lepší nasvícení, ale za cenu možná až nepřiměřeného snížení počtu snímků za sekundu.
Test s RTX Remix a implementací path tracingu byl proveden na stroji s GeForce RTX 4080. V základní hře postavené na DirectX 8 nebylo problém vyhnat FPS až za hranici tisícovky. V jistých pasážích šlo až o 1400 FPS. A pak že nám ty 500Hz monitory k ničemu nebudou.
Žerty stranou, do tuhého šlo ve chvíli, kdy se ukazatel FPS při zapnutí path tracingu zastavil lehce nad hodnotou 60. Snížení o 1300 FPS přišlo i se zvýšením spotřeby grafiky ze 180 W na téměř dvojnásobek.
Samozřejmě jde o fanouškovskou předělávku, respektive modifikaci. K optimalizaci od herního studia má tedy celkem daleko. Ostatně i přiložené video ukazuje, že o tak velký rozdíl v herním zážitku nejde. Hře by rozhodně prospělo pohrát si i s texturami. Přesto je to zajímavý start pro tento nástroj, který by časem mohl oživit i řadu dalších postarších titulů.