Tohle bude vaši grafiku bolet, RTX mód pro Max Payne vám sebere přes 1300 FPS
i Zdroj: Remedy Entertainment
Novinka Tohle bude vaši grafiku bolet, RTX mód pro Max Payne vám sebere přes 1300 FPS

Tohle bude vaši grafiku bolet, RTX mód pro Max Payne vám sebere přes 1300 FPS

David Jiránek

David Jiránek

29. 1. 2024 15:30 67

Éra remasterů a remaků nekončí. S RTX Remix je oživování starších her zase o něco jednodušší. Jen vám při tom možná shoří grafika.

Reklama

Dalo by se říct, že díky RTX Remix budou vznikat ve velkém fanouškovské remastery. Nvidia komunitě a vývojářům poskytla nástroj, skrze který mohou implementovat například patch tracing i do několik desítek let starých titulů. Dokonalým příkladem je Max Payne, tedy 23 let stará hra. S RTX Remix sice přichází lepší nasvícení, ale za cenu možná až nepřiměřeného snížení počtu snímků za sekundu.

Test s RTX Remix a implementací path tracingu byl proveden na stroji s GeForce RTX 4080. V základní hře postavené na DirectX 8 nebylo problém vyhnat FPS až za hranici tisícovky. V jistých pasážích šlo až o 1400 FPS. A pak že nám ty 500Hz monitory k ničemu nebudou.

Žerty stranou, do tuhého šlo ve chvíli, kdy se ukazatel FPS při zapnutí path tracingu zastavil lehce nad hodnotou 60. Snížení o 1300 FPS přišlo i se zvýšením spotřeby grafiky ze 180 W na téměř dvojnásobek.

Samozřejmě jde o fanouškovskou předělávku, respektive modifikaci. K optimalizaci od herního studia má tedy celkem daleko. Ostatně i přiložené video ukazuje, že o tak velký rozdíl v herním zážitku nejde. Hře by rozhodně prospělo pohrát si i s texturami. Přesto je to zajímavý start pro tento nástroj, který by časem mohl oživit i řadu dalších postarších titulů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama