Twitter ovlivňuje prodej hudby
Podle nového průzkumu firmy NPD kupují uživatelé Twitteru o 77% více hudby než ti, kteří službu nevyužívají.
Navíc dvanáct procent těch, kteří si v uplynulých třech měsících koupili hudbu přes internet, používá Twitter - celkově si hudbu podle průzkumu v posledních třech měsících koupilo osm procent internetových uživatelů. "Uživatelé sociální sítě Twitter jsou pro hudební průmysl velmi důležití," říká analytik NPD Russ Crupnick.
Třetina dotázaných uživatelů Twitteru uvedla, že si v posledních třech měsících koupila hudební CD a 34% si koupilo digitální hudbu - u běžných webových uživatelů, kteří službu nevyužívají to je 23, respektive 16 procent. Další třetina uživatelů Twitteru hudbu poslouchala na sociálních sítích, 41% přes online rádio a 39% díky hudebním videím.
Podle průzkumu je u těchto lidí více než dvojnásobná pravděpodobnost, že navštíví služby jako MySpace Music nebo Pandoru. "Twitter má potenciál k tomu, aby svým uživatelům urychlil hledání nové hudby a společnosti díky službě mohou jednoduše cílit na své zákazníky," říká Crupnick. "Pokud to nebudou hudební společnosti přehánět, má Twitter sílu zabavit (uživatele) a motivovat fanoušky ke koupi nové hudby či koncertních lístků."
Zdroj: Reuters