Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Kouzlo digitální distribuce

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

scobra
scobra
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen jedna věc... Někde na začátku si stěžujete, že ochrana ve hrách je v poslední době závislá na připojení k internetu a serverech vydavatele... A pak píšete o Steamu. Není ale Steam (a jiné podobné služby jako Impulse, D2D...) úplně stejný případ? Když se s ním něco stane, nebudete mít vůbec nic (ani to médium v šuplíku). Navíc některé hry i přes to, že jsou distribuované přes Steam, kontaktují servery distributora k ověření legálnosti.
Lepší příklad by v tomhle případě byl projekt CDProjektu Good Old Games ([url]www.GOG.com[/url]), kde si hru koupíte, stáhnete si kompletní instalační balíček, a můžete si s ní dělat, co uznáte za vhodné. Projekt vykazuje až obdivuhodně malou míru peer2peerizace.

Jo a vlastně ještě druhá věc... Tyhle extrémně restriktivní ochrany jsou obvykle jen dočasná záležitost. Několik měsíců od vydání zpravidla vyjde patch, který je zruší.

glowi2
glowi2
Level 0 Level 0
28. 7. 2010 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scobra Osobně mi přijdou tyhle nářky jak Steam a jiné distribuční služby se náhle vypaří nebo odletí do vesmíru směšné.
Rozhodně to je mnohem méně pravděpodobné než že si poškrábete DVD nebo ztratíte booklet s CD key, což nikdo neřeší.
Sám raději kupuji fyzická média, protože mám rád krabičky, ale trend je takový, že bez připojení k internetu si za chvíli nezahrajete ŽÁDNOU hru. Pro vydavatele to je prostě výhodné a pokud nabídnou i službu navíc, jako Steam, nemám problém.
GOG je jiná liga to jsou staré hry, tam nikdo bazarový prodej apod. neřeší.

scobra
scobra
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 Ale však o to mi vůbec nejde. Jen říkám, že problém tu je úplně stejný, takže pokud si na něj stěžuju u jednoho, měl bych si na něj stěžovat i u druhého.

x3m
x3m
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 To je sice pravda, ale za znicenie/stratenie media som zodpovedny ja sam. Pricom za Steam je zodpovedna nejaka cudzia osoba, ktora sluzbu velmi rychlo zrusi, ked jej to prestane zarabat.
Ale ovela horsie je to teraz s novinkami, ktore sa musia aktivovat online a distributorovi uplne nahodou vypadnu servery, lebo nezvladnu ten napor. Mna osobne to sice moc netrapi, ale viem si predstavit tych par fanusikov/fanatikov, ktori cakaju niekolko hodin pred obchodom, aby mohli byt prvi, co si tu hru zahraju a doma zistia, ze si ju nemozu nainstalovat, lebo distributor je pako. A potom tu maju tie huste reci, ako ich piratstvo pripravuje o zisky.

crashPC
crashPC
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 Ono je spíš komické jak všechny ty restrikce a ochrany naprosto znepříjeňují život, protože to často stojí tisíce korun, a přesto to pro vás neudělá co potřebujete, a hackeři to nezákonně ose*ou, a všecko to mají naprosto dokonale v cajku a FREE :-) Asi by se někdo měl zamyslet nad uplně jiným systémem. Fair user policy to ale nebude...
Hodně subjektů se také opyčí po MS cloud computing. Rvou to do kdejakých kritických aplikací, a když síť padne, jsou ztráty mnohamilionové, nedejbože ztráty na životech. Přitom to mohlo řešit jedno CD v šuplíčku uživatele.
Pak přemýšlíte, jestli lidský život opravdu stojí deset korun (za to médium), nebo jestli digitální technologie je vždy to nejlepší.
Pro mne je to obecně spíš úkrok stranou, protože tu analagovou "přírodní" jsme jedndoduše nedokázali zvládnout.

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
11. 8. 2010 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 @crashPC: existuje vôbec nejaký článok od Michala Rybku v ktorom nespomenul Apple?

Rufu
Rufu
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Navíc Steam a asi i ostatní služby umožňují zálohu instalace na fyzické médium.No a pokud by pak distribuční systém padl vždy je možnost použít upravené soubory pirátského řešení.

scobra
scobra
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rufu Zálohu instalace sice Steam umožňuje, ale ve formátu, který nelze použít bez klienta.

Baneshee
Baneshee
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scobra Klient ale muze fungovat i v offline rezimu, tak o co jde?

iSheepTM
iSheepTM
Level 46 Level 46
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
28. 7. 2010 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rufu Já teda nevím, jak vy, ale já hraju steam hry bez připojení běžně.

Reklama
Kyle_ONeill
Kyle_ONeill
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvaha ako celok je napisana prijemne.
Ja by som len pridal postreh ohladom digitalnych verzii knih a casopisov. Najvacsi problem dnesnych casopisov je, ze je tam viac obrazkov a grafiky ako textu. A ja (neviem ako vy) kupujem casopis prave koli textu, informaciam.
Mne by vobec nevadilo, keby tam bol cierno-biely text (aka citacka) a plus nejaky obrazok, graf na dotvorenie predstavy. Naco mi je obrazok na obrazku, graficke - dizajnove "skvosty" koli ktorym sa text obtiazne cita a zaberaju polovicu priestoru ? Presne to kopiruje povrchnost ludstva, ked ludia nepozeraju na obsah, ale len na formu. Exkrementy zabalene do pozlatka.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kyle_ONeill přesně, nedávno jsem si po letech koupil ABíČko, všude samé barevné obrázky a jen pár odstavců textu(staré měly mnohem vyšší hustotu informace, a předpokládali hlubší znalosti čtenáře)

hellmirek
hellmirek
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kyle_ONeill scrolování v současných pdf. časopisech dává zabrat i mýmu kompu, by mě zajímalo jak to zvládají čtečky. ale však on se ten design 2.0 jednou dostane i na časopisy.

fingus
fingus
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Povídej mi o tom,.... Včera jsem si (z úcty) koupil legálně krabicocvou verzi Starcraft 2 a jak mě překvapilo, že bez toho abych si vytvořil účet na battle.net (kde po mě chtěli údaje na které podle mě nemají vůbec nárok datum narození, email, úplnou adresu...) + server asi kvůli přetížení několik hodin nebyl schopen dokončit registraci... místo toho kdybych si to stáh a craknul tak jsem měl naprostý klid!!!! Co je tohle za systém otravujem poctivé pitomce a piráti jsou v poho?

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
28. 7. 2010 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

partnerem zakladal firmu 2004/2005 tak bylo nutne obehnout investory. Soucasti business planu byla i predikce vyvoje technologie a jeji vyuziti . A cast predvadecky byla o digitalni distribuci, socialnich sitich, pouziti paralelnich algoritmu se setkala vylozene s pohrdanim a az narcenim z fantazii.
A ty spolecnosti to nebylo zadne ceske B-C. Ale vetsina velkejch hracu v software , hernim a zabavnim prumyslu ve svete. Tzn z meho pohledu jsou ty vykriky inovativcu jen tlachani zaprdencu kterejm ujizdi vlak uz par let. Vse je treba brat s rezervou. :) a nejvic nejake PR kecy - z velkokorporatnich ust urcite.
POZN: dnes uz se chtej prisat oni, ale skemraj zbytecne uz je pozde :)/./

Reklama
scobra
scobra
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale však o to mi vůbec nejde. Jen říkám, že problém tu je úplně stejný, takže pokud si na něj stěžuju u jednoho, měl bych si na něj stěžovat i u druhého.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Určitě to zvýší pohodlí, nemusíme běhat do obchodu atd... Jen by mě zajímalo, když si stáhnu X her ze Steamu a po nějaké době budu muset naformátovat disk (bez možnosti zálohy), tak jsou všechny hry v prdeli? Nebo je lze stáhnout znovu a zdarma?
- vassago

HUHUHUgo
HUHUHUgo
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Bez problémů a zdarma, jen si je třeba pamatovat heslo ke svému účtu, to bývá po roce docela problém.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HUHUHUgo Po roce to jde, ale po třech letech je problém si vzpomenout i na email, na který to máš registrované.

RomanL
RomanL
Level 27 Level 27
28. 7. 2010 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pokud bude dost levného obsahu, vlastně ani nepotřebujete piráty, vždycky se můžete zabavit u něčeho levného." - Zatím to moc nevypadá, že by se v klasických distribučních řetězcích (hudba/film) nějak blýskalo na lepší časy. Zatím se zvyšují pouze restrikce a nové zákony utahují šrouby až k neúnosnosti... :evil:

Reklama
HUHUHUgo
HUHUHUgo
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S těmi omezujícími ochranami je to naprostá pravda, sám jsem přešel prakticky na digitální distribuci hlavně kvůli ceně, ale taky kvůli tomu, že konečně nemusím mít DVD v mechanice. Taky u steamu pouze párkrát kliknu a hra se stáhne a nainstaluje, no a když je potřeba ještě nový DX nebo něco takového, tak se to provede při prvním spuštění.

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HUHUHUgo A je možné na steamu koupit i lokalizované hry? Nebo jen anglicky? Já totiž i když anglicky umím dobře hraju zásadně v češtině a jestli mi to steam neumožní, je v tom případě k ničemu a radši si zajdu do obchodu.

JohnnyBHF
JohnnyBHF
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Navazka Takhle to nezní špatně. A jak je to třeba s MP přes LAN?

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Navazka samozrejme. vsetky hry co si si kedy kupil na Steame su prepojene s tvojim uctom a mozes ich nainstalovat kolko chces, dokonca aj na viac pocitacov naraz - jedine obmedzenie je ze mozes byt prihlaseny iba raz, no aj tam existuje vynimka - staci sa prepnut do offline modu a kludne mozes hrat tu istu hru na dvoch pocitacoch... (samozrejme ze nie onlinovky) robim to tak bezne - vatsinou hrajem hry na hernom desktope, no cas od casu ked som prec a mam so sebou svoj notebook, tak hrajem hry na nom. no a ak viem ze nebudem mat internet access, tak pouzivam offline mod..
- JaM

hellmirek
hellmirek
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Navazka @JohnnyBHF: pokud samotná hra podporuje lan, lze hrát offline přes lan

JohnnyBHF
JohnnyBHF
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, v první kapitole jsem si vzpomněl na produkt Nero. Používám verzi 7. Vyšší verze mi přijdou jen graficky vypiplané, ale prakticky naopak ořezané.
Co se týká hraní singleplayeru s nutným zalogováním na účet mi přijde už trochu moc. Nechci se tady ohánět tím, že někdo nemá možnost připojení k internetu... Ale spíš mi jde o princip a taky o jistý druh soukromí. Nechci, aby "někdo tam nahoře" věděl kdy hraju, jak často, která mise mi nešla a tak podobně. Tuším, že je celkem lehce možné toto zjistit.
Nápad s časopisem SciAm se mi celkem líbí, i přesto by to byl trochu nezvyk číst časopis v PDF na displeji. O elektronické knize jsem neuvažoval. Mít u sebe "něco", čemu vydrží baterky alespoň den a mělo by to slušně velký displej, na kterém bych to nemusel luštit, a k tomu ještě připojení na internet kdekoli s nějakou normální rychlostí a tím pádem možnost si časopis nebo knížku rovnou zakoupit - to by se mi líbilo.
A co se týká obecně pirátství, myslím - a je to jen můj názor, moc to teď nesleduju - že teď už cracknout hru je o dost těžší zkouška než dříve, a také se to již ani moc nevyplácí - jako příklad uvedu Batman: Arkham Asylum. U cracknuté verze nefungovalo několik věcí, u origoše bez problému

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Navazka]A je možné na steamu koupit i lokalizované hry? Nebo jen anglicky? Já totiž i když anglicky umím dobře hraju zásadně v češtině a jestli mi to steam neumožní, je v tom případě k ničemu a radši si zajdu do obchodu.[/quote][quote=Navazka]A je možné na steamu koupit i lokalizované hry? Nebo jen anglicky? Já totiž i když anglicky umím dobře hraju zásadně v češtině a jestli mi to steam neumožní, je v tom případě k ničemu a radši si zajdu do obchodu.[/quote]

zalezi od hry, no zvatsa su v hre pritomne jazykove lokalizacie.
- JaM

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=JohnnyBHF]Takhle to nezní špatně. A jak je to třeba s MP přes LAN?[/quote]

dobra otazka..neskusal som, no typujem ze v podstate by nemal byt problem hrat hru po LAN na tom istom konte ak si prihlaseny v offline mode na viacerych pocitacoch naraz...
- JaM

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Problém to není, ale hru po LAN musí podporovat ta daná hra.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenže Steam může přestat fungovat, stalo se mi to po přechodu na 64bit Vistu, stáhnul špatnou aktualizaci a nefungoval, nespustil se a starý se v podstatě automaticky aktualizoval na tu nefunkční verzi, tak jsem to vzdal a asi po pů roce jsem zjistil, že ho musím odinstalovat a nainstalovat nějakou ještě vyšší verzi, to samé SecuROM nebo co má Trackmania a další ochrany, s přechodem na nový OS přestanou fungovat a člověk hru nespustí, takhle mi nešel spustit DiRT a určitě se najde dost lidí s podobnými negativními zkušenostmi, když je problém s jednou hrou, tak je to v pohodě, ale když je problém se Steamem, ochranou nebo OS, tak si člověk nezahraje nic... Těším se na dobu, kdy člověk dostane "legalizační nálepku" nebo kupon jako u Windows a bude si moci stáhnout jakou chce verzi, obejít jaké chce ochrany a smazat jaké chce reklamy (u filmů apod.)... Digitální distribuce v současné podobě, kdy DRM člověka omezují víc než nutnost mít médium v mechanice a nelegální software je na tom s funkčností nejlépe, nemá velký smysl.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=net.Xtreme]Jenže Steam může přestat fungovat, stalo se mi to po přechodu na 64bit Vistu, stáhnul špatnou aktualizaci a nefungoval, nespustil se a starý se v podstatě automaticky aktualizoval na tu nefunkční verzi, tak jsem to vzdal a asi po pů roce jsem zjistil, že ho musím odinstalovat a nainstalovat nějakou ještě vyšší verzi, to samé SecuROM nebo co má Trackmania a další ochrany, s přechodem na nový OS přestanou fungovat a člověk hru nespustí, takhle mi nešel spustit DiRT a určitě se najde dost lidí s podobnými negativními zkušenostmi, když je problém s jednou hrou, tak je to v pohodě, ale když je problém se Steamem, ochranou nebo OS, tak si člověk nezahraje nic... Těším se na dobu, kdy člověk dostane "legalizační nálepku" nebo kupon jako u Windows a bude si moci stáhnout jakou chce verzi, obejít jaké chce ochrany a smazat jaké chce reklamy (u filmů apod.)... Digitální distribuce v současné podobě, kdy DRM člověka omezují víc než nutnost mít médium v mechanice a nelegální software je na tom s funkčností nejlépe, nemá velký smysl.[/quote][quote=net.Xtreme]Jenže Steam může přestat fungovat, stalo se mi to po přechodu na 64bit Vistu, stáhnul špatnou aktualizaci a nefungoval, nespustil se a starý se v podstatě automaticky aktualizoval na tu nefunkční verzi, tak jsem to vzdal a asi po pů roce jsem zjistil, že ho musím odinstalovat a nainstalovat nějakou ještě vyšší verzi, to samé SecuROM nebo co má Trackmania a další ochrany, s přechodem na nový OS přestanou fungovat a člověk hru nespustí, takhle mi nešel spustit DiRT a určitě se najde dost lidí s podobnými negativními zkušenostmi, když je problém s jednou hrou, tak je to v pohodě, ale když je problém se Steamem, ochranou nebo OS, tak si člověk nezahraje nic... Těším se na dobu, kdy člověk dostane "legalizační nálepku" nebo kupon jako u Windows a bude si moci stáhnout jakou chce verzi, obejít jaké chce ochrany a smazat jaké chce reklamy (u filmů apod.)... Digitální distribuce v současné podobě, kdy DRM člověka omezují víc než nutnost mít médium v mechanice a nelegální software je na tom s funkčností nejlépe, nemá velký smysl.[/quote]

Steam ma celkom dobry support, stacilo len hladat - v podstate jedine co si musel spravit je odinstalovat STEAM a zmazat adresar v program files. potom stacilo nainstalovat novu verziu.

co sa tyka DRM, tak tie v Steam verziach nie su pritomne. nedavalo by to zmysel - ved uzivatel DVD nema...
- JaM

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Neni to uplne pravda, spousta her na Steamu ma nejake DRM.

Pokud za primitivni DMR budeme povazovat unikatni klic (stejeny jako vytisteny nekde na fyzickem mediu) tak DRM ma dokonce vetsina.

Jsou ruzne druhy DRM - nejen zalozene na kontrole media v mechanice (to skutecne na Steamu odpada), ale preba ty klice, nebo ta "super" online ochrana od Ubisoftu. A jeste je plno her na Steamu, ktere vyzaduji Microdoft Game Live ucet - to je taky otrava, ale nastesti je Live uz konecne povolen i v CR

Reklama
stafer
stafer
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Steam ma štve napríklad nemožnosťou platiť v dolároch za dolárové ceny. Presne ako bolo na začiatku článku písané, ak vydajú produkt s nejakou dobrou vlastnosťou: jednotná cena na celom svete, dostupnosť hier bez ohľadu nato v akej totalitnej oblasti (z hľadiska rozdelenia herných distribútorov) žijem, nižšie ceny (odpadli náklady na distribúciu, médium atď.) Takže sme sa dopracovali k tomu, že niektorí ľudia majú prístup k takým cenám a niektorí zase k iným. Niektorí pre istotu nemajú prístup k hrám vôbec lebo nežijú v správnej krajine.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stafer Na Steamu je to totiž tak, že má dvě jasně oddělené sekce - US a EU. Řešením by bylo, kdyby ses přes někoho registroval pod US účtem. Jde to, mám to odzkoušené, ale chce to mít kontakty. Ale potom se musí počítat s tím, že některé věci se v US verzi neobjevují a naopak. Jsou to dva trhy, které jsou správně oddělené, není to jeden trh a asi nikdy nebude. Nepoměr mezi USD a EUR je špatná věc, jenže spousta amerických firem to takhle dělá, že prostě EUR=USD a tečka, kdo by se s tím přepočítával.
- Jindřich Pirner

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tych sekcí/regionů je víc. Konkrétně je ještě UK region s librama. Jinak žádné EUR=USD neexistuje. K ceně USD se musí přičíst daň + většinou větší evropské marže prodejce a je tu stejná cena číselná částka jak v dolarech, tak v eurech.

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stafer Je otazka, jestli za ten dolarovy problem muze Steam, nebo natlak vydavatelu.

Mne nestvou dolary jako takove, ale to nekteri vydavatele neprepocitavaji kurz dolaru k euru podle aktualni situace, ale podle hnusneho kurzu 1:1. Nastesti to nedelaji vsichni. Zduraznuji ale, ze to neni chyba Steamu/Valve ale delaji to vydavatele her!

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, já jsem si to vyřešil po svém - pokud potřebuji nějaký software, který má ty super ochrany (non-stop internet, iLok USB klíče, atd.), tak si to sice koupím, ale zároveň si pak stáhnu pirátskou verzi a tu používám. Trestné je pokud vím používat kradený software, k jehož používání jsem si nekoupil licenci, který jsem si nekoupil. Ale pokud jsem si to koupil, tak mi snad nic nebrání používat pirátské verze, které jsou jednodušší na instalaci a neotravují mě s tím, abych musel mít pořád zapnutý net, nebo si obsadit USB port nějakými hardwarovými klíči. Na to jim kašlu. Až mi budou tihle výrobci internet platit a přispívat mi na vyšší spotřebu proudu kvůli prodlevám a hardwarovým klíčům a platit mi můj ztracený čas, tak pak tyhle ochrany třeba budu respektovat, jinak ne. Jinak dlouho používám Steam, ale co jsem tam u některých her viděl za ochrany, to je neskutečné - jako by nestačilo, že Steam sám o sobě je dost zabezpečený. GTA IV jsem spouštěl asi hodinu když to vyšlo - já si to chtěl zahrát, vůbec jsem neměl chuť si zakládat nějaké účty u MS a tak dále. Kdybych si to musel platit, tak bych se jim na to fakt vykašlal.
- Jindřich Pirner

next_ghost
next_ghost
Level 1 Level 1
28. 7. 2010 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna ze základních ekonomických pouček zní, že celý trh řídí poptávka. Poptávka si vždycky najde cestu, jak se uspokojit. Když to nejde legálně, nastupuje černý trh anóbrž pirátství. Dnešní zákazníci se nechtějí vláčet přes celé město pro placku, která klidně může být vyprodaná. Dnešní zákazníci chtějí hudbu, filmy a software dostupné kdykoliv, kdekoliv, na jakémkoliv zařízení a na pár kliknutí. Jestli to bude zadarmo nebo za pár korun většinou nehraje roli. Přesně tohle jim pirátství nabízí a přesně tohle jim vydavatelé [b]odmítají[/b] dát. Technicky by to pro vydavatele nebyl žádný problém, ale manažeři to odmítají povolit. Proto za ztráty vydavatelů nemohou piráti, ale jejich vlastní manažeři a obchodní zástupci, kteří ignorují situaci na trhu. Přímo učebnicovým příkladem nebetyčné tuposti "bojovníků proti pirátství" je rozhodnutí ředitele DILIA, který odmítl dát svolení k zahraniční distribuci českých filmů ze 60. let, protože distribuční firma je chce nabízet i elektronicky přes Video on Demand. Podle něj by to prý zjednodušilo život pirátům. Zvláštní, že vydání na DVD mu nijak nevadí.

Reklama
jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
30. 7. 2010 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=fingus]Povídej mi o tom,.... Včera jsem si (z úcty) koupil legálně krabicocvou verzi Starcraft 2 a jak mě překvapilo, že bez toho abych si vytvořil účet na battle.net (kde po mě chtěli údaje na které podle mě nemají vůbec nárok datum narození, email, úplnou adresu...) + server asi kvůli přetížení několik hodin nebyl schopen dokončit registraci... místo toho kdybych si to stáh a craknul tak jsem měl naprostý klid!!!! Co je tohle za systém otravujem poctivé pitomce a piráti jsou v poho?[/quote]

Jisty si tim nejsem, ale myslim, ze Blizzard z tebe netaha osobni udaje proto, aby je obratem predal "obchodnim partnerum", tedy ruznym letakovym a distribucnim spolecnostem. Ucel je ciste ochrana uctu pred hacknutim. Kolegovi z prace nejaky Cinan ukradl ucet s postavou z WoW pomoci keyloggeru. Nemohl se prihlasit, kontaktni e-mail zmeneny, takze reset hesla nepomohl a jenom na webu sledoval, jak mu nekdo prodava vsechny itemy. Nicmene konktaktni mail na battle.netu zmenit lze, ale osobni udaje ne. Takze stacilo napsat Blizzardu, ti si vyzadali scan obcanky/ridicaku/pasu a instalacniho media s CD-key a behem dvou hodin mel ucet zpatky i s predmety obnovenymi ze zalohy.

jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
30. 7. 2010 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jezecek]Jisty si tim nejsem, ale myslim, ze Blizzard z tebe netaha osobni udaje proto, aby je obratem predal "obchodnim partnerum", tedy ruznym letakovym a distribucnim spolecnostem. Ucel je ciste ochrana uctu pred hacknutim. Kolegovi z prace nejaky Cinan ukradl ucet s postavou z WoW pomoci keyloggeru. Nemohl se prihlasit, kontaktni e-mail zmeneny, takze reset hesla nepomohl a jenom na webu sledoval, jak mu nekdo prodava vsechny itemy. Nicmene konktaktni mail na battle.netu zmenit lze, ale osobni udaje ne. Takze stacilo napsat Blizzardu, ti si vyzadali scan obcanky/ridicaku/pasu a instalacniho media s CD-key a behem dvou hodin mel ucet zpatky i s predmety obnovenymi ze zalohy.[/quote]
A jeste jen tak pro zajimavost (ne ze bych mel potrebu se nejak extra zastavat Blizzardu) dodam, ze kdyz servery Blizzardu maji takovy naval, ze se z toho zhrouti, tak nejspis neexistuje nikdo, kdo by s tim mohl neco delat. Resilo se to tenkrat v souvislosti s vydavanim patchu - Blizzard Updater je vlastne torrent a zakaznici pochopitelne nadavali, ze nedokazou svoje patche ani hodit na nejaky poradny hosting, kdyz musi cast uploadu prevzit za ne. No a az pak se zjistilo, ze servery Blizzardu jsou hostovane u TeliaSonera (http://www.teliasoneraic.com/GLOBAL/NetworkFlash/index.htm) a ze v Evrope zadneho lepsiho providera schopneho splnit jejich pozadavky ani nedokazou sehnat, prestoze ochota z jejich strany by byla.
Takze ono je to tezke. Kdyz legendarni Blizzard vyda pokracovani kultovniho StarCrafta, tak ani nekolik gigabit konektivity po optice od tier 1 providera nestaci k zajisteni 100% SLA behem prvotniho naporu uzivatelu.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
30. 7. 2010 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=crashPC]
Pro mne je to obecně spíš úkrok stranou, protože tu analagovou "přírodní" jsme jedndoduše nedokázali zvládnout.[/quote]
Ve skutečnosti není svět ani analogový ani digitální, ale diskrétní, což je dáno jeho částicovou povahou.

Reklama
Killer
Killer
Level 1 Level 1
5. 8. 2010 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jezecek][quote=fingus]Povídej mi o tom,.... Včera jsem si (z úcty) koupil legálně krabicocvou verzi Starcraft 2 a jak mě překvapilo, že bez toho abych si vytvořil účet na battle.net (kde po mě chtěli údaje na které podle mě nemají vůbec nárok datum narození, email, úplnou adresu...) + server asi kvůli přetížení několik hodin nebyl schopen dokončit registraci... místo toho kdybych si to stáh a craknul tak jsem měl naprostý klid!!!! Co je tohle za systém otravujem poctivé pitomce a piráti jsou v poho?[/quote]

Jisty si tim nejsem, ale myslim, ze Blizzard z tebe netaha osobni udaje proto, aby je obratem predal "obchodnim partnerum", tedy ruznym letakovym a distribucnim spolecnostem. Ucel je ciste ochrana uctu pred hacknutim. Kolegovi z prace nejaky Cinan ukradl ucet s postavou z WoW pomoci keyloggeru. Nemohl se prihlasit, kontaktni e-mail zmeneny, takze reset hesla nepomohl a jenom na webu sledoval, jak mu nekdo prodava vsechny itemy. Nicmene konktaktni mail na battle.netu zmenit lze, ale osobni udaje ne. Takze stacilo napsat Blizzardu, ti si vyzadali scan obcanky/ridicaku/pasu a instalacniho media s CD-key a behem dvou hodin mel ucet zpatky i s predmety obnovenymi ze zalohy.[/quote]

Ale jde o princip. Co kdyz chci hrat SP a nejaky battlenet je mi ukradeny? Uprimne od SC2 mne odradila jednak cena (1399 korun? To soudruzi opravdu upadli) a pak prave tohle nehorazne zasahovani do soukromi. Nastesti se daji udaje vymyslet, ze? No a to, ze mel kolega key logger, je ale jen jeho problem a je videt, jaky bordel musi mit v kompu...

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
10. 8. 2010 03:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Killer ja mam ke vsemu offline crack protoce s tema ochranama to vetsinou odnesou poctivi lide, knizky ctu na mobilu i pdf o 200Mb jen to chce dobry mobil a ne neco za 3k, nemate problem kdyz hrajete po LAN s cd klici STEAM gameri??

Reklama
Reklama