Zpět na článek

Diskuze: Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

blaho
blaho
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dik za test, v robote ho precitam cely :wink:
PS:Za 5 tisic by som asi VGA nebral. Pozeram ze 7950 sa dostala pod 6 tisic KČ a to uz je ina kava.

thunder.m
thunder.m
Level 14 Level 14
15. 8. 2013 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mých skromných výpočtů má absolutně nejlepší poměr cena/výkon Nvidia GT650 TI BOOST 1GB, škoda že nebyla v recenzi tak, cena 3500 Kč proti 4200 Kč za verzi s 2GB (16%), rozdíl výkonu 7%, podle vašich tabulek by tedy měla poměr cena/výkon 45 pro 1920x1080 bez AA.

Mani2
Mani2
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thunder.m Také si to myslím, někde je i pod 3400,- Jen bych rád věděl, odkud máš ten rozdíl ve výkonu 7%. Zatím jsem nikde nenašel porovnání GTX 650 Ti Boost 2GB vs. 1GB. Vycházím jen z:http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_radeon_7790_oc_2gb_review,1.html
http://us.hardware.info/reviews/4301/amd-radeon-hd-7790-2gb-review-does-another-1gb-make-a-difference
http://www.legitreviews.com/sapphire-radeon-hd-7790-2gb-oc-edition-video-card-review_2175
Rozdíl mezi 1GB a 2GB v odpovídajícím rozlišení, tedy 1920x1080, je spíš nula nula prd.

thunder.m
thunder.m
Level 14 Level 14
15. 8. 2013 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mani2 Jde o to, že u 1GB verze jsou paměti na 5GHz a u 2GB verze na 6GHz, proto ten rozdíl výkonu, někde jsem už rychlé srovnání viděl, dost mě překvapuje že takovou BEST BUY nikde v ČR nikdo neotestoval.

Mani2
Mani2
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mani2 @thunder.m: Díky za upřesnění. V tom případě to zde:http://www.czc.cz/gigabyte-gtx-650-ti-boost-ultra-durable-2-oc-edition-1gb/129416/produkt?q-category-id=9ht0msjf58gnva96n24a7t1057&q-c-1-f_2025810=d1024.0&q-c-0-f_2027483=sGeForce+GTX+650+Ti+Boost mají špatně napsané, jak potvrzují i stránky výrobce. http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4608#sp

xsi69
xsi69
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekný článok .
Nepáči sa mi , že merania GPU od AMD sú skreslené .
Nvidie boli merané na taktoch od výrobcu pričom AMD boli zámerne podtaktované na referenčné hodnoty .
Mohla by pribudnúť stránka : pretaktovanie .
Kde má AMD jasne navrch a pomer cena/výkon/oc by sa Nvidia moc nechytala .

Ináč príjemné čítanie :)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xsi69 reálný rozdíl je skutečně znát hlavně kvůli dobré práci GPU Boost vs PowerTune, které má tendenci gk silně podtaktovávat v nejméně vhodný okamžik a ani zvýšení limitu moc nepomáhá, takže subjektivně je přetaktovaný 650TiB lepší jak přetaktovaná hd7850 (obě 2GB verze). A nadto jsou časté akce na CZC kde byla donedávna 650TiB za 3500Kč (2GB).

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xsi69 Všechny karty byly vždy testované na referenčních frekvencích, u OC verzí jsem frekvence záměrně snížitl Srovnání je proto dle mého názoru nejlepší možné.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc JEDINE racionalni reseni je nechat ty karty presne tak, jak jste je vybalil z krabice. Jakmile s takty manipulujete, je test k nicemu. (Coz je asi zbytecne vysvetlovat redaktorovi serveru, ktery vsechny GK testuje v debilni sestave s pretaktovanym CPU..)
Je to skoda. S temi testy si vyhrajete a pak to cele opakovane posilate do kopru kvuli takovym zrejmym kravovinam. :o(

kovarmichal
kovarmichal
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Mysel_1: Mohl byste mi osvětlit, v čem je problém s přetaktovaným CPU?

aluky
aluky
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Mysel_1: Osobně si myslím, že test s referenčníma hodnotama je úplně ideální. Když by se nechaly frekvence tak, jak "se koupily", musely by se testovat úplně všechny karty, všech výrobců, které mají rozdílné frekvence, aby to k něčemu bylo. Takhle se prostě porovná základ. Přetaktovat si to pak může každý a nezáleží na tom, jestli to už přetaktované z výroby bylo, nebo nebylo.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
16. 8. 2013 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @aluky: Nemusely by se testovat vsechny karty vsech vyrobcu. Staci testovat KONKRETNI karty KONKRETNICH vyrobcu. A pro srovnani pak jednu nastavit do referencnich hodnot.
Mne zajima konkretni vykon konkretniho zarizeni, ne slepenec podtaktovaneho a pretaktovaneho HW, ktery je s nicim neporovnatelny.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 8. 2013 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @aluky: No, já si třeba kupoval OC edice karet a tak by mě docela zajímal jejich potenciál.

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xsi69 To je jedno, aj na referecnych hodnotach budu podavat +/-2% rozdiel.. Boost pretaktuje kartu kludne aj o 15%. To co ma AMD ako boost je dost smiesne.
Nemas pravdu, v teste je 1050MHz/5000MHz verzia HD7870 oproti stocku 1000/4800MHz.
V teste mi skor chyba vykonnejsia HD7870XT. Tahiti LE bol dost zaujimavy...
Zase nespomenuli, ze na tych nVidiach je problem uzsia zbernica.. A napr. 660GTX by viac slusilo plnych 3GB (resp. 1,5GB), ktore karta sice nevie vyuzit ( v pripade 3GB) ale aspon nebezia na pomalsej 64bit zbernici.. 2GB verzia bohuzial 1GB na 128bit a dalsich na 64bit.. To same plati pre 650TiB.
Dalsia vec HD7850 je standard stock frekvencia 850MHz.

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kterej blbec v tomb raiderovi zapnul tressfx?

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
15. 8. 2013 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus No na obrázku zaplý je, ale ty grafy vypadaj jak bez něj

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus "Plošný spoj Radeonu HD 7870 je o něco delší než u Radeonu HD 7870.." :oops:

oneb1t
oneb1t
Level 1 Level 1
15. 8. 2013 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

7850 1gb
650ti boost 1gb

doplnit

http://www.mironet.cz/evga-gtx-650-ti-boost-geforce-gtx-650-ti-980-mhz-1033-mhz-1gb-gddr5-5012mhz-192bit-pcie-30-2xdvimhdmidp+dp191571/

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 8. 2013 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Tomáš Šulc]Všechny karty byly vždy testované na referenčních frekvencích, u OC verzí jsem frekvence záměrně snížitl Srovnání je proto dle mého názoru nejlepší možné.[/quote][quote=Mysel_1]JEDINE racionalni reseni je nechat ty karty presne tak, jak jste je vybalil z krabice. Jakmile s takty manipulujete, je test k nicemu. (Coz je asi zbytecne vysvetlovat redaktorovi serveru, ktery vsechny GK testuje v debilni sestave s pretaktovanym CPU..)
Je to skoda. S temi testy si vyhrajete a pak to cele opakovane posilate do kopru kvuli takovym zrejmym kravovinam. :o([/quote]//Naprosto souhlasím. Když někdo koupí přetaktovanou kartu a někdo ji podtaktuje a nechá původní cenu, tak to změní poměr cena výkon. Leda by podtaktoval i cenu. Což zjevně nelze. Takže by bylo nejlepší v takovém testu testovat referenční karty s referenčními cenami. Jinak je to manipulace s parametry.

Reklama
Reklama