Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů
Článek Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 8. 2012 03:00 60

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage, 3DMark 11 3. Anno 2070 4. Assassins Creed: Revelations 5. Battlefield 3 6. Crysis 7. Crysis 2 8. DiRT 3
9. Just Cause 2 10. Metro 2033 11. Splinter Cell: Conviction 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena/výkon 15. Kterou kartu zvolit 16. Závěr

V poslední části velkého srovnávacího testu se podíváme na výsledky výkonných grafických karet v ceně od pěti tisíc výše. V testu celkem devíti her nechybí rozlišení 2560 × 1600 px, osminásobné vyhlazování hran ani starší karty pro srovnání. Na závěr postupně projdeme jednotlivé cenové kategorie karet a určíme vítěze v každé z nich.

Reklama
Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Testovací sestava

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišeních 1680 × 1050, 1920 × 1080 px a u nejnáročnějších karet také 2560 × 1600 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Velký test 27 grafik — výsledky výkonných modelů

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning