Zpět na článek

Diskuze: Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 05:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by me zajimalo jak to cloudovy hrani funguje. Rekneme, ze mam jednu takovou kartu v serveru, kolik lidi a kolik her najednou to zvladne renderovat
ve full HD? Procesor tam musi bejt asi taky slusnej ne? Rekl bych, ze by to mohlo do budoucna zahubit klasicke konzole, stacilo by mit doma jen hodne primitivni zobrazovatko (za 50USD ci min) a konzolova grafika by mohla bejt stejne dobra jako ta pocitacova. Zajimala by me cena te grafiky, ze by si ji clovek poridil domu a na cestach by mohl i na notaku hrat pres svuj domaci pocitac.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 5. 2012 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean a proč to místo blábolení v komentu a teoretizování nezkusíte? www.gaikai.com je stránka co hledáte! Dají se tam zdarma vyzkoušet hry a hned uvidíte jak to funguje, i na relativně pomalé lince se dají suprově hrát i závodní hry s autama ... však zkuste a uvidíte.

PS. A to gaikai ještě nenasadili GRID, ale používají starou technologii a stejně to frčí dobře. Jinak Onlive je v Evropě také solidně použitelné ...

morke
morke
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Dík za tip. Na gaikai jsem rozjel Need for Speed: The Run na netbooku s AMD C-50 :D.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier proč místo blábolení v komentu radši jen neporadíte ? no vlastně protože jste NĚKDO :lol: Nebo co takhle zařídit korekci "testu chladičů" 8)

mega52
mega52
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @morke: Vyskusal som Witcher aj Trackmaniu, ale stale je to len low-res a naviac rozmazane. Je to ako pozerat film v CAM (nahravane v kine) kvalite. Je to stale ten isty film ale degradovany o 2 triedy nizsie.

Frky
Frky
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @khorghan: No teďko jsem vyzkoušel gaikai.com a demo arcanie a musim říct, že mě to překvapilo, hlavně rychlou odezvou, plynulostí a ještě to vypadalo dobře :-) Fakt jsem nečekal, že by to bylo až tak rychlý.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Frky: zkusil jsem si onlive, ikdyz mi to napsalo, ze mam dlouhou odezvu, tak batman arkham asylum sel hrat velkem slusne, akorat graficky tedy na full hd monitoru vypada rozmatlanej a nenasel jsem v nastaveni citlivost mysi..no kazdopadne to jede celkem slusne..

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @kingbean: Ano jede ale seriózně se na tom hrát nedá kvůli té latenci. Je to jako když člověk hraje na zainputlagované konzoli + televizi s velkym inputlagem. Znam lidi kterým to nevadí, já to ale nesnesu. Neni to alternativa.

Hry co běžej pod D3D to maj jasné. 1 instance hry = 1 GPU. D3D nedovede najednou renderovat 2 scény naprosto nezávisle aniž by to znamenalo smrtelnou ránu pro výkon. Pokud hra využívá naplno 2 thredy CPU, potřebuje pro plynulej chod 2 thredy CPU. Takže dejme tomu jeden stroj s 8-jádrovym Xeonem a 2 těma 2xGK104 teslama dokáže obsloužit 4 klienty bez kompromisů.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @DOC_ZENITH: sice se to zda malo, ale rekneme ze porizovaci naklady jsou 1000USD na 1 grafiku a 2000USD na procak a zbytek kompu, tak to dela 4000USD. Rocni predplatne dela 100USD, tak potrebujou mit alespon 40 lidi, ale najednou muzou hrat jenom 4. Tak ted nevim ;p

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 06:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean To by bylo parádní, jenže mít na tohle internet...

Ocik
Ocik
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako nahrada konzoli...no dejme tomu kdyz to bude i na smartphonech a tabletech (jakoze uz je, hrali na tom BF3). Ale pomer 1 GPU na 2 zakazniky je nepredstavitelna kopa grafik pokud by se to melo vyuzivat masove celosvetove. Nemluve o tom ze ty desitky milionu grafik budou k necemu jen 2-3 roky nez zacnou vychazet narocnejsi tituly a smrskne se to 1 GPU / 1 uzivatel pokud to neupgradujou....podle me tohle nebude chtit nikdo platit, az tak moc na tom nevydelaj aby mohli upgradnout na karty za 15 00,- co chvila.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
10. 6. 2012 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocik Uprimne - Ja nefim. Rozhodne to ma vyhodu v tom, ze dkym nes potrebuje vykonnu grafiku v pocitaci kazdy hrac, realne sa vyuziva v kazdom okamziku len mozno 1% z nich - Tie na ktorych prave bezi hra. Vacsina je totiz bud vypnuta, alebo v 2D browseri. :-) Z tohto hladiska vyzera cloud super. Lenze - cloud imho nikdy nenahradi high-end. Maximalne bezstratovo komprimovane rozlisenie, maximalne detaily, maximalne textury (mod scena anyone?) atd. Proste je to alternativa ku konzolam, nie hernemu PC. A toho sa trocha desim. Pretoze ak sa to rozsiri, tak bude PC gaming naozaj dead. AAA tituly sa skratka budu robit len pre "cloud" v jednotnej (rozumej shitnej) kvalite.

Ocik
Ocik
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocik 15 000,- *

blaho
blaho
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som pocul ze AMD malo vlastnu akciu a predviedlo na nej novy ventilator :D
Dr.Stach uviedol ze AMD je king a na konci akcii pretaktovali Ati 7970 o 26 MHz a zhodli sa su najlepsi a popijali TESCO vodku :D

carl
carl
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim ze jste to spatne prelozil. V prezentaci se pise `17 msc na snimek, tj. 58 fps.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
30. 5. 2012 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezký souhrn, hezké fotky,...

Ale úroveň informaci ohledně CUDA/GPGPU bohužel opět dosti žalostná...

Jednak GPU rozhodně nemůže provádět obecný kód v C, C++ nebo Fortran, ani pomocí CUDA, ani pomocí ničeho, to prostě není principielně možné. Výpočetní kernely (menší kusy kódu určené pro GPU) pro CUDA jsou napsané ve specielně přizpůsobené verzi jazyka C pro platformu CUDA.

Zadruhé, Stream rozhodně není AMD konkurencí pro CUDA. Zaprvé proto, že Stream už nějakou dobu neexistuje a zadruhé proto, že Stream bylo pouze jméno SDK pro vývoj nad jinými technologiemi. Nejvýznamější z nich je OpenCL - otevřené GPGPU rozhraní podporované řadou firem včetně AMD, Intel, Apple, ARM a dalších. A nevede si špatně. Dokonce i NVidia ve svém SDK OpenCL podporuje, ačkoli to je pro ně "cizí" technologie. Současné SDK od AMD pro GPGPU pomocí OpenCL se jmenuje AMD APP SDK. Klidně můžete ověřit na oficiálních stránkách, že nekecám :)

Jestli je něco konkurence pro CUDA, tak je to právě OpenCL. (A to přesto, že i NVidia jej do určité míry podporuje, resp. "toleruje" :) ).

Toto celé nepíšu, abych se na autorech článku nějak vozil nebo něco, jen bych rád, aby podané informace nebyly zavádějící, protože někdo by se o tom mohl třeba chtít o tom dozvědět víc a mohl by získat nesprávný základ.

Děkuji :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
1. 6. 2012 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk Aký je rozdiel v podpore OpenCL medzi AMD a NVIDIA? Čo robí alebo má AMD oproti NV navyše alebo pripravené lepšie?

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
1. 6. 2012 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr AMD podporuje OpenCL aktivněji, což v praxi znamená, že kdykoli vyjde nová verze OpenCL specifikace, AMD aktualizuje SDK dost rychle, zatímco NVidia je v tom laxní a soustředí se spíš na aktuální podporu CUDA.

AMD APP SDK nyní poskytuje OpenCL 1.2, což je aktuální standard, zatímco NVidia SDK, pokud vím, pouze dva roky starý OpenCL 1.1. (Ještě to radši zkontroluju.)

No a jinak se to týká různých vedlejších záležitostí - podpůrné knihovny, dokumentace, tutoriály, propagace - to všechno se v NVidii točí okolo CUDA.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
1. 6. 2012 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @kralyk: Jo, tak jsem na to koukal, aktuální ovladač funkce z OpenCL 1.2 neobsahuje.

Jen tak pro srovnání:

Implementovat podporu OpenCL 1.1 trvalo NVidii více než rok, zatímco u AMD jim to trvalo jen zhruba 2 měsíce, a to jak u 1.1 v roce 2010, tak u nového 1.2 letos.

peavey
peavey
Level 1 Level 1
11. 6. 2012 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sklenene valce s realistickou fyzikou? Ze tam skakaji jak kdyby byli z gumy. Asi ty desitky sklenic, co jsem v zivote rozbil nebyli ze skla... nvidia jako vzdy k smichu.

Reklama
Reklama