vyrizovani-stiznosti-na-nevyzadana-obchodni-sdeleni-vazne
Novinka Vyřizování stížností na nevyžádaná obchodní sdělení vázne

Vyřizování stížností na nevyžádaná obchodní sdělení vázne

Docekal

Docekal

11. 7. 2005 00:00

Úřad pro ochranu osobních údajů vyřizuje stížnosti na nevyžádaná obchodní sdělení velmi zvláštně - posuďte sami, jestli s podobným přístupem je vůbec šance, že by někdy někoho postihl

Reklama
Nevyžádaná obchodní sdělení (nejvíce nepříjemná část spamu) řeší v České republice od platnosti ZEKu (Zákon o elektronických komunikacích) ÚOOU (neboli Úřad pro ochranu osobních údajů). Pro podávání stížnosti na porušování zákona zřídil dokonce elektronický formulář a stížnosti řeší - o výsledku poskytuje informace klasickou poštou. A z jedné takové informace nejsem příliš moudrý - nesvědčí totiž o tom, že vše v ÚOOU funguje jak má.

V listopadu loňského roku jsem podal stížnost na šíření spamu ohledně léku Adipex prostřednictvím domény adipex.cz inzerované v záplavě e-mailů. Jaké bylo mé překvapení, když mi v červnu 2005 přišlo od ÚOOU vyrozumění, ve kterém se odvolávají na "zrušený web", "nemožnost součinnosti s internetovým poskytovatelem" a také na to, že "MUDr. J. Havel" není evidován v registru členů ČLK. A tím že vlastně všechno považují za uzavřené. Přiznávám, za uzavřené to nepovažuji. adipex.cz doména totiž stále existuje, byla někým zaplacena, někým provozován a jistě je tedy za ní existující člověk - a vše je stále snadno dohledatelné, byť www.adipex.cz skutečně "nejede". A představa, že ÚOOU se řešení spamu z listopadu věnoval půl roku po podání stížnosti? Strašná představa.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama