vyrizovani-stiznosti-na-nevyzadana-obchodni-sdeleni-vazne
Novinka Vyřizování stížností na nevyžádaná obchodní sdělení vázne

Vyřizování stížností na nevyžádaná obchodní sdělení vázne

Docekal

Docekal

Úřad pro ochranu osobních údajů vyřizuje stížnosti na nevyžádaná obchodní sdělení velmi zvláštně - posuďte sami, jestli s podobným přístupem je vůbec šance, že by někdy někoho postihl

Reklama

Nevyžádaná obchodní sdělení (nejvíce nepříjemná část spamu) řeší v České republice od platnosti ZEKu (Zákon o elektronických komunikacích) ÚOOU (neboli Úřad pro ochranu osobních údajů). Pro podávání stížnosti na porušování zákona zřídil dokonce elektronický formulář a stížnosti řeší - o výsledku poskytuje informace klasickou poštou. A z jedné takové informace nejsem příliš moudrý - nesvědčí totiž o tom, že vše v ÚOOU funguje jak má.

V listopadu loňského roku jsem podal stížnost na šíření spamu ohledně léku Adipex prostřednictvím domény adipex.cz inzerované v záplavě e-mailů. Jaké bylo mé překvapení, když mi v červnu 2005 přišlo od ÚOOU vyrozumění, ve kterém se odvolávají na "zrušený web", "nemožnost součinnosti s internetovým poskytovatelem" a také na to, že "MUDr. J. Havel" není evidován v registru členů ČLK. A tím že vlastně všechno považují za uzavřené. Přiznávám, za uzavřené to nepovažuji. adipex.cz doména totiž stále existuje, byla někým zaplacena, někým provozován a jistě je tedy za ní existující člověk - a vše je stále snadno dohledatelné, byť www.adipex.cz skutečně "nejede". A představa, že ÚOOU se řešení spamu z listopadu věnoval půl roku po podání stížnosti? Strašná představa.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama