Zpět na článek

Diskuze: Výsledky NVIDIA za druhý kvartál - v zisku, dle očekávání

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Darkhunter
Darkhunter
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Just another green story :/

racecar
racecar
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darkhunter kto by uz pisal o krachujucom amd

StratosCZ
StratosCZ
Level 0 Level 0
9. 8. 2014 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od doby co tu OBR otravuje lidem zivot AMD neustale krachuje... :)

Az se mu to splni asi mu radosti bouchne hlava :)

blaho
blaho
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratosCZ Hej som momentalne nVidia player,
ale bez AMD by to bola nuda, neblaznite!

Zobete si len uz davno ospevovane 4K,
cas bezi a mame tak akurat karty za 500 eur na rozlisenie 2K :roll:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
9. 8. 2014 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..vemte mu někdo ty drogy. :D

telsamat
telsamat
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už při čtení nadpisu mi bylo jasné, kdo ten článek vyplodil... každopádně si asi někdo neuvědomuje, že čím více bude AMD ztrácet, tím menší konkurencí pro Nvidii bude a tím více si bude moci Nvidia šroubovat ceny do neúnosných výšek.

Vitenuto
Vitenuto
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat Taky si to pořád říkám...

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bože, autor to je fakt ubožák - "evidenteně objetivní žurnalista". Většinou jeho zprávy ignoruju, ale tákovýto článek napíše fakt jen nvIDIOT a nemohl jsem nereagovat. Je to fakt na přes-držku, třeba by se mu v hlavě ty kolečka konečně poskládaly. Myslím, že ho nemusí nVidia ani platit, toto je prostě tupá ovce.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
11. 8. 2014 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wendak Mě to spíš přijde jako averze na jméno. On přece nic špatného nenapsal, jen uvedl zprávu o výsledcích firmy a bohužel udal pravdivá čísla. Já na tom prostě nevidím nic, za co by měl dostat přes držku...

kapa:

Ano produkty AMD jsou velice dobré, u grafik teď dokonce nejlepší bych řekl, ale víš co porovnávat intel a AMD cpu je jako porovnávat francouzký a český potravinářský průmysl, ono když si umíš u českého průmyslu vybrat, tak je to dobré a možná se neotrávíš chemií, nicméně u francouzů se nemusíš bát že si koupíš balení plné jedu a dobré to bude vždy, lidé co žijí/ žili zde i ve francii mi jistě dají za pravd :-D

kapa
kapa
Level 25 Level 25
11. 8. 2014 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Ano, Intel aj AMD vyrabaju X86 cpu a tak sa porovnavaju, ze su tie firmy odlisne, je jasne... ale... porovnavanie grafik AMD VS nVidia je uz absolutne vpohode a pises: "u grafik teď dokonce nejlepší bych řekl," tak by som cakal lepsie vyseledky, problem niesu produkty AMD, problem je ich predaj, to je alfa a omega uspechu... marketing-tam by malo AMD zamakat

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2014 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wendak Mladej, kopej radsi do mice, a ne do hrace, ju?

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wendak Mě by hlavně zajímalo, co zajímavého NVIDIA letos vyplodila, že AMD pracovalo(pracuje?) "s bídnou a nudnou nabídkou"... :lol:

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
9. 8. 2014 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka No prece TN panel s G bodem za 20 000 kacet. No nekup to :D

kapa
kapa
Level 25 Level 25
9. 8. 2014 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wendak Aj ja obra nemusim, nemusel by byt az taky ironicky ale.... Intel udrzuje stabilne zisky, prijmy, Nvidia tiez bez problemov a AMD co ma najlepsie grafiky, najlepsie procesory, Mantle, TrueAudio, ucelenu platformu a voDDotrisk..... V AMD by si mali vazne trocha zamakat, hlavne marketing.... Prave pisem z AMD ITX PC s AM1 soketom, paradička... no predaje niesu lebo marketing... :wink:

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
9. 8. 2014 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvedu presna fakta. S obsahem tohodle podivneho a zaujateho clanecku at si kazdy porovna sam.

NV Cisty zisk/ztrata 2013 440M 2012 562.5M pokles oproti 2012 -122.5M. Margin 2013 54.907% 2012 52.015% narust oproti 2012 +2.892% Trzby NV klesly oproti 2012 o 150M na na 4130M.

Takze i pres zvyseny margin se rocni zisk NV propadl o nejakych 22%

AMD cisty zisk/ztrata 2013 -83M 2012 -1183M narust oproti 2012 +1100M.
Margin 2013 37.327% 2012 22.777% narust oproti 2012 +14.55. Trzby AMD klesly oproti 2012 o 123M na 5299M

Zdroj Yahoo.Finance

Takze si zhrneme za posledni rok.
AMD zvedlo margin o 14.55 vs NV o 2.892
AMD zvedlo cisty zisk o 1100M vs NV klesl cisty zisk o -122.5M
A nakonec AMD trzby klesly o -123M vs NV o -150M. AMD trzby jsou o zhruba 25% vyssi takze procentualne je pokles trzeb AMD jeste o dost nizsi nez v absolutnich cislech. Nechce se mi to uz pocitat.
Kazdopadne AMD za posledni rok se obrovsky polepsila zatimco NV se celkove dost pohorsila.

Pane Obre prestante michat hruzky s jabkama jako porovnavat rocni a kvartalni data podle toho jak se mi to hodi do kramu a prestante zaujate psat. AMD ma skvele produkty a to ze vy je nemate rad si nechte na osobni blog a netahejte to do oficialnich casopisu. V rezenzich na GK se data daji ohybat podle potreby v ucetnictvi uz to tak lehke neni.

Jinak souhlasim ze po ekonomicke strance je NV rizena dosud celkove lepe nez AMD po moralni strance je ale rizena stylem prachy nesmrdi aneb musime vydelat i za cenu nekalych praktik coz nekdo uznava a nekomu to muze vadit

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye Ale prosím chodte už niekam s tými nekalými praktikami. AMD je v smere presadzovania svojej práce úplne rovnaká ako NVIDIA.

StratosCZ
StratosCZ
Level 0 Level 0
9. 8. 2014 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr no nevim o tom ze by AMD prodavala skoro rok vadny mobilni cipy a vedome lhala svym partnerum jako HP/DELL apod ze je vsechno vporadku a oni za zvysenou vlnu reklamaci nemuzou :)

Nvidia je v tomhle proste nedostizna...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @StratosCZ: Naozaj to bolo tak ako píšeš? Skoro to vyzerá, že si bol priamo aktérom pri tej afére. Na toto budeš pri svojom boji proti zlej NVIDII asi spomínať ešte najbližších 20 rokov. :-)

StratosCZ
StratosCZ
Level 0 Level 0
10. 8. 2014 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @StratosCZ: a vsem kdo klikaji minus, vzkazuji ze lez zustane lzi :) A muzete nad tim oci zavirat sebevic, tohle se proste stalo a nvidia za to byla dokonce zalovana a musela uhradit veskere skody ktere timto konanim napachala...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Teraz samozrejme netvrdím, že NVIDIA neurobila chybu. Určite urobila a za to aj zaplatila. Pár zlých rozhodutí ale neznamená že sú zlé všetky.

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 00:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @StratosCZ: ja si jeste vzpominam jak nvidie upravila ovladace na detekci softwaru 3dmark aby mely jejich karty vyssi vykon v hodnoceni. taky delikatnost. co me totalne rozcililo nedavno byla jejich 2 jadrova bestie GTX590 ktera mela vyborne recenze, i kdyz v nekolika testech mnoho redakcim shorela. nvidia ihned po vydani vsech veleuspesnych recenzi vydala nove biosy a blocky do driveru ktere umyslne podtaktovavaly jadra tak aby drzely tpd do unosne hranice.. vysledek byl o 30% nizsi vykon nez z recenzi :))) nebo treba ja utopila firmu 3DFX :D no je toho spousta, firma je zalozena na velkem podfuku a ze by ty jejich produkty byly vazne misterkus se rici neda. hlavne ta spolehlivost. vadnych starsich nvidii jsem mel v ruce tucet, atiny snad jen 2.. tak a ted me ukamenujte :D

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @StratosCZ: Spíš si myslím, že úplně nepochopili význam tvých slov. Je to napsáno trochu krkolomně. :wink:

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @amadjr: Nebo treba Crysis 2 & 3 kde diky NV je implementovana nesmyslna teselace ktera poskozuje vykon vsech karet i NV, nebo treba nedavna afera s ovladaci kdy se zjistilo ze odpalujou urcite procento NV karet aby jejich majitele musely koupit novou. Jenom silenec muze kupovat takove produkty. Zajimave je ze ti co tvrdi ze AMD pouziva stejne nekale praktiky tu neuvedli ani jediny priklad.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: Nebol náhodou Crysis 3 v programe AMD Gaming Evolved? :)

Ad Crysis 2. Z pár obrázkov niektorí jedinci vydedukovali, že teselácia objektov bola nezmyselná. To je fakt super. Nikto pri tom nevie aký teselačný faktor bol na objekty použitý a ani akým spôsobom bol riešený LOD. Len sa urobil škandál. A btw. každý stupeň teselácie "poškodzuje" výkon GPU. Nič nie je zadarmo.

Odpaľovanie kariet bolo zapríčinené obyčajnou chybou a len blázon si môže myslieť, že bola úmyselná. Pochybujem, že to NVIDIu nestálo nič a pochybujem, že by vedome riskovali poškodenie svojho mena a odpudenie svojich zákazníkov ku konkurencii. Vážne tú firmu nevedú idioti, ktorí by vydali takéto rozhodnutie a tiež to nie je tak že ľudia, ktorí kupujú NVIDIu sú hlupáci.

A chceš nejaké príklady nekalých praktík? Nustále sťažovanie AMD a očierňovanie všetkého s čím NVIDIA príde sú tiež nekalé praktiky. A tiež istý druh marketingu ako bojovať s konkurenciu hlavn tam, kde nemám alternatívu. Viď napríklad očierňovanie GPU PhysX alebo teraz GameWorks. Na jednej strane bol pre nich PhysX zbytočný a na druhej sa mu snažili marketingovo nájsť konkurenciu v podobe akože podpory najskôr GPU Havoku a potom Buletu. Samozrejme podpora bola iba marketingová, nikdy z nej nevyšlo niečo reálne ale niektorí ľudia si stále myslia, že podpora GPU fyziky je u AMD podobná, len zlí vývojári ju nevedia využiť. A to nehovorím o tom, že AMD momentálne s Mantle narába rovnakým spôsobom ako NVIDIA s GPU PhysX (čo už samozrejme tým istým ľuďom vôbec nevadí). Ďaľší príklad je GameWorks, ktorý ževraj opäť poškodzuje AMD. Zaujímavé, že ako príklad sa uviedol Watch Dogs, kde boli z GameWorks použité iba TXAA a HBAO+, ktoré nielenže sú vypínateľné a hra k nim poskytuje alternatívy, ktoré nie sú ovplyvnenené ani AMD a ani NV, ale pritom vôbec vplyv na výkon GPU od AMD nemajú. Niektorým ľuďom to stačí a hneď si myslia, že je GameWorks niečo zlé. Tiež sa AMD často sťažovalo na neskorý prístup k zdrojákom hier pre prípravu ovládačov, aby hneď z otočky urobili to isté (áno toto je podľa niektorých tiež nekalá praktika, ktorá je nekalá iba vtedy keď to urobí NVIDIA - v opačnom prípade je to konkurenčná výhoda). Fakt nemusíte AMD veriť všetky sťažnosti a hlavne všetkým pokusom očierňovať konkurenciu. Stačí keď budete brať rovnako kriticky články o AMD ako tie o NVIDIi. AMD nie sú žiadni anjleli. Toto nie je boj medzi dobrom a zlom. Už nebudte ľudia prosím vás naivní. Obe z týchto firiem bojujú s tým čo majú a ani jedna sa nedrží vzadu.

Treba mať ešte na pamäti, že ani vývojári hier nie sú hlupáci a chcú svoje produkty predávať všetkým bez ohľadu na to aké grafické karty vlastnia. AMD ani NVIDIA si nemôžu dovoliť vkladať do zdrojákov "bomby", ktoré by umelo poškodzovali konkurenciu. Kto by potom chcel s nimi spolupracovať?

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Jeste k tomu pristupu.

Kde nedala AMD pristup NV pred vydanim?
NV toto dela bezne jak jsi sam uznal a kdyz to dela i AMD nebude pro tebe problem napsat u jakych her toto udelala.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Nevim ale pochybuju ze C3 byl v GE, protoze velmi znaly clovek v AMD ktery tusim presel z NV a byl s nim velmi dlouhy rozhovor dopodrobna vysvetlil jak nesmyslna teselace v C3 poskozuje vsechny ale NV o neco mene a rikal ze je tam jen diky NV.

Opravdu z obrazku? Teselace vseho co neni videt jako podzemni voda a tak dale na to prisly z obrazku kde to z ceho NV obvinuji neni videt? Dobry joke :)

Chybou v ovladacich tvrdi NV. Takze to jsou ty super ovladace kteryma se NV boys ohaneji plne vaznych chyb? Takove chyby NV nedela to byl jasny zamer. Stesti bylo ze na to komunita prisla jinak by si NV prisla na pekne penize. Ono odpalit 2-4 roky starou kartu na tom by normalne nikdo nic vazneho nehledal a bral by to jako prirozeny vyvoj.

Takze kdyz se AMD brani nekalym praktikam v mediich a odhaluje je tak je to podle tebe nekala praktika? Prosimte uz to neber.

Srovnavas Mantle s PhysX nejsi nemocny? Navic PhysX je hnusny uz tim ze je vazany na HW cimz omezuje konkurenci zatimco Mantle je dostupne vsem.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: Napríklad Tomb Raider. NVIDIA tiež toto nerobí pravidelne. Napríklad u Watch Dogs malo AMD pripravené ovládače v deň vydania hry.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: 1. [url]http://subscriptions.amd.com/newsletters/amdgame/feb13-crysis3.html[/url]

Crysis 3 runs best on AMD Radeon, and it’s available now!

To tvrdí samotné AMD. Asi už nemusím nič dodávať.

2. Pokiaľ viem, teselácia objektov, ktoré neboli v Crysis 2 vidieť mali nízky detail. Mali taký stupeň teselácie, ktorý ani AMD nerobil problém. To čo v hre NVIDIA využila vo svoj prospech, bola teselácia na viditeľných objektoch. Takže skôr sa čudujem vysokému stupňu teselácie na rovných objektoch ako steny a pod. S tým súhlasím že to bolo zrejme zbytočné.

3. Dôvod chyby v ovládačoch si si iba vymyslel. Nebola by v tom žiadna logika. NVIDIA je už 4 roky každý kvartál v slušnom zisku. Krok zámerného odstavenia niektorých grafík by bol absolútne nelogický. Poškodili by tým iba samých seba. A o akej komunite, ktorá na to akože prišla a zabránila tomu aby sa NVIDIA nabalila, to hovoríš? To sú teda pekné výmysly. Ale tak veriť sa dá všetkému a aj presvedčiť samého seba, že je to pravda. Proste nemáš rád NVIDIu tak si konštruuješ podobné hlúposti, aby si si svoju vieru v zlú NVIDIU iba potvrdil.

4. Je rozdiel medzi bránením sa a očierňovaním. Ak poviem, že som nemohol dodať ovládače k hre kvôli tomu, že som dostal materiály k tomu až po jej vydaní, tak je to v pohode. Ak ale zámerne ohováram každé riešenie alebo výtvor čo konkurencia vydá, je to očierňovanie. Keď bol PhysX na nič, načo mali zapotreby umelo vytvárať dojem, že majú aj oni podobné riešenie? Ak je GameWorks zlý, prečo ako dôkaz použijem hru, ktorá nepoužíva z GameWorks moduly aké by mohli mať negatívne následky pre ich karty? Problémy Watch Dogs sa predsa týkali všetkých bez ohľadu na to akú GPU mali. Taktiež k tejto hre mali AMD pripravené ovládače v deň vydania takže materiály k tomu museli dostať v predstihu. To ale nebránilo Forbes stihnúť urobiť test ešte zo starými ovládačmi a obviniť zo zlého výkonu GameWorks od NVIDie. Ob deň vyšli testy s novými ovládačmi, ktoré vrátili výkon AMD kariet tam kam patria. Ale to už niektorých ľudí nezaujímalo. A takto vzniká drvivá väčšina "káuz", ktoré akože NVIDIA robí. Niečo na tom pekne smrdí, že? Pokiaľ ale veríš, že AMD je chúďatko, ktorému všetci zákerne ubližujú, tak ti tú naivitu vyvracať nebudem.

5. Mantle minimálne doteraz pre všetkých nie je a nemá byť až do verzie 1.0. A ani potom sa nevie akým spôsobom bude Mantle prístupné. Bohužiaľ NVIDIA sa už dala počuť, že Mantle podporovať nebude. Čo sa mi tiež moc nepáči, ale snáď to aspoň vynahradia zrýchleniami DX hier ako to urobili v predchádzajúch ovládačoch.

6. Aký PhysX je a ako vyzerá je čisto subjektívne. Pre mňa PhysX vo viacerých hrách signifikatne zlepšil atmosféru. V iných hrách bol zbytočný, nie vždy je implementácia nejakej technológie dokonalá (viď TressFX). Ty tiež nie si žiadna šablóna pre dokonalosť. To, že sa tebe PhysX nepáči neznamená, že to platí všeobecne pre všetkých. Je mi ale jasné, že tebe sa nepáči nič čo NVIDIA vytvorí. Už len vďaka pred chvílou ukázanej predpojatosti.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Watch dogs radsi nevzpominej. Ten hnus ktery tam udelala NV vuci AMD pro to nemam slov.
[url]http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/05/26/why-watch-dogs-is-bad-news-for-amd-users-and-potentially-the-entire-pc-gaming-ecosystem/[/url]

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Zdroj?

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: A tady mas detailni a velmi dobre popisujici tu nesmyslnou a neviditelnou teselaci ty obrazku :)
[url]http://www.cnews.cz/clanky/dx11-v-crysis-2-dalsi-obet-nekalych-praktik[/url]

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Tady mas odpovedi a spousta detailniho infa od cloveka ktery se pohybuje v zakulisi a ma znalosti ktere tu nemama ani my vsichni dohromady NV svinstvech.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=8uoD8YKwtww[/url]
Nejaky dukaz k tomu Tomb Rideru?
Jinak v minulosti jsem NV karty vlastnil dneska bych si je nekoupil ani nahodou protoze moralni stranka a protoze proste u konkurence dostanu za mene vice a do budoucna diky konzolim je lepsi mit AMD GK. Takze nejsem zaujaty pouze se rozhoduju na zaklade financi a moralky. Az prestane NV delat svinsta ktera nebudu podporovat a bude davat pro me financni smysl nemam problem si ji opet koupit.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Ešte dodám, že mne sa užitočné technológie páčia bez ohľadu na to, kto za nimi stojí. Páči sa mi PhysX, GameWorks alebo True audio či Mantle. Teraz sa napríklad veziem na vlne Oculusu Rift, kde vysoky framerate je dosť dôležitý. Preto som dúfal, že budem môcť využiť Mantle alebo aspoň optimalizovaný Direct X 12. Nerád totiž znižujem detaily na príliš nízku uroveň.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: Práveže to je celé výmysel. :) Oni urobili testy so starými ovládačmi, ktoré nemali ešte podporu pre Watch Dogs. A zlý výkon potom hodili na GameWorks. Ešte v prvý deň ale vyšli nové ovládače od AMD, ktoré vrátili ich GPU tam kde patria. To už ale Forbes neriešil.

A teraz sa na to pozri logicky. Watch Dogs používa iba 2 moduly z GameWorks. TXAA, ktoré beží iba na grafikách od NV a memá tým pádom ako ovplvyniť výkon GPU od AMD. A potom je tu HBAO+, ktoré beží na HW oboch výrobcov a používalo sa aj v iných hrách predtým. Nikde nemalo negatívny vplyv na konkurenčné grafiky a nie je tomu tak ani vo Watch Dogs. Naozaj GameWorks nemá ako vo Watch Dogs ovplyvniť výkon GPU od AMD. Dokonca k TXAA ponúka aj alternatívne metódy AA, tak isto k HBAO+ ponúka alternatívu, ktorá je zcela nezávislá od NVIDIe či AMD. Vo Forbes to celé pohnojili a mám taký pocit, že to urobili naschvál. GameWorks aj pre majiteľov AMD prináša HBAO+ čo je pre nich plus a celé to zacvakala NVIDIA. Ešte aj kvôli tomu je teraz zlá. :D

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: Napríklad tu: [url]http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/07/nvidia-apologises-for-crummy-tomb-raider-performance/[/url]

[quote]this is because for some reason NVidia didn’t receive final code of the game until the weekend before release, so didn’t have a chance to create an update to accommodate it all.[/quote]

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: Ešte menšia poznámka. Prečítaj si aj tretiu stranu článku na ktorý si dal odkaz. Sú tam celkom zaujímavé postrehy prečo je to tak urobené. Nehovorím, že to nemôže byť tak naschvál, ale kľudne to môže byť naopak.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: Dobre. Z toho článku vyplývajú 2 problémy. Tak ako som aj písal neviditeľná hladina vody má na pohľad nízky stupeň teselácie. Chyba je to, že sa LOD neznižuje vzhľadom na vzdialnosť od kamery. Tu môžeme polemizovať o tom na čo sa presne tá polygónová sieť použila a teda aj keď to teraz nedáva zmysel, je možné že dôvod na neznižovanie LOD tam je. Druhá vec je, že obrubníky alebo steny mali prehnane vysoký stupeň teselácie a to beriem že je hovadina. Vysoký stupeň teselácie má zmysel ak ovplyvňuje vzhľad objektov alebo je potrebná pre iné efekty. V tomto prípade to tak nebolo a tu uznávam, že to nie je v poriadku. Ide o podobný prípad ako HAWX 2.

Ad NV svinstvá. Teselácia v C2 či Hawx 2 nebola teda v poriadku, ale to neznamená, že je zlé všetko čo NVIDIA robí. Niektorí ľudia proste hľadajú "nekalosti" aj tam kde nie sú. Viď posledne s GameWorks. Či sa to niekomu páči alebo nie, NVIDIA odviedla kus dobrej práce s PhysX či GameWorks. AMD zasa odvádza podľa mňa dobrú prácu s Mantle. Len by si mohli odpustiť to neustále fňukanie nad všetkým čo NVIDIA robí. Mali by kritizovať iba to čo je opodstatnené.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Treba toto coz jsou vazne veci a je tam toho vice :

The code obfuscation makes it difficult to perform our own after-the-fact driver optimizations, as the characteristics of the game are hidden behind many layers of circuitous and non-obvious routines,” Hallock continues. “This change coincides with NVIDIA’s decision to remove all public Direct3D code samples from their site in favor of a ‘contact us for licensing’ page. AMD does not engage in, support, or condone such activities.”

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Ale o tech dvou featurach vubec nemluvim. V tom clanku jsou dulezite uplne jine veci.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Jinak k tomu zdroji. Ta stranka je plna hate vuci AMD takze sorry i kdyby v necem meli pravdu tak tohle nemuzu brat za bernou minci. Takovehle stupidni kecy "Apart from the silly hair mode reducing NVidia cards to jelly" z toho delaji hodne spatny zdroj. A takovych hlasek je tam plno. TressFx je naprosto paradni technologie ktera neni omezena jen na jeden druh HW a jedina jeji chyba je ze s tim neprisla NV. Kdyby s tim prisla NV tak jsou na to oslavne ody jeste dodneska.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Nevim presne o com tam slo tak se nebudu ted hadat. Kazdopadne uz jen z toho ze se jedna o jedinou hru a NV dostala source code pred vydanim to nevypada na naschval. Na rozdil od NV kdy AMD dostava source code az po vydani. Zkouknu znova to video co jsem tu postnul myslim ze to tam vysvetluje.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2014 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye Mas v tom "cistem zisku" splatku dluhu, vyrovnani s GF a prodej sidla spolecnosti v roce 2013? Protoze samotne gro trzeb je bez udaju o marzi uplne nicnerikajici cislo.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
9. 8. 2014 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo Samozrejme jsem cekal tenhle argument. Proc se nepodivas na yahoo finance a neodpovis si sam? Pripadne nam to tu muzes stejne pekne vypsat jako jsem to udelal ja.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 8. 2014 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @Mikye: Pokud jsi ten argument cekal, proc jsi ho ignoroval, protoze by to vypadalo uplne jinak? Mne staci tohle:
http://anandtech.com/show/8365/nvidia-fy-2015-q2-financial-results
O zadnem pohorseni samozrejme nemuze byt rec. A velmi pohodlne lze srovnat s timhle
http://anandtech.com/show/8270/amd-q2-2014-quarterly-earnings-analysis
Nebo ze by i tohle psal Obr? :)

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
11. 8. 2014 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @hnizdo: Proc bych nekomu potvrzoval/vyvracel neco kde konkretne nic nenapsal? Proc bych delal praci za nej? Kdyz neco tvrdi tak at to ukaze.

Ja nemluvim o ctvrtletni vysledcich ale porovnavam roky. 2012 vs 2013. A pokud mi chces tvrdit jako pisatel nad tebou ze AMD vydelala jen diky prodeji GF tak mi vysvetli co AMD prodavala ty roky pred tim kdy mela stejne nebo jeste vetsi trzby. Podla vas NV fans ma AMD asi 1000 tovaren a kazdy rok jich par proda at ma nejake prachy :)

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
11. 8. 2014 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @Mikye: Jinak abych te uvedl na pravou miru.

AMD ma financne narocny bussiness s CPU ktery tyhle vysledky dost nici. Pokud by ocistila cisla pouze na GK divizi tak jsou jeji vysledky podstatne lepsi nez u NV. Ale to je fuk dela i CPU budem do toho pocitat vse.

AMD splaci dluhy z minulosti proto udrzuje net income v cervenych cislech. Nemusi platit dane a prachy jdou na umoreni dluhu. Skvely tah v jeji situaci.

Veledulezity udaj je gross revenue. A v tom AMD mezikvartalni narust podle tvych linku z 1.16B na 1.44B cili 28 M (coz je 24.13%) NVDA mezikvartalni narust c 0.97B na 1.1B 13 M (coz je 13.40%)
To znamena AMD roste rychleji nez NV a ma vyce penez ktere muze vydavat na umoreni dluhu a expansion. Az umori dluh a bude vykazovat cisty zisk tak jsem zvedavy co tu bude obr psat za pohadky a s cim novym prijdes ty. Za me ma AMD +1 protoze neni blba a penize vyuziva dobre (danova optimalizace) oproti NV ktera to posila financaku.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 8. 2014 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @Mikye: Aha, takze zadluzena spolecnost je na tom lip nez bezdluzna s trvalym ziskem. Ze plati monstrozni uroky a snizuje svuj rating, coz negativne ovlivnuje investice, uz jsi taktne zamlcel. Diky za lekci DDekonomie.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
11. 8. 2014 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @Mikye: Sorry narust Je u AMD 0.28B cili 280M a u NV 0.13B cili 130M. Stane se :)

AkA 74
AkA 74
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Je záhadou PC trhu, jak může některá společnost, tak dlouho existovat bez zisku."

Ono praveze AMD grafickej casti sa dari dost dobre a v zisk ma 80 mil. (coz je dost velky skok) ale AMD ma procesorovu cast ktora dlhodobo okrem low-endu a ciastocne aj kaveri nic neponuka takze silno taha AMD ku dnu.

Vitenuto
Vitenuto
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řeknu to takhle, jak už psal výše, tak pokud AMD zkrachuje tak přestane být konkurence schopnost - snad víte co z toho vyplívá. Další věc, čím dál více mě to připadá, že NVIDIA vydělává akorát tím, že sází na nevědomosti zákazníků - NAHOUBI, všichni co znají HW - podstatě my, víme, že R9 280X (popřípadě ještě výkonově skoro srovnatelná R9 280) je výhodnější než GTX 770 a stejně, napadá mě třeba Barbone jí má ve své sestavě, celkově barbone je nanic, jelikož rozlišuje Intel + Nvidia a AMD, ale aby dali AMD GPU + Intel ani omilem. AMD procesory v nízkých řadách mi připadají luxusní, ale když jsem srovnal TDP s Baytrailem 2W vs 7 nebo 15 (nevím přesně) tak je to vcelku dost :-), ale zase AMD má 2x i více GPU výkon a u těch 20 nebo 15 TDP stejný/silnější CPU výkon. Nelíbí se mi, že nevzdělaní lidé si koupí radši NVIDII, ale asi to tak bude a si říkám, existují NVIDIA fanoušci, kteří prostě Nvidia kartu koupí i za cenu extrémní nevýhodnosti oproti konkurence, jenom nezávazní, popřípadě vzdělaní (ohledně HW) lidé koupí tu výhodnější a moc jich není...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vitenuto To vôbec nie je o nevzdelaných ľuďoch. Každý človek má iné preferencie. Niekto potrebuje na prácu CUDU alebo ho zaujíma PhysX tak si kúpi NVIDIU. Koho zaujíma Mantle alebo True Audio, kúpi si AMD. Niekto dlhé roky kupuje NVIDIu preto lebo s ňou mal vždy bezproblémový chod zatiaľčo s AMD nemal. A to isté platí aj naopak pretože každý z nás má svoje vlastné skúsenosti a záujmy. Človek nie je hlúpy len preto že si nekúpi produk ktorý je výhodnejší z tvojho pohľadu (ale z pohľadu niekoho iného). Všetko je to kombinácia skúseností, osobných preferencií a toho či to stále pre neho stojí za ponúkanú cenu. Ľudia nie sú predsa rovnakí ako cez kopirák. A to je len dobré. Tak prosím nerobte hlupákov z ľudí na základe toho akú grafickú kartu si kúpia. To s tým nemá nič spoločné.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
10. 8. 2014 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Marek, ty umyselne nechapes podstatu prispevkov, alebo si tu len preto aby si vyrovnaval nerovnovahu prispevkov voci zjavne nekalym praktikam nvidie? Pises vecne a logicky, ale nevidis si dalej od nosa a podstata tvojich odpovedi je zneutralizovat prispevok, otocit temu na uplne nieco ine a ociernit oboch vyrobcov rovnako za akoze chvalenia vsetkych technologii. Ani raz si neodpovedal na temu prispevku, vzdy si odpovedal na nieco uplne ine.

Nikto netvrdi, ze AMD je ten cudacik, alebo ze tiez nerobia pochybne veci. Sam som sa na nich hneval, ked oznamili, ze na 3D Blu-Ray prehravanie je nutna grafika HD6000 a vyssie, napriek tomu, ze na HD5000 stacila zmena jednej hodnoty v registroch a fungovalo to bez problemov, alebo ked ukoncili vyvoj oficialnych ovladacov na HD5000 a ked uz hry pomaly prestavali fungovat poriadne a chcel som to vzdat, zistil som, ze o 2 roky novsie beta ovladace na nej funguju a radikalne zlepsuju vykon. To su ocakavane praktiky kazdeho obchodnika a daju sa obist. Problem je v neskutocnej zakernosti a podlosti niektorych praktik nvidie, pri ktorych bola prichytena, kde sa snazi zvysovat predaje psychickym natlakom a priamym ovplyvnovanim vykonu, ci uz pozitivnym alebo negativnym, svojich aj superovych kariet.

A teraz chcem vidiet ako to zas otocis od veci...

AkA 74
AkA 74
Level 1 Level 1
9. 8. 2014 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Ano, su aj taky ludia ako si opisal ty, ale vazne nVIDIA tazi z nevedomosti svojich zakaznikov a hlavne obrej reklamy coz zase nie je moc koser pre niekoho. Samozrejme neodsudzujem ludi co si kupia nVIDIU lebo si ju vybrali z vlastnej vole (naozaj vlastnej).

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: Kde som odpovedal na niečo úplne iné. Ja nemám problém s tým, aby som uznal že NVIDIA urobila niečo zlé. Problém je, že niektorí ľudia nedokážu uznať, že AMD má tiež maslo na hlave a že nie je normálne kritizovať úpne všetko čo konkurencia urobí. To je totiž tiež forma marketingu. Viď napríklad Watch Dogs a GameWorks.

Môžeš mi napísať kde NVIDIA vyvíjala psychický nátlak na kúpu svojich kariet? Ja som strašne zvedavý čo by ste niektorí písali keby trebárs NVIDIA urobila reklamu kde sa rozbíja GPU od AMD. Alebo keby niekto z NVIDIe pri prezentácii vlastných kariet rozdupal na pódiu kartu od konkurencie (čo bez problémov urobila jedna pani z AMD).

Ďalšia vec je negatívne ovplyvňovanie výkonu GPU od konkurencie. Toto sa udialo, nepopieram. Nepriamo sa niečo také urobiť dá. Viď teselácia s faktorom takým aký zráža výkon dolu. Nikto ale ani AMD a ani NVIDIA si nemôžu dovoliť niečo také priamo v kóde. Kto by potom s nimi spolupracoval? Tak isto to ide aj na vrub vývojára hry. Kľudne to môže byť chyba Cryteku, že neoptimalizovali teseláciu tak ako mali. Proste vydali to čo mali ako prvé funkčné a otestované a na optimalizácie sa mohli vykašľať.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @AkA 74: [quote]ale vazne nVIDIA tazi z nevedomosti svojich zakaznikov[/quote]

Akých zákazníkov má AMD? Podľa úplne rovnakých ako NVIDIA.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
10. 8. 2014 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Ved v poriadku, len nemusis za takych povazovat kazdeho diskutujuceho. Par prispevkov si vobec nepochopil a pustil si sa do prispievatela, ako keby nehovoril to iste.

Co sa tyka psychickeho natlaku, tak umele navysovanie vykonu v benchmarkoch (nemyslim marketingove grafy a "inzinierske vzorky" recenzentom, ale benchmarkovy software), vypustanie modelov povacsinou po konkurneci a dalsie rozne drobnosti agresivnehej marketingovehej strategie vytvorenia iluzie vzdy najvykonnejsej znacky (Obr je tu vynikajucim agentom aj s vysadami) a vzdy tych par percent nad konkurenciou, aby cloveka mrzelo, ze ide k slabsej konkurencii aj ked len o par % (u AMD takuto agresivitu zatial nepozorujem, ostatne, ich marketingove oddelenie by som cele na mieste prepustil), alebo napr. aj taky Physix (skoda ze Intel potopil Havok a nedostalo ho ATI/AMD). Urcite budes protestovat, ze to iste robi aj AMD a mas pravdu, ale skus si pozriet aj sled udalosti a zistis, ze vsetky spinave triky sa vacsinou naucil od Nvidie!

K tej tesalacii. Nahodou som nedavno o rozdiele tesalacii Nvidia/AMD cital. AMD zvlada tesalaciu perfektne, ale iba s nizkym faktorom, kym Nvidia so znacne vyssim. Takze, ak sa Nvidii naozaj podarilo presadit aj nepatrnu tesalaciu na neviditelne objekty, na AMD kartach by uz nezostala ziadna moznost rozumnej tesalacie viditelnych objektov, cize zas psychologicky natlak na hracov, aby presli k Nvidii, tentokrat vsak uz nie prilezitostny, ale utajeny, cieleny, naplanovany a prevedeny. Kym sa mi zda, ze AMD to berie cele ako obchodne superenie (a je mi jedno, ci nejaky blbec na nejakej prednaske neovlada svoje emocie a rozdupe kartu konkurenta, tam sa uspech/neuspech nerozhoduje, to je bulvar), tak Nvidia svojim konanim naznacuje, ze chce AMD znicit, resp aspon vytlacit z trhu grafik. A to ich robi nesympatickymi aj keby mali 2x vykonnejsi HW.

ATI a AMD sa celkom nasli. Obaja vyznamni inovatori, ktori dostali HW po dnesnu uroven a nedokazali reagovat na CUDA/Core technologiu Nvidie/Intelu, co ich obralo o trhovy podiel a financie na dalsi rozvoj. No a od cias CUDA/Core PC stagnuje, exponencialny vyvoj sa meni na linearnu priamku s mizivym sklonom. A hadajte, kto si necha zaplatit za vecnu tuzbu cloveka vlastnit ten najvykonnejsi HW, kym na Full HD hranie bez straty kvality dnes staci uz 280X aj s rezevou? Nevadi, zavedme kategoriu 4K, ale to uz je o inom...

jankisler
jankisler
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Marku obdivuji tě za tvou trpělivost v diskuzi s těmito militantními příznivci AMD... Já myslím, že oni jsou tak zaslepeni fanouškovstvím ke své oblíbené značce a v kombinaci s obsahem a autorem tohoto příspěvku se jim před očima vytvořila krvavá mlha. Přeci jen tak nemohou nechat, že jejich oblíbené, samaritánské AMD je už tolik let ve ztrátě a nenáviděná a zlá nVidia pořád vydělává takové peníze. Je přece jasné, že k zisku se dopracovali pouze za použití nekalých, až zločinných praktik a v rámci udržení konkurenčního boje, vyrovnání podmínek a kompenzace jejich neodpustitelně zlovolného jednání by se měl zisk nVidie automaticky připisovat na konto AMD. A nejvíc se mi líbí, jak každý z těchto fanboys má naprosto jasno v tom, jak se nVidia k tomuto zisku dopracovala. A opravdu to prý není kvalitou produktů... Lidi proberte se, obě firmy mají máslo na hlavě a obě firmy podnikají za účelem vytvoření zisku. To že jen jedna z nich tohoto zisku dosahuje určitě nebude způsobeno pouze hloupostí jejich zákazníků a podvodným marketingem. Asi na jejich produktech bude něco, co vede většinu lidí tyto produkty upřednostnit na úkor produktů konkurenčních. A poměr cena/výkon opravdu není vše, na co zákazník kouká při výběru nového hw... Marku držím ti pěsti. Doufám, že se nenecháš odradit jejich útočným stylem psaní a i nadále budeš pragmaticky, slušně a věcně komentovat zdejší haterské příspěvky.

AkA 74
AkA 74
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Tak pochop jednu vec: nvidia ma o dost viacej penazi na reklamu ako amd!!!! Chapes? Amd je dlhodobo v strate coz znamena ze asi nemozu davat 100-vky milionov na propagaciu svojich kariet. Nvidiu vidim pomaly v kazdej (s prepacenim) riti. Hociaka sutaz, skoro kazdy letsplayer, atd. Takze mi este raz povedz s cistym svedomim: ma nvidia rovnakych kupcov ako amd???? :?:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: No neviem. Potom môžeme za psychický nátlak považovať aj video s Richardom Huddym alebo reklamu AMD kde sa rozbíja grafika od NVIDIe. Ja osobne nepovažujem, že by napríklad PhysX bol formou psychického nátlaku. Je to proste konkurenčná výhoda, ktorú sa snaží NVIDIA využiť. Urobila na nej dosť práce tak prečo nie. Úplne rovnakým spôsobom teraz používa AMD Mantle. Dá sa aj to považovať za psychický nátlak? NVIDIA urobila pár prešľapov, to je pravda. To ale neznamená, že tak rieši všetko. A AMD sa tiež začína chytať odkedy sa viac angažuje vo výpomoci herných vývojárov.

Čo sa týka obchodnej politiky, nemyslím si že by AMD bralo súperenie s NVIDIou inak ako to berie samotná NVIDIA. AMD tiež tlačí svoje produkty ako keby boli to najlepšie čo sa dá kúpiť. Robia to tak všetky veľké firmy. Nielen na poli GPU HW.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
10. 8. 2014 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @jankisler: Vdaka za prispevok Nvidia fanboy, za prikaldny prispevok emocionalno/psychologickeho natlaku, po slovensky brnkania na city. Nereagoval si na ziadnu temu, hodil si vsetkych diskutujucich do jedneho vreca a oznacil si ich za militantov. Chces to tu zmenit na flame? Co si? Zamestnanec Nvidia PR?

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @AkA 74: Áno má. Stále sú to úplne rovnakí ľudia ako ty alebo ja. A stále budem tvrdiť, že vzdelanosť a nevzdelanosť v tomto smere je úplne rovnáka u zákazníkov oboch táborov. Ja viem, že je NVIDIA viac vidieť. To samozrejme nepopieram. Ale to predsa nie je žiadna vada. Samozrejme že si ju potom kúpi aj viac ľudí. Som si istý, že väčšina ľudí ktorí majú GPU od NV či AMD sú na tom s rozhľadom grafického HW rovnako (a teda biedne). Prehľad má len hŕstka ľudí ako ty alebo ja čo vieme presne prečo si kupujeme HW aký máme. Je nás ale úplne málo oproti tým ostatným.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
11. 8. 2014 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: No tak to mame na vec trochu odlisny pohlad, ja to vidim tak ako som popisal.

Physix. Na physixe urobila nvidia nejaku pracu? Obaja Nvidia aj ATI zaspali dobu a zobudili sa, ked sa zacali predavat specializovane karty pre fyzikalne vypocty a nebolo co na nich spustat okrem vypoctovych programov a simulacii. Nvidia kupila Ageiu - vyrobcu tychto cipov nazyvanych PHYSIX, takze jedine co musela, bolo zakomponovat tento cip do svojho jadra. A v ATI neviem co robili, ze si nechali vyfuknut Havok Intelom a tak nejak sa odvtedy tvaria, ze fyzikalne vypocty su zbytocne a nesnazia sa to vobec dohnat. A Nvidia velmi rada zahra na tuto notu, kedykolvek je prilezitost. Zial efekt to ma skor medzi fanuskikmi a nie vo vedeni.

Co sa tyka Mantle, este by som to neuzavieral, zatial este asi nikto nevie ako to cele dopadne, urcite ale dobre pre hracov, aj ked z pociatku to mozno bude tazke.

AkA 74
AkA 74
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Ano, ale nvidia ked sa im podari to co chcu ((znicit amd)co logicky nezazlievam kedze to chce urobit kazda velka firma inej (hociak velkej) firme), tak nastane absolutna anarchia cien a za dnesnu dajme tomu gtx 760-tku zaplatis ako za titan a to bude velmi ale ze velmi zle :(

jankisler
jankisler
Level 1 Level 1
10. 8. 2014 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: :lol: Jasně, jsem zaměstnanec nVidie a dostal jsem za úkol vás všechny obrátit na tu "správnou" stranu. Já se nijak nevyjadřoval k tobě osobně, jen jsem tleskal markovi za jeho trpělivost se všemi těmi fanboys. Nicméně teď vidím, že ty jsi již marketingovou masáží o zlé nVidii natolik zasažen, že jakákoliv zpochybnění tvé svaté pravdy vyvolává velmi emočně vypjaté reakce. Asi nemá smysl s lidmi tvého ražení vůbec diskutovat a proto smekám před Markem, že má ještě sílu ti vůbec odpovídat.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
11. 8. 2014 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: Od doby čo NV kúpila PhysX, bol PhysX kompletne upravený. Sú použité nové metódy a algoritmy a tiež bol rozšírený o novú funkcionalitu. Je toho dosť. Taktiež bola aktualizovaná CPU vetva, ktorá je teraz o dosť efektívnejšia. Môžeš si pozrieť tento test (je celkom dlhý ale stojí za prečítanie minimálne úvodnej časti):

http://www.codercorner.com/blog/?p=748

Na Mantle som aj ja zvedavý. Ale keďže ho NV odmietla, budem si musiet počkať na nový optimalizovaný DX. Vysoký framerate budem potrebovat kvoli Oculus riftu.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
11. 8. 2014 00:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: Mimochodom, pocul uz niekto o ray tracingu? Velka novinka a buducnost grafiky z pred asi 10 rokov, ktora vytvori obraz na nerozoznanie od reality. Ziadny dalsi vyvoj, pokrok alebo zmienka. Az kym aha co sa nestalo:

http://www.itnews.sk/spravy/produkty/2014-03-21/c162208-gpu-powervr-zvladnu-ray-tracing.-prinesie-to-revoluciu-v-grafike

Na trhu je specializovana HW karta zvladajuca raytracing v realnom case, ale nikto vlastne nevie ako ju pouzit. Nepride vam tato situacia povedoma? Kto prestane prvy tlacit cim drahsie vyrobky s cim najmenej zvysenym vykonom od predoslej generacie kazdy rok a zobudi sa ako prvy? Aby to nahodou nebol niekto treti a nevyfukol trh vsetkym velkym hracom...

palqo
palqo
Level 23 Level 23
11. 8. 2014 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @jankisler: Jasne, zase to nalepkovanie, provokacie, osocovanie, ziadna reakcia k teme, moj psychologicky profil odhaleny a distancovanie od fandenia komukolvek zo mna robi AMD fanboya, pretoze ako jedinemu neutralnemu diskuterovi ti v zaludku lezia militantni AMD priaznivci a nie militantni priaznivci vseobecne. Bravo, bezchybna logika, si mi ale dal :)

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
10. 8. 2014 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @AkA 74: Ja bych se nasmal kdyby NV znicila AMD a intel by koupil AMD grafickou divizi i s lidma tak by do 5 let sla NV do kytek a zustal nam tu jen Intel.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
11. 8. 2014 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Ok, takze aspon sa nvidia nevykaslala uplne na AMD gamerov a optimalizovala Physix pre CPU, ale aj tak to stale nie je plnohodnotna fyzika, ktora funguje iba na vga.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
11. 8. 2014 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: Raytracing je parádna vec. V tomto smere dúfam, že sa veci pohnú dopredu. NV mimochodom s raytracingom experimentuje už nejakú dobu. Ich demo Design Garage je ukážkou jeho implementácie.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
11. 8. 2014 00:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Mikye: LOL, tak to znie ako dost skutocny scenar :D

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
11. 8. 2014 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @palqo: Uvidíme ako nové PhysX SDK využijú vývojári. Unreal Engine 4 a Unity 5 majú PhysX integrovaný v základe takže predpokladám, že víde viacero hier čo ho bude využívať (myslím celkovo nie iba GPU PhysX).

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 8. 2014 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je kretén XD

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 8. 2014 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vydani novych produktu se blizi a Stratos s padesati multiucty zhavi klavesnici jak zastara, evul nvidia, vivat amdde!

AkA 74
AkA 74
Level 1 Level 1
11. 8. 2014 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo To iste sa da povedat aj o tebe takze radsej nepis taketo somariny co sa netykaju prejednavanem veci :oops:

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 8. 2014 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AkA 74 Nezapomen menit ip adresy, multiucty jsou tu zakazany.

AkA 74
AkA 74
Level 1 Level 1
11. 8. 2014 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AkA 74 @hnizdo: Sorry, ale ja som slovak ak si si neuvedomil a stratos je cech takze asi tolko :shock:

Reklama
Reklama