Zpět na článek

Diskuze: WD Black 256 GB: Nejlevnější M.2 SSD na trhu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

menzac
menzac
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím uznat že je to první článek kde nebylo poznat že je to od Obermaiera. Krásně se to četlo, spousta grafů l, žádné narážky a předsudky. Super

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 10. 2017 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@menzac Az taky super clanok to nieje. Mraky syntetickych testov a az jeden prakticky test startu windows.
Za mna nuda a nizka vypovedacia hodnota.

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
23. 10. 2017 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Já jsem zase alergický na tu dojmologii(závěry bez důkazu či odůvodnění). Zde třeba:
"Jsem si jistý, že při vyšších teplotách by už výkon klesal, ale já se výše nedostal. Disk jsem zkoušel trápit víc, ale vyšší teploty než na obrázku se mi nepodařilo dosáhnout."

Proč si myslí, že by výkon klesal? To je opravdu tak těžké zhoršit přístup vzduchu k disku? Amatérština na úrovní DDsvěta.

Pixel6692
Pixel6692
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@menzac Ale no. Vieme aky Obr je, ale co sa tyka clankov (nie novinky, tam vsetci vieme ako to vyzera) su v poslednej dobe dobre; aj jeho recenzie na AMD procesory boli velmi dobre spracovane.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pixel6692 "aj jeho recenzie na AMD procesory boli velmi dobre spracovane." Nesouhlasim, narazek a osobnich radoby-chytrych poznamek proti AMD tam bylo vice nez dost. O fotkach napoju, ktere meli zesmesnit Zeny uz ani nemluvim.

Ano, zlepseni oproti minulosti tam je, nicmene ja bych videl posun z 4- na 4+.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

120GB i méně mi dnes ještě na všechnu práci stačí, ale video vyšší 720p zatím nepokouším - tam bude přínos NVMe (pole) enormní.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Nechapem tvoje myšlienkove pochody, ved to je disk... Nan si ukladaš data nie len operačny system. Ja osobne mam 512GB M2 disk, operačny system zabera cca 50GB zo 3 hry 160GB, programi 130GB, zopar blbosti a mam volneho miesta cca 80GB.
Rozmyšlam či si ešte neprikupim 960 Evo M.2 250GB stoji 120€, alebo rovno 512GB za 230€.
Pri tich dnesnich cenach SSD je to skoro zadarmo, pred par rokmi som kupoval 80GB SSD za cenu dnesnej 512GB... a určite to nemalo rychlosti 3,2GB/s a 1,8GB/s :)

modo77
modo77
Level 1 Level 1
25. 10. 2017 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik ten tvoj pravopis ... dochodil si aspoň základnú školu ?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Ber mě trošku s rezervou, ve ws mám patero SSD disků celkem 0,5TB, používám trojici os, z nichž každý má dedikovaný jeden z disků. Ale kdybych se musel omezit na jeden os, vystačil bych se 120GB. Mluvím čistě o práci s grafikou vyjma videa, žádné hry.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @Xcute: Jinak naprosto souhlasím, že dnes při těch cenách stojí NVMe jednozačně za hřích. Ovšem plná šířka benefitů v rychlosti a odezvě se uplatní až ve vyšších kapacitách, což dále koreluje s aplikací u editace videa ve vysokém (UHD) rozlišení - jinak je rozdíl v odezvě oproti 2.5 zanedbatelný (běžný provoz os).

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @Xcute: Přesněji řečeno oproti klasičtějšímu SATA (AHCI) SSD. Mimochodem, jestli máš 130GB softwaru, pak by mě zajímalo, kolik za sw utrácíš, stačí by očko ;)

nobloch
nobloch
Level 33 Level 33
23. 10. 2017 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám asi týden 512GB variantu a za ty peníze je docela fajn. Papírový nárůst oproti SATA SSD je slušný a příplatek je ještě akceptovatelný na rozdíl od Samsungu. V reálu se to pravděpodobně nepozná, protože stejně bude jen na hry. Systém jsem nechal na sterém SSD a na nový zkopíroval všechny hry z plotnového disku. Navíc když už tam ty M.2 sloty mám, tak jsem je chtěl vyzkoušet.

V porovnání s recenzí vycházím většinou o něco hůř, ale to může být třeba deskou. Pokud jsem to spočítal správně, tak u 512B souborů mi vyšlo R:26 W:27,68, takže někdy jsou výsledky i lepší.

O chlazení mám trochu obavy, protože se nachází přímo pod GPU. Preventivně jsem pořídil i pasivní chladič, ale když na to bude foukat 70°C horký vzduch z GPU tak mi stejně moc nepomůže.

Intel+nVidia
Intel+nVidia
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nobloch Takže sis koupil papírové topidlo, které reálně nepoznáš, gratuluju :D

nobloch
nobloch
Level 33 Level 33
23. 10. 2017 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia Díky a jaké papírové topidlo máte na mysli?

Intel+nVidia
Intel+nVidia
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia @nobloch: No koupil sis něco, co je zbytečně dražší, zbytečně víc topí a je to jen papírově silnější, reálně to prakticky nepoznáš. Čili kdyby sis koupil klasické ssd, byl by jsi na tom za stejné peníze stejně, akorát by jsi měl třeba o polovinu vyšší kapacitu a menší teplotu :)

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
24. 10. 2017 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia @Intel+nVidia: To je trosku zavadzajice. Napriklad si ani nevsimnes pri citani internetu, že ci mas v PC dvojvlaknove dvojadro na 2,2GHz, alebo 18 jadrove 36 vlakno na 5GHz.
Nevsimnes si pri pri bruzdani po nete či maš integrovanu GPU alebo GTX1080Ti v SLI.
Su ludia co si nevšimnu ani rozdiel ci maju v PC 5400ot/s disk s citanim 0,04GB/s zapisom 0,03GB/s oproti M2 co ma 3,2GB/s a 1,8GB/s.
Ale suhlasim s jednou vecou, že je škoda 18 jadroveho procesora, GTX1080Ti grafiky a M2 SSD na facebook a internet, na tento učel ma to zbytočne velku spotrebu :)

nobloch
nobloch
Level 33 Level 33
24. 10. 2017 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia @snajprik: Proti SATA SSD je dražší max. o 1000, proti MLC je mnohdy levnější. Pořád lepší, než skoro o 2k dražší 960 EVO.
Disk samotný nijak zvlášť netopí, taky nejede pořád na plnou zátěž. Topí GTX 1080 nad ním.

S takovým přístupem bych koupil místo Gamimg X třeba MSI Aero a pak bych se divil, že místo 70°C a ticha mám 80°C a kravál.

Poznat se to ale dá fakt těžko. Skyrim se mi na obou discích načítá stejných 44s.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
23. 10. 2017 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mám pocit, že jsem letos udělal na Bazoši hodně dobrej kauf, kdy jsem koupil SSD NVMe M.2 MZVLV512, 512GB, reálná rychlost 1600/600 MB/s za 2600 Kč :D

jendabek
jendabek
Level 2 Level 2
23. 10. 2017 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 Já minulý týden koupil na Bazoši starší OEM Samsung SM841 512GB za 2500 Kč, taky podle mě OK kup. Rozdíl oproti plotně je fakt totální, NVMe mi deska (X58) nepodporuje a nijak mě to netíží, protože v reálu to asi zase takový skok jako celkově z plotny na SSD asi nebude.
S prodejci na Bazošu každopádně nemám vůbec dobré zkušenosti, jednou jsem to dal i na policii... takže si teď zjišťuju přesnou hmotnost a rozměry produktu, který kupuju a před rozbalením si přímo na poště tohle kontroluju.

Intel+nVidia
Intel+nVidia
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jendabek Poštou bych už nikdy nic neposílal, je tam moc rizik. Jedině z ruky do ruky. Když tam prodávám, tak i jako prodávající se raději s kupujícím domluvím na malém příplatku na benzín, sednu do auta a jedu. Pokud je někdo z dálky nebo se neumí domluvit na osobním převzetí, jeho smůla a prodám to někomu jinému.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
23. 10. 2017 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 Což je OEM Samsung PM951

jakoubecek
jakoubecek
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsem majitelem tohoto disku v novem pc na desce asus, win 10 1703, disk jako bootovaci/systemovy, vse slape, jen resim nasledujici problem/chybu:
wd dashboard neukazuje, ze disk podporuje nvme, ukazuje n/a, rovnez trim v aplikaci je zasedively, neni k dispozici.. v biosu disk neni mezi sata, tzn. ze musi jet nvme, ze? funkci trimu jsem rovnez overoval appkami tretich stran a slape, v cem to tedy muze byt? spatnym ovladacem? jenze zadny jiny, nez ten win neni.. system disk vidi jako ssd jak ma, nerozumim tomu, dashboard disk pozna, ale neumi s nim 100% pracovat.. nejaky napad? dekuji!

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
23. 10. 2017 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jakoubecek Reinstall, idealne na Windows 10 17.03.

Gildiss
Gildiss
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zápis je rychlejší než čtení?

LITE
LITE
Level 1 Level 1
23. 10. 2017 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel 600p je levnější, ne? Určitě není rychlejší, ale NVMe ano.

Kyselinka
Kyselinka
Level 1 Level 1
6. 11. 2017 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Strasne neprehladne grafy. Trvalo mi kym som ten WD ssd nasiel v tabulke. Neviete testovany kus v grafe nejak zvyraznit? :roll:

Reklama
Reklama