Zpět na článek

Diskuze: Windows 9 možná nebude fungovat na 32bitových počítačích

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 9. 2014 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Který čistě 32bitový CPU je dostatečně výkonný a funguje ve Windows 8.1?

15degren
15degren
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx Souhlasím, pokud mám HW vhodný k chodu na W8, tak bude vhodný i k chodu na 64 bit. OS. Osobně zastávám názor, že už windows 7 32 bit. neměl nikdy spatřit světlo světa.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
25. 9. 2014 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Kdyby Win7 64bit měl podporu i pro 16bit programy, tak bych byl pro jednotnou verzi.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
24. 9. 2014 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren No, mám W8 na Celeronu 2.8 ghz a 2gb ram. Na to je zbytečný cpát 64bit

Maor
Maor
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Nedos: já na celeronu 1,6GHz a 64bit už umí, ale takové atomy N270 šlapou líp s w8 než s W7 a jsou jen 32bit - jediné co dokážou je, že lidi půjdou zpět k XP

Aros
Aros
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Maor: Tak tohle se URČITĚ nestane. Proč by někdo chodil zpět k XP. Prostě zůstanou u toho, co mají teď...

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx A kto dnes este pouziva 32b CPU? Ved sa uz tak 6-7 rokov ani nevyrabaju, prvy 64b CPU som mal v roku 2006.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
24. 9. 2014 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx No na bezne jednoduche pouzite postacuje Atom BayTrail a na nich funguju Win 8.1 ale prakticky vo vsetkych tabletoch su len 32bit. Len to je skor obmedzenie zo strany MS/Intelu. MS nechce mat konkurenciu v lacnych tabletoch voci svojemu Surface Pro, lebo na Baytraile su schopne bezat aj 64bit os len bootloader je locknuty. Ale na hlavu je skor ze MS vobec vydal win 8/8.1 aj s 32bit podporov. Ved tu uz boli 32bit Visty a aj Win7. Vdaka bohu ze Win9 bude snad iba 64bit.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo Tam jsou 32b Win kvuli mistu na disku a male RAM. Takze 64b verze neni nutna a projevila by se naopak jeji hlavni nevyhoda.

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2014 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @Mysel_1: 32bit Win8 jsou na Atomích tabletech kvůli režimu Connected Standby. Tento režim podporují 64bit Windowsy až od verze 8.1 a mám za to až po tom velkém updatu.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx Souhlasím, pokud mám HW vhodný k chodu na W8, tak bude vhodný i k chodu na 64 bit. OS. Osobně zastávám názor, že už windows 7 32 bit. neměl nikdy spatřit světlo světa.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Přesně. Autor novinky spíše nepochopil problém. O HW vůbec nejde. Jde o "možnou" nekompatibilitu SW, ale i stím už se MS dnes vypořádal a dnes už na 64bit systému jede každý 32bit program, který by někdo reálně dnes mohl chtít použít. Jediný problém už teď vidím v ovladačích. Některé stále ještě použitelné komponenty prostě nemají 64bit ovladač. Tiskárny, kvalitní zvukovky (mám doma tak 3 zvukovky za 10K - 30K, které prostě nemůžu použít, protože nemají 64bit ovladače), starší wifi karty...

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren To nielen win 7 ale setky OS su us zbytocne 32 .. kazdy ma 4gb a up tak je to us nepouzitelne..

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
25. 9. 2014 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Ethos: Blbost. Unika ti rozmer casu? Win7 vysiel v roku 2009 a vtedy bolo cisto 32bitoveho hardveru o dost viac ako teraz, reps. v 2015.

Inak: kompletne odpisat 32bitovy HW v roku 2009 mohol iba idiot, v roku 2015 sa da o tom v pohode uzazovat, kedze prve 64bit CPU vychadzali v rokoch 2003-2004 a nikto nebude prevadzkovat Win9 na 11-12 rocnom HW. Naproti tomu 32bitovy Win7 v roku 2009 bol prevadzkovatelny na (vtedy) 5-6 rocnom cisto 32bitovom HW so svojimi 4 GiB DDR1 400 MHz RAM.

Opat sa ukazuje to, co som posal na SK-CZ portaly pred mnohymi rokmi: REALNY nastup 64bitovej platformy nastane az vtedy, ked majoritne pouzivany OS vyjde UZ IBA v 64bitovej edicii. Neni to ani tak o ovladacoch a o tom, ze 64bitovo mozeme v pohode na HW existovat poslednych 5-7 rokov. Je to o tom, ze samotny 64bitovy HW tu mame uz vyse dekadu (od 2003-2004) a udalost ktoru som popisal (teda ked majoritne pouzivany OS vyjde UZ IBA v 64bitovej edicii) nastava celu jednu dalsiu dekadu potom ! Presne taky isty bol prechod od 16 k 32 bitom. Prvy 32bitovy CPU bola 80386tka vydana v roku pana 1985, ale prvy 32bitovy majoritne pouzivany OS bol az Win95 o dekadu neskor.

Takze za pravy zaciatok 64bitovej ery mozno povazovat rok 2015, ked vyjde Win9 UZ LEN ako 64bitovy napriek tomu, ze 64bit HW je tu vyse dekadu. Podobne za pravy zaciatok 32bitovej ery mozno povauzovat rok 1995 napriek tomu, ze 32bit HW vtedy exostovat uz dekadu. Vidime tu paralelu ????? Samozrejme to neznamena ze sa neprevadzkuju ovela starsie systemy a infrastruktury, nielen 32 ale aj 16bitove.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
25. 9. 2014 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Aros: Já mám dodnes problém s tím, že mi nefungují některé 16bit hry. Řešením by byl 32bit systém, jenže už se objevují 64bit hry... Problém emulátorů, které jsem zkoušel, byl chybějící grafický výkon, nějak emulují počítač s mizernou grafikou i na dobu před téměř 20 lety.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
25. 9. 2014 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Pjetro de: To ze autor nepochopil závažnost rozdielu medzi udalostami:

1) prestat podporovat Win XP
2) vydat Win9 len pre 64bit

je autorom problem.

Rozdiel tam je totiz diametralny: Win XP bezi na takom HW na akom bezi (viem, nic nehoroviaca tautologia). Bezia tam rozne systemy, ten OS nebezi len tak sam pre seba. Na novy HW to nikto davat nebude - pokial nemusi a ked musi vela veci vyriesi virtualizacia. Pri Win XP je podstatne, ze to bezi tam a tak jak to bezi. Ukoncenim podpory Win XP MS ale zadelal mega-pruser, kedze veci je nutne preklopit na novsie OS, co nie je vzdy mozne.

Pri vydani Win9 v roku 2015 cisto len pre 64bit sa nestane absolutne nic, pretoze uz roky rokuce je vsetok x86 HW 64bitovy a Win9 nebude davat na 11-12 rocny HW ani idiot. Naproti toku odpisat 32bitovy HW uz v roku 2009 by bolo viac ako smele.

fotobaNEW
fotobaNEW
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

>Tento krok by opět vyvolal vlnu nevole,
>kterou jsme mohli zaznamenat již při
>ukončení podpory Windows XP. Microsoft
>by nekompatibilitou Windows 9 s
>32bitovými systémy totiž v budoucnu
>mohl uživatele nutil k upgrade svého
>hardware.

ale ved toto je obchdny model Microsoftu

>Pod­ľa štú­die v UK z ro­ku 2004 sú pou­
>ží­va­te­lia ope­rač­ných sys­té­mov Win­dows
>(kaž­dé 3-4 ro­ky) nú­te­ní ku­po­vať no­vý
>har­dvér dvak­rát tak čas­to, ako pou­ží­va­
>te­lia Li­nuxu (kaž­dých 6-8 ro­kov).

http://www.itnews.sk/spravy/biznis/2009-04-30/c80233-10-tipov-pre-zelensi-pocitac-s-linuxom

Pre toto mal MS vacsiu podporu u OEM partnerov ako GNU/Linux. S Linuxom sice drahsi model asi o 50% teda
vynos
150%+ uroky

s Windows

2x100% + rozlozne uroky cez dva nakupy.

A Microsoft zacal stracat tuto obchodnu vyhodu, co urobilo priestor pre vstup konkurencie (ChromeOS) na trh.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
25. 9. 2014 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotobaNEW tak upgradovat kvuli widlim jsem musel jedinkrat a to kdyz jsem kdysi jel na W98 a po koupi noveho jadra PC nebyly ovladace pro MB, takze neslo nainstalovat a ja musel chte nechte prejit na XP. Momentalne jsem s W7 spokojeny a novy system prijde az to nepujde nainstalovat na nove koupeny HW.
Jinak sranda ze postujes 5let starej clanek

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
24. 9. 2014 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..z hlediska zpětné kompatibility to může být problém (ale to jde ošetřit, když se chce), ale celkově by 64-bit only byl přínos. A už to mělo být dávno.. 32-bit jen brzdí pokrok.

CoC
CoC
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě jestli všichni co tu melou ty sračky zkoušeli někdy náročnost 32bit / 64bit W7 na standardním kancelářském PC s 4GB RAM.
Řekl bych že ne, jinak by tohle nemohly vypustit z pusy. Důvod proč se stále dělají 32bit/64bit je snad každému trochu myslícímu člověku jasný, dalo se očekávat že časem přijde pouze 64bit verze, jen si myslím že svět není na to stále připraven. Přece se nebudou s každou verzí nového OS pořizovat i nové RAM, protože OS jsou stále víc a víc nenažranější zvlášt ty 64bit.

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
24. 9. 2014 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CoC Standardní kanclPC má mít jen Oppice a na to 4GB naprosto stačí. Jestli úřednice čumí po internetu, kde nemá co dělat je její problém...

RuThaN
RuThaN
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi, ze par lidem tady unika, ze 64bit OS znamena porad moznost spoustet 32 bitovy aplikace.
Takze realne se jen clovek zbavi hloupeho omezeni maximalni velikost RAM a potrebuje jiny ovladace na HW, vsechno ostatni je stejny, snad s vyjimkou, ze pokud mate spesl 64bit build aplikace, tak si umi vzit vic pameti.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
24. 9. 2014 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN Není to tak.Spousta problémů, hlavně programy pro specifickou práci měli s 64 bitem problémy, ono i dneska má spousta programů problémy i s W8. Některý starý doknoce běží jenom na XP a máme i jeden kterej běží pouze na Win98. Systém není jenom k přehrávání videa a stahování P při hraní SC2.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
24. 9. 2014 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN Není to tak.Spousta problémů, hlavně programy pro specifickou práci měli s 64 bitem problémy, ono i dneska má spousta programů problémy i s W8. Některý starý doknoce běží jenom na XP a máme i jeden kterej běží pouze na Win98. Systém není jenom k přehrávání videa a stahování P při hraní SC2.

left4dead
left4dead
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos no za to ale můžou neschopní vývojáři toho softu a né windows

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
24. 9. 2014 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos ktery, ze je ten nepostradatelny soft?

kelley
kelley
Level 26 Level 26
25. 9. 2014 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @ch3vr0n: Například CorelDraw! 8, který mi vždycky bohatě stačil, ale na sedmičkách už jsem ho nerozjel. Tak jsem msuel upgradovat na X5. (Já vím ,Inkscape, Illustrator blabla... ale to je už na jinou diskusi).

NerosiK
NerosiK
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN resp jediny rozdil ktery uzivatel uvidi bude ten ze se mu defaultne instaluji aplikacky do Program Files/Program Files(x86), takze akorat kdyz hleda cestu k nejakemu programu tak se musi koukat na dvakrat, protoze zakonite ten program bude samozrejme v te druhe verzi :)

moshtik
moshtik
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co to je výkonné pc s 32bitovým procesorem?

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
25. 9. 2014 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fuj reklama přes celou obrazovku s transparentním pozadím.

Ale o tom jsem psát nechtěl.

Už u Vist se mluvilo o tom, jestli vůbec vydávat 32 bitovou verzi...

Nicméně už od Vist (a možná dříve), je zde problém s tím, že 32 bit verze podporuje i 16bit programy, zatímco 64 bit verze ne (ale pořád podporuje 32 bit programy).

Kdyby Microsoft implementoval do systému funkční emulátory předchozích OS a i DOSu, tak by přechod na vyšší verze i více bitové dost usnadnil. Je spousta funkčního SW, který stále nemá 32bitouvou natož 64bitovou verzi.

Jinak 32bitový hardware problém nepředstavuje, drtivá většina lidí upgraduje systém i s HW, výjimkou jsou některé firmy, které požadují jednotný OS, ale kolik z nich by dávalo Win Vista/7/8 na 32bit hardware, problém dnes skutečně představují programy, ať už jde o staré dobré hry, nebo špičkový software na zakázku, který by předělat stálo miliony a v mnoha případech by se musel dělat znovu, kvůli dávno chybějící dokumentaci.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
26. 9. 2014 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Kdyby blbost nadnasela .... .

Na co emulator. To co popisujete se resi pres virtualizaci a krome toho ze je virtualizace soucasti systemu (Pro a vyssi) tak je mozne pouzit jak free tak komercni nastroje dalsich tvurcu.

Kdyz se chce najde se reseni, ale kdyz se nechce tak se jen hloupe nadava.

Navic kolik tech 16bit aplikaci opravdu nejde nahradit? Ano vim ze jsou nektere firmy, jejichz programatori dodnes delaji nespecialni 16bit aplikace (prikladem jsou ruzna ucetnictvy) a dodneska nedokazaly pochopit, ze tahle cesta je mrtva, ale kdyz jim to zakaznici basti tak co s tim.

Reklama
Reklama