Windows Vista - výkon ve 3D | Kapitola 7
Seznam kapitol
Mnoho lidí se bojí nástupu Windows Vista a argumentují tím, že systém s 3D GUI musí být pomalejší, než systém se 2D GUI, obzvláště pak ve 3D prostředí. Já však neměl žádné podklady pro to, abych jejich tezi potvrdil nebo naopak vyvrátil. Proto jsem trochu potrápil své připojení k internetu a stáhl několik demoverzí her, na kterých budeme testovat. Srovnáme výkon ve hrách běžících na Windows Vista RC1 5600 (32bit) a na Windows XP Proffesional.
Ať jsem se snažil, jak jsem se snažil, nenašel jsem ve velmi krátkém demu hry F.E.A.R. žádné místo, kde by při slušném nastavení framerate neklesla až k nule. Radeonu X800 dělají problémy především stíny a těch je tato hra plná. Vzhledem k tomu, že testy F.E.A.R.u jsem prováděl opravdu mnohokrát, mohu směle konstatovat, že vítězství Windows Vista není náhoda. Na grafu vidíme také první větší rozdíl mezi ovladači od MS a ATi.
Při nastavení, které vašemu zraku dvakrát nelahodí, si Windows XP vytvořily menší náskok. Menším překvapením byla maximální framerate v podání Windows Vista s vestavěným ovladačem.