Zpět na článek

Diskuze: Zajímá vás akcelerovaná fyzika ve hrách?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mr.base
mr.base
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto je asi prva anketa na ktoru neviem odpovedat, lebo je tam malo moznosti :) Mne sa fyzika v hrach paci ale ci to musi byt hardwarovo akcelerovana by som nepovedal. Mne sa napriklad pacila fyzika v HL2, Crysise, Far Cry 2, Red Faction: Guerilla..atd. Cize odpoved by bola: ano, fyzika je dolezita ale je uplne jedno ako je realizovna.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mr.base Jo také mám problém si vybrat odpověď,ty odpovědi jsou tak nešikovné že tu anketu raději ignoruji.Fyzika ve hrách je dobrá věc ale né v podobě jak je prezentovaná v Batman hře kde je fyzika degradována na poletující plášť papíry atd.Naopak kde mne fyzika překvapila svou funkcionalitou a dostala hru na jinou úroveň byl FarCry2 kde byl použit výpočet pevnost materiálů a tudíž jeho průstřelnost.Než jsem si na to zvykl byl jsem každou chvilku tuhej.člověk vlétl do plechové boudy v domnění že je krytej a nepřítel vás sejme sapikem přes ten plech protože ho prostřelí.Nebo pošlapete trávu a nepřítel to najde a jde po vaší stopě a tomu říkám dostat hru pomocí fyziky na vyšší úroveň ale tady byl použit zaplať pánbůh Havoc a né PhysX protože obdivovat jak se vlní trička nepřátelům v tom kalupu boje jaksi není čas.

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
16. 10. 2009 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Další odfláknutá anketa. Fyzika je v ní spojována jen s efekty, což je až druhotný projev. Hlavní je, jak funguje gravitace, přetížení, pevnost materiálů a konstrukcí atd. atd. To, že se sklo nerozbije na dvacet, ale na tisíc kousků neřeším. Vizuální dojem to takřka nezlepší.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že nesmyslné a nekončící debaty o fyzice značně zvedají návštěvnost a tak toho redakce patřičně využívá :D

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 10. 2009 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Samozrejme, pokud je zajimave tema, proc ho nevyuzit? To snad delaji vsechny noviny a zpravodajske servery, nebo ne? :P

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Já jen, že už je to asi třetí týden v kuse a stejně se debatama nic nevyřeší. S testy grafik to teď bude chvíli hodně jednostranné a tak to každý týden aspoň dvakrát vyvažujete nepodloženým humbukem kolem Huangova prdu. Už mě to trochu unavuje a tipl bych si že nejsem sám. To fakt až do příchodu Fermi nemáte o čem psát?

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 10. 2009 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mr.base]Toto je asi prva anketa na ktoru neviem odpovedat, lebo je tam malo moznosti :) Mne sa fyzika v hrach paci ale ci to musi byt hardwarovo akcelerovana by som nepovedal. Mne sa napriklad pacila fyzika v HL2, Crysise, Far Cry 2, Red Faction: Guerilla..atd. Cize odpoved by bola: ano, fyzika je dolezita ale je uplne jedno ako je realizovna.[/quote]Staci si precist otazku v ankete, je to jedna jedina veta a i to je viditelne moc pro nektere. Pro pohodli diskutujicich [b]Je pro vás hardwarově akcelerovaná fyzika ve hrách důležitá?[/b], mluvime tady o hardwarove akcelerovane fyzice a na tu se ptame, ne na beznou CPU, kterou tady mame uz nekolik let. Slo mi o to, jestli ty pekne efekty navic z Batmana nebo dalsich titulu lidi lakaji, nebo ne.

bazen
bazen
Level 1 Level 1
16. 10. 2009 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Od kdy není CPU hardware ???

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
16. 10. 2009 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Implementace fyziky lidi láká, ale vámi položená otázka je zavádějící, protože 1) CPU je taky hardware. 2) PhysX od počátku svého vzniku má i svou CPU alternativu. 3) Principy newtonovské fyziky jsou stejné v PhysX jako v Havoku nebo jiných enginech, rozdíl je jen v rozsahu efektu, který je ovlivněn množstvím vyhrazených systémových prostředků. Když dáte PhysX více CPU jader nebo algoritmům Havoku k dispozici stejný výpočetní výkon jaký má grafická karta, výsledek bude vypadat obdobně.

mr.base
mr.base
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček To chapem, ze sa pytate na hw akcelerovanu fyziku (cez GPU), je to predsa len horuca tema koli Batmanovi. Aj odpoved "Ano.." je uplne jasna, ale co odpoved "Ne, pekne efekty se daji udelat i bez fyziky" - mysleli ste tym "Nie, pekne FYZIKALNE efekty sa daju spravit aj bez HW AKCELEROVANEJ fyziky"??
Dakujem za vysvetlenie.

marek p
marek p
Level 26 Level 26
15. 10. 2009 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček "Ne, pěkné efekty se dají udělat i bez fyziky"
Poněkud nevhodně zvolená možnost.
PS:Na to se dá odpovědět třeba "Guerrilla"

michal3d
michal3d
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček No osobne som tiez v tejto ankete nenasiel odpoved, ktoru by som hladal a preto som ani nehlasoval. Vlastne uz ta otazka je IMHO trosku zvlastna, co je akoze ta "hardwerovo akcelerovana fyzika"? to akoze ked to nepocita CPU ale GPU tak uz je to HW akcelerovane ale na CPU nie? Za HW akcelerovanu fyziku sa dala IMHO povazovat tak maximalne povodna Ageia PhysX karta... A ked Vam ide o to, ci ludi lakaju tie efekty v hrach ktore pocitaju PhysX cez GPU, tak preco ste sa tak aj nespytali? To by som si potom vybral odpoved, ze osobne sa mi tie efekty co predvadza PhysX v hrach moc nepacia, a rozhodne mi to neprijde ako nieco, kvoli comu by som si vyberal grafiku, tie efekty tomu IMHO nezodpovedaju, ked si zoberiem aka fyzika bola v HL2 a na akych procesoroch to chodilo...

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček zatim asi tolik lakat nebudou ale casem az to bude mit i dopad na hratelnost (niceni budov a hledani alternativ ke splneni ukolu) tak potom asi bude dulezita. Momentalne je pro me dulezita asi jako vylepsene graficke efekty -> takze hra je hlavne o tom aby bavila a ne o sledovani ruznych techdem :wink:

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čelní náraz autem ve 30km/h znamená díra v chladiči, jinam požmuchlaný plech. V 60km/h je auto nepojizdné v 90km/h leží řidič na ARO. Vysvětlete to hráčům automobilových simulátorů nedej bože GTA ... K čemu potřebujete vidět, jak se vám na autě žmuchlají plechy, když by vlastně nemělo už dávno jezdit?
Chcete rozstřílet barák bazukou? Budiž, ale jen blazen a počítačový hráč by potom do něj vlezl beze strachu, že se na něj zřítí. Pro věrohodnou iluzi reality nepotřebujete fyziku, mohli jste ji mít už dávno, ale nikdo ji vlastně moc nechce. Iluze fyziky bez reality je jen na efekt a efekty se dají dělat i bez složitých matematických modelů.

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

otazka je pomerne jednoznacna, ale s odpovedamy to uz take nieje.
chyba tam moznost: nie, slusna fyzika sa da spravit aj "SW" akceleraciou.
Vyznieva to totiz ako keby to bez HW akceleracie neslo. Je jasne ze mozonosti HW akceleracie su vacsie, ale realne zapracovanie moznosti vyvojarmy hier je pomerne male.

kalamera
kalamera
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je fyzika ve hře pouze na ozdobu, pak je jedno jestli je počítaná procesorem nebo grafickou kartou.
Veškerá snaha o "reálnost" prostředí ve hrách je zavádějící a její účel je pouze prodat nové "výkonnější" grafické karty a přitom kvalita her čím dál tím víc upadá.
Krásným příkladem je HOMM III vs. HOMM V, aneb není zlato co se třpití :idea:

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalamera Co se třpití, to určitě ne :lol: Ale souhlasím, občas mám taky pocit, že má hrafika a wow vzhled vynahradit nedostatek invencí, které by hru možná naopak vzdálily masovému publiku, což vede k nemastným neslaným výtvorům, u nichž sice při pohledu na grafiku poklesne čelist, ale ta se stejně brzo vrátí tam kde byla, grafika se okouká, hra se nesmí ohrát, ne po patnácti minutách ;)

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 10. 2009 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyby se používal physx k necemu jinymu nez poletovani papiru a dalsiho bordelu tak by to bylo dobry ale zadnej vyvojar si neodrizne cestu k lidem co maj ati tim ze postavi celou hru na tomhle fyz. enginu, kdyby to behalo i na ati myslim si ze by se fyzika do her posunula znecne v pred ale takhle je to k nicemu... na druhou stranu pokud by nekdo vydal hru s opravdu propracovanou fyzikou nebo treba jen dobrej simulátor lítání, rally tak ja jakozto fanatik do tehle veci bych ac nerad ale nvidii koupil...

syslik
syslik
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

muj nazor je ten že se da zit i bez fyziky akcelerovane pomoci GPU. napřiklad HL2 nebo crysis maji docela slušny fyzikalni engine a vystačí si s CPU.

přece jenom komu bude při hrani akčni hry vadit jestli se tabule skla rozlětí na 15 nebo 250 střepů.

ps47
ps47
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"..zírali na akcelerovaný Quake, který byl dlouhou dobu jedinou hrou pro novou platformu." au. autor by sa mal trosku prebehnut po internete nez zacne prepisovat historiu. posluzit moze napr http://www.3dfx.cz/history1.htm

Olda_rab1
Olda_rab1
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm, myslim si ze neni dulezita, myslim ze se na ni klade prilis velky duraz. Preci jen se kazdy nakonec soustredi na to jak sejmout zapornaka, a ne jednoho ale tisice, takze zezacatku se nestacite divit co vsechno se tam deje a nakonec je vam to jedno, protoze vnimate uz jen ai postavicky a soustredite se na headshoty. ma opodstatneni tam kde ji lze vyuzit ve svuj prospech, napriklad v crysis, zbourat domecek v nemz je cil, nacez je cil zneskodnen padajicim domeckem.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PhysX určitě zmákne víc, než jen třepotání igelitu a podobně, ale žádná hra na ní nemůže být založena natolik, aby to skutečně mělo vliv na hratelnost, rozhodně, dokud my to znamelalo, že si to půjde zahrát jen na nVidii. To by nVidia musela koupit nějaké studio, nebo uvolnit PhysX, což se mi jeví jako úspěšnější strategie. Osobně si myslím, že ten humbuk je teď jenom proto, aby se o PhysX hodně mluvilo a dostalo se do podvědomí a nVidia ho uvolní ve chvíli, kdy bude mít jistotu, že jejich grafiky to zmáknou lépe, než Ati, to by mohla být funkční marketingová strategie. Pokud to tak není, tak jsou prostě blbí a tím to hasne :lol:

Klaboor
Klaboor
Level 1 Level 1
16. 10. 2009 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tazko povedat...podla mna a uz to tu aj odznelo by fyzika mala uplatnenie ak by bola hra na nej kompletne postavena a nie iba ako doplnok pri efektoch...vybuchy, lietajuci bordel, atd...ale to by musela Nv pustit physx aj pre konkurenciu, aby to bol standard no je tazko pvoedat ci sa take cosi vobec niekedy udeje...inak napr man zaujala fyzika v GTA IV...skoda ze bola hra primarne robena pre konzolu, ale zase z druhej strany ak by bola robena prvotne na PC tak mozno by ten engine nebol taky premakany ako na konzole...tiez tazko povedat.

Reklama
Reklama