Zpět na článek

Diskuze: Zákulisní zajímavosti o vývoji počítačových her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super článek... :) naprosto nadstandardní

Btw. napadají mne 3 taková místa s kohouty, přetlaková komora pro potápěče a přechodová komora pro ponorku nebo vesmírnou stanici :)

Radim Madarász
Radim Madarász
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja porad nechapu jednu vec a sice proc za licenci na auta musi vyvojari her platit? Kdyz treba vezmu serii NFS, tak je snad v zajmu automobilky byt v uspesne hre. Takze si myslim, ze by bud meli s nacenim poskytnout vsemozne materialy, aby jejich auto ve hre vypadalo co nejverohodneji a dat je vyvojarum gratis, pripadne by herni studio mohlo prijit a rict "Delame novy dil uspesne zavodni serie, kolik nam date za to, ze budete mit ve hre svoje auto?" :-D je to mozna blbej dotaz, ale tohle me prijde docela naruby. Zase je fakt, ze kdyby se jim na to vykaslal kazdej vyrobce aut, tak zavodni hra bez licenci dost ztrati.

NENIE
NENIE
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radim Madarász co nato rict nez je to jenom otazka penez a autorskeho prava, vezmi si hudebni interprety, kdyz chces jejich pisnicku pustit v klubu nebo radiu tak ty musis zaplatit jim misto toho aby byli radi ze je nekdo pousti a dela jim tim vlastne propagaci, todle je ciste napad takovych agentur jako je OSA, producenti atd., jak vydelat prachy

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radim Madarász Tohle je vec, ktera mne taky napadla a ptal jsem se na to, jak to s tim placenim vlastne je. Pry zalezi na tom, ktera licence je hodnotnejsi a kdo koho potrebuje vic. Takze v pripade automobilky a nezname zavodni hry je jasne, ze hra potrebuje licencovana vozidla, ale automobilka v te hre nutne byt nemusi. Pokud pujde o znamou serii jako je NfS, budou vyvojari asi v o neco lepsi pozici, ale porad si myslim, ze to jsou oni, kdo chteji mit licencovana auta ve hre, nikoliv automobilka, ktera se chce do hry nacpat za kazdou cenu.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Bude to i o tom, co automobilka propagací získá. Zatímco "rodinná auta" z nejnižších levelů kariéry by mohla na propagaci ve šmrncovní závodní hře trochu získat na popularitě, v případně luxusních automobilek je situace diametrálně odlišná. Co získá Bugatti uvedením Veyronu v nějaké hře? 100, nebo 99,99999% hrajících nikdy nebude cílová skupina kupců, protože se ani zlomkově nepřiblíží finančním možnostem nákup umožňující. Veyron má punc exkluzivity daný něčím jiným, než účinkováním v nějaké hře, kde ho navíc i s plynem přišlápnutým k podlaze na doraz předjede policejní SUV tak rychle, že je z něj vidět jen červenomodře blikající šmouha. A lidé, kteří si Veyron pořídí, se většinou zaobírají něčím jiným, než hraním počítačových her, vydělání nějakých těch milionů je časově náročná činnost a ti šťastlivci, kteří k majetku přišli bez práce pak většinou spíše prohánějí luxusní vůz skutečný, než aby mrhali časem na nějakou virtualizaci. Na to jsou odkázáni lidé, kteří o podobném autě skutečně mohou jenom snít. Když se to tak vezme, je vcelku logické, že s prosíkem o licenci přichází herní studio, nikoliv automobilka :wink:

eaglelukash
eaglelukash
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budova v Brne je asi Kostel Jana Amose Komenského viz tedle link http://cervenobili.files.wordpress.com/2010/08/mafia2_kostel1.jpg

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eaglelukash Správně, vždyť se o něm mluvilo i při rozebírání zimního traileru :)

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eaglelukash A zaplatili za něj církvi licenční poplatek? Ne? Faux-pas! :D

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za skvělý článek, dozvěděl jsem se spoustu zajímavých informací.

imperator
imperator
Level 0 Level 0
28. 1. 2011 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kupa prace a myslim ze ked bola mafia za 10 Eur na steame akcia tak sa to uz poriadne oplati... to len tie launch ceny su katastrofalne

MartyX3M
MartyX3M
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super článek 8) jo a prosim vas nevite nekdo, z ktere hry je ten screenshot dole na 5. straně díky :)

Kamikadze
Kamikadze
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartyX3M Diky, pochvala potesi :) Jinak screen je z me oblibene hry Serious Sam (tenhle konkretne z verze Serious Sam HD: The First Encounter)

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
28. 1. 2011 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartyX3M Serious sam, myslím...

link
link
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi v čem dělají všechny ty modely aut apod.? Pochybuju, že ve freewarovým blenderu :D

Dennder
Dennder
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@link Autodesk 3DS Max, Autodesk Maya, Newtek Lightwave 3D, Pixologic Z-Brush a mnoho dalsich.
Ale obecne, nejvice ve ctyr zminenych.

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@link Pokud se nepletu tak často mezi nimi bývá Maya a 3DS Max

marekduha
marekduha
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upresnil by som, že sa jedná o Naturhistorisches Museum Wien, teda Prírodovedné Múzeum vo Viedni.

Jan Hájek
Jan Hájek
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle místnosti s kohouty si pamatuju už z Terminátora od Bethesdy (asi 1990), což byla snad 1. komplet v 3D střílečka.

Jan Hájek
Jan Hájek
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jan Hájek]Tyhle místnosti s kohouty si pamatuju už z Terminátora od Bethesdy (asi 1990), což byla snad 1. komplet v 3D střílečka.[/quote]

(1995)

Jan Hájek
Jan Hájek
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jan Hájek]Tyhle místnosti s kohouty si pamatuju už z Terminátora od Bethesdy (asi 1990), což byla snad 1. komplet v 3D střílečka.[/quote]

tak nepřátele měla jako první vůbec ve 3D, ale ještě tam sprity byly koukám...

Olda_rab1
Olda_rab1
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak ai je asi nejvetsi problem, pokud bude AI naprosto perfektni, tak bude neprustrelne a budou vas kritizovat za to ze hra neni hratelna, tak z toho duvodu se AI dela tak trochu hloupa, ale nesmi se to prehnat aby vas zase nikdo nekritizoval za to ze AI zmatene pobiha a nestrili vubec.

finch
finch
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 1. 2011 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za článek, ale autor by si měl upravit chybičky v textu :)

Zajímalo by mě, jak se řeší konkrétněji vyhledávání trasy, jak je to uvedeno v článku. Ta síť je tvořená jakým způsobem? Binární strom, matice nebo něco jiného? Kdyby byli nějaké odkazy, byl bych za ně rád :)

Reklama
Reklama