Zpět na článek

Diskuze: Zářící RGB paměti mohou vypálit do grafiky pod nimi nepěkný cejch

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Adam Dobrovoda
Adam Dobrovoda
Level 1 Level 1
11. 4. 2024 06:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak moc musí být člověk zahleděný do sebe, aby napsal, že RGB je špatný vkus nebo pro děcka? Mě se sice RGB nelíbí, ale jsem dost chytrý na to, abych nesoudil ty, kterým ano. Autor článku a někteří lidé v komentářích vážně postrádají podstatnou část mozku...

CNNX
CNNX
Level 28 Level 28
11. 4. 2024 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Dobrovoda @adobrovoda Tak nesud ani nas, co si myslime, ze je to pre decka a pre debilov, co chcu nad PC masturbovat, miesto ho pouzivat, podobne ako napriklad otuzene auta. ;-) Preco nikoho nenapadne dat duhove RGB LEDky napriklad na pracku, alebo okolo vrtacky? :-)

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
12. 4. 2024 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Dobrovoda @adobrovoda Vážně k nim patřiš? RGB nedělá nic, to je jako bys na fabii fake výdechy na kapotu, ale neudělal díry v kapotě, ani přívod na sání... K NIČEMU .) mysli si co chceš, nemusím ani nechci doma RGB sračky, který výkonu nepomůžou a v reálu mne stojí další finance (a při ročním nonstop provozu, si za to můžu klidně koupit nový SSD) Ale to je pro lidi, co si to dokážou spočítat a platí si život sami... ne jejjich bohatí tatínci :D

Radek Pátek
Radek Pátek
Level 1 Level 1
10. 4. 2024 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

taktak ... RGB je blbost pro děcka . Sám vždy volím nepruhlednou a co nejvic odhlucnenou bednu. Nemusím mít doma diskotéku.... a to mám disco rád .-)

vituvxiaomi redmi5plus
vituvxiaomi redmi5plus
Level 1 Level 1
10. 4. 2024 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až na to, že hodně klasických moderních LED je konstruováno na principu polovodičové LED emitující UV záření, které se pak díky luminoforu mění na bílý odstín 2700-6000 K nebo dokonce i na RGB. Kdo mi nevěří ať si klasickým zdrojem UV záření posvítí na RGB LED pásek nebo na LED čipy v běžných E27 LED žárovkách a nebude se stačit divit, co mu tam začne světélkovat :-)

palqo
palqo
Level 23 Level 23
10. 4. 2024 10:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry pristup autora. Kopnut si do 80% citatelov, ktori pouzivaju RGB a skonstatovat ze to je kazdeho
vec, ale vseobecne zly vkus. Preco asi ta minusova premia....

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
12. 4. 2024 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo Ptotože má pravdu a vetšina čitatelů PCT jsou asi Děcka s velmi špatným vkusem, nebo zámožnými rodiči ...

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opožděný apríl?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
9. 4. 2024 21:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cože? Jako co je tohle zase za clickbait.

Od kdy LED emitují UV. Nejsou naopak typické tím, že v UV spektru neemitují skoro nic? A to minimum co emitují projde přes plastový difuzer který to odstíní...

A vy nemáte na grafice hliníkový backplate, že se o ni tak bojíte...

// jo to je další pseudotechnická newska od Ježka s nějakým zázračným zjištěním. Po měření FPS očí je tu tohle. Člověče, měl jste středoškolskou fyziku? Jako že byste mohl ty největší chujoviny na zákaldě toho a trochy selského rozumu odfiltrovat a nespamovat to tady s nima. Jako já chápu, že se nějaký kokot snaží být zajímavý nebo kvůli své stupiditě vymýšlí chujoviny, ale co mi fakt vadí jsou pak redaktoři, kteří to šíří. Jako na 3d tisknutou termonukleární bombu to zatím nemá, ale vidím tady náznaky, že se k tomu tímto tempem brzo dostanete.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 4. 2024 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @8008135 Já jenom vím, že mi zežloutly už i bílé plasty, které neviděly nic jiného než světlo z žárovek LED nebo zářivek. A nerovnoměrně podle toho, kde byly zastíněné. Ono asi záleží na tom, jak ta LEDka to světlo vyrábí a skrz co to světlo z ní jde.

Yiri
Yiri
Level 1 Level 1
10. 4. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @8008135 LEDky emitují různě široké spektrum, jestli jsou tam RGB, tak každá má své spektrum a UV složka tam je taky. To si pletete s laser diodami, ty mají úzké spektrum. Ale souhlasím, že mi to příde hodně divné, že by v tom UV spektru měly ty LEDky takový výkon, aby to degradovalo plastový backplate. Mě přijde, že je to fake.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
9. 4. 2024 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Copa tohle, ale co LEDky v lustrech? Mám takový dojem, že se to časem nehezky podepisuje na všech plastech, na které to svítí.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Kdyby jen to, jakoby nestačilo, že jak dementi dnešní lidstvo čumíme do milionu obrazovek, ještě si přidávat další a další zdroje umělého světla, fuj, fuj, fuj .. :)

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
9. 4. 2024 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) > a co teprve Slunce - to devastuje plasty neskutečně. Někdo by ho měl zakázat!

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 4. 2024 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM @czhunter-1 Sarkasmus, haha.

Pokud jde o zastarávání plastů, je kupodivu sluneční záření to, co musí jejich výrobci řešit nejvíc, pokud mají něco vydržet. Nic vám plastový kýbl, zahradní stolek nebo plastovou židli nezlikviduje tak jako UV záření, když to necháte dvě sezóny na slunci. Na některých se kvůli tomu udělá taková úžasná krupice, že jde milimetrová vrstva seškrábat nehtem. A „nezničitelné“ plasty zkřehnou, drolí se a praskají.

I kvůli tomu se plasty, na kterých jinak nemá co rezivět, lakují.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
10. 4. 2024 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM @Adam Vágner (pctuning.cz) > Tak bez sarkasmu - v drtivé většině lustrů (procento neznám, odhaduju 99,9 % ?) je první plast který světlo z LED potká takzvaný diffusor.

Dokud ten se z LED svitu nerozpadne, tak pravděpodobně nic dalšího v domácnosti.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 4. 2024 07:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM @czhunter-1 Já neříkám, že se to kvůli LED přímo rozpadá. I když se mi běžně rozpadají plasty, ve kterých asi někdo šestřil na stabilizátorech. Pružné plastové koše na odpadky se mi po deseti letech začaly štípat na třísky, taky už jsem měl igelitky a sáčky, co se po třech letech začaly sypat na prach, aniž by to vidělo vodu nebo slunce. Plastové koše na prádlo běžně zkřehnou a praskají. Ale to nejspíš není primárně kvůli UV, to mi udělal i plast, co byl několik let v šuplíku. Ale minimálně žloutnou a urychluje to degradaci horních vrstev. Absolutně nemám tušení, kolik UV z moderních „cenově optimalizovaných“ LED reálně projde, i když se traduje, že přes ty plasty po cestě prakticky nic. Dokonalý filtr to není určitě.

Když pominu fakt, že na difuzory se nejspíš dávají plasty, které UV záření snášejí líp, po pravdě nepamatuju LEDku, která by mi vydržela tak dlouho jako ty plasty, na které svítí, takže vážně nemám zkušenosti s tím, jak se chová plastový difuzor na „žárovce“ po patnácti letech provozu. LEDek už jsem za tu dobu protočil nějakých pět šest generací navzdory tomu, že už mám kvůli chlazení ty žárovky prakticky obnažené a nejde o nějaké laciné šmejdy za padesát korun. Používám jen výkonné s 13–20 W a většinou se jejich elektronika upeče ve vlastní štávě chvíli po skončení záruky.

V placatých lustrech, kde je ta LEDka schovaná, je obvykle spíš sklo než plastový kryt, protože byly stavěné na žárovky a ty by v plastu vypálily díru.

A jakákoliv lampička, jakýkoliv lustr, který má klasické stínítko (cylindr, děravý válec pověšený na objímce) má tu LEDku obnaženou. A jsem si naprosto jistý, že takových stínítek je víc než jedno z tisíce. :-P

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
12. 4. 2024 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM @czhunter-1 A co kdyby sis ty Lamko zašel na YT a doinformoval, co s tebou takové světlo při spaní může provádět? :D Jak dlouho se ti nezdál pořádnej sen...? kdyz naposled dokázal bez budíku prospat 8hodin nerušeně??? :D a zkus nelhat, lež se pozná

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
9. 4. 2024 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně, RGB vám na FPS nepřidá a ještě to ve výsledku víc žere, produkujete víc emisí atd, atd... :D Nebudou ty díry na grafikách spíše nekvalitní lak? přeci jen RGB už tu nějakou dobu je a teprve teď si někdo všimnul po vyměně grafiky, že má na staré grafárně vypálenej lepší Adidas? Asi bych tipnul, že "to v provozu nebrání, ani není důvod k reklamaci"

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2024 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře jim tak tady těm kolotočářům, za mě jsou všechny ty rgb svítící chujoviny hrozný humus. Hýří to barvičkama jak ve školce, bliká a oslňuje to, vždycky mi to přišlo takové teploušské.

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ono sa da nastavit aj jedna farba na cely PC, znizit jas tych lediek a vie to byt aj vkusne a nerusive, pripadne uplne vypnut po tme, keby rusilo. Sam som nikdy nemal ledky v compe az do minuleho mesiaca a prevadzkujem to na znizenom jase, bud cervena alebo biela a je to uplne ok. Svietia mi len 4ks vetrakov a logo na grafike, ale je fakt, ze ked je jas naplno tak to vie svietit aj vedla do izby a o rusivosti nejakych blikaciek a animacii ani nehovorim, zalezi aj kde je comp umiestneny.

Yiri
Yiri
Level 1 Level 1
10. 4. 2024 09:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @matkas10 přesně. Mám RBG podsvícenou klávesnici, protože rychlé mechanické klávesnice (=herní) teď takhle dělají a kolotočářské efekty jsem vypnul a nastavil jsem si vkusnou barvu s jasem. Jakoby jestli si lidi fakt myslí, že když je to RBG, tak to každému v počítači nutně musí hrát všemi barvami, tak jsou opravdu pitomci.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @matkas10 Tak klávesnici mám podsvícenou taky, červeně, jemně, jednou barvou, nejhorší je agresivní modrá.

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @LV426 no tak vidis, vsetko je o vkusnom nastaveni. Ale aj tak, nech si kazdy nastavi co sa mu paci, kludne aj kolotociarinu ked mu to nevadi, nikto ti to nenuti mat to rovnako.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
10. 4. 2024 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @matkas10 Na tom nezalezi, pouzivas RGB, takze si nevkusny. 😂 Aspon podla autora...

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
10. 4. 2024 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @matkas10 tak pani a aketoze mate tie klavesnice viete postnut konkretny model?

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @palqo moze byt, neberiem mu jeho nazor :D

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2024 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @Dilinozravec ja mam razer huntsman elite s clicky switchmi. nastavene mam biele podsvietenie s oddelenymi sipkami a wasd, nerusi to.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
10. 4. 2024 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @Dilinozravec corsair k70 s cherry MX brown na pracu a k95 s mx speed na hranie.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
10. 4. 2024 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @CertaVeritas cize obaja mate svietiace klavesnice a nie podsvietene. Nevravim, obe klavesnice dobry vyber, ale ja povazujem za podsvietenu klavesnicu kde svietia iba znaky a nie aj okolo klaves. Napr. roccat isku+ force fx, alebo logitech g11/15/19.

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 4. 2024 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @Dilinozravec mas pravdu, ale aj napriek tomu moze svietit decentne bez kolotočov

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
11. 4. 2024 18:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @matkas10 Ano, ale to uz je a stale bude svietiaca klavesnica, a ci svieti viac, ci menej decentne na tom nic nezmeni. Kazdy mame ine preferencie a kazdy si vyberie, a to plati hlavne pri klavesniciach a mysiach. Je to velmi chulostiva zlezitost vybrat si dobre pre seba.

Pitch@
Pitch@
Level 0 Level 0
12. 4. 2024 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @LV426 Klávesy beru, je to periferie, od které čekáš, že v tmavé místnosti uvidíš, co píšeš a zaručí ti psaní bez hrubek a to, že saháš kam máš .) Tam je aspoň důvod zcela jasný a prináší +++ k pohodlí v používání, ale abych viděl a měl osvětlené střeva pc o čemž nejde říct ani jedno pozitivum, krom toho, že to přitahuje pozornost...

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
13. 4. 2024 19:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 @Pitcha V tme mat svietiacu klavesnicu a mat klavesnicu podsvietenu je obrovsky rozdiel, a presne to co si popisal je nevyhovujuce. Co skor pritihanhe zrak/ tvoju pozornost, podsvieteny znak ci cela klavesnica na ktoru si musi oko chvilku privyknut, aby si rozoznal znaky? Vyskusaj si jednu z tych klavesnic, resp. obdobu a potom mi napis.

Reklama
Reklama