Zpět na článek

Diskuze: Larrabee - výkon jako GTX285?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do věty [i]"dosahují výkonu současné nejvýkonnější grafické karty Nvidie, GeForce GTX285"[/i] bych ještě doplnil slovo jednočipové/jednojádrové.
- Jan Kratěna

Gudas
Gudas
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Šorfa + nie je to od TCMagazine, ale Tomshardware.

http://www.tomshardware.com/news/intel-larrabee-nvidia-geforce,7944.html

...uvádzať sa patrí pôvodný zdroj ;-)

kapa
kapa
Level 25 Level 25
4. 6. 2009 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O konkretnom DX a tak podobne je tazko vraviet, nakolko larabee bude vsetko emulovat, kedze je to x86, takze podpora cohokolvek bude otazkou ovladacov, cize moze podporovat aj DX11 ak bude soft. Taktiez aj vykon velmi bude zalezat od softveru a mohol by byt velmi zaujimavy, no Intel na VGA ovladace nikdy nebol machcer, aby to tam nepohorelo.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Tak doufám, že když už je to x86, že by to konečně třeba mohlo urychlit Render i v Cinemě, kde nejsou schopni udělat podporu HW renderu... Jako určitě bude mít Larabee spoustu výhod oproti normální GPU, ale na hry, na ty to podlě mne nebude...

XPisNOTdead
XPisNOTdead
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aros cha, tak s tím moc nepočítej, v Maxonu jsou rychlí až to bolí:/
jediný důvod proč u Cinemy zůstávám je správce objektů (a zvyk/lenost :oops: )
..ale zatím to vypadá, že by to mohlo být perfektní řešení pro zvýšení výkonu v této oblasti (SW rendering)

shipo
shipo
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konkurovat DirectX11 kartám určitě bude moci(CPU je univerzální).

Jan Šorfa
Jan Šorfa
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo Ano s podporou DirectX11 bude moci, ale bohužel už ne výkonově. Chybka DX10 místo DX11.

cerf
cerf
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka je, jestli Intel potřebuje, aby Larrabee spadal do high-end segmentu. To myslím v původním pánu ani nebylo.

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cerf Otázka spíš je, zda-li a jak moc se Intelu vyplatí vyrábět čip s výkonem mainstreamu a výrobními náklady převyšující hi-end. Předpokládám, že výkon v tomto článku nastíněný se týka 32 jádrového Larrabee, které má plochu kolem 600 mm2 a potřebuje velice složitý tištěný spoj. Je pravda, že Larrabee bude výrazně flexibilnějí než dnešní GPU, takže si ho jistě někteří lidé koupí aniž by hráli hry, ovšem domnívám se, že jich moc nebude. Intel asi bude potřebovat Larrabee protlačit do profi segmentu (vědecké výpočty, lékařství, specializované servery, atd), protože Larrabee jen a pouze jako grafická karta pro Intel moc výdělečná nebude.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jafpu3 Taky myslím, že bude spíš do profi sféry, má obrovský výkon v doubleprecision a velkou výhodu v x86 kompatibilitě, to by byl chřích pro Intel to neviužít
- F - low

roob
roob
Level 36 Level 36
4. 6. 2009 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

core i7 ma 51 Gflop - http://www.intel.com/support/processors/sb/cs-023143.htm
Ak by mali upravene pentia1 aj vykon rovny 1 jadru corei7 tak 8x51 = 408Gflop. To je tak polovica (menej) ako ma ati4850. Neverim im ani slovo.

lacir
lacir
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob tak hruby vykon nie je este vsetko, ale najma si zabudol, ze do jadier larabee Intel pridal silne vektorove jednotky a ine srandy co treba ku grafike a silnemu paralelizmu a tam teoreticky vykon ide rychlo hore..imho:)

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob A já nevěřím ani slovo tobě :-). Chtělo by si to nejdřív něco zjistit o Larrabee. Vylepšená Pentia použité v Larrabee mají teoreticky na stejné frekvenci 32x vyšší výkon, než právě ono původní Pentium. První Pentium mělo jednu scalární FPU jednotku. Každé jádro Larrabee má 512bitovou vektorovou jednotku, jenž i díky FMA (fused multiple add) dokáže provést v jednom průchodu operaci na 32 32-bitových číslech najednou. Jedno jádro Larrabee je tak teoreticky výkonnější než jedno jádro Core i7. V praxi to platí pochopitelně pouze u dobře vektorizovaných výpočtech, což ale grafické výpočty jsou.
Celkem se mi zdá stejný výkon u Larrabee jako má GTX285, jako realistický a očekávaný fakt. 32 jádrové Larrabee má teoretický výkon 2TFLOPs a GTX285 má asi polovinu. Snad nikdo neočekával, že Larrabee, které spoustu věcí emuluje a počítá softwarově, bude stejně efektivní, jako dnešní GPU. V tomto případě se 2x horší efektivity u Larrabee zdá realistická.

wayne
wayne
Level 1 Level 1
5. 6. 2009 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kedze vykon GTX285, 4890 je dostatocny na vsetky hry maju dalsi zmysel hlavne technologicke vylepsenia DX11, OpencL, fyzika, video

Ak larabee ponukne
cca 150W , vykon GTx285 pre hry, a uplnu x86 univerzalnost /ten isty vykon aj na vsetko ostatne/ a nekonecnu upgradovatelnost buducich DX11,12......
tak lepsie GPU v mainstreame nebude

winrar, video encoding, hry , folding home beziace na gpu..........

//PS: aj ked praca s texturami bez rasterizacie len cez shadery /vid R600 AA/ len tazko dobehne poctivy GPU-HW//

Reklama
Reklama