profile-image

masoxcz

4 352 bodů
Zbývá 148 bodů do dalšího levelu
4 000 4 500
30. 1. 2026 23:45 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
30. 1. 2026 23:42 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
30. 1. 2026 20:51 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
30. 1. 2026 20:31 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
30. 1. 2026 07:34 Komentář
4 b
30. 1. 2026 07:23 Hodnocení komentáře
2 b
30. 1. 2026 07:21 Denní návštěva
4 b
28. 1. 2026 22:51 Přečtení článku
2 b
28. 1. 2026 12:31 Denní návštěva
4 b
27. 1. 2026 07:13 Přečtení článku
2 b
27. 1. 2026 07:12 Denní návštěva
4 b
25. 1. 2026 12:17 Denní návštěva
20 b
Bonus za 5 dní v kuse
24. 1. 2026 17:48 Přečtení článku
2 b
24. 1. 2026 17:48 Přečtení článku
2 b
24. 1. 2026 17:47 Přečtení článku
2 b
24. 1. 2026 17:47 Denní návštěva
16 b
Bonus za 4 dny v kuse
23. 1. 2026 23:37 Komentář
4 b
23. 1. 2026 23:35 Komentář
4 b
23. 1. 2026 23:30 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
23. 1. 2026 19:12 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
22. 1. 2026 20:13 Přečtení článku
2 b
22. 1. 2026 15:47 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
22. 1. 2026 11:51 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
22. 1. 2026 11:51 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
22. 1. 2026 09:05 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
30. 1. 2026 07:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TV Tam byla docela sranda, že jim to napřed uteklo neoficiálně, načež z toho tuším MIT udělalo superpočítač (jako proof-of-concept 500 a později snad 1500, ne-li 4500 PS3ek) za cenu jednoho mainframu nižší třídy, pak jako PRko to vydali oficiálně, a pak to zcela oficiálně updatem zařízli, protože to dělalo moc lidí a krváceli na tom, že retailovou cenu hardwaru dotovali z prodeje her, který ale nerostly.
Naproti tomu MicroSoft se prsil tím, že už XB360 (postavená na tuším AMD Jaguar) je vlastně x86 pecko, a že funguje tak, že spouští hry jako virtuálky nad HyperV core. Což si doslova koledovalo o možnost na tom rozjet desktopový Windows i za cenu nižšího výkonu, protože jako domácí pecko na kancelář a školní úkoly by to bohatě stačilo, a lidi by ušetřili za další pecko. A jelikož internet existoval už tehdy a většina konzolí byla připojená, a navíc se zrovna docela velkolepě rozjížděly cloudy, úplně klidně to mohli udělat stylem, že by to byl jen základní systém a aplikace se mohly spouštět podobně jako pod Xenem v cloudu a klientovi posílat jen obsah okna. Jenže pak to Ballmer zaříznul.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
23. 1. 2026 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomášMarný Nemůžu to vyloučit, musel bych to hledat a na to už jsem byl línej.
Ale že Kodurimu taky ustavičně ubírali lidi z týmu a krátili rozpočet, je fakt.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
23. 1. 2026 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vr43x3m To ale opět chápeš úplně špatně, protože takhle zdravotní pojištění nefunguje. Ty peníze, který odvedeš do systému zdravotního pojištění (spíš daně) okamžikem odvodu přestávají být tvoje, a stávjí se prostředky pojišťovny, která z vybraných peněz přispívá těm, co to potřebují (a zároveň to není házení peněz do ohně nebo žumpy).
A pokud má ten vozík jinak naprogramovanou řídicí jednotku, je to JINÝ vozík. Je to vozík
1) hrazený pojišťovnou,
2) s vlastnostmi stanovenými pojišťovnou.

Pokud se ti to nelíbí, odváděj jen povinné minimum, a pomůcky si hraď ze svého, ale nekňuč, až budeš chtít něco, na co mít nebudeš.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
22. 1. 2026 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid jo, koncem léta o tom byl i poměrně rozsáhlý článek. on tam totiž byl nějaký mamlas, který vedle KOduriho vypadal jako totální neschopa (což taky byl, výsledky v podstatě jen předstíral a většinu úsilí věnoval tunelování rozpočtu), a aby to trochu korigoval, tak si pořád dával požadavky na přesun lidí z Koduriho týmu do svého, no a protože tam byl dlouho a uměl v tom chodit, tak mu to pořád schvalovali, až Kodurimu tým v podstatě rozvrátili a rozpočet mu ořezali asi na třetinu. takže se na to Koduri vykašlal a šel pryč, a po pár měsících někdo zjistil jak to vlastně bylo, a toho mamlase po celkem asi 14 letech konečně vykopli.
celkově strašně smutný čtení.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
21. 1. 2026 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na pohled to vypadá líbivě, ale nabízí se hodnocení slovy klasika: "takový práce, a přitom taková blbost."

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
21. 1. 2026 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid V jakém smyslu? Koduri odvedl spoustu práce, ale když vývoji ustavičně ořezáváš prostředky a vyhoazuješ lidi, dosáhneš akorát toho, že se ti na to, jako to udělal Koduri, akorát z vysoka vyignorujou a půjdou jinam.
Přesně proto jsem zvědav, jestli po vyhození toho blba co roky systematicky Koduriho práci sabotoval, jim tam nezbyl další podobný, který bude úplně stejně sabotovat Demerse. Protože jestli jo, bude to zase jen festival zmařeného času a peněz.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
17. 1. 2026 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye Máš pravdu, nebude. Pokud dojde k závěru, že mu to za to stojí, otevřeš mu pod hrozbou zbraně ještě moc rád sám. Nebo bude znát bezpečnostní slabinu zámkové vložky. Nebo tam prostě vleze oknem. Nebo to bude feťák a bude mu všechno jedno.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
17. 1. 2026 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vr43x3m to chápeš úplně blbě, protože je to tak, že:
- když si koupíš auto ZA SVÝ, můžeš si koupit jaký chceš
vs
- když ti auto PLATÍ NĚKDO JINEJ, můžeš si koupit takový, na jaký ti dá.
a tady je to prostě tak, že na volným trhu se smějí prodávat vozejky s max rychlostí 10km/h, zatímco pojišťovna ti smí koupit vozejk s max rychlostí 6km/h.

Smiř se s tím, že poroučí ten, kdo platí. Jestli s tím máš problém, je to tvůj problém, a starej se ZA SVÝ.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
8. 1. 2026 09:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty kolik přesně disků (včetně SSD a počítám do toho i bootovací flashky a SDkarty) mi prošlo rukama už dávno nespočítám, ale jednotky tisíc to budou. z nich vyloženě náhle chcíplo tak dvacet, možná třicet, drtivá většina ještě v době, kdy zkratka SMART ani neuvažovala o možnosti začít existovat (tzn na ATA, PATA, PCMCIA disky a CF karty, -/W/UW/SCSI). Na vadné bloky to bylo max 5 kusů, ostatní na závady řadičů, zkraty motorů, eventuálně zaseknutí ložisek hřídele. Jeden na roztříštění skleněných ploten.
Jedno kompletní diskové pole v důsledku přehřátí po selhání všech klimatizačních jednotek v serverovně (mrazová vlna, během asi 4 hodin se ochladilo o skoro 40°, a zamrzly výměníky a chladicí okruhy), a než stihlo proběhnout odstavení, vyvařily se kondenzátory a vybouchaly, a co nemělo elyty, to se prostě upeklo a disky se zadřely; po otevření bylo v té serverovně snad 90 stupňů.
Jedna kompletní sada disků v diskovém poli na kontakt hlav s povrchy poté, co selhala chybně namontovaná ližina na které to pole drželo, a za chodu spadlo o 3U níž na server, jehož disky to ale vydržely, protože narozdíl od toho pole měly svislou montáž. Stejně se ale preventivně vyměnily.
No a pak jeden neopravitelně havarovaný RAID6 (8+2), do kterého byly dodány nevhodné disky (device-controlled SMR), protože Seagate tehdy zatajil jejich parametry a doporučil je jako vhodné. To bylo úplně na začátku kdy SMR bylo horká novinka a koncáci ani nevěděli že to existuje, natož jaké to má záludnosti. Tam se pak dějou strašný věci, a jak se to pod zátěží začne sypat, už to nikdo nedá dohromady a nezbyde, než celý RAID zrušit, dát správné disky, a postavit ho znovu.
A ještě vlastně asi 20 bootovacích flashek (vyloženě stářím, protože uzamčený filesystém a zápisy jen do RAMdisku) a asi 4 SDkarty (zničené v RPičkách výpadky napájení, protože RPi nemá ochrany proti poklesu napájení do zakázaných hodnot v průběhu zápisu, a pokud proti tomu nemá ochrany karta, je to pro ni konečná).
Jednu zničenou CF kartu bych neměl ani počítat, protože se zlomila v zavazadle při autonehodě :-D

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
7. 1. 2026 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 proč bys měl platit 1200 ročně za veřejnou IP, když veřejná IP je i u O2 zadax, a platíš jen za STATICKOU veřejnou?
a kromě toho, dneska už všechny NASy umí to, že se připojí na "potkávací" proxy, která zajistí že si klient s NASem vymění svoje aktuální síťový parametry a mechanismem NAT traversal se propojí napřímo. ani k tomu veřejnou IP nepotřebuješ.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
7. 1. 2026 17:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye naopak, rozuměli jsme si dostatečně. celé se to odvíjí od hodnoty, kterou ta data mají.
pokud to jsou věci snadno nahraditelné, soukromé, bez osobní hodnoty (typicky knihovna her, které kdykoli stáhnu ze steamu, protože je v účtu mám), je jejich hodnota nulová a nepotřebuju je chránit. dtto nainstalovaný systém a aplikace, protože jsem jejich vlastníkem a buď mám někde uložené instalační balíky mimo lokalitu, nebo je dokážu stáhnout, eventuálně je dostanu s novým počítačem. opět hodnota nulová; na druhou stranu, záloha živého systému pro rychlé obnovení může ušetřit spoustu času s instalací od nuly, a čas jsou peníze. v některých profesích SPOUSTA peněz. takže ano, systémový oddíl pracovního stroje určitě pravidelně zálohovat.

ze soukromých dat mají skutečnou hodnotu jen kvalitní nebo nenahraditelné rodinné fotky (a těch je minimum), smlouvy, vlastnické listy nemovitostí, eventuálně stavební a zdravotní dokumentace, protože je buď není jak nahradit, nebo je jejich získání z jiného / původního zdroje problém nebo je to časově náročný / komplikovaný úkon, a podobně. a to se typicky s výjimkou fotek vejde s několikanásobnou rezervou na jednu stranu DVDRAM média a může to klidně ležet zašifrované na bezplatném cloudu. a co se týče napájení, bohatě stačí UPSka, která provozní zařízení udrží v chodu 5 minut a má komunikační rozhraní, aby počítač stihl bezpečně sjet do vypnutí.
a ano, i tak je pořád nejhorším rizikem požár. ne kvůli pravděpodobnosti (elektrická závada má pravděpodobnost tak o dva řády vyšší), nýbrž kvůli rozsahu a závažnosti eventuální škody. protože když už hoří, tak zařízení typicky buď zachráníš prakticky netknuté, nebo vůbec. a totéž platí pro vloupání; chmaták to buď odnese nebo ne, ale asi do toho na místě nebude mlátit kladivem.

u živnostníka je to trochu drsnější, už ze zákona musí archivovat smlouvy, účetní doklady, atd, a ve vlastním zájmu by měl udržovat dokumentaci zakázek, které dělal. takže tam je těch dat trochu víc, jsou na ně trochu jiné zákonné požadavky, ale pořád to není nic šíleného (pokud nejsi profesionální fotograf, filmař, architekt a pod = neděláš profesi, kde ta data mají objem v desítkách GB na zakázku). třebna švagr byl stavební projektant a data měla běžně 60GB z každé zakázky. takže tam bylo řešení vyhovujícího systému trochu náročnější.
rizika jsou v podstatě stejná jako u soukromých dat, jen dopady při ztrátě dat jsou horší, protože typicky berňák mívá problém akceptovat zničení účetnictví.
o nedovoleném podnikání nebo vyhýbání se placení daní se asi nemá smysl vůbec bavit, tam je i proti požáru řádově horší riziko odhalení a postihu, protože dopad může klidně odpovídat velkému požáru nepojištěného domu.

o firmě střední / velké velikosti se tady nemá smysl bavit, tam jsme nákladově o několik řádů jinde.

poznámka na závěr: statistika pro tebe doopravdy platí až v momentě, kdy se staneš součástí jejího datasetu, tedy POTOM, co se tě sledovaná událost dotkla. do toho momentu má každá statistika hodnotu jen jako vodítko pro posouzení, jaká je šance že hovno vletí do TVÉHO větráku. ale neříká nic o tom, kdy nebo jestli se to stane.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
6. 1. 2026 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přitom kdyby se u SONY trochu zamysleli, dokázali by prodeje ještě zvednout (jediná otázka je, jestli na to mají kapacity a jestli tedy o vyšší prodeje HW vůbec stojí; na druhou stranu poptávka převyšující nabídku by zvedla koncovou cenu, a pak by byla otázka, co by vývoj stál a jestli na to SONY má intelektuální vitamíny).
Protože kdyby PS měla možnost používání jako normální kancelářský počítač, a tedy měla možnost spustit klidně sandboxovaný android, spousta lidí by si ji koupila daleko spíš, než herní PCčko. Protože by jim bohatě stačila, a protože by ušetřili za pecko, mohli by utratit daleko víc peněz za hry.
Kdysi dávno přesně tohle sliboval MS jako SW upgrade pro Xbox 360, ale pak to zrušili. Pak to neoficiálně slíbili pro Xbox ONE, a pak to ZASE po cca roce odvolali, a pak se na to radši úplně vybodli.

Takže to nakonec udělalo Valve se SteamDeckem, ASUS s kapesním ROGem, a s trochou snahy jde udělat kancelářské pecko i z jedničkového Switche, přičemž je otázkou okamžiku z něj udělat zase herní konzoli. A nové telefony a tablety pod androidem, které mají plnohodnotné USB-C s altmode displayportem, to umí doslova všechny, i když ne všechny na to mají appku a příslušně dotažené desktopové prostředí (ano, dívám se na TEBE, Motorolo).

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
6. 1. 2026 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémy prvního světa. Lidi utrácí peníze který nemají za věci který nepotřebujou a leckdy ani nechtějí, aby udělali dojem na lidi který neznají, a kteří na ně zvysoka <poop> a překvapivě často je nenávidí.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
6. 1. 2026 14:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mě zajímalo, čím je nějaké konkrétní SSD "legendární" a v čem ta "legendárnost" (nebo spíš legenda? mýtus? blábol) má spočívat.
Tohle násilně superlativní výrazivo nemá v technickém textu co pochcávat.
A kromě toho jasné "barevné" členění výrobních řad změnit na <jméno><null> vs <jméno>< GX> vs <jméno>< GX>< PRO><číslo> v tom dělá naopak spíš bordel.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
6. 1. 2026 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chulygun Že jsou WD a Sandisk samostatný značky, a že Sandisk kompletně převzal celý segment SSD, zatímco WD si ponechalo HDD, nemění nic na tom, že se skrze akcie vzájemně vlastní.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
6. 1. 2026 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye pokud tě IT a potažmo ta data živí, tak až shoří celej panelák, bude tvojí nejdůležitější starostí znovu rozjet pracovní výkon, aby ti nedošlo k výpadku příjmů.
v případě požáru je zdaleka nejdůležitější, aby všichni přežili, pak aby přežili bez trvalých následků, pak strašně dlouho nic, pak aby to nebylo existenčně likvidační (krok 1 adekvátní pojištění, krok 2 zajištění kontinuity obživy), pak ještě dýl nic, a teprve pak všechno ostatní.
věci se dají nahradit, ale musíš mít za co.
naopak pokud tě ta data tou übermega UPSkou jištěná data neživí, tak je nadměrné utrácení za zbytečně dobrou UPSku házením peněz do ohně.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
6. 1. 2026 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye Mňo, přeju ti, aby ta tvoje analýza rizik nebyla úplně mimo mísu. Ale to si podle druhu dat a jejich ceny (tím spíš pokud tam nemáš jenom svoje data) musíš rozmyslet sám.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
5. 1. 2026 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin když tohle ale taky souvisí s tím, že ve chvíli kdy to má mít síťovou hru, potřebuješ zajistit rovný hřiště = vynutit stejnou verzi všem hrářům. a čistě singleplayer her je dneska v AAA segmentu naprostý minimum.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
5. 1. 2026 14:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Jo.
SystemShock jsem si v akci koupil na Steamu remake, a Tornado taky na Steamu v akci za 1€, takže to nemusím patlat přes DOSbox :-D
Na FlashPoint musím spouštět virtuál s XPčky a na Gunman Chronicles virtuál s 98kami, což je takovej voser, že za poslední 3 roky jsem na to neměl náladu :-D

Ale vypadá to, že na všechny brzy bude starý C2D, místo kterýho dám tenkýho klienta od HPčka, co mě stál 3 stovky a se spotřebou o 100W nižší je asi 8x rychlejší a fedora se všemi potřebnými aplikacemi tam jede o poznání rychleji než 11ky.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
5. 1. 2026 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Co se týče záloh fyzických instalaček, nakonec jsem nechal jen původní SystemShockCD, FlashPoint 1985, Tornado od Digital Integration, a Gunman Chronicles.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
5. 1. 2026 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Chlpík Což znamená že jseš právě ten případ, který popisuju: "pro některé typy her s výjimkou lokalit na skutečně kvalitních vysokorychlostních sítích nebude mít hraní na serveru smysl".
Přitom je potřeba si uvědomit, že optika na poslední míli nemusí automaticky znamenat, že ti GFN pojede jak víno, protože tvůj ISP může mít do GFN naprosto nevyhovující trasu. A v tom případě stejně budeš i s optikou v řiti jako Baťa s dřevákama.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
5. 1. 2026 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye V tomhle uvažování máš principiální chybu, a to tu, že se domníváš že jiné příčiny náhlého katastrofického selhání, než ty které si umíš představit, neexistují nebo se tě netýkají.

Například v důsledku chybného návrhu nebo montáže (a klidně to může být designový záměr aka kurvítko) může dojít ke zničení elektrolytických kondenzátorů ve zdroji, a do elektroniky projde 230VAC. Stalo se už opakovaně.
Oblíbené kurvítko v podobě vyhlazovacích kondenzátorů napájecí kaskády procesoru těsně u pasivu může způsobit nestabilitu procesoru a chybný zápis i čtení. V tom momentě máš sice báječně uložená, zato zcela chybná data. A přijdeš na to až v momentě, kdy je potřebuješ přečíst, a buď dostaneš chybu, nebo data v podobě bordelu, nebo to prostě celé zhavaruje.
U skleněných diskových ploten může v důsledku vnitřního pnutí dojít k jejich náhlému rozpadnutí za provozu. Zažil jsem.
U svisle umístěných disků se stávalo, že poddimenzovaná osa se časem začala ohýbat (ano, v systémech kde se disky netočily trvale nebo běžely jen občas), a jakmile deformace překročila toleranci vzduchové mezery na níž plavou hlavy, došlo k jejich kontaktu s povrchem a zničení dat. Pravda, to se nejspíš napřed projeví vibracemi, jenže tam existuje kladná zpětná vazba, a může se stát (a stávalo se), že od prvních vibrací ke zničení povrchu to trvalo v řádu minut. Taky jsem zažil.
Stejně tak jsem zažil, že u staršího disku hlava z ramínka prostě uletěla. Tam pak záleží, jestli se stihne skřípnout mezi plotnu a stacionární část disku a povrch zničit, nebo ne.
Taky jsem zažil, že se počítač kvůli servisní odstávce vypnul, a po znovuzapnutí se disky už neroztočily, protože motory nedokázaly překonat odpor ložisek.

Stejně se může stát, že přepětí v síti, které UPS ani přepěťovka nedokážou odvést, nevznikne v důsledku bouřky, nýbrž závady někde v rozvodné síti poblíž. Na to taky systém nemá čas a většinou ani jak reagovat.

Vodní chlazení může vytéct a v důsledku zkratu v zařízení na elektroniku přivést silové napětí. To jediné jsem zatím nepotkal, protože vodní chlazení v žádném zařízení právě kvůli tomuhle riziku nikde nasazeno nemáme.

V neposlední řadě zařízení může někdo ukrást.

Jističe, UPS, ani drtivá většina přepěťovek neřeší úder blesku, který mine silový rozvod, a místo toho trefí rozvod síťový, nebo jeho svedení hromosvodem vyvolá elektromagnetický pulz, v jehož důsledku se někde v elektronice nebo sdělovacím rozvodu naindukuje napětí, které projde oddělovacími trafy síťové karty až dovnitř a poškodí elektroniku disku nebo paměťové čipy SSD.

Prostě těch možností je spousta a ne všechny dávají možnost data z disku obnovit. A ne všechna rizika řeší záloha na vedlejším disku v zařízení, některá (jako třeba požár) neřeší ani záloha v rámci objektu.

Celé je to o managementu rizik, z jejichž analýz se jako drtivou většinu případů řešící vylouplo off-site zrcadlo dat.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
4. 1. 2026 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr korporátu, který dělá něco užitečného, se bát nemusíš. ten vždycky bude preferovat udržitelný byznys. problém jsou korporáty typu FB, který v podstatě nic užitečného nedělá, je jen mlejnem na peníze, a žije z reklamy včetně podvodné.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
4. 1. 2026 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye lidi se dělí v zásadě do tří skupin.
1) ti, co už o data přišli
2) ti, co o ně teprve přijdou
3) ti, co o ně přijdou znovu (a znovu...)

ve skupině 2, tím spíš 3, být nechceš, a to ani nastavením. (já jsem hrdým členem skupiny 1 a hodlám v ní už zůstat)
sebelepší UPSka nevydrží všechno. takže chceš mít funkční a ověřený zálohovací plán a čerstvé zálohy. a off-site zálohu.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
4. 1. 2026 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler pokud byla altavista tak úžasná, jak příspěvek implikuje, proč zašla na úbytě?

Reklama
Reklama