Zpět na článek

Diskuze: Internet pro každý stát zvlášť. Je tohle budoucnost?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Drewo
Drewo
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 4. 2026 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

najvyssi cas tie internety konecne zakazat...😁👽

Semik
Semik
Level 49 Level 49
9. 4. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo toto ešte, nem dopadne dobre

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jakpak je to se svobodou internetu na Ukrajině. Tam to jede bez omezení? 😉

Drewo
Drewo
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 4. 2026 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL mate radi zelenskeho?

ano - 2 body

nie - 2 roky

😁

gepard
gepard
Level 29 Level 29
9. 4. 2026 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Na Ukrajině ano, v dobytých regionech už ne.

Reklama
kelley
kelley
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, nasekejte mi sem palce dolů. Dezinformace jsou zbraň. Dezinformace ani nemusí být lež, stačí povytrhávat pravdivé informace z kontextu a šikovně je podbarvit emocionálním nábojem, jakým chce druhá strana. Proč chodit kolem horké kaše - jakým chce Rusko. A proti tak zákeřné zbrani prostě nějak bojovat musíme, pokud chceme jako země vůbec přežít. Roskomnadzor je ruský cenzurní úřad jehož smyslem a cílem je vymývat mozky ruského obyvatelstva. A srovnávat ho s obranou proti ruskému dezinfo stormu (na který náš stát de facto rezignoval, takže jakápak cenzura?) je fakt úplně mimo.

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kelley To bruseloušké dezinfo zase naopak přímo potřebujeme, co? 😝

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL to vůbec nesouvisí s tím, v jakým světě chceš žít.
jestli toužíš mít ohnutej hřbet v teroruSSký diktatuře, doslova vůbec nic ti nebrání se sbalit a táhnout.

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 5 Level 5
6. 4. 2026 19:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naopak me pisou lidi, ze to vitaj, chteji mit prave jmeno na facebooku, whatsAp a chteji aby to bylo na OP tedy doklad totoznosti. Rikaj mi, ze kdo nema radne vyplneny profil, je to fakt divny! U te OP mi rikaji, ze alespon to bude prisnejsi a ubude ruznych podvodniku. Dokonce i mlady kluk to rikal ze kdyz ne OP tak pres bankovni identitu se to ma delat, ze se mu to tak by libilo. Jako dukaz staci se podivat na porad MateSlovo s Jilkovou (zakaz socialnich siti)... https://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/226411030520009/

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz Už jsem to od pár jedinců taky slyšel...

LV426
LV426
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 4. 2026 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo, vraťte mě o aspoň 20 let zpět, do doby, kdy mi bylo dobře, jakože fakt dobře... Dnešní svět je čím dál větší sračka.

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 21 Level 21
8. 4. 2026 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 internet byl krásné místo, než se na něj dostali politici.

LV426
LV426
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 4. 2026 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ To je pravda, kdysi to krásné misto bylo. Než to dojebaly prachy, reklamy, politika a další svinstva.

Reklama
AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
5. 4. 2026 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan Rybka zas tropi slobodomyselne hluposti.

Realita je taka, ze za dnesnu exploziu ludskej hluposti moze prave slobodny internet, ktory dal moznost sirit a posilnovat hluposti medzi hlupymi ludmi bez obmedzenia hranicami. Kym ludia mali len noviny, radio, telku, tak za kvalitu obsahu niekto zodpovedal a nesirili sa blbosti (aspon nie u nas za sociku). Internet s moznostou volneho sirenia hocijakych informacii bez filtrovania a bez obmedzenia na hraniciach dovolil sa spajat a posilnovat vsetkym pochybnym ideam a skupinam na celom svete. A dnes vidime vysledok, kedy musime realne bojovat s umocnenou ludskou hlupostou az na najvyssich politickych, riadiacich a vladnych miestach. Toto je uz realne nebezpecne pre rozumne fungovanie spolocnosti.

Treba si uvedomit, ze ista filtracia a cenzura je nutna. Mozno nie absolutna ako v istych rezimoch, ale bez nej to nejde. Idei o tom ako tomu pomoze vzdelavanie a vychova ludi su nerealne. Ani po intenzivnom vzdelavani nebude kazdy Einstein. Ludia s IQ 100 tu budu stale, a budu tvorit gro spolocnosti. Psychologovia hovoria, ze clovek je emocialna bytost, ktora sa naucila mysliet. Presne tak to je. Vacsina spolocnosti bude vzdy ovladana hlavne primarnymi emociami (strach, ...) a budu tu ludia, ktori toto budu zneuzivat.

Obmedzenie veku na pristup k roznym sluzbam (pre dospelych, socialne siete, ...) je potrebna vec. Mladi ludia este nie su mentalne tak vyvinuti aby vedeli rozumne spracovavat takyto obsah a vedeli sa rozumne spravat v takomto prostredi. Tak ako maju obmedzene volebne pravo, pravo soferovat a pod., tak je rozumne obmedzit aj ine problematicke oblasti.

Osobne si myslym, ze niektore sluzby by si zasluzili na pristup presnu autentikaciu (napr. pristup cez obciansky), aby bol jednotlivec presne identifikovany. Vramci slobody slova si moze pisat kazdy co chce. Toto je ale obmedzene pripadmi zakotvenymi v prave ako je ohovaranie a pod., ktore maju aj pravne dosledky. Myslym si, ze pod rozne statusy, prispevky, komentare na nete by sa povodcovia mali vediet podpisat a byt za ne aj zodpovedni. Napr. na slovensku sme mali pripad kedy (starsi) poslanec (tusim za LSNS) pisal nejake problematicke statusy na facebooku, bol za to stihany, ale nakoniec sa z toho vyvliekol lebo tvrdil, ze on nevie pracovat s pc/internetom a nedokazali mu, ze to bol on. Ludia pod ruskom anonymity si dovolia ovela viac, odhaluju svoje temne vnutro.

dim0n
dim0n
Level 25 Level 25
5. 4. 2026 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Takže to dopadne tak, že populace blbých se bude sama dobrovolně identifikovat, zatím co ti chytří se schovají za fake profil a VPNku/Tor a ti manipulátoři zrovna budou v té druhé skupině...

Ne, nejdůležitější se edukace a ne omezování, zapojení rodičů, kteří z většiny umí rozeznat tenhle fake na kilometry daleko, mluvit s dětmi, ukazovat jím pravdu, i když může být tristní, jinak tím jen vytvoříte rybníček pro další kriminalitu... Nebo si přejete zpět komančov?

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
6. 4. 2026 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dim0n Rozumna autentikacia typu elektronicky OP sa neda obist fake profilom, VPN ani Torom. Napr. aj samotne TLS popri overeni certu servera klientom ma tuto moznost aj v opacnom garde, overenie certu klienta serverom. Klient si samozrejme musi vybavit platny cert u akceptovanej autority - napr. preukazanim svojej identity.

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Tak vznikne nová síť, kde to PŮJDE. To ovšem totalitním hovadům jako ty asi v budování cenzurovaného komunismu nezabrání, co? 😛

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL jestli si vážně myslíš, že ke tvojí identifikaci je NUTNÝ přihlášení unikátním osobním údajem, tak jseš až směšně naivní.

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
7. 4. 2026 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dim0n V dnesnej zaplave lacnej zabavy kriciacej z televzie a socialnych medii sa vacsine ludi velmi nechce vzdelavat. Idei o edukacii su naivne a v praxi nerealne ako komunizmus.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dim0n představa, že profil bez vlastního jména a přístup skrz TOR tě bez dalšího ochrání a udrží v anonymitě, je tak komicky naivní, že kdyby Kotěnočkin ještě žil, natočil by o tom kulervoucí celovečerní animák ze série Jen počkej.

TomášMarný
TomášMarný
Level 32 Level 32
5. 4. 2026 14:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc bezva výplod, takže pan Rybka může za to že jak sám píšete lidé si neumí přebrat pravdu od lži. A že za toto může internet. Říká vám něco jméno Hitler? Zfanatizoval celý národ že někteří jsou nadřazení jiným, a mnohem dříve než nějaký internet existoval.

Já mám právě rád tu svobodu že si najdu co potřebuji a jak už je v článku, svobodný internet se nehodí diktatůrám, bo si ovečky mohou najít jinou pravdu než jim vylže diktatůra. Třeba

ale v jednom vám dám za pravdu, díky internetu se i ti se slabým iq mohou dostat k rádo by odborným článkům a komentovat. Ehm zajděte si na iq test jak blízko ho budete mít k těm 100 bodů

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 5 Level 5
6. 4. 2026 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomášMarný Lidem se to libi, jasne mi to pisou, proste mas mit prave jmeno a ma to byt na doklad totoznosti :) Proste nahrajes OP a nebo se overis bankovni identitou :) Neveris? Jako dukaz vyhledej porad MateSlovo s Jilkovou kde je o Socialnich Sitich ted nedavno a tam i mlady kluk rika, ze kdyz ne teda na OP tak na tu bankovni identitu. Lidi to chteji a tesi se na to. Prej ubude podvodu a bude zase dobre.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
6. 4. 2026 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Joo, hned bych zablokoval Zlováky a jejich nekonečné lobotomické bláboly na českém internetu 😁👌

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
6. 4. 2026 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista Cesko pri poslednych volbach vcelku sklamalo. Vyzera, ze sa vydalo slovenskou cestou. A uz k vam chodi Kotlar (ktory by mal byt odfiltrovany) prednasat do snemovne ;-)

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 4. 2026 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Pokud už se někdo snaží poučovat, bylo by dobré rozumět alespoň pojmům, které používá.
Konkrétně mne napadá třeba pojem IQ. IQ 100 neznamená, že je někdo nepříliš chytrý. IQ 100 odpovídá PŘESNĚ průměrnému skóre pro populaci konkrétního věku. Výsledky měření se totiž normují podle normálního rozdělení, kde průměr populace = 100 a směrodatná odchylka (sigma) = 15. Zjednodušeně lze říci, že zhruba polovina lidí má IQ <= 100 a zhruba polovina IQ >= 100. Zároveň je IQ definováno tak, že IQ = 115 má ten, kdo dosáhl výsledku o přesně jednu směrodatnou odchylku vyšší, než je průměr populace a naopak IQ = 85 má ten, kdo je přesně o jednu směrodatnou odchylku pod průměrem populace. V rozmezí IQ 85 a 115 tak leží téměř 70 % populace!
IQ > 130, což je podmínka pro členství v tzv. Mense, má méně, než 2 % populace.
Tvářit se, že IQ = 100 je málo, je tedy elitářský nesmysl.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy navíc IQ je jen velmi přesným vyjádřením schopnosti řešit testy IQ. o schopnosti zdravě fungovat ve společnosti to vypovídá jen značně nepřímo.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 4. 2026 15:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Přesně tak. Není náhoda, že ti, kdo prošli klasickou výukou s písemkami a testy, mají v průměru daleko lepší výsledky, než třeba příslušníci přírodních národů, pro které se jedná o naprosto nezvyklou činnost.
Srovnávat IQ má tedy smysl pouze v rámci homogenní populace. Navíc spíše v rámci statistických průměrů za demografické skupiny, než individuálně. Nejsem zastáncem projektů typu Mensa. Na druhou stranu, pokud si někdo dá práci s mapováním sociálních interakcí třeba ve školní třídě, tak mu s velkou pravděpodobností vyjde, že se děti seskupují podle intelektuálních schopností.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy přesně tak. jako úplně minimální požadavek na aspoň trochu relevantní srovnání je stejný kulturní rámec. myšlení a následně hledání řešení problémů totiž funguje úplně jinak u osob, vychovaných ve vysoce strukturované společnosti se závaznými pravidly, jejichž porušování nese předvídatelné následky, a u osob které vyrostly ve společnosti, kde to "vždycky nějak jde", a kde pravidla jsou jen rámcová nezávazná doporučení a za příslušný úplatek (pro)jde úplně cokoli.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 4. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Tohle mi na testy IQ moc nedává smysl.
Pro testy IQ je relevantní trénink, opakované testování, ať už jde o písemky, nebo ústní zkoušení. Lidé se tak učí zvládat stres a dokáží ho udržet na zvladatelných hladinách eustresu. Pokud jim takovýto trénink chybí, překročí svoje limity a na testování rezignují.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy to je jen jeden z aspektů. další je, že ve společnosti, kde není výchova k dodržování pravidel, spolehlivosti, a systematickému přístupu, ani není motivace řešení problémů analyticky hledat, protože k tomu není důvod. "ono se to nějak dopadne", nebo taky krátce "inshalláh".
fun fact: doslova ŽÁDNÁ země, kde významná část populace vyrostla v takovéto "salámistické" společnosti, není považována za tzv rozvinutou zemi, a naopak žádná země opačného typu není zemí rozvojovou. a ne, země Perského zálivu, bez ohledu na jejich lodní náklady petrodolarů ve zlatě, mezi rozvinuté země z hlediska úrovně vzdělání, kvalifikace pracovní síly, funkčního státního aparátu, a už vůbec ne výsledků testů inteligence, rozvinutými zeměmi nejsou.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2026 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk To, že islám příliš nepodporuje technologický pokrok, je vidět. Nadruhou stranu i v muslimských zemích jsou, pokud jde o IQ, měřitelné rozdíly. Írán zrovna v tomto smyslu patří k lokálnímu nadprůměru.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
10. 4. 2026 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy pro tohle není určující islám, ten to jenom ještě zhoršuje. křesťanská Afrika a střední i jižní Amerika jsou v tomhle ohledu v hajzlu úplně stejně. přesně to samý platilo i pro severní Ameriku před příchodem Evropanů a pro předkoloniální Asii. a hádej co. všechny ty kontinenty jsou na tom surovinově dramaticky líp než Evropa.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 4. 2026 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Jasně, proto až do 19. století produkovala Čína po desítky staletí nadpoloviční podíl světového HDP 😎

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
12. 4. 2026 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy 1) měli nadpoloviní podíl světový populace, a
2) všechno co produkovali, byl nejnižsí low-tech.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Nastudujte si něco o světové historii.
V době,¨kdy měl na Říp dorazit praotec Čech, v Čéně používali papírové peníze. Centrum světové civilizace bylo mnohem východněji, než to my vnímáme dnes.
Centrem evropské civilizace byla Byzanc, s ní srovnatelná byla Persie a Indie, Čína byla ve většině oblastí daleko vepředu. Civilizační výměna byla daleko intenzivnější, než si dnes dokážeme představit. Například velká část Mongolů, kteří do Evropy vtrhli ve 13. století byli křesťané. Mongolové byli v té době neporazitelní proto, že využívali čínské inženýry ke stavbě obléhacích strojů a tak dobyli každé město, které dobýt chtěli. Jejich armády měly desítky tisíc jezdců v každém proudu.
V době, kdy Kolumbus objevil Ameriku, měla Čína flotilu stovek lodí, z nichž každá byla o řád větší, než Santa María.
Problém Číny byl naopak v její technologické vyspělosti a v tom, že okolí dokázala natolik předstihnout, že neměla motivaci vyvíjet zbraně.
Ke kolapsu došlo v polovině 19. století, když Britové a další Evropané pochopili, že nemají nic, co by Čína chtěla dovážet výměnou za čaj, hedvábí a porcelán. Britové začali do Číny ve velkém vozit opium a protože to čínská vláda zakázala, vynutili si 'právo svobodného obchodu' násilím. Použili k tomu střelné zbraně a střelný prach vyvinutý v 'zaostalé' Číně.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
15. 4. 2026 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy to, že Čína byla technologicky napřed v polovině prvního tisíciletí vůbec neznamená, že byla technologicky a společensky napřed ve století devatenáctém. tehdy byli naopak technologicky i společensky výrazně zaostali a šeredně se jim to vymstilo.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2026 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Nebyli rozvinutí vojensky, protože to nepotřebovali. Ovšem problém byl v tom, že evropské mocnosti potřebovaly jejich zboží a neměly čím platit.
Každopádně má smysl se bavit o intelektuálním a ekonomickém potenciálu a tam má Čína dlouhodobě šanci na rozvoj. Mimochodem průměrné IQ jim vychází cca 105 bodů.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
15. 4. 2026 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Měly čím platit, ale nechtěly platit zlatem a stříbrem, protože by měly deficit zahraničního obchodu a odliv hotovosti by jim způsobil obrovský potíže.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
včera 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Takže neměly čím platit. Mimochodem po dobytí Jižní Ameriky Špoaněly došlo v Evropě k velké inflaci. Nakonec většina jihoamerického stříbra skončila přes Filipíny v Číně.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
dnes 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy tak jasně, protože jeho cena v Evropě klesla, ale Čína ho pořád chtěla, takže se za něj z Číny nakoupilo víc než v Evropě.

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
6. 4. 2026 22:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Iba doplnim, ze filtrovanie neziaducich veci v spolocnosti je uplne bezna vec, ktoru uz teraz vyuzivame.

Co sa tyka realnych cinov, je v zakonoch definovane co sa nemoze a ake su za to postihy (napr. vrazdy, podvody, ...). Ludia sa proste spolocne dohodli, co je velmi skodlive sa postihuje najviac, co menej sa postihuje menej, a co je akceptovatelne sa nepostihuje.

Napr. v oblasti problematickych latok. Drogy su spolocensky odfiltrovane, ale podobne latky ako cigarety a alkohol su akceptovane aj ked maju podobny ale miernejsi ucinok.

Takisto v myslienkovej/ideologickej rovine su tiez niektore ideologie, ako fasizmus/nacizmus, odfiltrovane, ine su povolene. Ich sirenie je postihovane. Spolocnost po skusenostiach a konsenze sa zhodla na tom, ze je rozumne to odfiltrovat.

Takze nevidim dovod preco by rozumna filtracia mala byt problemom. To by sme potom mohli zrusit vsetky obmedzujuce zakony a zacat zit anarchiu kde kazdy moze vsetko bez postihu, a ostane len ten kto prezije.

Zial vyzera to tak, ze krajiny, ktore zapli filtrovanie ako Cina, ktora sa zbavila balastu, s ktorym bojuje zapadny svet, nas nakoniec predbehnu, pretoze nemusia stracat energiu na boj s balastom.

TomášMarný
TomášMarný
Level 32 Level 32
7. 4. 2026 10:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Co přidáte je perla, v článku se nepíše o rozumném blokování, ani nevím zda je možné rozumě blokovat sociální sítě. Mnoho lidí následuje své oblíbence i když tvrdí kraviny, které si vycucali z prstu.

Nicméně hodně států už požaduje nějaké ověření věku na sociálních sítích, bo dospělý by už měl rozeznat pravdu od lži. Dětem které mají mozek ještě v betaverzi to moc nejde.

Vyzdvihovat čínu je totální úlet tam lidská práva=0, už vás vidím jak jste 70h za den na šichtě, tam jsou třídení směny celkem normální.

A zneužívání blokování ze strany některých států, dělá z lidí totálně vymyté mozky, ano přeci jeden nedostudovaný člověk zaručeně ví naprosto vše, ono naprosto stačí jak ten tlustý blb vyhrožuje usa. Ti se asi musí válet smíchy, oni i se záložákama mají stejný počet mužů ve zbrani jako ten tlusťoch obyvatel.

Takže žádné blokování, jen ověřování plnoletosti. Dospělý člověk už má jistý potenciál rozeznat pravdu a lež, blokování dělá jen vymyté mozky a tupé ovce

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
7. 4. 2026 21:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomášMarný Mas to marny ;-) (prepac, nemohol som si odpustit)

Sedime v bubline opantani ideami o slobode a demokracii, ale nevidime, ze aj tieto maju svoje limity a tieniste stranky. Funguju dobre takisto len za istych podmienok (nebudem dalej rozoberat). Zial prilisna sloboda niekedy skodi spolocnosti. Rozumne nastavenie filtracie a cenzury zefektivnuje spolocnost, pretoze ju oslobudzuje od boja s balastom.

Cina, aj ked sa nam v roznych aspektoch nepaci, ma vdaka cenzure efektivnejsie nastavenie ako zapad. Zial zapad doplaca na svoju absolutnu slobodu. Ludia zahadzuju svoj kreativny a budovatelsky potencial a su vymlety v zaplave lacnej zabavy z televizie (filmy, prazdne stupidne serialy, reality show, ... aj youtube s kopou zbytocnych vlogerov a pod.) a socialnych medii (facebook, instagram s kopou zbytocnych influencerov, tiktok, ... a ine dopaminove vlaciky). Cina si svoju spolocnost orientuje budovatelsky (vid rozdiel ByteDance siete: Tiktok na zapade vs. Douyin v Cine).

Zapad si sam uz dlhe dekady buduje konzumnu spolocnost a otupuje vlastnych ludi. Degraduje ich skutocny potencial, len vdaka tomu, ze sa kvoli slobode nevie zbavit hluposti, a aj kvoli tomu, ze to kapitalistickym elitam vyhovuje. A teraz sa k tomu pridal aj boj s hoaxami, ktore su do znacnej miery vyuzivane aj cudzimi mocnostami na ovplyvnovanie spolocnosti (vid Rusko). V niektorych krajinach to ma uz citelne nasledky.

Zial, mozme si mysliet o Cine co chceme, ale v najblizsich dekadach nam Cina ukaze chrbat, vdaka jej efektivnejsiemu nastaveniu.

Ja nie som proti vzdelavaniu (ako by sa niekomu mohlo zdat z mojich prispevkov), ale ako pisem, nespravi to carovne so vsetkych ludi Einsteinov, ktori budu vediet rozumne odlisovat pravdu/loz a kontrolovat svoje emocie. Toto je cista utopia. Ludia dnes minaju cas a energiu na konzumaciu vsadepritomnej zabavy a nie na vzdelanie. Bez toho aby tento "trh" volnych informacii bol rozumne zregulovany nedosiahneme rozumnu stabilitu a budeme stale bojovat s hlupostami.

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 21 Level 21
8. 4. 2026 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Z Vašeho postu jde jasně vidět, že jste podlehl dezinformaci, že alkohol a cigarety nejsou drogy a mají podobný nebo mírnější účinek. Jsou to drogy a mají horší účinek než mnoho jiných zakázaných drog.

Zřejmě zde zaúřadovala nějaká filtrace informací, nezdá se Vám?

Na ten zbytek kravin co píšete se mi ani nechce moc reagovat :)

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 18:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ mají ale minimálně dvě podstatné výhody:
1) jejich užívání je v krátkodobém horizontu relativně nízkorizikové ve smyslu, že je extrémně těžké se jimi smrtelně předávkovat, a
2) jejich výroba je téměř nezamaskovatelná, a tedy je relativně snadné je zdanit.
to jsou asi ty nejsilnější důvody, proč jsou víceméně tolerovány, pokud jejich užívání nepřekročí akceptovatelnou mez.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 4. 2026 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Je zásadní rozdíl mezi morálkou a slušností a naoktrojovanou cenzurou.
Pamatuji konec 80. let, kdy se objevovala první erotika ve formě firemních kalendářů na sklo, těžké stroje atd. s poloodhalenými dívkami. V 90. let se obrázky odhalených dívek objevovaly prakticky všude, aby záhy zmizely do vyhrazených časopisů a později na vyhrazené weby.
Brzo se totiž zjistilo, že je jejich nadužívání kontraproduktivní a lidem to začalo vadit. Nemusel se na to dělat žádný speciální zákon.
Je to tedy otázka míry a smyslplnosti. Ve středověku se filtrovaly všechny pokusy o vysvětlení reality, která byla v rozporu s oficiálním církevním učením. Problém je právě se závěrem vaší úvahy. Jak se pozná, jaká filtrace je ještě rozumná a kdo o tom má rozhodovat?

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
7. 4. 2026 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Nezijeme v autoritarskych rezimoch, zijeme demokraciu. Na nastavovanie zakonov a pravidiel je tu zvoleny parlament, vlada a institucie s odbornymi kruhmi a radami.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc západní právo ovšem kromě toho, že se pokouší společnost formovat cestou stanovení sankcí za nežádoucí chování zároveň se zpožděním cca jedné generace zároveň měnící se chování do značné míry normalizuje. pokud společnost projevuje většinový názor, že některý škodlivé jevy "vlastně nejsou až takový problém" nebo je dokonce glorifikuje, spíš dříve než později dochází k tomu, že původně velmi tvrdé sankce (včetně trestu smrti nebo zmrzačení) jsou změkčovány a nakonec třeba i úplně zrušeny.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 4. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc I instituce v demokratickém systému mají svoje zájmy a ideologie, což čas od času vede ke snahám omezovat jiné zájmy a jiné ideologie nějakou formou cenzury. Proto, i v této oblasti je třeaba mít pravidla a zákony, které by takovému chování bránily a v krajním případě ho i postihovaly.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy přesně tak, a přesně proto státní aparát, který nemá účinné opravné mechanismy, se fašistickým nevyhnutelně stane. a to spíš dřív než později.

AbcAbc
AbcAbc
Level 20 Level 20
8. 4. 2026 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Zijeme v demokracii. To je vlada vacsiny. Vacsina cez svojich zastupcov ma pravo presadzovat svoje zaujmy, menit zakony, pravidla, obmedzenia aj kontrolne mechanizmy. Ked je vacsina dost velka, moze menit aj ustavu (vid Slovensko). Je to normalna sucast demokracie aj ked sa nam to nemusi pacit. Demokracia nezarucuje presadzovanie zaujmov mensiny. Zial tak je to, silnejsi pes zerie.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
9. 4. 2026 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc proto se tomu taky říká diktatura většiny a v extrémních případech diktatura proletariátu.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2026 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Demokracie neznamená vláda většiny, ale vláda lidu.
A ani svobodné volby neznamenají vládu většiny. Například v předminulých volbách v ČR propadl víc, než milion hlasů a to nezmiňuji ty, kteří k volbám vůbec nešli.
Jenže my se nebavíme o volebním systému, ale o filtrování přípustných a nepřípustných informací. Hlavním cílem politiků je zvolení a je tu riziko, že i demokraticky zvolení politici sáhnou k odfiltrovávání konkurence pomocí cenzury. Stávalo se to v minulosti a stává se to i dnes.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
10. 4. 2026 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy teorii z Občanský Nauky máš nadrcenou dobře, to nemohu říct. jenže je propastnej rozdíl mezi slovníkovým významem slov a faktickým fungováním. rozhoduje a vládne ten, kdo KONTROLUJE většinu hlasů (a nemusí k nim ani mít mandáty z voleb), a principiálně je už jen technickej detail, jestli se liší požadovaná většina pro zavádění a změny zákonů a ústavy. záleží jenom na tom, kdo má příslušnou většinu nebo si ji dokáže nějakými zákulisními dohodami zařídit, protože dokáže kontrolní a opravný mechanismy legislativně vypnout. a ve skutečnosti nemusí ani to; úplně mu stačí, když si je aparát jen netroufne použít.
stejně tak je pouze jedním z parametrů, jestli se ohledy na menšiny berou a jestli se to dělá protože se to tak sluší, nebo jestli je to zákonem / ústavou uložená povinnost. protože ten, kdo má příslušnou většinu, to dokáže změnit a vymazat.
naprosto totéž platí pro cenzuru. kdo má dostatečnou většinu, tak si to zcela demokraticky uzákoní, stejně jako to udělal Hitler. ten sice volby nevyhrál, ale dokázal Hindenburga zmanipulovat k tomu, aby ho jmenoval kancléřem, a ostatní poslance dotlačit k tomu, aby mu šli na ruku a rozšířili mu pravomoci, takže ústavní většinu měl zajištěnou a zbytek je historie.
a co se týče cenzury: vznik cenzurního aparátu a nastavení jeho filtrů je opět JENOM otázkou toho, jestli je ten, kdo ovládá hlasy, zavede a jak je nastaví. protože dokud ovládá dostatečnou většinu hlasů, má svobodu si tam napsat doslova co chce. a pokud ti před ním nenastavili ochranný mechanismy a nejmenovali nezávislý a odvážný ústavní soudce a nezajistili obsazení silových složek osobami loajálními ke spravedlivému systému (NECHCI psát demokracii), tak mu nebude vydit ani to, že si prohlasuje něco, co bude ústavně nepřípustný. protože 1) nikdo nepodá ústavní žalobu, a i kdyby jo, 2) ústavní soud mu to neshodí, a 3) když bude potřebovat, legislativně vypne i ústavní soud. nebo nechá zastrašit nebo dokonce klidně fyzicky zlikvidovat ústavní soudce, a nový prostě nejmenuje, takže mu to nebude mít kdo shodit. nebo si jmenuje vlastní loajální ústavní soudce a ti už nějaký zdůvodnění vymyslí. a kdo stanoví který informace jsou přípustný a který už ne? to je ještě snazší, protože zákonem tu pravomoc dá nějakýmu úřadu, kterej to bude dělat podzákonnou normou, třeba jen blbou vyhláškou. vyřešeno.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc dovolím si tě terminologicky poopravit.
zákony západního světa nestanovují, co "nejde", a dokonce ani nic nezakazují. pouze vyjmenovávají nežádoucí chování a stanovují za ně sankci. může se zdát, že je to totéž, ale není, přestože pro většinu lidí to ve výsledku funguje stejně.

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc Jasně. A ten chytrej, co o tom bude rozhodovat, to seš ty, co? 🤬

Yurax
Yurax
Level 20 Level 20
8. 4. 2026 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc "Za socialismu nešířila média blbosti"... Sice jsme měli den ČSSR-SSSR přátelství a referovalo se o překročení plánu, ale vše bylo prověřeno stranickými orgány. Věřím, že se bruselským orgánům po té době stýská.

TomášMarný
TomášMarný
Level 32 Level 32
8. 4. 2026 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yurax "Za socialismu nešířila média blbosti" přesně plnil se plán na 120% 🤣 ale ani tak v obchodech nic nebylo

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yurax to si myslíš JENOM proto, žes byl [pln2 stejně mladej a blbej jako my ostatní, takže jsi nechápal, jak kolosální blbosti to tenkrát blábolili. já vždycky když ve zprávách slyším, co to dřístají o oborech do kterých aspoň trochu vidím, lezu po zdi hrůzou z toho, co blábolí o věcech do kterých nevidím.
je potřeba si uvědomit, že novináři s výjimkou konkrétních specialistů na konkrétní problematiku vidí jen do problematiky, jak to co říkají říkat tak, aby to působilo důvěryhodně, ale jinak skoro o všem vědí v podstatě nic. právě proto, že jsou to specialisti na MEDIÁLNÍ ŠÍŘENÍ informací, ale ne na ty informace samotný.

M
M
Level 46 Level 46
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 4. 2026 07:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Informácie sa pred internetom sotva dali zohnať alebo extrémne tažko či draho, alebo bolo treba špióna alebo dvojitého trojitého agenta, odpočúvacie zariadenia, sledovaciu techniku atď., dnes ľudia dobrovolne vešajú a uvádzajú úplne všetko a všade. Skoro už ani nemusia byť tajné služby....

Na jednej strane ľudia si tak chrania súkromie 2m betónovým plotom, na druhej strane uverejňujú aj tvar ho*vna v zlatom záchode čo majú za 2m múrom...

Zber údajov je obrovský a prebieha úplne všade na každom mieste kam človek príde. Či už je to kamerový záznam verejného miesta, letiska, stanice, bezpečnostnej kamery, platba kartou, výber bankomatu, kúpa SIM karty, prekročenie hraníc...

Dnes sa dá človek vystopovať behom pár hodín...

A najväčší gól je, že aj s technikou aká dnes je, aj s informáciami. ktoré všade o všetkých sú, tak policajné, politické, vojenské a iné zložky sotva vedia dačo urobiť, dosiahnuť, identifikovať zločinca, dokázať podvod, spreneveru, korupciu, ťažké zločiny a iné

Jediné čo vedia sú príšnejšia kontrola, obmedzujúce zákony a nariadenia a viac buzerácie

Zeryk
Zeryk
Level 1 Level 1
4. 4. 2026 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem za to, aby byla část internetu přístupná jen skutečným lidem. U nás by to dle mého mohlo v pohodě fungovat přes identitu občana, do které se přihlásí kdokoliv kdo má občanku a daný web by dostal pouze informaci "sno tenhle člověk je ověřený".

Tím by soukromé informace měl pouze stát, který je stejně má a weby by dostávaly pouze informaci o ověření.

Jiří M
Jiří M
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 4. 2026 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zeryk A proč by je měl mít proboha?

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zeryk určitě hloupá otázka, ale jak tam pak budeš vyhledávat?

Yurax
Yurax
Level 20 Level 20
8. 4. 2026 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk To ho nezajímá, on je humanitně vzdělán, je společensky odpovědný a každému kdo s ním nesouhlasí píše, že je vatnik. Je to prostě prověřený kvádr, takové k budování nového bruselského světa potřebujeme. V takové není místa pro vyhledávače a jiné technické detaily!

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yurax tak ona ta myšlenka, že by stát byl GARANTEM bezpečnosti osobních údajů k tomu potřebných, je sice hezká a doslova se sama nabízí, ale jaksi opakovaně prokázaně nefunguje. už jen proto, že stát sám sobě skutečně relevantní sankci nikdy neuloží, takže státní aparát nikdy nemá skutečnou a uvěřitelnou motivaci to dělat správně a učit se z chyb. stačí se podívat do zákonů. když už někde odpovědnost státního aparátu za cokoli je napsána, buď tam sankce není vůbec, nebo je naprosto směšná, nebo má podobu vituálního přešoupnutí fiktivní částky z jednoho virtuálního šuplíčku do jiného virtuálního šuplíčku, a vždycky je vlastníkem obou virtuálních šuplíčků stát. takže komedie s nulovým výsledkem. doslova NIKDY tam není možnost uložit skutečnou sankci skutečné fyzické osobě, vykonávající funkci za problém odpovídající. a kde zákon sankci nepředpokládá, tam ji uložit nelze.
je to takový divadýlko pro školkáče.

Reklama
mibfox
mibfox
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 4. 2026 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, lidi by se mohli dozvedet, ze jinde je treba lip a robit revoltu :) Cim vetsi izolace, tim lepsi manipulace. Nektere staty uz to vi a nektere se k tomu chystaji.
Podle me, v zajmu bezpecnosti nas vsech proste prosadi cokoli.
Vzpominam si na jednoho politika: "I kdyby to melo zachranit jen jeden lidsky zivot..."
Tak tim to zacinalo.
Uz chybi jenom vlastni sabotaze, ktere hodime na nekoho na koho to potrebujeme.... jo vlastne ono uz se stalo.
Pekny casy nas cekaj.

prog
prog
Level 7 Level 7
5. 4. 2026 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox Krásne to analýzu inšpiruje… skvelé… „Spomínam si na jedného politika: "Aj keby to malo zachrániť len jeden ľudský život…"“… skvelé… Napríklad život toho jedného politika... „Tak tým to asi naozaj začalo“...

Keď som si čítal originálny článok „Internet pro každý stát zvlášť. Je tohle budoucnost?“, videl som veľmi presný, ale dosť povrchový obraz („povrchná textúra/hladina skutočnosti“). Autor pekne opísal štyri kapitoly... lenže to, čo vidíme na povrchu, nie je celý príbeh. „Hviezdna analýza“ ide („súhvezdia skutočností a analýza znamení, spektrum znamenania, zoskupenia realít“) hlbšie/vyššie – rozdeľuje realitu na tri hladiny (roviny), presne ako pyramídu. Každá hladina ukazuje inú „verziu“ toho istého javu. Skvelá ilustrácia autora operuje na najnižšej hladine (R0) bežnosti (obyčajnosť rozoznávania) a ilustratívne iluzórne ukazuje, že je už „analýza“ na vrchole/dne. Touto metódou prebudená „priestorová astronómia“ však ukazuje celú pyramídu – od toho, čo vidíme, cez to, čo sa naozaj deje, až po to, prečo sa to musí diať.

R0 – Hladina manifestovaného obsahu (prejavené to, čo vidíme všetci)... Toto je úroveň, na ktorej zostala ilustrácia článku. Vidíme konkrétne príklady: ...vojaci na Ukrajine zverejňujú polohy techniky → OSINT ničí armády, Rusko a Irán vypínajú internet, západné krajiny zavádzajú overovanie veku a blokujú routery, databázy identít sa stávajú cieľom hackerov... Pôvodný článok evokuje niečo, a to niečo sa tiež nazýva „temnou psychológiou vlád“. Je to síce logicky správne pomenovanie, ale len na povrchu. Je to ako keby ste pozorovali šachovú partiu a videli len figúrky, nie pravidlá hry. Toto sú sekundárne dôvody – symptómy, nie príčina.

R1 – Hladina primárnych dôvodov (hladinné to, čo sa naozaj deje)... Tu sa začína skutočná „čertovská robota“. Internet sa stal najväčším predátorským parkom v dejinách ľudstva. V otvorenom priestore pôsobia rôzni predátori: ...informační (OSINT harvestéri, ktorí lokalizujú jednotky z TikToku), infraštruktúrni (platformy a hardvéroví dodávatelia, ktorí ovládajú „kill switch“), identitní (grooming predátori, scammeri a štátne databázy), regulační (jurisdikčný imperializmus typu Ofcom verzus 4chan)... Štáty (ako aj korporácie) na túto špinavú hru nereagujú morálne. Reagujú presne podľa Machiavelliho zoznamu nemilosrdných pravidiel temnej psychológie, ktoré by ste mali mať v prílohe „správneho občana“: ...Nikdy nereagujú prví (pravidlo 2). Ovládajú rámec skôr, ako výsledok (pravidlo 3). Využívajú slabosť predátora ako zbraň (pravidlo 4). Ničia reputáciu potichu (pravidlo 5). Používajú strategickú krutosť, keď milosrdenstvo sa rovná slabosti (pravidlo 6). Prerušujú dodávky (pravidlo 7 – odoberajú predátorom prístup k dátam a infraštruktúre). Vytvárajú jemný tichý strach namiesto hluku/hrkotu (pravidlo 8). Robia protiútok neviditeľným (pravidlo 9). Dokončia to tak, aby to už nikdy neskúsili (pravidlo 10)...

Toto nie je o tom, že „vlády sú zlé“. Toto je štát ako Machiavellianský princ, ktorý sa bráni v aréne, kde férovosť znamená smrť. Výsledkom sú whitelisty, blackouts, národné intranety, povinné identity a malé firewally – presne to, čo autor vidí ilustratívnym článkom na R0.

R2 – Hladina generických (ontologických) dôvodov (prečo to musí byť)... Najvyššia (najhlbšia) hladina – univerzálne zákony systému. Tu už nejde o konkrétnych predátorov ani o štáty. Ide o štyri nevyhnutné princípy: 1. Paradox konektivity (prepojenosti) – čím viac ľudí (skutočnostných entít či subjektov) sa spojí, tým ľahšie sa ich dá manipulovať... 2. Zákon informačnej entropie (množstvo neurčitosti, náhodnosti alebo prekvapenia spojeného so zdanlivo náhodným javom alebo zdrojom správ či skutočností – „neurčitosť ako protiklad k pojmu informácia“) – otvorený systém sa nevyhnutne rozpadá do chaosu/nepokoja (celá pyramída je dvojitá pyramída vzájomne obrátená k línii horizontu nosnej realít… „chaos s dvojitým ostrím“… ak hádžeme cinknutou mincou, kde stále padá len to isté, entropia je nula/žiadna neurčitosť/systém je úplne predvídateľný a nudný... ak hádžeme férovou mincou, entropia je maximálna, pretože netušíme, čo padne/vysoká neurčitosť a chaos); jediná cesta je rozdelenie na menšie, kontrolovateľné „znamenia osožných jazierok“. Aspekty informačnej entropie sú tiež ako výpočty javov na základe pravdepodobnosti výskytu jednotlivých stavov (znakov/správ/informácií/symbolov/abstraktov). Okrem toho sú rozoznávané aj konštrukčné a stavebné entropie skutočností v zmysle elementárnych či konceptuálnych konštrukčných/stavebných prvkov vo vzájomne prepojenej mechanike realít a ich súvislých podmienení genézy a fungovania — „súkolia entropie a entropie súkolí“… 3. Ochrana sa rovná kontrole – každý mechanizmus („súkolie, súkolesie“) „ochrany“ (deti, bezpečnosť, vojna...) sa dá otočiť (prenastaviť/prednastaviť) na nástroj totálnej kontroly a riadenia... 4. Machiavelliho nevyhnutnosť – keď existuje asymetria moci, rodí sa možnosť eventuality – „temná psychológia“ nie je patológia, ale racionálna odpoveď systému na prežitie.

Preto sa internet nevyhnutne mení z „globálnej dediny“ na sústavu národných/“štátnych“ (a čoskoro aj korporátnych) intranetov. Nie preto, že by niekto bol zlý, ale preto, že otvorená sieť sa stala príliš nebezpečným predátorským prostredím.

Rozkvitá, takto teda, analytická syntéza... Prečo vidíme presne to, čo vidíme... R2 (univerzálne zákony) vytvára tlak, a z toho vyplýva... R1 (predátorská dynamika + Machiavelliho pravidlá) je logická reakcia štátov (tiež korporátnych či štátotvorných subjektov), a z toho vyplýva... R0 (to, čo autor článku opisuje) sú viditeľné symptómy. Autor článku videl R0 a ilustroval to „temnou psychológiou“. „Priestorová astronómia“ vidí celú pyramídu a chápe... ide o Internet pre každú hladinu reality zvlášť.

Budúcnosť nie je „globálny internet verzus cenzúra“. Budúcnosť je „splinternet“ (internet prelínania a splývania) – sústava suverénnych digitálnych (či analógových, podobne ako parabola medzi intranetom a internetom, ači medzi konštrukciou a stavbou, teda hladinných) „znamení osožných jazierok“ (tam patria aj „chovateľské, zberateľské, mocenské, ideologické oblasti/výmery činnosti a poľovnícke revíry, či pásma túžieb/chtíčov/zištností“), kde každý štát, a čoskoro aj veľká korporácia, bude mať svoj vlastný, striktne kontrolovaný priestor.

A to nie je vlastná tragédia. Je to evolúcia. Presne tak, ako keď v prírode dravec a korisť ko-evolvujú (spoločný vzájomný vývoj) – až kým sa systém nerozdelí na menšie (či inak štruktúrované), udržateľné celky... „Internet pre každú hladinu reality zvlášť. Je toto budúcnosť vo verzii – 01 ?“... PYRAMÍDA ANALYTICKÝCH ROVÍN... R2: GENERICKÉ ← Univerzálne zákony (Prečo to musí byť) │ Ontológia systému... R1: PRIMÁRNE ← Štruktúrne/štrukturálne sily (Čo to robí) │ Predátorská dynamika... R0: SEKUNDÁRNE ← Manifestovaný obsah (Čo vidíme) │ Kapitoly z pôvodného článku... Ilustrácia článku operuje na R0 a nižšia úroveň pochopenia si myslí, že je na R2... „analýza internetu pre každú hladinu reality zvlášť“ identifikuje R1 ako chýbajúcu medzirovinu... Generické dôvody (R2) vysvetľujú, prečo R1 vedie k R0...

A na záver jedna vec/záležitosť, ktorú „komentárna/komplementárna správa“ správne postrehla… Áno, čím väčšia izolácia, tým lepšia manipulácia – aspoň z pohľadu tých, ktorí chcú kontrolovať („ovládať k svojmu či k nasadenému obrazu“). Ale paradoxne platí aj opak – čím viac suverénnych „jazierok“ vznikne, tým ťažšie bude pre hociktorého jedného predátora (štátny, korporátny alebo individuálny) ovládnuť celú vodu. Pekné časy nás čakajú – nie preto, že by boli jednoduché, ale preto, že konečne prestaneme predstierať, že žijeme v jednej veľkej globálnej dedine. Žijeme v sústave suverénnych digitálnych/analógových/analogických revírov. A v každom z nich platia vlastné pravidlá hry (programovateľná suverenita – hať, bariéra, hrádza, zátarasa/entanglement/prepojené zapletenie/preplet).

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox tak jasně, protože zákazy a diktatura jsou snazší, levnější, účinnější, a spolehlivější než pokoušet se někoho vychovat. i za cenu toho, že ty co se neohnou, musíš zlikvidovat.
jediná otázka je, kde si stanovíš hranici a kdy (protože otázka nestojí jestli) ji prolomíš a posuneš.

prog
prog
Level 7 Level 7
11. 4. 2026 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Rozumiem, že sú to veľmi zaujímavé pointy pre úvod do:

PYRAMÍDA ANALYTICKÝCH ROVÍN

R2: GENERICKÉ ← Univerzálne zákony (Prečo to musí byť) │ Ontológia systému

R1: PRIMÁRNE ← Štruktúrne/štrukturálne sily (Čo to robí) │ Predátorská dynamika

R0: SEKUNDÁRNE ← Manifestovaný obsah (Čo vidíme) │ Kapitoly z pôvodného článku...

Je to snáď lepšie, ak sa presunieme k ďalším kapitolám viem/poznám/chápem... „Diskuze: Kolaps technologických bublin – přehnaná očekávání, či jen cena za pokrok?“ (pctuning cz) … diskusný príspevok „prog 11. 4. 2026 10:56“ ...

Mmchk
Mmchk
Level 17 Level 17
4. 4. 2026 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Srovnávat roskomnadzor a snahy u nás bojovat proti dezinformacím, je fakt nesmysl srovnatelný s plochozemci

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 4. 2026 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Proti dezinformacim se ma vzdy bojovat jen a pouze informacemi. Zakazem dezinformaci se tyto zatraktivnuji a podporuje se jejich sireni vsemoznymi zpusoby. Paradoxne to navic dezinformacim pridava zdani duveryhodnosti - protoze vetsina obyvatel "vrchnosti" na zaklade mnoha historickych zkusenosti a priori neduveruje. O nutnosti zrizeni aparatu, ktery rozhoduje co je a co neni spravne (potencial zneuzitelnosti jak prase) ani nemluve.

Slovy klasika - skupinka tech, co si nemyji suspenzor, protoze veri, ze mouchy prinaseji stesti, bude existovat vzdy. Je jedno, jestli plochozemci, jesteri - jejich formalnim zakazem se to bude sirit jen vice pokoutnymi a nenapadnymi zpusoby. A stane se to vice nebezpecnym, nez kdyz se to necha hlasat na plne gule a kazdy si muze dohledat kontext. Jak to muze prolinat nenapadne a v naznacich do uplne jinych sfer, naznacil Qanon. Pravdepodobne mnohem sofistikovaneji to bude probihat pri zakazu na silu.

Za me je to srovnani ok, protoze ty bohulibe ochranarske a bezpecnostni zaminky jsou cim dal vice jen na oko - a v dusledku to vede k podobnym cilum. Nevim, proc bychom meli podlehat soudum (dojmum), ze nase cenzura je ta spravna, zatimco "ta jejich" je fujky.

Mmchk
Mmchk
Level 17 Level 17
4. 4. 2026 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Tvůj argument o nebezpečí cenzury by dával smysl, kdyby u nás existoval úřad, který může blokovat weby, pokutovat média nebo trestat za obsah. Nic takového ale v ČR není. Roskomnadzor takové pravomoci má a aktivně je používá. Proto je to srovnání mimo — neřešíme stejný typ instituce ani stejný typ moci.

Srovnávat Roskomnadzor s českými snahami o boj s dezinformacemi je jako srovnávat hasiče s někým, kdo zakládá požáry — oba pracují s ohněm, ale jejich role jsou opačné.

Nedos
Nedos
Level 39 Level 39
4. 4. 2026 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Úřad na to nemáme, leč weby se u nás blokují. Kasina a pak jak tomu říkám weby pro dementy. To že to provádějí hloupě je zatím plus pro nás.

Mmchk
Mmchk
Level 17 Level 17
4. 4. 2026 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos To, že se v ČR blokují některé weby, ještě neznamená, že tu funguje něco jako Roskomnadzor. U nás může být web zablokován jen na základě zákona a soudního rozhodnutí — typicky jde o hazard nebo o případy, kde je porušování zákona jasně definované. Neexistuje tu úřad, který by mohl sám od sebe vypínat média, pokutovat je za obsah nebo trestat za to, co píšou.

Je rozdíl mezi blokací na základě zákona a blokací na základě státní moci bez kontroly.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 4. 2026 22:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Tedy ja to pochopil tak, ze tam EU a dalsi demokracie smeruji. A to se postupne deje. Nelibi se mi myslenka, ze budeme tise cekat, az to nastane a teprve tehdy muzeme zacit resit. To tu bylo i s jinymi extremnimi verzemi statu a naprava byla vzdy bolestiva.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik už Kurt Gödel dokázal, že sebedemokratičtější a sebespravedlivější systém lze jeho vlastními prostředky relativně snadno rozvrátit a změnit ve fašistickou diktaturu, a že právě proto že je demokratický a spravedlivý se proti tomu není schopen ubránit jinak, než omezením svých vlastních zásad demokracie a spravedlnosti, čímž se minimálně dočasně sám musí fašistickým stát.
záleží jen na tom, jestli se dokáže vrátit, a pokud ano, jak rychle.
v historii existuje jediný případ, kdy do funkce jmenovaný diktátor po odvrácení nebezpečí nejen dobrovolně, ale dokonce z vlastní iniciativy, neprodleně funkci položil, protože o ni a moc s ní spojenou ani trochu nestál. jmenoval se Cincinnatus a je to víc než 2 tisíce let.

Budman
Budman
Level 21 Level 21
6. 4. 2026 10:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Ehm... jaký je reálný rozdíl mezi blokací na základě státní moci a blokací na základě zákona vytvořeného státní moci? ;-)

Mimochodem, pokud se nepletu, tak třeba cz.nic blokovalo nějaké weby jen na základě svého vlastního rozhodnutí, žádný zákonný důvod tam nebyl...
Čína a Rusko jsou samozřejmě v cenzuře a kontrole informací na úplně jiným levelu, to je bez diskuzí, ale na druhou stranu tvrdit, že u nás nebo v rámci EU neexistuje žádná cenzura, je taky lež...

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman je tam rozdíl velmi podstatný, pokud ten stát dodržuje rozdělení moci na zákonodárnou, výkonnou, a represivní. protože pak je to blokace na základě objektivního porušení pravidel, nikoli subjektivního rozhodnutí konkrétní osoby.
jestli ten rozdíl nejsi schopen vnímat, nedokážu ti pomoct.

Budman
Budman
Level 21 Level 21
8. 4. 2026 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Bohužel ty očividně nedokážeš vnímat rozdíl mezi teorií a praxí - právě proto jsem ve svém dotazu psal o "reálném" rozdílu ;-)

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
9. 4. 2026 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman aneb jak napsat, že jseš akorát telepat samouk

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk O to je to HORŠÍ. Žádný Rozkomnadzor tady NENÍ,ale weby už blokují. Bez příkazu, bez SOUDU. CENZORSKÁ TOTALITNÍ HOVADA! 🤬

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL a přesně tohle Roskomnadzor chce, aby sis myslel a tupě papouškoval.

Lukáš Cee
Lukáš Cee
Level 25 Level 25
4. 4. 2026 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Přesně. Lidi jako Vávra, Turek, Rajchl, Rybka a další by v USA před rokem 89/rozpadem SSSR křičeli a zastávali se těch pozavíranejch a vyházenejch komoušů a kňučeli o svobodě slova. Že dělají jen užitečný hňupy jim nedojde. Ještě, že tenkrát měli politický špičky rozum a nebáli se zakročit.

Mmchk
Mmchk
Level 17 Level 17
4. 4. 2026 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Tohle už ale vůbec nereaguje na to, o čem byla řeč. Bavíme se o rozdílu mezi institucemi a jejich pravomocemi, ne o tom, kdo by kdy kde křičel.
Historické paralely s USA před rokem 89 nebo SSSR jsou úplně mimo, protože tehdejší situace byla o státní represi a trestech za názor. V ČR dnes nic takového neexistuje — žádné vyhazovy za politické postoje, žádné tresty za názor, žádný úřad, který by mohl vypínat média podle libosti.

Roskomnadzor má pravomoci cenzurního aparátu. Český stát nic takového nemá. To je celé jádro sporu.

XDT
XDT
Level 1 Level 1
5. 4. 2026 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Záleží pouze na výsledku, kterým je cenzura, blokování webů, trestání za názor atp. Jakými cestami a institucemi se to provádí je vcelku jedno. Rusko a Čína jsou v tom (zatím) před námi. Ale pokud zůstaneme v Evropském Svazu, brzo je doženeme.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XDT ne, není.
jediné na čem záleží je, jestli se dodržují pravidla, jestli jsou objektivní, jestli je stanovuje nějaká osoba od stoilu na základě svých subjektivních názorů, a jestli existují opravné prostředky.
v ČR je toto všechno splněno. v teroruSSku z toho není splněno doslova vůbec nic.
ale jestli v tom nevidíš rozdíl a navíc, jak to vypadá, se ti jejich přístup tak děsně moc líbí, vyndej si hlavu z prdele a dej ji tam, odkud pochází slova která tu jako hlásná trouba papouškuješ.
jinými slovy: seber se a táhni do ruSSka, evidentně po tom toužíš a tady nikomu chybět nebudeš.

Jiří M
Jiří M
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 4. 2026 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Kamže táhnout? Schválně jsem se zeptal Google Maps i Mapy.cz a o žádným "teroruSSku" nic nevědí... Víš snad něco víc ty než ony docela renovované záležitosti v oboru?

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M aneb jak napsat, že jseš rusofilní dezolát, aniž bys použil výraz rusofilní dezolát.

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk A za co a kdo teda vyhodil Bednářovou?

Jiří M
Jiří M
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 4. 2026 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Stačí starej dobrej Oťas Foltýn a jeho vybranej slovník k tomu agentura NIC... Rozkomnadzor už není potřeba.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 4. 2026 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M NIC to neinicioval, NIC pouze poslechl. Cenzoři sedí jinde.

Jiří M
Jiří M
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 4. 2026 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Souhlasím, ale i náckové se obhalovali : Obrana „pouhým plněním rozkazů“ (německy Befehl ist Befehl – rozkaz je rozkaz) což byla byla jednou z hlavních strategií, kterou nacističtí váleční zločinci používali během Norimberských procesů. Tribunál tento argument zamítl.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M u ozbrojených složek, a tím spíš v době války, je dost zásadní problém v tom, že voják má podle vojenských řádů povinnost vykonat každý rozkaz, který není zločinným. pokud o rozkazu, který není v rozporu s platným vojenským řádem a válečným právem, má pochybnosti, má právo a povinnost je vyjádřit; pokud je to možné, před vykonáním, ale pokud hrozí nebezpečí z prodlení, až PO jeho vykonání.
odmítnout splnit rozkaz může výhradně v případě, že by se tím dopustil válečného zločinu, přičemž mu za válečného stavu nebo stavu ohrožení bezprostředně hrozí poprava na místě, v krajních případech dokonce bez vojenského soudu. a to z toho prostého důvodu, že ten kdo zločinný rozkaz vydal, má nejen silovou převahu, ale především zájem zabránit eskalaci sporu do systému vojenských soudů (což samozřejmě platí v případě, že ten rozkaz je sám o sobě exces v rámci jinak v souladu s právem fungujícího sboru).
ovšem ve státě a sboru, který je sám o sobě zločinný, se takový pokus v podstatě rovná sebevraždě. což, a to se často zamlčuje, v opodstatněných případech dokonce i norimberský tribunál uznal, a obhajobu plněním rozkazů odmítal zejména v případech, kdy bylo prokázáno, že se obviněný zločinně choval systematicky, i když mu likvidace nehrozila.

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
7. 4. 2026 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Jo? A v čem je to konkrétně nesmysl? 😝

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
8. 4. 2026 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk je to součást teroruSSké propagandy. oni tě nepotřebují hned zlomit a "přeprogramovat" na poslušného otroka. úplně jim stačí podrýt tvoji loajalitu k systému vlastní země, jejím hodnotám, a oslabit tvoji ochotu systém, kde je ti líp než jim, bránit. dělají to tak už od dvacátých let, a je to velmi dobře známá věc. akorát se vždycky najde spousta užitečných idiotů, kteří jim to žerou.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 4. 2026 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Nic ve zlém, ale osobně se mi příčí, jak příspěvky Vás i spousty ostatních (vč. médií s velkým dopadem) dělají z Ruska tu nejmocnější říši na naší matičce Zemi vůbec. Mohou za volby v USA, mohou za volby v Evropě, mohou za rozvracení hodnot demokratické společnosti, mohou za milion dalších věcí... Nepopírám, že se o něco snaží. Jen - když si uvědomíte, za co vše podle Vás i ostatních mohou - jednoznačně tím podporujete vytváření dojmu, že jsou mocnější než celý zbytek světa dohromady.

Tento dojem se podprahově pumpuje do podvědomí drtivé většiny obyvatel, která informace přijímá spíše povrchně. Mluvím o těch 60-80 % lidí, kteří si vytvoří názor jen na základě titulku článku bez jeho přečtení a hupsají rovnou do diskuzí.
Stát, který je rozlohou zhruba 1,8x větší než USA při méně než polovičním počtu obyvatel. Jen udržování infrastruktury "jakž takž" (často méně než tato pseudo-definice) spolyká obrovské množství zdrojů - včetně těch lidských. A přesto podle Vás i jiných přechytračí násobně větší lidské zdroje Západu. Nedělejme z nich všemocné mužiky... Myslím, že nejhorší, co by Rusko mohlo potkat, je naopak totální ignorace. Zašlo by na úbytě, protože by prostě zmizelo z mediálního prostoru, což je to jediné, co jim dáváme zdarma a přeochotně - to je ta pravá "moc", kterou disponují. A dělá jim to zatraceně dobře, využívají toho v domácí mediální masáži, že jsou důležitým hráčem atd. Potvrzení toho, jak významní na globálním jevišti jsou... Přitom z praktického hlediska to čím dál více upadá. Dokonce tak moc, že už přestávají být i energetickým přívěskem západu.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
12. 4. 2026 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik jseš úplně mimo kontext. nejmocnjší říši z nich nikdo nedělá. že je to aktuálně po Daesh a ostatních islamistických státech nejzkurvenější režim na planetě je naproti tomu objektivní fakt.
that's all.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 4. 2026 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Pokud je tvrzeno, že mohou za nekonečný seznam věcí po celém světě, který neustále roste. A navíc, že je nikdo nedokáže efektivně zastavit - pak to tento dojem vyvolává. A je to voda na jejich mlýn, že se o nich píše - byť v negativním smyslu. Tím se utvrzují v tom, že jsou někdo. Russkij mir. Já tento názor nesdílím - nemají na to. Co se jejich režimu týče, mohou mít třeba režim radikálních králičích pěstitelů zeleniny. Jejich populace klesá podobně jako ve většině světa a budou mít co dělat, aby stávající hranice udrželi - byť jen diplomatickou (odstrašovací?) cestou. A to za jednu, dvě generace - v poputinovském Rusku, které přijde relativně brzy.

Osobně se nechci podílet na zprávách o chimérách a všemocných ruských hydrách. Jak mohou úplně za vše, včetně změny receptury oblíbeného salámu. Neboť - opakuji - na to podle mého jednoduše nemají. Nechávám je v mém prostoru upadat do irelevance, i když mi to dá dost práce. Protože se o nich píše naprosto všude a v souvislosti prakticky s čímkoliv. Když už ne v médiích a různých kanálech, tak v každé diskuzi.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
13. 4. 2026 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik To už si hodně vymejšlíš. Jedna věc je, jestli někde dokážou jakožto jediný vnější činitel změnit výsledek voleb, a úplně jiná věc je, jestli dokážou rozesrat společnost, provádět sabotáže, vměšovat se do vnitřních záležitostí, nebo rozpoutat proxy válku (kterou ani nepotřebujou vyhrát, stačí když oběma stranám pěkně pustí žilou a přinutí eventuální novou vládu, aby jim zobala z ruky). Což zcela objektivně dokážou.

Podceňování nepřítele (kterej je nepřítelem z JEHO rozhodnutí) nebo tvrzení, že nepřítelem není nebo dokonce neexistuje, ho neodstraňuje. Jen mu dává volnou ruku.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2026 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk Chápu i tento pohled na véc. Také jsem nepodceňoval, ale poslední rok se mi zdá, že hlavně nechci přeceňovat. Je to kobyla, co kope... Ale má kratší kopyta, než se o ní píše.

Je ale v pohodě, že nemáme stejný názor. V přetlaku informační doby stejně každý skončime v podstatě u subjektivního vyhodnocení. Neboť objektivita nějakého jádra (myslím té pravé podstaty) se dnes prakticky už najít nedá. I přes celou řadu objektivních informací. Možná nešla najít nikdy, jen informací bylo méně a člověk měl alespoň pocit, že se toho (objektivního) jádra pudla nakonec dobral. Dál už svůj názor cpát nebudu, slibuji.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
15. 4. 2026 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik já bych byl úplně nejradši, kdybych mohl zapomenout, že něco jako Rusko (ve smyslu režim) vůbec existuje, a mohl řešit jen to, že se chci podívat k Ladožskému jezeru, dát si na břehu Něvy kafe, podívat se do ermitáže, a prohlídnout si Kronštadtskou pevnost. a ideálně to udělat jako výlet trajektem ze Sassnitzu se svým autem, a cestou zpátky si udělat zastávky v Rize a Helsinkách. jenže právě to, dokud ten stát bude fungovat tak jak funguje teď, nemůžu.

a bohužel právě ruské psyops fungují právě takhle. cestou relativizace informací a hodnot, a bagatelizací hrozeb vytvářených tamním režimem. a je to dokumentováno už od doby korejské války.

Reklama
Reklama