Já s tímhle článkem nemůžu souhlasit. Přijde mi, že autor je trochu kyselý z vývoje, ale dohromady si myslím, že jsou dnes hry lepší, než kdy dříve, včetně záležitostí pro okrajové hráče. Dám několik příkladů, abychom nebyli zaseklí na jedné hře. 1) Flight simulator: ten nový je lepší než všechny předchozí vyjma drobností, jako jsou mise (ale existují komunitní mise). Umožňuje obří hloubku letadel a navigace už inherentně a vývojáři letadel tak nemusí dělat kotrmelce aby mohli nasimulovat systém, který simulátor nepodporuje. Na druhou stranu ale přidali autoři simulace taky velmi chytré AI, které může v podstatě letět za vás a vy se můžete kochat krajinou či památkami či nádherným počasím. A je tu výborně naškálovaná odpojitelnost toho AI. Může za vás úplně letět, přistát a pojíždět a nebo třeba jenom ovládat rádia. To dřív zkrátka nebylo a proniknout pro nepilota do FS9 byly desítky pokusů a omylů. 2) příběhové hry a RPG. Nejčastěji dneska bez grindu a s docela málo RNG. to, co byl mor třeba ve starém gothicu 2 (když jste chtěli max sílu, museli jste ukládat před zabitím každého skřetího důstojníka) už je dneska nemyslitelné. Vylepšilo se AI, UI, občas se přidaly prvky stavění. Moderní RPG jsou rychlejší, chytlavější a umožňují mnoho kombinací, aniž by byly gamebreaking (třeba když jste v TES stackovali itemy, co zlepšovaly enchanting a s nimi dělali další - nekonečný enchant. Zabití Alduina na jedno seknutí mečem). 3) strategie: neskutečně se vyvinulo UI. od dob třeba staré Duny o mílové kroky. Za mě třeba ve strategiích nastala změna, když šlo vojáky rekrutovat po skupinách. A možnosti selekce, pozicování, držení útvarů - každý si najde to své. Což staré strategie moc nenabízely. Obecně mi ale přijde, že je to dnes opomíjený žánr. 4) zážitek: hrál jsem přednedávnem (díky novému PC) opět hry jako Metro: Exodus, AC: Syndicate a Origins, Mafia III, poprvé CP2077 a chystám se znovu na nové Wolfíky. Když si, autore, nevybereš zrovna arénový doom jako příklad, najdeš spoustu výborných her. Všechny hry, které jsem zmínil, jsou skvělé svým zpracováním a tím, jak moc vás zatáhnou do světa. V CP2077 jsem ani nedokončoval postranní mise, protože hlavní příběh byl tak chytlavý, že jsem se nemohl odtrhnout. A zpracování, grafické, UI, AI, systém craftění a zdrojů,propracování postav a dialogy - všechno naprosto nesrovnatelné s minulostí. V dobrém. A nakonec online hry: už dávno nehraju heroiny jako wowko a dotu asi tak 3x ročně s kamarády a jsem teď špatňák. Ale zahrál jsem si The Division. A světe div se, přišlo mi, že je tu málo grindu a docela rychlý postup. Získávání highend výzbroje je spíš skill a friends limited než tím, že byste 30x šli nějaký dungeon, aby vám něco padlo. Kdo bude chtít, pomyslnou hůl na bití psů si najde. Ale když se, autore, podíváš na nové hry objektivně, je to jako s auty. Jsou lepší než kdy dřív. Akorát jsme třeba dřív měli víc trpělivosti, byli jsme mladší, měli víc času a nebyli jsme rozmazlení. #rantover.