profile-image

ladiznet

0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Neevidujeme žádnou aktivitu.

Komentáře

Ladislav Kovář
Ladislav Kovář
Level 1 Level 1
6. 11. 2023 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb @Libb-1 Děkuji, jsem rád, že i vy jste člověk 😉

Ladislav Kovář
Ladislav Kovář
Level 1 Level 1
5. 11. 2023 11:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Učím na základní škole fyziku, matematiku (občas jsem měl i informatiku) cca 17 let. Fyzika je krásná opomíjená věda, učí se úplně jinak, než si pamatujeme my. Bez vzorců, bez definic formou objevování, experimentování, bádání a zkoumání. Jediným mým cílem jako učitele na ZŠ je, aby ty děti měly tento obor rádi. Když jdou ze školy, aby si pamatovali, že fyzika je skvělá věc, protože věřím že nadšeným jedincům tohle zůstane a sami jsou schopni se k tomuto oboru v budoucnu vrátit (a bádat dál). Matematiku učím kombinovaně - objevováním (ala Hejný), ale i drilem (bez kterého to prostě nejde). Matematika je vlastně o aplikaci algorytmů, je pro děti složitější, protože musí ty postupy aplikovat a přemýšlet jiným jazykem - to se asi nezměnilo, jen ty nároky jsou pořád nižší a nižší, základ je ale stejnej. V geometrii sice ještě v tomto století používáme pravítko a kružítko, ale učím je práci v 3D programech typu SketchUp - na to jsem hrdý, protože je to dovednost, kdy se učí něco pro "dnešek" a zároveň v tom aplikují poznatky z geometrie a taky je to dokonce i baví. Pořád jsme na ZŠ, žáci vám dokážou skvěle pracovat v těchto programech už od 6. třídy! Takto pěstění deváťáci už dokáží modelovat opravdu sofistikovaná tělesa. Platí samozřejmě to samé ... jediný cíl na ZÁKLADNÍ ŠKOLE je, aby si vybudovali KLADNÝ VZTAH k předmětu (a ne abych jej jako učitel úplně zabil, musíte vyvažovat spousty parametrů aby ta výuka celkové k něčemu byla a abych ne UČIL, ale NAUČIL) - věřím, že takto nastavený vztah je dobrý základ pro budoucí směřování. Asi neodpovídám úplně na téma článku, tak za to se předem omlouvám.

Jo a ještě něco, základem je dobrá IT vybavenost školy (mluvím o ZŠ). To bohužel není v dnešní době standard, ale nadstandard. Bohužel ne každá škola mám vybavenost na to, aby vůbec něco takového mohla realizovat (mluvím o své zkušenosti s 3D modelováním). 3D tisk mám, ale z projektu od Průši. Jinak by si jej samozřejmě škola nemohla dovolit. Za to jsem vděčný.

Reklama
Reklama