@Adam Vágner
@Adam Vágner (pctuning.cz) Samozřejmě, kolize atributů je u ZX pověstná, tohle vůbec nezpochybňuju. C64 s HW sprity je v tomto jasně lepší. Ale za zbytkem si stojím, paleta je, jemně řečeno, nevýrazná (vynikne to zejména u "plnobarevných" her typu DIZZY, Extreme, DanDare...) a rozlišení multicolor hrubé. Na YouTube je hromada srovnávacích videí z her. A ano, už se asi těžko podíváme na originál obraz C64 na barevné televizi rok výroby 1980 a v emulátorech to nemusí být přesně ono.
Měl jsem jen Speccy a C64 hry jsem poprvé viděl až na PC, ale právě grafika mně přijde na C64 příšerná. Paleta doslova ohavná, 4 odstíny šedé, oranžová s červenou spíš jako odstíny hnědé, tedy víceméně polovina barev v šedo-hnědé tónině. Když jsem viděl R-Type, musel jsem zkontroloval monitor, jestli není nastavený na černobílý obraz. Proti ZX nuda, nuda, šeď, šeď (ale nic nemá na paletu Amstrad CPC). Rozlišení 160x200 sice multicolor, ale šikmé čáry připomínají spíše schody. Po všem, co jsem o C64 četl nebo slyšel, spíš zklamání. Navíc pokud vezmu v potaz cenu ZX a C64 na začátku 80. let...