profile-image

Jan Pánek

Odznaky

Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12 321 bodů
dnes 15:47 Denní návštěva
28 b
Bonus za 14 dní v kuse
včera 18:30 Přečtení článku
2 b
včera 13:47 Přečtení článku
2 b
včera 13:47 Přečtení článku
2 b
včera 10:48 Denní návštěva
28 b
Bonus za 13 dní v kuse
20. 2. 2026 01:18 Denní návštěva
28 b
Bonus za 12 dní v kuse
19. 2. 2026 15:34 Přečtení článku
2 b
19. 2. 2026 01:10 Denní návštěva
28 b
Bonus za 11 dní v kuse
18. 2. 2026 10:25 Denní návštěva
28 b
Bonus za 10 dní v kuse
17. 2. 2026 10:12 Přečtení článku
2 b
17. 2. 2026 10:12 Denní návštěva
28 b
Bonus za 9 dní v kuse
16. 2. 2026 08:07 Denní návštěva
28 b
Bonus za 8 dní v kuse
15. 2. 2026 15:23 Přečtení článku
2 b
15. 2. 2026 15:23 Denní návštěva
28 b
Bonus za 7 dní v kuse
14. 2. 2026 01:27 Denní návštěva
24 b
Bonus za 6 dní v kuse
13. 2. 2026 10:12 Denní návštěva
20 b
Bonus za 5 dní v kuse
12. 2. 2026 16:15 Přečtení článku
2 b
12. 2. 2026 10:54 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
12. 2. 2026 10:24 Denní návštěva
16 b
Bonus za 4 dny v kuse
11. 2. 2026 18:29 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
11. 2. 2026 13:03 Přečtení článku
2 b
11. 2. 2026 11:56 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
11. 2. 2026 10:52 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
11. 2. 2026 08:47 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
10. 2. 2026 21:56 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b

Články

Test monitoru MSI MPG 341CQR QD-OLED X36. Pohodlný pohled jako na LCD

Test monitoru MSI MPG 341CQR QD-OLED X36. Pohodlný pohled jako na LCD

Tento 34" QD-OLED monitor od MSI nabídne pokrokový panel s lepším rozložením subpixelů nebo 360 Hz pro hráče, pro které je předně určený.

16. 2. 2026 15:30
31
O kolik výkonu přijdete s jedinou pamětí RAM? Není to mnoho, ale...

O kolik výkonu přijdete s jedinou pamětí RAM? Není to mnoho, ale...

Paměti RAM DDR5 dnes atakují vysoké ceny a jednou z možností ušetřit je koupit pouze jeden modul, o kolik výkonu v takovém případě přijdete?

9. 2. 2026 10:00
78
Paměti DDR5 v roce 2026. Otestovali jsme, co dává smysl kupovat

Paměti DDR5 v roce 2026. Otestovali jsme, co dává smysl kupovat

Paměti jsou nedílnou součástí výběru procesoru, při jejich vysokých cenách se podíváme, jak se dá na rychlostech a časováních u DDR5 něco ušetřit.

4. 2. 2026 10:00
27

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Nastudujte si základní principy metodologie testování procesorů a pamětí, až potom šiřte svá moudra. Thx

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Taky jsem bojoval s tím, jak to udělat nejlépe v rámci mých možností (ať se nemusí zasahovat do kódu). Jestli máte tipy na zlepšení přehlednosti, dejte vědět.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Chápu, bylo by to hezké. Pokud byste chtěl jen takovéto náročné články, provoz celého webu by se omezil asi na dva články měsíčně a v podstatě ani to není realistické.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marseille Je to odlišené jak názvem, u jednoho modulu:
Intel Core Ultra 7 265K+6000MT/s 1×16GB
AMD Ryzen 5 9600X+6000MT/s 1×16GB

a také barevně, kdy ty jednomodulové řádky mají jiné podbarvení.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 14:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Ve zkratce jste právě navrhl článek (minimálně) 6× náročnější na přípavu, 6× méně přehledný, který zároveň nebude mít 6× vyšší čtenost ani 6× vyšší přidanou hodnotu a lidi se stejně zhádají v komentářích :-)

V ideálním světě souhlasím, v realitě si na něj nikdy nenajdu čas jej udělat. Pokud se bavíme o třech procesorech, třech rozlišeních, dvou grafikách a o dvou průchodech (1 vs. 2 moduly RAM či DDR4 vs. DDR5), tak se bavíme asi o sedmi pracovních dnech.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik Ano, něco v tom smyslu mám na mysli a sháním si na to komponenty. Rád bych takový článek udělal, ale zatím nemůžu slíbit.

Jakou grafiku ale vybrat jako budgetovku? A co potom testované rozlišení? Kdybych vybral realistickou budgetovku jako RTX5060 Ti 16 GB / RX9060XT 16 GB, neměl bych už použít i realistické rozlišení QHD? Tyhle "realistické" a nikoli obecné scénáře přinášejí spoustu potenciálních problémů. Osobně bych udělal první scénář Full HD + RTX 5090 pro porovnatelnost dat a druhý scénář opět s RTX 5090, ale na 4K rozlišení. Když už se nezavděčím všem s výběrem budgetové grafiky, aspoň by v tom článku bylo škálování při změně rozlišení. Tady se holt nezavděčím všem a všichni si budou stěžovat...

A mimochodem mám v hlavě i test náročnosti her při různých rozlišeních, když se nám teď rozšiřují 6K monitory.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM Chápu, kam tím směřujete, a v podstatě souhlasím. Jenže tím do celé problematiky přidáváte obrovské množství proměnných, najednou budu muset řešit různá rozlišení, v návaznosti na to a na reálné použití i zapnutí DLSS a FSR, potom vyvstane otázka, zdali bych mohl do jedné sestavy použít GPU Nvidia a do druhé AMD, protože kvalita upscalingu bude jiná. Potom mi někdo napíše, že by namísto procesoru od AMD volil Intel, protože zrovna jemu se hodí více a tak dále a tak dále.

Tím se dostávám k tomu, proč to v článku řeším takto obecně. Každý se může podívat, o kolik procesorového výkonu zhruba přijde a musí použít hlavu, aby to aplikoval na svou situaci. To je běžný případ procesorových testů, které nikdy nelze udělat na míru všem. Jen stačí, aby se změnily ceny a dostupnosti (což je dnes na denním pořádku) a všechny testy přestávají být aktuální.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Zajímavá úvaha. Za mě je otázka, zdali to stojí za samostatný článek, hlasujte palci, ať vím, jestli nad tím vůbec uvažovat.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Vím o tom a pracuje se na tom. Bohužel ta metodika je čerstvá z přelomu roku, takže je tam jen nutný základ. Ale pro to nejzákladnější porovnání to postačí.
Ono by to nevypadalo tak prázdně, kdyby se mi nezpozdil článek o pamětech, tam je více dat, byť na stejných CPU. A nějaký ten test procesoru je v plánu, ale čekám na základní desku. V této době úplně nemá smysl kompletně zrecenzovat všechny procesory na trhu, protože většině lidí budou chybět paměti, spíše bych zmapoval trendy, ale nebudu předbíhat, co se chystá :-)

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Raději byste nějaký promo obrázek od Nvidie nebo AMD? Nějaký obrázek tam dát musíme a vzhledem k autorským právům to nemůže být cokoli. Jestli máte lepší návrh, klidně jej napiště.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Obávám se, že je Nvidia kvůli krizi pamětí zrušila spolu se Super refreshem ;-)

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Tohle není reklama. Řekl bych, že recenze je kritická a v mnoha ohledech monitor strhává, ani ocenění jsem tomu nedat, přestože to je zajímavý monitor. Ale uznávám, že ten titulek není úplně ok, bojoval jsem s délkou, protože ten monitor má zase šílený název ;-)

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Rozebírá se tu toho celkem dost, ale chce to i pozorně číst. Tohle je Primary RGB Tandem OLED, je to v recenzi napsané, ale pro jistotu jsem to tam teď přidal i podruhé, aby tu informaci čtenář nemohl jen tak minout.
Mám v přípravě druhou recenzi monitoru s Primary RGB Tandem, kde se tomuto budu věnovat trošku více. Problém je, že se to artefaktování nedá dobře nafotit a ukázat "v praxi". Můj názor je, že mi při práci s textem více vadilo málo jemné rozlišení než tyto artefakty, oči si přivyknou.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mluví se o různých věcech, možná to zruší, možná jen "posunou" na Q3. Uvozovky, protože to nikde nebylo oznámeno a sotva to je v podobě plánů. Mluví se i o tom, že podobně jako paměťové moduly v RAM dojdou i moduly GDDR7 a dotkne se to zejména 16GB RTX 5060 Ti, které minimálně zdraží jako teď RAM nebo budou nedostupné. Dost možná tedy situace několik následujících měsíců nebude lepší. A potom je otázka, zdali GDDR6 na tom nebude lépe a Radeony nebudou mít výhodu, kdo ví.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 10. 2025 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Není to článek sponzorovaný Nvidií, to by to pod článkem bylo napsané :-D Nvidia poskytla LDAT, nezasahovala do výběru tématu ani do článku. S touto logikou by bylo sponzorované úplně vše, kdy nám někdo něco pošle na zápůjčku či test ;-)
Tohle je základní článek vysvětlující téma na praktických ukázkách, snažil jsem se to maximálně zjednodušit, aby to bylo čtenářsky přívětivé a maximálně metodologicky správné, takže jsem sáhl po jediném procesoru a jediném výrobci grafik. Kdybych střídal výrobce grafik, tak bojuju s problémem, že Reflex a Anti-Lag 2 fungují mírně jinak, ovladače jsou jiné a vnesl bych si spoustu proměnných do testování v řádech desetin milisekund. Něco obdobného platí pro výběr jediného procesoru, základní desky atp.
Pokud bude téma čtené, můžu udělat pokročilejší články i testy s více proměnnými. Klidně GeForce vs. Radeon. Rád si přečtu smysluplné návrhy, jak to téma příště uchopit "normálně" ;-)

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 10. 2025 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jofo @Jofo "U re-testu by som cakal, ze uvidim porovnanie vykonu pri prvotnom testovani (mali ste recenziu pri vydani) a porovnanie teraz. A celkom ma to zaujimalo. Lenze nic z toho v tomto clanku nie je."
V článku je asi 90 grafů s výkonem, skoro všechny z nich zahrnují porovnání minulého testu a současného testu, výjimkou jsou dvě nově přidané hry. Můžu přidat rychlé shrnutí do závěru, ale pokud Vás ty informace opravdu zajímají, tak si proklikejte všechny grafy, minimálně kapitoly shrnutí výsledků. Závěr recenze jsem využil ke komentáři, co z těch výsledků vyplývá. Už chvíli přemýšlím, že aspoň jeden graf se shrnujícími výsledky budu dávat i do závěru, akorát se zase bojím toho, že jeden nebo dva grafy nedokáží vhodně charakterizovat celý výkon, takže v komentářích stejně nebudete spokojení. A závěr nechci příliš protahovat, ať je srozumitelný.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 10. 2025 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @maslovycroissant Ten článek už mi několik týdnů ležel hotový ve stavu k vydání, mezitím ceny Radeonů RX 9060 XT 16 GB spadly z 10 000 Kč na 9500 Kč, takže už spadají do kategorie "pod 10 000 Kč", z toho to nedorozumění. Díky za postřeh, vyjasnil jsem to v textu.
Intel beru jako zajímavou kartu pro ty, kdo chtějí novou grafiku, ale nemůžou si dovolit zaplatit přes 8000 Kč. Nvidia v té cenovce nemá nic zajímavého. Konkrétně na cenovou třídu pod 10 000 Kč a na kapacitu VRAM bude zaměřený chystaný článek, kde si ukážeme zajímavá porovnání a více to okomentujeme.
Ano, můj názor je taky připlatit za RX 9060 XT 16 GB, pokud člověk má peníze :-)

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 6. 2025 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Předně 37 000 Kč není 40 000 Kč. Dále se podívejte na cenotvorbu u AlzaPC, zkrátka tam je příplatek za složení, servis apod., nebudeme lhát, kdyby si to člověk skládal sám, tak to je o dost levnější. Poslední věcí je, že se zde připlácí na vzhled, což je právě odlišujícím faktorem oproti doma složeným sestavám. Nemám přesná čísla, ale odhadem to je aspoň pár tisíc za vhodnou stříň, polepy a práci. To nám posouvá cílovku na spíše zaměřenou na vzhled, logika za výběrem komponent tedy je - tímto cenu neobhajuji, jen vysvětluji. A taky nám je jasné, že tento PC není pro hardcore čtenáře PCT :-)

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 5. 2025 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zilien @zilien Zdravím, máte pravdu. Bohužel starší karty nemám vůbec k dispozici pro test, česká zastoupení je neměla k zapůjčení a nedají se už koupit. Uvažoval jsem o koupi RTX 3060 12 GB z druhé ruky, ale z časových důvodů se to nepodařilo. Uvidím, jestli vymyslím aspoň nějaké porovnání 8 GB vs. 16 GB u RTX 5060 Ti (a možná u RX 9060 XT, pokud budou existovat obě varianty), tam by taky nějaká starší RTX také dávala smysl. Ale ty 8GB verze nikdo nechce půjčovat, už jsem se ptal a zatím bez výsledku.
V další recenzi RTX 5060 chci udělat aspoň základní přehled, kdy se vyplatí upgradovat ze starších modelů, protože z RTX 40 určitě ne, z RTX 30 spíše ne a starší RTX 20 a GTX 10 už asi ano, ale zase ty grafiky byly levnější a neměly o tolik méně VRAM. Podle mě se trh rozhoupe, až (jestli) Nvidia udělá refresh s více VRAM, to je totiž hlavním argumentem k upgradu, když mezigenerační vylepšení není zásadní. Kdo necítil potřebu upgradovat s RTX 40, nemá ji ani teď, protože se to nikam moc neposunulo.

Reklama
Reklama