Zpět na článek

Diskuze: Přehled cen grafických karet: Co koupit v roce 2026

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 2. 2026 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, snad se to brzy zlepší zase..

Reklama
RomanL
RomanL
Level 27 Level 27
20. 1. 2026 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak rychle takový článek dokáže zastarat, co? 😃

PanJaroslavCrhagIT
PanJaroslavCrhagIT
Level 19 Level 19
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2026 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krásný, líbí se mi jak ovce živí tady ten hype. Jak jsou všichni vystresovaný, a mé mé musí si koupit poslední rtx5070 protože už nebudou a cena je astronomická. auuuuuu

Za půl roku se objeví nějaká firma,která začne pro AI vyrábět přímo čipy (nebo Elon Musk) takjak se začli vyrábět specialní výpočetní stroje pro bitcoiny a celej ten hype spadne a budou grafický karty všude ve výprodeji za zlomky cen.

Teď za měsíc začíná sezóna, začne stavět, bouchat, betonovat, kopat, vrtat, šroubovat. Takže laskavě vypněte počítače, stejně není co hrát a padejte ven něco dělat. Když tak alespoň prcat a naprcat nějaký dětska.

A v říjnu si řekneme kde budou ceny, pěkně po prázdninách a do vánoc daleko, tam budou nejlepší ceny, protože poptávka po všem spadne na minimum.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
19. 1. 2026 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanJaroslavCrhagIT Mám zprávy ze dvou eshopů, že se od víkendu objednávají karty jako o závod.. Panika jede!

RomanL
RomanL
Level 27 Level 27
20. 1. 2026 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanJaroslavCrhagIT Už se té firmy nemohu dočkat. Jenom nevím, proč by měla něco prodávat LEVNĚ. 😃

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 1. 2026 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanJaroslavCrhagIT Problém není primárně ve výpočetních čipech a specializované čipy pro AI se už dávno vyrábějí. Problém je v pamětech a to jak DRAM, tak NAND, které AI centra polykají po obrovských kvantech, a nejen AI centra, ale i IoT zařízení a samozřejmě iPC, NTB, GK atd.
Všichni ve velkém investovali do výroby výpočetních čipů, ale výroba paměťových čipů nedokáže držet krok.
V minulosti to bylo tak, že špičkové čipy se vyráběly na Tchajwanu, v Japonsku, v Jižní Koreji a USA, zatímco výroba pomocných čipů se průběžně přesouvala do Číny a zemí jihovýchodní Asie. Jenže za Covidu poptávka poklesla a zároveň přišli Trump a následně Biden s politikou omezování vývozu litografických strojů do Číny a to nejen nejnovějších, ale i těch už použitých.
Teď sklízíme ovoce.

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
18. 1. 2026 14:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Zvláštní že jsou stim furt nějaké problémy 7800x3d byly problémy ze začátku desky některých výrobců praly vysoké napětí po updatech biosu už klid sam mám 7800x3d přes dva roky a žádné problémy

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2026 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 s temahle procakama je problem ze jsou citlivejsi na vyssi napeti, a vyrobci si s tim nikdy moc nelamaly hlavu protoze kalsicky procaky to proste vydrzi..

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2026 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka výrobci nedostali info od amd jako u 5800x3d, to byl hlavní důvod, proč umírali 7800x3d, ted 9800x3d po as rocku a asusu.. zlaty 12 pin u nvidie :D :D

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
18. 1. 2026 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Zaujimave, takze k asrocku sa pridal asus. Celkovy pocet pripradov vzhladom na objem predajov je nizky, ale zjavne tam nejaky problem je.

Stratolzimo rozmazava vsade jednotky pripadov vyhorenych konektorov napajania u nvidii. Ale amd cpu umierajuce po desiatkach (eventuelne stovkach) nam tu tak aktivne nereportuje 🤔

Martin
Martin
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 1. 2026 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Ještě že 9800x3d provozuji na desce od gigabyte🙂 uvědomuji si že to procento úmrtí z celkového počtu prodaných procesorů je nula nula nic ale nebudu lhát že mě tyhle články neznervoznuji. Není týden abych nečetl o náhlé smrti tohoto CPU 🙂

Reklama
LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 1. 2026 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pred Vanocema tohle za 2700, -, ted .... Doporučuju si sednout ..

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
18. 1. 2026 04:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Jj tendle ssd mam ta cena co je teď tak se prodaval když to vycházelo jako novinka a to je už pár let zpátky mazec

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 47 Level 47
18. 1. 2026 10:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Stará sestava vydrží o jeden nebo dva roky déle. Takže vlastně ušetřím 😁👌

Sice jsem chtěl upgradovat na Vánoce na Zen 6, ale tak co, grafiky stejně vyjdou až 2027.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
18. 1. 2026 17:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 To už je vyloženě trolling :)

Jsem taky nedalvno viděl někde 32GB DDR5 za 19tis..- Pravda, byly to nějaké rychlejší.

Obchoďák dostane echo, že ten disk bude třeba 3měs absolutně nedostupný. No a na skladě jich má posledních 9.

Tak než by to vyprodal a za tři dny neměl nic, napere tam cenou jakou teď vidíš. No a hledá se zájemce co to chce a peníze ho jakože opravdu nezajímají..

PanJaroslavCrhagIT
PanJaroslavCrhagIT
Level 19 Level 19
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2026 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 tak to je masakr. Kupovla jsem 1TB za dvojku ale tohle je masakr.

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2026 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanJaroslavCrhagIT Ja 2 tb kdysi za 3300 Kč

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 1. 2026 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem koukal na stránky skřeta a panika začala, poslední 5060Ti 16G vyprodána a u 5070 poslední kousky pod 15Kk, do pondělka už budou jen drahé modely kolem dvacítky, brutal. Sice jsou menší obchody ale tam bude při tomto stavu nakupování prodleva proti zelenému velkoobchodu minimální.

Semik
Semik
Level 48 Level 48
18. 1. 2026 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin jj, zdražia to ako hovado a ešte to bez mihnutia ako nazvú MEGA výpredaj roka 😂

karelll
karelll
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 1. 2026 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli nekdo chcete 5070ti tak na alze je osvedceny gaming oc za 25k,mozna je to na dlouhou dobu posledni sance,smarty ji ma uz za 30k...

Reklama
theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 44 Level 44
17. 1. 2026 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Statement ・ January 16, 2026 Public Statement to Clarify Recent Reports Regarding the ASUS GeForce RTX™ 5070 Ti and RTX™ 5060 Ti 16 GB We would like to clarify recent reports regarding the ASUS GeForce RTX™ 5070 Ti and RTX™ 5060 Ti 16 GB. Certain media may have received incomplete information from an ASUS PR representative regarding these products. The GeForce RTX 5070 Ti and GeForce RTX 5060 Ti 16 GB have not been discontinued or designated as end-of-life (EOL). ASUS has no plans to stop selling these models. Current fluctuations in supply for both products are primarily due to memory supply constraints, which have temporarily affected production output and restocking cycles. As a result, availability may appear limited in certain markets, but this should not be interpreted as a production halt or product retirement. ASUS will continue to support the GeForce RTX 5070 Ti and RTX 5060 Ti 16 GB and is working closely with partners to stabilize supply as conditions improve.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 1. 2026 02:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pěkný, tak kdo koupí RTX 3080 12GB za 9500,- ? (kupní cena) Ceny už půjdou jen nahoru .-)

Lukáš Cee
Lukáš Cee
Level 22 Level 22
17. 1. 2026 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Nabízím 3k a musíš mi to dovézt

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 1. 2026 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee za tři tisíce bych měl leda RX 56 8GB :) Doprava 150. Ale nespěchám, času dost krize teprve začala...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
18. 1. 2026 17:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee 8500 je za 3080-12G naprosto v klidu cena. Je vidět že nemáš přehled a nebo prostě kartu nepotřebuješ a dáváš to okázale najevo

Josef Smolík
Josef Smolík
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... krásný

Reklama
JohnAirWick
JohnAirWick
Level 15 Level 15
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 20:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Minulý týden koupena msi 5070ti gaming trio v drobné slevě. Cena za crucial oc pro z fóra byla jakože oukej. Ještě cpu a mb a budu na dalších 5 let jen vzdálený pozorovatel se zatlou pěstí, protože tohle je fakt hnus.

Za pět min dvánáct..

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 1. 2026 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Jako na věky věků ámen? Určitě už nikdy žádné čipy vyrobeny nebudou?

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
16. 1. 2026 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Tobě doma říkají blesk že už včera jsme se o tom tady bavili je jedno co už nvidia udělala prostě to tak je ale neboj amd též hodí hráče přes palubu protože ty 9070xt budou též pekelně drahé dokud jim nedojdou paměti takže se usaď a sleduj tu komedii

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 to jen trouba bělku skočil na špek jako vždy, cituji:
Received this message directly from NVIDIA... so I'm not sure why HUBs ASUS rep said what they did?

Demand for GeForce RTX GPUs is strong, and memory supply is constrained. We continue to ship all GeForce SKUs and are working closely with our suppliers to maximize memory availability.

Elkedak
Elkedak
Level 47 Level 47
16. 1. 2026 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Já na to skočil taky.

Ale teď to vypadá, že to byl přežblept u Asusu.
Nvidia vydala stanovisko, že výroba čipů pokračuje a bude pokračovat. Alespoň tak jsem to pochopil.

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
16. 1. 2026 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elkedak Tak ono i kdyby dal vyráběli stačí se podívat do alzy kde je jen gigabyte od 5070ti takže ve výsledku bude nedostatek a cema půjde výš a výš

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
18. 1. 2026 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Zase si nasiel jednu vec a isiel si si nohy polamat, aby si postol sem jak je nvidia zla. Medzitym sa ukazalo, ze mlatlalovia z HWU a JZ2C kecali a bolo to definitivne vyvratene. A zasa len ty ostavas za klauna. Dobra praca.

Reklama
Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
16. 1. 2026 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RTX 5090 dostupne jsou, ale s cenou 100K+

Josef Smolík
Josef Smolík
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier ...to koupí už ale úplně poslední blb...na co takový HW? Když ne na práci, pak o ničem...

PanJaroslavCrhagIT
PanJaroslavCrhagIT
Level 19 Level 19
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2026 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Smolík to koupí grafická firma, pro kterou to jsou náklady na týden.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 02:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Před vánoci se dala RTX 5090 s vodním blokem INNO3D GeForce RTX™ 5090 iCHILL FROSTBITE PRO koupit za něco málo přes 60 000 Kč, po vánocích ta samá karta u stejného prodejce za skoro 90 000, a teď už se koupit nedá. A ani jiná RTX 5090.
To mluví samo za sebe.

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy vsechny 5090 aktualne konci v Cine s predelanim na 48GB v AI farmach.. ono tomu bylo i doposud jenom aspon cast produkce zbejvala i na Gejmery, ovsem produkce znacne poklesla a tim padem jdou nahoru i ceny.. Nvidii to samozrejme vyhovuje, proda karet sice mene ale za mnohem vic.. + jeste usetri vyrobni kapacity pro cipy do AI :ú pro Nvidii je aktualni situace defakto WIN/WIN.. Naopak kdo bude aktualne trpet jsou vyrobci zakladnich desek protoze stavet novy PC ted nebude nikdo, dale vyrobci hernich grafik kteri dostavaj zlomek cipu od Nvidie co pred krizi a samozrejme vyrobci ostatniho HW co se do PC dava.. Celej PC trh se brutalne zpomali a zacne se propoustet.. a tohle vsechno kvuli cemu? Kvuli financni injekci 100mld od Nvidie do OpenAI, nebejt tehle penez nemohla by si OpenAI nikdy dovolit zkoupit vetsinu svetovy produkce opametovych cipu, proste by na to nikdy nemeli volny kapital.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 08:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "Nvidii to samozrejme vyhovuje, proda karet sice mene ale za mnohem vic."

vs.

"AMD svy cipy rozhodne nepodrazilo, prodava je vyrobcum GPU stale stejne, nikde nebyla zadna indicice nebo clanek ze by AMD u cipu co dodava vyrobcum GPU zdrazilo"

Toto mě baví. Pod jedním článkem se takto střelit do nohy :D:D To umíš jen ty :D:D:D

karelll
karelll
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Prodal jsem teď rtx 5090 se ziskem a koupil novou 5070ti,která mě tak vyšla na 5000kc,děkuji NVIDIO !!!

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 1. 2026 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka 1. OpenAI není zdaleka jediný velký AI projekt
2. Kdyby do OpenAI neinvestovala Nvidia, sehnali by si peníze jinde. AI je dnes pro investory kouzelné zaklínadlo
3. Neroste jenom AI, ale i IoT. Dnešní spotřební elektronika a nejen ta obsahuje tisíce čipů
Současná krize výrobních kapacit byla nejspíš nevyhnutelná. Ovšem pokud bychom měli hledat nějakého viníka, bylo by dobré se podívat na politiku embarga na dovoz litografických strojů do Číny, se kterou začal Trump za svého prvního funkčního období a kterou dále prohlubovala Bidenova administrativa. Pokud by Čína mohla budovat svoje výrobní kapacity, tak by za posledních 10 let vyrostly výrobní kapacity, které nám dnes scházejí.
Ovšem pozice Číny by byla ještě silnější, než dnes.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
18. 1. 2026 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "vsechny 5090 aktualne konci v Cine s predelanim na 48GB v AI farmach.."

Zdroj pre toto tvrdenie? Inak su to zjavne lzi, pretoze 5090 sa da stale kupit (aj ked za extremne prepalene ceny). Takze zjavne vsetky v cine nekoncia.

"Kvuli financni injekci 100mld od Nvidie do OpenAI, nebejt tehle penez nemohla by si OpenAI nikdy dovolit zkoupit vetsinu svetovy produkce opametovych cipu, proste by na to nikdy nemeli volny kapital."

Zamienas korelaciu s kauzalitou. Znamka idiota neschopneho rozmyslat komplexne alebo manipulatora, ktory umyselne ohyba fakty pre svoje ucely. Vzhladom na stav veci by openAI tuto "injekciu" ziskala kludne aj idne s pravdepodobnostou blizisacou sa k istote. Ostatne okolnosti celeho komplexu zamerne ignorujes (alebo si taky tupy, ze ich nepoznas a nie si schopny navnimat).

Majky666
Majky666
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Evidentně jsem upgradoval GK za pět minut dvanáct. NGreedie zařízla veškerou produkci krom 8GB VRAM verzí RTX 5060 a 5060Ti a AMD je bude asi nějakým způsobem následovat.

Reklama
Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
15. 1. 2026 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tím že nvidia zruší rtx 5070ti a 5060ti tak půjdou cenu radeonu do obrovských výšin do doby než jim dojdou paměti víme jak je to v procesorech bez konkurence v určitém segmentu schválně jak to budou obhajovat 😂

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 44 Level 44
16. 1. 2026 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 muzu ti rict naprosto presne jak to bude (mozna i minuly cas by slo pouzit ja jeho blaboly nevyhledavam) obhajovat zdejsi retarDD: "hodne AMD nezdrazilo nic, za vse muzou vyrobci karet a prodejci"

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
15. 1. 2026 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem koukal před vánoci, tak 9070xt stála kolem 16-17k. Teď Sapphire Nitro+ 9070xt koukám stojí kolem 20k, takže i AMD slušně podražilo. Z poměru cena/výkon bych stejně šel buď do 9070xt nebo 5070ti.

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram AMD svy cipy rozhodne nepodrazilo, prodava je vyrobcum GPU stale stejne, nikde nebyla zadna indicice nebo clanek ze by AMD u cipu co dodava vyrobcum GPU zdrazilo.. Co podrazily byly pameti do grafik a vyrobci GPU proste zacinaji zdrazovat jak se jim zdrazuji vyrobni naklady nic vic.. + neco si tam nahrabavaj i samotni prodejci, kteri "vykutalene" vedi ze mohou o neco podrazit a vymlouvat se na krizi ohledne pameti..

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Paměti výrobcům dodává AMD, takže je muselo taky zdražit. Nvidia se na to vykašlala úplně a paměti si výrobci karet shánějí sami.
Samotné grafické čipy zdraží taky, protože TSMC taky podražilo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler TSMC ale podrazilo zatim o jednotky % to ma na cenu jednoho vyrobenyho cipu minimalni vliv. ty pameti maji aktualne vliv mnohem vetsi.. AMD aby podrazilo by muselo zvednout svy marze a to urcite neudelali..

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
18. 1. 2026 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka V minulosti sa opakovane preukazalo, ze nevies o com hovoris. Vysoko pravdepodobne je tomu tak aj v tomto pripade.

Mas nejaky zdroj k tomu, ze TSMC podrazilo o jednotky percent? Ked sa zdrazuju amd gpu, tak to je vzdy chyba predajcov, vyrobcov, kludne aj nvidie... Ale nikdy nie svateho amd. Pritom v kontexte sucasneho trhu je to uplne najjednoduchsi a najlogickejsi zaver.

"AMD aby podrazilo by muselo zvednout svy marze a to urcite neudelali.."

Urcite by to bez problemov urobili, ako kazda ina trhova spolocnost, ktora ma k tomu moznost. A ako to v minulosti opakovane spravili. Z blizkej minulosti napr. ucelovo zdrazovali cpu, aby vyuzili momentum a podojili svojich fanusikov a hracov.

Ignorovanie faktov z tvojich domienok a snov realitu nespravi.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
16. 1. 2026 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Víš o tom úplně kulový, ale víš to zase nejlíp ze všech, viď Bertíku :-)

AMD a nVidia dodávají výrobcům GPU čipy a paměti v bundle dohromady, což tvoří největší náklad na celou kartu. Výrobci si paměti samostatně nekupují. Takže jim to zdražuje AMD a nVidia, protože oni nakupují ty paměti už dráž a tudíž jim dodávky (pochopitelně) zdraží.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 44 Level 44
15. 1. 2026 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A bude hur. 5070ti zrusena, 5090 zdrazuje jak silena a nejde koupit. 5080 mela vzdycky spatnej pomer vykon cena a ted jeste horsi.

Kamaradovi jsem rekl at na novej comp pece a pokud chce hrat veci na ktery mo 3060 co ma nestaci at si zaplati GFN.

Reklama
empty
empty
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jeste stihl koupit 5080 v listopadu za 26k, dnes ta sama karta 32k. No, masakr. Kdybych musel kupovat dnes, tak bych sel tutove do 9070XT.

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@empty tak 9070XT sla pred vanoci sehnat i za 14tis tj skoro za 1/2 ceny te 5080 pritom zaostava tak o 10-15% a v mnoha hrach ma vykon skoro stejny.. jasne lepsi volba z pohledu pomeru cena/vykon..

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka a v mnoha hrách je taky o 40% dole 🤣🤣

empty
empty
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Když se téměř potvrdilo, že žádný refresh karet nebude, tak jsem vzal to nejvýkonnější, co šlo koupit ještě za přijatelné peníze, 5090 byl pro mne už úplný finanční nesmysl. 9070xt je jasně lepší na poměr cena/výkon, ale objektivně je prostě slabší.

Semik
Semik
Level 48 Level 48
15. 1. 2026 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek Jo, najlepšie bolo už včera, moja RTX kúpená 2.1.26 v Alza.sk , stihla za dva týždne zdražieť o 280 eur... akože wtf?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2026 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak co mně konkrétně vadí obecně u 5xxx je především náročnost oproti 4xxx. Ty karty jsou hrozně vyhnané a má to dost negativní dopad na chlazení. Vím, že to tu narozdíl ode mě moc lidí neřeší, ale je to holý fakt.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2026 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Sehnal jsi nakonec tu 4070 Ti S? Jsem jen zvedavej. Jinak souhlas. Kazdopadne blyska se na casy aspon u GPU - viz Samsung 2nm. Jeste intel pristi rok a budou 3 +/- rovnocenni vyrobci ready pro poradny posun s vyrobnim procesem. Vzhledem k tomu, jak nV posledni dobou umi bleskove tape-outy, bych se nedivil, kdyby 6xxx vysla Samsung i TSMC (nebo dokonce ten intel, kde ma uz dnes zakulisni informace).

Doufam, ze hned v prvni generaci na novem procesu to nebudou hnat do extremu a schovaj si to pro dalsi pulgeneraci ci generaci. Soucasne se bojim, ze naopak budou. Pokud je nekdo na 3070 Ti a vys a 4xxx neni k sehnani, ja bych mu proste doporucil 5xxx preskocit, pokud mu grafika vyslovene neodesla. Da se to preklepat celkem bez ubrani na kvalite - staci ubrat jen to, kde to clovek stejne bez pauzy, honeni chyb a ega nepozna.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2026 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Nakonec jsem ai nechal 5070, stejne ted nevychází nic zajímavého a noveho Resident Evila apod. to myslim utahne v pohode. A nez vyjde Zaklinac 3, GTA 6, Division 3 a dalsi potencialni pecky, tak uz smad pomalu bude 6xxx na novem procesu konečně, jak píšeš.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Zaklínače 3 už kde kdo dohrál 😃

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
15. 1. 2026 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 Zaklínače3 i s datadisky údajně pod 20% těch co ho alespoň jednou zapnuli.. :)

A asi ne proto, že by to byla špatná hra.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ale protože teprve vyjde 😉😀

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
18. 1. 2026 17:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 No jo přeci 😉

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Smolík Ajaj, ty jsi sem dal racionální komentář. To dostaneš bídu....aha, už dostáváš 😂

Syedie
Syedie
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 Tak on se střelí do nohy a my mu máme ještě gratulovat? 😂

Vladuz
Vladuz
Level 1 Level 1
15. 1. 2026 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie Zdravim, preco je kupa 9070 XT zla volba? Herny vykon, skoro rovnaky. A aktualna cena (heureka / alza)
9070 XT - od 700e
5070 Ti - od 900e
Vzdy som mal a aj mam NVIDIA (kvoli praci). Ale aktualne vyzera ta 9070XT na herne vyuzitie vyhodnejsia.

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladuz stejny vykon a 5000,- sleva? neni moc o cem.. a posledni rok ma i AMD stabilnejsi ovladace..

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "a posledni rok ma i AMD stabilnejsi ovladace"
ne, posledni rok mělo amd skoro celou dobu zablokovanou čistou instalaci, protože dokázali bricknout windows :D :D
Nvidia stále dokáže vidat více fixu za měsíc, než co amd za rok, redstone stale jebe FG a fsr na starsich kartach
AMD to launch Adrenalin Edition 26.1.1 drivers with “AI Bundle” next week
Dostavaji dobrou bidu trapaci, dobre jim tak

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
18. 1. 2026 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "a posledni rok ma i AMD stabilnejsi ovladace.."

Z poslednych skusenosti z mojho okolia - nie nema. Ale to je len anekdotalne, a netreba tomu prikladat vacsiu vahu.

Ty konstruujes, ze kvoli niekolkym problemom nvidie (prevazne v prvej polke roka), ktore aktivne riesili a patchovali, je na to nvidia horsie. Nie je, amd ovladace maju stale kopu problemov a casto trva neprimerane dlho, kym sa objavi fix (ak vobec).

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladuz Logicky je duvod, proc je jedna volba mnohem levnejsi.
Horsi ovladace, horsi podpora her a pomale opravy (napr. warzone rozbity cely rok na 7000 serii, black ops 6 crashovala tri mesice, nez to opravili)
horsi upscaling, horsi spotreba a oc stabilita, horsi codecs, nesmyslne mensi vram kapacita oproti minule serii (amd zere vice vram, nez nvidia), horsi fps ve starsich hrach, kde se fixu u amd opravdu nedockas.. tech veci je spoustu.
Opravdu to neni jen tak, ze jejich cpu rostou, a naopak gpu se v pomeru trhu propadá po 10%, jejich gpu produkty jsou vazne mnohem horsi, nez konkurence.

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
15. 1. 2026 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Meleš nesmysly a moc dobře to víš. Přiznej si to alespoň v duchu, jelikož na diskuzi se toho nedočkáme :)

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram týjo a nějak vyvrátit argumenty by to nešlo? všechno, co jsem totiž napsal, není lež, snadno dohledatelné dokonce v notes u amd driveru.
ale podle tebe to asi bude jen velká náhoda, že se to prostě nekupuje, viď 😭

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
16. 1. 2026 13:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Nebudu ti tady posílat všechny odkazy na testy 9070xt vs 5070ti. Konec konců si to můžeš dohledat sám. Jediné, s čím bych souhlasil, je ta spotřeba. Horší upscaling. No dobře, jestli je DLSS4 100%, pak FSR4 je 90-95%. Není to propastný rozdíl, ale dobře FSR je stále "horší" i když ne o tolik. Kde bereš ty zprávy o tom, že AMD nic neprodává? Samotná 9070xt se prodávala daleko lépe než předchozí 2 generace. To, že nvidia drtila a drtí AMD v prodeji dedikovaných GPU je pravda, ale nezapomínej, že PS5/PS5 Pro a Xbox serie X jedou všechny na AMD APU.Nehledě na to, že AMD má kromě GPU ještě CPU divizi. Představa, že by AMD nacpalo veškerý budget do GPU, jako tomu bylo do AI boomu u nVidie, asi by ta GPU divize taky byla někde jinde.

Tyhle posty AMD - bad, nVidia - king fakt nechápu.

Edit. Sám mám v PC RTX 4080 super. Když bych neměl a minulý rok jsem chtěl kupovat GPU, pak bych šel do 9070xt obzvlášť v době, kdy se Nitro + od Sapphire před vánoci pohybovala kolem 17k. Lepší edice 5070ti se pohybovaly 22k+. 9070xt byl naprostý no brainer, pokud jsi neměl nějakou nepochopitelnou citovou vazbu k "zelené".

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 14:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram " Samotná 9070xt se prodávala daleko lépe než předchozí 2 generace"
lež, 6000 generace prodávala více a měla vyšší zisk. snadno dohledatelné ve finančních výsledcích a ukazuje to i poměr trhu. Navíc amd samo ve finanční zprávě, když padlo na 6% trhu napsalo samotné, že zisky jsou menší také z důvodu menšího prodeje radeonu.

fsr 4 ani náhodou není 90-95% dlss 4 - navíc 4.5 dokáže v performance modu to samé, co fsr 4 kvalita.

Nevím, co s tím mají dělat konzole, když je to i s nimi mnohem horší zisk, než má nvidie jen z grafických karet? :D

to si mi toho teda moc neposlal :D tak dík a zas někdy.

Já zas nechápu, proč sis teď zkusil vymyslet fakta jen proto, aby to nevypadalo, že je na tom AMD tak zle? :D oboje jsou to korporace, který na nás serou, jde čistě o to, co je lepší produkt, a také o tom rozhodují naštěstí zákaznici a taky to tak vypadá.

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
16. 1. 2026 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 A nemám ti náhodou ještě utírat zadek? 😀 Ano zase někdy.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 1. 2026 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram tak aspoň příště nekecej blbosti a nevymýšlej si, díky 😁

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
18. 1. 2026 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram "Samotná 9070xt se prodávala daleko lépe než předchozí 2 generace. To, že nvidia drtila a drtí AMD v prodeji dedikovaných GPU je pravda, ale nezapomínej, že PS5/PS5 Pro a Xbox serie X jedou všechny na AMD APU.Nehledě na to, že AMD má kromě GPU ještě CPU divizi."

Toto je absolutny nezmysel. RDNA2 (rada 6xxx) sa predavala neporovnatelne lepsie, nez nasledujuce dve generacie. Tie tvoje predaje 9070 XT nepodporuju ziadne dostupne data. Realne predaj RDNA4 doteraz vyzera skor zle. Logicky sa bavime o trhu dGPU, kde ma nvidia porovnatelne produkty. Neviem naco sem tahas semi-custom kremik typu konzole a rovno este aj CPU. Je to zjavne mimo scope diskusie. To mozes rovno zacat zahrnat predaje profi / enterprise segmentu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2026 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zas článek na posrání toto.. co se 12 vram u 5070 tyce, umite neco jineho, než pořád zmiňovat Indyho? Jednoduše člověk sníží malinko detaily a pohoda.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Zrovna jsem (do)hrál Battlefield 5 (SP), 20GB VRAM, nechápu 😄

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
15. 1. 2026 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 Tahle hra tady běžně 20GB fakt nebere 🤔

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan 20GB VRAM, system RAM load 40GB+ (Steam, Edge a tenhle bumbrlíček). High End PCIE4.0 SSD nahrávání jak týden před výplatou.

Masakr.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
18. 1. 2026 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 Ano masakr, malš tam nějaký bordel v tom PC

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2026 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ano, Battlefield. Vždyť tu o tom povídám 🙂 A jejich nesmysly anti cheat, klient a kdo ví co. EA, brrr, už je to naštěstí pryč.

Syedie
Syedie
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 07:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 A pak ses probudil zpocenej v kině na Indiana Jones - Křišťálová Lebka. 😂😂

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 Si klasický troll a blb á la Honzík Bělka... Battlefield V, hra z roku 2018, si aj pri 4K (Ultra Quality) vystačí s 8 GB VRAM, typicky so 6 GB VRAM.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 1. 2026 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravte si v poslední větě 4. kapitoly (Intel Arc) letopočet. Melo by tam být 2026 a ne 2025.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 1. 2026 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Díky :-)

Reklama
Reklama