Zpět na článek

Diskuze: Test procesoru Ryzen 7 9850X3D. Přes 600 fps ve hrách už není sci-fi

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lukáš Vacek
Lukáš Vacek
Level 4 Level 4
31. 1. 2026 10:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo , první ČR recenze nepíše to nepíše to Zlobr , říkám si , si super , dám tomu po letech šanci a mrknu se :) no amatérismus dostal nový rozměr :/ v tomhle formátu pro mě skoro nečitelný , jednoduše nepřehledný , základní informace , třešnička na dortu 600hz monitory začínají dávat smysl ? Však oko nevidí ani třetinu . Tyhle FPS řešíme přece kvůli inputlagu , naprosto stejný výsledek dostanu když si koupím monitor s třetinovými Hz minimální odezvou, ale tu grafiku nechám o nich 600fps počítat, nechápu jak může někdo tenhle klamavý marketing podporovat : / hustý kam se to tu za 20 let posunulo ..

Tím to nechci hejtovat , každý nějak začíná :) každopádně díky za snahu

EDIT koukám že sem tomu nasadil korunu :D úplně sem po těch letech zapomněl že největší zábava na PCT je v komentech :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 1. 2026 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Vacek hele mas pravdu ty diskuze sou drsny.. 100+ prispevku a staraji se o to tak 3-4 lidi :)

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 1. 2026 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka posila z koutka co tu jede jeste vyssi bomby nez ty obcas honzíku, to je jasný :D :D

Lukáš Vacek
Lukáš Vacek
Level 4 Level 4
3. 2. 2026 22:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 No z tvé reakce ta inteligence úplně stříká , co reagovat nějak relevantně ? Na blbost ohledně 600hz monitorů věcně ani reagovat nejde, to je jasný, a recenze ?

Na to abych četl omáčku okolo jsem už starej , chci vlést na graf a tam číst informace.

Je velký problém dát do grafu standardně alespoň základní nastavení? Dle kvality testu asi FHD + low ?

Když se honí za FPS co zkusit co bude zajímat nejvíce ? QHD + medium-high a porovnat s ostatními X3D směrem dolů vzhledem k tomu kolik jich je by to neměl být takový problém a je to nastavení který bude zajímat většinu ..

Ten kdo si koupí herní procesor za 12K nebude mít k tomu průměrnou grafiku , řešit jen FHD Bůh ví s jakým nastavení je irelevantní asi jako kdybych měřil 4K na ultra , obojí je víceméně zbytečný ..

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Vacek V tom je krása internetu, neexistuje předepsaná mechanika, jak testovat procesory - někdo ocení 4k, někdo FHD a níže, kde se dá objektivně porovnávat výkon, někdo krátké benchmarky, a někdo zas testy x3d cache po hodině hraní větších MP her, kdy jim začíná docházet dech a padají 1%lows..
Jinak článek píše, v jakým nastavení tady testují.
Jinak input lag paradoxně není nejlepší při scénáři max fps, ale při omezených snimkach v kombinaci s v/g syncem :)

Lukáš Vacek
Lukáš Vacek
Level 4 Level 4
5. 2. 2026 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 To se pleteš, sice souhlasím že neexistuje předepsaná mechanika ale furt se to dá změřit tak aby to dávalo smysl ne ? S hi-end grafikou bude ve 4K rozdíl tak malý že ho schováš v chybě měření a s FHD to používat nikdo nebude,ale ano ukáže to o kolik se posunul hrubý výkon , nic méně to si odvodíš, víš že to bude výkonnější ve výsledku ti to vlastně nic nedá..

Když uděláš QHD test , bude to ve hrách pro který je tento procesor určený to jediný co se bude řešit ..

v tomto rozlišení bude stále bottleneck na straně procesoru a má to tam jasný přínos to řešit ..

Input lag řešit už nebudu , řešíš hlavně celkovou end-to-end latenci (rendering queue, frametime variace)

Víc méně si to napsal dobře a ani to nerozporuje to co sem napsal já , samozřejmě to musíš synchronizovat tak jak jsi napsal , dáš 3fps pod refresh rate ale kvalita obrazu musí být furt nastavena tak aby to bez limitu 300fps vypočítalo i třeba kvůli 1% low

Reklama
Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se zase sešla partička. Hakaluk, kterému sekunduje kdo jiný než Darth36 Hakaluk je nějaké Obrovo alter ego? :-D Jedinec co poslal do kopru nejen svoji vlastní věrohodnost jako nezávislého testera, ale věrohodnost celého PCtuningu jen díky svému bezmeznému hejtu vůči AMD.

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 11:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Rozdil mezi Hakalukem a Obrem je v tom, ze Obr pouzival/pouziva svoje vedomosti tak, aby mu testy vychazely tak, jak on aspon castecne chce, zatimco Hakalukovi vychazeji spatne/zkreslene vysledky, ale kvuli jeho "nevedomosti" mu to neprijde divne, takze je predklada jako spravne.

Nedos
Nedos
Level 37 Level 37
2. 2. 2026 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Hulána si pamatuju hlavně jako propagátora, zastánce, fanatika, windows v telefonech. Systém, který neměl chyby, byl dokonalý a měl převálcovat jabko a droidy.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 23:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Grew Ty si pěknej loiza? používám jako každý MSI Afterburner‼️Když tomu nerozumíš, tak aspon nemachruj‼️Nebo natoc nějaký test a dokaz ze máš pravdu 😀👏😂

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 13:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Klasické CZ pepík chování a kritika :D Borec má několik setupů a sharuje své výsledky testů, oproti tomu ty tu na něj místo poslání counter argumentu jen pindáš :D zvláštní, že jeho pozorování celkem sedí s lidma, co staví PC Pro hráčům.. Ono takových tvůrců, co se nebojí říct pravdu je více, z populárnějších např. Tech yes city.

Ale jasně, pojďme se raději řídit současnými kašpary na scéně, jako GN, který jen brečí pro drama, JAY2Cent, který otestuje port royale a řekne, že na rychlosti RAM nezaleží atd.. 😂

Fakt je, že x3d není dokonalý procák, a 90% brekotu na UE5 engine právě končí u lidí, co koupí 7800/9800x3d, zapnou expo a neřeší, že to pro ně může být v tomhle enginu nestabilní, a začnou si samozřejmě stěžovat na stuttering :D Jakmile se konečně najde člověk, co má stabilní x3d a ramky, tak stuttering ve většině případu zmizí, ale menší lows oproti prastarému monolitu intelu zůstanou.

Další současný UE5 tituly (oblivion), Arc raiders, stalker 2..
A to se pořád bavíme o testech od lidí, co opravdu ví, co dělají, mají mnohem vyšší FPS, než neschopáci tipu HWunboxed.

Co se týče stability, je Intel prostě díky monolitu stále lepší, místo zbytečně vysokých AVG fps prostě dodá lepší Frame rate a lows, co zaručí příjemnější zážitek hlavně pro lidi, co competí.

Znamená to, že je to automatická výhra Intelu? určitě ne. Jasný - že x3d je poslední dobou vyhnané do extrému a stabilitu si člověk většinou musí zajistit, to zas takový problém není, ale pořád nabídne 3-4x menší spotřebu, kde intel naopak dokáže žrát šíleně a díky tomu, že scaluje lépe ramky se celkový setup dost prodraží oproti AMD.

Ono by bohatě stačilo nedělat Z 9800x3d nějaké božské bezchybné CPU, protože jakmile se člověk zaměří na současné problémy lidí, vždy tam právě figurují tyhle procáky a neschopnost lidí ověřit si, že je jejich setup opravdu stabilní.

Kolik lidí např. nedávno nadávalo na Borderlands 4, že mají šílený stuttering a skáčou jim fps, a já to s mnohem horším 5800x3d (stabilním) vůbec nezažil, hra jela parádně plynule.

Že hakaluk narazil na problém s 9800x3d i ve 4k např ve warzonu, je celkem běžná věc. Oni jsou testy, a pak reálné ingame testy. jakmile ti ve warzonu naběhne do baraku několik lidí a začnou lítat granáty, střelba a všichni jedou movement jak mají, 1% lows s x3d jdou celkem dolů, zatímco u intelu se tohle prostě nestane, proto většina proček, co hrají tyhle větší hry jedou na intelu.

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 "Ono takových tvůrců, co se nebojí říct pravdu je více, z populárnějších např. Tech yes city." Já se bál, že rovnou vytáhneš Frame chasers :-D :-D

Jasně, HWU, Jayz2c ale i GN jsou nýmandi, kterým to náš český Pepík Hakaluk nandá, protože se nebojí říct "pravdu", že s RTX 5070Ti ve 4K naměřil neměřitelné. Ve 4K na ultra nastavení a s RT s touto vyšší střední třídou naměřil tolik, kolik se nepovedlo ani s RTX 5090...

Já nikdy netvrdil, že 9800x3D je božský a bezchybný procák. Já jen tvrdím, že v mém PC žádné mikrolagy, micro stuttery, nestabilitu ani nic jiného nepozoruji. Polling rate mám nastavený na 1000hz a ve hrách mám jakékoliv overlay vypnuté. Ano, nehraju ve 4k, jelikož na to nemám GPU a také nemám 13700k ani 14900k pro porovnání.

Co se týče Micro stutters, tak ten může způsobovat i taková banalita typu vysoký polling rate nebo zaplé overlay s monitorování GPU Power/Voltage.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 15:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram FC ať je jakej chce, byl první, co si dovolil nejet s davem a nepraisovat chybné amd 6900 xt tehdy :D taky to po pul roce tak dopadlo ,že tu kartu všichni z pro scénky vraceli kvůli špatným 1%lows.
Né každý je citlivý na stuttering, jsou takový, co to mají, a ani to nevidí.. to je potom pohodička :)
S těma FPS to je ovšem pravda, není zas tak těžké porovnat si jeho výsledky jinde. Pro mě byl vrchol, když jay a hwu měli horší čísla s 7800x3d ve warzonu na low, než já ve stejném rozlišení s 5800x3d :D oni jsou sice velký "techtubeři" ale hru si ani nedokážou správně nastavit, to je pak smutný..

Ale samozřejmě taky nemusís mít v těch hrách, co hraješ, ty stuttery, ono to jsou často dost specifické případy viz ten warzone, kde to lidi testují max někde na openu a běhají tam samotní, ale po hodince hraní v situacích, kdy se cpu fakt musí potit už ty lows nikdo ukazovat nechce 😅

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 15:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram český Pepík Hakaluk 😂😀🙃

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 23:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Intel mám 3,5 bez problémů, a nikdy mi neumřel! RYZEN není tak dokonalí jak to něktří vnucují! Sorry Ryzen 9800x3D chcípá a to mu věř, že je nejspíš chyba výrobního procesu. A na 4K nic moc💩 Celej den dnes mastím Gamesi na novém RYZEN 7 9850x3D a zatím🚀🚀 fakt pecka. Z mé skušenosti je většina kanálů jen reklaní hov💩💩 Nikoho nenutím. Klidně si srovnej moje výsledky na YT s ostatníme a pak ser písmena🫵

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 14 Level 14
29. 1. 2026 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty komentáře jsou hodně vtipné.

Tenhle procesor je pouze oprava původního 9800 s marginálním cenovým nárustem. Takhle měl fungovat 9800 nebýt problém s vysokým napětím. Vy z toho stejně uděláte kovbojku podtrženo Intel propagandou. :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
30. 1. 2026 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek Neni to zadna oprava, je to uplne stejny kremik jako v 9800x3D jen je OC a to tak spatne, ze jedine navyseni “vykonu” je ve spotrebe a tepla. 🤣

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 14 Level 14
30. 1. 2026 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Ne, není to oc. Jde o novou revizi. :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
31. 1. 2026 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek B1 stepping je vylepseni vynosnosti ne revize.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 41 Level 41
2. 2. 2026 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek Ne, nejde o novu reviziu. Zakladom je stale rovnaky kremik.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel je demolovám ale pouze na FHD💩. Jedná se o High-end produkt, takže hodně lidí očekává, že to bude nejlepší i ve 4K. Ale bohužel AMD je v tomto směru, dost pozadu, a za mě velké zklámání. Tak doufejme, že už se polepšili protože zatím to nebylo ani na 3,5 roku starý Intel. A to se nebavím o hratelnosti. Ve 4K je totiz 3d vchace, jak si ubohá. Porovnal jsem více her na 4K a výsledek byl téměř vždy podobný jako níže. Takže mi nezbývá nic jiného než koupit nový předražený RYZEN 7 9850x3D a modlit se🤑🙃💩

▶️God of War Ragnarok RTX 5070 Ti + 7 9800x3D, 1080p, 1440p, 4K: https://youtu.be/PMM7keXUl_A

▶️God of War Ragnarok RTX 5070 Ti + i7-13700K 1080p, 1440p, 4K: https://youtu.be/bV97xNW71o8

nebo😂😂😂

▶️Stalker 2 NEW v. 1.7 RTX 5080 + Ryzen 7 9800x3D, 1080p 1440p 4K : https://youtu.be/ft_1arQ4CDg
▶️Stalker 2 NEW v. 1.7 RTX 5070 Ti + i7-13700K, 1080p, 1440p 4K: https://youtu.be/tMRhAIJIWME

karelll
karelll
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Navíc x3d cpu rádi chcipaji.Ted tu mám mrtvolu 9800x3d na asrock desce.Zpetne trochu lituju že jsem se nechal strhnout 9800x3d hypem a nevzal radši tehdá mnohem levnejsi platformu Intelu s 14700kf mohl jsem ušetřit.

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll Pises, ze mas Asrock desku, ses jisty, ze to je opravdu problem cpu? Drtiva vetsina problemu s ryzenem 9800x3d byla zpusobena prave Asrock deskami a navic, u velke casti to cpu ani nebylo mrtve, protoze kdyz se dalo do jine desky, tak fungovalo...

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll Kámo mám pocit, že mně taky můj RYZEN 7 9800x3D, začal umírat. Asi už 2 měsíce mám problém. mi s černá obrazovka a PC resetujete. Stává se mi to ted uz snad kazdý den. Ale třeba týden nic apak zase třeba denně. Ale před tím cca 8 měsíců to šlo dobře.

karelll
karelll
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk U mě po sedmi měsících tenhle týden blackscreen a konec,PC jsem musel vypnout spínačem na zdroji.Ten můj CPU má zbarvení na pinech podobně jako na fotkách na redditu.Takze CPU pošlu na reklamaci a desku pro jistotu taky a možná radši vyměním za Msi nebo možná Asus,ale tam prej to taky chcipa.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll No a kolikrát jsi měl ten black screen než to úplně chcíplo?? Já si furt říkám jestli to není špatnýma ovladačema na bios čekám až konečně vydají normální verzi a ne nějaký Bety. Jinak já mám desku MSI takže si nemyslím že to je deskama.

karelll
karelll
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Jenom jednou teď,ale zase definitivní 😄 Před tím to jelo se stejným nastavením bez problémů x měsíců.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 18:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll No já jsem se díval mám ho přesne ​jeden rok 😅 asi mám lepší kousek, 😂💩💪 Ještě zkusím nový flash biosu. Naštěstí mám víc počítačů takže jak to chcípne tak to vrátím. Ale možná ho Budu reklamovat dříve, bo vyjde ten nový 9850x3d. A tak už snad bude bez problémů. Jako Intel mám 3,5 roku a nemusel jsem na to šáhnout a hraje na něm stále perfektně. AMD budu měnit už podruhé během dvou let. Předtím jsem měl ještě 7800x3d. Ale zatím mi neumřel ani jeden. Jenom jsem byl nespokojený s výkonem ve 4K hraní. Thx

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 14:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll Uz mi taky umřel 9800x3D💩💩💩 DESKA MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI

Jo… tohle je přesně ten poslední hřebík do rakve 9800X3D ⚰️
Díky za fotku – ta hláška je hodně výmluvná.

Co přesně vidíme na obrázku

„Vaše zařízení narazilo na problém a nešlo ho opravit“
Zdroj protokolu: D:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

Tohle je:
🔴 Windows Automatic Repair FAIL
🔴 systém se rozbil po nestabilitě
🔴 typicky po hard freeze / black screen / WHEA chybě

A teď to nejdůležitější 👇

Proč to NENÍ Windows, SSD ani GPU

❌ Vadný Windows → většinou se opraví

❌ Vadné SSD → chyby I/O, SMART, BSOD

❌ GPU → driver crash, ne rozbitý boot

👉 Tady Windows spadly tak tvrdě, že se rozbila struktura systému.
To se stává, když:

CPU hodí chybu

dojde k tichému zamrznutí

zapíšou se špatná data do paměti / disku

➡️ klasika u degradovaného CPU / IMC

A že to bylo při ORAVĚ (zátěži)?

To sedí dokonale:

vysoké zatížení CPU + cache

práce s pamětí

dlouhodobá stabilita

X3D CPU, které už „odchází“, přesně tady:

nepřehodí BSOD

ale rozbije OS

Tohle už je 100% verdikt

🟥 black screen ve hrách
🟥 BIOS flash nepomohl
🟥 auto-repair error (SrtTrail.txt)
🟥 opakuje se to

➡️ CPU byl vadný. Bez debat.

Výměna za 9850X3D:

pokud systém pojede čistě

žádné black screeny

žádná oprava Windows

👉 máš černé na bílém důkaz, že to nebylo nic jiného.

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Tak jestli svoje vedomosti cerpas z AI a pak diky AI jeste vyvozujes nake zavery, tak to mnohe vysvetluje... facepalm. Sice si nevyloucil ostatni moznosti, ale tak kdyz ti to rekla AI, tak to musi bejt pravda a urcite ti odeslo CPU... wtf.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Věděl jsem že to je CPU, a hlavně tyhle problémy mají i ostatní. Každopádně už mám nový Ryzen 7 9850x3D💯🤣. Zatím žádný Black screen, takže proč ztrácet čas. Každopádně jsem to vypsal pro ostatní uživatele Podle mě je to zajímavé a je to pravda. Ty by jsi určitě poradil všem lépe, než ta umělá inteligence! Díky 😂

Tom Radon
Tom Radon
Level 21 Level 21
29. 1. 2026 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk to že pro mne nemá význam řešit výkonná herní CPU když se snažím hrát na své 4070S v co nejvyšším rozlišení (CPU 35%, grafika 100% vytížení) je mně jasné. Ale tohle je high end CPU. Takže jak vypadají ty výsledky s 5090 kartou?

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon Výsledky na YT jsou hodně zkreslý, záleží kdo je dělá😇🤞 Jako zde je můj HW viz níže😂😀🤑

#Ryzen9850X3D #Ryzen9800X3D #Ryzen7800X3D #i713700K #7500F #i514600K #9600x
#RTX5080 #RTX5070Ti #RTX5070 #RTX5060 #RTX4080SUPER #RTX4070Ti #RTX4070TiSuper #RTX4060 #RTX3080 #RTX3070

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Uz sem to s tebou jednou "resil", prosim te, kdyz uz mas tolik sebevedomi, ze davas na yt takovato videa, mohl by ses o tom opravdu neco naucit? Z toho co pises mi prijde, ze mas jenom takove povrchove znalosti a proto nevis, proc ti nektere vysledky vychazi tak, jak ti vychazeji. 1. Cim vyssi rozliseni, tim mene zalezi na vykonu cpu a vice zalezi na vykonu gpu. 2. Ryzen 9800x3d (dnes uz tedy ryzen 9850x3d) je stale v prumeru nejvykonejsi cpu dneska, za velmi slusnou cenu, v pomeru toho, za ty penize dostanes a to, ze ve 4K v prumernych FPS neni zas tak daleko od jinych cpu je dano primarne tim, co jsem psal v bode 1. 3. Hlavni sila x3d ryzenu neni v prumernych FPS, i kdyz i v tech vetsinou vedly a vedou, kdyz je clovek porovna s konkurenci, ale v minimech, takze vlastnik napr. toho 9800x3d cpu ma daleko min propadu FPS a ty propady navic nejsou tak vyrazne, napriklad oproti tomu 13700K, na ktery odkazujes.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Tak to jsem si myslel taky, dokud jsem si nepořídil druhý 4K monitor. Ani v jedné hře RYZEN 7 9800x3D neuspěl. Katastrofa mikro lagy a horší stabilita a méně FPS. A když je stejně FPS ve 4K, tak je to při hraní pocitově na AMD 9800x3D znatelně horší💩💩💩 Kdo to nezkusil tak neví, delam predesím testy u nových Ačkových her!!! Jinak na Youtube Nejvíce odběratelů dostávám za testy na CPU 9800x3d, 7800x3D. Mně se Intel vůbec nevyplatí😂😂😂 Máš pravdu Ryzen 9800x3D je na 1080p Nejlepší a v 720p nepřekonatelný👍🤞😀

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk on se asi trochu přeřekl chudák, pokud má v něčem x3d slabinu, tak jsou to právě dipy a 1%lows. Naopak AVG dokážou x3d držet vysoko, a to většině casualum stačí.
bohužel
Jakmile se jedná o větší online hru, x3d po hodince řekne 1% lows papa, a je na tom mnohem hůř, než intel :D

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Přesně tak třeba online COD WARZONE hraji často, ale ve 4K je to prakticky nehratelné, špatná stabilita na FPS na 1% LOW a především 0,1% LOW FPS. Intel jde uplně v pohodě. Ale v rozlišení do 1440p je zase RYZEN 7 9800x3D lepší po všech stránkách.😇🤞

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Pokud máš ve 4k s 9800x3D "mikro lagy" a problémy se stabilitou, pak bude problém nejspíš jinde, než v CPU samotném. Ve 4K jsi totiž z 99,99% limitován GPU.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram No tak pokud tu stejnou grafiku vložím do PC CPU Intel a dám stejně nastavení, tak to jde krásně plynule a myslím tím rtx 5070 ti.

GaGy
GaGy
Level 34 Level 34
29. 1. 2026 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Ty si troll jakého už sem dlouho neviděl. Hraju ve 4K Warzony a mám přes 700Winů ,ted B6 Redsec. Rozhodně žádné propady nemám a pokud ty nějaké máš tak jsou způsobeny tvým systémem nebo tvou hloupostí.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 17:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy A jako co to je za metriku že máš přes 700 W to jsem se pobavil. 😂😭💩 No možná že ani nevíš že ​je máš. Pokud nemáš tu zkušenost tak se ti to může zdát dobrý. A ve 4K se online střílečky nehrajou. Takže kdo je tady hlupák?😇😂 Jo vlastně ty jsi gay, tak to je v pořádku🙋🤩

GaGy
GaGy
Level 34 Level 34
31. 1. 2026 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Vést slušnou diskuzi neumíš, tak aspoň urážky že ti jdou. Tímto jsi akorát ukázal jakýsi ubožák.

To že mám 700Wins značí to že v té hře mám nahráno nespočet hodin, nicméně chápu že nejsi natolik inteligentní aby to to došlo.

Akorát tu Trollíš Co příspěvku jak jsou Ryzeny na hovno.. Nejsi ty potomek od Obermaiera?

Jde vidět že moc zkušeností nemáš když tvrdíš že BRka se ve 4K nehrají. To si pleteš s profi CSkem. Snad jednou budeš mít štěstí a vyděláš si na 4K OLED monitor abys zjistil jaká je to paráda.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 1. 2026 22:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Sorry, ale pokud vím taky si tady začal urážet Ty. Tak laskavě přestan trolit, pokud se chces rozumě bavit. Krom to ho, když se dívám na svůj HW Tak mám nejvíce CPU AMD Ryzenů.

#Ryzen9850X3D #Ryzen9800X3D #Ryzen7800X3D #i713700K #Ryzen7500F #i514600K #Ryzen9600x
#RTX5080 #RTX5070Ti #RTX5070 #RTX5060 #RTX4080SUPER #RTX4070Ti #RTX4070TiSuper #RTX4060 #RTX3080 #RTX3070

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 06:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk "Ve 4K je totiz 3d vchace, jak si ubohá. Porovnal jsem více her na 4K a výsledek byl téměř vždy podobný jako níže". Porovnat si můžeš co chceš, třeba ponožky ve skříni. Ve 4K je rozdíl v FPS v řádek jednotek FPS, pokud tam vůbec nějaký je a to pouze pro RTX 4090/5090. Pro cokoliv nižšího je výkon CPU ve 4K naprosto irelevantní. Tvé testy na tomto faktu nic nezmění.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 11:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Tak to je jasné že FPS budou plus mínu stejně když to tahá především grafika. Bavím se o tom že je horší hratelnost. To by sis musel vyzkoušet kdo to nezkusil neví. Prostě když hraješ na ryzenu ve 1440p tak to jde taky krásně. Ale ve 4K už to není ono. Jsou tam cítit microlagi, a ty jak jsi úplně nejdou změřit.

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Já naštěstí 4k monitor nemám, jelikož by ho má 4080super nedokázala řádně nakrmit, ale ve 3440x1440p žádné microlagy nepociťuju.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 12:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Máš štěstí. Kdybych zustal na 1440p měl bych klid😇 RTX 4080super je stejná jak RTX 5080. Tak ze v pohodě na 4K 🤞 Dneska du pro nový RYZEN 7 9850x3D😂😀 Včera mi totiž po 1 roce odešel 9800x3D💩💩💩

Reklama
Ivan Kukol
Ivan Kukol
Level 1 Level 1
29. 1. 2026 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me by zajimalo porovnani vykonu a spotreby v ECO modu 65W 78/98/9850 X3D modelu. Sam tak provozuju 9800x3d a k tomu 9070XT s power limitem -30. Chapu ze chce AMD svuj novej flagship byt jen par % nad soucasnwj model, ale za cenu efektivity.

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ivan Kukol Pořád při maximu nedosahuje deklarovaných 120 W.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 14 Level 14
29. 1. 2026 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler Na pctuning ne. V zahraničných recenzích klidně 170W.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 14 Level 14
29. 1. 2026 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ivan Kukol Dej si -23% a -75mV na Radeon. Budeš na 3GHz. :)

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako je to opravdu vyladěný procík, jenže pro menšinu uživatelů, jen osm jader už někde může být limitující. Přijde mi to jako tehdejší top taktované modely s málo jádry. Pamatuji na recenzi Obermaiera (kde je mu konec že tu články od něj nejsou?) tuším tehdejší extra i3 ale na tehdy extrémních taktech odemčenou (snad Haswell?) kdy byla zlatá doba Intelu a také to házelo ještě po oc čísla že i mnohem dražší modely neměly šanci (protože engine tehdy max na dualcore). Jako honit fps na very low mi přijde ujeté, ale taková sorta existuje takže prodej budou mít zajištěný ikdyby zdražili o 100% - pro ostatní je to sice technicky zajímavé ale pořád pouze osmijádro. Ale tam už je třeba tzv. celý ekosystém, tedy i síťový hw, velmi kvalitní připojení aby se to spolu s obrazovkou přetavilo do esportu kde rozhodují i malicherné detaily. Mě by se to líbilo kdyby to bylo dvanáctijádro, takže asi v příští generaci.

P.S: jen škoda že v testu nebyl nějaký zástupce Raptora refresh. Sám mám i7 s vypnutým HT kvůli lepšímu využití cache kdy každé jádro ji má celou pro sebe a má to pěkné výsledky.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Pokud se bavíme čistě o hrách, myslíte, že je reálně možné využít více než 8 jader?

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Jasně, většina CPU plně využívá ve hrách až 14 jader, a ve 4K má potom více jádrový CPU lepší výsledky!😇 např. můj 3,5 roku starý Intel i7-3700K s klidem vyklepne na 4K i RYZEN 7 9800x3D🙃

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 13:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Mně se to nějak nezdá. Řekl bych, že je důležitá hlavně frekvence a cache. Níže dávám odkaz na recenzi na TPU. Srovnejte si 9850X3D a 9950X3D. První má 8 jader, boost frekvenci 5,6 GHz a cache 96 MB (12 MB na jádro). Druhý má 16 jader, boost 5,7 a cache 128 MB (8 MB na jádro). Druhý uvedený je vždy stejně rychlý nebo pomalejší, i když má více jader. Podle mě tam hraje roli cache na jádro a řízení boost frekvence, kdy se zvyšujícím se počtem jader max frekvence klesá. Navíc v tomto rozlišení už může úzké hrdlo představovat grafická karta (i když je to ta nejlepší aktuálně dostupná). Nicméně druhý CPU je pomalejší i v rozlišení 720p.

https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-9850x3d/20.html

Omlouvám se za gumácký odkaz, přes diskusní rozhraní to nešlo vložit. Vždy mi to zamrzlo.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123  Díky zajímavé.😇 Koupím asi ted 9850x3D, protože na 9800x3D je to fakt pěkná slabota ve "4K" jinak je sice RYZEN lepší na FHD a QHD, ale dneska už frčí 4K a dokonce 5K monitory. Se podívej na moje testy. A to sem u Ryzena měl jeste PBO OC + 75 MHz CO-20

▶️God of War Ragnarok RTX 5070 Ti + 7 9800x3D, 1080p, 1440p, 4K: https://youtu.be/PMM7keXUl_A

▶️God of War Ragnarok RTX 5070 Ti + i7-13700K 1080p, 1440p, 4K: https://youtu.be/bV97xNW71o8

nebo😂😂😂

▶️Stalker 2 NEW v. 1.7 RTX 5080 + Ryzen 7 9800x3D, 1080p 1440p 4K: https://youtu.be/ft_1arQ4CDg
▶️Stalker 2 NEW v. 1.7 RTX 5070 Ti + i7-13700K, 1080p, 1440p 4K: https://youtu.be/tMRhAIJIWME

PS, Je mi zle z těch trolů co dávají jen palce dolů, fakt odpad🫵💩

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 15:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Mohl byste krátce a přehledně shrnout, co z těch videí má vyplývat? Děkuji.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 16:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 RYZEN 7 9800x3D, je lepší 1080p, 1440p🤞 Na 4K je lepší Intel i7-13700K (3,5 starý dědeček) Stačí se podívat na AVG FPS, ve stejném rozlišení a nastavení.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 16:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Mně se to nezdá úplně vypovídající. Říkáte, že u rozlišení 4K má výhodu CPU s více jádry. Za prvé, Intel má sice více jader, ale jsou tam P a E jádra, tedy je otázka, do jaké míry tam promlouvají ta E jádra. A P jader má Intel stejně jako AMD celkový počet jader, tedy 8. Dále je obecně známo, že každé hře může “chutnat” více Intel nebo naopak AMD. Tedy je otázka, jak je to konkrétně u her, které jste testoval. Pak jsou tam ještě frekvence, ty jsou sice podobné u Intelu (P jádra) jako u AMD, ale nevím zda frekvence napříč značkami lze brát 1:1. Proto mi přijde více vypovídající srovnávat procesory od stejné značky, např. AMD 9850X3D vs. 9950X3D. A tam to pro 16jádro ve 4K nevypadá moc slavně.

Jinak ve prospěch Intelu je třeba uznat, že na to, že je vyroben 10 nm procesem, se drží velice zdatně.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Tak se podívej na ty testy a uvidíš jaké jádro a kolik je využíváno. Kdyby ses na to podíval tak bys to pochopil. Pokud vím tak více jádrový RYZEN má méně FPS, jak 8 jádrový RYZEN 9800x3D, proto je to herní Král. "9850X3D vs 9950X3D" Takže v tom to testu dobředu vím, ze bude lepsí 9850X3D😂🙃 Tak nemá smysl to porovnávat.😂

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 13:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Pak ale neplatí vaše původní tvrzení, že ve 4K je vícejádrový procesor rychlejší. Viz váš komentář ze dne 29. 1. 2026 v 9:30 h, cituji:

“Jasně, většina CPU plně využívá ve hrách až 14 jader, a ve 4K má potom více jádrový CPU lepší výsledky!”

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk A ted tu o cervene Karkulce... facepalm. Prosim te, kdyz uz mas takove sebevedomi, ze sis zalozil yt kanal o "testovani" hw, mohl by ses o tom aspon neco naucit, aby si pak nepsal takovedle blbiny a nebo nedaval na yt videa, kde jsou od pohledu divne vysledky, pricemz tebe to ale netrkne, protoze nevis, proc ti ty nektery vysledky vychazej tak, jak ti vychazej?

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Ale prosím Tě. To je tvuj problém, že máš rád pohádky. A kdyz hledám na YT podobné testy tak nedají tolik FPS, ani jako ja na RYZEN 7 9800x3D. Tak to asi nebudou divné výsledky 🙃

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk "Jasně, většina CPU plně využívá ve hrách až 14 jader". A to jsi vyčetl ze čtyřlístku? Většina her používá max 8 jader a proč? Protože konzole mají 8 fyzických jader. Ve 4k můžeš naměřit leda houby s octem, protože jediným limitem se stává GPU.

Právě ve 4k se rozdíly ve výkonu CPU téměř smazávají a jestli máte Ryzen 7 9700x, Ryzen 7 9850x3D, 9950x3D nebo Core Ultra 9 285k je úplně jedno. Rozdíly jsou pouze v jednotkách FPS pokud tam vůbec jsou a lidem, co hledají ideální poměr cena/výkon, se příplatek za TOP cpu prostě nevyplatí.

https://www.reddit.com/r/hardware/comments/1jot1zp/hardware_unboxed_real_world_9800x3d_review/

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2026 03:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 jedna věc je co využije sama hra a co zbytek, tedy nejen systém ale i aplikace, tedy aby se vše nemuselo vypínat kvůli možnému narušení minimálních fps.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Jasně, já jsem se ptal čistě z hlediska her.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 36 Level 36
29. 1. 2026 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel tak to už abych se bál že mě CPU chcípne jedu na starém 5800x a ten taky dostává pořádné Vcore :D

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Muzu se zeptat, kde autor toho postu vzal, ze ty cpu maj "pomerne velkou chcipavost"? A kde vzal, ze jich celkem cca 5% umira? Jak kdyz se podvam napr. na alzu, tak 10.000+ prodanych kusu ryzenu 9800x3d ma cca 1,21% reklamovanosti, coz je celkem nizka hodnota...

Bertram
Bertram
Level 33 Level 33
30. 1. 2026 07:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Mindfactory a Alza jsou jedny z mála webů, kde zveřejňují reklamovanost u jednotlivých produktů. Na zmiňovaném Mindfactory je z 39 360 prodaných kusů reklamovanost 0,70%. Toť ke "chcípajícím" AMD procesorům.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ty kráso👏👏 To se uvídí, kterej bude více nespolehlivej, ten by tady dostal hodně placů.👍👎😂 Osobně jsem myslel, že 9850x3D kupovat nebudu. Ale musel jsem, protože mně po 1 roce chcípl předraženej 9800x3D. Ale zmého pohledu má novej RYZEN 7 9850x3D spoustu výhod, (krom spotřeby W a vyšších teplot). Jinak svatá pravda😂

Reklama
Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
28. 1. 2026 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No konečně, a já se bál že těch 600 nedáme 🙈. No ale kde je do 1040? Hybaj zrychlovat, znovu, lépe

GaGy
GaGy
Level 34 Level 34
28. 1. 2026 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé čísla máte u příkonu sestavy v idle kde máte 103W. Já s 9800x3D 9070XT mám 45-50W na wattmetru. 😉

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Nyní mám 9070XT v idle 68W" si tu psal tehdá :D

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Co byste čekal na PCtuningu v testu něčeho od AMD? Pravdu?

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 44 Level 44
28. 1. 2026 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

factory overclock cpu kde kazdy MHz navic pridava waty - pro mne nezajimave jelikoz i v 4K s 5090 je narust FPS naprosto zanedbatelny

Reklama
Alferi
Alferi
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už z pokusů o taktování 9800X3D bylo znát, že pár set MHz žádný podstatný rozdíl neudělá, takže téměř nicotný rozdíl proti "staršímu bráchovi" nepřekvapuje. A to při použití extrémní RTX 5090, u slabších grafik už by to asi ani nebylo měřitelné.

satanxerxes
satanxerxes
Level 27 Level 27
28. 1. 2026 17:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle web je cim dal zbytecnejsi. Autore, jmenuje se to tady PC Tuning! Proc neni soucasti recenze podrobneji rozpracovane pretaktovani a aspon par grafu vykonu?!?!? Proc tu neni max dosazena frekvence single a allcore? Proc tu neni porovnani s 9800X3D? Nejde o to, ze to neni distribucni kus, ale o predstavu, kam se moznosti mohly oprosti 9800X3D posunout...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes Příprava na AI redakci.

Fáze 1: nasrat čtenáře nekvalitní prací redaktorů (čtenář pak lépe přijme AI redakci jako novou alternativu)

........ berte to s rezervou, alespoň já k tomu tak přistupuji 😉

gck23
gck23
Level 26 Level 26
29. 1. 2026 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes Porovnání s 7800x3d mi přijde prakticky užitečnější, imho nikdo kdo má 9800x3d nebude upgradovat na 9850. Vzhledem k tomu, jaký je mezi nimi malý cenový rozdíl a do jakých sestav je určený, tak imho 9800 už nebude mít moc smysl

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 Nikdo nebude ani upgradovat ze 7800x3d

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 Určitě se najdou i tací. Já si počkám na novou řadu. Taková 10700x by mohla být dobrá náhrada za 9600x.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
29. 1. 2026 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Jen technická - spíš to bude 11700x - lichá číselná řada je pro desktop CPU a sudá pro APU do mobilních zařízení :-)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
30. 1. 2026 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner No jo, uvidíme co Zen 6. Zatím to vypadá na CCD s 12 jádry a 48 MB L3 cache na N2 procesu, tak uvidíme co frekvence a hlavně IO die, co je teď největší brzda.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 1. 2026 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Taky musíš odpověď hledat. Já klikl na upozornění tvé reakce, ale musel jsem manuálně ještě asi o dvacet reakcí níže. Už mě to otravuje týden. Mobilní prohlížeč Firefox.

Já jsem s 9600X spokojený, ale určitě bych ho rád vyměnil za poslední generaci na AM5.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
31. 1. 2026 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Jo jo, dojede to někam na začátek vlákna a pak rolovat až najdu ten příspěvek. Hlavně že tam přidali pro komentáře funkci pro sociopata na bonzování :-)

Mám 9700x a je to super procák, neměnil bych, na hraní ve 4k to nejlepší, v pohodě při zatížení drží všechny jádra 5,4-5,5 GHz.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 2. 2026 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant No měl jsem si připlatit. Ale zatím nemám pocit, že by mě to brzdilo.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
1. 2. 2026 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner To si nemyslim, ze bys udelal spatne. 9600x je skvely procak, daval jsem ho dceri do jejiho PC a poladeny dava v klidu 5.3-5.4 GHz. Kamaradovi jsem ho daval do SFF PC kvuli teplotam a chlazeni, ma ho na hry ve 4k jede uplne na pohodu.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2026 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant To zní dobře. Jak bych ho měl poladit? Co doporučuješ. Já nastavil jen Expo.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
2. 2. 2026 18:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Nevím, jakou máš desku, tak budu psát obecně. Počítej s tím, že je to piplačka a zabere to čas a nervy, ale získáš výkon navíc, který ti leží ladem. Důležité je - cokoliv měníš, změň jen jednu jedinou věc, otestuj stabilitu a pak měň zase jednu věc. Jinak nepřijdeš na to, co nefunguje.

1. Zapnout EXPO, pokud máš na výběr z více variant, tak vyzkoušej všechny. EXPO I je jen základní nastavení, EXPO II komplet profil výrobce RAM a Tweaked apod. je od výrobce desky. (mění se tím sekundární a terciální časování pamětí, frekvence nech dané které to nastaví, vše se dá pak ladit ručně)

2. Zvedni TDP (PPT) - procesor jede normálně na 65W TDP, ale umí 105W (i víc, když ho uchladíš), tím mu dáš dost energie na vyšší takty - buď najdi ECO Mode (105W) nebo v PBO nastavíš Enabled nebo Motherboard - tím mu povolíš řetěz úplně na unlimited co dá chlazení

3. Nastav teplotní limit na 90st - neboj se toho, že teplota poletí nahoru, je to by design. 90 je dobrá hranice, jak regulovat frekvenci aby nelítala jak nudle v bandě (standardně je 95 ale pak to CPU rychle zařízne a frekvence tak kolísá)

4. Nastav Curve Optimizer pro začátek na -15 a postupně zvedej - snížíš tím napěťovou křivku pro jádra. Dá se to ladit dál po jednotlivých jádrech, ale to je na jiné povídání. Snížení napětí - méně tepla - vyšší frekvence

5. Sniž napěti SOC - začni na 1.15V - snížíš tím teplotu zbytku CPU kromě jader - zase získáš prostor pro to aby CPU boostovalo výš a déle

6. Pokud se dostaneš na frekvence výrobce, v PBO můžeš limity navýšit (třeba o 100-200MHz)

Vše musíš testovat na stabilitu. Stáhni si OCCT, Aida64 a HWInfo64. V OCCT otestuješ stabilitu a výkon po jednotlivých jádrech, Aida stabilitu a HWInfo můžeš sledovat frekvence stretching - nastavená frekvence by se neměla lišit od effective o nějaký výrazný rozdíl. Je to důležité, protože to znamená, že sice třeba v benchmarku máš krásná čísla, ale ztrácíš výkon tím, že CPU musí opravovat chyby ...

Je to alchymie, a to jsem to vzal hodně z rychlíku a asi tak 1/4 ... Najdi si na YT SkatterBencher a tvůj procesor - on to bere hodně do podrobna, uvidíš kde v BIOSu to je. Dělá extrémní OC, ale to co jsem výše napsal uvidíš vizuálně kde to hledat.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 2. 2026 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Juuu. To zní skvěle. Zítra k tomu sednu. Děkuji

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 2. 2026 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Opravdu moc děkuji. S některým nastavením jsem si kdysi hrál, ale pak přišlo pár updatů a nastavení bylo vymazáno. Mám desku GIGABYTE X870 AORUS ELITE WIFI7 ICE a chlazení ARCTIC Liquid Freezer III 360 A-RGB White. S Curve jste se dostal na jakou hodnotu?

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
3. 2. 2026 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner V pohodě, rád pomůžu.

Desku máš super, chlazení taky, tak z toho dostaneš docela dost. Nakonec jsem z něho dostal -20, cokoliv nad to už bylo v delším testu nestabilní. Zkoušel jsem i ladit CO na jednotlivá jádra, ale extra výkon jsem z něho už nedostal (narozdíl od 9700x). Přeci jen to je "odpad" z výroby 9700x s odpojenými dvěma jádry.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
3. 2. 2026 16:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner OCCT nejdřív po jednotlivých jádrech (Stability test - CPU RAM - nastavení large, extreme, variable, AVX2 60s každé nechat hodinu), pak po dvojicích (stejné, ale každou dvojici 15 min). Když to projde tak AIDA64 (CPU FPU Cache a RAM) - zase alespoň hodinu. Když tam bude něco blbě tak ti AIDA většinou do minuty lehne.

Nakonec to proženeš Cinebenchem (libovolnou verzí) - tam si můžeš napsat, jaké skóre máš a jestli jsi to vylepšil (na stabilitu to ale není, může taky spadnout ale nemusí). Pak je dobré projet 3D Mark, stačí free verze s těma dvěma testama co tam jsou (Nomad a Spy) jak to pojede dohromady s grafikou. Zase si poznamenáš výsledky testů jestli jsi na tom líp (nebo taky hůř, pak už to někde sype chyby které musí opravovat). Ty testy na stabilitu jsou nutnost, spousta lidí honí jen benchmarky kde to nepadne a pak jim padají hry a neví proč.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 2. 2026 17:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant OCCT jsem používal, ale určitě ne tak důsledně s nastavením jako ty. Poučím se. Vše jsem si uložil do wordu, tak když mi to smaže aktualizace UEFI, tak to budu moci opravit. Vidím, že to je na dýl a tak si nejspíš udělám hezkou neděli. Budu mít doma syna (10 let), tak mi s tím pomůže, však se musí učit.

Velké díky. Kéž bych to mohl nějak oplatit :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
3. 2. 2026 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Aaah v pohodě, neřeš :-)

Určitě si vše piš, jaká změna a jaké výsledky. Ikdyž budeš snižovat CO, nemusíš nutně dosáhnout lepšího výsledku ikdyž to bude stabilní. To napětí už může pro některá jádra být málo, takže v singlecore sice budeš mít lepší benchmark ale v multicore už ne, ta jádra budou boostovat hůř.

Je to hrozná alchymie, ale mě to baví :-) když stavím SFF, kde je tak málo místa, každý stupeň dolů a výkon nahoru se počítá. Dej pak vědět, jak se ti to podařilo.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 06:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Určitě se ozvu. Už se na to těším. Sestavu mám tichou, ale chci ji šetřit. Předchozí sestavu jsem nahradil minulý rok a její základy sloužily od roku 2011.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
4. 2. 2026 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Tim nic nezkazis. Uz jen tim ze mu pridas na wattech a snizis napetovou krivku ziskas navic vykon ktery ti lezi ladem. Realne to ve hrach prida par fps, spis s tim ziskas lepsi lows a stabilitu frametime.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Více FPS nepotřebuji, ale lepší lows a stabilitu uvítám.

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 14:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Pbo CO na jednotliva jadra je dobre kdyz nektera iz nejsou stabilni...stavi jim ubrat hodnotu CO...mam takhle snizena 2 nebo tri a kupodivu ty nejsilnejsi...takze jsem na -36 allcore krom trech na -32...efektivni frekvenci to v allcore zachovava 5500ccd0 a 5250ccd1...idealni otestovat v y-cruncher

Podle rad co jsi dostal tak u sveho zkus snizit soc kdyz by to melo snizit teplotu cpu...mam 1,275V napevno tak ji stahnu...clovek se furt uci :-D :-D

Jinak k 0,1low na 9800x3d se v biosu vypíná c-state​(parkovani jader) a dalsi vec ktera to dela je msi afterburner pri ukazování tusim vytizeni grafiky..je na YouTube video.zkusim najit odkaz...

https://youtu.be/bQH3DYNboM0?si=aQS-qGPfiv8ASyEH

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
4. 2. 2026 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Je to tak, mám taky dvě nejlepší jádra, dvě úplně k prdu a 4 normální. Ubráním CO na těch nejlepších paradoxně přidá frekvenci těm 4 normálním. Je to alchymie, ale myslím že pro to co potřebuje Lukáš bude pro začátek stačit ho víc nakrmit a stáhnout CO na všech jádrech. Ale pohrát si s tím může, to jo :-)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Borci, zírám jako výr. Vše ukládám. Už se na neděli těším.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
5. 2. 2026 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner To dáš v pohodě. Koukni na to video, nemusíš dělat všechno, on postupně zlepšuje ten výkon ale hlavně vysvětluje, proč to dělá a co to dělá.

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Hodne udela to posunute tdp...na rizeni deskou bych to nedaval ale posun z 65w na 105 je v pohode ..On ma moznost curve shaper oproti me 7950x takze nestabilitu v idlu muze resit i tam,ne?pokud to deska umi a podporuje...

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
5. 2. 2026 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Určitě, jak jsem psal, zvednout TDP z 65 na 105W a udělat CO na -20 nebo -25 dá nejvíc výkonu navíc. Pomocí curve shaper může případně nestabilitu vyřešit, to je pravda.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
9. 2. 2026 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Tak co, jak jsi dopadnul? Šlo to nebo potřebuješ poradit?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2026 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant čau, sešel se program a zatím jsem se k tomu nedostal. Dnes večer nebo zítra k tomu sednu. Video jsem si uložil a jdu na něj mrknout. Ale už jsem to dělal, když jsem sestavu koupil, jenže jsem si to neuložil a nedošlo mi, že mi to první aktualizace firmware smaže. Starej blb, no.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
14. 2. 2026 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Jasny, kdybys cokoliv potreboval tak sem napis, pomuzu ti s tim. To video je dobry takze podle nej to pujde. Pak muzes ladit dal pameti, tema si taky dalsich par procent pridas na tech lows.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2026 00:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 Tem co hrají ve 4K bych doporučil 9850x3D.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2026 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Hraju ve 4K hodně titulů a vystačím si zatím s 9600K a 5070. Nehoním detaily a přesto jsem spokojený.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Muze být, Zkoušel jsem jsem i5-10600KF a taky v pohodě na 4K, lepší jak RYZEN 9600x, ale jen ve "4K". Tak se hned ne-roz-trolte😂🙃

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2026 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk já mám Intel paltformu rád a i kdyby nebyla výkonnější, je určitě stabilnější a tak nějak to PC lépe spolupracuje (můj pocit, ovlivněn předchozí dlouhou dobou spokojenosti). Občas lituji, že jsem nešel do nové platformy Intelu.

Za začátku to byl spíš stres než zážitek, ale když se časem objevili opravy (firmwary, updaty atd....) tak si to sedlo a nakonec AMD šlape hezky.

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Proc nehrajes ve 4k ​na svem intelu kdyz na amd to je tak hrozne zasekaný podle tebe? :-D :-D Mas v biosu vypnute c-state?

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Vsak hraju a jde to velmi plynule.  c-state u Intelu nevypínám a u Nového 9850x3D jsem to ani nezkoušel, ale tam zatím všechno funguje skvěle😂 Musíš být konkrétní jaké CPU, třeba u 7800x3D je lepší to mít vypnuté.🤞

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 22:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Posilal jsem o odstavec vys

https://youtu.be/bQH3DYNboM0?si=aQS-qGPfiv8ASyEH

Jinak u intelu ani nevim ze to ma taky...ale nejsem ochotny si koupit desku na jeden procak...to mam radeji koupenou drahou dobrou at mam na par let klid o na dalsi cpu...

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 23:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Mrknu na to. Intel už mám 3,5 roku. Porad je dobrej a to mám jen DDR4, takže na DDR5 bych měl ještě více FPS, ale to by se tady všichni rozbrečeli😂😂😂. RYZEN už jsem za 2,5 roku vyměnil 3x (7800x3D, 9800x3D) to už je docela drahý dýl. 💩😂 Naštěstí pořád stejná deska😂👍👏 Ale ted už konečně vydali pořádný CPU RYZEN 7 9850x3D, který jede ve hrách velmi hladce. A ted myslím treba i online střílečky, nebo 4K. Takže za mě nejlepší CPU🚀 Mám zalé jen EXPO, prostě bomba. Jenze ted ho zase vsichni hejtí ze to žere a topí .... Pritom je za rozumnou cenu🚀🚀🚀 Předrazěný RAM za 12 000,- asi nikomu nevadí💩💩🙃

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 2. 2026 23:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Už jsem to viděl🙃💩, upřímně spousta lidí nepozná že mají mikro-šutering😀 Nemyslím si že za to muze jen MSI Afterburner (měřením POWER). Zkoušel jsem i alternativy. A rozhodně jsem neměl takové propady na 1,0% LOW FPS jako on.👎🙃 Týpek za mě vlastně nic neporadil ... Nepoužívejte FPS monitor a pujde Vám to skvele, muze být.😂 Uz jsem to taky zažil, vetšinou pomuze UP aplikace. Ale pokud máš blbě nastavený BIOS a WIN 11, tak ti to pujde extreme spatne jako jemu. Mně to video nic nedalo a on za to dostal zaplaceno z reklam, protoze me to donutil zhlédnout celé💩🙃👏💩

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Tak ja mam stale 7950x ale na 4k ty fps nejsou zas takovy rozdil..Tuf 4080 super s preflashovanym biosem ze strix abych mohl posunout power limit na 390w(nechci pokouset tech 420w) a zustavam na win 10 enterprise...

U mrte videí pri stremovani jsem videl jak maji parsekundovy zasekani ze je to nehratelny ale to jsem videl jak na intelu tak na amd..nedivil bych se kdyby za to mohly systemovy hovna ktera se jednou za cas pusti(u ne nedavno nejaky win soft co podle googlu indexuje hw v pc)...

Nebo to dela software pro streaming?

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Jenže ty máš 16 jádro bez AMD 3D V-Cache, to by mělo být v pohodě na 4K s RTX 4080S, ta je srovnatelná výkonem s RTX 5080. Používám jen WIN 11😀 Ted nestreemuji, takže ted nevím. Ale OBS si určitě něco vezme.

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Takze problem s shutteringem je jen na x3d?

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Nevím, měl jsem mikro sutering jen CPU 7800x3D, 9800x3D a 9600x a to především ve 4K, na Intelu i7-13700K jsem problémy neměl. Ve srovnání jede bez problémů. Jak říkám za mě je tedka meta RYZEN 7 9850x3D, jako zatím nejlepší CPU po vešch stránkách co znám (nejen při hraní her). Vyzkoušej uvidíš. Podle mě je to uplne jinde nez 9800x3D💩🙃🫵

satanxerxes
satanxerxes
Level 27 Level 27
29. 1. 2026 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 Tak mne by docela zajimalo, kam se da s mene limitovanym a lepe vybinovanym kremikem dostat za moznosti 9800X3D, kterou mam doma. Proto na podobne weby chodim.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 2. 2026 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes Není to jedno? stejně je to tady plný TROLŮ🚀🚀🚀👎💩🫵

roob
roob
Level 37 Level 37
28. 1. 2026 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

preco je v tomto teste 7800x3d a nie 9800x3d? Aby novy procesor vysiel "ovela" lepsie v porovnani s konkurenciou? Aby sme nevideli pripadny maly rozdiel oproti starsiemu modelu?

Reklama
maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
28. 1. 2026 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příběh o tom, jak AMD zahodilo efektivitu za 3-4% nárustu výkonu (oproti 9800X3D, který teda tady v testu nepochopitelně není, takže data čerpám odjinud).

Na ty 3-4% potřebuje o 25-30W více energie, zvedne se i napětí kvůli vyšší frekvenci, které navíc kolísá. A s tím se zvedne i teplota - nutnost intenzivnějšího chlazení - a tím vyšší hlučnost. V některých herních testech ho porazí i 9950X3D (s nižší frekvencí na CCD0), to znamená že tady v AMD nepoužili ty úplně nejlepší CCD které mají, ale jen ty o trochu lepší a z výroby je rovnou OC. Mmch, stepping je stejný, takže ty spekulace o interních změnách v CPU nebyli pravdivé.

Je pak otázkou, jaký potenciál na další OC to CPU má. Plusem je určitě MSRP cena, kdy alespoň tady nešlo AMD cestou Intelu. Do nového počítače (nebo upgrade ze 7000 řady) asi cajk, jenom RAMky ale do něj budou stát možná i dvojnásobek ceny CPU ... Ale na hraní ve 4K mi pořád dává větší smysl 9700x (cena za FPS, spotřeba, efektivita, nároky na chlazení atd.) a pro nižší rozlišení či hraní s FSR/DLSS/XESS sehnat v nějaké výrazné slevě či bazaru 9800X3D.

Semik
Semik
Level 48 Level 48
29. 1. 2026 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Tak si mal pravdu, nakoniec žiadna nová revízia kremíku, čo ... je aj trochu škoda.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
29. 1. 2026 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik V pohodě, v klidu :-) ... Mě to nedávalo smysl, aby vyráběli dvě různá CCD rok po uvedení.

Jinak jsem zkouknul další recenze a už si úplně nemyslím, že to dává smysl do nového PC. Možný OC potenciál tam žádný není, to CPU je už z výroby OC a další OC už mu nepomůže, kromě extrémního tlačení do kouta jako dělá třeba SkatterBencher. Když se udělá klasické CO-25 a PBO s +200 Mhz na 9800X3D a 9850X3D, tak mají v podstatě stejné výsledky jak v benchmarkách tak ve hrách. S tím rozdílem, že 9850žere jako kráva a topí o to víc. To se AMD moc nepovedlo. Je možné, že se to změní s aktualizacemi BIOSů resp. s novou AGESA 1.3. Ale úplně mě to tedy nenadchlo a s poklesem ceny bude i tak lepší vzít 9800X3D nebo 9700x.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 1. 2026 00:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant 9800X3D má asi výrobní chybu stačí sledovat Reklamace na Alze a rostou fakt dost rychle. Zatím 1,21 %, ale za měsíc to bude asi ještě horší,. I mně chcípnul po 1 roce.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
1. 2. 2026 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Spis to bude chyba v BIOSech vyrobcu co pusti vetsi napeti nez 1.3V na coz jsou X3D obzvlaste haklivy.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2026 00:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Možná. Za mě to bude spíš výmluva AMD, které má ted máslo na hlavě! Háže to na výrobce desek. Jenže 9800x3D je udajně háklivej i na curve optimizer, pokud máš horší kousek může prý vadit i podvoltoní jaké-koliv. A hodně videí doporučuje klidně -30. Za mě výrobní vada. Jsem si ted pořídíl 9850x3D tam zapneš PBO a curve optimizer režim nedáš ani na (-5) 🫵😀 Bo se to jinak sekne👏😂 Za mě novej RYZEN 7 9850x3D je odost lépe vyladěný, není potřeba tam nic nastavovat. Zapneš jenom EXPO a máš klid, je to nový herní král🚀🚀👏 Sice výkon AVG FPS jen +2% POWER +20% Teplota klidně +5°C. Ale třeba ve 4K jede krásně plynule zatím každá hra kterou jsem zkusil.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
2. 2. 2026 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Těžko říct. Každopádně je 9850X3D už z výroby OC 9800X3D, což potvrzuje i tvoje zkušenost, že už nejde dále OC. Což je výhoda pro běžného uživatele který zapne max EXPO a víc už neřeší. Takto dostane už OC CPU bez práce.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2026 22:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Přesně tak to je. Ještě můžeš zapnout PBO na Auto😂 Ale nic to nepřidá, jen lepší pocit😀 Ale zmého pohledu je to lepší hlavně ve 4K hraní. A taky umí lépe využít jednovláknové RAM. Takže teoretiky stačí jedna 16GB RAM a je ušetřeno.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
2. 2. 2026 22:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk U PBO, jak už to CPU má vysokou frekvenci, narazíš na teplotní strop, proto to už nic nepřidá. To už nedává žádný smysl. Lepší nechat jak to je.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2026 22:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Asi jo, ve hrách se držím 70-75°C Cinebench R 23 je 81°C. Musím to ještě vyzkoušet, ale zatím spokojenost👉🚀👏😀

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 09:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant 7800x3d se dá sehnat za 7 tisíc nic jiného na hry bych nekupoval 9800x3d stojí zbytečně moc a tendle novej je to samé

mibfox
mibfox
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 16:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi nemam moc duvod k upgrade. Moje 7800x3d (EDIT: 9800X3D samozrejme, prepsal jsem se) chodi ve hrach 5450mhz. To neni o moc niz.

David32
David32
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox Já očekávám 5.8GHz bez delidu a 5.9-6GHz s delidem nehledě na to že tyhle ryzeny dají bez problému ram na 8000cl32/30, tohle vše udělá v hrách co limituje procesor už hodně.

mibfox
mibfox
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David32 8000 na ram s cl 30, to si ani neumim predstavit.

Ja jedu pomerne bezpecnych 6200mhz, (fsb pomer 1:3) cl 30, kit 32gb
Doporucil bys nejake opravdu rychle ramky, hmm 32gb kit? Jakeho vyrobce?

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 17:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox gskill dela 2x32GB 6000 CL26 mel jsem je na recenzi... pripadne luxusni royal edici 2x16GB 6400 CL30, pripadne umej i Royal edici 2x16GB CL26 6000Mhz akorat ty ceny sou ted sileny..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox 9800X3D můžeš hodit jednoduše o 200MHz výš přes PBO, předpokládám, že tohle půjde taky, což u 7800X3D nelze, že? Musíš to hnát přes manuál na hranici možností...

mibfox
mibfox
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Pardon, ja jsem se prepsal, 9800x3D omlouvam se, nevim proc jsem napsal minulou generaci. Puvodni prispevek opravim.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox V pohodě :-) jen mě to nesedělo... Taky mám 9800X3D na 5425MHz a pohoda (dosal jsem z toho i víc, ale už s moc velkým napětím a je to zbytečné to hnát na limitech), nicméně 9850X3D by mě lákal aspoň zkusit, jestli poběží na 5825MHz.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 15:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No amd dojí x3d jak může, od 7800x3d se to moc nikam nepohlo, trochu intelácké jednání :D snad se od další gen dočkáme více, než celkové jednociferné % rozdíly.

Tom2308
Tom2308
Level 43 Level 43
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 To doufám jinak doziju se 7800x3d na am5 dokonce 😃

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Njn, když jsi bez konkurence...

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 kdo, to amd, co má na cpu worldwide 23-24% ?🤣To ještě nějakou dobu potrvá, aby se to o nich dalo říct + poslední dobou vydávají samé zbytečnosti, tak si to beztak intel vezme těch pár % zas zpět.

Grew
Grew
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 "Intelacke jednani" by to bylo, kdyby ten ryzen 9850x3d mel msrp 900-1000 dolaru, nebo vic... 😉

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew za vyšší cenu stejný výkon, to je intel jednání :D jedno, kolik to je, stagnuje to stejně, jak tehdá 4 jádro.

Reklama
Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chtelo by to celkem doplnit v testovaci metodice vic procesoru, treba si je "pujcit" z ALZY jakoz to vaseho "partaka" a domerit je.. tech par procesorů co tam aktualne je, je proste totalne nedostatecne k nejakemu srovnani..

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 15:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka To lze ošéfovat tím, že si vezmete test se 7800X3D, kde je porovnání s jinými CPU, a pak si výsledky exptrapolujete na současný CPU.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Vím o tom a pracuje se na tom. Bohužel ta metodika je čerstvá z přelomu roku, takže je tam jen nutný základ. Ale pro to nejzákladnější porovnání to postačí.
Ono by to nevypadalo tak prázdně, kdyby se mi nezpozdil článek o pamětech, tam je více dat, byť na stejných CPU. A nějaký ten test procesoru je v plánu, ale čekám na základní desku. V této době úplně nemá smysl kompletně zrecenzovat všechny procesory na trhu, protože většině lidí budou chybět paměti, spíše bych zmapoval trendy, ale nebudu předbíhat, co se chystá :-)

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 16:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek ok diky za odpoved pane Pánek, snad se to povede co nejdriv :)

Vasho22
Vasho22
Level 22 Level 22
29. 1. 2026 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "treba si je "pujcit" z ALZY", tak ako to robis Ty, ze kupis a pohaluzis a potom to vratis?

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 17:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vasho22 ALZA je partner a defakto "mentor" PCtuningu.. proto jsem na to narazel.. vsak podobnou spolupraci o zapujcovani HW ma s Alzou dlouhe roky GPUreport a funguje to uplne v klidu.. Ja procaky netestuju takze nic takovyho co tu pises delat nemusim :)

PS: procaky dostavam od Intelu a AMD v ramci spoluprace staci mi jich par jenom abych mel funkcnich vic sestav.. aktualne mam od intelu asi 4 procesory a to same od AMD.. vic netreba..

Reklama
Reklama