Zpět na článek

Diskuze: AMD A10-7850K: podrobný test CPU i GPU a přetaktování

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

morke
morke
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 05:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud opravdu stojí 4200 Kč, tak je lepší si sehnat samostatně procesor a grafiku s mnohem vyšším výkonem. Ani ty hry se nedají plynule hrát v HD rozlišení. Příklad, o 500 Kč více, ale výkon někde jinde: http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_1RWR011TQK01.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Lepší pro koho ?
Pro hráče ? Ten si tohle určitě kupovat nebude.
HD7750 jako mnohem výkonější grafika ? Vždyt jsou úplně stejný ty odborníku až na paměti - ale ty jako dobrý rádce dokonce vybrals ještě pomalejší verzi s lowend DDR3 s nižší frekvencí, než v recenzi :D - takže tebou vybraná grafika bude určitě pomalejší :roll:
A o 35W vyšší spotřeba v klidu (dle zdejšího testu) tvé volby je taky bonus pro běžného uživatele :?:
Takže za vyšší cenu poradils lepší CPU a horší GPU s bonusem v podobě o 60% vyšší spotřeby - nejseš manager ?

morke
morke
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Někdy je to tady jako ve zvláštní škole. Pokud umíš číst, tak jsem napsal "příklad", to jest ukázka možnosti, ne definitivní řešení. Výkonné to bude jistě více než testovaný procesor, jak CPU, tak GPU část. Spotřeba je úměrná výkonu, to je logické. Pokud tě trápí 35W navíc, tak ani na ten procesor nemáš, takže tě nemusí zajímat. Manager jsi spíše ty, AMD jistě potřebuje A10-7850K prodat, když je na tom tak špatně.

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2014 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan ale taková kombinace G3420 @ R7 260X bude na tom herně mnohem lépe. Spotřebu v klidu to možná i bude mít nižší.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2014 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @eLzyx: Přesně tak, APU je pro pár lidi co chtejí PC k televizi, pro hraní podle mě nevhodné. Cenu APU navíc zvýši ty paměti k tomu Intelu bohatě stačí 1600MHz....

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @eLzyx: To by jsi pak už mohl spekulovat, že další možností je také Athlon na bázi Richlandu, levná A55 deska a třeba R9 270 :)...Tohle je prostě APU a tak se na něj má nahlížet, nic ve skříni zbytečného nemáš, na Kaveri stačí i ten BOX - CPU skroo nehřeje. Nemusíš nic řešit, montovat (vyjma RAMek) a můžeš směle využívat PC. A možná budoucnost HSA akcelerací.

morke
morke
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan @Michal Šimonek: Dobrá, v tom máš pravdu, ale ta cena není adekvátní a svádí k rozdělení na samostatný procesor a grafiku. Pokud by A10-7850K stál třeba 3000 Kč, tak by určitě měl své místo na trhu bez této možnosti.

Nowi
Nowi
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je to s tím hybridním Crossfire? Dá se to zde použít? Pamatuju si, že dřív něco takovýho existovalo, ale dlouho jsem o tom nic moc neslyšel :D

Nowi
Nowi
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nowi Tak jsem si něco vygooglil v angličtině. Jestli jsem správně pochopil, tak škálovat lze toto APU s kartami jako R7 240 a 250. Škálování se pohybuje někde na 20-80% účinnosti, záleží samozřejmě na aplikaci.

Pokud by s tím člověk měl počítat už při stavbě nové sestavy, určitě by to nebyla výhodná koupě.
Tipoval bych to spíš na možnost pro lidi, co teď nemaj moc peně a teoreticky v budoucnu by si chtěli na grafickém výkonu polepšit za menší peníz.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nowi A nebo si právě vystačí s výkonem iGPU, na střední detaily a FHD si zahrát i některé moderní hry? To není špatné...Zvláště pro příležitostnéí hráče, ne denní pařmeny.

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nazdar .flanker.

Troška som čakal, že v týchto dňoch vydáš skôr recenziu na aktuálnu tému Jaguar resp. AM1 socket.

Ja neviem tá cena Kaveri A10-7850K je 4250 Kč je katastrofa.

Len zo srandy som sa pozrel na kombináciu AMD Athlon 5350 2.05GHz v kombinácii s Gygabite R726XOC-1GD (2 849,- CZK) čo je Radeon R7 260X (podporuje MANTLE a má 896 SPs) čo sa v štvor písmenkovom eschope českej vetvy predáva za 4 368,- Kč s DPH. (ekvilalent v podpobnej cenovej relácii je napr. MSI 750-1GD5/OC za 2 859,- CZK)

Naozaj nechápem tú cenu Kaveri A10-7850K ...

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tralalák Ta cena je asi díky Battlefieldu 4, to máš hned 1000Kč a zbytek příplatku tvoří "nadčasovost" v podobě HSA (Libre office, Corel image dekoder a nebo nějaké podsekce Adobe jej využívají). Jinak AM1 pochopitelně nyní tetsuji, možná to už dnes stihnu zaslat do redakce. Později pak ještě Sempron a Baytrail srovnání :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 4. 2014 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Jenže donedávna se v CZC prodávalo Kaveri bez Battlefieldu 4 a za stejnou cenu. :oops: Takže v tom bundle to nebude. Nehledě k tomu, že ten bundle je jen omezený určitým počtem kupónu. Nebude tedy v nabídce pořád.

Ta cena je prostě totálně mimo a to říkám jako bývalý (spokojený) vlastník Trinity APU.
- del42sa

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 4. 2014 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tralalák katastrofa je aj cena A5350... za tu cenu je u konkurencie pentium G3420.

Cernakus
Cernakus
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je hodně specifický procesor použitelný jen na jedinou věc - multimediální extrémně kompaktní konzoli.
To vezmete tato střeva
http://www.czc.cz/d2c3t0u2pkga99scbhchr4fvha/seznam
přidáte PICO-PSU 120W a vyšší
přidáte 120W a vyšší notebookový zdroj
přidáte Eurocase EC850 nebo něco podobného (případně si to smontujete na míru z hliníkových plechů)
a máte za cca 17 tisíc multimediální nettop. S výkonem pro hraní her na úrovni minulé generace konzolí.

Zákazníků si něco takového najde jen pár, ale mohu z vlastní zkušenosti říci, že najde.

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
16. 4. 2014 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cernakus Uff... 17k je docela dost na multimediální sestavu. Nebylo by lepší pořídit normální sestavu s intelem s i3 za 10k (s OS) a za 2,5k koupit grafiku, která nebude mít problém ani s novými hrami? Byť ne na plné pecky.

RuThaN
RuThaN
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dle meho je clanek znacne nekvalitni, prichazi pozde, chybi jakekoliv smysluplne porovnani s realnou konkurenci v testech - kde je dual core Pentium, kde je core i3.
A ve finale chvali to co zbytek odborne konkurence odsoudil. Mozna by se to chtelo naucit pocitat a nedoporucovat lidem, aby vyhodili penize.

chaler1
chaler1
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek, ale véžně tam chybí srovnání s levnějšími intely. Uplně by stačil i jeden i3 nebo i5 pro srovnání, cena i7 je přece jen o 3000 jinde :) . A u testu iGPU mohlo být pro srovnání přidáno i grafické jádro od intelu :) .

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chaler1 jak už jsem se zmínil v první části, i7 je tma pro zajímavost jako highend produkt (můj kousek), bohužel Intel na přání nezapůjčil core i3/Pentium, takže....Kupovat ho kvůli jednomu testu nebudu :). Z hlavy však dokáži odhadnout, že core i3 Haswell bude cca nastejno s Kaveri na poli CPU výkonu (single výkon o něco pro Haswell, multi zas naopak o něco pro Kaveri), iGPU je pak jasná pro Kaveri.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
15. 4. 2014 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek "Vyrobit" z i7čky i3 i Pentium je nějak složitý? Ok, Pentium má jenom Intel HD grafiku, ale stejně. Navíc ten kýbl nicneříkajících syntetických benchmarků jsou jenom ztráta Vašeho času a seznam mohl být o dost kratší. Nejsem si jistý koho dnes ještě zajímá rychlost výpočtu Pi, FritzChess, AIdy atd... Bohatě postačí H264,7z,Cinebench, něco s obrázky (i když je to asi velká okrajovka) a konstatovat že má HW AES (měřit jestli to dá 1,5 nebo 2,5GB/sec má význam?).

chaler1
chaler1
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Jj četl jsem si to a chápu, že je hloupost aby si člověk kvůli jednomu testu kupoval procesor, který by mu byl potom k ničemu :) . Chtěl jsem tím jen říct, že pro srovnání by mohlo být lepší vidět to v těch testech a je škoda, že inel nic nezapůjčil :) . A u té grafické části šlo o to, že jsem sestavoval pc na i5-4440 (HD 4600) a zkoušel jsem na tom něco i hrát, ale ikdyž nejsem nějak zatížen na to aby mi jelo vše na max detily a vůbec mi nevadí snížit rozlišení i detaily tak u intelu jsem musel mít snad vše uplně na minimum a to už byla opravdu dost slabota :D tak mě to jen zajimalo u jednotlivých testů jak by si vedl :)

Strom
Strom
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=RuThaN]Dle meho je clanek znacne nekvalitni, prichazi pozde, chybi jakekoliv smysluplne porovnani s realnou konkurenci v testech - kde je dual core Pentium, kde je core i3.
A ve finale chvali to co zbytek odborne konkurence odsoudil. Mozna by se to chtelo naucit pocitat a nedoporucovat lidem, aby vyhodili penize.[/quote]
Ja bych se primlouval za pridani AMD A10-7700K, AMD A8-7600, AMD Athlon 5350, Intel Celeron J1800 resp. Intel Celeron J1900. Predem dekuji. :wink:

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strom A8-7600 ještě ani nejsou :), Athlon 5350 nemám, ale testuji 5150 a ještě uvidíte i zajímavé věci :wink: Celeron J1800 bude také spolu se Sempronem Kabini

pavleCZek
pavleCZek
Level 1 Level 1
14. 4. 2014 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Povedené APU a cena za novinku bych řekl tak akorát. Kupujete předražené intely a tohle vám přijde jako nedostupné? :lol:

dream
dream
Level 31 Level 31
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2014 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co otestovat toto?
http://www.logicsupply.com/components/motherboards/intel-core/d54250wyb/
V CZ 8 448 Kč

A nebo
http://www.logicsupply.com/d34010wyb/
V CZ 6 439 Kč

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
15. 4. 2014 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já to říkám pořád, že tenhle procesor měl začít o 1000Kč níž... pak by to byl hit sezóny.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
16. 4. 2014 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Koudz]Já to říkám pořád, že tenhle procesor měl začít o 1000Kč níž... pak by to byl hit sezóny.[/quote]

souhlas :)

kwak
kwak
Level 1 Level 1
14. 11. 2014 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím co takhle test s grafikou AMD R7 250 v režimu dual-graphics alias hybrid crossfire ???
nenašel by se na to čas ? ;-)

Reklama
Reklama