Zpět na článek

Diskuze: AMD Radeon HD 6990 — dvě jádra a brutální výkon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

DzivaKrev
DzivaKrev
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 03:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mi chyba porovnanie 2 poslednych highendov od AMD hd 5970 vs hd 6999 ak by sa to dalo doplnit do clanku bol by som velmy vdacny. Alebo aspon vykonostny rozdiel medzy nimi. Inac clanok chvalim.

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DzivaKrev Zdravim,
doplnit HD 5970 bude bohuzel problem, protoze jej v redakci uz nemame :( Co se tyce jeho vykonu, je v prumeru temer identicky s GeForce GTX 580.

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DzivaKrev Hm preco ste neosadili Intel Core i7-990X ?

Aros
Aros
Level 1 Level 1
14. 3. 2011 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vaio Protože součástí stávající metodiky je ta sestava, která tam je... Kdyby se změnila, tak se výsledky předchozích testů karet stanou irelevantní a nebudeš si moct porovnávat výkon s ostatními dříve testovanými kartami.

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vaio Dodam testovali ste ho takze ste ho mali k dispozicii - takze ho mate?

dzajroo
dzajroo
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak isto pra pridavam, rad by som vedel je tma natolko markantny rozdiel aby som moju 5970poslal do dochodku alebo ju este nejaky ten mesiac potrapil :) Ak by ju tam bolo mozne pridat bolo by to super

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzajroo Rozdíl mezi 5970 a 6990 je podle zahraničních periodik okolo 25% a hlavní výhodou oproti předchůdci je rovnoměrné chlazení obou jader a napájecí kaskády a z toho vyplývá lepší OC potenciál. Jestli to samo o sobě ospravedlňuje důvod k výměně si nejsem jistý. Podle mě spíš ne.

sonhud
sonhud
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzajroo se podívej jak na tom byla 5970 oproti GTX580 a je to, ne? :)

nagger
nagger
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) 650W zdroj na 500W spotřebu ? zírám - proti 1kW monstru na 40W HTPC je to pokrok 8)
2) Přes něj jsou patrné jen dvě spony držící každé z jader. - ty spony nejspíš nedrží jádra :wink:
3) za "trhače asfaltu" "thumb up"
4) CPU jste opravdu mohli pro představu nárůstu výkonu na pár testů přetaktovat víc - ale jiank pěkná recenze 8)

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger Zdravim,
docela rad bych procesor pretaktoval jeste o neco, mam ale bohuzel jedno z prvnich ES, ktere si na vic jak 3,6 GHz rict neda :(

sonhud
sonhud
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

se podívej jak na tom byla 5970 oproti GTX580 a je to, ne? :)

kapa
kapa
Level 25 Level 25
10. 3. 2011 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:( ked uz ma karta prepinac a mozeme kartu pouzivat v dvoch modoch, neviem preco bol testovany ten slabsi mod, to fakt nechapem, ked si kupim najvykonnejsiu kartu a mam na nej prepinac tak to beriem ako normalnu featurku a ho prepnem do silnejsieho modu nech viem, za co som dal peniaze. To je ako Intel procesory testovat bez Turba.... :( , ja to nebereiem ako OC, proste mam prepinac dvoch rezimov tak bud otestujem ten najvykonnejsi nech viem co mi karta da bez nejakych zasahov alebo neviem co.....

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa S tim bych si dovolil nesouhlasit. Jak je totiz psane v clanku, na OC rezim se nevztahuje zadna zaruka ani neni ze strany AMD nijak garantovana jeho funkcnost! Referencni takty se zarukou plne funkcnosti jsou jednoznacne ty nizsi! To je jako kdybyste po mne chtel, abych kazdou kartu pres testovanim nejprve pretaktoval o 50 MHz.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
14. 3. 2011 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Hloupost. AMD nikde nic podobného neuvádí. Podáváte zavádějící informace nebo si neumíte přeložit oficiální info od AMD.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
10. 3. 2011 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc No necakal som odpoved, myslel som, ze netreba sa strapnovat. AMD pise, ze neruci za poskodenie veci pri prevadzke pretaktovanej grafiky, mysli tym zdroj a ine sucasti pocitaca, nie svoju grafiku. Proste grafika ma velku spotrebu a moze poskodit PC ak nevyhovuje...., ale nikde nepise, ze v mode 1, cize slovom JEDNA grafika nema garantovane parametre, nedrzi ich, pada alebo nieco sa s nou deje, proste mod 1 aj 2 su garantovane, len AMD sa distancuje od poskodenia inych komponentov v PC nakolko v rezime 1 uz grafika spotrebou presahuje unosne medze....... ale OK, uz ked podla Vas je ten rezim taky nestabilny a negarantovany, trebalo ho premerat.... :D

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Tak tuto blbost co jste vyplodil přeci nemůžete myslet vážně!!!
Dokažte prosím, kde je psáno, že na OC nastavení HD6990 není garantována jako funkční!!!
nVidia svojí kartu GTX590 bude muset poslat co se spotřeba a teploty týče přímo do pekel, aby toto překonala a tam vám to vadit asi nebude, co?
Doufám tedy, že až budete dělat test GTX590, že uděláte přeměření HD6990 v OC módu, protože ten tam není jen tak pro srandu králíkům, ale právě proto, aby karta měla férové podmínky ve srovnání s konkurencí!

kapa
kapa
Level 25 Level 25
10. 3. 2011 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @kapa: Ale ok, DIKY ZA TEST. Istotne to stoji vela namahy, mna len troska serie, ze je malicko nazelenaly, ale aj to beriem, kazdy mame svoje preferencie, len to netreba zatlkat. :wink:

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Plny suhlas, mat najvykonejsiu kartu sveta a ju neotestovat v plnom vykone co ponuka je nanajvis divne. Tych 10% vykonu co ta karta ponuka v turbo mode, si tak musime len domysliet :(

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Možná to může vypadat jako 10%, ale reálné jsou podle zahraničních testů asi 3-4% za cenu o 20% vyšší spotřeby. V části o přetaktování si můžeš udělat sám obrázek. Projevuje se nejen limit procesoru, ale také TDP a teplot, protože v některých hrách už začíná karta throttlovat.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
14. 3. 2011 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @thorgal: Ono je to jak kde. Důležité je, že v 830MHz modu má karta zapnutý power throttling. Maximální spotřeba je omezena na 375W a v některých hrách pak karta snižuje frekvenci-např. Metro 2033. Dobře do přeměřili na zahraničních webech. Proto pak při režimu 880MHz stoupá spotřeba tak razantně. Jednak je to vyšším napětím jádre, dále vyšší frekvencí a dále tím, že karta se již ve spotřebě nikde neomezuje a podává maximální výkon.
Proto měla být v tomto režimu testována, protože je to již od výrobce předpřipravený režim.
Tak jako mají dnes karty 2D řežim a 3D režim kvůlu spotřebě, tak má tato karta rovněž z důvodu spotřeby 2D režim a dva 3D režimy. Zde byl testován pouze ten spotřebou omezený režim a karta tak nebyla testována při plném výkonu a navíc v nesmyslných rozlišeních, limitovaná procesorem.
Zahraniční weby odvedly mnohem lepší práci.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale zajímavé by bylo porovnání v tomhle případě se SLI a Crossfire. Protože podle mě právě Crossfite HD 6970 bude podle mého největší konkurencí pro HD 6990 a zajímalo by mě, jak to bude s hlukem výkonem (cenou/výkon, hlučností).

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme V porovnání s 6970CF karta prohrává o asi 8% (liší se to test od testu) a je hlučnější, ale zato má nižší spotřebu. V každém případě bych se tady na PCT taky rád podíval na nějaký test, kde by byl Radeon 6990 srovnaný s 6950 nebo 6970 v Crossfire a 560 či 570 v SLI.

chrostik
chrostik
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To snad NEMYSLÍTE VÁŽNĚ!!!
Testovat tuto kartu v rozlišení 1680 x 1050 a navíc 1AA je absolutní deb.....
To je jako bych si koupil bugatti veyron na polní cesty.
Top produkt se podle mého má testovat na co největším rozlišení a 4AA/16AF. Když někdo vyplázne 14500 Kč za grafiku tak ji rozhodně nebude provozovat na 21 palcovým monitoru a to se ani nezmiňuji o eyefinity.
Chtělo by to alespoň pro nejvýkonější grafiky zavést testování na 2 a 3 monitorech.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chrostik Podle mě to chyba není, někdo chce alespoň průměrných 60fps v Crysis...
Spíš si myslím, že je nesmysl testovat nastavení pod průměrných 30 fps a přes průměrných 100fps, ale v rámci srovnání s konkurencí to smysl má. O tom tahle porovnání jsou, toho, kdo si to koupí určitě nezajímá ani srovnání HD 6990 a GTX 560. Nicméně mho tahle porovnání smysl mají pro ty, kteří nevědí, zda HD6990 pořídit nebo ne. Není to pro lidi, kteří mají rozhodnuto nebo koupeno.

chrostik
chrostik
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Z pohledu srovnání s konkurencí to jistě cenu má, otázkou je jakou to má váhu při rozlišení 1680 x 1050 1AA,4AA,8AA. Já bych řekl že skoro nulovou. Nikdo kdo si ji koupí ji na tak nízkem rozlišení nebude provozovat. Podívej se např. na Anandtech, PC Games Hardware, Hardware.fr tam je testováno minimálně na 1920 x 1200. Jistě najdou se i weby kde se testovalo v 1680 x 1050 ale ne v 1AA, 4AA, 8AA. Já bych uvítal toto rozlišení u takovýchto monster vynechat a místo toho testovat ve více hrách a také v eyefinity 5760.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme @chrostik: Tak bylo by pěkné tohle testovt v Eyefinity a GTX 590 v 3D vision, možná i 3D Stereu (pokud jej zvládne) a s PhysX...ale je to moc práce navíc ke standardním testům.

chrostik
chrostik
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme @net.Xtreme: Práce by to bylo o trošku více když by vynechali 1680 x 1050, navíc by se blýzkli, byli by první u nás kdo by to testoval v tomto rozlišení

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Dnes se zaměříme na AMD Radeon HD [b]5990[/b],[/quote] to měl být určitě 6990;-) Hned prví stránka, dole;-)

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Diky, opraveno ;)

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cakal som od tejto recenzie viacej, omnoho viacej ... minimum testovanych hier, minimum testovanych grafik a ked uz testujete dualnu kartu postavne proti nej aj konkurenciu s rovnakymi podmienkami, cize SLI dvoch 580 napriklad alebo 570 ... je to uz ozaj poriadny kus HW a zasluzi si vacsiu pozornost z vasej strany ... slabe, velmi slabe ... :roll:

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic Ehm a mohu se zeptat, v kolika hrach bych mel testovat, aby se to dalo v realnem case stihnout? Devet titulu pokladam za vice nez solini pocet, zkuste se podivat na zahranicni recenze. Take nerozumim k cemu by v praxi bylo, kdybych do grafu pridal treba karty za tri tisice...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc 9 titulov je viac nez solidny pocet??? Mozno taky priemer, ale urcite nie solidny pocet, nie pri takejto karte, mozno pri nejakom mainstreame ... a kde som pisal o kartach za 3000??? Pisal som viac kariet a hlavne to SLI dvoch GeForce z vyssich radov ...

SilentDream
SilentDream
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nejvýkonnější grafická karta planety" je odvážné tvrzení. Bylo by lepší napsat "nejvýkonější grafická karta na trhu". Někde na světě zaručeně bude něco výkonějšího.

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
10. 3. 2011 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... u Metro2033 je poslední graf u 2560/1440px 4x z Mafia II. Jinak to procentuální vyhodnocení jsem nějak nepobral, nejvýkonější byla jako OC karta? Tak proč nejsou její výsledky u testů?!?

Kejso87
Kejso87
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

poprosiml by som autora aby napisal ako mal nastaveni benchmark metro 2033(screen tam nieje) dakujem

smejky92
smejky92
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborná recenze:)
Grafická karta trochu omezuje svojí extra spotřebou :D Souhlasím stím co autor napsal ,, Pro méně než 2560 × 1440 či Eyefinity nemá dle mého názoru kartu smysl kupovat, ve Full HD bohatě poslouží i Nvidia GeForce GTX 580 či AMD Radeon HD 6970." Svatá pravda.

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 3. 2011 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přiznám se, že mě pctuning celkem mile překvapil s tímto testem. Čekal jsem samá negativa na stranu AMD :)
K tý spotřebě. Ano, je v zátěži vysoká, ale když si člověk vezme, o kolik procent je v průměru HD6990 výkonnější oproti GTX580, tak ta spotřeba není zase tak vysoká (cca 50W navíc) Jsem zvědavý, kolik bude papat GTX590...tipuju to o 100W víc, než HD6990 :)

Kejso87
Kejso87
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

recenzia je perfektna a kvalitna ako je u pct zvykom ale skoda len ze autor nepouzil novsie cpu ako napr. i5 2500K na nejakom slusnom takte 4Ghz+

Scratx
Scratx
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Děkujeme českému zastoupení společnosti AMD, které kartu AMD Radeon HD [u][b]5870[/b][/u][b] zapůjčilo na test.[/quote] :)

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že by zase zelený test ? Proč se karta testuje v 1680x1050? Pro toto rozlišení je určená karta za 4000. Všechny karty v testu v tomto rozlišení mají dostatečný výkon. Naopak jasně se ukazuje v 2560x1600, že tato karta je "hratelná" na plné detaily, zatímco ostatní karty v testu s cenovkou i přes 10000 mají problém. Proč v testu není HD5970, její předchůdce ?
Proč karta nebyla testována při plném výkonu, tedy s 880MHz na jádře ? To je plný výkon této karty.
Prakticky měla tato recenze jediný cíl a to ideálními prostředky snížit průměrný výkon této karty ve srovnání s ostatními. Samozřejmě se to bude hodit až vyjde GTX 590, kde se otestuje pouze GTX 590 a výsledky ostatních karet se použíjí z předchozích testů. Ostatně to je tu běžná praktika, viz. "srovnávací" test tří GTX 560.
Abych nebyl obviněn z fanATIsmu, tak dodávám, že jsem spokojený majitel GTX 560 od Gigabytu.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Proč ne? Můžeš si vybrat graf podle rozlišení AA, který ti vyhovuje;-)

ImRight
ImRight
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Plus pridani dvou vyrazne nVidia-friendly her Just Cause 2 a Splinter Cell. V celkovem hodnoceni dohromady s nizkym rozlisenim tim kartu srazili o desitky procent.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ImRight Celkové hodnocení bude vždy nějak zkreslené a řídí se podle něho jedině lamy co tomu stejně houby rozumí. Dívám se na hry a rozlišení co mě zajímá, protože co hra, co rozlišení to jiný výsledek. Celkový průměr je vždy matoucí.

chrostik
chrostik
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech co dodat? jenom dvě věci. jsme na pctuningu a za druhé: naprostý souhlas

majklix
majklix
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je sice pravda, ze je to nejvykonnejsi karta na trhu, ale v recenzi mi vyrazne chybelo porovnani treba se dvema 6970.
Co jsem se dival tak 6990 zaostava za dvema 6970 zhruba o 5,5% :roll: a co vic neprekonala dve 6970ky v zadne z 15ti testovanych her (2560x1200, maximalni detaily. Jeste me zajimalo jak si povedou dve 560 od nvidie (protoze sam jednu vlastnim :) ) a byl jsem prekvapen, ze pri stejnem nastaveni byly dve 560ky "jen" o 8% pomalejsi nez 6990 pricemz by 560tky staly o 4500 tisíc míň a dvě 6970 by vysly zhruba na stejne. Takze pro me sice nejvykonnejsi karta na trhu, ale volil bych radsi dve 6970ky.

majklix
majklix
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majklix Na alfe, kdyz jsem se dival tak byla 6990 za 14545 a dve 6970 by vysly na 15042. Ovsem nevim jestli by dve 6950 odemcene na 6970 fungovaly v crossfire, protoze cena by pak byla 11570...

febrik
febrik
Level 21 Level 21
11. 3. 2011 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majklix První aspekt je cena, druhý aspekt je zabrání jednoho pcie slotu a třetí je, že na dvoujádrech jsou víceméně výběrový jádra, který se budou dát taktovat líp, než dvě samostatné karty.

febrik
febrik
Level 21 Level 21
11. 3. 2011 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@febrik Pardon, ta odpověď patří Kejso87 níž, chybička se vloudila :)

Kejso87
Kejso87
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=majklix]Je sice pravda, ze je to nejvykonnejsi karta na trhu, ale v recenzi mi vyrazne chybelo porovnani treba se dvema 6970.
Co jsem se dival tak 6990 zaostava za dvema 6970 zhruba o 5,5% :roll: a co vic neprekonala dve 6970ky v zadne z 15ti testovanych her (2560x1200, maximalni detaily. Jeste me zajimalo jak si povedou dve 560 od nvidie (protoze sam jednu vlastnim :) ) a byl jsem prekvapen, ze pri stejnem nastaveni byly dve 560ky "jen" o 8% pomalejsi nez 6990 pricemz by 560tky staly o 4500 tisíc míň a dvě 6970 by vysly zhruba na stejne. Takze pro me sice nejvykonnejsi karta na trhu, ale volil bych radsi dve 6970ky.[/quote]
ak si odmyslime ze clovek ktory kupuje takuto kartu ma uz vykonne cpu, ram a zdroj tak urcite je 6990 lacnejsia varianta ako 6970 CF pomer je u nas v obchodoch 585€ za 6990 voci 630€ za 6970 CF

Tryton
Tryton
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kejso87 Děkuji za výborný a propracovaný test.

Ssnake
Ssnake
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

misto testu v 1680 a nekterych 1920 by stacilo (3*)1920/8AA, (3*)2560/4AA/8AA vs. 5x0 v SLI, ty tri monitory po tom primo volaji. jinak pekny test ale vic nez pulka z nej je zbytecna prace k nicemu, coz je skoda.

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake S testovanim grafickych karet v Eyefinity nesouhlasim, je to reseni jen jednoho vyrobce. Uplne stejny by nekdo mohl chtit, abychom testovali v 3D Vision nebo nVidia Surround. Nejsou to srovnatelna reseni (nemluve o tom, ze ani nemame potrebne vybavani).

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 3. 2011 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Tomáš Šulc: a co takhle udělat test only AMD (ATI) a only nVidia?
U AMD (ATI) ukázat schopnosti Eyefinity atd. Prostě čtenáře seznámit se všema vychytávkama, co firma nabízí...jak výkonné karty jsou potřeba atd.
Stejně u nVidie a jejím physx, cuda atd.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc S tímto zásadním způsobem nesouhlasím. Karta by měla být vždy primárně testována dle primárního určení a to jsou u 6990 vysoká a ultravysoká rozlišení, tedy Eyefinity. Proti ní pak nasadit nVidia Surround. Protože jinak ta karta nemá cenu a její výkon je zbytečný, nemá ho kde pořádně ukázat.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @jfb: Tohle by možná stálo za samostaný článek - porovnání Eyefinity s nVidia Surround. Ale tohle je prostě test výkonu a jako takový musí být zachovány rovnocenné podmínky. Jde o to zjistit výkon,nejde o porovnávání technologií. To by taky další mohl chtít porovnání různých vyhlazování, porovnání akcelerace videa, porovnání komprese videa přes GPu atd, atd. Potom by z toho byl článek na stovku stran a utor by ho psal měsíc.

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @siddhi: No jistě, a proto ji měřili v režimu nižších frekvencí ... to je mi ale opravdu náramně užasné zachování rovnocenných podmínek :D .

hajiborojobo
hajiborojobo
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poděkování

Děkujeme českému zastoupení společnosti AMD, které kartu AMD Radeon HD 5870 zapůjčilo na test
.

Elvensaphire
Elvensaphire
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsadil bych se,že se tady fanatici budou vytahovat,že zase předstihli nVidii.Podle mého by si ale měli počkat na GTX 590.Jako nVidian uznávám,že 6990 je docela solidní karta,ale můj názor je,že je nesmysl porovnávat jednočip a dvoučip...
----- nVidia nej;) -----

febrik
febrik
Level 21 Level 21
13. 3. 2011 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elvensaphire Nvidian? To asi že jsi z jiný planety, viď? :roll:

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elvensaphire Tak na tuto recenzi jsem se moc těšil :D
Jen škoda že jste nedali srovnání s Radeonem 5970 ,ale to už si domyslím. Ten procesor je limitací na zahraničních serverech jí testovali s Intel 2600K OC 5,5GHz a karta podala o něco vyšší výkon. Tuhle kartu miluji. Kdybych vlastnil desktop tak neváhám a už jí kupuji klidně i za 15tis. :)

Jinak opět máte chybu u hry METRO 2033 kde obrázek s nastavením je z MAFIE II. Ale jinak nádhera mate mou poklonu. :D

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
10. 3. 2011 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 Kvalitu článku podkopávají takové hloupé názory například:

Když už si kupujete grafickou kartu za téměř patnáct tisíc, pravděpodobně patříte k uživatelům, kteří hardwaru opravdu rozumí.

Takže lidi co mají doma grafiku za 5000.- a vůbec neuvažují o dražší z jakéhokoliv důvodu jsou prostě podle pána redaktora hlupáci ?
Naopak má tam být že patříte k movitějším uživatelům nebo těm kteří už neví za co by utrácely,obyčejný smrtelník bude šetřit na něco rozumnějšího i kdyby byl počítačový maniak.

febrik
febrik
Level 21 Level 21
11. 3. 2011 06:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @jarod72pm: Ber to tak, že tuhle grafiku si koupí fajnšmekr, těžko si jí pořídí nějakej moula do kancelářského PC, tam nemáš nic o srovnání s lidma, co si koupí levnější grafiku napsanýho :)

common user
common user
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechcem byt nejaky hnidopich ale mohli ste tam dat nejaku 260/280 Nvidiu resp ekvivalenty radeon aby bolo jednoduchsie priamo porovnat vykonnostny narast co by clovek kupou takejto karty ziskal. Ja osobne mam momentalne 260GTX co som kupil ako nudzovku kym som cakal na Fermi

štanda
štanda
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neskutečné! Crysis na plné detaily v plném rozlišení a plynule! další meta zbořena :)

danco
danco
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to mna by viac zaujimalo ako sa spravaju Radeony aj GFX s Vsynch.alebo Supersampling s dopadom na priebeh a min.FPS alebo s nejakym vlastným AA + výsledná kvalita,zátaž CPU a nejaky screen

Reklama
Reklama