Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dfx
dfx
Level 31 Level 31
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
18. 12. 2019 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco ma Ryzen 9 3950X modru farbu v grafe? Mal by byt zeleny aby sme videli, ze Intel zaostava :D :D :D

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dfx 在雪地裡奔跑
在一匹開馬的雪橇上
我們去山上
一路大笑。

短尾鈴上的鈴鐺
使精神煥發
哦,騎和唱歌是什麼運動
今晚有一首雪橇歌。

鈴兒響叮噹,鈴兒響叮噹
一路叮噹!
哦,騎車有多快樂
在一匹馬中打開雪橇。

一兩天前
我以為我會騎
不久,房利美小姐(Fannie Bright)
坐在我身邊

這匹馬瘦而瘦
不幸似乎是他的很多
他進了一家漂流的銀行
而我們-我們快了

一兩天前
我必須講的故事
我在雪地上出去
在我的背上,我跌倒了

一個紳士騎著馬
在一匹開馬的雪橇上
我撒謊時他笑了
但是很快就開走了

現在地面是白色的
年輕的時候去吧
今晚帶女孩
唱這首雪橇歌

剛被纏結的海灣
他的速度是四十
把他拴在一個開放的雪橇上
和破解! 您將帶頭。

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dfx 在雪地裡奔跑
在一匹開馬的雪橇上
我們去山上
一路大笑。

短尾鈴上的鈴鐺
使精神煥發
哦,騎和唱歌是什麼運動
今晚有一首雪橇歌。

鈴兒響叮噹,鈴兒響叮噹
一路叮噹!
哦,騎車有多快樂
在一匹馬中打開雪橇。

一兩天前
我以為我會騎
不久,房利美小姐(Fannie Bright)
坐在我身邊

這匹馬瘦而瘦
不幸似乎是他的很多
他進了一家漂流的銀行
而我們-我們快了

一兩天前
我必須講的故事
我在雪地上出去
在我的背上,我跌倒了

一個紳士騎著馬
在一匹開馬的雪橇上
我撒謊時他笑了
但是很快就開走了

現在地面是白色的
年輕的時候去吧
今晚帶女孩
唱這首雪橇歌

剛被纏結的海灣
他的速度是四十
把他拴在一個開放的雪橇上
和破解! 您將帶頭。

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 12. 2019 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dfx Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Třeba to dělá schválně, aby se naplno projevila jistá míra idiocie, třeba je zvyklý, že nejlepší je vždycky Intel, tak mu to ujelo. Každopádně článek byl na Obra nečekaně realistický. V Horních Uhrách nejsou weby, kde byste se vyřádili? :-)

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Tak vies Danito, v Hornych Uhrach sme na tom v mnohych oblastiach lepsie a nie ako Ty, zebrak spamujuci diskusie zo svojej preprdenej garzonky, cakajuci na socialku a spamujuci diskusie :lol:

XeZ
XeZ
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Nie sú, ale tuto bratia Švédi píšu prekvapivo zrozumiteľne :)

brambora81
brambora81
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dfx to je naschval aby to vypadalo ze intel je furt TOP :D nevim kolik za to dostal :D ale je to trapne a neprofesionalni

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@brambora81 On je spis pacient.. kdyz se obcas odvazi napsat neco do nejake diskuse, tak jednou napsal, ze je zastancem "top"..obrik = top = malej jarda. A kdyz tu pak recenzuje 3950X, kde lepsi "top" momentalne neexistuje, tak ji neda ani bronzku :))

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 12. 2019 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten procesor vypadá slibně nedávno mi ukradly pc kde jsem měl R 2600 byl jsem s ní spokojen ale tento procesor mne nahlodal koukal jsem na něj na aliexpress a s dopravou za 3000,- je to báječná cena desky ho mají v podpoře dokonce i malá Asus Prime A320l-K/csm a do konce příštího roku bych na něm vydržel a pak žel do nového Zenu. Řekl bych že i recenze zde byla ok tak nechápu ty ke.i tady o tom jak je to trapné a neprofesionální no vydíte mne to pomohlo se rozhodnout takže za mne díky. :idea:

dakuhonoo
dakuhonoo
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. Tak kašli na malú A320 a kúp si niečo, na čom uživíš aj ten Ryzen 4000, keď budeš robiť upgrade, nie?

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 12. 2019 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dakuhonoo Mám rád ITX počítač takže jsem omezen deskou a momentálně i finančně takže proč pak rovnou nekoupit komplet novou revizi všeho,přeci jen u intelu to tak funguje noví procesor rovná se téměř 100%ní vravděpodobnost nových desek krom toho počítač zkončí u někoho v rodině tak mne to most nevadí.

keistown
keistown
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za prve, jak je to dlouho co i5-9600K stal naprosto trapnou castku za 6c/6t s dost mastnym priplatkem za unlock a Z chipset.
Za druhe, z tabulky prumernych fps to skoro vypada jako by byla i5 na urovni 8c Zenu, z tabulek s 1% low a 0,1% low pak jde krasne videt kde je realita 4c/8t a 6c/6t cpu. Asi tady hodne zalezi na uhlu pohledu. 8)

filip800
filip800
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde presne sa dá seriózne kúpiť ?
Aby neprišla nejaká haraburda

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
18. 12. 2019 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím přeměřte ty Zeny ve spotřebě !. Doma sem naměřil 89W u 3700x. Obr tu má 96W u 65W modelů... :!: připadá mi to: Intel trošku ubereme a amd přidáme a rozdíl už nebude tak velký :!: na tomto webu bych se tomu nedivil... Ano je možné že v nějaké desce ten limit 88W může být překročen, ale že by to i na jiných deskách s jiným Cpu vycházelo stejně nad těch 88W tomu už nevěřím.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
18. 12. 2019 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy treba Aliexpress 2660 czk + freeshiping :)

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
18. 12. 2019 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik nevim jak novejsi ryzeny, ale muj ryzen 1700 pokud bezi na standartnim taktu, pri spustenym prime95 dle HWmonitoru bere dost presne 65w. Pri OC na 3.9ghz nejakych 135w cca.

Akulacz
Akulacz
Level 3 Level 3
19. 12. 2019 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @Maxik: Ale to bude s vypnutým PBO ne? Má 2600 -0,1V papá cca 58W při 3625MHz all-core a 60-65°. Se zapnutým PBO by 65w verze měli jet do 88w při vyšších boostech, což někdy dá skoro srovnatelný výsledek s manuálním přetaktováním...

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
19. 12. 2019 03:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zarážející je to tařka nulové přetaktování, asi fakt nejhorší kvalita čipů.
Kde jsou ty časy kdy se daly taktovat i takovéto "šmejdky" - Athlon X2 2,2Ghz bez zvyšování napětí na 2,8Ghz a jak to fičelo :idea: .
Na druhou stranu je výkonu relativně dost, sám svoji 3600X netaktuji, stačí stock výkon s PBO. Ale už to prostě není ono kdy přetakt byl možný a hlavně zábavný. Navíc klasicky v BIOSU kde na to každý neměl. Dnes jsou sice na tuto činnost ultrajednoduché nástroje ale k čemu jsou když hw jaksi nedovoluje :roll:

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
19. 12. 2019 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Nieje to zarazajuce, ked sa na to pozries z pohladu pouziteho vyr. procesu. V starych dobach islo lahko taktovat preto, lebo vyrobny proces to dovoloval. Nebolo tolko zmetkov, rozne kvalitnych CPU a vyrobanebol a taka draha/narocna. Takze si mal v podstate jeden CPU a zneho si len umelo vyrabal pomalsie CPU. Pravidelne sa stavalo, ze vyrobca predaval vykonne CPU v obale ovela pomalsieho, lebo nemal dostatok zmetkov/horsich CPU, kedze z tych njavykonnejsich(najdrahsich) sa predava njamenej kusov.
Dnes je to skor naopak, vyrobcovia maju problem najst dostatok CPU, ktore by zvladali dostatocne vysoke frekvencie.
Tie doby ked som pretaktoval 166 MHZMMX pentium na 233MHz alebo PIII Tualatin z 1300 na 1730. Nebodaj C2Duo e4300 z 1,8Ghz na 2,8 Ghz bez najmensich problemov su davno prec.
Z druhej strany uz ani nemam potrebu, lebo vykon CPU tak narastol, ze co chvila 8-rocne CPU mi stale vykonovo staci. Budem ho menit skor preto, ze mi odide MB.

Akulacz
Akulacz
Level 3 Level 3
19. 12. 2019 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Kde jsou ty časy kdy mi slot1 Celeron 300 běhal přez 500mhz
Dnes mi spíš přijde že díky vylepšené správě napájení se dá lépe ladit výkon a většina CPU už jede na limitu toho co zvládnou. Dříve to výrobci takto neuměli a raději nechávali velkou rezervu aby celá várka zvládala co má.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
19. 12. 2019 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Ty časy jsou tam, kdy byly procesory tak drahé, že se je taktovat vyplatilo. Dnes už je doba jiná. :wink:

achjojik
achjojik
Level 1 Level 1
19. 12. 2019 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc nerozumím tomu srovnávání s i5 9600K. V nabídce Intelu tomuto šestijádrovému Ryzenu spíše odpovídá (i frekvenčně) procesor i5 9400F, který, světe div se, stojí v Alze 3999,-.
Tím nechci říci, že by byl ten Intel lepší, jen to, že by bylo objektivnější srovnání s ním.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
19. 12. 2019 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@achjojik i kdyz ho budes porovnavats 9400f ktery budiz stoji 4000 czk, tak kdyz si objednas ryzena 3500x z ali tak tam stoji 2600 a doprava zdarma, navic pravdepodobne bude k sehnani i levnejsi am4 deska..

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
19. 12. 2019 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik Zapominas na DPH!
Ali ti to posle za zakladni cenu a pokud budes mit smulu, tak ti tady na celnici domeri DPH, takze +21%.

achjojik
achjojik
Level 1 Level 1
19. 12. 2019 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik V článku se kalkuluje s cenou 4 tisíce. Ale na tom přeci až tak nesejde. Jde o to, že ta 9400F za 4 tisíce by byla ke srovnání s tím Ryzenem lepší, než 9600K za 6,5 tisíce.
Jinak desky se mezi platformama až tak nelišej. Nejlevnější AM4 deska je v Alze jen o stovku (cca 7 %) levnější, než nejlevnější deska pro tu 9400F.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
20. 12. 2019 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @Redmarx: to mas pravdu a i ten intel si muzes koupit na Ali za min to je fakt, ale ze Dph platit nebudes je slusna sance, zvlaste pokud to objednas bez chladice a bude to jen maly balicek tak uvazuju ze si tam vezmu 3700x takhle :)

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
19. 12. 2019 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..na hry by to chtělo spíš 8 nebo 10 bez SMT.

6 je málo, tohle už bylo i testované jinde a 8 je minimum (nebo 6 co má 12 vláken).

Ale jako, když tohle uspěje, tak se možná dočkáme i těch 8 a 10 jádrových kousků.

Akulacz
Akulacz
Level 3 Level 3
19. 12. 2019 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Tak dost záleží s jakou grafikou se to bude párovat. Pokud se k tomu koupí nějaká 570-590 nebo 1660 tak u nejnovějších her budou stejně muset jít detaily dolů a těch 6 jader by mělo stačit... Pokud bych měl v plánu nějakou 5700/2060 a výše už bych stejně koukal po jiném procesoru.
A to na nás chystají lepší verze smt jako třeba 8c/32t...
Tyhle čipy budou asi hodně defektní, takže při použití smt nebudou dosahovat dostatečných taktů, nebo může být defekt v části mající na starosti smt

Maňo
Maňo
Level 1 Level 1
20. 12. 2019 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pre porovnanie môj core i7 4930k pretaktovaný na 4,4GHz dáva v cinebenchu R20 len 2480 bodov a keď mu vypnem HT tak len 1908 bodov. Strašná bieda to je.
Dnes na hry bohate stačí takto lacný procák a radšej kúpiť poriadnu kartu.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
21. 12. 2019 03:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

aa hned se smejete - "Ideální počet jader pro hraní je osm" - Intel vic nema, tak je to halt idealni pocet jader, zadny smt ani ht, proste 8 jader staci kazdymu :) kde jsem to slysel, jooo, ze 4 jadra stacej kazdymu :)

a ten retardaovanej argument , ze vyvojari her jsou pozadu, tak to je snad jasny, vyvoj hry tvra ROKY a to ze AMD ted drti intel se projevi se zpozdenim. a kdo ma doma 8/16 procesor tak ho teprve za rok dva oceni.

je aspon hezky ze uiznal ze je to dobr akoupe do super levnyho PC, ale to je spis takova klicka, ukaze nam jakoze AMD az tak neni jeho nemesis, ale na necem co nedava skutecny smysl kdyz si stavite herni PC.

ja uz fakt nevim, proc, ja se ptam proc, je to fakt nutny? :)

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
21. 12. 2019 03:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Hra není hromada procesů, které běží vedle sebe a dají se efektivně rozložit na jádra, ale řada po sobě přesně jdoucích operací, které se těžko rozebírají do více vláken. Tudíž ani v nejbližších letech nečekám velké změny. Jestli chcete pouze hrát, je šest nebo osm výkonných jader dostatečný počet na ještě dlouhou dobu."

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
21. 12. 2019 03:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek co je to za kravinu? ve hre mate tisice veci co lze paralelizovat, ale ted je to rucni drina a je treba vyvinout nastroje, ktere diky stagnaci intelu NEMAME a ted kdyz amd totalne zmenilo scenu je treba je vyvinout.

hra jsou tisice drobnych vypoctu, ale muzete je efektivne rozlozit , protoze kdyby ta debilita byla pravda, tak proc by mel intel 4 jadra tolik let? nikdo to nevyuzil? to pochybuju a vime ze to tak neni, hry to umi.

placani ze mene je lepe, to je fakt zoufaly a ubohy.

a achybi test v dosboxu, tam by tenhle levnej procesor asi pokoril kdejaky intely :)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
22. 12. 2019 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek nesmysl, od čtyřjader uplynulo hodně vody a stále je nutné mít vysokou taktovací frekvenci hlavního jádra od kterého se odvíjí potom ty boční, třeba na fyziku. Kdyby to bylo tak snadné jak si myslíte tak se nikdo u Intelu ani AMD nebude namáhat s co nejvyšším jednojádrovým boostem :idea: :wink:

filip800
filip800
Level 1 Level 1
21. 12. 2019 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek Jo, Opica hadzajuca sipky do denneho kurzoveho listka, vyberie lepsie zapasy ako najlepsi bookmaker. Matematicky model na to nie je !

filip800
filip800
Level 1 Level 1
22. 12. 2019 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek @DDR0: To patrilo k príspevku nižššie

ponite
ponite
Level 1 Level 1
25. 12. 2019 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kurzové sázení - Basketbal - remízy - Velmi spolehlivé informace

http://cevese.blogspot.cz/

Reklama
Reklama