Recenze ASRock Arc B580 Steel Legend 12GB OC. Bílá neznačí kapitulaci
i Zdroj: ASRock
Grafické karty Recenze Recenze ASRock Arc B580 Steel Legend 12GB OC. Bílá neznačí kapitulaci

Recenze ASRock Arc B580 Steel Legend 12GB OC. Bílá neznačí kapitulaci | Kapitola 18

Jan Pánek

Jan Pánek

83

Seznam kapitol

1. ASRock Arc B580 Steel Legend 12GB OC 2. Konstrukce karty 3. Testovací sestava 4. Counter-Strike 2 5. Borderlands 3 6. Destiny 2 7. Watch Dogs: Legion 8. Black Myth: Wukong 9. Cyberpunk 2077 10. Forza Horizon 5 (RT) 11. Cyberpunk 2077 (RT)
12. Watch Dogs: Legion (RT) 13. Star Wars Outlaws (RT) 14. Black Myth: Wukong (PT) 15. Produktivita a syntetické benchmarky 16. Provozní vlastnosti 17. Shrnutí Full HD výsledků 18. Shrnutí QHD výsledků 19. Shrnutí 4K výsledků 20. Uživatelské prostředí softwaru 21. Závěr

Grafická karta s čipem Intel Arc B580 už je solidním pokusem o proniknutí Intelu na trh s grafikami. Má dostatečný výkon, vyšší kapacitu VRAM, ale trápí ji cena.

Reklama

Hraní na QHD rozlišení

Zde naleznete souhrn herních výsledků podle testovaného rozlišení. První graf velmi přesně vystihuje výkon jednotlivých karet proti sobě, výsledky jsou v procentech, díky čemuž má každá hra stejnou váhu. V průměru jsou zahrnuty hry využívající rasterizaci, ray tracing i path tracing, takže zde vidíte výkon karty pro všechny možné situace. Výsledky lze chápat tak, že nejvýkonnější karta současnosti má cca 100 % a vy se díváte na procentuální výkon ostatních karet proti této nejvýkonnější.

V následujícím grafu jsou výsledky při daném rozlišení, ale jen ve hrách s rasterizací. Také jsou v tomto případě výsledky uvedeny v fps, takže si můžete udělat lepší představu, jak si karta průměrně povede v širokém spektru her. Použití fps má však nevýhodu, že hry s vyššími dosaženými fps mají vyšší váhu při počítání průměru.

Zde platí to samé jako pro graf výše, jen zde uvádíme pouze hry s ray tracingem a path tracingem. Porovnání grafu výše a níže vám ukáže obrázek, jak si grafika vede v obou kategoriích a zdali je v jedné z nich silnější než v druhé.

Poslední graf ukazuje poměr ceny a výkonu, tedy cenu za fps. Testy s rasterizací a testy s ray tracingem zde mají přesně poloviční váhu, takže výsledek odráží oba způsoby využití karty, nejsou zde však zahrnuty testy produktivity, pouze hraní. Typicky zde vyjdou nejlépe karty nižší třídy, dnes je běžné, že ty mají díky nízké ceně tuto metriku nejlepší, ale zase často nedosahují dostatečných fps. Tedy čtení v tomto grafu není o najití úplně nejvýhodnějšího modelu, ale o porovnání více zvažovaných grafik mezi sebou a zvážení, jestli se příplatek vyplatí za vyšší výkon a trošku horší poměr ceny a výkonu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama