Zpět na článek

Diskuze: Intel Core Ultra 7 270K Plus: Arrow Lake Refresh za dobrou cenu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2026 11:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je zřejmé že se Intel zaměřuje na firemní sektor, kde je mnohem úspěšnější než AMD. Protože má velký multijádrový a jedno jádrový výkon. Skvělé provozní vlastnosti. To sice možná hodně lidí kouká do Alzy na prodeje, ale korporáty nakupují procesory přes partnery. U nás třeba není ani jeden CPU od AMD, a ani její grafika. 😂 Další využití vidím pro náročné hráče ve 1440p a 4K rozlišení, ve 4K je samozřejmě Intel taky zmatelně lepší. Jenže proč by to kupovali hráči když je to mrtvá platforma...

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 4. 2026 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk v retailu uz je intel defakto neprodejny, jsou vetsinou radi ze se v zebrickach prodejnosti na eshopech dostavaj do TOP10 v jednom maximalne dvouch modelech.. tuhle byl nekde clanek o tom ze jenom 9800X3D se prodava mnohonasobne vic nez vsechny intel dohromady :) Intel si to samozrejme kompenzuje v OEM kde se snazi stale uplacet kde muze.. Tam nikdo neresi zda je neco prejmenovanyho nebo ne, protoze 99% kravataku vubec nerozumi tomu co pohani ty jejich firemni pocitace

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 4. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "v retailu uz je intel defakto neprodejny, jsou vetsinou radi ze se v zebrickach prodejnosti na eshopech dostavaj do TOP10 v jednom maximalne dvouch modelech."
krásná věta, nemohu jinak, než souhlasit, když je taková situace ve většině shopech na internetu.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 4. 2026 01:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Na RYZEN 7 9850x3D jsem taky koupil novou desku, pokud to chceš vymazleny. Bohužel MSI B650 Tomahavk nic moc na takový dělo, na CPU 7800x3d to byla výborná deska. Hráči Intel kupovat nebudou i když je to lepší, bo marketing AMD je velmi agresivní. Cože ty máš levnej Intel, tak to raději chod kanálama😀💩 Dit je to mrtvá platforma, topí a žere W. Ale přitom je CPU Intel Core Ultra 7 270K Plus minimálně na 3-5 let. A jak říkám, dle mého je Intel na 4K o něco lepší jak předražený AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 4. 2026 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk otazka je kdo si to na 4K koupi, vetsina lidi co stavi kompa na 4K hrani moc nesetri vemou grafiku aspon za 15tis+ a ze by takovej clovek nak vyrazne setril na dalsim HW si nemyslim.. Vetsina lidi veme AM5 platformu a nakej x3D procak aby meli i lepsi minimalnni FPS.. coz je stale domena prave techto procaku.. neni to jenom o prumernych FPS

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 4. 2026 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka honziku ted kasli na procaky, je cas na dmg control, alza ma v tvem oblibenem topu 7 nvidii...

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 4. 2026 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 ja vidim v TOP10 hned tri zastupce 9070XT z toho jedna na druhem miste :) to rozhodne neodpovida tomu vasemu zdejsimu folkloru o tom ze Radeony nikdo nekupuje :)

Poruba78
Poruba78
Level 33 Level 33
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 06:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka " přeneseném významu se dnes slovo „folklór“ používá i pro ustálené zvyklosti v určité skupině lidí " Takze jediny kdo tady vytvari folklor jsi ty a to tvoje prirovnavani zebricku z Alzy,ktery vydavas za celosvetove meritko prodeje.To ze se radeony neprodavaji je realita a ne folklor,viz vysledky gaming divize AMD. A 94% je přímo drtivá nadvláda a opírat se o žebříček z českého e-shopu 😁😂 Dobře,tak tedy jinak,proč mají nejhorší výsledky za poslední roky? Tvrdí to samotné AMD, ledaže by nevzali v potaz žebříček z Alzy,to by hned měli 70% procent a zla nVidia by ostrouhala.Ovsem co je mi záhadou, proč si jednu 9070xt nekoupíš a nepomuzes tak milovaným Radeonum v té nerovné válce s nVidii

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 08:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka hezky sis počkal 10 dní, aby tam nějaké zase skočili, a i tak je 5070 ti pred nima :D každopádně to není místní "folklor", ale celosvětový. jak už ti psal kolega, oficiální finanční výsledky v gaming sekci od AMD jsou velmi slabé a AMD nemá problém napsat narozdíl od tebe, že se radeony prodávají hůře přímo do finančního reportu, děkujeme.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 RTX 5070Ti je na 2 a 10 miste, 9070XT je na 3,6 a 8. To mi jako totalni nadvlada zelenych opravdu nepripada :)

moD
moD
Level 29 Level 29
13. 4. 2026 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 A co tak smarty a tsbohemia v top samé nvidie 😁

Takže totální nadvláda karet Nvidia nad kartami AMD, ale jen hlupák Belka tam vidí něco jiného a proto má měsíční ban na svethardware.cz za šíření lží 🤥

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 11:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 na TS bohemia je to viditelne bugnute :) v zakladu pokud kliknes jenom na graficke karte, ukazuje to na 1. miste 5090 coz je nesmysl.. Pokud kliknes manualne na tlacitko "nejprodavanejsi" seradi se zebricek uplne ale uplne jinak.. okamzite se ti na 2 a 5 miste objevi 9070XT :) Nejlepsi 5070Ti je okamzite az na 6. miste coz jenom ukazuje ze i zde se 9070XT prodava mnohem lepe jak 5070Ti, stejne jako na ALZE, stejne jako na Heurece (zde v TOP10 jenom jedna 5070Ti ale 9070XT zde ma hned 3 zastupce) a stejne jako na Nemeckem Amazonu a stejne jako na Nemeckem mindfactory.de :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
13. 4. 2026 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Vubec nechape jak funguje Lugis box, tak je to marny mu vysvetlovat princip fungovani zebricku na eshopech 🤣

TheCenda
TheCenda
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka No, ono je tak nějak úplně jedno, co vidíš nebo nevidíš v žebříčku na alze, když se podíváš na celosvětová čísla... :)

Z dostupných dat (hlavně Jon Peddie Research, citovaných např. Tom’s Hardware apod.):
NVIDIA: ~92–95 % prodaných kusů
AMD: ~5–8 % prodaných kusů
(Intel ~1 %, pro úplnost)

Nejnovější čísla (Q4 2025):
NVIDIA ≈ 94 %
AMD ≈ 5 %

🔢 Přepočet na procentuální poměr kusů

NVIDIA : AMD ≈ 94 : 5
Po zjednodušení:
≈ 19 : 1

na 1 prodanou AMD kartu připadá ~19 NVIDIA karet

BTW, co se stalo s mindfactory? tam se ti to teď nehodí do narativu tak jsi je přestal zmiňovat?

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheCenda ja se bavim o retailu, kdyby to bylo podle tebe tak se AMD grafiky nedostavaji ani do TOP10 natoz do TOP3 kde jsou vsude posledni mesice doslova stalici.. 9070XT se ted dlouhe tydny drzela na alze i na prvnim miste.. Furt resis nakej global ale ja vzdy resil prodeje v retailu v CR repsketive v sousednich statech jako je treba Nemecko coz je nejvetsi ekonomika EU a hodne to taky vypovida to jak kupuji bohatsi lidi v EU v retailu grafiky.. a vsude se prodavaji grafiky od AMD velmi dobre rozhodne ne tvych 5% to je totalni kravina.

moD
moD
Level 29 Level 29
14. 4. 2026 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheCenda A pokud přijdeš s argumenty, je z toho omezení na retail, spiknutí, podplacení OEM trhu a jiné lži Banánoveho Džona. 😂🤣

TheCenda
TheCenda
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2026 01:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Takže to, že na alze je jedna karta v top 3 mění na faktu, že se na jednu kartu od AMD ve světě prodá 19 karet od nvidie přesně co podle tebe?

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2026 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheCenda ja ale neresim svet ja orimarne resim ceskej Retail,

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 4. 2026 21:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka To asi jo, ale vybírají to podle testů na FHD 🤣

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2026 11:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Počkat, to pane Bělko popíráte špatné finanční výsledky v oblasti gamingu napřímo od AMD?
Nvidii rostou (geforce), a AMD padá (radeon) a doby, kdy AMD měla 2000+ milionů z gamingu a decentní market share 30% jsou dávno pryč.
Smarty, tsbohemia ukazují zelenou nadvládu., alza reportuje počty prodaných kusů, které taky potvrzují zelenou nadvládu, kdyz si člověk vyjede všechny edice, tedy i ty, co jsou vyprodané, zatímco AMD se alze nějak nedaří vyprodávat, a to dodáva na trh 10x méně čipů pro AIB.. zajimavé.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 4. 2026 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 nejsem Bělka ale Belka :) uz si to zapamatuj :)

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 4. 2026 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka jistě pane bělko :)

moD
moD
Level 29 Level 29
21. 4. 2026 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 😁🤣

TheCenda
TheCenda
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 4. 2026 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Běrtík11?

Hell is other people
Hell is other people
Level 37 Level 37
21. 4. 2026 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Ty by sis mohl Bělko pro zmenu zapamatovat co ti tady kazdy rekne a ne furt dokola lhat a vymyslet hovadiny, ktere ti tu ostatni vysvetli. Nebyl bys alespon za uplnyho troubu.

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 4. 2026 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell is other people Ale on nevymýšlí hovadiny, on přece řeší přesně specifikovaný segment trhu, tu český retail, tu Mindfactory retail, tu Heureka retail apod. 😃 Já zase občas řeším papuánský retail, konkrétně tržiště v Port Moresby, kde vládnou Nvidie, a to zase nebere on 😃

HEAD
HEAD
Level 5 Level 5
25. 3. 2026 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neni nahodou 300dolaru/euro cca 7600KC?Kde OBR vzal tech 9tisic?To asi uz pocita s ceskou "extra" marzi nebo nevim.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 3. 2026 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD k dolarovy MSRP cene musis pricist CLO + DPH

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
26. 3. 2026 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Jaký clo? :-) ... To je tak když zase víš kulový Honzíčku viď :-)

moD
moD
Level 29 Level 29
26. 3. 2026 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Bože ten je hloupý jako Bertik11 😁🤣 Že prý CLO 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 3. 2026 07:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moD ano clo vetsinou se dolarova cena vynasobi 1.1 nasledne vynasobi 1.21 a pak se to prepocte kurzem na ceske koruny.. v tomto pripade 300x1.1x1.21x21.2 coz aktualne dela neco lehce pres 8300,- takze cena na alze celkem odpovida. Rozhodne to neni 7600,-

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
27. 3. 2026 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Akorat ti do toho vypoctu nesedi to, ze cla na CPU jsou 0% 🤡

Tvl si neumis najit zakladni informace a budes tu porad jenom lhat. Nauc se, ze opakovana lez se nestane pravdou jenom protoze to tak ty chces. 🤣

A nastuduj si konecne ten Luigis box a nemel tady furt lzi ohledne zebricku na Alze. Vis o tom jako o vsem totalne kulovy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 3. 2026 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant pokud se podivame do historie, HW nikdy v EU nestal stejne jako v USA tedy dolarova cena jenom prepoctena dle aktualniho kurzu vzdy je vyssi.. takto to proste pocitat nejde. Nehlede na to ze vyrobci HW delaji obcas i to ze dolarova MSRP cena je stejna v EURECH ovsem Euro melo vzdy vuci korune horsi kurz tj vychazelo to draz... Vyrobci taky davaji pro Evropu MSR cenu o neco navysenou, protoze v EU je zakonem dana delsi zaruka nez jsou zakony v USA, takze i toto se musi v koncove cene projevit.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
27. 3. 2026 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Bla bla bla ... Svojí blbost neokecáš, žádná cla na CPU nejsou, nebavíme se o tom, že se běžně počítá USD/EUR v poměru 1:1. Než abys přiznal, že jsi zase za hlupáka, budeš raději plácat další a další hovadiny. A se zárukou to nemá nic společného, Intel dává 3 roky celosvětově.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 4. 2026 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant ja ti jenom rikam ze HW se v cechach nikdy neprodaval za cenu stejnou jako v USA, vzdycky to tu bylo o neco drazsi..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
12. 4. 2026 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Opakovaná tvoje lež se nestane pravdou jenom protože si to přeješ. Sám jsi napsal, že se k ceně CPU připočítává clo (viz tvoje "ano clo vetsinou se dolarova cena vynasobi 1.1") a já ti říkám, že se clo nepočítá.

Rejpal
Rejpal
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 4. 2026 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka ... vůbec netuším co vás žene se s těmi dementy vůbec vybavovat. Ať mají svoji pravdu a hotovo... ;-) To jaký ma kdo HW je přeci totální p*čovina.

Hell is other people
Hell is other people
Level 37 Level 37
26. 3. 2026 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Vis jak to mas s matematikou a procenty? Uplne bych se byt tebou do takove operace nepoustel. 🤣 Jak se doberes tech 9 litru? 🤣🤡

Hell is other people
Hell is other people
Level 37 Level 37
26. 3. 2026 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD Jasne ze jo. Jenom mame specificky trh a dostaneme za tu cenu lepsi kusy. 🤣 /s

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
26. 3. 2026 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD Tak ja jsem ho videl v nemecku vsude kolem 350E, takze 8500 Kc ... coz je cena, se kterou cely test pocitam

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
26. 3. 2026 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Však ten procesor máte na stránkách vašeho sponzora za 8 299,- ... K 9 litrům to má celkem daleko. To je jak zaokrouhlování podle Belkovi učebnice matematiky pro zvláštní a pomocné školy. :-)

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
27. 3. 2026 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Super cena, do vcera vecer je jeste Alza nemela, takze jsem se nemylil s cenou, hodne pod 9000

Reklama
-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 3. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No když to budou dávat k cereáliím, tak to třeba někdo využije.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 35 Level 35
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autore, pěkná recenze, bohužel něco chybí - porovnání jak si vedou proti Raptorům. Z minulých testů to nebyla žádná sláva, hlavně herní výkon. Když se dá 14700K bez HT s TVB +2 tedy takt 5700 a boost na 5800 tak už je to hodně silné cpu (i s omezením napájení na 280 mAh). Aplikační výkon je díky Skymont e-cores hodně pěkný, ale je otázka zda překoná herně dobře nastaveného Raptora.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
25. 3. 2026 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Test kde někdo srovnává Arrow plus s "dobře nastaveným Raptorem" si musíš udělat sám. Z logiky věci asi každý bude testovat CPU za stejných podmínek. Nevím proč bys měl Raptora "dobře nastavit" a Arrow nechat v dafault.

On snad nejde "dobře nastavit"?

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 35 Level 35
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 3. 2026 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Jde o to že by to ukázalo zda došlo k pokroku a do toho srovnání se evidentně moc nechce - a dá se uhodnout proč.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
25. 3. 2026 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Tož nikdo nebude dělat test podle toho jak ty máš nastavený svůj Raptor proboha. Pokrok vůči Raptoru tam samozřejmě je. Pravděpodobně máš na mysli efektivitu.

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2026 09:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Máš pravdu. Kdybych to nastavil a otestoval já, tak to bude mít podobný herní výkon i ve full HD jako 9800x3d. Pro lidi co mají High endové komponenty a hraji ve 4K se vyplatí Intel i se základním nastavením, bude lepší jak Ryzen. U Intel je jedna velká nevýhoda: mrtvá platforma! A taky velmi špatný marketing. Potom to nezachrání ani velmi výhodná cena.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
6. 4. 2026 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Hlavně prosímtě nic netestuj, respektive pak nezveřejňuj

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 4. 2026 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Nemusiš mít strach, nebudu. Intel nikoho nezajímá. Raději podpořím RYZEN, za to sou prachy🤑

Bertram
Bertram
Level 34 Level 34
25. 3. 2026 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Co se týče produktivity, tak CU7 270k Plus je na to mnohem lépe než 14700k. Herně jsou zhruba na stejné úrovni s tím, že nové CPU jen mírně zaostává.

Jan Mach
Jan Mach
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejne bych neslavil předčasně..Myslim ze ta cena na pultech nebude takova jakou ji prezentuje intel do recenzi kvuli pomeru cena/vykon... Je skoda ze se PCT chvasta defaultem ale "jen" ramky dali do xmp...proc proboha nejste svetovy a neudelate v grafu default a dalsi radek oc ram jako to delaji ostatni at je to fer a da se Vas vysledek aspon castecne porovnat s ostanimi recenzenty?

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 35 Level 35
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach XMP je základ. Za ten se dá považovat oficiální max podporovanou frekvenci dle cpu. Ten má správně v testu nastavené na 7200 MT/s. Tedy žádné "oc". Jen to co procík podporuje.

Nedos
Nedos
Level 39 Level 39
25. 3. 2026 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach Intel ohlásil 10% zdražení všeho, takže ta cena ještě poroste.

Reklama
Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
24. 3. 2026 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych viděl souboj Nova Lake vs Zen 6, akorát už Intelu nevěřím, že vypotí něco jinačího než další refresh refreshe.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista Nevěříš protože prostě věřit nechceš. Ale to není ani tak problém Intelu než spilše tvůj. Nova určo není refresh Arrow..

Semik
Semik
Level 50 Level 50
24. 3. 2026 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista Ja som zvedavý na koľko generácií vydrží ten nový socket, ked intel vyhlásil podporovať budúce dlhšie. Každému to neni treba, ale u mňa to je o dôvod viac pre kúpu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 3. 2026 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista oni sou na ty refreshe uz proste vysazeny :)

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 37 Level 37
24. 3. 2026 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prakticky mrtvý socket a CPU s 250W hmm a pak se Intel diví kde je.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 17:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa mrtvý socket to bude, až pod tou 270k zemře deska, do té dovy bude rozhodně žít.. Kolik si tipnem 10-12let??

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 4. 2026 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan rozhodne je mrtvejsi nez AM5 ?:)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
6. 4. 2026 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Nevím jak moc změřit úroveň “mrtvosti”. pokud dám do desky CPU a nechám ho tam 10let, je mi pak asi jedno jak dlouho se vyrábí desky s tou paticí ne?

André Philippe Schwarzkopf
André Philippe Schwarzkopf
Level 25 Level 25
24. 3. 2026 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chybi me vykon/wat efektivita protoze napalit intel umi(spotrebu) na 5-10sec vykon pak zpomaleni. a chybi test kdyz to bezelo hodinu na max vykon jaka je realita!

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@André Philippe Schwarzkopf Určitě takový test najdeš hledej šmudlo. Třeba u 250k je to něco okolo 155-160W Takhle to pojede třeba týden v kuse

Reklama
Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
24. 3. 2026 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyzerá to dosť zaujimavo v podstate 250k+ za cenu 9600X je rýchlejšia ako 9900X pri produktivite aj hraní a 270k+ je rýchlejšia ako 9950X v produktivite a je na tom rovnako ako 7800x3d v hraní.V podstate AMD má umierajúce 9000 x3d inak je všetko nepredajné 😁

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2026 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jo umiraj. mně umřel 9800x3D za rok a dva měsíce. A za měsíc a půl mě umřel ryzen 9850x3d. Pokaždý stejný průběh, najednou se začne počítač občas zamrzávat. Ale pak je to pořád. I když předtím fungoval bezchybně. Naštěstí to rychle vyměňujou kus za kus, nebo dobropis.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
29. 3. 2026 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Preto by som išiel do 7800x3d na am5 ale kedže mám intel(14700kf) tak som v pohode 😁

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2026 14:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel 7800x3D jsem měl taky, ten aspoň se nerozbil. Prodal jsem ho kamarádovi a ten už celkem 2,5 roku funguje bez problémů😀 Pokud máš takto výkony procesor tak vůbec bych žádný upgrade neřešil. Počkal bych na novou generaci od Intelu. Podle mě jdou teďka lepším směrem, než AMD. Ale zase ta moje deska má vydržet i zen 6 což je hodně dobrá výhoda. Mimo jiné CPU Intel jsem dělal návod který přidá ve hrách až 20% FPS.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
29. 3. 2026 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Tiež počkám až na novu generáciu cpu a uvidím potom 😃 Ja pužívam 8p+8e core bez hypertreadingu na b760m doske aspoň to menej žere ale furt vela oproti takej 7800x3d pri gamingu 😁

Hakaluk
Hakaluk
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 4. 2026 01:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ja zase pužívam na hry 8p+6e core bez hypertreadingu na Z690. Přidává to hodně FPS :-) A moc to nežere W

vojpet
vojpet
Level 14 Level 14
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě srovnání ve hrách s X3D CPU. Tam by mohlo mít AMD výhodu.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 14:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojpet Ano tam výhodu mít bude, na tom ale asi není nic moc zajímavého (nečekaného).

GaGy
GaGy
Level 36 Level 36
24. 3. 2026 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesory Arrow Lake Plus jsou postavené na křemíku B0, ale ve steppingu 2, za dva roky se nic nezměnilo. 

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Co se reálně změnilo najdeš všude kolem v recenzích. Pokud se nic nezměnilo, tak to asi .... zase selektivní slepota??

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 3. 2026 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Nic se nezmenilo na kremiku samotnem, proste jde o jen preznacene 2 roky stare cipy ... ktere se neprodaly, jine frekvence jadra a rychlejsi pameti zvladal i puvodni Arrow Lake, ale proc ne, dulezita je konecna cena pro zakaznika

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Nemyslím si, že jde o 2 roky staré čipy.
já to chápu tak, že výrobní proces se postupně odlaďuje, takže i identický návrh pak umožní zvýšit frekvence, aniž by narostlo procento zmetků. Frekvence nastavené u 2 roky starých procesorů umožňovaly přijatelnou výtěžnost a dnes podobnou výtěžnost umožňují i výše nastavené frekvence.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Určitě to nemá novější stepping? Dále je otázka, kolik 245k umělo těch 900MHz navíc v komunikaci mezi dlaždičkama.

Taky pokud se nepletu, aby se to dalo nastavit, je třeba ten highend chipset 🤔

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 3. 2026 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Stepping je stejny a podle dokumentu intelu, pri OC se tyhle frekvence daly bez problemu nastavit uz na prvnich arrow lake (dokonce vyssi jeste o 200 MHz), podle me si to jen otestovali, ze to je stabilni a vypustili na trh. Ano, taktovat a menit tyhle takty umi jen Z890

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier No sice tuhle desku asi nemá úplně každý majitel 245k/265k, ale pokud někdo tu možnost ná, třeba teď svůj “starý” Arrow slušně nakopne

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 4. 2026 14:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier vzit dva roky starej kremik co se neprodal, prejmenovat ho a prodavat dal jako neco nového, to chce koule :)

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 4. 2026 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Pokud takový procesor dokáže být nejvýkonnější ve své cenové kategorii, tak proč ne?

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 4. 2026 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy co jim zbejva nez to prodavat pod puvodni planovanou cenou, mozna i seb ztratou, kdyz to posledni dva roky nikdo nekupoval a kremiky se jim kupily na sklade.. proste to prejmenovaly jako novy produkt, ponizili cenu a vydali to "znova" :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
6. 4. 2026 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka možná koukni na ty testy konečně

Reklama
Grew
Grew
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel Core Ultra 7 270K Plus 9000Kc, kvalitni Z890 deska cca 5750Kc, 2x16gb cca 8000mhz ram cca 16000Kc, celkem: 30750Kc. Ryzen 9850x3d 11300Kc, kvalitni B850 deska 5000Kc, 2x16gb 6000mhz ram cca 10000Kc, celkem 26300Kc. Zaklad pc tedy s intelem vyjde o cca 4500Kc vice. Vyhody Intelu: lepsi vicejadrovy aplikacni vykon. Vyhody ryzenu: lepsi herni vykon, mensi spotreba (diky cemuz lze jeste usetrit na chlazeni a zdroji), do AM5 vyjde jeste jedna generace CPU, lepsi cena, pokud se berou celkove naklady za cpu, mb a ram.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 12:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Jestli ty to nepočítáš tak jako "po Belkovsku" aby to vyšlo lépe pro AMD... Ty filuto 🙃

Z čeho soudíš, že 270k je protipól k x3D? Ty by sis takový CPU koupil na hraní?

Kde bereš tu nutnost mít u Intelu ty předražené 8GHz paměti? Ono to neumí 7200Mhz? nebo i 6000? Změřil sis ty rozdíly? nebo chceš jen "hodně utratit za Intel"..

tynyt
tynyt
Level 25 Level 25
24. 3. 2026 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan 270K samozřejmě protipól není, pro většinu domácích aplikací bude lepší volba AMD, ale tak nějak to ilustruje tu marnost dnešního intelu. K tomu si přidej těch 10 % plošného zdražení, které už je Intelem ohlášeno.

Klidně si ten Intel kup. :-)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 15:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Teď jsem si koupil AMD.

tynyt
tynyt
Level 25 Level 25
24. 3. 2026 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan To je pech, co? :-D

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 18:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt ne, malm to vyloženě na hry a Ryzen7600 mně stál 2700kč 😀 Bylo to vyloženě pragmatické rozhodnutí.

Časem koupím za pár babek 7800x3D.

Jinak 250k bych si jako herní na CPU za dobrou cenu představit dokázal. S tím počtem jader má do budoucna nesrovnatelně větší potenciál než třeba 9600x..

André Philippe Schwarzkopf
André Philippe Schwarzkopf
Level 25 Level 25
24. 3. 2026 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew otazkou je jak dlouho ten max vykon intel vydrzi 5-10 sec? :D

LV426
LV426
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě bezva, výkon, teploty atd. Jediné, co to kazí je spotřeba při hraní, zbytečně moc. Já zatím se 7800x3D vydržím a doufam6, že za těch pár let, kdy to bude na výměnu, bude Intel trošku dál zase. Ale na dobré cestě jsou to vypadá.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 12:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 7800x3D je v efektivitě opravdu fenomén. Ten výkon co to udělá za 70W je neskutečný..

250k je ve hrách se spotřebou poměrně umírněný, na(pod) úrovni 9600x, takže docela cajk. To uchladí i plečka za pětikilo

LV426
LV426
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Jo ale ten výkon už tam není takovy6. 7800x3d je až až na dnešní dobu, sice víc topí, ale nežere. Takže čekám co přinese budoucnost..

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo lepší, měřitelně, místy i citelně. Mělo to ale přijít už napoprvé.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 3. 2026 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Nejvetsi problem je koncici platforma, uz jine CPU nikdy nevyjde. Zase ale, pokud si nekdo koupi toto, vydrzi mu to treba 4 roky bez nutnosti upgradu. To ale musi kazdy vymyslet sam.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 12:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Největší problém to je, ale pro ty co mění procesory jako ponožky - ano PCtuneři to beru :)

Běžný uživatel si koupi 250k nebo 270k a vydrží mu to jak dlouho?? 10let? Myslím že z prstem v nose.. každý neupgraduje “z nudy”, je rok 26..

A pak je tu ještě ta prostá možnost na kterou prakticky každý správný AMD fanboy notoricky zapomíná, a to je prostě vyndat procesor i desku a prodat to jako celek 😉

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Souhlasím, předchozí sestava 10 let překonala jako nic. Ale nyní jsem začal se základem na kvalitní desce a mám v plánu 9600x vyměnit.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 13:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Arrow dává opravdu smysl primárně "na práci", tam jak píšeš nikde žádné nároky na nic rapidně nestoupají - 10let v dnešní době naprosto bez problému. I ve hrách bude zrát jako víno, protože ty časem navýší využití jader a zatímco 9600x prostě nemá a jede na doraz, Arrow je má.

Osobně mám taky "nově" R7600 a dám tam 7800x3D.... Až budou "fanboys" pelášit pro 10xxx.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Prý další řada bude spíš 11600X, 11700X, 11800X3D. Já budu pokukovat po 11700X. Ale nebudu spěchat, koupím až přijde jeho nástupce a cena půjde dolů.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Jste se vrátil nebo to mám popletený?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 3. 2026 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Jak popleteny? Nebylo o cem psat, tak jsem nic nepsal ... to je jednoduchy :)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Měl jsem dojem, že jste šel pracovat pro jinou redakci. Nejspíš šum v prostoru.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 3. 2026 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner nene, ale jsem vytizen uplne jinym byznysem, ale hlavne nebylo o cem psat, nic nevychazi ... ted se neco nakupilo

Reklama
Reklama
Reklama