Zpět na článek

Diskuze: Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaky smysl ma delat recenzi na zbozi, ktere je aktualne na konci sveho prodeje a tesne pred uvedenim nastupcu? Zbytecna prace. Prinejmensim GTX980ti uz byla ukoncena vyroba cipu a je dost pravdepodobne ze pro R9 390 plati totez.

ulver
ulver
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bespi Nuz je potrebne dopredat zasoby 28nm takze reklama sa pre asus hodi. Podla mna by sa mali vyrobcovia snazit vyvinut chladice s co najnizsim hlukom a dobrou ucinnostou v zatazi. Skoda ze asus zavrhol 3 slot riesenie z ery HD7970/GTX680. Tie nove strixy mne osobne nesedia.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
18. 4. 2016 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ulver http://www.techpowerup.com/221789/colorful-announces-retail-availability-of-the-gtx-980-ti-igame-kudan

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 4. 2016 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ulver Tak mně ty trojsloty zrovna nesedly. Na provozních vlastnostech nebylo oproti dvouslotům vůbec poznat, že to sežere o slot víc. Spíš naopak.

ulver
ulver
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ulver @Adam Vágner: Podla mna 3slot asus HD7970 DCUII bol na tom co sa chladenia tyka lepsie, ako 2slot asus R9 280X.

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bespi Tak jim to Asus poslal do redakce ať o tom něco napíší... Jim to měli poslat zpět s tím, že cituji "Jaky smysl ma delat recenzi na zbozi, ktere je aktualne na konci sveho prodeje a tesne pred uvedenim nastupcu? Zbytecna prace." By jim toho příště moc nepřišlo. :lol:

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 4. 2016 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen Blbé je, že to nejsou zase tak staré produkty. Minimálně u té GTX 980 Ti je v tom ale Asus nevinně, ta mi tu ležela hodně dlouho, než jsem se k tomu dostal.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 4. 2016 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.hardocp.com/article/2015/12/22/asus_r9_390_strix_directcu_iii_video_card_review/10
mna by zaujimalo, ako to caruju na hardocp, ked so starou i7-3770K taktnutou na 4,800MHz da r9 390 len 388W a pri pretaktovani 431W
tu r9 v zostave dostane 476W :)
gtx 970 tam ma cca 350W a pretaktovana 412W, tu max 335W v zostave
vo svete maju asi bulharske wattmetre ci co
:twisted:
a argument, ze ide o inu zostavu a drivery, neobstoji, +80W pre AMD a -70W pre nvidiu?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 4. 2016 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Hele, u mě je tam celý log z měření v Crysis, AvP i z Bioshocku. Tyhle obrázky odpovídají přesně tomu, co ukazoval wattmetr v průběhu testování na zásuvce:

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/asus-directcu-III-gtx-980-ti-asus-390/boost-390/avp07.png

Hodnoty jsou průměrem z celého posledního průběhu po zahřátí. Jak a s jakým nastavením je to měřené, je v metodice popsané taky (AvP se testuje s nastavením vysoké detaily ve fullHD odsud

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/40435-asus-strix-geforce-gtx-980-ti-a-strix-r9-390-s-dcu-iii-v-testu?start=6

šestkrát po sobě).

HardOCP tu hodnotu získal tak, že "We tested the power utilization at the wall of the entire system without a video card, and with each video card at idle and full load. For full load power and temperature testing we used real gaming, in this case every game we tested. The power supply used in testing is an ANTEC 1200W High Current Pro. Our system is very lean with only one optical drive and one SSD being powered. Total system wattage at idle without video card is 95W."

Ale já jsem ten, kdo má v testu jen nějaká hausnumera a má to blbě, že.

Boha jeho, už jen tohle je perla jak sviňa:

Under full load we had the fans on the ASUS R9 390 STRIX DCIII set to 70%, which held the maximum temperature to 69c. The MSI GTX 970 GAMING 4G had its fans also set to 70% and increased to 74c after overclocking. That means the ASUS R9 390 STRIX DCIII was the more efficient cooler.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 4. 2016 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner pockat, na tvojom grafe ako vidim mas 2 zablesky nad 500W, ktore si vysvetlujes ako?(najma pri sucastnom riadeni spotreby g. kariet) ked pozeram na cely graf tak tam r9(bez tych dvoch cudnych maxim) ma 450+(1-2W)W
na najma, ked to porovnam s ostatnymi grafmi z https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/40435-asus-strix-geforce-gtx-980-ti-a-strix-r9-390-s-dcu-iii-v-testu?comment_id=466941&start=16

nemaju dovod byt v tom case take brutal vykyvy

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 4. 2016 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Ty záblesky jsou standard, některé wattmetry to chytnou, některé ne, i tento to někdy chytí a někdy ne podle toho, jak se to trefí. Při spuštění 3D zátěže se skokově zvedne spotřeba a zdroj to musí nějak kompenzovat. Něco podobného se děje i při skončení zátěže, kdy jde zase příkon zdroje na wattmetru pod běžné idle.

Nevím, jestli tu mám probírat, jak se odečítají hodnoty z grafů, ale to, co v tom grafu je, fakt není 450 W plus mínus 1–2 W. Takhle to vypadá zvětšené:
http://imgur.com/sLmKxSA

Leppard
Leppard
Level 23 Level 23
14. 4. 2016 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Tak je jasne Skavene, ze v tvem svete bude vzdy lepsi AMD, a to za vsech okolnosti...Adam ma muj obdiv...

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
14. 4. 2016 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: krucis co vy delate v ty skole? ... bo to je naka pomocna?

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
14. 4. 2016 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Je třeba ty grafy umět i přečíst... :roll:

http://umsle.peklo.biz/img/1460632789.jpg

Blue Storm
Blue Storm
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: V tom případě jsi asi úplně slepý.. .šest opakování... už ti to dochází? :roll:

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
15. 4. 2016 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: nj, nedal som si to dokopy, mea culpa

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
15. 4. 2016 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @ch3vr0n: ano, pre dementov
nie vsetci mozu byt raketovi inzinieri :roll:

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
15. 4. 2016 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Leppard: kazdy mame svoje muchy :)

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
14. 4. 2016 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @edemski3: Oprava linku...

http://umsle.peklo.biz/img/1460632789.jpg

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
15. 4. 2016 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: zalezitost zakladni skoly..... ty indzenyyre

Leppard
Leppard
Level 23 Level 23
15. 4. 2016 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Tak to mas pravdu... :D

oneb1t
oneb1t
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde jsou dx12 hry?

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 4. 2016 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oneb1t nebo spon hry za poslední 2-3 roky. že

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2016 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oneb1t Tak to se ptej hernich vyvojaru, ne tady. :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 Samozrejme uz prvni vlastovky jsou. Jestli jsou vsechny nativne DX12, je druha vec. Nejaky obrazek to uz muze poskytnout.
http://www.pcgameshardware.de/Quantum-Break-Spiel-15745/Specials/Technik-Test-1191358/
http://www.pcgameshardware.de/Hitman-Spiel-6333/Specials/DirectX-12-Benchmark-Test-1188758/
http://www.computerbase.de/2016-02/ashes-of-the-singularity-directx-12-amd-nvidia/2/#abschnitt_grafikkartenbenchmarks_von_full_hd_bis_ultra_hd

VeCkO
VeCkO
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 Ty teploty na tom Strix chladiči jsou úplně odporné oproti třeba konkurenci.. To se nezlobte, ale fakt se ten chladič vůbec nepovedl.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 @VeCkO: Pokud bychom se meli bavit o teplotach / hlucnosti, musela by byt ve srovnani aspon jedna karta z rady MSI Gaming. Bez nich, tj. bez nejlepe chlazenych karet poslednich cca 4 let, to totiz nema cenu resit.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 4. 2016 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 @Mysel_1: Nebyly samply, od třístovkových Radeonů nemělo MSI vůbec nic a GTX 980 Ti mi, jestli mě paměť neklame, taky nenabízeli. Bohužel to jsou karty, které e-shopy zrovna rády nepůjčují, aby je pak prodávali jako bazarové.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 @Mysel_1: A gigabyti G1 ve stare revizi, ktera jeste nevypinala vetraky, je pak uz jen smutny vtip. :o(

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 01:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 @Adam Vágner: Argument se zapujckou chapu. Ale MSI Ti prodava. Co nabizi od AMD je jedno, jde prece o srovnani s nejlepsim aktualnim chlazenim na tepelne nejefektivnejsich kartach. To Vam proste v testu uplne chybi.
Pokud tedy vubec mame srovnavat chlazeni..

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fakt, ze tu hlavne chybaju nove tituly, kde AMD dava o dost lepsi vykon. Na tychto v recenzii vzdy podavala lepsi vykon nvidia a to niesom ziaden zastanca AMD-v pc mam GBT 970 G1 pod full cover WB. Odporucam pozriet merania v novych hrach na stranke gamegpu.com

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD Ačkoliv jsem fanda Radeonů před Nvidií a souhlasím, že v DX12 se Radeonům daří nadmíru dobře, chápu, že obstarat si herní tituli není tak easy jak si mnozí myslí. Buď si je recenzent musí koupit za své a nebo se štěstím získá kupón. A ono není pořád příjemné dávat vlastní výdaje do recenzí (už tak třeba v mém případě většinu procesorů, chladičů apod. jsem si kupoval)
Věřím ale, že časem se i DX12 zde dočkáte :)

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
14. 4. 2016 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od tý doby co mám grafiku Strix, nepotřebuju v pokoji svítit. Signalizace napájení na kartě mi bohatě vynahradí lustr. :roll:

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos Mám Strix v PC taky, ale to světlo považuju za decentní. Větší světelnost způsobují z ulice pouliční osvětlení i přes zavřené žaluzie.

Vitenuto
Vitenuto
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohu se zeptat, jak celkově mohla řada třistadevadesátek (390) vyšplhat tak se spotřebou?
A další věc, kamarád si plánuje kupovat PC a dlouhodobě do předu, takže se uvažovalo GTX 970 vs R9 390, ale kvůli náznakům, že v DirectX bude vévodit Radeon a kvůli jeho dvojnásobné paměti se vybral Radeon.
Prvně se uvažovalo o Asusovi, ale jak jsem tohle viděl - snad nejhorší chladič, vzhled, podle mě, krásný, ale ta účinnost - 88° při takové hlučnosti - to jako vážně?!?!
A ta spotřeba? Já to prostě nechápu, jak může mít od 30 po 60 Watů větší spotřebu jak R9 290?!? (Ano větší paměť, ale ta snad tolik nežere ne?)
Chtělo by to zkusit, nebo alespoň vědět, zdali těm kartám nejde snížit napětí na jádře a to odost.
R9 390 od Asusu ve verzi Strix mě připadá totálně jako výsměch a když se kouknu i na úspornou GTX 980Ti, tak celkově tento chladič mi připadá jako totálně mizerný... A to jsem si myslel, že přejití na tři větráky bude mít hodně, hodně pozitivní dopad.

babayagafans
babayagafans
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vitenuto Asus jednoducho nevie uchladiť AMD gpu. Stačí si porovnať verziu Asus Strix so Sapphire Nitro - veľký rozdiel v teplotách,hlučnosti a dokonca aj v spotrebe.
Pokiaľ kámoš plánuje,tak nech už sa zameria na prichádzajúce Polaris10,prípadne Pascal gpu.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans to není pravda, podívej se na teploty Strix Fury a při jakých otáčkách a hlučnosti.
Ono nemůžeš brát navíc to, že jeden náhodný kus R9 390 bude identický jako jiný kus 390tky. Tak to nefunguje. Mezi kusy jsou i dost podstatné rozdíly co do spotřeby v zátěži a často i teplot.

Vitenuto
Vitenuto
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans To jsem mu také říkal, ale nedá si říct a chce to především už na teď vydaný Dark Souls 3, samozřejmě i na pozdější hry, ale to jsem ho nepřesvědčil, ať počká další půlrok - rok.
Celkově i CPU scéna má přijít nově ne?
Právě já uvažuji, že bych obměnil moji starší i5 nějakým ZENem, pokud samozřejmě bude dobře konkurovat intelu a bude mi něco nabízet.

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans @Vitenuto: Nevím, jak 390ka, ale R9 Fury Strix je téměř nehlučná karta, teploty ve hrách do 70 stupňů, takže je to spíš efektivitou čipu 390ky. Je fakt, že Fury se k efektivitě 980Ti velice blíží (ve výkonu na Watt).
Jinak u CPU jsem na to stejně jak Ty, moje i5-2500K a deska občas zlobí, tak čekám na testy ZENu a pak se rozhodnu za co vyměnit.

Vitenuto
Vitenuto
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans @wendak: Ohledně Fury - ano, jenomže když se koukneš na konstrukci tak je to vcelku zřejmé.
Fury má strašně krátké PCB a Strix chladič o velikost jednoho větráku přesahuje to PCB - tudíž má větrák při chlazení pasivu skoro bez odporový proud vzduchu skrz pasiv a nebrzdí ho PCB.
Resp., alespoň proto si to myslím, jelikož když Strixnu porovnáš s Sapphire Nitro tak je to úplně o něčem jiném - počínaje TDP konče teplotou + menšími otáčkami -> menší hlučností.

ToxicTears
ToxicTears
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tu R9 390 Strix z recenze jsem kupoval minulý měsíc a nelituji toho. Nechtělo se mi opravdu čekat na nové řady, protože jsem měl 270X, který 2560x1080 už nedávala moc dobře. Spotřebu neřeším a docela mě překvapili naměřené teploty. U mě v obří skříni, kde mám k tomu ještě 4,5GHz 2500K a 6 disků, mám maximální teplotu 75°C a 78°C když to mám lehce nataktovaný na 1100MHz a to vím o tom, že moje skříň není zrovna třikrát dobře větraná. Takže docela zajímavé hodnoty v recenzi a zklamalo mě to, řekl bych že to tak není a ty teploty jsou divné v grafech.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears Možná kusovost, já mám docela povedenou 390X a také dle diskuzních fór patří k lepšímu průměru. Hřeje teda jak peklo na automatickou regulaci na VRM obvodech, ale ohledně OC a teplot jádra je na tom dobře.

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears ono žádný GPU není stejný spotřeba se liší čip od čipu, můžeš mít zrovna dobrý kousek a tady ten test může být s horším kusem, ale rozdíly by neměly být větší než 15, max 20%

PersonalComputer
PersonalComputer
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zase high end :( za high prachy...Ach joooo.... To fakt nestačí podobné karty otestovat jednou ?

Navíc jak se už zmínili výše, nástupce je na cestě, tak kdo by si tyhle teď už absolutně nezajímavé karty (které si kupují jen ti kteří chtějí absolutně to nejlepší.) koupil ?

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
15. 4. 2016 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PersonalComputer No, vem si, že do příchodu Nvidií máš ještě asi 2 měsíce čas, to stejné první POlarisky. Naopak je dobré, že i kdyby nic jiného, vidíme testování s posledními ovladači.

Angeloo
Angeloo
Level 1 Level 1
16. 4. 2016 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naopak, můžeme být rádi, že tu máme recenze na tyto karty, jakmile přijdou na trh nový karty, můžeme je porovnat se starou generací.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
7. 5. 2016 05:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GTX1070 za 380 dolarů srovná obě recenzované karty do latě. Zapomeňme na současnou generaci.

No a nový král ... GTX1080 za 600 dolarů tomu hezky ukáže záda...

Reklama
Reklama