Zpět na článek

Diskuze: Asus Strix Z270G Gaming: i7-7700K na 5300 MHz

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Joey21
Joey21
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test desky prakticky zastínil test 7700K ze včera. Je zde dle mě lépe rozebrána nová architektura a velmi dobře popsány její limity. Palec nahoru

Zibus
Zibus
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 Souhlasím, takto má vypadat recenze. Je vidět, že jsou na tomto webu i skvělí autoři. Škoda, že jim jejich práci jiný autor (chápej OBR) kazí.

humik
humik
Level 23 Level 23
5. 1. 2017 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zibus už se "těším" na jeho zaručené zprávy, dedukce a konstatování, že je Nostradamus o AMD z CES ..

acefrehley
acefrehley
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zibus @humik: Fakt je to nebe a dudy číst něco od Obra a Elkima. Škoda že od druze jmenovaného toho nevychází víc.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akym sposobom si upevnil CPU v sockete pri delide? Iba si na to nasruboval vodny blok a tot vse? Pride mi takyto sposob upevnenia dost rizkantny, chcelo by to aby ten cpu k tej doske miesto toho povodneho mechanizmu nieco drzalo-msi k par doskam davalo ten delid die guard, ale u novej Z270 XPower som ho uz nevidel na webe.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD Teda pochopil som to tak, ze si to chladil direct-die, alebo si IHS vratil zpatky po vymene pasty?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD Direct-die cooling je úplně zbytečný hazard.

Zibus
Zibus
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD Čekal bych, že vymění pastu. Přes IHS se totiž procesor i upíná do patice.

Zibus
Zibus
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Xcute: Pro "normálního" "smrtelníka" jistě zbytečnost. Pro "hračičku", který se nebojí rizika, proč ne... výhody to má.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Zibus: No praveze pokial das IHS zpatky a teda zasa budes odvadzat teplo cez IHS tak nedosiahnes takej efektivity odvodu tepla ako ked by si dal vodny blok napriamo na jadro bez IHS, v tom pripadne musis ale dat ten montazny mechanizmus prec a nejak vymysliet uchytenie a to ma zaujimalo ako autor clanku vymyslel. Videl som, ze vela ludi proste nasrubuje iba blok na CPU a ten ho na piny a socket pritlaci, ibaze pritlak nemusi byt dobry na vsetky piny, hlavne kedze skylake a kaby lake maju tak tenke PCB. Dalo by sa to vymedzit vhodnymi thermalpadmi, ale stale mi to nepride uplne koser spoliehat sa iba na uchytenie bloku.

Zibus
Zibus
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @YoRkFiElD: To sice ano, ale použitím lepší pasty se ten přenos výrazně zlepší.
Ono nejlepší by bylo aby po křemíku přímo tekla voda a nemusela přecházet přes stěnu vodního chladiče. Kdysi jsem takhle chladil athlona XP, jen bylo potřeba ho celý pořádně zatěsnit okolo křemíku aby nikam netekla voda.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Zibus: Chladit vodou jadro napriamo je praveze blbost, to je to iste ako chladit procesor na vzduchu bez chladica, voda ma sice vyssiu tepelnu vodivost nez vzduch, ale med ju ma daleko lepsiu, takze vlastne taky medeny blok rozlozi prenos tepla na vacsiu plochu z vody a potom tepelnym mostom s vyssou vodivostou Cu-Si chladis jadro.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Zibus: Za úvahu by asi stálo nechat si IHS vyrobit z mědi. IHS má jinak důležitou funkci - rozloží tlak na čip co nejrovnoměrněji. Efektivita stoupne, jistě, ale ve výsledku to bude sotva pár stupňů, které za ten hazard nestojí - respektive stojí, ale tak maximálně overclockerovi v soutěži o nějaký slušnější balík.

Zibus
Zibus
Level 1 Level 1
6. 1. 2017 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @YoRkFiElD: Nevím jak dnes, já se na Athlonu dostal o cca 200MHz výše než s chlazením přes měděný rozvaděč. Asi jde také o to, že voda má velkou tepelnou kapacitu a proudí kolem jádra... Sám nevím proč to tak bylo.
Dnes je ovšem i jiná "tepelná hustota" (nevím jak to jinak nazvat), ale z 1mm čtverečného se dnes musí odvést více tepla než u předchozích procesorů.

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Xcute: IHS je z mědi, jen je upravená. Každopádně custom IHSka mám v plánu k delid službám, které nabízím, uvidíme, jakto půjde. Bylo by to dobré i z toho důvodu, že CLU IHS pěkně zmrví a pak nejsou čitelné údaje potřebné pro případnou reklamaci.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Michal Mikle: K comu custom IHS? Nevedel by si radsej urobit taky bracket na socket ako davalo k doskam MSI, ten ich delid die guard?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Michal Mikle: Tušil jsem, že je to patrně niklovaná měď, ale u Intelu si nemůžete být jistý - vlastní znamená sichr. Jestli máte v plánu vyrábět custom-ihs, stavím se do fronty, určitě se mi jeden rozvaděč hodí mít.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Xcute: Ak nevies, ze su vsetky Intel IHS od pociatku vekov z medi, tak to si ich asi nikdy neskusal lapovat :) ono ked das to IHS dole z CPU tak zistis, ake je tazke, ze je z medi, ze samotne CPU/PCB vazi tak 10% z povodnej hmotnosti.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @YoRkFiElD: "Od počátku věků" byly taky procesory letované k rozvaděči. Jak jsem řekl, u Intelu si člověk nemůže být jistý. Jeden delid mám za sebou, ale rozvaděč jsem neleštil, pravda.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[i]Poznamenal jsem si rozdíl teplot při 5,2 GHz @ 1,4 V před a po delidu s pastou Gelid GC Extreme a rozdíl byl cca 30 °C v XTU benchmarku[/i]

Intel si uz fakt robi prdel. Procesor priamo urceny na OC za nehoraznu cenu vybavi termogumou. Dorob si doma sam, vsak co by si za $350 chcel.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 1. 2017 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Pokud se AMD ZEN povede, mozna u dalsi generace bude Intel zase pajet:)

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto Ja mam pajkovany 5820K a stejne s hoooodne vykonnym vodnikom neuchladim viac nez cca 1,35V v zatazi, priemerna full CPU zataz vie vygenerovat cca 350W tepla, AVX aj vyse 400W len pre CPU.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel To nebude kvoli paste, ale skor preto, ze ten IHS nedosada na jadro dobre-je tam medzera, ktoru tu vlastne odstranis tym, ze ten silikon okolo prerezes a ocistis, aj keby tam bola zubna pasta tak nemoze byt tak zla aby to urobilo 30C, musi to byt tym kontaktom, len si to nikto neuvedomuje.

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD Silikon jsem nesudnaval, IHS doléhá na pouzdro stejně dobře. Však když dělám lidem delid, lepím to zpět taky.

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD @Michal Mikle: Kde sa daju objednat tvoje sluzby? Zaujimalo by ma, ci vies urobit delid, vymenit pastu a dat to zpatky tak aby nebolo na CPU nic poznat a neprisiel si o zaruku?

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je v ČR 29.0000,- Kč. To budou fronty jak na toaletní papír nebo banány před 89 a masivní hysterie na aukcích, kdy se budou předhánět v prodejích při zbavování starších komponent.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell Kitty si už ozaj trápny .
Čo článok o Intel alebo Nvidia produkte ,
to maximálne trolliš :roll:

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho co ty víš, třeba na aukru se při virtuálním nákupu potkáme, až budeš prodávat rok starý hardware a já ho pak obratem prodám o 1k více. Kdo umí, ten umí. A co je špatného na tom, že každý máme v průměru 29.000,- Kč? Každý máme stejnou možnost si něco pořídit. A co je špatného na tom, vystávat fronty tak, jak se vystávali na banány a toaletní papír? Dnes je to módní trend na iPhony a na černém pátku, tak kde je problém?

humik
humik
Level 23 Level 23
5. 1. 2017 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho on trollí u jakéhokoliv článku, kde se vyskytne..

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @humik: Skuteční králové trollingu jsou samotní youtubeři, na ně nemám a nikdy nebudu mít.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @Hell Kitty: No je pravda, ze lidska hloupost kvete na YT podstatne vic nez tady. Tady ze sebe delas vola jen ty a hrstka dalsich individui.
Dalsi vec je, ze na poradny trolling nemas.

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @Mysel_1: I nejoblíbenější politik má své odpůrce, i nejlepší zpěvák, má své posluchače, kterým neladí jeho zpěv, i nejlepší herec má své kritiky, tak i troll má své příznivce, kteří vehementně budou vždy tvrdit, že na pořádný trolling určitě nemá. Spi sladce antitrolle, mám ti snad říkat zlobře?

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
9. 1. 2017 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @Hell Kitty: Vtip je v tom, ze skutecny trolling je neco jineho nez tvoje sebezesmesnovani. A taky by to chtelo nejakou variabilitu. Opakovani imbecilnich blabolu proste neni ono. A neni to ono, ani kdyz to delas uplne stejne treba dva roky. Uroven trapnosti uz potom roste jen zanedbatelne..

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
9. 1. 2017 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @Mysel_1: PS: A zejmena to nikoho nepotrolli. ;o)

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jj, super článek o "testu OC", ne ovšem test. Pár věcí dodělat by stálo za to:

a) Jak je to s BCLK, na to ses teda vyprdl? Jak se to projeví na výkonu? Řekněme 40 x 133MHz? To přece musí být rozdíl.
b) Otestovat jednu jedinou hru: právě ony Watch Dogs II, kde CPU dostávají sodu a např. 8370 roztlačí hru jen na průměrných 37 fps s propady na 25fps...
c) Kde mám slíbený HD 630 rekord ve Firestrike/Time spy s paměťmi na 4000, potažmo, kde vůbec je OC pamětí?

Beru to jako první díl... :p

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino 8370 ma tak polovicne az 60% max IPC oproti skylake/kabylake, nieje divu, ze dostava sodu.

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino Výkon bude na 99% stejný, rozdíl mezi OC přes BCLK a násobič je hlavně o stabilitě při XOC a o lepších možnostech specifického taktu i pro RAM.

Recenze je o desce, na testování iGPU nebyl čas ani prostor.

MrFann
MrFann
Level 25 Level 25
5. 1. 2017 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle Ze ty nas xces napinat? Pises BCLK taktovani a ty to neotestujes? Vhod tam nejakej skylake nonK a napis dalsi recenci! PLS THX

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino d) Chápu to správně tak, že si koupím i3-7100 a Z270 desku a přes BLCK to hodím na 5 GHz? :shock:
e) Opravte si čas na serveru (timestamp komentářů), teď je normální čas, ne letní.

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino Ne, z i3 modelů půjde taktovat jen 7350K.

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @Michal Mikle: Dnes se správným BIOSem jde taktovat, záleží, jestli jim to Intel zatrhne nebo ne... čili nevíme.

python.p
python.p
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Máte ready peněženky?[/quote]

Nešlo by to napsat hezky česky? :)
Tohle vypadá otřesně.

-Vladimir-
-Vladimir-
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@python.p dneska čenglišuje kdejakej mládežník :) navíc takto si ušetřil pár stisků do klávesnice, takže asi tak...

liquidfunk
liquidfunk
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budes se nekdy venovat tomudle dvoujadrovemu vykriku? A pokud ano, prosim udelej podobny oc test, diky :)

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liquidfunk Samozřejmě, jakmile se mi dostane do ruky letí pod kudlu a do -196°C :D

Flamerko
Flamerko
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle Pane Mikle, pěkná recenze (jeden nejmenovaný redaktor by si měl vzít příklad) udělejte prosím i recenzi na ZEN a VEGA grafiky, nechci číst pořád nenávistný recenze vůči AMD :)

-Vladimir-
-Vladimir-
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle @Flamerko: Zen rozhodně mile rád prověří, ale grafiky nemá na starost, tj práce Adama Vágnera...

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 1. 2017 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle @-Vladimir-: No, pokud to vyjde, měl bych mít Vegu z vlastního zdroje jako review kit a Zen taktéž, tak držte palce :)

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kupoval som pred rokom Z170 zostavu.
Tak snad znova niekdy okolo r.2020-22. tolko trva u mna obnovovacia perioda .
Bohvie co v tom case bude "in" ? zakrivene procesory ? :D

Zibus
Zibus
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu je nutné mazat i pochvalné komentáře?
Bylo zde smazáno celé vlákno ve kterém byl chválen autor článku. Maže ho ten autor, jehož článek chválen nebyl?
Udělejte si zde prosím pořádek, web vašich kvalit by to neměl dovolit.

Joey21
Joey21
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zibus Vidím že úroveň tohoto webu klesá ke dnu...byl smazán můj komentář s kladným ratingem přes 40 kde jsem chválil autora článku, ale asi to někomu nešlo přes paštěku

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
5. 1. 2017 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 hmm zajimave taky koukam ze tu mizi cele vlakna ac vetsinou pisu velmi slusne tak se hodlam zeptat >>> ktery prasopes to promazava ? (nebo jen chyba na strane serveru ze nahodou mizi prispevky s konkretni tematikou ?) >>> pokud to promazava sam autor protoze nema rad prehnanou chvalu beru zpet svuj dotaz a omlouvam se ;)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 @blackbox: Asi to zlobrik uz nevydrzel..
:D

chrochtadlo
chrochtadlo
Level 1 Level 1
5. 1. 2017 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bomba, super, masakr, s prstem v nose, bouchneme sano... tak urcite :)

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
6. 1. 2017 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezlobte se na Intel kvůli pastě šedivce, je to jednoduchý způsob, jak omezit taktování a turbo-boost procesoru. Možná si říkáte, že proč by to Intel dělal a odpověď je jednoduchá. Pokud by processor byl pájený, či by měl lepší pastu, tak by nebylo problém, aby lidi dosáhli na vzduchovém chladiči 5Ghz nebo víc. V takovou chvíli by se opakovalo to, co se stalo u Sandy Bridge, kdy jste mohli několik let být s jedním processorem a výkon stačil. Další důvod je hned zřejmý. Pokud člověk netaktuje, tak se musí uspokojit s defaultním nastavením frekvencí. V takovou chvíli Intelu stačí vydat novou řadu, která vlastně není nová, ale má pouze zvedlé frekvence, které přidávají ten výkon. V takovém případě ta nová řada processorů nestojí žádné peníze co se týče vývoje. Další důvod je, že si Intel drží páku do budoucna. Krásný příklad je teď Zen, kdy pokud bude hodně dobrý a hrozilo by, že další řady budou soupeřit s Intelem i v high-endu, tak Intel jednoduše to pouzdro připájí a tadá, může nastavit klidně frekvence přes 4Ghz a tím opět být lepší výkonem a zase, nestojí to vůbec žádné peníze, které by ho nové vývoje v případě konkurence stály.
Intel je tak v předu a má tak velký monopol, že si musí nějak nové produkty brzdit, aby měli uživatelé důvod kupovat další řady.
Dalším důvodem může být životnost. Processor vydrží fungovat klidně i 10 let, ale pokud má špatné teploty, tak se životnost snižuje a Intel v podstatě předchází tomu, aby jeho processory vydržely po několik generací.
V podstatě je to nejlevnější způsob, který lze v případě nutnosti hned odstranit.
Z pohledu zákazníka je to hnus, ale z pohledu ekonomického to chce Intelu zatleskat. Vývoj stojí minimum, przní si vlastní výrobky a stejně vydělává desítky miliard dolarů. A proč? Protože může.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
6. 1. 2017 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen ohledne kraceni zivotnosti je mnohem jednodussi zpusob obzvlast u takto miniaturnich struktur a to podporit migraci materialu inzenyri se naopak tento jev snazi co nejvice redukovat >>> zas taci idioti by nebyli aby si poskodili dobre jmeno sve firmy u produktu u ktereho se ocekava dlouhodoba spolehlivost a presnost vypoctu ...kdyby opravdu chteli tak mohou velice precizne nastavit zivotnost celeho produktu na minutu presne :)

Crha
Crha
Level 1 Level 1
6. 1. 2017 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen jenže on intel kabylake nepřipájel, použil tam zase tu stejnou šedivku, takže musel vylepšit proces uvnitř procesoru.

BackPa
BackPa
Level 1 Level 1
6. 1. 2017 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak trochu uvažuju o delidu i7 6700K. Zkouknul jsem pár videí a nevypadá to nějak nebezpečně pro procesor, ale jaká je Vaše zkušenost? Případně co nanést na ten čip místo té pasty? Asi nějaký tekutý kov?
Zatím ho mám na 4.7GHz - ve hrách nebo renderingu, kdy se CPU využívá na max 95-98%, tak teploty jsou do cca 86C, ale při Prime95 po 5ti minutách už jsem nad 91C a to už není dobré. Chladím ho vodníkem COOLER MASTER SEIDON 240V.

Tonglik
Tonglik
Level 1 Level 1
7. 1. 2017 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muj nazor na I7 7700K je,ze je to spatny vtip od intelu.Vcera jsem mel dva kousky z alzy a ani jeden z nich by nesel s normalnim chladicem na 5Ghz pouzivat dlouhodobe.Nejlepsi nabidka od Intelu momentalne je: Intel Xeon 2620 V4 Broadwell 8 jader 16 vlaken za 11400kc ktery jde pretaktovat na 3150Mhz a hry na tom bezi luxusne,procesor se nehreje a staci Vam obycejny chladic a nemusite ani resit napeti na procesoru.A nebo pockat na Ryzen,ktery vypada nadejne...

no_escape
no_escape
Level 1 Level 1
24. 1. 2017 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muze mi nekdo vysvetlit, kdyz ma ten procesor dat 5ghz "s prstem v nose", proc nejsem schopny ho tam stabilne dostat, v podstate za idealnich okolnosti?

Procesor chladim Krakenem X62, je vlastnorucne delidnuty s tekutou smesi kovu na jadre a vicko jsem silikonem prilepil zpatky. Postupne jsem zvysoval nasobic z 45 na 50, stabilne jsem schopny ho provozovat na 4.8GHz / 1.38v / 65 stupnu v zatezi. Od 4.9GHz vys proste nejsem schopny projit RealBench stress testem - budto dostavam BSOD kvuli nizkemu napeti (zkouseno 1.32-1.4V) nebo detekuje nestabilnost u vyssich hodnot napeti. Maximalni napeti, co jsem zkousel, bylo 1.45V @ 5GHz, ale to uz procesor nejspise throttloval, kvuli teplotam okolo 80 stupnu. Prijde mi, ze to vubec neodpovida tomu, co se pise v clanku. Btw na jinych OC forech ctu spise to, ze dostat ho na 5.1GHz+ je zalezitost pro velmi dobre az zlate kousky. Neco tu nehraje - bud mam fakt spatny kousek nebo informace v tomto clanku jsou zkreslene :/

Reklama
Reklama