Zpět na článek

Diskuze: Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uffendi
Uffendi
Level 1 Level 1
23. 11. 2013 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
pokud zapnu MSAA, tak jsou okamžiky (nejspíše v závislosti na osvícení scény), kdy jsou některé textury a Batman jakoby v "negativu" - zde video http://www.youtube.com/watch?v=6YkaGUG87b0&feature=youtu.be

Máte někdo taky takový problém? Hra origo a GPU R9 290, nejnovější ovladače.

MrFann
MrFann
Level 25 Level 25
25. 11. 2013 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...mi ukaz ten SB prosesor :?:

MrFann
MrFann
Level 25 Level 25
25. 11. 2013 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrFann ee patri to k druhemu prispevku

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další díl hry o fetišismu na kožený oblečky...
Proč ale core i3 vede o tolik nad core i5 ?

newvace
newvace
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan asi to bude kombinací rozdílu v architekturách (SB vs. IB) a menšího taktu na jádro.. a asi taky batman používá jen dvě jádra

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
19. 11. 2013 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mne, kolik těch her s Physix akcelerovaných skrz GPU vlastně je a bude. Batman, tuším že Metro, Mafie 2,Mirror´s edge a pak už si nevzpomínám. Za poslední dobu tedy dvě hry a do budoucna to asi taky moc nadějně nevypadá. Píšu to proto, že teď vybírám novou VGA a rozhoduju se mezi nVidií a Radeonem a vidím to na ten Radeon...

motodriver
motodriver
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 alice in wonderland, ještě nějaké budou, rozhodně to není rozhodovací faktor při koupi, ale když už to tam je, tak to potěší

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Záleží co hraješ a taky v jak vysokém rozlišení. Pokud rád hraješ i starší tak tam je lepší GF, dokonce jsem narazil na hru která na Radeonech nejede - je slyšet jen zvuk ale obraz není.
Ale obecně jsou Radeony lepší na vyšší rozlišení, protože NV má vždy největší podporu pro soudobá mainstreamová a ve vyšších už je to slabší.
A k tomu PhysX, někde najdeš seznam, z těch starších si pamatuji že bylo pár map pro UT3, pak Cryostasis byl dost založen na PhysX pak Ghost Recon... Ono jich je celkem dost jenže často fungují jen na CPU verzi, těch akcelerovaných přes grafiku bude tak kolem dvaceti.
Pokud máš ještě starší monitor s 1650x1050 tak ti bohatě postačí GTX660 - jde vše naplno a je levná. Na fullHD bude lepší GTX760 no a na vyšší či když budeš chtít extrémní antialiasing tak je dobrou volbou R9 280X.
A ještě je tu drobný rozdíl v ovladačích - NV má logičtěji uspořádané rozhraní a taky nepotřebuje asistenci MS frameworku.
Ve spotřebě je to zhruba nastejno - Radeony i GF mají stejnou výrobu takže rozdíly jsou minimální. Dřív AMD/ATi bodovala hlavně cenou, ale to už dnes také neplatí - třeba i za minimální výkonový rozdíl mezi GTX660 a R9 270 si AMD nechá slušně připlatit.
Dále by se dalo zařadit do plusu pro AMD nové API Mantle a z toho možnost budoucího výkonnostního profitu, ale z historie je známo že spousta nadějných technologií ATi pohořela takže je to třeba brát s velkou rezervou :idea:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Zoznam hier využívajúcich PhysX je tu: http://physxinfo.com/.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Za posledne 2 roky vyslo 10 hier, ktoré GPu PhysX podpoovali: Batman: Arkham City a Origins, Borderlands 2, Metro 2034, Hawken, Planetside 2, Warframe, Rise of Triad, XCOM a COD (GPU physX pre COD príde s patchom).

Na budúci rok to bude Witcher 3, Project Cars a Star Citizens. Môžeme ešte predpokladať, že ju bude mať aj pokračovanie COD a Batmana (tentokrát opäť od Rocksteady a na novom engine a dúfajme, že už aj s novým PhysX API verzie 3 a vyššie). Nové hry budúci rok už by mali používať nové PhysX SDK s výrazne lepšou optimalizáciou na CPU. Plus z rozhovoru s Milesom Maclinom (vedúcim vývoja PhysXu) vyplýva, že majú v pláne podporu FLEXu (čo je zjednodušene akýsi zjednocujúci nástroj pre GPU PhysX efekty) aj cez DirectCompute a teda by mal ísť aj na kartách od AMD. Momentálne má zatiaľ iba podporu CUDy. Podpora pre CPU sa zvažuje. Vac o FLEXe sa môžeš dočítať tu: http://physxinfo.com/news/11860/introducing-nvidia-flex-unified-gpu-physx-solver/

Takže si sám musíš vybrať či ťa tie hry, ktoré by mali mať podporu pre GPU Physx zaujímajú alebo nie. Výber je na tebe.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Tak nám k tomu zoznamu pribudol po novom aj nový Assassin's: http://physxinfo.com/news/11902/turbulence-effects-will-be-added-to-assassin%E2%80%99s-creed-iv-with-a-patch/

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr No já si myslím, že bude určitě přínosem, když se PhysX vymaní úplně z "nVidia exclusive" principů a jeho obchodní záměr nVidia posune úplně do softwarové sféry. To umožní jeno masovější nasazení a v konečném důsledku i optimalizace a vývoj konkurenčních systémů.
Na licenci se ostatně dá taky dobře vydělat.

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 starsi Batman tiez..

a je ich viac..

http://www.geforce.com/games-applications/technology/physx?title=&sort_bef_combine=%20&sort_order=&sort_by=

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Nutno podotknout, že Metro využívalo především CPU PhysX a rozhodně nebylo tak "optimalizované" jako tenhle Badman.
Stejně tak takové masné "optimalizci" unikl i Bordelands 2, u kterého ovšem ani s GPU physX nebylo radno pouštět na víc jak medium.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz To nový metro je rozmazanej paskvil se zoomovacim FOVem. Je to fakt škoda, přitom ten první díl byl tak pěknej.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Borderlands 2 mělo supr PhysX, teda krom DLCček na ty už se vykašlali :)

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

testujete physX a MSAA dohromady? To by to neslo zvlast? Me treba hrany moc nezajimaji, ale efekty bych si tam pridal a rad bych videl ci to utahnu nebo ne. diky

Orbin.donar
Orbin.donar
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=khorghan]Další díl hry o fetišismu na kožený oblečky...
Proč ale core i3 vede o tolik nad core i5 ?[/quote]

No vypadá to že je to kvůli vyšší frekvenci CPU... Njn unreal 3 engine....

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Orbin.donar Protože hry ještě stále nedokážou využít plně potenciál víc než dvou jader a u většiny her co jedou na pravěkejch enginech je lepší dvoujádrák na vysoký frekvenci. Proto se starší hry tak strašně sekaj na AMDčkách, protože maj malej výkon na 1 jádro.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde maj tu revoluci kterou měl přinést DX10 v roce 2007? Máme rok 2013 a po tý chvíli pokusů a testování hraju opět hry primárně v DX9. Proč? A proč tam dávat 10 nebo 11? Kromě vyšších nároků mi to herní zážitek nijak nezlepší - naopak, přidá to otravný a obtěžující nereálný efekty kterejma jsou hry hlavně na unreal enginu doslova přeplněný. :wink:

Riku
Riku
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Revoluce se nekoná, hry vypadají stále v podstatě stejně jak na DX9 nebo DX11, jen v DX11 je navíc pár efektů, kterých si člověk při hraní ani skoro nevšimne.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Z mojeho pohledu je to přínos především v oblasti dynamických stínů (a dalších světelných efektů). A dokud na to můj štrot stačí, tak si je vždycky rád zapnu. Dobrý příklad pro to je Stalker, u kterého je ten rozdíl mezi DX9 a DX10/11 dost podstatný.
Teselace je zajímavá věc, ale v současných hrách je využitá asi blbě nebo nevím, protože výsledný vizuální efekt je marginální. Ale upravovat LOD teselací vzdálených low poly objektů se mi zdá jako dobrá věc každopádně.

Jinak máte pravdu v tom, že některá studia se snaží zaujmout "technologickou vyspělostí engine" a v té snaze pak hru zbytečně přeplácají efekty. To mi třeba trochu vadilo na Crysis 3, které mi díky tomu připadlo místy spíš komixově.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
22. 11. 2013 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz U stalkera hlavně zapnutí DX11 způsobovalo rozmazání hry včetně textu. Tohle ale dělá hodně DX11 her, lidi to bohužel neviděj a nevěřej mi to a přitom je to opravdu humus. Asi to hrajou v nenativnim rozlišení na ňákym 17" LCDčku nebo co že to neviděj.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz Teselace je u této hry pro sníh použita skvěle: [url]http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/batman-arkham-origins/batman-arkham-origins-directx-11-snow-tessellation-comparison-2.html[/url] (ušetří fyziku)

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=CageJ]starsi Batman tiez..

a je ich viac..

http://www.geforce.com/games-applications/technology/physx?title=&sort_bef_combine=%20&sort_order=&sort_by=[/quote]

oprava linku : http://goo.gl/QSeGuG

marcelus
marcelus
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zakazdym ked porovnavate zmenu vykonu s distortion efektom tak vzdy na mieste kde nie je pouzity :D Ten efekt sa pouziva napriklad na miestach kde stupa teply vzduch a deformuje obraz na pozadi, alebo pri roznych inych zakriveniach priestoru.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marcelus Jo, to je tady fakt standard. To samé jak s testováním rozlišení textur, kde výsledek vždy vyzní jako tak, že to nastavení je na nic, protože nemění FPS. Nebo ten zmiňovaný DOF v úzké chodbě.

Kdysi jsem na to upozorňoval, ale už jsem rezignoval :-)

marcelus
marcelus
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To iste DOF ako distortion. Preco kvalitu DOF porovnavate v interieroch ked je z 99% hry pouzity v exterieroch a ten pod DX11 ma na vykon pomerne slusny vplyv... sorry za spam.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápem tie rozdieli medzi i3 a i5 teda prečo je i3 o cca 18% lepšia než i5 (i keď pri 72 resp 59fps to až taký problém nieje). Ano, vyššia frekvencia ale i5 3330 má turbo boost na 2 jadrá 3,2GHz čo potom oproti 3,3GHz i3 bez turba predstavuje rozdiel len 3%... tak nechápem kde sa potom vzalo 18% výkonového rozdielu v praxi - 900/1080p. Nemáte na doske náhodou vypnutý turbo boost ??? Inak si to neviem vysvetliť...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Asi je ta hra optimalizovaná tak aby podpořila prodej levnejch procesorů. :wink:

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěkná demonstrace. Už jen proto, že na kartách ATI (verze bez PhysX) jsou vypnuté stíny, aby vše vypadalo hůře...

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 11. 2013 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechapu jak to MSAA moze byt tak narocne by s tim meli neco udelat nebo pouzivat neco inaciho

koxx
koxx
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle umělé upřednostňování (physx) jednoho výrobce gk před druhým je prasárna..

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koxx Ako si si mohol všimnúť, tak sa dá PhysX pustiť aj na CPU (áno viem že to nie je zrovna výhodné). :-)

Mantle je potom podľa teba čo?

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Mantle? No to je asi zvláštní druh mandlí :D

Teď vážně, co jsem zatím četl, tak mantle podle oficiálních správ má být open-source, nVidia sice ocenila jeho přínos ale oficiálně ho zatím odmítá (něco ve smyslu "už je openGL a DX, tak není přece potřeba kutit další, ale je potřeba optimalizovat ty už zaběhly, po vzoru mantlu"). Mám mimochodem pocit, že nVidia má zase prsty v právě openGL.

Takže nemám pocit, že situace s Mandlem je stejná jako s PhysX.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Jo a myslel som GPU PhysX na CPU. Základná fyzika bez GPU akcelerácie samozrejme tiež spadá pod PhysX.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Koudz: Mantle je podľa všetkého mix low level API a High level API. High level API na úrovni DX alebo OGL si viem predstaviť ako niečo čo môže byť open source a k čomu môže to svoje implementovať viac výrobcov HW. Low level API je ale niečo šité na mieru HW (proste využvanie inštrukcií, ktoré pozná iba daný HW a ktoré korelujú s jeho architektúrou). To je niečo čo využije iba špecifikcký výrobca. Takže z tohto hladiska by som povedal, že Mantle z časti bude pre všetkých a z časti bude exkluzívny pre AMD. Teda rovnaký prístup ako má NVIDIA s PhysX.

Ale na druhej strane nevie podľa mňa nikto dôveryhodne povedať čo v skutočnosti Mantle je (ja som čerpal hlavne z posledných správ z geeks3D.com). Takže nás toto API môže ešte všetkých prekvapiť. No uvidíme prvý pokus v decembri s BF4.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Koudz: jsem si všíml že Stach ve svých hodnoceních grafik už dává Mantle do plusů a to přitom na světě není jediná hra která by ho využívala :D
Se tam chodím čas od času pobavit. Je to sranda, podívat se na nadpis recenze a vědět kdo je automatickým vítězem.
Jako srandokaps se to ale čte dobře a pak ty diskuse :lol:

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: I tak to může ve skutečnosti být. Osobně mám o Mantle kusé informace a jak říkáte, netuším, co to ve skutečnosti je.

Osobně si tím ale hlavu nelámu, čas ukáže, zda to má nebo nemá význam používat a jestli je to tak open sourcové jak AMD tvrdí.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 11. 2013 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @DDR0: Len zacitujem Stacha:

[quote]Mantle je low level API … to je něco, za co nemusíš vývojářům her platit aby to používali … pokud to totiž funguje je to velice jednoduchý a laciný způsob jak zvýšit efektivitu HW a tím i možnosti vizuálu her, to je něco co vývojáři her hlavně ty pro konzole chtějí a potřebují[/quote]

Z toho vyplýva, že ten človek netuší vôbec, čo to low level API je. Viac myslím ani písať nemusím.

$luk
$luk
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

netopířího hrdiny?
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=netop%EDr

$luk
$luk
Level 1 Level 1
19. 11. 2013 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@$luk .. a navíc vám to jaksi mrší linky, soudruzi.

Reklama
Reklama