Zpět na článek

Diskuze: Budoucnost versus minulost: SmartCity versus DumbCity

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

LucikMucik
LucikMucik
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Při pohledu na úvodní fotku těch stojanů mě přeletěla hlavou vize, jak by to vypadalo v ČR... Ustřižené, vyrvané, pomalované, rozmlácené, převržené na zem...

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LucikMucik Auta na nabijanie tu us mohli byt daavno .. len chamtivci nenazrani za peniazmi to znemoznuju.. hajzli skur.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
7. 4. 2016 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X to je tak hloupej prispevek az to boli... vyrabej vlastni elektroauta a rozdavej je zadarmo... este rekni..zlati kominusti

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
5. 4. 2016 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X Ne, nemohly. Kdyby totiž mohly, už by tu dávno byly. Ale to technický analfabet nedokáže pochopit.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X boze iba prijebli cechovia mozu dat minusky len preto lebo som slovak .. keby som sa hral na cechuna chrapuna a pisal po cesky tak mi nedaju minus este som sa tak neponizil aby som pisal cesky .. :D minuskari ste taky naivny ..(cest vynimkam:) )
Us davno som si to vsimol tu na tejto zapadnutej prachom stranke..

CNN
CNN
Level 0 Level 0
3. 4. 2016 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X @Predator-X: Dal som ti prave minus a som Slovak, lebo nemam rad urazene prispevky. A ked uz som bol v tom, dal som ti minus i na to povodne, nie preto, ze si Slovak, ale preto, ze je to chujovina. ;-)

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X @CNN: co ma byt chujovina ze auta ua mali byt daavno pohaanane elektrikou?? co je to za chujovina?? takze chujovina nie je tazit olej a znecistovat prostredie hej ? to je pre teba sparvne .. tak potom si ty chuj

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X @CNN: no jasne .. vobec nechapes politiku.. A nevies aka je realita.. :wink:

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LucikMucik Ten stojan obsahuje kabel s regulatorom nic drahe. Problem elektromobilov su patenti na baterie. Uz pred 20 rokmi boli vymyslene baterie, na baze papiera ,alebo uhlikovych vlakien s ovela vacsou zivotnostou, vacsou kapacitou, hlavne nizsou hnotnostou a cenou. Lenze ropna loby skupila patenty zavrela ich do sejfu a zahodila kluc, kym sa nevytazi posledna kapka ropy ...
Dene chodim kolo velkeho vrtu termalnej vody, co by dokazal zasobit teplom druhe najvacsie mesto na slovensku, plynarne kupili oplotili a klucik zahodili :D ekologia ako svina

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
5. 4. 2016 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Hm, ano, podobné nesmysly tady plácají techničtí analfabeti pořád dokola. Problém je jenom v tom, že to nemá zhola nic společného s realitou. :-P

petr_
petr_
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Vývoj posledního půl roku ukazuje, ře ropná loby zřejmě neexistuje a opec krachnul - a arabské ekonomiky ho budou následovat. Proč? Jejich vlastní nenažranost a Americký břidlicový důvtip.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Jasný, a teď tu o smolíčkovi.

V hlavě máme každej rok vymyšlený nějaký revoluce, v praxi CENZURA, protože to technologicky nejde vyrobit tak, aby to k něčemu bylo a nestálo nesmysl. Nějaká ropná loby nemusí nic kupovat, jsou to jenom vlhký sny.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
7. 4. 2016 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @petr_: bridlici nedavam moc let, v americe uz zacinaji mit problemy v okoli tezby at uz jde o propadani pudy ci znehodnocovani podzemnich vod :(

CNN
CNN
Level 0 Level 0
1. 4. 2016 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LucikMucik Pomalovane ano, ale s vyrvavanim si uz nie som az taky isty. Ono taka nabijacka auta sa vie niekedy dost dobre branit. ;-)

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
1. 4. 2016 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo nezažil, neuvěří co dokáží zelené choré mozky vymyslet.

Příklad - křižovatku Vypich "vylepšili" tím, že zde 2x za sebou zúžili dvoupruh do jednoho - těsně za křižovatkou. Určitě "netušili", že se za půl roku otevře Blanka a doprava se tam asi tak ztrojnásobí, takže teď stojí kolona smrdících aut bůhví kam a čekající na tramvaj mají luxusní 3 metrový ostrůvek. Vedle toho parodují běžci trénink v zeleni - už jim chybí jen ty plynové masky .....

A takových míst jsou desítky - ještě že v tom našem velkoměstě nemusím bydlet a vychovávat děti.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předem, jsem zamilovaný... ...do KTM Freeride E.

Eletromobilitě ohromně fandím, protože bydlím u velmi frekventované silnice. Ale tady je kámen úrazu, na nějž Rybka konkrétně naráží, v českých reáliích ten nejbolestnější, a sice budování dopravní infrastruktury - dál už bych pokračoval pouze sprostými slovy, tak to raději utnu.

taita
taita
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná by to chtělo spíš myšlenky popustit směrem k tomu, že v Praze a jiných větších městech nebude chtít nikdo bydlet. Dříve se tam jezdilo nakupovat, dnes se nakupuje na internetu, dříve se tam jezdilo po úřadech, dnes už začínáme s úřady komunikovat elektronicky. Dříve se tam jezdilo za kulturou, dnes už se objevuje virtuální realita, která nám lepší zážitek doručí až domů.
Tak proč proboha řešit nějakou ucpanou Prahu?

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Tady souhlasím, ale zase si neuvědomujete důvod - to je ten, že město přebírají magoři z neziskovek a tuneláři, kteří vyhání normální lidi. Normální člověk se potřebuje dopravit, zaparkovat, mít kde nakoupit.

Aktuálně buzeranti všude budují lesy značek, radarů a jiných buzerací, čmárá se po zemi, lidi jsou nuceni platit za to, že mají ještě míň místa k parkování, než před tím. Firmy logicky z toho svrabu utíkají pryč, takže nejsou služby, není nic. Zákazníci jdou za nima. Každej, kdo vlastní nějaký nemovitosti v zónách potvrdí, že velice rychle vymizeli řádní solventní nájemníci a zákazníci a je to tam samej barevnej (případně jinej cizinec) a batikovanej, případně studenti. Platební morálka je v řiti a ještě je to samej neplatič. Plus po některejch je byt zralej na osekání omítek.

Takže prodlevy, náklady, menší nájmy, růst kriminality - troufám si tvrdit, že ekonomický škody jsou už teď ve stovkách milionů, s novejma zónama půjdou do miliard a poroste to raketově. Tvrdí se, že to je celý plánovaný, aby mohli správní lidi skoupit celý bloky dříve lukrativních čtvrtí za pakatel.

taita
taita
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Jo, to je přesně ono. Dnes do Prahy nejezdím také proto, že autem tam nemám kde zaparkovat a MHD mě jako občasného návštěvníka vyjde na nekřesťanské prachy.
V podstatě jediné návštěvy Prahy, které v rodině realizujeme, jsou cesty na Čerňák do Ikei či kina, případně cesty dcery do divadla či manželky na školení.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Nepochopils...

Měl by sis článek převést do obecnější roviny - podmínkou celé věci je totiž zbudování patřičné infrastuktury, což je oblast ve které dnes kulháme na obě nohy a Rybka nás o tom průběžně zpravuje (viz například "Zpět do pravěku!").

taita
taita
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ne, nepochopil. V celém článku mele jen o Praze. Na vesnici žádnou zvláštní infrastrukturu nepotřebuju. Elektromobil bych si pravděpodobně dobíjel doma a kudy jezděj tramvaje, mě fakt nezajímá.
Proč řešit města, když se města stanou zbytečná?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: Tys vesnici viděl asi tak maximálně z vlaku, synu... Přál bych ti zažít problémy které napáchalo loňské sucho - vodou to celé odpradávna začíná. Uč se a netrol číčoviny...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: Jo, a na každé vesnici je standartem 10Mbit internet pro přenos fullHD streamu a taky je tam standartem přenosová soustava, která neklekne při první větší vánici a taky silnice a vybavenost, které ti umožní tam založit strojírenský závod, že?

taita
taita
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Já na vesnici 43 let žiju. Tedy s malou přestávkou, když jsem studoval v Liberci na vejšce.

taita
taita
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Paradoxně je kolikrát na vesnici lepší připojení k netu, než ve městě. Hlavně proto, že se to lépe tahá.
S tím strojírenským závodem jsem to nepochopil, protože jsem si nevšiml, že by dneska byly strojírenské závody ve městech. Škodovka je za Boleslaví, TPCA za Kolínem a nějak mě nenapadá fabrika, která by byla ve městě.
Přenosovou soustavu mívají vesnice taky většinou celkem v pohodě. Jisně, občas vypadne elektřina, ale to je párkrát do roka max. na pár hodin. A to ještě se většinou jedná o plánované odstávky z důvodu nějaké rekonstrukce.

Karlos.s
Karlos.s
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: ŠKODOVKA je za Boleslaví?
ŠKODOVKA tvoří půlku Boleslavi, výrobní závod sice začína na kraji podél dálnice, ale zasahuje do centra. Vývoj je mimochodem umístěn zcela mimo na druhém konci MB, taktéž nákup a prodej sídlí v dalších budovách po Boleslavi.
Každopádně kolem 6:00, 14:00 a 22:00 nastává ve městě totální kolaps.
Ti co u nás zodpovídají za dopravní stavby jsou úplně dementní, podplacení nebo ujiíždí na kvalitním matroši. Takových nesmyslů, co tu vzniklo za posledních deset let svět neviděl. Pár příkladů:
a)křižovatka za OBI (silnice na Českou Lípu/k dálnici), která je přes hafo místa udělána tak, že při odbočování do leva z vedlejší nic nevidíte, protože ty pruhy nejsou proti sobě a hrozí, že vás smete ten, co jede rovně.
b)plno nesmyslných mini "kruhá" na křižovatkách, kde je nízký provoz (např. dva v ulici Na Radouči), kde vždy porušujete předpisy, protože pokud na jíždíte a hned sjíždíte, tak buď dáte znamení už při nájezdu nebo až při sjíždění (což je vlastně obojí špatně), protože to nedá ani na délku autu.
c)plno zúžených ulic a méně parkovacích míst v rámci zkrášlování. Že kousky zeleně nikoho nevytrhnout, po stezkách nikdo nejezdí a chodníky jsou zbytečně široké, to nikoho nezajímá
d)retardované retardéry, např. v ulici Na Radouči za 7.ZŠ, kde ovšem přechody nevedou k žádné obytné zástavbě (tenisové kurty a benz. pumpa), tudíž je to hovadina
e)nesmyslně řešené křižovatky (např. pod nemocnicí), kde není místo pro dva pruhy (rovně a doprava, ani nejsou vyznačeny), protože ty rovně se vlastně uprostřed křižovatky o metr překrývají,a ti dementi to nedokážou rozšířit nebo jednoznačně udělat jeden (např. nízký střed ostrůvek), takže tam vznikají nebezpečné situace(protijedoucí auta se vyhýbají uprostřed křižovatky, auta odpočující v pravo si najíždí doleva, takže vystrkují ty jedoucí rovně, ještě víc ven). Nebo u Bondy směrem z centra, kde
je jeden pruh a akorát se tam vedle sebe vejdou dva osobáky a když ten jedoucí rovně není úplně v levo, tak ostatní nemůžou odbočit do prava (zelená šipka je tam dřív). Přitom je u Muzea hafo místo, stačilo to o metr rozšířit, udělat jasně dva pruhy a byl by klid.

A takových věcí je více a bohuže asi v každém městě, protože tam sedí samí "odbornící". Sorry za ten román ale dost mě to štve.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
1. 4. 2016 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: Jenže tu Prahu ( nebo obecně velké město ) potřebuješ minimálně ze 2 důvodů - nemocniční centra ( někdy i jediná v republice ) a vysoké školy.
Do toho špitálu se sice dostaneš vrtulí,nebo sanitou, ale abych tě zachránili, tak se tam musí dostat taky zaměstnanci.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: "občas vypadne elektřina, ale to je párkrát do roka"
-ja ti verim, ze jses z vesnice, protoze jses v podstate nenarocny clovek, kdyz je vypadek elektriny parkrat do roka v pohode, ja nepamatuju ve meste vypadek elektriny nekolik let.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Karlos.s: http://m.uloz.to/xWy8z2b5/image-jpeg
Aneb když se tam musí návrat kruhač za každou cenu jak sakra vjet na 3. Výjezd a nevjet do protisměru když ten kruhač nemá ani 30 Cm??

reader
reader
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @zvirek: To je nápad, sanitka na elektřinu! Nebo hasiči! A pak tu záplavu kamionů, co nám vozí zboží, a taky ten vrtulník…

Vím myslím není potřeba dodávat (a kdyby někdo pochyboval tak k tomu dodám, že v autě je potřeba někdy i dost topit a taky to, že Li-ion baterky {lepší zatím nemáme} nemají v lásce mráz - kampak asi tu záplavu elektromobilů schováme, až je bude mít každej a začne trochu mrznout?)

taita
taita
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @zvirek: Článek je o tom, jak rostou nároky na dopravu. Myslím, že zrovna vysoké školy a nemocnice moc té dopravy nevyprodukují. A že do nemocnice jezdí zaměstnanci, je sice pravda, ale na tam klidně jezdí z okolních vesnic nebo okrajových sídlišť a nezatěžují centrum města.
Sám jsem kdysi dělal v Praze. Do práce jsem to měl 60 km a přesto jsem to do ní měl časově blíž, než kolega, co bydlel v Dejvicích.

jjrydlo
jjrydlo
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: Tak zrovna nedávno byla mamka ve fakultní nemocnici Brno-Bohunice, parkoviště pro návštěvy bylo prakticky nonstop plné a nejen my jsme parkovali v NC Campus Square. Chodníky u hlavní brány prázdný rozhodně nebyly stejně jako zastávky MHD a prakticky identická situace je i v okolí nemocnice U Sv. Anny, kde kvůli autům návštěv není často možné zaparkovat široko daleko ani Smart. Střed semestru, zkouškové a letní prázdniny v Brně taky poznáte nejen podle jízdního řádu pro pracovní dny vs. pracovní dny - prázdniny, ale obzvlášť podle přecpanosti MHD (především linky projíždějící kolem škol) a města obecně. Když v létě odjedou studenti domů, Brno je rázem jako po morové epidemii. ;-)

Takže ano. I zdravotnická zařízení a školy mají výrazný vliv na hustotu dopravy. A zrovna zdravotnická zařízení, obzvláště specializovaná, nikdy nebudou na každé vesnici, za to příbuzní vždy přijedou na návštěvu za členem rodiny i do krajského města.

reader
reader
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @reader: *víc

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 4. 2016 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @taita: Problem s infrastrukturou je na vesnicich daleko palcivejsi nez ve meste - nejen co se kvality vozovky tyce ale hlavne historicky - vetsina vesnic je postavena tak ze prostredkem vede hlavni silnice a z toho vyplyva ze vsichni ridici musej zpomalit a vsichni chodci musej porad davat pozor jestli nic nejede - pokud by silnice vedla okolo vesnice vsichni by byli spokojenejsi...

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Auta proste hizdi prirodu. Samozrejme elektromobilite take fandim, ale na druhou stranu auta jsou proste oskliva a to elektromobilita neresi. Zaklad vidim v hromadne doprave a tam uz mame elektromobilitu dnes - vlaky, tramvaje. Jen je treba budovat trate a zrychlit je. Za zajimavejsi koncept bych povazoval navazat elektromobily prave na vlakovou dopravu. Proste na vas na nadrazi ceka elektroauto pripadne elektrokolo, ktere vas doveze az domu, pokud se zrovna nechcete projit nebo to mate od vlaku preci jenom dal nez by bylo zdravo. Potom se zase samo vrati k nadrazi a dobije se. To mi prijde mnohem zajimavejsi. Proc by lide, pokud zrovna nejsou automobilovymi fanousky, meli chytra elektroauta vubec vlastnit? Proste potrebuju auto, tak si ho pujcim, ono me doveze do mista urceni a pak se samo bud vrati na puvodni misto nebo na misto, kde bude cekat na dalsiho pasazera. Takze abych to shrnul, mezimestska doprava jako prioritni hromadna - vlaky. Mestska doprava hromadna - tramvaje. A k tomu osobni doprava - moznost zapujceni elektromobilu, ktere stoji na kdejakem rohu podobne jako dnes taxiky. Samozrejme fandove do aut mohou mit i na dale elektromobily vlastni, ale pocitam, ze pri opravdu dobre dostupnosti predeslych moznosti az zase tak moc lidi s nutkanim vlastnit elektroauto nebude.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo OMG, další socialistickej záprtek. Už je to tady zse - vláčky a jiná socka, carsharing a tykový kýble.

Tady je zbytečný říkat jakýkoli holý fakta, protože si pojede stále svoje sny o tom, jak všechny pěkně násilím nacpal do dobytčáků a všichni jsou povinně šťastní. Tohle je lepší zavřít někam do ústavu, fakt.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
1. 4. 2016 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo Siet taxikov chcel miesto osobneho vlastnictva vybudovat uz sudruh Chruscov. Nejak sa to nikdy nevzilo. :-) Je to asi podobne, ako mat miesto hajzla v kazdom byte pred domami siet verejnych WC. :-)

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Asi jsi neslysel o boomu sluzby Uber, ze? Zkus to nastudovat. Pak ti bude zrejme, ze zase tak moc neplacam. TAXI se nikdy nezbavilo problemu vysoke ceny za lidskou praci nehlede na specifikum ceskeho "turbo" taxi. Tady ale mluvime o samoriditelnych elektroautech minimalne pri ceste od zakaznika zpet.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Iwo: Ty mozkově slabší člověče, kdybys nebyl blbej socialista nebo jinej druh komunisty, tak chápeš, že taxíky jsou předražený kvůli režimní byrokracii a regulacím. Celý tyhle slavný povolenky jsou úřednická mafie, tam žádnej trh nefunguje. Tyhle alternativní jako-taxi, který obchází režímní nesmysl, samozřejmě můžou službu nabízet o to levněji. To je jedinej důvod. Je to samozřejmě správně, ale je třeba si uvědomit, v čem to vězí. Ty seš tady úplně mimo. No, nejenom tady.

Nějaký samořiditelný auta jsou tvoje vlhký fantasie, ještě několik desítek let to nebude použitelný, a i potom to bude ekonomickej nesmysl. Fakt už vám stádním úředníkům a vymatlancům z neziskovek z toho nadbytku hrabe. (Ty fakt nemůžeš být normální pracující člověk, co tak akorát vychází a nějaký to auto má, aby i v reálu viděl, jak to funguje, když už nemá na to, pochopit to aspoň v teorii). Ale neboj, už brzo nás vy přízivníci všechny dovedete do fakt pořádné krize, a tentokrát už to nepůjde zamáznout natištěním papírků. Pak vás tyhle kraviny přejdou, až přestanete dostávat peníze za to, že škodíte těm posledním 20 % spoluobčanů, co ještě nějaké ekonomické hodnoty skutečně vytváří.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Pavel Boček: Pomerne dlouhej prispevek, ale argumenty zadny, asi nejsou, tak prichazi na radu urazky. Ovsem ty jsou k smichu - nejsem ani socan ani statni urednik, takze ses s urazkama fakt netrefil.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Iwo: Plýtvat argumentama je naprosto zbýtečný. S pár podobnejma vymletejma magorama jsem se v průběhu času pokoušel bavit, vymejšleli si stále větší kýbling, ale své dementní socanské představy o tom, jak budou ostatním řídit život a jak ti jim celí šťastní přejdou na horší životní styl, než mají teď, se nepustil nikdo.

Teď už vím, že nemusím ztrácet čas a že je lepší takový poslat do análu rovnou.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rybkuv dnesni komentar ma problem, ze zapomnel na ceskou realitu, kdy stat na obcany pripravuje novou dan za vyuzivani elektriny - bude vybirana jako udajna platba za jistic a znamena to minimalne 50% zdrazeni elektriny beznemu malospotrebiteli. Efektem mimo jine bude i zabrzdeni vyvoje elektromobilu a podobnych hracek mozna o nekolik desitek let. Dekujme debilovi Babisovi a dalsim socialistickym hovadum co tu vladnou.

taita
taita
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo Zas jeden, co přehání. Elektřina je základní životní potřeba, máte na ní všechno a platíte za ni úplný pakatel (já ji spotřebuju opravdu hodně a dělá to asi 4 % rodinných příjmů, což je méně, než dáme za benzín).

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Zkus si to nastudovat, vsude v Evrope se plati pausaly za elektrinu (za provoz distribucni site apod.) cca. okolo 1/3 ceny elektriny u maloodberatelu, ekonomicky jim to vychazi. V CR se podle soucasneho navrhu bude od pristiho roku platit pausal cca. 2/3 ceny elektriny. Jak je mozne, ze v CR jsou pausalni naklady jednou tak drahe jak vsude jinde v Evrope? Odpoved je jednoducha - nejsou, proste nas pres CEZ potrebuje stat zase podojit.
Neni to teda o tom, kolik procent rozpoctu rodiny to ubere, ale o tom, ze nas zase socialisti dojej.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Iwo: Koukám, že jste tak skvěle informovanej, až nevíte, že to bylo smeteno pod stůl - zatim. Ale ani se nedivím, máte dost rozsáhlý trhliny a ty nahrazujete svejma zbožnejma přáníma a úchylnejma představama.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Pavel Boček: To "zatim" je docela dulezity, nemyslis. A mimochodem uz ted platime tan pausal vyssi, v tichosti ho totiz zvedli uz minulej rok, akorat ne az o takovou palku jako to "zatim" nevyslo letos.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Iwo: Ten paušál je přímá dotace OZE. Bylo by dobrý se teda dívat, co je co.

Je to samozřejmě sračka, jako všechny dotace, o tom žádná. Nicméně vy si ty socany všech barev volíte, tak se vezou na vašich hrbch…problém je akorát to, že já to musím platit s váma. Nemůžete si ten režim udělat jenom pro sebe?

taita
taita
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Iwo: Už teď platíme paušál vyšší než co? V současnosti mi paušál dělá cca 8 % z ceny, což je hodně pod tou vaší 1/3, která je normální v Evropě a která se vám zamlouvá.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
8. 4. 2016 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Pavel Boček: tak si kup ostrov v nejakym danovym raji (nemyslim tim kvuli podvodum ale kvuli neplaceni dani). Nebudes si pak stezovat na politiku, placeni a muzes si tam vesele prohlasit vlastni diktaturu. Nebude ti zvysovat krevni tlak to ze bys mel sponzorovat nekoho dalsiho jako treba politiky, verejny sluzby, detsky domovy atd.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @taita: Tak to jses borec. Jak to dokazes nevim, me to dela cca. 3/5 z ceny a koukal jsem na cenovy kalkulator ERU a zkousel nasimulovat ruzne situace mozne pro domacnosti a pokazde to bylo zhruba od 1/2 do 2/3 ceny pausalu. Teda hodne nad evropskou prumernou pausalni cenou za distribuci.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo A co by bureš dělal, kdyby mu lidi přestali kupovat řepku?

Ale nebojte, ty elektronesmysly skončí i tak, samy od sebe. Automobilky s tím jenom blbou, protože je to móda a už jinak neví, co by dělaly. Ty jejich předražený šroty jim už lidi nechtěj kupovat a současně jim furt roste cena práce. (po pořádné krizi co přijde v tomto desetiletí snad konečně ty konfekční hrůzy zbankrotují, ale jo, už mlčim, to spíš lehne těch pár posledních co ještě dělají občas zajímavý auta, třeba Alfa, a sračky typu VW/Schadewerke dostanou subvenci)

Zatím na tom ještě občas někdo nahrábne dotace, ale to přejde. Jednak to režimy zdaní, protože výpadek z PHM si nemůžou dovolit. Dále je to ekonomickej nesmysl a to se nezmění i kdyby elektrika byla zadarmo. No a nakonec je to nesmysl i ekologickej, i když na tohle hledisko většinou kašlu, protože globální oteplování neexistuje a zbytek netřeba řešit. Nicméně zelení mozci tím rádi mávají, tak je dobré jim ty jejich hrady z písku rozbít. Možno se podívat do Japonska, jak napočítali emise za Teslu…checht.

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 04:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Lidi jako ty jsou duvodem proc jsme tak technologicky pozadu.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @neeveew: Checht? Pro mě je špička technologie tak někdy na přelomu tisíceletí. Pak už je to jenom pakárna vyhnaná do extrému nesmyslnejma evropskejma normama, která nepřináší vůbec nic. S těma elektromotorama jste jak ti zelení pošuci se solárkama a větrníkama, co si v případě potřeby budou v jeskyni svítit na televizu svíčkou. Žádnej pokrok to není, naopak, je to z hlediska uživatelskýho komfrotu návrat tak o půl století zpět.

Osobně zůstanu u B234I/B234L z počátku devadesátých let: emise jsou už velice slušný (a pokud jeden člověk dotáhne do konce jeho projekt s univerzálním firmware, tak to má možnost jezdit i na ethanol), výkon skvělej a je to téměř nezničitelnej motor. Po generálce to auto bude i po 20 letech srovnatelný s dnešníma konfekčníma executive autama, takže bych byl magor, abych za nějakej takovej šrot vysolil 3/4 mega.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: To že nám byrokracie bude chtít elektrická auta natlačit stejně jako úsporky je jiný problém - problém dementů, kteří ze setrvačnosti nechápou, že jsou efektivnější řešení - poznáváš se?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Oháníš se tu výroky a slovníkem z třetí cenové novinkové diskuze a deklasuješ se na pozici kreténa s iq houpacího koně.

Já čekám - chci vidět příslušné studie nezávisle na sobě hodnotící emise a náklady celkově spojené s ropným automobilovým průmyslem proti elektrickému, to se pobavíme,

ty cirkusový šašku, máš teď na hlavě vlastní přirození, tak si to užij!

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Dupej mi odkazy na příslušné studie pro podporu svých chorých tvrzení ty cirkusová zrůdičko, čekám - začni učivem cca sedmého ročníku základní školy, potažmo principů a konstrukcí spalovacího a elektrického motoru - máš se totiž co učit ty držko!

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Jako obecně prohlásit, že elektromotory jsou evolučně (efektivitou, spolehlivostí konstrukce) za spalovacími motory...

Jste upadl cestou z pijatyky, Boček, ne?!

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: Uživatelského komfortu návrat o půl století?

A co hluk? Nutnost motor vytáčet? Celková složitost pohonného ústrojí, provozní kapaliny?

Netrefil Boček, netrefil terč ani na metr.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Xcute: To ti to někdo diktuje, že to tady blekotáš po kouskách? Zalez zpátky do boudy, magore. Auto není jenom motor. B234L ještě tak složitý nejsou, to začalo právě až potem, až si uhnije začala vymejšlej nesmysly. S Trionicem je to ještě docela v pohodě. A nepotřebuju s sebou vláčet půl tuny nějakýho harampádí, stačí mi 60l nádrž a dojedu v pohodě pohodlně 500 km i s klimatizací.

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo Dekuj tem hovadum co je zvolili.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žasnu, kolik se najednou objevuje šílenců s vlhkejma snama o elektroautech. Funkční auta na elektřinu jsou známa od samého počátku automobilismu, ale za více než století se nijak drasticky nezlepšila jejich použitelnost. Samozřejmě, nějaký pokrok v hustotě energie jsme udělali, nicméně auta se spalovacím motorem poskočila ještě mnohem víc, takže se s tím elektro stále nemůže rovnat.

Můj odhad je, že minimáně do poloviny tohoto století se to ani výrazněj nerozšíří. Technologicky nás nějaká velká revoluce v příští dekádě až dvou nečeká. Z lithia se vymlátí tak možná ještě 10 % kapacity, možná pár stovek cyklů navíc a cena půjde o 20 % dolů…což ničemu nepomůže. Kapacita i počet cyklů musí vzrůst několikanásobně při současně ceně několikanásobně menší, aby se to mohlo vůbec srovnávat se spalovacím motorem. Toto říkám už rok až dva a i přes vlhké sny o tom, jak už zítra to bude úplně skvělý, tak se nic nikam nepohlo. Pořád se mi násobně víc vyplatí jezdit executive se spotřebou 11-12 než jakýmkoli elektrobazmegem.

Naštěstí než se k tomu stihneme prodotovat, tak buď ten nesmysl zdaní (co by dělali kdyby vypadlo výpalný z benzínu?), případně celá uhnije z toho socialismu lehne. Čím dřív, tím líp, jinak nás tu pak čmoudi umlátěj turbanama.

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Ten elektropamflet je plný polopravd, lží a chybí v něm naprosto základní fakta. Už ten začátek o tenčících se zásobách ropy je k smíchu (momentálně máme největší zásoby za celou dobu, co se ropa těží), takže fakt nemá cenu na to nějak rozsáhle reagovat.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik Ja zadnou ropu nemam a co vim, tak tenhle stat v podstate taky ne. Nikdo (rozumny) preci nerika, ze se musime ropy zbavit uplne, ale tam kde to jde, tak mit pripraveny alternativy, abychom nemohli byt vydirani temi, kdo ropu maji.

taita
taita
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Většině lidí by stačila levná elektroautíčka s dojezdem do 30 km. To je podle mě budoucnost. Snažit se dělat elektroauta s možnostmi současných benzíňáků a nafťáků s dojezdem 500 až 1000 km, je ekonomický nesmysl.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Když to bude stát do 100k se vším všudy, není problém. Takže vyřešeno 8)

Loni jsem se na takové věci koukal. S dovozem od číňana by to bylo reálný. Jenže to nikdy neprojde, protože evropský automobilový korporace se vzájemně se státem píchaj do análu a žádný čínský auto nikdy nesplný ten nesmyslnej kretenismus s názvem homologace. Takže tady budou místní šmejdy za 300k a víc. Nebo za desítku měsíčně nájem (ať už celýho auta, nebo akumulátorů). Checht! To bych se Saabem musel najezdit asi 5000 kilometrů měsíčně, než by se mi to vyplatilo.

A za takovejch podmínek to koupí jenom magor, protože 20 let stará nákupní kabela s malým motorem se za tu cenu zaplatí asi 10× i s poloviční generálkou, spotřeba minimální a dojezd to má pořád 500 km. Takže až si někdo vzpomene, že potřebuje hned teď z nějakýho důvodu jet do Bratislavy, tak tam na jednu nádrž i dojede. Tomu se říká svoboda. To, co tady všichni vymejšlí, je zotročit všechny dementní nekonkurenceschopnou technologií.

Tak teď mi povykládejte o Perníkové chaloupce!

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita jj, souhlas, optimum pro sebe bych videl 50km dojezd, ale muze bejt i mene. Snad se toho nejaka "cina" chytne a zacne to vyrabet a dovazet. Evropske automobilky levna elektroauta vyrabet nechteji, coz je logicke, protoze na levnych elektroautech by si nemohli rict takovou marzi jako na drahych autech. Musi prijit nekdo novy, kdo zacne vyrabet prave levna elektroauta a klasicke automobilky ostrouhaji a zkrachujou - uz aby to bylo.

malyleo
malyleo
Level 1 Level 1
8. 4. 2016 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Nemam nic proti elektroautam, v podstate je to super koncept, jedna vec ma na tom neuveritelne seje. Ked si predstavim, ze idem autom na dovolenku alebo na sluzobku niekam 1000km daleko. Akozeeee... auto ma dojaz 400km a potom musim niekde neviem kolko trcat kym sa dobije? FK-OFF! Cele zle!
Ci mam mat jedno auto do mesta a druhe na dovolenku? Aj toto je uplne na p%$*&.
Co tak dojst na "pumpu", vylozit vybite baterie, nalozit nabite baterie... nech sa paci poplatok za "plnou" a ficim dalej! Pokial by im dosli nabite baterky, ok, nech sa paci, bohuzial, lutujeme, tu je kabel, strcte si ho, a tam je kaviaren. A Pumpa si moze vybite baterie nabijat trebars po nociach ked je prud lacny alebo podla potreby. Teraz kazde auto ma svoje baterie a samozrejme ine standardy a kapacity, a myslim, ze kym sa toto nezjednoti tak to furt bude chapane v nejakej rovine experimentalnej a dalej sa to nepohne.
Este by ma zaujimalo, ze ci tento vyvoj niekam smeruje aj do nakladiakov, autobusov, pripadne kadejakym bagrom, valcom, traktorom alebo dokonca do vojenskych vozidiel? Tanky napr. Viete kolko nafty vychlasta taky tank za hodinu jazdy v terene? :shock:

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Pavel Boček: Do Bratislavy pojedu vlakem, mimochodem obecne absolutne nejlevnejsi a nejekologictejsi zpusob dopravy, jenze "socialisticka" hromadna doprava Bockovi nevoni. :confused:

Jinak souhlas, akorat teda chapu tvuj koment tak, ze v podstate bys s nama souhlasil, kdyby tady nevladli socani (jedno z jaky pol. strany) a kdyby stat "pichajici" s korporacema ucinne veskere inovace mimo prospech korporaci nebrzdil. Takze vlastne nejde o nic jineho nez ze uz predem stahujes kalhoty ....

taita
taita
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Pavel Boček: Váš argument byl, že baterie jsou velké a drahé. Což je pravda. Můj protiagrgument byl, že je zbytečné snažit se elektromobilem konkurovat klasickému autu. Dneska máme v rodině dvě auta v pořizovací ceně cca 350 tisíc korun, kterými jezdíme do práce, ale i třeba na dovolenou. Kdyby se prodávaly elektromobily s dojezdem pár desítek kilometrů do 200 tisíc korun, koupili bychom si dva elektromobily na ježdění do práce a nechali si jedno auto na delší cesty. Cenově by to vyšlo nastejno a provozně by to bylo levnější.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Iwo: Viz můj post dole - to se nikdy nestane, takže jak jsem říkal, vlhký sny. Tak se probuďte, rozhlídněte kolem sebe a přestaňte plácat pitomosti.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Iwo: Jo, vlk je tak levnej, až to musí stát dotovat snad ze všeho nejvíc (a za peníze řidičů), no ty kokso, mě snad šálí zrak :lol: :lol: :lol:

Ne, já vycházím z reality, jaká je. A rozdaný to je tak, že to je pakárna. Mimochodem, nebýt všech těch socanskejch daní a homologací a jinejch nákazů, tak sice elektrogazmeg stojí do 200k, ale obdobný auto se spalovacím motorem stojí 100. Takže zas nic, ou sakra…

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @taita: To vám taky zakážkou, protože auta sou špatný, áááno. I kdyby to jezdilo na vzduch, tak je špatný. Tady kolega vám vysvětlí, jak auta něco hizdí.

A BTW, je opravdu dementní, aby měl každej 2-3 auta jenom proto, že jedno-dvě jsou křáp k hovnu. Už teď všichni brečí, jak se nikam nevejdou. Takže si každej pořídí ještě dalších několik aut, vhodnejch jenom na omezené použití, a to situaci jako zlepší? Vy jste fakt nějakej aktivista, ne? Ti jsou taky schopní popřít sami sebe v jedné větě, když se jim to hodí do krámu.

Jestli chcete něco na ježdění do práce, pořiďte si skútra. Jestli je to nepohodlný, tak se dělají i takový skútry se střechou, dokonce i se 4 kolama. Je to hlavně pro puberťáky, co ještě nemůžou jezdit s velkým motorem. A stojí to taky 200 klacků, za což má člověk čtyři zgenerálkovaný auta.

Takže úplně stejně nesmyslný, jako když to má elektromotor. To prostě nedáte, protože kolonizovat negry v Africe je špatně, áááno, auta z Číny jsou špatná, áááno, a nikde jinde vám to neudělají tak levně. A když to bude stát to, co normální auto bez pitomejch omezení, tak je logický, co si normální člověk vybere.

chucky_w
chucky_w
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Pavel Boček: No, vlak je levný, pokud jede plný - podívej se na trať Praha-Ostrava, tam jezdí tři dopravci, pokud vím, tak bez dotací a dva z nich se tam v pohodě uživí a ještě vydělají (ten třetí je odborářský moloch, který by se neuživil i kdyby měl jen takové tratě).
Problém je ten, že si komunistický stát myslí, že je potřeba zařídit hromadnou dopravu do každé prdele a to ještě dvakrát (protože dotované autobusy taky jezdí všude), potom to samozřejmě dotovat musíme, protože ty dvě babky, co tím jezdí dvakrát týdně k doktorovi, dvacet vlaků do týdne prostě nezaplatí i kdybys je stáhl z kůže.

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček U nas v UK ma hodne taxiku combo, full elektro si tu ziskava velkou oblibu, zvlast u tech mini aut.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew U vás v UK je socialisticko-fašistický peklo a lidi jsou do toho nuceni násilím, takže to je zářnej příklad světlejch zítřků, fakt. Tam si berou 1984 jako manuál. Toto používáte jako argument? Že vás hanba nefackuje.

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew @Pavel Boček: Ale jdi ty, si leda tak videl fotku big bena a delas jak to tu znas. Nikomu to vnucovano neni, lidi maj proste zajem usetrit a jelikoz necestujou mezi mesty, tak jim ta mensi milage nevadi.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew @neeveew: Jistě, zákaz vjezdu do centra, emisní zóny, zóny 20 a 30. Neé, úplně v pohodě! Tak určitě. Pán je büzyklista?

Jo vlastně, to je pro vaši bezpečnost a ty smradlavý dýzly s papírovou Euro 6 jsou pro tudlenctu ekologýi. Tak to pak jo.

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Termojaderné fúzi fandím už několik let, ale problém je v tom, že vládnoucí špičky (ať již politici, obchodníci, lobbysti atd.) tuto technologii nechtějí. Důvod je jednoduchý. Prachy :roll: . Dnes se vydělává spoustu peněz na výrobě (potažmo distribuci), přeprodává do zahraničí a všem se plní kapsy - a to i ekoteroristům, kteří musí nějak zabraňovat globálnímu oteplování tj. dodáváním filtrů ap.. To samé platí pro automobilový průmysl s naftou a benzínem. Jenže, když si doma na zahrádce postavíte funkční termojaderný reaktor všichni tito vykutálenci přijdou o peníze. Proč? Zjednodušeně - z půllitru vody cucáte velmi levnou energii s bezpečným "odpadem". To samé platí pro auta ap. Jenže ti, co drží bank nechtějí Vaši samostatnost a život "zdarma" chtějí z lidí stádo ovcí, které je ovládáno penězi. Vize čisté energie je krásná a otevřela by určitě i cestu ke hvězdám, ale lidská nátura by se musela změnit. :(

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel Jestlipak problém fúze není spíš v tom, že je krapet rozdíl v tokamaku blikat na řádově milisekundy až sekundy a na druhé straně mít stabilní termojadernou reakci po dobu minimálně měsíců v kuse.

Plus jedna věc je fúze, druhá věc je vyndat z ní tu energii a něco s tím dělat. Na rozdíl od štepnýho reaktoru, kde o nic nejde, styk s plazmatem o teplotě řádově miliony °C nevydrží samozřejmě žádnej pozemskej materiál. Další věc je ohromný záření všech možnejch i nemožnejch částic. Opět, materiály na to ještě neexistují. Takže nejen z toho tu energii dostat, ale i bezpečnost v případě porušení magnetického kontejnmentu.

Vona teorie je moc krásná, už jsme ušli po desetiletích dost dalekou cetu, ale ještě ani zdaleka to není vhodný ani pro experimentální nasazení. Nemáme ani materiály, ani nejsme schopní tu reakci udržet. Do výzkumu jde stále sakra hodně peněz, ale to není jen o tom. Jenom dynamika plazmatu se rozrostla do celého oboru a v podstatě jsme zjistili, že o tom nic nevíme. Těžko chtít takové bambuli plazmatu říkat řízená reakce, když nemáte ani málo ponětí, co se děje uvnitř.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel Na druhou stranu termojaderna fuze neni ve stavu, ze by rekator mohl mit kazdy na zahrade.
Evoluci nezabranis, se muzou vlady snazit jak budou chtit a stejne to jednou bude. Jak uz ale z historie vime, da se inovacim nejakou dobu ucinne branit a lidsky zivot je pomerne kratky, takze se s tim urputnym lobingem ze strany korporaci, nemusi nase generace termojaderne fuze v praxi dozit, skoda. :confused:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo On měl na mysli studenou fůzi LENR. Všechny důkazy jejího fungování byly zatím nezávisle na sobě mnohokrát vyvráceny. Neznamená to, že ji můžeme hodit do koše, ale představy některých lidí v této souvislosti jsou prostě naivní.

-js-
-js-
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo @Xcute: Studená fúze není totéž co LENR (nízkoenergetické nukleární reakce). Studená fúze podle našich dosavadních znalostí fungovat nemůže, LENR naopak v konfliktu se současnou fyzikou naní. Krátké a jasné vysvětlení zde:
http://vtm.e15.cz/lenr-je-studena-fuze-nefuze

Obecně jsem založením skeptik, nicméně též si myslím, že než utratit miliardy eur za vývoj tokamaku by bylo lepší investovat spíše tímto směrem. Ovšem vzhledem k tomu, jakou energetickou nezávislost by to znamenalo, potáhne se vývoj ještě hodně hodně dlouho.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo @-js-: Vím o tom (že jsou některé teorie, které ještě nebyly experimentálně ověřeny), proto jsem psal, že není vhodné házet podobné úvahy do koše.

Jen to jen chyba interpunkce a toho, že se obě věci dávají velmi často (jak uvádíš, chybně) do souvstažnosti.

misanex
misanex
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja vam nevim, elektrina se dela (a jeste dlouho delat bude) hodne z uhli, plynu atd. Protoze ekologie (vitr, slunce) funguje jen nekdy,nakonec se sit vyvazuje uhlim (viz nemecka mimoidni koncepce a staveni uhelnych elektraren a pretezovani site vetrnikama).
Mozna jeste tak atom, ale to ekopitomci taky nechteji (atom je ZLO!!!, sice ma nula emise, ale je to ZLO, fujky!).
Takze to elektrinu zuhli s vyrobime se spoustou ztrat, pak ji posleme vedenim, tam prijdeme o 10-20%, pak nacpeme do baterky (-15-20% ztrat),pak ji spalime (to jedine celkem efektivne) v elektromotoruv aute,co je tezky (baterky) a potrebuje na pohyb vic energie nez ten benzinak (hmota je svine, s tim nehne ani moderni ekologicka koncepce).
Do tech elektraren tu ropu, plyn a uhli taky vozime a prepravujeme.
Zatimco ten benzinropu vytezime, prepravime, rafinujeme (coz stejne musime, abysme meli plasty na ty elektromobily, rafinaci se nevyhneme) a spalime s ucinnosti tak okolo ty uhelny elektrarny (bez tech ztrat v prenosu, baterce atd.).

Zatim to moc nevychazi panove...

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@misanex Todle nemá smysl vykládat pomatencům, zralým do ústavu, jako tady pan xcute. Ti žvatlaj něco o fyzice, ale ví tak maximálně to, co jim řekli v neziskovce, spolu s metodickým pokynem, že jedině bakalářsky z pochybných městských humanitních škol jsou uznávaný relevantní materiál. Celkovej obrázek si nejsou schopni udělat.

Nepochopí to ani z praktickýho hlediska, na který není fyziky potřeba: benzín seženu za pár minut všude, můžu si ho vozit v kanystru i do lesa, do hor, na severní pól. Když dojde, tak si donesu v kýblu další a můžu jet. Se dvěma kanystrama co se mi vejdou pod nohy ujedu stovky kilometrů.

Ale kdepak, metry krychlový a stovky kilo akumulátorů jsou samozřejmě nejlepší a když se to vybije někde na samotě u lesa, tak prostě udělám čárymáryfuk a elektřinu vykouzlím ze vzduchu! Tak určitě.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Boček já tě varuju - nikdy nevíš na koho narazíš, abys svých slov hořce nelitoval, svět je malý.

Nikde nevidím relevantní nezávislé zdroje na data o nichž tvrdíš, že jsou nezpochybnitelná, dle rčení "stokrát omílaná lež je pravda", to je tvoje heslo, že?

Od lesa je to k benzince pěknou štreku, tak si tu svoji zázračnou logiku nech cestou s kanystrem pěkně projít hlavou ty šašku.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček ono v buducnosti ked dojde olej v roku 2060 ci v 2100 doftedy budu baterky vymyslene co vydrzia tyzden.. alebo si zoberes 5 bateriek do zalohy ako si si zobral tie 2va kanistre benzinu.. simple

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Ano nema zmysel zbytocne sa budes rozculovat.. ty tu vysvetlujes malym chlapcekom co sa hraju prijebany countersrtike na ich sitnom PC..
Ako som ti odpovedal hore.. vyser sa nanich absolutne nema zmysel..

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Xcute: Tajenka:
!očip ěnok is puK

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@misanex V celé věci jde o to, že dnes stojíme na hraně, kdy elektromobil "v nejhorším možném případě" (hnědé uhlí) útočí emisemi na spalovací auto stejné třídy a před námi stojí zásadní rozhodnutí, zda není lepší vyvíjet tlak na vývoj a výrobu úložišť elektrické energie.

Zamysli se...

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
5. 4. 2016 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Jak se prosím "vyvíjí tlak na vývoj a výrobu úložišť elektrické energie"?
To je něco podobného, jako když se pouroučí větru, dešti?
Uvědomujete si, co to melete za nesmysly?

misanex
misanex
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Vznika nova generace rychlych reaktoru, které budou zpracovávat vyhorele palivo z klasických. To zaprvé. To zasadne snizi požadavky na všechna uloziste atd. Jaderna elektrárna vydrzi fungovat 60-80 let při kvalitním rizeni a udrzbe, ekologicke solary a vetrniky ani nahodou.

Konstrukcne jednodussi a dele vydrzi mozna elektromotor, ale podvozek atd. je stejne a totalni prusvih jsou baterky, ty generuji problémy při vyrobe a halvne vydrzi nasobne méně nez spalovaci motor. A je to 500 kilo baterek z jednoho auta. Kazdych par let. No potes koste.

Investice do ulozist klidne at vznikaji (a ze je dela kde kdo), tomu snad nikdo nebrani. Takze o co ma jit? O dotace do baterek? Ty uz Tesla i další mají a hodne, bez dotaci se Tesla muze jit klouzat... takze co se ma delat? Dotovat vic? Ještě vic? Uplne nejvic?

Zelena energie ma dotaci hromady, elektromobily taky, tak jim to snad staci ne?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 4. 2016 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @RomanL: Je tím myšlen spotřebitelský tlak, pane nevidímsidohuby.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @misanex: No dobře, ale tady mluvíš o prvním nasazení kolem roku 2030.

500 kg baterií, které mají ovšem slušnou životnost i tak (70% kapacity po 500 000 km) už teď.

Chceš říci, že jaderná energie (vzhledem k dříve zmíněné likvidaci) se kdy obešla bez astronomických dotací?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Já si fakt nevšimnul, že by kapacity typu paní Drábové vystupovaly s averzí proti obnovitelným zdrojům a kategoricky je odmítali... Naopak!

Toho se dopouštějí pouze černobíle nahlížející populisti, kteří chtějí mít pocit, že někam patří, tak na někoho ukážou jako na "ekofašistu" a je to, zařadil se... :lol:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@misanex K těm dalším dojmům bych ti přidal zásadní součinitele:
1)co spotřeba okolo? Už jsem to nakousnul výše, kolikrát je konstrukčně jednodušší a tedy spolehlivější elektromotor, než motor spalovací? Až násobně...
2)Je prioritou naší současnosti blízké i vzdálené budoucnost vynajít uložiště eletrické energie, tedy akumulátory a baterie? Životní...

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ty pako, několikrát ti bylo řečeno, že elektromotor je to poslední. Jsou ztráty v akumulátorech, ztráty na vedení, ztráty všude. To spalovací motor nemá. Tak už konečně zalez.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Pavel Boček: Aha, ona těžba a distribuce ropy probíhá s menšími ztrátami, nebo beze ztrát...

Velký pan fyzik s "big picture" náhledem...

Bacha na to...

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Pavel Boček: palo bocek je uplne zbytocne ukazovat na tomto trapnom webe ci si mudry alebo mas vedomosti atd .. kazdy co tu je su make deti chlapcekovia co ta nebudu brat vazne a budu srat na teba.. ak sa budes vkuse obhajovat este to viznie horsie.. nema zmysel absolutne.. ludia su jebnuty od narodenia..

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
8. 4. 2016 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: pozor jeste na znecisteni v podobe vyroby baterii :!: Jak jsou na tom s zivotnosti :?: Jak vsechny vyslouzile ekologicky likvidovat :?: Kazda varianta spalovaci vs. elektro motor ma svoje pro a proti, osobne me to zatim prijde fifty-fifty pac u spalovaciho motoru mas jeho vetsi konstrukcni slozitost (tim padem vetsi poruchovost), potrebu paliva ve forme benzinu nebo nafty (vyroba a doprava), toxicke emise a u elektromobilu jsou to zase ztraty pri distribuci elektriky, toxicke emise pri vyrobe elektriky (napr. emise z uhelnych elektraren ci vyslouzile panely ze solarnich poli, jaderny odpad), toxicke baterie.
Urcite se da prijit na plno dalsich veci ale se stavajicima technologiema zatim neni vitez :idea:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 4. 2016 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@misanex Další dojmy zaměněné za pojmy? Nezávislé relevatní studie a odkazy na ně prosím budou?

Předně - jaderné elektrárny. Ona účinnost je strašně moc fajn, ale jaksi problém s jaderným odpadem víme? Tady nemluvíme jen o odpadu ze samotného procesu výroby energie, ale také o odpadu vzniklém po ukončení životnosti celého zařízení (ne, opravdu nemá nekonečnou životnost) - pokud na likvidaci takového odpadu aplikujeme nekompromisní tržní zákonitosti a zohledníme v prvé řadě cenu, o co si koledujeme? (řečnická otázka obvzláště pro duševní mrzáky s erekcí na pravici)

grol2
grol2
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto souhlasím s tím, že přetnout Praze dopravní tepny a čekat, že ji to spasí, je naprosté šílenství. To může napadnout jen bandu pomatených regulčíků, kteří netuší, že bez těchto tepen daná část Prahy odumře. Podobně, jako by se to stalo u živého organismu.
Co mě však překvapuje, je víra v elektromonibilu. To slovo jsme podtrhl, protože o nic jiného dnes (zdůrazňuji dnes) nejde. Elektromobil je báječná technologie, to nerozporuji, ale většina elektřiny je vyrobená z fosilních paliv. Její výroba má mizernou efektivitu. Čas této technologie přijde a nebude to trvat dlouho, ale mělo by to být přirozenou cestou, ne cestou víry. Pak to totiž dopadne tak, jako vždy. Už jsme tu měli víru v solární panely, před tím v biopaliva. Vždy to skončilo utopením desítek miliard ve správných kapsách. Ani jedno téma dnes netáhne, zkuste odhadnout, co bude nové téma? Bingo!
A poslední věc, a ta mě děsí. Vy pane Rybko, jste tu napsal stohy článků pojednávajících o svobodě, ochraně informací a soukromí. Opravdu mě děsí, že člověk jako vy, vidí budoucnost v propojených a tím i kontrolovatelných vozidlech. První, co se stane, bude, že se stát pod záminkou bezpečnosti "narve" do každého auta. Bezpečnost se ale nedostaví, místo ní přijde spousta pokut, regulací a poplatků s cílem na tom, co nejvíce vydělat. Propojte si to se silou protlačených elektromobilů a státem masivně podporované (ale mizerně fungující) infrastruktury a máte tu návrat do roku 1984.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@grol2 Důvěra/víra je základní lidská přirozenost a potřeba.

Stejně tak se můžeme podivovat nad tím, že jste vložil svou důvěru v tento web a zanechal zde nějakou stopu, proinvestoval čas s mizernou efektivitou/dopadem na veřejné mínění.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proč se stěhuji pryč z Prahy. Došel jsem k závěru, že je lepší jet denně 200km přes dálnici, než 20 přes Prahu. I časově to vychází líp. A navíc nebudu muset každý večer řešit, kde zaparkovat.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proč se stěhuji pryč z Prahy. Došel jsem k závěru, že je lepší jet denně 200km přes dálnici, než 20 přes Prahu. I časově to vychází líp. A navíc nebudu muset každý večer řešit, kde zaparkovat.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Baterie jsou a budou problém. Už jenom technologicky a materiálově, nemyslím si, že se auto typu Tesla model S dostane v dohledné době pod třeba milion korun. Ojeté auta taky problém - KO baterie.
Energie jako taková není problém, stačí se zbavit zelených pomatenců a stavět jaderky. Co se fúze týče, výzkum je až tragicky podfinancovaný, což je hlavní důvod, proč to stále není.
Jako řešení fosilních paliv - a hlavně zbavení se závislosti na arabáších vidím syntézu jednoduchých uhlovodíků. Se silným zdrojem energie to není problém a není potřeba příliš měnit infrastrukturu. A do té doby? Břidlice, metanhydrát, etc...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr_ doc Jan mlynář z rozhovoru v roce 2014:

Nevidím jeden, ale hned dva velmi vážné problémy, které spolu souvisejí. **Za prvé, výzkum energetiky je globálně podfinancovaný. Je to proto, že jde – třeba na rozdíl od výzkumu v oblasti telekomunikací – o otázku investic s velmi dlouhodobou návratností, což je pro průmysl ekonomicky nezajímavé. Podobně jako ve výzkumu obnovitelných zdrojů nebo štěpných elektráren i nám chybí prostředky na vývoj a testování materiálů, na ověřování netradičních myšlenek nebo na vývoj průmyslových řešení k našim fungujícím, ale nespolehlivým laboratorním metodám. **Druhým, neméně vážným problémem je skutečnost, že podle současných znalostí a technických možností se dá výroba elektřiny pomocí fúze demonstrovat jedině na velkém a velmi komplikovaném zařízení. Nedokážeme postavit malý reaktor (jako to udělal třeba Enrico Fermi v případě štěpení), který bychom mohli předvést politikům a na němž bychom mohli s nízkými náklady dořešit vše, co se ukáže jako významné z hlediska spolehlivého provozu velkých elektráren. Oblast horkého plazmatu musí mít totiž dostatečný objem na to, aby probíhající fúzní reakce dokázaly udržovat požadovanou (přibližně stomilionovou) teplotu.

Ing. Dana Drábová z téhož roku:

Není tu místo pro předsudky, pro zavržení jednoho zdroje či pro glorifikaci jiného. Stále více se sice učíme využívat obnovitelné zdroje energie jako vítr, slunce, biomasu, přesto současná světová energetika stojí především na spalování fosilních paliv. Ropa, uhlí a zemní plyn pokrývají téměř čtyři pětiny spotřeby primárních energetických zdrojů, výroba elektřiny na nich závisí ze dvou třetin. Rozumné využívání obnovitelných zdrojů i výzkum a vývoj v této oblasti je bezesporu třeba podporovat promyšlenými zásahy státu. I kdybychom však využili všechny možnosti, které v současné době máme a které přicházejí v úvahu, nedokážeme zřejmě z obnovitelných zdrojů v příštích padesáti letech pokrýt více než čtvrtinu svých současných energetických potřeb. Je tedy záhodno si co nejrychleji připustit, že doba levné a hojné energie je definitivně za námi. Snadná řešení neexistují. Proto nelitujme investic do vzdělání a výzkumu, ty jsou naší nadějí do budoucna.

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě se ani nechytly hybridy a už se tu básní o megaparkovištích plných elektromobilů. Elektromobil sice vypadá hrozně sexi vedle všech těch smraďochů, ale stádo a kolona elektromobilů není nijak příjemná ani šetrná vůči přírodě.

Všem snílkům doporučuji se projít po nabíjárně nějakého většího skladu. Hluk, bzučení, pískání, smrad elektrolytu, v létě vedro na padnutí... chtěl bych vidět elektroparkoviště v obchoďáku v létě se stovkami elektroaut.

Co teprve hasiči, jak se jim líbí představa takového parkoviště. Až se koncovky nabíjecí šňůry patřičně opotřebují, tak nebezpečí požáru se nebude vyjadřovat v procentech, ale v hodinách - ETA do dalšího požáru.

Elektromobily nejsou žádná spása. Teď vypadají hezky, ale při jejich masovějším nasazení vyplavou všechny ty neduhy a bude to zase fifty/fifty. Žádná změna k lepšímu, jen výměna jedněch problémů za jiné.

A jako cyklistu mě děsí představa jízdy mezi neslyšitelnými elektromobily, ufff. To bude mrtvol.

Reklama
Reklama