Zpět na článek

Diskuze: Časy se mění: Konec detailních a podrobných recenzí hardwaru?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wishmaster
Wishmaster
Level 1 Level 1
28. 2. 2022 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesnáším videorecenze. Být nucený shlednout několik reklam, pak se proklikávat 20 minutovým videem, abych zjistil, že produkt ani nezapojil/nezapnul. A i když je to opravdová recenze, s grafy apod., je to prostě nepřehledné a otravné.

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
28. 2. 2022 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wishmaster @Wishmaster Lepšie by som to nenapísal. Je fajn vedieť, že všetci ešte neosprosteli. :)

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
21. 2. 2022 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně si raději přečtu psaný článek (recenzi), než bych hleděl na video. Vyhovuje mně to, že si článek mohu číst vlastním tempem, nikoho v okolí neruším doprovodným zvukem videa, v klidu si prohlédnu jednotlivé obrázky (grafy), snadno se vrátím k nějakému obrázku zpět, méně zajímavé statě pohodlně přeskočím, mohu během čtení odskakovat pomocí odkazů na související články, přeskakovat mezi kapitolami i články, rychle dohledávat a porovnávat ...

Ze sledování videa si podle své zkušenosti uchovám v mysli ve výsledku mnohem méně informací, než z přečteného textu. Doufám tedy, že nakonec neskončíme jen u video recenzí.

freferg
freferg
Level 12 Level 12
21. 2. 2022 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to tak. Osobně dlouhé recenze třeba grafik, procesorů mě moc nezajímají. Možná tak výsledek jak se daný produkt vyplatí, jaké má nevýhody. Benchmark na každou hru opravdu nestuduji.
Naopak třeba články o pevných diskách se šindelovým zápisem mě zajímaly. Jedná se o novou technologii, která teoreticky mohla mít vliv na výkon, takže určitě to bylo zajímavé čtení, obzvláště, když v obchodě většinou takovou informaci nedostanete. Na druhou strany i testy potvrdili, že při běžném použití to nepoznáte a tak "zážitek" pro toho kdo si to koupí je srovnatelný a už ho moc nemusí zajímat jak to funguje.

Nikoloki
Nikoloki
Level 1 Level 1
21. 2. 2022 11:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě možná i konec PCtuningu - kde to kurwa jsem? U šmejdů nebo na seriozním webu? Musel jsem odklikat přes 100 zákazů cookies!!! Do pihele tmavýho, tohle má být seriozní web?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 2. 2022 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikoloki @Nikoloki ja ani jeden, neviem ako velmi si neschopny

Bertik11
Bertik11
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 2. 2022 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikoloki @Nikoloki bohuzel od ty doby co byl Pctuning odprodan novemu majitelu se z nej stala reklamni stranka bohuzel..

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
21. 2. 2022 10:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono je asi dobré říct, že době duopolů a oligopolů už prakticky v manistreamu neexistuje "vysloveně špatný HW".
Ano pořád existuje "výhodnější" a "méně výhodný" (obvykle obojí existuje v každé stáji - rudých, modrých i zelených), ale víme, že ani AMD ani Intel ani nVidia, ale ani Samsung nebo WD nebo Asrock žádnou věc která je prostě úplně špatně nevydá a nedodá pochybným skládačům.
Což před 20 lety bylo úplně běžné (pamatuju si, jak jsem si - naštěstí jen ze zvědavosti a po velké slevě - koupil Matrox Parhelia nebo Kyro II , na kterých nejelo skoro nic a pak nevydali ovladače pro WinXP a bylo po srandě).

Ano, pořád ještě existují obory (teď třeba dost sleduju SLA 3D tiskárny), do kterých se kromě zavedených výrobců pouští i různí "dobrodruzi" a tam opravdu kvalita výrobků velmi variuje, ale u CPU, GPU nebo SSD to tak není. A ani třeba monitory už nebývají tak špatné, jako v dobách LCD bez digi vstupů, nebo dokonce v éře CRT.

To klade čím dál nižší požadavky na recenzenty - protože ve chvíli, kdy fakticky neexistují zásadní problémy, tak není potřeba je hledat a zabrušovat do toho, a už stačí jen klouzat po povrchu a doporučením čehokoliv žádného svého fanouška nenaštvete (protože, kdo si bude stěžovat, že to, co si koupil má o 7 % nižší poměr cena/výkon než jiné řešení? Nikdo).
Lidé, když jim to "tak nějak funguje", tak jsou v zásadě spokojená zvířátka.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 2. 2022 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM @czhunter Tady bych si trošku dovolil zauvažovat. Protože jak říkáte, před 20ti lety se tohle dělo. Proč se to neděje teď? Že by protože recenzenti by takový kus HW okamžitě tak proprali, že by mohl výrobce rovnou skončit. Dřív, když se to netestovalo, tak si každý mohl troufnout vydat nějaký nedodělek nebo zmetek a jen tak se to nerozkřiklo. Dneska to je díky recenzím už minulost jak říkáte.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
21. 2. 2022 11:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @fabledwarrior > Před 20 let se rozhodně testovalo a recenzovalo, dokonce i na Internetu (ne, to nebyl pravěk, kdy se recenze ryli na hliněné destičky a četl je jen ten, kdo vešel do správně jeskyně)

Je to způsobené konsolidací trhů a zvýšení vstupních bariér pro výrobce, což je věc odpojená od počtu, kvality a délky recenzí.

SKolja
SKolja
Level 21 Level 21
21. 2. 2022 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Momentalne je doba videa a "rychlych informacii". Ludia pozeraju na influencerov, ktori vacsinou rozpravaju podla toho ako dostali zaplatene.
Z mojho pohladu ale pisane recenzie zostanu stale primarnym zdrojom informacii.
Podla mna mnozstvo rozlicnych produktov presahuje bezne moznosti redakcii a recenzovat sa budu iba najrozsirenejsie produkty.
Ja by som uvital databazy produktov z detailnymi specifikaciami (podla toho sa najcastejsie rozhodujem) a skratenu verziu recenzie z vypichnutymi plusmi a minusmi a detailnu fotodokumentaciu.
Moja poziadavka je vybrat si podla svojich preferencii (parametrov) a potom si precitat zhrnutie vyselektovanych produktov.
Dost casto som vyuzival databazu mobilmanie.cz, ale v poslednej dobe su polozky nevyplnene, pripadne nespravne. Pri PC HW celkom rad pozeram Vase doporucovane zostavy.
Naozaj obsiahle a detailne recenzie si zvyknem precitat cele len u velmi maleho mnozstva produktov, skor sa zameriavam na uvod/zaver/technicke specifikacie.
Nebranil by som sa keby takato databaza/recenzie obsahovali linku priamo na predajcu (aj viacerych, nech si zakaznik vyberie) a bolo by mozne podporit redakciu priamo cez nakup produktu.

ass kenazzi
ass kenazzi
Level 1 Level 1
21. 2. 2022 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TO na titulej foto je ( tak trocha) Fantasticke !
TO je Husty !
TO by som teda (tiez) chcel mat!

ICE
ICE
Level 1 Level 1
21. 2. 2022 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je to za kocku? :)

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 2. 2022 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se nad tím tak zamyslím, tak je určitě pravda, že některé recenze, i tady na PC tuningu, jsou nesmyslně dlouhé a nudné. Často jsou plné grafů, které jsou špatně čitelné a člověk u nich musí chvíli přemýšlet, než vlastně vůbec zjistí co mi ten graf má říct. Já to nemyslím zle, ty grafy jsou třeba velmi dobrý způsob, jak něco ukázat, ale například grafy pana Vágnera bývají už na první pohled chaotické nebo špatně čitelné a člověk se musí přemáhat, aby ten graf začal luštit. Zmiňuji se o tom z toho důvodu, že například na youtube v recenzích na kanále Linus Tech Tips ukazují také závislostní grafy, které zobrazují více hodnot najednou, ale jsou na první pohled jasné a příjemné na sledování.

Pak tady jsou problémy s některými autory, jako je třeba OBR. To je prostě ostuda českého internetu. Sami čtenáři to dávají najevo, léta píše zaujatě a vždy si něco upraví tak, aby to vyšlo tak, jak se mu to hodí. Už se ani neobtěžuje to nějak zakrývat. Hlavně si prostě jede neustále to své a nenechá si poradit ani v maličkostech. Hned mě napadá, jak jsem mu psal už ke třem recenzím herních notebooků MSI, že rozšířené možnosti BIOSu se dají odemknout klávesovou zkratkou a on pokaždé napíše do mínusů v závěru, že BIOSu se nedá nic nastavit. Tak je normální?

A to je další věc, proč mám radši Linus Tech Tips na youtube... Linus si čte komentáře, reaguje na ně a když má někdo dost pádný argument, tak se dokáže omluvit a napravit svou chybu. Pokud více komentujících má zájem o zařazení nějaké testu, který tam nemá, tak to prostě udělá. Není to jak tady, kdy si lidé léta stěžují na zastaralost herních titulů v testech a nikdo s tím nic nedělá, protože překopat celou testovací metodiku je neuvěřitelná práce. Samozřejmě se nedivím, když vidím jak je to placené.

Ale to mě přivedlo na myšlenku toho, proč se držet za každou cenu psaného slova? Proč PCT nepřejde třeba i jen částečně na videorecenze, které dokáží pružně reagovat na to, co chtějí lidé vidět?

To je také jeden z důvodů oblíbenosti video recenzí, jsou jednoduché a většinou ukáží takové testy, které lidé chtějí vidět. Textový formát je příliš prkenný a nereaguje na lidi. Také odměny na youtube jsou větší a tak se to recenzetům může i slušně vyplatit, když mají sledovanost.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
21. 2. 2022 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @fabledwarrior
Ja zase Linusa a jeho styl video recenzii nemusim. Prave jeho styl a obkec je pre mna otavny.
Musim skusnut tie jeho kecy aby som sa dostal k podstatnym informaciam. Videorecenziu tak rychlo a jednoducho nepreklikam ako kalsicku. K niektorym recenziam sa vraciam opakovane a pri klasickych sa viem rychlo preklikat k hladanej informacii a bez otravneho Linusoveho hlasu.
Plus v klasickej recenzii su pre mna plus aj fotky produktu. Aj Linus da nejaky detail ale len to, co on povazuje za zaujimave. Pri klasickych je tam odfotene detailnejsie asi vsetko.
Nemyslim, si ze videorecenzie dokazu pruznejsie reagovat na ludi. Aj tie klasicke vedia a vsetko zalezi od tvorcov/majitelov, ci a ako chcu reagovat.
Viem, ze niesom majorita a uz je nas menej a dufam, ze poctive recenzie preziju.

V niektorych veciach suhlasim s tebou, co sa tyka PC tuningu. OBR uz tu davno nemal nic recenzovat.
Testy SSD v jeho prevedeni su zbytocne dlhe. Nejakeho praktickeho testu sa asi nikdy nedockam(nastastie uz zrusil test startu Windows). Radsej viacej diskov otestovat a kratsie ako taketo recenzie.
Privital by som sirsie spektrum testov. napriklad zakladnych dosiek. Z kazdeho cenoveho spektra a od roznych vyrobcov. To plati aj pri inom HW.

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
22. 2. 2022 02:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @fabledwarrior Čo konkrétne je v grafoch Adama V. "na první pohled chaotické nebo špatně čitelné"? :)

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 2. 2022 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 Například graf závislosti Teploty GPU, Hot Spot, Otáčky ventilátoru a myslím, že tam je ještě teplota CPU - Chování boost v F1 2020? Po levé straně je na stupnici uvedeno, že tam se měří teplota GPU - červěně, na druhé straně je Power (W,%) - zeleně... ale žádná zelená křivka tam není, pak je tam Fun Speed (%) - fialově, ale v grafu jsem dvě fialové křivky a pod nimi jsou další vysvětlivky, kde fialově má být teplota CPU (°C) a světle modrá VRM (°C) - taková křivka ale v grafu zase není... Tak jako co si mám z takového grafu vzít? To je na palici. Ano, když se budu snažit a studovat, tak to rozklíčuju, ale to prostě pro mě není přehledný a jasný graf, na který by mi nevadilo se koukat a něco z něho číst.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 2. 2022 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 Potom třeba ve stejné kapitole graf Rychlost ventilátorů. Jsou tam 3 křivky bez popisu ...jak si to mám vyložit? To se měřily otáčky u každého ventilátoru zvlášť? Jaktože jsou 3 když měření bylo na RTX 3070Ti FE, která 3 ventilátory nemá? Podle popisu dvou měření jsem vydedukoval, že mám koukat asi na zelenou křivku, ale co ty ostatní dvě? Možná že fialová má být procentuální vyjádření rychlosti ventilátorů... barevné označení na stupnici vpravo by tomu odpovídalo, ale ta třetí křivka je oranžová... ta nevím co znamená už...

jinak omlouvám se, že jsem to neuvedl hned, ale čtu to v recenzi "Test Nvidia GeForce RTX 3070 Ti FE: rychlejší, ale..."

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
22. 2. 2022 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @fabledwarrior Vďaka za ozrejmenie. Myslel som, že je niečo v neporiadku s pruhovými grafmi. Čiarove grafy so závislosťami viacerých veličín sú fajn, ale umožňujú porovnávanie iba skritkne obmedzeného množstva sledovnaných komponentov. S príbúdajúcim počtom (napríklad grafickyćh kariet) sa prehľadnosť vytráca. Pruhové grafy preto považujem za základ a čiarové iba ako doplnok.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
20. 2. 2022 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já bych se tady zastal FATTY PILOWA! Pan Bělka zase tady píše ty své "pravdy" Fatty Pilow je především bavič a ano zpočátku na sebe patlal šlehačku, sypal na sebe bramburky atp. ale kde je dnes? Řekl bych, že Fatty jistým způsobem dospěl a dnes baví mnohem širší publikum než bylo v minulosti. Pokud někdo z youtuberů umí bavit lidi a děti se na něj rádi podívají tak v tom nevidím problém.

Mnohem horší je když se žáci zapletou do nějaké party, kouří marihuanu, pijí alkohol a páchají přestupky. Tady v tomhle vidím zásadní problém. Pokud se děti učí dobře tak vůbec nevidím problém v tom, že si zapnou youtube a koukají na svého oblíbeného youtubera. I já kterému je téměř 40 si také po práci zapnou YouTube a koukám se na videa. Je to skvělé odreagování a pokud děti koukají na Karla aká Fattyho tak to rozhodně není něco špatného. Tady se opravdu musím zastat nejen dobrého Youtubera, ale i jako člověka...

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
20. 2. 2022 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Je prakticky jisté, že když někdo někde vyslídí embargované produkty, které se ještě neprodávají, tak je leakne. "

To jsme Michale u etické gramotnosti, kterou už dnes většina lidí postrádá a ne jen v IT a proto místo aby někdo dodržel slovo, raději dělá senzaci a tak výrobci přestávají různým nespolehlivým tvorům produkty půjčovat.

Recenze v podání influencerů nebo youtuberů? Vyzkoušel jsem několik a rychle jsem od nich utekl. Neskutečně promiskuitní tvorové, co ráno odprezentují jednu značku, aby odpoledne propagovali druhou. Tedy když už mají někoho ovlivnit, tak to přijde vniveč, protože propagují každý den to, za co je někdo platí tedy propagují všechno a nic. A kdo s nimi spolupracuje tak ví, že aby influencer/youtuber (s 500 000+ odběrateli) odblábolil 5 vět o produktu stojí 130 000 a více.

Mě naopak vyhovují recenze stejného produktu na různých webech, protože se často ukazuje naprosto jiný výsledek. Jeden produkt shodí a druhý pochválí. Pak už je na uživateli, aby se rozhodl, a dle relevantních informací vybral.

Bohužel skutečně nestranných recenzentů je dnes už jen hrstka.

Bertik11
Bertik11
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 2. 2022 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze stale tahnou, jenom se musi delat jednoduseji, zamerit se na to co lide zajima, cemu rozumi atd.. proste zestrucnit to.. Recenze typu 20-40 kapitol sou minulosti a ani me to nebavi cist, proste v polovine sem uz uplne hotovej tunou textů kde vetsina mi pride pro lajka zbytecna a zas ten kdo o tom neco vi tak 80% toho zna.. Tohle je proste problem nekolika recenzentů dneska. Jedou si svoji 10-20 let stejnou pisnicku ale doba se meni, ctenari se meni ale vetsina recenzentu se menit nechce a v tom je problem... Obrovska vyhoda v tom zestrucneni je i ta, ze recenzent zvladne vice produktu otestovat, z ceho zas ma uzitek jak samotny web protoze je zde pak vic obsahu ale i ctenra, proste ma prehled o mnohem vic produktech.. To je dneska problem PCT ale ono je to problem uz radu let.. Obsahu tu je malo, recenze mame tak 1-2 tydne to je proste malo a kdyz uz neco vyjde je to nuuuuddaa.. brutalne dlouhe clanky o nicem kde 80% textu je identicka s predchozi recenzi na stejny produkt.. Tohle je domena hlavne Obra + Vagnera... Jedinej kdo se tu da cist dlouhodobe je proste a jenom Rybka.. Vsak hodnoceni recenzi tomu odpovida.. Rybka ma vetsinou klidne i 1000,- od lidi co mu to pochvali, OBR je vesmes v minusu tj lidi ho cist opravdu nechtej a Vagner je rad ze ma sem tam nakou tu stovku... Redakce by se mela kompletne obnenit, natahnout novou krev i za cenu toho ze sem hodim novyho korektora co to po tech mladasich bude pripadne opravovat chapu ze najti dneska 20 letyho kluka co je nadsenec do HW a zaroven umi psat hezky slohove je proste problem, ale ze zacatku mu proste muze pomoci korektor a za rok uz to potrebovat nebude.. Takovejch lidi vemte klidne 10x at mate aspon kazdy dva dny recenzi, idealne kazdej den.. Toho obsahu je zde zoufale malo, stava se z toho "web novinek" kde se jenom opisuji clanky ze zahranici... Je to velka skoda za PCTuningem stoji MALL/CZC tj sponzori jak hovado a jako jedinej z mala webu v CR plati i za psani recenzi tj motivace tu urcite je pro mlady lidi, jenom jim dat prilezitost..

dockalacek
dockalacek
Level 26 Level 26
20. 2. 2022 17:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertik11 @Jan Belka Třeba může být problém to, že je to špatně placené. Mě hardware baví hodně, jsem od narození na vozíku v důsledku mozkové obrny, obstojně mi funguje jen pravá ruka, takže bych žádný hardware testovat nemohl. I pro zdravého je to fuška a skvěle placené to taky není.

S Rybkou většinou nesouhlasím, tenhle článek jsem taky celý nečetl, ale poslední řádky jeho textu mi přijdou jako megahloupost. Chce snad naznačit, že náctiletí zombie uživatelé sociálních sítí vypnou mozek a radši si koupí něco jen proto, že to vychválil jejich oblíbený youtuber/gamer nebo influencer? Já pořád doufám, že většina mladých lidí není soc. sítěmi tak zdegenerovaná, aby si neověřila, že je daný produkt opravdu dobrý. Ono když vám věnuje váš sponzor sestavu za 150 tisíc zdarma, je těžké být objektivní a případně kritický. Přece nepokoušu ruku, která mě krmí.

Ale s tímhle bojovali v zahraničí i klasičtí recenzenti, hlavně Intel a nVidia prý často vyhrožovala, že pokud recenze dopadne špatně, nebudou zapůjčovat další produkty.

Bertik11
Bertik11
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 2. 2022 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dockalacek @dockalacek pct plati neco kolem 1500-2000 za recenzi + odmeny za hodnoceni, ted uz je to mozna i vic jak PCT odkoupil MALL, za kterym stoji obrovsky kapital... Vetsina ceskych mensich webu si nemuze platit vubec, tj ten kdo recenze pise je vetsinou odmenovan produkty o kterych pise coz taky neni spatna vec... Proste pokud vyrobce vi ze pro nej tu recenzi pises vice mene zadarmo, rad ti sem tam neco necha.. I tohle muze byt celkem dobra motivace na to se do toho pustit..

bohuzel realita kolem youtuberu a influcenceru je opravdu silena, cumej na to vesmes deti a sou jimi dokonale vypatlany.. ja to vidim u nas doma na co deti obcas cumi to je hruza..

Vsak vem si takovyho Fattyho, ten svuj obsah rozjel na vulgaritach a pitvoreni se za kamerou, a tohle proste dneska tahne.. je to smutny ale je to tak..

Ohledne vyhrozovani od vyrobcu jak ma recenze dopadnout, spolupracuji s vice jak 100+ vyrobcu za tech 10 let co to delam, vyhrozoval mi jeden.. Vsichni asi vime jaka firma to byla :) Takze v tomto ohledu se vyrobcu musim celkem zastat.. Ja treba ze zacatku dost kritizoval BenQ za hlucny projektory a ze nemaji 3-4 stavitelne nozicky, fakt jsem je za to kritizoval asi 2 roky a vetsinou kvuli tomu ani nedal dobre hodnoceni a oceneni.. po 2 letech se to u nich ddramaticky zmenilo a najednou zacali tyhle vsechny upozorneni brat na mnohem vetsi vahu a dneska sou s projektorama mnohem vejs nez tehdy.. Vetsina vyrobcu je hrozne rada za "zpetnou vazbu" co je tam spatne, co vylepsit apod..

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
21. 2. 2022 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dockalacek @Jan Belka jen opravím, že MALL ani CZC nemá s PCtuning nic společného.
Mall Group (včetně CZC) nově spadá pod polské majitele, kdežto PCtuning zůstává i nadále majetkem herní agentury Grunex.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 2. 2022 19:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertik11 @Jan Belka Rozpočet na autoráky je pořád menší, než když to bylo před pár lety pod Empresou, než musel Soukup začít šetřit.

Takže ne, fakt nemůžeme vzít deset externistů, kteří neumějí česky a každý den vyhrnou jeden článek a ještě někoho, kdo to po nich bude všechno přepisovat.

Nemluvě o tom, že se většinou ozývají lidé, kteří nedají česky dohromady ani dvě věty do mailu, ve kterém píší, že by to jako zkusili. Co si máš myslet o člověku, který chce někam psát a nejen že to neumí, ale nenapadne ho ani to dát aspoň přečíst někomu jinému, aby mu to opravil, než to pošle.

„ ze najti dneska 20 letyho kluka co je nadsenec do HW a zaroven umi psat hezky slohove je proste problem, ale ze zacatku mu proste muze pomoci korektor a za rok uz to potrebovat nebude... “

Ty jsi zrovna krásný příklad, že jsou lidi, kteří můžou psát deset let, a stejně to po nich musí někdo přepisovat, protože nedají ani odstavec textu bez chyby. A v tu chvíli už musíš kvůli každé recenzi platit ne jednoho, ale dva lidi, ale rozpočet je stejný.

Já už pamatuju desítky nových autorů, té „nadšené mladé krve“. Možná jeden z deseti vydrží víc než tři, čtyři recenze. Ti ostatní si po pár recenzích spočítají, kolik to sežere času, že se to nezlepšuje, a že než tohle je výhodnější i jít doplňovat regály do Tesca.

V podstatě jsou tři sorty autorů:

Lidé ve věku cca pětatřicet plus, co se češtinu ještě neučili na sociálních sítích, ale z knížek, takže jsou schopní dát dohromady českou větu a něco umějí. Ale ti už se na to většinou dívají pragmaticky, chybí jim to „nadšení“, jak říkáš.

Mladí a nadšení (a občas i sebevědomí), co tu větu česky dohromady nedají a bohužel u nich i to technické provedení často pajdá. Bůhví proč nenajdeš moc lidí, co by se nedokázali ani srozumitelně vyjadřovat, ale zároveň to byli machři na testování hardwaru. :D

Velká rarita – mladí, co něco umí a zvládnou i psát, ale ti jsou většinou schopní najít si rychle práci, ve které si vydělají několikanásobně víc peněz.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
21. 2. 2022 09:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Tak ono upřímně, z běžné 20-kapitolové recenze grafické karty by jich 19 dokázala napsat AI i bez gramatických chyb (protože to je stejně jen nasypání čísel do tabulky, a text se z většiny sestává z "je to lepší než tohle ale zase horší než tohle" - vždyť většina toho textu jen slovně popisuje grafy - což kromě zrakově postižených lidí, kteří používají automatický čtecí software, vůbec nikomu k ničemu není - a ti asi nekupují výkonné grafické karty, že).
Lidská ruka by se použila jen na popis vzhledu (to AI moc neumí) a snad na závěr, kde by člověk vybral co je víc a co míň podstatné ...

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 2. 2022 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidím recenzi nové grafiky a v ní podrobné srovnání výkonu na tři různá rozlišení se všemi grafikami, které jsou (nebo měly by být) na trhu, minimálně v deseti hrách.

Krása. Jenže mě by zajímalo, o kolik si pomůžu proti své pět let staré grafice - která zde samozřejmě není, už nikoho nezajímá.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 2. 2022 06:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @karlekarle taka stranka je a vola sa gpucheck zadas si na porovnanie nielen gpu, ale i cpu( su tam vsetyk nove i stare) a su tam potom i stare hry, a porovnati fps vo vsetkych rozliseniach u kazdej hry, priemerne i minimalne
https://www.gpucheck.com/compare/nvidia-geforce-rtx-3060-ti-vs-nvidia-geforce-gtx-980/intel-core-i9-10900k-vs-intel-core-i7-4770k-3-50ghz/

Libb
Libb
Level 3 Level 3
21. 2. 2022 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro 300 her, ale ani jeden pracovní nástroj - photoshop, da vinci, premiere... všechny testy se zaměřují na hry, a když chci na počítači pracovat, nemám se čeho chytnout.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 2. 2022 09:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @karlekarle Ano, to najdeš na YT. XYZ vs XYZ. Další síla moderního formátu proti klasické recenzi. Tak jako klasická recenze jak více nemá dnes v podstatě relevanci.
Všichni víme, že jistý výrobce do testů posílá pečlivě vybrané kousky, ale praxe je jiná. Dále pak recenzent pravděpodobně spáruje daný HW s jiným špičkovým HW, ale v praxi to lidé párují s odlišným výkonem a dostávají jiné výsledky (zvláště jistý výrobce je CPU bound že). Atd.
Takže prostě pak jdeš na YT, zadáš z jakého HW to chceš, datum (jak víme, výkon HW se mění s ovladači, u jistého výrobce dolů, u AMD nahoru), takže si vybereš ještě dle data vytvoření.

Tomuto všemu prostě webzin nemůže konkurovat. YT je v podstatě Wiki pro HW, komunitní.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 2. 2022 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebudete to spíš tím, že kvalitních psaných recenzí je jako šafránu/celkově dochází k úpadku a ve videích "influencerů" na YT apod. nalezneme více relevantních informací?

Tak trochu si to ty HW weby mohou sami, protože se jejich záběr omezil na přepis tiskového materiálu výrobců a občas nějaká recenze/úvaha, která než jak test vypadá jako brutální dojmologie a někdy i zaplacená :)

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
20. 2. 2022 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox Uhodil si hřebíček na hlavičku. Doba se dostala do stavu, že už nejsou HW nadšenci, co to dělají jako koníček a je pro ně prioritou jejich reputace, ale dělá se to pouze za/pro peníze. Lidi zapomněli, že jdou dělat věci i zadarmo a s čisté radosti a nadšení.

Proto se raději chrlí PR texty 2x týdně za peníze než jedna kvalitní recenze co 14 dní.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 2. 2022 20:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @herne.sc Hm... Pohybuju se v tomto oboru nějakých patnáct let, a nepamatuju dobu, kdy by někdo u nás měl na jeden článek čtrnáct dní. Už někdy v roce 2006 byl v podstatě natvrdo na jednu hardwarovou recenzi limit maximálně dva dny s tím, že když na tom stráví víc, tak bude pod minimální mzdou.

Kvalitní recenze jednou za čtrnáct dní? Byl by nějaký příklad takové historické kvalitní recenze?

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
20. 2. 2022 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @Adam Vágner (pctuning.cz) Pro mě jsou kvalitní recenze třeba v tištěném Computeru. Dobré rozsahem i informační hodnotou a od redaktorů typu Jirka Kuruc nebo Tomáš Holčík.

Nemyslel jsem to tak, že by byl čas na psaní jedené recenze 14 dní, ale že by taková periodicita třeba mě stačila. Minimálně se vrátit do dob, kdy si práci redaktora přečte nestranný šéfredaktor a řekne k tomu svoje nebo neobjektivní recenzi vůbec nepustí. Ale to už jsme zase u té etické gramotnosti a dob dávno minulých.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 2. 2022 23:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @herne.sc Jsou věci, které se tam nehodí dělat. Třeba ke grafikám se tam vejdou do srovnání všehovšudy 1–2 karty, pár her v jednom rozlišení a na text něco kolem 2800 znaků.

A obecně to zrovna u toho Computeru není na žádné velké blbnutí a testování, je tam kolem patnácti stovek hrubého na stránkovou recenzi. Pak jsou tam velké testy, a tam se dá vydělat víc, ale když je v testu dvacet produktů, tak je to ještě horší a vychází to max. na nějakých šest hodin na kus se vším od focení přes testování až po text a vypisování parametrů do maxitabule, aby byl člověk aspoň na minimální mzdě.

Pak je ještě lepší možnost, že si člověk něco půjčí, pár dnů nebo týdnů to normálně používá, a pak o tom něco napíše. To jde do toho časáku jakž takž u notebooků, tabletů, televizí, klávesnic, nějakých repráků apod. Ale procesory, desky, paměti nebo grafiky se tak prostě otestovat nedají.

A taky mají problém sehnat lidi.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
21. 2. 2022 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely To je hezké ... akorát v době, kdy bydlení zdražuje už desetiletí o 5-10 % ročně, tak je potřeba dělat práci hlavně pro peníze.
Protože pod mostem jde sice HW recenzovat taky (když někde načerno napíchnete elejtřinu), ale těžko udržíte +- konstatní teplotu okolí pro dobré srovnání chlazení.

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
21. 2. 2022 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @czhunter Ale to je v pořádku. Lidi dnes dělají práci hlavně respektive jenom pro peníze. Úroveň tomu odpovídá, ale prostě to tak je a člověk se s tím musí smířit. Kdo nejvíc zaplatí, toho nejvíc opěvuji. Běžná praxe. Do toho se přidá neuvěřitelné ego a máme tu potom "redaktory", kteří píši tak, že to nejde pořádně číst, gramatiku viděli z rychlíku, nikdo to po nich nečte, takže se to vydává jak koncept ale ego jim dovoluje psát nepravdy a provokativní věty, které potom táhnou v diskuzích = návštěvnost = příjmy.

Pravidlo, neexistuje špatný zaměstnanec pouze špatný vedoucí, je dnes neuvěřitelně aktuální.

Lidi si tu stěžují na Obra a jeho jednání, ale to jsou na špatné adrese, to je POUZE výsledek práce jeho chlebodárce. On dělá jen to, co mu vedení toleruje.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
21. 2. 2022 12:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @herne.sc >"Úroveň tomu odpovídá, ale prostě to tak je a člověk se s tím musí smířit. Kdo nejvíc zaplatí, toho nejvíc opěvuji."

S tím nesouhlasím - já taky dělám svoji práci pro peníze. Ale tomu, kdo nejvíc zaplatí dodáváme nejkvalitnější výsledky (protože kdybysme to nedělali, najde si někoho jiného, kdo mu to za ty peníze udělá co nejlíp), ne že ho nejvíc "opěvuji". Já umím Škodovku hatovat hodně (a zaslouženě), i když mě platí :-)

"Lidi si tu stěžují na Obra a jeho jednání" - ti lidé, kteří si na Obra stěžují obvykle nejvíc klikají na jeho články a nejvíc komentují/hádají se a nejvíc přispívají k zobrazování reklam.
Ani po 20 letech fungování webových magazínů totiž dost velká část lidí nepochopila, jak fungují, a že když na nich něco nemám rád, ale zároveň s tím nejvíc interaguju, tak se to tam bude nejvíc vyskytovat.
Já ho beru jako takového místního šášu. Když vidím, že recenzi psal on, tak ji čtu s hodně velkým nadhledem a filtruju pryč všechny jeho nabubřelý kecy (což je tak 3/4 textu).
Ale chápu, že ne každý to umí, a navíc sem občas zabrousí někdo, kdo neví, co je to zač (já jeho styl přeci jen znám víc než 15 let a minimálně 10 let nemám snahu se pod jeho články o něco hádat) a jak se to má číst.
Ale redakce jistojistě má dobré důvody jeho texty zveřejňovat.

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
21. 2. 2022 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @czhunter Ale redakce jistojistě má dobré důvody jeho texty zveřejňovat.

Ano. Je to totožné jako zpravodajské weby. Když je COVID, tak se píše jenom o něm, je to senzace co táhne a dělá čísla. Když není COVID, máme tu jisto jistě na spadnutí válku na Ukrajině...i když je lepší titulek válku v Evropě. Až se tam kluci vyblbnou, tak přijde co? Extrémní sucha, kdy brzy dojde voda na celé zeměkouli a tak pořád dokola. Prostě bulvár dělá čtenost a proto mají redakce své bulvární redaktory a mění to za cenu reputace a "roztleskávačky" diskuzí.

Jak kdysi někdo napsal. Největší výhodou internetu a svobody je, že může publikovat každý, největší nevýhodou internetu a svobody je, že může publikovat každý.

dockalacek
dockalacek
Level 26 Level 26
20. 2. 2022 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zčásti souhlasím, zčásti ne. Je mi 39, počítače mě baví od cca 13, pamatuju českou mutaci PC Worldu, PC Magazínu, ten druhý jsem zhusta kritizoval, protože hojně přebíral články z USA, a tady v ČR nebyla v roce 1997 taková životní úroveň, abyste si mohli tehdy koupit počítač za 60 tisíc.

Pamatuju si i úžasné Softwarové noviny, které měly fantastický křídový papír. Občas jsem kupoval i Chip a SCORE. Obecně tehdy časopisy o počítačích byly dost drahé. Už několik let jako předplatitel odebírám Computer (vždycky Ježíšek) a o Vánocích 2021 jsem si po mnoha letech řekl o předplatné SCORE. Taky odebírám AutoTip a dTest. Příležitostně jsem odebíral Gamestar, GameOn.

Je smutné, jak málo časopisů přežilo do dnešní doby. Je fakt, že mě taky nebaví pročítat na internetu příliš podrobné recenze, třeba u grafik mrknu na výkon, spotřebu a hlučnost. To ale neznamená, že zevrubné testy nemají svůj význam. Mladí lidi málo udrží pozornost, ale nejenom mladí. Přijde mi, že i lidi 40+ mají často problém číst dlouhé texty, nebaví je to, doba je divná. Přitom když chce někdo poradit notebook nebo grafiku, mohl by se alespoň dokopat k tomu, aby si přečetli recenze.

Doufám, že to časem nesklouzne k tomu, že recenze budou na jediné větě typu "tenhle procesor je dobrý" nebo "tahle grafická karta je dobrá." Často jsem pomáhal známým a kamarádům vybírat notebooky, vždycky byli spokojení a nikdy po mně nechtěli podrobnou obhajobu toho, proč doporučuji zrovna to nebo to. Důvěřovali mi. Já ale recenze vždy posílal. Jednak jako aliby, jednak jako důkaz, že si to necucám z prstu.

Běžnou populaci opravdu nezajímá, kolik jaký procesor dělá v Cinebenchy nebo kolik bodů má grafika ve Furmarku. Oni chtějí grafiku na hry, notebook do školy pro děti, ale čísla je nezajímají. Jim stačí, že to bude v pohodě a ok. Ale odkud máme čerpat znalosti my? To si máme notebook nebo grafiku koupit za vlastní, abychom se přesvědčili, že je pro dané účely vhodný/á?

A třeba u grafických karet nejde jen o výkon, ale i o spotřebu. Totéž o CPU. Já myslím, že vždycky tady bude poptávka po podrobných recenzích. Nikoho nebude bavit dělat pokusného králíka a přicházet si na další vlastnosti IT produktů až po jejich koupi.

Kdepak je konec Mirkovi Jahodovi, což byla bedna přes grafiky, nebo Pavlu Nygrýnovi (řečnická otázka)?

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
20. 2. 2022 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dockalacek @dockalacek Mirek mydlí písmena v Red Hatu, Pavel tuším přesedlal na historii o které píše do různých periodik.

Jo Softwarové noviny a jejich nezapomenutelný seriál "Když se céčkaři s plusy nedaří", kdy dodnes nevím, jestli to bylo myšleno céčkaři s plusy jako C++ (tedy dohromady) nebo cékaři kdo programuje v C a nedaří se mu s plusy, tedy programovat v C++ :-)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 2. 2022 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dockalacek @dockalacek Mirka už ke konci to nadšení taky přešlo. Speciálně když po rychlém rozjezdu zjistil, že to jde do kopru a hardwarový web si u nás po vulgarizaci internetu v podstatě nevydělá ani na provoz, ne tak aby z toho byl nějaký zisk.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
20. 2. 2022 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Já mám pocit, že v minulosti existovalo EXTRA HARDWARE (kde byla normální doména) byl to dobrý web...škoda, že už není.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 2. 2022 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @honza9800 Mno, něco málo o tom webu vím. :D

https://www.cnews.cz/lide/adam-vagner/

Nejdřív to nezvládalo uživit ani provoz a dva lidi (a to jsme neměli nijak přehnané prachy), takže tam už zůstal jen Mirek sám, a ve chvíli, kdy skončilo Extra PC, takže už se nedaly články z webu recyklovat ještě do časáku, definitivně skončil i Extrahardware.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
20. 2. 2022 20:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Škoda, že to skončilo. Na modrý nápis EXTRA HARDWARE se nedá zapomenout, ale hlavně to bylo v té době pěkně napsané, testy detailní a krásný přehled všeho. Prostě když jsem si chtěl zjistit podrobnosti o grafické kartě tak jsem dával přednost Extra Hardware než PCT. Docela škoda, že to zaniklo...:(

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
22. 2. 2022 01:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dockalacek @dockalacek Mrknite na HWCooling.net, kde podrobnými testami nešetríme. Máme jednoznačne najpodrobnejšie a najprecíznejšie testy procesorov, grafických kariet, základných dosiek a ventilátorov na internete (celosvetovo).

Tento článok vytiahnutý z dna rybníka je... bulvár, propaganda a predovšetkým veľmi slabá obhajoba rezignácie PCTuningu. Jasné, vlastníkom je marketingová agentúra a články sa musia musia písať také, aby predávali. Pre hlúpych ľudí hlúpe veci. :)

Ak si niekto myslí, že YT video so 100 000 videní je relevantnejšie ako podrobný test s 50 000, tak je blázon. Obzvlášť mrzuté je, keď sú takýto ľudia v marketingových pozíciách firiem. Zatiaľ čo podrobné testy sú materiál pre správcov strojových parkov (pretože sa dá podľa nich vybrať správny hardvér), tak konverzia z tých videí, čo sa pozerajú pre zábavu, je mizerná. Inteligentnejší marketingoví manažéri, čo si dali prácu a zanalyzovali to, to i potvrdzujú. Ale väčšina, hlúpejších, ide podľa „trendov“ tak ako aj PCTuning. Tak super, keď nám to bude ubúdať, menšia „papierová“ konkurencia. :)

A pre Belku: xy-kapitolové články sa nečítajú od A po Z, ale sú dobré na to, aby si každý vybral to, čo ho zaujíma. Dobre to vidí Petr Kupský, ktorého je na PCT škoda rovnako ako aj Adama V.

Bertik11
Bertik11
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 2. 2022 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 jasne ale pokud z 20 kapitol je 1/2 kapitol zamerenych na stare vykopavky hry ktere uz nikdo nehraje, na coz tady lidi upozornuji poslednich 5 let tak opravdu neni divu ze to skoro nikdo necte.. aktualni hry postavene na modernich DX12/Vulkan enginech kde ma smysl si porizovat grafiku za mnoho tisic, tj hry co zajimaji dnesni "parmeny" tu proste testovane nejsou..

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
24. 2. 2022 17:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Jan Belka Tak si tu Adamovu metodiku pozerám zase a znovu a má to pekne pokobminované. Sú tam novšie i staršie tituly. A snáď s výninkou AVP sú všetky staršie veľmi hrané a populárne.

Naopak mi príde trochu nezmysel testovať úplne nové hry, ktorých výsledky sú neudržateľné. Po pár aktualizáciach sa ten výkon trochu upraví a už je to potom mystifikácia. Kto povie, prestestovaváť všetko priebežne vždy od nuly, to tiež nemá v hlave v poriadku. Takto sa veľká databáza výsledkov (a že len z takej sa dá grafická karta v rámci záveru relevantne hodnotiť) vytvoriť nedá a nemajú ju ani tie zahraničné média, ktoré sa mylne považujú za etalón.

Keď sa pozriem na prácu Gamer Nexus, Guru3D, Hardware Unboxed a podobne, tak neviem, či je to smutné alebo vtipné. Ale možno to je len mojimi vysokými nárokmi (na seba samého, ale i ostatných). Každopádne Adam má môj obrovský obdiv za to, že to dlhodobo drží v takomto rozsahu. Netvrdím, že by nebolo fajn vidieť v prístupe k veciam väčší progres (napríklad pridať aj neherné testy alebo by bolo dobré poriadne meranie spotreby, nie cez wattmeter :)) za ten čas, čo sa tomu venuje. Ale asi je lepšie si veci nastaviť na 80 % a udržať ich dlhodobo ako ich prepáliť na pol roka na 150 %. Alebo ako si nastaviť latku so zápornou konotáciou (DDWorld).

Reklama
Reklama