Zpět na článek

Diskuze: Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ToxicTears
ToxicTears
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím všechny, zdá se to jenom mě a nebo je fakt, že pokaždé když intel udělá novou generaci, tak se pohneme ve finále jenom o pár procent dopředu, které ve finále ani nestojí za řeč? Jsem hrdým majitelem i5 2500K, který jsem kupoval před 4 lety a jedním měsícem, a ikdyž mám nutkání si koupit plnohodnotnou efi desky a hlavně celkově mít dobrý pocit z nového železa, tak mi vždy dojde, že kvůli pár procentům bych musel vynaložit těžký peníze. Tyhle testy by bylo docela dobré dělat i se starší generací, protože si myslím, že ikdyž mám Sandy Bridge, což je druhá generace a teď už je šestá, tak by to mělo být přeci úplně někde jinde. Chápu, že spotřeba je lepší atd, ale těch pár wattů mě opravdu nezabije. Můj procesor mě před 4 lety stál 4500,- a je to K verze, tudíž odemčená a dražší. Dneska dáte 7000,- za tuhle verzi a ještě nic moc ve finále. Grafické karty o 4 generace rozdílu je už sakra rozdíl, stejně tak u aut, základních desek, co se týče nastavení a technologií, paměti nemluvě, ale procesory? Chlouba jakéhokoliv počítače dřívějších let. Dneska vyjde nová generace, intel si na to hned udělá nový patent formou nové patice s jedním pinem navíc a je to zase v čoudu. Dneska máme aktivní patice 1155/1150/1151/2011/2011-e3 respektive 1156 a 1366. To je šílený prostě. Dříve se mi líbilo na AMD, že jste měli pěknou AM2 desku nebo AM2+ a šlo vám tam vše z AM2, AM2+ a i nová generace AM3. A do AM3 šlo AM3+ a počítače stále žil i s novou generací procesorů. Do 4 roky staré desky jste osadili nový procesor a byl to hezký refresh, už jenom že to právě přineslo ten toužený výkon navíc, který od nové generace čekáte, ale tohle? Jasný jedna věc je aplikační výkon, kde nějaký to procento navíc je, ale spíš jsou rozdíly mezi i3/i5/i7, tak jak je to správné, ale cca 5% rozdíl mezi generacemi, to je opravdu slabé, alespoň se mi to tak zdá. Od té doby co tady není "konkurence" s AMD procesory, tak intel vydává spíš takový refreshe než nějaký "boom" a pořádný mainstream, který by chytl jako 2500K ve svých dobách. je to jenom můj názor, takhle ho vidím, ale prostě i po 4 letech mi žádná firma neukázala jediný důvod, proč měnit starou sestavu s i5 2500K a je to bohužel docela smutné. Tyhle procesory mají nejvíc cenu kupovat, když si kupujete nový počítač.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears tak tak, a kdo má jeho 22nm refresh IB s osmi vlákny nemá důvod už tuplem. Pro mě Skylake zklamání......

dibon
dibon
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears Ja som do nedavna velmi dobre fungoval s Q9400 na zakladnom takte v patici LGA775 :) ...skoro 9 rokov :roll:

roob
roob
Level 36 Level 36
1. 10. 2015 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dibon q9400 uviedli Q3 2008, takze si si ho mohol kupit niekedy koncom 2008. 2015-2008=7.

MAGMA
MAGMA
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears Presne moje myslienkove pochody si popisal. Minuly tyzden som pozeral v obchodoch prave 6600K, ze by som spravil upgrade po dlhych rokoch, ale potom pozeram recenzie a zistujem, ze by som ziskal par % vykonu a mierne lepsiu spotrebu za dost vysoku cenu. Pockam asi kym 2500K dozije na tych 4.8 GHz alebo prejdem rovno na nejake rozumne 6jadro. Ta 2500vka mi ide pretocena na 4.8 GHz prakticky na default napati, takze aj teplotami aj spotrebou to neni take zle.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 9. 2015 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears k té ceně... před 4 roky a 1 měsícem stál dolar podstatně méně než dnes. Procesory stojí pořád +- stejně, bohužel pro našince hraje roli kurz dolaru a DPH, což jde ruku v ruce s tím kurzem.

V srpnu 2011 byl průměrný kurz dolaru (střed) 16.9210. Dnes je něco jako 23.95, přičteme DPH, 20,47Kč vs 28,98Kč. Váš procesor odpovídal ceně cca 220USD, dnešní odpovídá ceně 240USD... Rozdíl je necelých 10% a samozřejmě jde o docela nepřesný výpočet. Výkon je ale o cca 20% vyšší. Tzn. dnešní procesory jsou levnější v poměru cena/výkon než byly před těmi čtyřmi lety, ale jen v zemích platících USD.

orhore
orhore
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Sakra, a já si myslel, že sankce byly uvaleny jen na Rusko :D .
Holt někdo tohle dělá z politických důvodů a někdo jen kvůli prachům (ČNB).

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 9. 2015 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @orhore: za kurz dolaru bych nevinil úplně ČNB, tam šlo hlavně o EUR, bohužel EUR vůči USD kleslo, takže se to veze s tím.

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears Naprostý souhlas, když vezmu srovnání v passmarku (ano, každý si pro konkrétní použití pak zvolí jiný test), tak nám vyjde, že 2600K sandy bridge dosahne cca 8900b a skylake 6700K 10900b a to je 3,5 vs 4GHz výhoda pro skylake, tak srovnání takt na takt se moc neposunulo, tím spíš pokud si uvědomíte, že za tu dobu tu byl Ivy B.,Haswell,Haswell Ref.,Broadwell a teď Skylake...k upgradu půlku lidí nic nedonutí, tím spíš když si spočítají cenu nové MB+RAM+CPU a přínos je spotřeba a ??? Tím spíš když si člověk uvědomí, že sandy bridge šly k 5GHz, tam skylake nedostanete nejpíše...stejně jsem na tom já, hrdý majitel 3960X@5GHz a ani dnešní 5XXX řada šestijader mne nenutí k upgradu, protože nákup nového CPU (6jader minimum), 48GB DDR4 (nechci mít méně než teď) a desky (srovnatelné s MSI BIG BANG II) je otázkou cca 45tis, pokud bych chtěl 8 jádro tak cca 60tis a teď ruku na srdce, proč bych to kupoval?

Timmy
Timmy
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VIVI Zdravíčko, já musím jen souhlasit s VIVI, Já jsem vlastníkem i5-2320, což je jeden z "nejhorších" procesorů sandy bridge co se týče řady i5 a nemám potřebu upgrradovat za Skylake. Musí se nechat že ve většině her co si zahraju mám 60FPS a v Witcher 3 44 FPS, ale asi jen proto, že jako hráč jsem si koupil raději výkonnou grafiku 980Ti, která mi bude zajištovat grafický výkon, protože pokud procesor nezatěžuji se streamováním, tak se žádnou hrou nemám problém. Nepotřebuji brutální výpočetní výkon, stačí mi průměrný výkon. A co se streamu týče, tak jsem měl problém jen se zvukem u CoD:MW3 a možná witcher 3 (nezkoušel jsem). Witchera 3 si ale vychutnávám osamotě, kdy mám klid a chci se jen hezky odreagovat. Tudíž nevidím moc velký rozdíl mezi i52320 a i56600K.http://puu.sh/iIk4G.png http://puu.sh/iIvaE.jpg obrázky jsou z mých testů.

Rediax
Rediax
Level 1 Level 1
22. 9. 2015 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VIVI @Timmy: Zdravím, nechci ti nic říkat. Ale prostě mi to nedá.

Ty máš i5 2320 a k tomu si koupíš GTX 980Ti jednu z nejvýkonnějších grafik současnosti a máš procesor který ji brzdí ? To je trochu na hlavu ne. Být tebou sáhnu alespoň po bazarové i7/i5 popřípadě pořídím něco nového. Když už máš 20 tisíc na grafiku.

Desku na patici 1155 máš tak stačí sehnat procesor. Ten za 4-5 tisíc seženeš a bazaru bych se u procesoru nebál, je malé riziko že se podělá.

Reptile
Reptile
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears presne tak... dneska taky dekuju panu bohu, za dobrou volbu. Mam taky 2500k, věděl jsem, že přetaktovaný bude dávat solidní výkon na x let. Upřímně, už jsem se trochu nudil a říkal jsem si že je opět na čase vyměnit hw, ale ani jedna nová generace pro mě něměla smysl. Poměr cena za nový hw/navýšení výkonu byl prostě nesmysl. Tak nezbývá než si Sandynu ještě chvilku nechat :) Možna se příští rok konečně i vyplatí udělat upgrade na novou generaci GPU. At už od AMD či nVidie.

Lavak
Lavak
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Reptile Tak vsetci mate pravdu ze SB su stale super CPU ktore nepotrebuju upgrade na druhu stranu keby som ja mal SB tak by som urcite upgradoval nakolko sa este z neho da na bazare dobre ziskat. Takze upgrade na Skylake potom vyjde na par 100 eur a cim dlhsie budete cakat tym menej z predaja SB ziskate. Ono pochybujem ze po Skylake pride nejaka revolucia....takto by ste si aspon drzali cenu svojej zostavy.

spc
spc
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Reptile @Lavak: IMHO - chore zmyslanie!

Rozvrzat si po rokoch odladenu zostavu (na ktorej konecne vsetko viacmenej funguje), plus doplacat 100 eur za skoro nic??? PRECO?

Kvoli nejakej abstraktnej strate hodnoty????

Okrem fantikov, co sa vyzivaju v testovani noviniek (aj ja som kedysi tak pred 20-10 rokmi taky bol) to skutocne je velmi blby pristup :roll: ....

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo vymyslel metodiku tohohle testu? Proč jste testovali na hrách, které očividně nejeví zájem o více jak 2-4 (až na lost planet) jádra? To se pak pane Íbrmajer nesmíte divit, že Vám ty výsledky nějak nehrajou s jinými plátky.
K čemu je článek, který má dokázat/vyvrátit potřebu HT jader a vezmou se na to zbytečně dva různě taktované procesory? Grafy jsou pak přinejmenším zavádějící. To Skylake neumí vypnout HT? Proč se v celé první kapitole zabýváte hrami, DX12 a pak testujete hry, které se ani zdaleka neblýží využítí vícejader? Nemohli jste zkusit otestovat GTAV, Witcher3 a WatchDogs které nemají s osmi-jádry sebemenší problém? Proč vůbec něco dokazovat na hrách, které se hrály před cca 5lety?
Celý test jen ukázal, že i5 není top pro aplikace typu komprese, rendering (a navíc to aplikace musí umět - viď Mainconcept h.264). Ale to už snad všichni dávno ví. Mimochodem dbPowerAmp možná umí cituji: "Tato aplikace umí zátěž při převodu jednoho souboru převést až na tři jádra CPU", ale podle přiloženého grafu to spíš vypadá, že sice rozdělí zátěž na více jader (dvě?), ale ty nejsou ani zdaleka vytížená. Myslet si o tom můžeme co chceme (2x50% mi přijde stejné jako 1x100%). Zbytek dokáže i Xrecode, který je zdarma.

HEAD
HEAD
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Ja sem si udelal vlastni test viz http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=92&t=230541

Na poslednich stranach pak testuju vliv HT.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Bohuzel mate pravdu. K cemu je nekomu test DosBoxu..nechapu. Nove hry nebo nove herni enginy testovany nejsou. Je to uz dlouhodobejsi bolistka PCT.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Adam Vágner: Tak to se omlouvam. Strana 14 mi utekla...
diky za odkaz

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Aha,pardon. Dva herní testy, každý ve své kapitole, to mě nenapadlo.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ze pre mna bude dobre aj dvojjadro 8) .
Po 8 rokoch nove PC.
Snad prezijem pocit, ze ostatni maju vacsi a dlhsi...

LockyD
LockyD
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč není v testu srovnání s nějakou starší Core i5? Jaký má smysl dávat do srovnání 7xCore i7 proti Core i5? Zajímal by mě rozdíl ve výkonu s Core i5 2500K!!! Jenom je více vidět jak se výkon posouval opravdu minimálně. Rozdíl ve spotřebě minimální....Je vidět že výkon mého 4 roky starého Core i7 2600 je ještě na dlouho více než dostačující a normální lidi k upgradu ze starého Core i7 nic nenutí....

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
22. 9. 2015 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LockyD A co teprv kdyby se srovnalo takt na takt se skylake,tedy ze by se sandy bridge popohnal na 4+-GHz...nebo srovnani na maximalnich taktech po OC, např 4,8GHz, což by skylake +- jestě snesl na vzduchu :shock:

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
22. 9. 2015 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VIVI http://www.bit-tech.net/hardware/2015/08/05/intel-skylake-review/8

porovnano

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nu, možná se s dx12 "začne něco dít" a opravdu začneme v praxi využívat výhody heterogenních architektur (pokud možno otevřená řešení), které si přes mnohé sliby zatím spíše válejí šunky - což mě dost štve. Ale možná si teď dělám jen iluze...

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže mohu s klidnou duší ještě nějaký ten pátek fungovat na I7-3770K? :)

fangcz
fangcz
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by možné do testů v budoucnu přidat i benchmark h265 (HEVC) prostřednictvím FFMPEG? Pokud možno ve vyšších rozlišeních než je 720 řádků, ideálně: 1920x1080 (FHD), 3840x2160 (UHD) a 4096x2160 (true 4K).

jagoda
jagoda
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sam mam i7 2600k a som na nu hrdy. Nesklamala ma v programoch ani v hrach.
A to som ju este nepretaktoval a nedal tam riadne chladenie. Su tam rezervy, urcite nemenim CPU najblizsie dva roky... :roll:

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda Hrdy?! Neberete ten HW trochu moc vazne? ;o)

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
22. 9. 2015 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 njn kazdy ma jine priority

Sord
Sord
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže po dvou generacích máme procesor, který je o 1% výkonnější, v zátěži má o 10W větší spotřebu a má stejnou cenu? Shut up and take my money...

squad_leader
squad_leader
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Operační systém: Windows
21. 9. 2015 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Java není JavaScript.

To jsou dvě zásadně odlišné věci.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další placená reklama Intelu 8)
HT z principu jeho fungování vždycky bylo, je a bude jen marketingový tah Intelu, jak mít alespoň stejně jader jako AMD. Jediný vliv vždycky byl a bude v Intel optimalizovaných - což se rovná zcela mizerně optimalizovaných SW - jindy totiž žádný efekt HT přinést nemůže - jen když je SW napsaný neuvěřitelně blbě a neefektivně.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan A ze to "marketingove" HT leckde tak hezky funguje. :o)
Ale jestli se Vam ulevilo..

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Mno s timto moc nesouhlasim, nejde jen marketing.

HT ma pekne zrychleni treba i video kodovani/dekodovani a treba 3d renderingu - tohle jsou zrovna hodneoptimalizovane kusy kodu (hlavne u 3d renderingu kazde zrychleni o 1% usetri ve vysledku nekolik hodin ci dnu v renderovani scen).

Samozrejme bezny Fanta uzivatel zrovna moc do 3D renderingu nedela, i kdyz s videem pracuje kazdy druhy (domaci videa, gameplay videa, filmecky apod).

Dreamcaster
Dreamcaster
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně vlastním také i5 2500K, pro ty co by chtěli srovnávat http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-6600K-vs-Intel-Core-i5-2500K

Hurikan87
Hurikan87
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to bude hodně slušný výkon. Na obrázku pak vidíte už extrémní pokud s napětím 1,5 V a taktem 3,9 GHz.

kapitola přetaktování, úplně dole

X-COM
X-COM
Level 1 Level 1
21. 9. 2015 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, jestli jsem to přehlédl, ale myslím, že na PCtuningu by mělo být především srovnání na stejných frekvencích. Když už se jedná o odemčené procesory, bylo by zajímavé vidět rozdíl v počtu vláken na třeba 4,5GHz.

vixl
vixl
Level 1 Level 1
22. 9. 2015 02:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test na nic, napřed plky o tom, že ve srovnání se staršími generacemi i5 výkon porostl, ale v testu žádné jiné i5 není, takže to beru jako prázdné plky aby si obr odůvodnil koupi 6600K.
Aspoň mohl to staré i5 otestovat předtím než se ho zbavil.
Otevřel jsem článek jenom proto, že jsem chtěl vidět srovnání s mým starším i5, zbytečná ztráta času.

rbclass
rbclass
Level 1 Level 1
29. 9. 2015 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vixl Obr si kupil 6700K

vixl
vixl
Level 1 Level 1
22. 9. 2015 02:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vixl naštěstí polákům fungují mozky a udělali test pořádně
http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i56600k_skylake_mocne_cztery_rdzenie

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 9. 2015 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vixl Dobry odkaz.
Rozdil oproti 4690k plichta krome her. Zajimave, ve hrach je posun. V ostatnim to nestoji ani za rec.

rbclass
rbclass
Level 1 Level 1
29. 9. 2015 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vixl @tombomino: really ? ja tam vidim aspon 10% zlepsenie,okrem prvych dvoch testov..tam je to menej...takze o plychte sa neda hovorit
ale chapem,ludia si potrebju nahovarat veci,pre dobry pocit

Reklama
Reklama