Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

1. 2. 2013 03:00 63

Seznam kapitol

1. Přichází nová modla fandů počítačové grafiky? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výslekdy GK na střední nastavení bez AA 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení bez AA 5. Výsledky GK na nejvyšší nastavení s 4× MSAA 6. Vliv procesoru na hru při středním nastavení
7. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení 8. Vliv nastavení detailů na mapě Airport 9. Vliv nastavení detailů na mapě Museum 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Pouhé tři týdny před uvedením Crysis 3 vydali vývojáři volně přístupnou multiplayerovou betaverzi. Vyzkoušeli jsme ji a musíme říct, že grafika hry je jedním slovem úchvatná. Hardwarové nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů dle očekávání vysoké a highendový počítač je pro plynulé hraní v nastavení Very High s vyhlazováním nutností.

Reklama
Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Volně dostupná dvoutýdenní betaverze Crysis 3 je pro většinu hráčů příjemnou možností, jak si hru zdarma vyzkoušet a rozhodnout se o případné koupi. Technicky vychází Crysis 3 z druhého dílu, oba tituly jsou postavené na technologii CryEngine 3. Engine byl výrazně vylepšen a ačkoliv ve hře zatím pravděpodobně stále nejsou povolené všechny efekty, vypadá grafika Crysis 3 parádně. Především technické zpracování při interakci s vodou je jedním slovem parádní a hra exceluje i v dalších oblastech jako jsou látky, vegetace nebo obrovská detailnost celého prostředí. Nyní už nemám pochyb o tom, že se Crysis 3 zařadí mezi nejvyspělejší a nejkrásnější hry současnosti. Zbývá jen doufat, aby byla grafika v plné verzi třeba ještě o něco lepší.

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky betaverze Crysis 3 jsou při nejvyšším nastavení detailů dle očekávání velmi vysoké. Pokud chcete hrát při nastavení Very High a mít k tomu zapnuté i plnohodnotné vyhlazování hran, je vlastnictví highendové grafické karty jako je AMD Radeon HD 7970 nebo nVidia GeForce GTX 680 naprostou nutností. Ani na nich jsem přitom ve Full HD rozlišení nenaměřil přes čtyřicet snímků za sekundu a Crysis 3 se řadí mezi několik málo titulů, kde najde využití i extrémní dvoujádrová karta GeForce GTX 690 nebo SLI/CrossFire zapojení slabších karet. V rozumných mezích jsou naopak nároky na výkon procesoru, na všech procesorech AMD architektury Bulldozer běží betaverze Crysis 3 naprosto plynule, u procesorů Intel jsem měl problém s plynulostí jen u nejslabšímho dvoujádra řady Pentium a částečně i dvoujádra řady Core i3. Na čtyřjádrech Core i5 a i7 hra opět běží naprosto plynule.

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na výkon grafické karty má betaverze Crysis 3 sice extrémní, ale jen při nejvyšším nastavení detailů v kombinaci s plnohodnotným vyhlazováním hran. Pokud se bez vyhlazování obejdete, běží betaverze Crysis 3 při nastavení Very High plynule i na slabších grafických kartách jako jsou GeForce GTX 660 (Ti) nebo Radeony HD 7870/7950. Snížení samotných detailů pak grafiku hry zhorší jen mírně, zatímco výkon jde rychle nahoru. Při nastavení High je proti Very High rozdíl patrný většinou jen při podrobném zkoumání, framerate je přitom vyšší o desítky procent. Na nastavení Medium si pak Crysis 3 plynule zahrají i majitelé slabších a starších karet jako jsou třeba oblíbené Radeony HD 5870 nebo GeForce GTX 460. Rozdíl v detailech přitom ani v tomto případě není nijak veliký.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama