Zpět na článek

Diskuze: Další únik potvrzuje razantní zdražení nových grafik GeForce RTX 50

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jan Moláček
Jan Moláček
Level 1 Level 1
4. 1. 2025 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo,.. nové bude vždy drahé . Já kupoval (až na jednu výjimku) grafiky z bazaru . Z mojí historie grafik : 7600GS , 8800GT, GTX 275, GTX 960, GTX 1660SUPER, RTX 3070 . Lepší kartu si asi zase pořídím z druhé ruky (až ta současná nebude stačit na hry co zrovna hraju) . RTX3070 jsem si pořídil "jenom" abych mohl hrát Avatar frontiers od Pandora. A pořídil jsem ji za cca 7000 Kč . Na závěr řeknu jenom že , nová RTX5090 by se mi líbila, ale musel bych k ní dokoupit zdroj, desku ,CPU, větší bednu, ... Na to nemám. (Kecám 😆, mám ,ale nedám. 😉

Josef Purkmen
Josef Purkmen
Level 20 Level 20
4. 1. 2025 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesmyslné ceny za GPU. Na hry je to fakt vyhazování peněz oknem.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
12. 3. 2025 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Purkmen @Josef Purkmen jiste to plati u topendu vzdy, luxusne si zahrat lze i na kartach stredni tridy za zlomek ceny topendu, nikdo nikoho nenuti si kupovat nejdrazsi kartu ;)

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 1. 2025 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

How GPU work

Přijde mi naprosto úžasný, že jenom 4090/5090 řady grafik jsou vlastně bez "defektu" v CUDA jádrech. Čím víc defektů na čipu, tím nižší řada z toho je. Čekal jsem, že to je prostě menší chip or something. Né, že jsou všechny stejný, jen někteřý mají víc defektních CUDA, než ostatní.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 1. 2025 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie

To je fyzikální realita.
Samozřejmě, že by bylo možné pro každou řadu GK vyvinout vlvíjet vlastní GPU a používat jenom ty čipy, které z výroby vyjdou jako bezvadné, ale stálo by to 'o něco' víc.
GK by se musely prodávat v alternativním vesmíru, kde si lidé kupují GK za cenu našich ročních platů a vyšší.

Marián Moré
Marián Moré
Level 27 Level 27
31. 12. 2024 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS 5 PRO je vlastne fantasticka kupa. Ak sa potvrdia ceny, tak i ako zaryty pc gamer toto odmietam dalej podporovat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 10:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Moré @Marián Moré akurat na ps5 nie su hry co by som chcel z pc hrat, mys a klavesnica nieje, a odmietam hrat 30-60fps, aspon 90-120fps. a i rtx4070 mi staci hrat v ovela vyssej kvalite ako ps5 pro

Marián Moré
Marián Moré
Level 27 Level 27
1. 1. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak masturbaciu za fps riesi par geekov a esportovci.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Marián Moré ak nevidis rozdiel madzi 30-60-90-120fps tak uprimnu sustrast. ako nad 120 uz to nieje tak kriticke, ci mas 144fps alebo 240hz, tam uz su len drobne rozdiely ako ghosting . ale rozdiel medzi hrou na ps v 30fps a 120fps musi vidiet pomaly i slepy.

Marián Moré
Marián Moré
Level 27 Level 27
2. 1. 2025 18:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak rozdiel vidiet bez debaty. Aby som ale vyhodil za + 30 fps von oknom 50 litrov....nie.

Ladislav Jager
Ladislav Jager
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 3. 2025 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sratos já bych to spíš viděl obráceně on má vlastně štěstí jako i já nerozeznám moc rozdil mezi 60 a 170hz respektive mě to moc nezajímá max poznám rozdil 1080p 2k a 4k asi to bude tím že sem začínal na PC s hrami které běžely na pár fps jako třeba stunst , prehistorik, prince of persia a podobně ty ses mladej a rozmazlenej hrama s vysokejma FPS nevím co dnes mají všichni s těma FPS teď dosel kamarádům syn že potřebuje PC aby mohl hrát 300fps + že jedine tak bude dobrej že mu to říkají spolužáci a kamarádi tak teď má fps co chtěl ale mizernej je furt stejně jen teď za to může klávesnice a myši

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Moré @Marián Moré Konzole vždycky byly tragické, s páčkovačem v ruce bych nehrál nic kromě Mortal Kombatu nebo aut..

Marián Moré
Marián Moré
Level 27 Level 27
1. 1. 2025 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 samozrejme suhlasim, ale kvoli klavesnici a myske davat za komp 40 litrov..plus tie nezmysly ze nie je co hrat...s vynimkou par kompetitivnych hier, strategii a simrace si zahra clovek vsetko.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Marián Moré Právěže si nezahraješ nic. PC je ve všem lepší, ve všem, nehledě na xy násobně větší možnosti opět ve všem a tím nemyslím jen hry. Kdo si nedokáže našetřit na PC, bohužel, ať točí páčkou v nějaké mazanici a nebo nehraje vůbec.

Ladislav Jager
Ladislav Jager
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 3. 2025 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 a to je ta jediná pravda že? Pokud tem trend bude tak jak zatím je tak to vaše velmi hloupé tvrzení nebude pravda a zabije to hraní na PC. Ono to zacina byt tak ze si na to PC nešetří jen pár snobu co maj prachy a nezapominaji to davat na odiv že pane milionáři ? Ale spousta lidi si radsi koupi ojete auto jak pc ktere bude stat stejně. Akdo bude vyvijet hry pro par snobu PC se max přesune do nejake profi sfery tak jak to bylo v 80-90 letech a hry se presunou na takovou platformu kterou bude vyuzivat nejvice lidi uz i dnes bych to videl ze největší herni platforma je mobil a pak konzole treba zacnou delat konzole i s klavesnici a mysi

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 3. 2025 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Ladislav Jager Jakých snobů prosím tě, co to meleš? Víš kolik lidí takové pc prohulí za chvíli třeba na cigaretách? A pak jak socky brečí, že to je drahé. Prober se. Auto (malé) dnes koupíš za půl milionu, tak co, začneš jezdit na kole? ... Konzole jsou sračka a zážitek příšerný s páčkama, nikdy více už. PS5 šel hned z domu.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
2. 1. 2025 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Moré @Marián Hele taky se mi už do PC nechce investovat. Dostavím si teď něco z Ryzenem 9000(chybí mi už jen CPU a PSU), dám tam stávající grafiku (4080s) ze starého PC a tím končím. Za pár let, až tahle sestava nebude na to mé hraní stačit, tak holt pojedu přez Geforce Now. Nehodlám tuhle politiku šíleného zdražování s každou generací nadále podporovat.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 1. 2025 14:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram s 4080s sa zahras i o 10 rokov. grafiky v rastry uz moc nebudu zrychlovat. uz len rt, pt a spol. a kazda hra sa daju ztiahnut detaily. s takou gtx 980ti , 10 rokov stara, sa zahras este i dnes bez rt hry fhd celkom obstojne. dokonca cyberpunk fhd ultra ide 30fps.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 23:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je pěkný je*at... Jestli 5080 bude stát jak 4090 při uvedení a bude +- stejně výkonná, tak bude podle mě lepší vzít nějakou 4090 z druhý ruky.. Bude mít víc paměti....

Jan Novák
Jan Novák
Level 31 Level 31
30. 12. 2024 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nadšený nejsem no... moje sestava s GTX 1070 dosluhuje a příští rok chci složit nový PC

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Novák @Jan Novák tak mozna RX 9070 XT 16GB prekvapi.. Ja osobne bych byl celkem rad kdyby AMD v meinatremu nakopalo Nvidii prdel, ona by si to zaslouzila tim jak se ke svym zakaznikum chova viz narusty vykonu u 3070>4070>5070 a neustale rostouci cena tech karet ze se pomer cena/vykon skoro ani nemeni coz proste neni zadnej pokrok..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To by nejdříve muselo mít odpovídající konkurenceschopný produkt.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Však podle tebe už Nvida dostala nakopáno.... Však AMD okupuje všude přední příčky v žebříčcích prodejnosti.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe aktualne je to v retailu 50:50, to neni zadny "nakopani"

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 10:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ty vymrdana hlava, ziadny retail 50:50 nieje. len za to ze jeden nemecky shop predava karty v priemere za 600-700e co nieje bezny pouzivatel. podla tvojho retailshopu bezny hrac dava za grafiku 500-1300e

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ale vždyť se bavíme o mainstreamu. Respektive o performance sekci. To je sekce, kam spadají karty typu 7800XT, 4070 atd... A 7800XT přece jasně nakopává prdel ve všech žebříčcích. Tak co bys ještě chtěl? 7800XT je jasně nejúspěšnější karta. Už jsi viděl někdy, že by AMD okupovalo přední příčky v žebříčcích prodejnosti? 7800XT je jasně nejprodávanější kartou současnosti. Stačí se podívat na žebříčky a týdenní prodeje na Mindfactory

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe mindfacktory Q2/2024 amd 46,9% nvidia 52,0%

z toho obrat : Q2/2024 amd 7,64 Mio. € 37,5% nvidia 12,66 Mio. € 62,1%

Q3/2024 amd 44,9% nvidia 54,4%

amd 6,13 Mio. €**** 36,6% nvidia 10,59 Mio. €**** 63,2%

q 3/2024 GeForce RTX 4090

485 Stück

3,2%

1,8%

GeForce RTX 4080 Super

3290 Stück

21,8%

11,9%

GeForce RTX 4070 Ti Super

2285 Stück

15,2%

8,2%

GeForce RTX 4070 Ti

50 Stück

0,3%

0,2%

GeForce RTX 4070 Super

2740 Stück

18,2%

9,9%

GeForce RTX 4070

1085 Stück

7,2%

3,9%

GeForce RTX 4060 Ti

2245 Stück

14,9%

8,1%

GeForce RTX 4060

1480 Stück

9,8%

5,3%

Radeon RX 7900 XTX

885 Stück

7,1%

3,2%

Radeon RX 7900 XT

1510 Stück

12,2%

5,5%

Radeon RX 7900 GRE

1060 Stück

8,5%

3,8%

Radeon RX 7800 XT

3020 Stück

24,3%

10,9%

Radeon RX 7700 XT

965 Stück

7,8%

3,5%

Radeon RX 7600 XT

600 Stück

4,8%

2,2%

Radeon RX 7600

465 Stück

3,7%

1,7%

Radeon RX 6800 XT

35 Stück

0,3%

0,1%

Radeon RX 6800

1615 Stück

13,0%

5,8%

Radeon RX 6750 XT

1060 Stück

8,5%

3,8%

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
31. 12. 2024 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Na DDWorld v komentářích kritizuješ cenovou politiku nVidia, že bude stát 5080 40-50 tisíc, přitom je to přesně o těch 20% které zdražilo AMD svůj TOP herní procesor. Komentuješ to inflací a nulovou konkurencí. U nVida, už je stejných 20% nenažranost. Opravdu objektivní:D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 18:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech AMD podrazilo o 6,6% nauc se pocitat.. 449 vs 479 dolarů

Jinak ona byla totalne predrazena uz 4080 svoji cenu si vubec nezaslouzila kdyz vykonejsi a lepe vybavena 7900XTX v te dobe stala o oficialních 200 dolarů mene. v TOP edicich byl rozdil klidne o 400-500 dolarů, coz byl naprosto neskutecny rozdil...

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
31. 12. 2024 19:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos No, já vycházím pouze z tvých cen. To co jsi spočítal je MSRP. Ale to není celková cena, za kterou to bude u nás k sehnání. Souhlas? Říkáš, že 40-50 tis za 5080 je zlodějina. Ale to myslíš koncovou cenu v obchodu. Souhlas? Ták a těch 20% procent, které jsem měl namysli je to, co jsi psal sám.

"dneska je ovsem dolar na 24 korunach to mas hned 10% ceny nahoru jenom vlivem blbyho kurzu... Takze pokud tehda stal 7800X3D pri launchi 12 600,- a byl levnejsi dolar a AMD zdrazilo jenom minimalne, byla nase zavadeci cena pod 14tis s DPH jeste si myslim hodne dobra, pokud byl dolar na 24,- Tech vlivu mas hned nekolik, a ty na ne asi vubec nekoukas"

Takže pokud zohledňuješ kurz dolaru, inflaci, nabídku/poptávku a nedostatečnou konkurenci u cenotvorby. Což je logické. Tak bys to měl ale počítat u všech výrobků stejně.

Jestli stál 7900X3D v létě 9 tisíc a nyní stojí jeho nástupce ve stejném obchodě 14.800 je v pohodě, tak když v létě stála RTX4080 30 tisíc a nástupce bude stát 49 tisíc, tak je to úplně stejný tozdíl.

Ty normálně popíráš i to, co jsi sám napsal. Nejsi ty rodina s Babišem? :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech vzdy musis porovnavat cenu pri launchi.. ty to viditelne nedelas. Proto nevidis ze AMD podrazilo jenom o 6.6% coz je v ramci té dlouhé doby naprosto minimalni zdrazeni, takova Nvidia podrazila 4080 vuci 3080 o brutalnich 72% to ti nevadi?

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
31. 12. 2024 19:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak to zkusím polopaticky. Takže mluvíš o ceně 40-50 tisíc za 5080 . zlodějina OK? To jsi teda myslel koncovou cenu v korunách s daní, nebo MSRP? Nebo co to je za částku?

"Nvidia podrazila 4080 vuci 3080 o brutalnich 72% to ti nevadi?" Ne, mám asi radost z každého zdražení. Čím dražší tím lepší. Co asi myslíš :D

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
31. 12. 2024 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Když budeme počítat pouze MSRP, tak o dva měsíce dříve vydaná (než 7800X3D) 4080 má MSRP 1199usd. MSRP 5080 dle rumors bude $1,370 což je asi 14,5 procenta. Kolik je tvůj odhad MSRP?

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech Žes to ještě nepochopil...

Když jde o AMD, počítá se to nejlepší. Když jde o NVidii, počítá se to nejhorší. To je přeci logické, ne?

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
31. 12. 2024 22:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Všiml sis, že nVidia pořád zdražuje 72% atp a AMD má za stejnou cenu o 60% lepší výkon? Tak proč je nejlevnější 4080 za 28 jen o 16% dražší než nejlevnější 7900XTX za 24.

Pokud je RTX4080 nástupce RTX3080 a RX7900XTX nástupce RX6900XT a podle toho počítáš zdražení tak v tom případě se podívej na tento graf, kde je ve 4K 3080 +- stejně výkonná jako 6900XT což je MSRP 699usd vs 999usd. Takže pokud si stojíš za tím, že nvidia zdražila o 72% a AMD má stejnou cenu MSRP, tak nvdia dnes podává výkon s 699USD grafikou, jako AMD za 999USD. Tak kdo pak koho okrádá? :D benchmark

To jen k absurdnosti tvých srovnání.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech uplne stejne podrazila i 2080Ti vuci 1080TI, taky o 72%

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 11:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos no amd nemalo konkurencny produkt. boli by blby nedat poroadnu cenu za kvalitu . a ty vyje**ny debil odkedy je 699$ a 999$ 72% ???? je to 43% ty mamomrd

a pocet tranzistorov stupol o 60%

2080ti The release price (MSRP) in US was $999 at launch.

1080ti The release price (MSRP) in US was $699 at launch.

aby stupla cena o 72% musela by mat msrp 1202$

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
1. 1. 2025 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak se podíváme na AMD

6800XT 649 USD -----7900XT 899 USD zdražení 38,5% a posun výkonu ve 4k 36%

Takže se cena výkon ještě zhoršil. odkaz

RTX 3090 1499 USD ----- 4090 1599 USD zdražení 7% a posun výkonu 64% odkaz

Stačí si vybrat správné karty :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 13:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak FE edice stala 1199 dolarů, a za tech 999 byla nesehnatelna, zadny vyrobce se s nereferenckou na tuto cenu nedostal.. Proto tehda vsichni vyrobci kritizovali Nvidii za to, ze doporucila vyrobcum delat edice uz od 999 a sama mela FE Edici za 1199... Viditelne si to nepamatujes, nebo nechces pamatovat.. Vsak se o tom rozpovidal i OBR zde na PCT kdyz na tu 2080Ti delal recenzi :)

A pokud porovname cenu FE edice 1080Ti a FE Edice 2080Ti je rozdil v cene opravdu 72% :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 13:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech

6800XT - 649 dolaru

7800XT - 499 dolaru (AMD tedy zlevnilo o 30% pritom vykon sel mirne nahoru)

Pomer cena/vykon byl u 7800XT znacne vylepsen vuci 6800XT, neni divu ze to byla dlouhodobe nejprodavanejsi grafika vubec, viz vysledky na Mindfactory.de kde se 7800XT drzela v prodejnosti na 1. miste dlouhé 3 kvartaly po sobe nonstop, coz se tam historicky zadny jiny karte za poslednich 5 let nepovedlo. Na CZC byly kdysi v TOP10 dokonce hned 3 modely 7800XT, coz se taky zadny jiny karte v roce 2023 nepovedlo..

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Vaše 7900xtx za 26 000kč vč DPH v době vydání se též nedala sehnat a přesto jste tu cenu pořád bral jako definitivní a cpal jste ji všude do porovnání

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 15:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Losfantos stale stala o dost mene nez tehdy pomalejsi 4080 s o 50% mene VRAM :) Takze na tom stale AMD bylo o dost lepe.. AMD totiz dokazalo ve stejny 999 dolarovy cene zvednout vykon klidne o 70% vuci predchozi 6900XT, tohle se Nvidii ve stejny cene opravdu nepovedlo z prechodu 3000 na 4000 radu, rozhodne ne v kategorii pod 1000 dolarů

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
1. 1. 2025 15:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak 7900XTX je podle tebe nástupce 6900XT a 7900XT je nástupce čeho?

Jako že někdo vymění 6800XT za 7800XT? To je upgrade?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech pokud Nvidia uvedla RTX 4070 Ti 12GB za 799 dolarů, to si myslis ze AMD vykonejsi 7900XT se skoro 2x tolik VRAM vyda levneji? kde zijes proc by to AMD proboha delalo.. nehlede na to ze 7900XT uz mesic po vydani zacala celkem masivne zlevnovat a velmi brzy byla sehnatelna za cenu kolem 20tis coz bylo beznkokurencni, v tyhle cene se dokonce prodavaly lepsi edice jeste mnohem ale mnohem pomalejsi 4070 12GB bez Ti.. Vsak pomer cena/vykon melo AMD ve vsech segmentech trhu mnohem lepsi, kolikrat i o 20-30% jak ukazovaly tehdejsi srovnavaci testy na GPU report, ktery vychazeli a aktualizovali se jednou mesicne.. To ma jako AMD prodavat stejny nebo lepsi vykon nez Nvidia za 1/2? proc by to proboha delali, takhle byznys opravdu nefunguje.. Oni vzdy meli pri stejnym vykonu cenu nizsi a obcas dost znatelne, tj hozena rukavice ohledne snizeni cen byla vzdy na strane Nvidie, oni ale nez aby zlevnili nekolikrat za rok 2023 radeji vyrobu hernich GPU pozastavili jenom aby nemuseli s cenama dolů..

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera večer jsem zrovna koukal na RGT a normálně mi zaskočilo, když tam Paul přepočítával juany na dolary. Mě by fakt zajímala skutečná marže, náklady na vývoj technologií, výroba atd. Ve finále si NV teď může v HE dělat co chce (pokud se k tomu nebude chtít vyjádřit (tfuj) antimonopolní úřad)

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
30. 12. 2024 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nad ránem telefon, říkám kterej čů.ák zase vopruzuje 🤷 ahoj Jarouši tady Jensen. kterej? Huang z nvidie pamatuješ? Chlastačka na chatě v Čifáre.. joo už vím tvle čus jak se máš, bude další pařba nebo proč voláš? Jako zachlastal bych, ale nejdřív tak v únoru, mám teď hoňku s vydáním nového šrotu pro dementy, však víš. Jo slyšel jsem něco.. hele potřebuju od tebe maličkost, srovnat do latě odborníky v diskuzích na pctuningu, který mi hažou vidle do mojí oškubávací hm pardon obchodní strategie. Nedělá to dobrotu a akcionáři z toho šílí, pořád mi volají, ať to vyřeším, mohl bys nějak.. hele Jensi to bude problém, tam lezou jen kovaný áemďáci a ti si nenechají věšet bulíky na nos. Do číči co s nima, já z nich mám už noční můry. Nic neslibuju a nevím jak rychle a zda vůbec se mi podaří jim vsugerovat, že jsou mimoni, ale zamakám na tom hned dneska během obědový pauzy, slibuju. Ok Jerry, thanks, věřím že to zmákneš a jestli se to aspoň trochu zklidní, tak zacáluju chlastačku třeba na Eiffelovce i s vrtulkníkama pro děvky, předem díky a soráč, že jsem tě vzbudil..

Co z toho plyne? Že nejste bezvýznamný žvanilové s nulovým dosahem, ale páka na ceny a budoucí vývoj v počítačové oblasti a měli byste tomu přizpůsobit svoje příspěvky 👍

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A nie je to nejak malo, Antone Pavlovici?😁

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo @Drewo Jára Cimrman, ležící s PC 😂

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 07:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V pořádku ale pořád moc levné

Ivo Hury
Ivo Hury
Level 20 Level 20
30. 12. 2024 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom případě nechápu jejich logiku, zastavit výrobu série 40xx, které jsou dnes už v lepších variantách nedostupné a do prázdné díry na trhu narvat extrémně předražené výrobky. Ale on si s tím trh poradí. Zase prostor pro konkurenci a v okamžiku, kdy budou mít sklady přeplněné, začnou vyprodávat. Udělají jen to, že se jim propadne hospodaření a pak to budou problematicky nahánět.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ivo Hury @Ivo Hury Takhle to funguje, když by byl trh s GPU ve "zdravém" stavu, což není ani náhodou. Nvidie má těžkej monopol a jsou vlastně jediný, co technologii v grafikách někam posouvají. Intel se s ARC snaží, ale nemíří na high-end. AMD to tam po pár letech neúspěchů raději vzdalo úplně. Takže NV si teď může doslova dělat, co chce. A není nic jednoduššího a efektivnějšího, než utnout podařenou 40XX sérii a zaplavit trh v lednu s novou i když dražší variantou.

Koupěj to stejně všichni, protože není alternativa. Oprava - My v ČR budeme trošičku brblat, ale to je tak celé, co s tím můžeme udělat.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 11:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Stratos Pro mě za mě, ať klidně bojujou. Možná spadnou i pod 10% podílu na trhu. I když teď už budou dělat maximálně konkurenci intelu.

Hele, nevím co by mi ten graf měl říct. Poměr cena výkon, absolutně nezahrnuje žádné další technologie karty. Jako Cuda, DLSS, Frem Gen apod. Takže je asi stejně nic neříkající, jako tvoje reporty z mindfactory.

Takže takový tvůj klasický argumentační faul. 😂

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie No, to bych ani neřekl, že by to AMD vzdalo. Mám takovou teorii, prosím nemlaťte mě, je to jenom teorie, můj názor a nikomu to necpu. Já si myslím, že AMD chtělo mít více volných rukou pro přípravu nové čipletové (a smysluplné) GK, což bylo u řady 7000 skoro o ničem a NV se na toto řešení raději vykašlala (o tom se ví, pokusy byly). Klidně se tu za rok může objevit nějaká čipletová obluda. Vím, jiště budete namítat "A co nějaké úniky" "Meleš nesmysly" a pod. No a co, já mám AMD rád :)

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @He3lix On je ten důvod o dost jednoduší, nedávno tu v diskuzi někdo dával odkaz na rozhovor s někým z GK divize AMD a on tam jasně říkal, že se jim nevyplatí dělat highend, když si ho koupi minimum lidi. Zkusí udělat minstrem a dat ho za dobrou cenu aby zvýšily podíl na trhu.

Pokud je ale pravda tohle https://wccftech.com/amd-radeon-rx-9070-xt-gpu-benchmarked-time-spy-better-performance-rx-7900-gre/ Ze výkon je daleko pod 7900xt, tak to budou mít hodně těžký..

Carme
Carme
Level 11 Level 11
30. 12. 2024 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @He3lix No třeba jo. Mě hry tolik neberou, tak snad to bude už UDNA architektura a amd zapracuje na SW podpoře.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @callisto Zní to jako logické rozhodnutí, ale pokud budou držet ceny jako doposud, budou to mít těžké vůči Intelu. Minimálně několik příštích let, kdy si Intel potřebuje udělat základnu a tak pojede dost nízkou cenu.

Necháme se překvapit, ale zatím nová generace vypadá spíše jako refresh RX7000 řady s lepším FSR.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 20:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @callisto hele ja nevim ale v ty tabulce je jenom tesne pod 4070Ti SUper a to je grafika s cenou uplne nekde jinde, pokud bude 9070XT nastupce 7700/7800XT tak bude stat od 12-15tis a v tyhle cenovy relaci ten vykon bude bezkonkurencni. A jako bonus dostanes pouzitelnou 16GB VRAM na novy hry ve 2K

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Stratos Leak syntetického benchmarku, z toho fakt nemůžeš nic extra vyvodit.

Ale pokud bys přeci jenom chtěl, tak je tu rozptyl od 4070Ti po GRE. Reálně spíše u GRE, což 5070 hravě překoná. Takže ano, za 12 tisíc asi ok, ale za tak málo opravdu nebude.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
30. 12. 2024 01:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je nějak málo ne? Já zase viděl screen obrazovky s cenou ASUS TUF RTX 5080 16GB z australského e-shopu, kde vycházela v přepočtu AUD->USD->CZK nějakých 38000,- bez daně (tj. 46 000,- s DPH).

Edit: Můžete mě třeba umínusovat k smrti, ale já si ty ceny nevymyslel. https://youtu.be/7r2iBhxDhEM?si=U_eaRmTBGxS9aSHq

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram u 5080 se ocekava cena jako u 4090 pri uvedeni na trh, takze tech 45-50tis s DPH by celkem odpovidalo.. 5090 uleti nekam k 80tis.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 22:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz by sa zislo aby ngreedia padla na hubu ako intel alebo praskla AI bublina...

Lenze pri tom ako ludia kupuju aj predrazene gpu sa to tak skoro nestane...

A reci ze neni konkurencia, ze nie je co ine kupit su len trapne vyhovorky.

Staci nekupit nic od ngreedie a bolo by...

Kef nic nekupi 80% ludi potom cena pojde dole

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M tak koupi misto predrazene nV o 10% levnejsi a horsi amd,jenze to lidi nechteji.A u highendu je to uplne neco jinyho to je jako chtit aby lidi nekupovali vsechny ty audi,bmw a mercedesy za 2 mega kdyz prece vsem staci dacie.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 11:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll pokud se podivam na cenu TOP edice 7800XT a TOP edice 4070 je rozdil v cene mnohem vetsi nez 10% a to je jeste 4070 o 10-15% pomalejsi

Martim
Martim
Level 29 Level 29
30. 12. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll v cem je AMD horsi?

Duptcheck
Duptcheck
Level 20 Level 20
30. 12. 2024 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Martim kromě poměru cena/výkon (a to ještě jen v rasterizaci), tak ve všem ostatním

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Duptcheck Propočti rozdíl spotřeby a času, kolik GPU bude pracovat, a ve výsledku ti nevyjde žádný rozdíl. Jen jde o vyšší pořizovací cenu při nákupu Nvidie, toť vše.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll to je uplne ine prirovnanie.

Staci aby nekupili nic od ngreedie tak dva tei mesiace a cenu pojdubdole

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kouknu tady letmo do komentaru pod dvema clankama a vidim,ze Belka opet vysadil prasky a je to fest znat.

ZDENĚK VESELÝ
ZDENĚK VESELÝ
Level 1 Level 1
29. 12. 2024 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No me Tedy přijde problém hlavne to ze mezigeneracni rozdíly výkonu od rady RTX jsou celkem malé a pritom cena roste zasadne. O 2060,3060 a 4060 se ani nemá cenu bavit, ale i 3070 a 4070 rozdíl nic moc. Uvažoval jsem i o AMD a normalne neznám vůbec nikoho kdo by to měl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další RTX zřejmě kupovat jen tak nebudu. Už moje současná 4070 Super byla investicí, kterou jsem dlouho rozmýšlel. Doufám, že nové Radeony něčím překvapí nebo alespoň nezklamou. Jinak je v tom Intel sám a ten má rozdané dost špatné karty. Rád bych něco nového, ale vše má své hranice.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli mne paměť nemýlí, tak tohle jsou zhruba zaváděcí ceny čtyřkové generace.
Samozřejmě, že je to pálka, ale o jakém zdražení autor píše?
Dnes téměř nesehnatelné RTX 4090 jsou k vidění za ceny přes 50 000 Kč a to jde o výprodej posledních kusů.
V době uvedení na trh se RTX 4090 prodávaly za ceny nad 60 000 Kč a někde i podstatně dráž.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Taky nechápu tento humbuk. 4080 se pohybuje mezi 28 a 35 tisíci, 5080 za 33 je tak naprosto srovnatelná cena.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
30. 12. 2024 01:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza jenže to je cena bez daně referenční verze. S DPH jsme na 40.000,-! U lepších modelů Asus, GB, MSI ta cena může být o několik tisíc víc.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 04:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Bertram Je to únik z jednoho čínského obchodu, takže absolutně netušíš, zda jde o referenci a jak jsou na tom daně.

Ale možná ti křivdím a ty v tom obchodu běžně nakupuješ.

Vladimír
Vladimír
Level 1 Level 1
30. 12. 2024 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Asi tak nějak a není třeba pro novou GPU běžet hned po uvedení na trh. To bych si připadal tak trochu jako blázen.

Carme
Carme
Level 11 Level 11
30. 12. 2024 04:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Autor taky píše u 5090 46% plus zaváděcí ceny 4090. Já teda doufám v cenu 79900 Kč za 5090, ale vůbec mě nepřekvapí výrazně vyšší cena. Jestli má Frankhorigan ve svém tipu cen pravdu , tak super. 5090 prostě nemá konkurenci /bohužel/ . Obávám se , že NVidia bude 5090 prodávat v ceně poloprofesionální karty.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Carme @Carme Však ona to fakticky poloprofesionální karta je.
A to nejen grafickým výkonem, ale i možnostmi při budování vlastního lokálního LLM pro AI.

Carme
Carme
Level 11 Level 11
30. 12. 2024 13:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Carme @JiVy No právě. A v 50xx se 5090 vyčleňuje ještě více než xx90 v 30xx a 40xx řadě.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
29. 12. 2024 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nV si bohužel může dělat co chce a díky tomu nelze čekat nic jiného. Můj osobní tip v CZ cenách je 69900 za 5090 a 39900 za 5080.. A stejně to smetánka koupí, nV má 85% trhu, další generace bude za kilo. Divil by se někdo? To si bohužel nedělám srandu.

Rx9070 sice fandím, ale co je mi to platné pokud to bude karta na úrovni 5070… Naštěstí pokud člověka zajímají především hry a karta je jen prostředek, nikoli honírna, lze se naprosto v klidu vejít do 12-15tis a to není žádná hrůza

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ma pry...., inde som cital ze pry bude mat vykon 6700xt

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mato tatuso vydavat novou grafiku v cene 14-15tis s vykonem 6700XT by asi nemelo smysl.... vzhledem k parametrum cipu a jeho frekvenci se ocekava ze by to melo atakovat opravdu mista kolem 7900XT/4080 coz by vetsine lidi v teto cene bohate stacilo si myslim.. na 2K hrani idealni.. a je tam i rezerva v pripade 16GB VRAM, Nvidia bude mit ve podobný nebo dokonce i vyssi cene opet "jenom" 12GB

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 22:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos nie nie, bude to maximalne 6700xt este to i tak nazvali 9070 :D ,

no amd neumi spravu pameti a 12gb nvidie je viac ako 16gb amd :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak a proto si lidi na forech stezovali ze se jim sekaji nektery hry s 12GB VRAM u 4070 a prechazeli na 16GB Ti Super nebo 4080 kdy uz jim to nedelalo.. ale 12GB VRAM staci :) Tyhle pohadky si rikej nekomu jinymu.. mit v roce 2026 na grafice pro 2K hrani 12GB je vrchol amaterismu a vsichni na forech i tvrdy zastanci zelenych tohle dost kritizujou.. viditelne nectces nazory ostatnich lidi.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
30. 12. 2024 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ty hloupej demente hraju všecko na 2k a nikde mi nepretekla vram ty idiote pokud jsou lidi stejní idioti jak ty a neumí si nastavit požadavky tak ať nebreci 12 giga stačí na vše

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tom2308 kdyby ta grafika mela 16GB VRAM tak by si lidi nic nastavovat nemuseli, problem s vykonem cipu neni, je tam problem ciste jenom s malou VRAM to je cele.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
31. 12. 2024 11:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tam není problém s vram vole jediný problém je výkon u rt ta karta není prostě na full rt jinak paměť je úplně v pohodě nechápu co furt třepeš to tvoje amd ve stejný cenový kategorii neda full rt ani na hratelných 40 fps pod ue5

Carme
Carme
Level 11 Level 11
30. 12. 2024 06:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan 5080 by mohlo být s cenou , jak píšete. 5090 bude asi více jak 2x dražší než 5080. To už není jenom herní segment. Takže 5090 herní smetánka a chudší vývojáři.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dekujeme neschopnemu AMD za nulove konkurencni prostredi, ktere by tlacilo ceny dolu. Nejlepsi Radeon rady 9xxx (Radeon 9070) neprekona ani 7900GRE minule rady. TDP je 260-330W podle vyrobce. Vykon mezi 4070-4070Ti. Takze spis k ty 4070.
Shit.....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 15:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tie tvoje zbozne fantazie su take ,ako ked si tvrdil ze 7900xt chiplet bude 2x rychlejsi ako top nvidia :D :)

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak Ale ved to tvrdenie moze byt pravda, 7900xt je 2x rychlejsia ako gtx 1080ti a o to AMD ide, ze vzdy dohanaju 2-3 generacne aj technologicky starsie karty. :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro myslis to jak 7900XTX prinesla vuci 6900XT za stejnou cenu 999 dolaru o 60% vyssi vykon ve 4K a o 50% vetsi VRAM? :)

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
29. 12. 2024 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Však RTX 3090 s MSRP 1500 vs 4090 s MSRP 1600 je výkonově vetší skok než tvoje zmíněné GPU a jak jsi to pohanil:D

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro Ten obrazek je dost trefnej 😁

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 10:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 nelzu:

v takovym Cyberpunk 2077 je ve 4K naskok dokonce 70%

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/11.html

V novym Assassionovy je to 62%

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/6.html

v God of War je naskok 68%

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/21.html

i ve stary nenarocny hre jako je Witcher 3 je naskok ve 4K 55%

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/28.html

vice mene cim narocnejsi hra, tim je naskok 7900XTX nad 6900XT vetsi, coz ukazuje prave ten Cyberpunk, kde 7900XTX ulitne 70% nad 6900XT coz je brutalni mezigeneracni posun ve stejny cene.. Tohle Nvidia u RTX 3000 vs 4000 rozhodne nenabidla, rozhodne ne v cene pod 1000 dolarů..

Kharnix
Kharnix
Level 18 Level 18
30. 12. 2024 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 chtěl jsem napsat, že BOT jseš tu spíš ty... ale BOT by dokázal spočítal správně procenta IMHO :/

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox s tym amd nema spolocne.

Len nenazranost a degesizmus ludi ze kupuju aj takto predrazene karty.

Kde nie su predaje ide cena dole...

Lenze ngreedia skor obmedzi vyrobu a ceny necha rovnake....

Aj tak jej ludia budu platit nekrestanske peniaze....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M ano zaplatime, lebo to chceme, lebo nieje alternativa. ked som chcel rtx 4070 tak od amd tam boli len posrane zrave karty co nevedeli dlss s cenou par % pod nvidiu a k nicomu .

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
30. 12. 2024 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @zeldiak přesně todle jsem měl ja kupoval sem skoro na launch 4070 a jiná karta od amd ani nebyla ani ta slavná 7800xt takže co měl člověk koupit starou zravou kartu 6800 to určitě ne

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @zeldiak kdy uz pochopis ze AMD DLSS nidky ale nikdy podporovat nebude, dokud to Nvidia "nepovoli" coz se nikdy nestane.. Takze se uz konecne smir s tim ze DLSS pujde vzdy a vzdy jenom na Nvidii.. I kdyby se AMD na hlavu stavelo proste to umet nemuzou je to technologie chranena patentem a nikdo jiny nez Nvidia ji pouzivat ani nemuze..

To je asi jako bys pri koupi Ferrari nadaval na to ze to auto nema v sobe motor od Lamborgini... premyslej trosku..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2024 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @Stratos Kdy už konečně pochopíš, že nejde o pojmenování, ale o AI upscalling a k tomu určené jednotky?

AMD s původní myšlenkou FSR upscallingu šláplo vedle, moc dobře to ví a další GPU tak již budou po vzoru DLSS a XeSS.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2024 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @zeldiak staci neplatir a pockat... Lenze to 95% ludi nevie. Musi mat vsetko hned uz vcera bolo neskoro....

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 1. 2025 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Na druhej strane ak naozaj 95% ľudí nemusí čakať a má na to hneď, tak asi niečo robíš veľmi zle keď patríš medzi tých spodných 5% čo na to nemá. :D

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 1. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @iperitas ja mam na akukolvek kartu, dokonca odlozene, lenze nebudem podporovat nenazranost. Na to si svoje peniaze a cas moc vazim aby som utopil peniaze v predrazenom gpu

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
30. 12. 2024 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Nedavno jsem cetl, ze Cesi jsou mistri v nadavani na vsechno, koukam, ze to docela sedi:-).

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem četl já, tak 5090 se tam prodávat ani nebude, prý je to fake. Jinde zase píší, že v těch cenách není započtena daň 14 nebo kolik procent atd.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 4090 se tam taky nemela prodavat a normalne sla v Cine koupit..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a teba nikdy nemali pustit z blazninca a pustili....

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 12:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kdyz jsem tu v lete psal ze Nvidia brutalne podrazi s 5000 radou, byl sem doslova kamenovan zdejsim zelenym komandem.. Lidi pokud nvidia u 4000 rady byla schopna u nekterych modelu podrazit az o 72%, tak aktuální zdrazeni 46% je pouze "cajicek" u TOP modelů cekejte zdrazeni jeste vyssi.. Nvidia totiz bude zas vyrobce GPU doslova "brát" na hůl a ti budou zakladní modely za MSRP cenu prodavat s nulovym ziskem, nebo dokonce se ztrátou a samozrejme si to budou kompenzovat na TOP modelech, kde si to proste nechaji zaplatit od samotného zakaznika..

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já se divím, že ti výrobci stále chtějí dělat karty s čipy od Nvidie i za cenu ztrát. Že jim to za to stojí. Kdyby se na Nvidii vykašlali a dělali jenom AMD karty už mohli být dávnou za vodou a nemuseli živořit pod taktovkou Nvidie a její GPP ?.0.

No jo jenže lidi kupují Nvidia karty a AMD leží ladem (kromě MindFactory). Tak teď babo raď... AMD vsadilo veškerý svůj duševní potenciál na změnu názvu, tak snad jim z toho něco kápne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 13:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 proto skončila EVGA.. a to byl dlouholety dvorni TOP výrobce Nvidie.. vetsina vyrobců co drive delala jenom grafiky/desky tak dneska vyresili tuto situaci tim ze si posledni roky buduji u sve znacky kompletni portfolio vyrobku od monitorů, pres chladice, PC skrine, PC zdroje a herní periferie a dalsí..

Proste kdyby se meli vsichni tito vyrobci posledni roky spolehahat jenom na grafiky od Nvidie na kterych mimo TOP modelů skoro nic nevydelaji tak davno zkrachovali.. EVGA bohuzel tohle neudelala a spolehala se v 90% na prodeje GPU kde jim vaz zlomila kryptohorecka, kdy jim Nvidia nedodavala skoro zadny cipy a prodavala si to naprimo velkym tezarum a sve partnery proste z toho uplne "vysekala".. Vetsina z nich to nak prezila prave diky tomu ze je zivily i jiny veci nez jenom GPU..

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 to je prece gpp4.0 - vyrobci karet ted musi vyrabet karty s nv chipy i ve ztrate.

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratos pokud nemáš konkurenci a víš, že je tvůj produkt nejlepší na trhu. Můžeš si dělat co chceš i kdyby ty ceny byly ještě vyšší, tak budou mít ty prodeje v high segmentu obří, protože nic jiného prostě není. Kdo jede workstation, tak nemá na výběr defacto. Jsem ale zvědav co za kulisarnu​ NVIDIA vymysli tentokrát

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 15:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratos No dobře, ale pořád jsi mi nevysvětlil proč teda výrobci dělají Nvidia karty? Nikdo je přece nenutí a dle tebe by na tom byli mnohem líp, kdyby je nedělali. Zkus mi nějak logicky vysvětli proč zůstavají věrni Nvidii a AMD pozvolna opouštějí? Děkuji.

Nvidia prodávala čipy těžařům? A ti s nimi, prosím pěkně, co dělali?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 protoze maji pak vetsi BRAND a vetsi prestiz znacky kdyz toho delaji co mozna nejvic.. proste klasicky budovani znacky, mej co nejvic veci od nas a nenakupuj u konkurence.. A jak rikam vyrobci se pakuji na tech TOP modelech jako je ROG od ASUS apod. Vem si kolik stoji treba TOP model ROG AiO vuci treba TOP modelu Alphacoolu kterej je ve vsech smerech lepsi.. Platis tam jenom za to logo na krabici..

Neprodavala jim cipy ale svy referencky.. na kterejch samozrejme ty cipy byly osazeny.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Alixon jenomze on nejlepsi neni.. Nvidia u aktualni rady ma sice nejvykonejsi grafiku ale ve svech ostatnich segmentech ma horsi pomer cena/vykon... proto neni divu ze treba 7800XT je v retailu dlouhodobe nejprodavanejsi grafika na trhu, jenom jedny edice na alze se jich prodalo 2000ks+, ukaz mi nakou RTX 4070 co tohle dokazala..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratos amd na 10% podiel trhu debile posraty

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratos Pěkné teorie. 😂

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 22:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratos líbí se mi jak to chcete srovnat s rtx 4070 která už má buď u většiny verzí V2 nebo ji kompletně nahradila 4070super a tím pádem staré modely už nejsou na Alze zalistovane a nelze ověřit prodejnost... Krásný tah na ohýbání faktů jen aby se vám to hodilo... To tleskám

ale máte tady verzi super https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx-4070-super-windforce-oc-12g-d9358232.htm

vzhledem k tomu že vyšla o půl roku později a přesto tahle edice dosáhla též 2000+ ks a i s nižší reklamovostí

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 14:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Co si pamatuji, nikdo vás nekamenoval. Pouze upozorňovali, že za kvalitu se prostě platí. Skalní fanouši technologií, případně přímo nV se zdražením počítají. Přece jen také dost záleží, co výrobek nabídne.

AMD je z pohledu technologie také dost drahá. Aby byla jejich cena fér, musela by kledsnou ve všech řadách minimálně o 20% a spíš 30%. Jenže AMD ví, že by to v prodejích nepomohlo, zejem je mizivý a takto alespoň trochů sníží náklady.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Škoda, pár ran kamenem do kebule by mu v ní třeba rozsvítilo😁

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @callisto tomu sám nevěříte. V tomto případě jedině psychiatrie a hodně silné antidepresiva.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner @callisto Keď je sprostá hlava trpí celé telo preto je taký škaredý a musí tuna tráviť cele dni a večery 🤔

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Siro to raději nesoudím, sám jsem hrozný ksicht 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 16:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Siro hlavne ze ty ses krasnej ze musis kazdej den odhanet ty napadnice klackem :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 17:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Ak si na tej fotke čo máš tuna ty tak pohoda 👍

@Stratos Ja som mal vyše chlapov ako ty žien retarde 😂

A zase ideš do bloku dutá hlava a škaredý chlap aj pre teplých 🖕

Reklama
Reklama