Zpět na článek

Diskuze: DDR4 podruhé: 3200 MHz, dual-channel a dual-rank v akci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
19. 3. 2015 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to jen muj pocit, nebo nema zadny smysl se zatim hnad do DDR4? Nejaky vykon navic tam je, ale je to v realnem pouziti vubec meritelne proti DDR3? Je mi jasne ze jednou na to prejdeme vsichni, ale ma smysl spechat?

CNN
CNN
Level 0 Level 0
19. 3. 2015 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Nema a nebude mat. Moderne CPU maju megabajty vlastnej cache, 99% pristupov do pamati sa prevadza tam.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
19. 3. 2015 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN to je vskutku zajimava myslenka... merit pametove moduly na nejocesanejsich cpu na cache...

CNN
CNN
Level 0 Level 0
19. 3. 2015 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Mtss: To nemusis, staci ti program, co proste presuva povedzme 16GB RAM tam a naspat. Tu rozdiel samozrejme nameras, ovsem to je prave priklad typicky syntetickeho testu a "the-worst-case" scenaria, co sa v realnej prevadzke v podstate nevyskytuje. Realny prinos vidis prave v recenzii ako tato. Nula, nula nic. :-)

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
20. 3. 2015 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @CNN: No dúfam ze to prinesie pokles DDR3 už veľmi mierne klesajú od zlých predajných výsledkov Samsungu takže chrobákov je na trhu minimálne "dostatok" dúfam ze padnú na úroveň začiatku roka 2013. To za predpokladu poklesu mobilného segmentu

partizann
partizann
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DDR4 su zas dalsia finta, ako dostat zo zakaznikov viac penazi, zatial co narast vykonu je od cias DDR2 v podstate nulovy. Zvysenim frekvencie sa predsa niako vykon nenavysi ked sa zdvojnasoby latencia pristupov, vykon je v tomto pripade presne taky isty. DDR3 1600MHz CL8 je predsa uplne to iste ako 3200MHz CL16 z hladiska prenosu dat (ak su ostatne parametre identicke).

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@partizann Tohle jsem prokouknul už při přechodu na DDR3. Při porovnání těch nejběžnějších standardních DDR3 a DDR2 měly ty DDR2 lepší výsledky v testech. S DDR2 jsem měl latenci (po přetaktování) i pod 55ns. S DDR3 jsem se nikdy (u socketu 775 a Core 2 Duo) nedostal pod 62ns. Nebo dostal ale padalo to. Až teď kddyž mam sc. 1150 a Cruicial 1600 MHz, CL8 jsem se dostal zpět na výsledky co jsem měl v roce 2008 s DDR2kama. Ale reálnej přínos toho paměťovýho výkonu jak už tu někdo nahoře psal je spornej a je znát jenom ve specifickejch programech takže je to celkem fuk. Ty nový generace RAM vždycky přinášej hlavně levnější výrobu a nárůst kapacity. Ta už se ale i v době DDR3 dostala na úroveň že můžeme mít tolik RAMky kolik si vymyslíme, takže fakt nevidim jedinej přínos v přechodu na DDR4, snad jedině ta levnější výroba a možná vyšší úspornost, což se ale taky počítá.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@partizann No když to vezmeš takhle... Měl jsem DDR1 400MHz CL2.5, pak DDR2 800MHz CL4, pak DDR3 1600MHz CL7 (já blb je prodal), nyní DDR3 1600MHz CL9. Je pravda že od dob DDR1 byl při testování pamětí nové generace vždy přínos kolem 5%.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer DDR3 měly reálnej výkon nižší než DDR2, jenom měly levnější výrobu a aby si zákazník myslel jak je to super tak nasadili frekvenci 1333 MHz a 1600 MHz aby to vypadalo že je to lepší než DDR3. S DDR3 jsem měl v testech horší hodnocení než s DDR2 800MHz s lepšim časovánim a jako bonus jsem nemohl tolik taktovat procesor protože ty DDR3 byly strašně nestabilní a furt to padalo. DDR3 byl krok vedle. Až teď na novějších deskách s tim teprve konečně nejsou problémy.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
19. 3. 2015 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Obecně se mi osvědčila kombinace co nejvyšší frekvence a co nejnižší latence. V podstatě jediný skutečný přínos sem viděl při přesunu z jednokanálových na dual a pak o hodně později z dual na triple co mám teď. Co sem si tak všiml, tak přesun na quad už až tak moc nepomůže. Byť to tímhle směrem asi někdy upgraduji. Osobně mám docela rád Crucialy (což je v podstatě součást Micronu), kteří vyrábějí ramky co obvykle zvládají jak frekvence, tak časování.

A ano, prodat 1600CL7 je fakt blbost. :) Protože sehnat něco adekvátního půjde ztuha i u DDR4. Moje aktuální dají i 1866CL8, ale procesor to nedá (řadič uvnitř). Holt x58 není zrovna flexibilní na taktování, taky už to má své roky.

Jinak reálný přínos nových pamětí už moc velký není.. dneska sem rád spíš za kapacitu, která mi neubere výkon.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2015 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @Daemonius: quote: "Obecně se mi osvědčila kombinace co nejvyšší frekvence a co nejnižší latence."

[img]http://vignette2.wikia.nocookie.net/epicrapbattlesofhistory/images/f/fd/2680765-nicolas_cage_you_dont_say.jpg[/img]

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @abubaga: To byla velká chyba přecházet na DDR3 v době socketu 775, jenom samý problémy a nestabilita.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @abubaga: *než DDR2

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@partizann Máte pravdu. Všímám si toho už delší dobu a vždy, když je u pamětí vyšší frekvence (a tím vyšší cena), tak výrobce zvýší i latenci a tedy je výkon úplně stejný a jediný rozdíl tak zůstává pouze ta cena. Zdá se mi, že to stejný se děje i u DDR4.
musím ale přiznat, že to napětí šlo ale dolu a je to dobře. Ne že by to dříve hodně žralo nebo topilo, ale nějaká změna k lepšímu musí být. Teda alespoň by měla, ne?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 3. 2015 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen Výkon není určitě stejný, měli jsme na to zaměřenou sérii článků. Obecně se dá říct, že vyšší frekvence je lepší než vyšší časování. (a že paměti s vyšším taktem a horším časováním jsou lepší než s horším taktem a lepším časováním)

[url]https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/30404-apu-a-ddr3-jake-pameti-vybrat-k-integrovane-grafice[/url]

[url]https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/30472-jake-pameti-pro-intel-core-vliv-frekvence-a-casovani-na-vykon?start=5[/url]

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen @Adam Vágner: Máte pravdu. Rozdíl na integrované grafice, kde na pamětích RAM trošku záleží, je celé dva-tři snímky. Na neintegrované grafice by byl rozdíl kolik? Odhadem by to nebyl ani jeden snímek, maximálně jeden. (Jestli jsem se o jeden snímek někde seknul, tak se omlouvám.)
Jsem rád, že jednou za rok někdo udělá testy, protože je vidět jestli má smysl paměť RAM řešit. Zatím nemá a je o několik tisíc % lepší si koupit RAM levnější a ušetřené peníze investovat do jiných komponent. Nemluvím o kapacitě, ale pouze o frekvenci resp. časovaní.
I tak jsem rád, že tu někdo dělá recenzi o něčem z hardwaru a ne o hrách.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Latenci pod 55ns jsem měl i s DDR2. Pak s DDR3 latence dost stoupla a až teď s 1600 MHz a CL8 jsem se dostal zpět na výkon jako jsem měl na přetaktovanejch DDR2. To je teda pokrok.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
20. 3. 2015 03:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 s DDR2 A-DATA Vitesta EE jsem se dostal az na latenci 37 ns,nyni mam cca 46ns / 4-4-4-12-1T@1.95V /

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nizka latence ma smysl v pripade ze procesor ma malou cashe.

Jelikoz dnesni procesory maj velkou cashe, na latenci az tolik nezalezi, Na cem dnes vic zalezi je objem prenesenych dat mezi cashe a RAM.

Ac nekteri prodejci nas klamou, dnesni pameti jsou mnohem pokrocilejsi a rozhodne se vykonnostne nedavaj srovnavat s DDR1 jak nam tu nekteri vnucujou.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
20. 3. 2015 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do herního PC 8gb jakékoliv ramky a hotovo, jen pohlídat napětí 1.5 (ne víc) a nic víc neřešit. Frekvence, latence, vzhled.. všechno jsou to jen blbosti co nepřidají výkon a u žádné hry jsem snad neviděl vyšší naplnění ram, než 6gb a to jsou spíš vyjímky (bráno vč. systému prostě tak jak pc běží se vším všudy při hraní).

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
22. 3. 2015 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč mas pravdu osm gb je dnes zaklad driv jsem mel ddr3 na 800 Mhz nacitani mapy u feara vzdy bylo cca na 10 minut vymenil jsem za 1600 Mhz s nizsim casovanim a mapy mam nactene pod 2 minuty :0

humik
humik
Level 23 Level 23
20. 3. 2015 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč přesně :)
tento kus HW je momentálně spíše pro PC HW nadšence... doku se z toho nestane standart za normální peníz... a nebo pro ty, který tomu absolutně nerozumněj, jen uviděj "jeee nový ramky a DDR4, ty bodou určitě lepčejší než moje DDR3, to si je hned poběžím koupit až našetřím" ... čili vlastně pro normálního usera k ničemu..

s3icc0
s3icc0
Level 0 Level 0
30. 3. 2015 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kamarádi mě přesvědčují ať počkám s nákupem PC a koupím něco na DDR4

Já si myslím, že je to skoro fuk, běžná i5 má výkonu na rozdávání a DDR3 na 1600MHz svou práci odvede dobře (dual channel).

Asi kdybych měl prostředky tak už mám doma X99, ale myslím, že Z97 (H97) bude na pár let ještě stačit

solely
solely
Level 1 Level 1
5. 4. 2015 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Crucial na všechny paměti (i v ČR) poskytuje doživotní záruku tzv. "Limited lifetime warranty", české maloobchody (i ty velké) to mají na webech často špatně a uvádějí "pouze" 60 měsíců.

Reklama
Reklama