DLSS 3 přinese až pětinásobné zlepšení výkonu, ukazují první testy
i Zdroj: depositphotos.com
Novinka DLSS 3 přinese až pětinásobné zlepšení výkonu, ukazují první testy

DLSS 3 přinese až pětinásobné zlepšení výkonu, ukazují první testy

David Jiránek

David Jiránek

29. 9. 2022 19:30 8

Nová verze DLSS, tedy strojového učení, které dopomáhá se super samplingem, se ukazuje v plné síly díky testu od Digital Fundry. Vlastníci nových grafik v určitých hrách získají násobně větší počet snímků za sekundu.

Reklama

Mezi hlavní body prezentace Nvidie při představení grafik GeForce RTX 40 patřila nová verze DLSS 3. V pořadí již třetí generace Deep Learning Super Sampling bude exkluzivní pro nové grafiky série RTX 40. Zároveň se podpora DLSS 3 bude teprve rozrůstat napříč herními tituly. Jde tak zatím o technologii, kterou si vychutná jen pár zákazníků v několika případech. O to lepší zážitek to ovšem bude, naznačují testy.

Nové DLSS 3 nejenom dopočítává části snímků z předlohy s nižším rozlišením, ale také generuje úplně nové snímky. Jak ukázalo video od Digital Foundry, nárůst FPS je v některých případech enormní.

V případě remasteru Spider-Mana dokáže DLSS 3 v režimu performance zvýšit počet snímků oproti nativnímu rozlišení o přibližně 180 % až 230 %. V případě Cyberpunku 2077 šlo o zvýšení FPS až na trojnásobek. Portal RTX, který je vytvořený speciálně pro nové grafiky, pak nabízí až pětinásobný nárůst snímkové frekvence.

Video od Digital Foundry ukazuje rozbor vygenerovaných snímků u Spider-Mana. Jednotlivé snímky vygenerované umělou inteligencí velmi přesně zapadají mezi zbytek a zjemňují pohyby a animace nejen hlavní postavy, ale také okolí. Ačkoliv se u těchto snímků stále ještě objevují artefakty v místech, kde došlo k pohybu překrývajících se objektů, jde o velký posun oproti generování nových snímků například skrze Adobe After Effects. Při vysokých snímkových frekvencích a správné optimalizaci by si hráč neměl ničeho všimnout.

Nutno podotknout, že se technologie uplatní zejména u singleplayer her. Kompetitivní tituly z uměle vytvořených snímků profitovat nebudou zejména kvůli principu těchto her.

Kromě exkluzivity na aktuální řadu karet a podpoře v pár hrách má DLSS 3 ještě jeden háček. Při zapnutí této technologie vzrůstá odezva kvůli tomu, že se mezisnímek generuje až z posledního vyrenderovaného snímku, který se následně odkládá do fronty. 

V Portal RTX jde o 3 ms, nicméně v této hře přináší DLSS 3 nadstandardní nárůst snímkové frekvence. V případě Cyberpunku už jde o zvýšení z 31 ms (DLSS 2) na 53 ms. I přesto zůstává odezva kratší než v nativním rozlišení se 62 ms, nemluvě o 108 ms bez reflexu. 

DLSS 3 přinese až pětinásobné zlepšení výkonu, ukazují první testy
i Zdroj: Pctuning

Právě integrace reflexu spolu s DLSS 3 má prodloužení odezvy kompenzovat, proto je například u Spider-Mana zapnutá technologie Nvidia Reflex už v základu po aktivaci DLSS 3.

Je zajímavé sledovat, jak na sebe jednotlivé technologie Nvidie nejen navazují, ale zároveň se jedna bez druhé v určitých případech neobejde.

Nvidia GeForce RTX 4090 a RTX 4080: Ada Lovelace a jiný přístup k renderingu

DLSS 3 už má přislíbenou podporu ve více jak 35 titulech zahrnujících hry a aplikace (herní enginy). Následně se seznam bude postupně rozšiřovat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning