Zpět na článek

Diskuze: Dvojice nejlevnějších SSD na trhu – Silicon Power 120 a 240 GB 

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
24. 10. 2016 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za test, a pro mě inspiraci k vánočnímu upgradu.
Spíše tedy pokukuji po 480 GB verzi, na kterou přejdu ze současného 250 GB Samsungu.
Přeci jen na desktop je 250 GB dnes už dost málo, to je tak na systém a 2-3 hry.
Tak doufám, že ta 480 GB verze má parametry alespoň té 240ky.

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek A nebylo by lepší koupit další dedikovaný disk (na data nebo hry)?

Osobně mám 120 GB SSD na systém a je naprosto v pohodě, ještě pořád mám třetinu prázdnou - protože tam jdou opravdu jen systémové aplikace, hry a data jdou na další disky.

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Ja jedu:
1 - 120GB SSD system
2 - 500GB SSD hry
3 - 2TB green data
Idelani kombo

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Asi tak, někteří tragédi pořád používají jen 1 disk na vše. Každá case má tolik přihrádek na disků, že je nikdy nezaplní. A není to škoda ? A když vám klikne SSD disk je to náhlé a okamžité, žádné varování , nic. Není nad to mít aspoň 1 klasický HDD disk na zálohy.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
24. 10. 2016 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Tak já v komplu samozřejmě mám další disk 1TB na data, a ještě v síti 8TB NAS, ale právě hry mám raději na SSD, alespoň ty co hraji často, no a při dnešní velikosti her se jich na 250 GB vejde jen pár.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 02:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @alienGT: 73 GB 15k SAS systém
73 GB 15k SAS instalace
2×300 GB 15k SAS v RAID0 hry

Na ty hry už to začíná skoro být až zbytečně moc, už tam ani nestíhám tak rychle instalovat jak upgraduju kapacitu a rychlost (todle v RAIDu už dosahuje propustností SSD). Todle mě stálo pravděpodobně dohromady i s řadičem tolik, jako pouze ten jeden polovodičovej bazmeg, sem vítěz?

Na data tam mám nějakej šrot, zbytek je na WD RE4 v NASu (Dual PIII 1 GHz), což ale nepočítám, to není rychlý a tudíž podružný…

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @alienGT: To je rozumne. Jen fakt neni duvod pouzivat green kramy. Vyhody zadne, nevyhody zjevne.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @alienGT: Presne. Podobne to mam ji ja. A prave na ten 500GB na hry je idealni mit tyhle levny kramy. Je to SSD takze je to rychle, a kdyz nahodou chcipne, o zadna date clovek neprijde.

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Mysel_1: Ja jsem mel treba Seagate 2TB 7200RPM v PC a byl jsem z toho nestastny. Vibrace a hluk se nesly i kdyz mam Define R4ku. Po prechodu na greena a jeste v Scythe Himuru o klasickem HDD nevim. Za me, na data (Image, filmy, hudba) jedinne 5400RPM disky.

ccdira
ccdira
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Tudva: Jeden věc tu je, 120GB SSD má omezenější výkon, takže pro normální základ bych doporučil 240 GB. Tu 120 jen pro základní PC, kde se ten rozdíl 700 Kč pozná.
A ona i cena za velikost je teď mnohem příznivější pro tu 240.
Takže já teď mám na systém 240 GB, starý SSD 120 GB v záloze (zatím nevyužitý) a 3 TB HD na data.

ccdira
ccdira
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Tudva: Jeden věc tu je, 120GB SSD má omezenější výkon, takže pro normální základ bych doporučil 240 GB. Tu 120 jen pro základní PC, kde se ten rozdíl 700 Kč pozná.
A ona i cena za velikost je teď mnohem příznivější pro tu 240.
Takže já teď mám na systém 240 GB, starý SSD 120 GB v záloze (zatím nevyužitý) a 3 TB HD na data.

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
30. 10. 2016 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @alienGT: Ja som mal šťastie že som trafil na neskor dobre overený disk ST4000DM000-1F21 kde dosahuje výbornú životnosť. Je tichší a má dobrý výkon, po dvoch rokoch som kúpil ešte jeden. Nedávno som to riskol a zobral som ST4000VX000 pre kameru a tak, no čo je divné tak v nečinnosti cvaká asi každých 5 sekúnd. Našťastie to mám všetko v serveri ktorý je v pivnici, v izbe mám bezšumový PC kde je ako systém Corsair Force GT 120GB a na hry Kingstone SV300 240GB, to je ale ten skriplovaný a už aj kapacita nestačí, kks veď len BF4 má 70GB. Každopádne ST4000DM000 ako HDD môžem len doporučiť.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 02:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @nonestaciti: [quote]veď len BF4 má 70GB[/quote]
OMG WTF :shock: to řikám furt že ty nový věci jsou na palici

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 03:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Pavel Boček: eště jednou odkaz [url]https://www.youtube.com/watch?v=JZ6ZzJeWgpY[/url]

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 03:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Pavel Boček: Jinak koukám, že demoscéna se dostala za tři roky na úplně jinej level, toto je vygenerováno ze 64KB zdrojáku: https://www.youtube.com/watch?v=JZ6ZzJeWgpY

Vývojáři se taky dostali na novej level - šílenství. Jestli jsem kritizoval že před pár lety měly hry už 15-20 GB, tak toto (70 GB) překračuje všechny meze příčetnosti…když se vedle toho podívám na tu demoscénu, tak bych plakal.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 10. 2016 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobne nepovazujem tento test za nedolezity.
Autor vo svojom predpoklade uvazuje len o instalacii aplikacii a hier ako o jedinych zdrojoch zapisu dat. Z toho mu naslende vyplyva, ze na stolnom PC nemoze nastat situacia, v ktorej by bolo potrebne ukladat viacej ako jedne subor.

Podla mna taketo situacie nastavaju pomerne casto v modernych operacnych systemoch a aplikaciach. Povedal by som, ze neustale. Staci si pozriet poslednu medializovanu kauzu ohladom interntovych prehliadacov a zapisov na SSD. Internetovy prehliadac sam veselo generuje mnozstvo zapisov. Podobne generuje zapisy aj samotny operacny system a dalsie programy beziace na pozadi. Dalsia kategoria je automaticke priebezne ukladanie rozpracovanych dat, ktore je v mnohych nielen kancelarskych programoch.
U mna bezne nastava situacia, ze paralelne idu viacere zapisy naraz. Priklad moje prace kedy sa moze stretnut viacero zapisov naraz (malokedy nastanu vsetky naraz ale cast z nich sa stretne skoro neustale). Instalacia aktualizacii, konverzia videa, stahovanie suborov z interentu, nejaka instalacia alebo ulozenie vecsich dat z roznych programov, ktore pouzivam (bud pri ich zatvarani alebo pribezne ukladanie rozpracovanje prace).
To niesom zdaleka clovek, ktory ma toho pootovarane extremne vela, prave naopak.

Suhlasim, ze testovat s extremne vysokym QD nema zmysel.

Aj preto sa znovu za zaradenie praktickych testov, ktore by tieto nudne recenzie mohli vylepsit. Start windowsu nepovazujem za takyto test(mnoho ludi ma notebooky a tie nevypinaju a ani na PC to nieje vec,ktora by bola extra zaujimava). Radsej privitam o jednu stranu menej syntetickych testov na ukor praktickych testov.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 10. 2016 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb No jo, ale jak by konkrétně měly ty praktické testy vypadat?

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 10. 2016 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Bude to chciet asi trochu polaborovat a vyskusat rozne moznosti co bude njavhodnejsie.
Narychlo ma napada nieco taketo.

SSD zaplnit z viacej ako polovice roznymi datami a urobit apson 1-2 prepisov celeho SSD aby pouzity kontroler to nemal take lahke a mohli sa prejavit aj jeho kvality(kvality firmveru).

Dat konvertovat nejake video , plus k tomu dat napriklad instalovat na SSD objemnejsiu hru a stopnut cas instalacie. Popripade dat k tomu este kopirovat na SSD adresar s velkym mnozstvom rozne velkych suborov. Alebo tieto tri moznosti inac skombinovat
Nasimulovat pracu s internetovym prehliadacom s otvrenou kopu tabov alebo instalaciu objemnejsej aktualizacie windowsu bude asi tazsie/neobjektivne. Skusit dat instalovat anniversary update popri inej cinnosti.
Vyskusal by som skombinovat scan antivirusom s niecim.

Nejake taketo cinnosti sa najcastejsie objavuju na PC.

Myslim si, ze sa da nieco vymysliet. Ked budem mat cas, tak skusim este porozmyslat, popripade nieco aj vyskusat/otestovat(mozno by som nasiel niekolko roznych SSD).

Skusim by som do recenzii dat aspon 2 rozne testy simulujuce realnu prevadzku.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @odb: Souhlas s tím, že start už dneska není důležitej, já už to třeba jenom uspávám, hibernaci taky neřešim, zabít 16 GB místa na hiberfil, to bych musel být padlej na hlavu.

Co se týče testů, není to tak jednoduchý, musí to být jak správní nebo trestní řízení - přezkoumatelný. Pokud se ten test pokaždý chová jinak, tak je to o ničem, což vylučuje nějaký věci s prohlížečem…

Jinak zápis různejch věcí na různý místa řeší to, že každý je umístěný jinde a zapisuje si tam, nezávisle na zbytku. Tak mám disk na systém, disk na neherní aplikace a disk na hry, plus disk na statický data, kam se ukládá todleto stahování z Internetu.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cenovky jsou bombastické, zdráhal bych se; když jde o data jímá mě vždycky panika; ale pro bfu, běžné konzumenty, bomba jednoznačně.

Co mi v testu chybí je představení jejich softwaru, na stránkách mají nějaké snad užitečné nástroje.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 10. 2016 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Tak co se mě týká, kvůli stále nezřídkavým případům syndromu náhlého úmrtí k SSD pořád přistupuju spíš jen jako k "tempu" pro systém – rychlé kešce pro OS a aplikace/hry, vše, co se dá snadno nahodit na čistý disk. Data a dokumenty pořád ukládám na klasické disky, ze kterých se to většinou dá nějak dostat, když pochcípávají.
Navíc se v případě malých SSD dá relativně nenáročně udělat plný backup na klasický disk. Ale u noťasu se to holt většinou takhle dělat nedá (i když důležité věci půjde zase mirorovat na cloud)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Já mám SSD i jako pracovní prostor, mechaniky pouze a jen pro zálohy (mimo ws).

Pointa je podle mě v tom vzít 4x240GB na klasická pole. 6800,- je fajn cenovka, rychlosti a velikost nejsou vůbec marné a sichr taky je.

Draken69CZ
Draken69CZ
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Xcute: Nad raid polem jsem taky přemýšlel, ale desce to nesvěřím a HW řadič není na běžné používání použitelný.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 02:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Draken69CZ: HW řadiče jsou zlo, proboha. Krom toho že skutečně HW řadiče stojej ranec a furt tomu chcípaj drahý akumulátory je to zlo.

Jinak, checht, vypláznout sedm litrů za pár set GB a tvrdit tomu dobrá cena…za ty prachy mám SAS expandér na 8 disků co můžu strčit někam do kumbálu ať to nedělá randál. Po bazarech se válí kupy SAS železa, takže to je levný, já koupil teď 300GB 15k disky po pětistovce myslim. Byť tam už je poznat, že hustota dat začíná být problém, jeden už je v podstatě KO na vadný sektory, to sem doteď u Enterprise disků nezažil.

Výsledná kapacita s 15k SAS diskama může dosáhnout malejch jednotek TB i s RAIDem a rychlost bude srovnatelná ne-li větší. A furt mám větší jistotu, že nepřijdu o data, když budou ty polovodičošunty všechny stejný, tak můžou na FW chybu zajít klidně všechny naráz.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Draken69CZ: Je to už pár let co jsem měl HW raid z Dell serveru. Topilo to, jen samotná karta brala 10-15w a nakonec jsem narazil na nepodporu disků se 4k sektory a maximem 2TB disků. Dále budeš možná taky řešit backup baterii k raid kartě i když novější (ale zároveň dražší) již používají flash pamět, takže backup baterii nepotřebujou. U SSD budeš řešit, zda to umí v raidu TRIM a u RAID5/6 budeš řešit rychlost samotného procesoru raidu který nejspíš nebude stíhat vypočítavat hashe pro ukládané soubory.
Sice mě HW raid stále láká a asi to už někam pokročilo, ale jistější je Intel SW Raid. Není to nijak supr rychlé, ale funguje to a když ti náhodou umře deska, pole dáš do jiného intelu a naběhne. Shánět někde HW raid aby ses dostal na svoje supr důležitý data který sis choval na RAID6 a on ti neodešel disk, ale celý řadič bude extrémní opruz. Navíc u SW raidu je i klidně možný, že další desku která bude umět pole načíst budeš mít už doma. S kompatibilitou jsem zkoušel zatím jen přechod z H67 na Z97 a bylo to bez problémů.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Draken69CZ: Máš pravdu, že to nebude pro běžné lidi. Ale třeba já bych pro to i zhřešil, sichr, čtení, seek, velikost, cena - líbí se mi to!

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @cursedslayer: Mám platformu na Intelu, včetně jejich SSD disků, láká mě to dlouho, a láká mě to i na sw raidu linuxu. - Mluvím přesně o sw řešení, jak na závěr zmiňuješ, rozhoduje cena vzhledem k problémům (je to spíše volovina) a v mém případě důraz na ticho.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Xcute: Líbí se mi to více, než pci-e ssd. U těch se prostě bojím horší podpory.

Draken69CZ
Draken69CZ
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Xcute: no a jak to udělat? Mít HW raid to aby jsi PC nevypínal a furt ti jelo, jen to hybernovat?

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Draken69CZ: Proč hybernovat? :shock: nechápu

Draken69CZ
Draken69CZ
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Draken69CZ: Jsem koukal lehce jetej za 10k a na SSD to je s rezervou.

Draken69CZ
Draken69CZ
Level 1 Level 1
25. 10. 2016 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @cursedslayer: Protože spuštění PC s HW raidem hrozně dlouho trvá a nechat běžet PC trvale by se mi nelíbilo.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ale je to brouk do hlavy i z pohledu nadšence, pro "nezávazné experimenty" s RAID je to ideální zboží.

karle
karle
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

480 GB se dá sehnat za trapné 3000, 960 GB je podstatně méně výhodný, leze přes 7800.

Pavel1982
Pavel1982
Level 1 Level 1
24. 10. 2016 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek supr, ale chtel bych upozornit autora, ze SP je hlavne znamo v oblasti fyzicky odolnych disku, kde ma rekl bych nejlepsi pozici. Pri vyberu jsem nenasel rozumnou konkurenci. Navic mam i osobne vyzkouseno. Po roce a pul na ceste kolem sveta disk funguje bez problemu. A to zazil ledasco :-) Znamy kupoval na cestovani nejakou jinou u nas hodne propagovanou znacku a disk mu odesel sam po mesici, takze tuna fotek v cudu.. Takze pozor na SP a nepodcenovat. Za dobre ceny maji super produkty. Doporucuji shlednout videa z testovani odolnosti na YouTube..

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
25. 10. 2016 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spousta SSD s TLC bunkami pouziva cast kapacity jako SLC cache a po jejim zaplneni vyrazne klesa vykon. V jednoduchych testech ale maji paradni vykon. Neplati to i pro tyhle SSD?

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 02:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zivan Spíš je běžný, že ty nejlevnější nemaj cache vůbec žádnou - je jich na trhu kvantum, na to pozor! Přistupuje se přímo k buňkám a u malejch kapacit to má strašný úzký hrdlo v zápisu. Není to sice taková katastrofa jako se starejma řadičema JMF602, ale pořád žádná sláva. To jsou ty běžný případy kdy to má sice čtení klidně 500 MB/s, ale zápis jen 150.

Jestli tohle má 256 MB DRAM cache, tak by to mělo být velice minimalizovaný. Doteď vypadaly cenově zajímavě hlavně Patriot Spark, který mají sice jen 32 MB přímo v řadiči, ale pořád už to dávalo celkem stabilní výsledky bez šílenejch propadů. SP za tu cenu vypadá dobře.

Já to dřív ignoroval, protože v obchodě nemaj uvedenu cache vůbec, tak jsem automaticky počítal, že je to zas další cacheless šrot…na webu SP píšou že to má DRAM i SLC, ale ani slovo o kapacitách toho kterýho. Přitom je to lež, tyhle S55 žádnou SLC nemaj. Tak když je výrobce blbej a vede to takle, bodejť by se to prodávalo…

tomasd-
tomasd-
Level 1 Level 1
27. 10. 2016 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je tam nejaka realna sance na upgerade firmware? no nevim no ja bych radsi koupil UV400 kterej je o 100kc drahsi:_)

tomasd-
tomasd-
Level 1 Level 1
27. 10. 2016 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomasd- fakt to ma svuj vlastni software:_)

http://www.silicon-power.com/web/firmware

solely
solely
Level 1 Level 1
31. 10. 2016 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už v pohádce O statečném kováři se dokola opakovalo "a nedají si říct a nedají...".

Doporučuji k přečtení článek na CZC "Co se v recenzích SSD disků nedozvíte" [url]https://www.czc.cz/co-se-v-recenzich-ssd-disku-nedozvite/clanek[url][/url] přesně to postihuje i tuhle recenzi. Je k neuvěření, že se stále omílá u disků rychlost jako hlavní ukazatel.

Srovnávat Silicon Power s Kingston a nebo Crucial, je jako srovnávat bydlení v papírové krabici u popelnice s vilkou v Jevanech. Ano v obou se dá bydlet, ale zatímco ve vilce bydlíte celý život, v papírové krabici jen do doby, než zaprší...

Ušetřených pár stokorun za ztracená data opravdu nestojí.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
1. 11. 2016 02:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@solely Kingston nebo Ťamťung neměl kvanta případů zkriplenejch FW který to zcihelňovaly, samozřejmě se ztrátou dat? Tak to potom jo.

Tam ten že článek jednak krom totálních kravin (žádný SATA II neexistuje, je to SATA 3 Gb/s, nebo SATA-300) taky zavádí spoustu vlastních kontroverzí. IOPS je jenom další ukazatel, kterej sám neříká nic. Disk s pomalým sekvenčním přístupem má zpravidla nízkej počet operací. A že to tvrdí papírově hodně maximálních IOpS neznamená, že tomu tak sktuečně je. V delší zátěži padaj počty operací na zlomek papírovejch hodnot, viz např. http://www.anandtech.com/show/10741/the-western-digital-blue-1tb-ssd-review/2 a to jsou vysokokapacitní SSD, 120GB modely jsou na tom ještě tragičtěji. Pak se najednou ukazuje, že průměrnej výkon není stokrát lepší oproti 15k Enterprise diskům, jak tvrdí kdejakej amatér, a že magnetický disky ještě fakt nejsou mrtvý…

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2016 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Odporucim pred zakupenim precitat reakcie zakaznikov, napr na newegg.
Takze plusy, rychly, kym neumrel.
Minusy, umrel po polroku, 4 mesiacoch, 9 mesiacoch, 6000 hodinach.
Takze len do komba s klasickym hdd a nastavit automaticke zalohy. :D

pcwifi
pcwifi
Level 1 Level 1
9. 11. 2016 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @kolecko: nekde se setrit muselo 8) diky nechci, ja si radeji koupim predrazeny Krucinal / Samsung / Intel kdy vim ze ty mi neumrou po roce...

Reklama
Reklama