Zpět na článek

Diskuze: EU: cookie bannery jsou obtěžující. 23andMe obviňuje oběti hacku z hlouposti #TYDEN ~ 8. ledna

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
9. 1. 2024 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"CEO zkrachovalého kryptofondu HyperVerse, který byl investorům představen v roce 2021, zřejmě neexistuje. "

Co je na tom zvláštního, že imaginární měna má imaginárního správce? Já bych naopak řekl, že to je naprosto v pořádku a v souladu s celou filozofií tohoto projektu. Tak jenom investujte! 😁

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
8. 1. 2024 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Evropská unie se chystá revidovat zákon o souborech cookie, přiznává, že
bannery se soubory cookie jsou obtěžující. Doufá, že velké platformy
přijmou „závazek týkající se cookies“. (Tech Spot)"

Precital som si ten clanok a prilis tomu nerozumiem.

To prve riesenie funguje. Stranka, ktoru navstivim prvy krat, tak si ulozi moju volbu a uz ma tym viac neotravuje.

Tomu druhemu "cookies pledge" nerozumiem o co presne ma ist. A nerozumiem aky problem je s cookies lebo ak si dobre pametam, tak v nejakej uprave GDPR a cookies bolo to, ze stranky maju ponukat jednoduche odmietnutie cookies a na mnohych je to tak a tie, ktore to tak nemaju, tak podla mna nedodrzuju nariadenie. Prave preto, ze stranky komplikovali vypnutie cookies a clovek sa musel naklikat(niekde naozaj dost) ak chcel vsetko vypnut sa zmenilo to nariadenie.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
8. 1. 2024 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb To první řešení nefunguje moc dobře. Vlezu na stránku, vykočí na mě otravné okno o cookies, odkliknu, že nechci žádné. Vlezu na tutéž stránku další den, vyskočí na mě otravné okno o cookies, odkliknu, že nechci žádné. Atd. Atd.

Já bych dal přednost tomu, aby kdo chce cookies, tak si je mohl po libosti zapnout, určitě by se na to dala vymyslet i nějaká ikona, co by mohla být na hlavní stránce, nebo tak něco, zatímco kdo by cookies nechtěl by si je jednoduše nezapínal a nemusel nich řešit.

Prostě funkční opt-in systém, místo polofunkčního opt-out systému.

...

Jenže to se asi nelíbí platformám, protože bych tak neměl cookies prakticky nikde. Teda teď je taky prakticky nikde nemám, kromě těch pár stránek, kde chci být přihlášený pořád, ale znamená to nutnost browsit v inkognito režimu a stejně se furt se proklikávat otravnýma oknama o cookies.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 1. 2024 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad @gilhad

Když zakážete cookies, tak si stránka nemá jak zapamatovat, že už jste tam vlezl a logicky se tak při další návštěvě zeptá znova.

Za mě by bylo ideální, aby byly údaje co cookies sbírají rozděleny do nějakých kategorií a prohlíižeč stránce po načtení sdělil, jaká data/kategorie si o mě může sbírat (že s tím souhalsím i bez ptaní) a která ne. Banner by vyběhl jen když by stránka chtěla víc, než mám defaultně povoleno.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 1. 2024 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad @8008135: Mnoho stránek dává na výběr, které ze tří typů cookies mohu používat. Zkuste na ten banner mrknout, až na vás vyskočí.

Mimo to prohlížeče běžně umožňují vypnout cookies třetích stran a mají i další filtry. V tomhle ohledu je nejvíc pozadu ten nejpoužívanější. Není divu, Google se živí reklamou a nemá zájem ji omezovat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 1. 2024 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad @karlekarle ale to já vím, to jsme mě nepochopil. ideálně bych si přál, aby na mě stupidní banner nevyskakoval (zvláště na telefonu) jen proto, že se prostě zeptat musí a já s tím většinou souhlasím. tak by se mi líbilo, kdyby toto potvrzení za mě vyřídila komuniace prohlížeč-web bez potřeby mé interakce a ideálně aby se množství cookies a jejich typ dalo pro tento souhlas přednastavit.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
9. 1. 2024 23:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad @8008135 To právě není logické vůbec.

Logické je, že pokud opakovaně chodím na nějaké stránky, a ty stránky používají nějaká cookies (což zdaleka všechny nedělají), tak že budou bez ptaní udržovat cookies, která tam mám nastavená, nebo povolená. Která to jsou, to ví server ještě než vůbec tu stránku začne vykreslovat, takže nemusí dělat žádné pitomé banery.

Změnu povolení pro cookies člověk dělá velmi zřídka, obvykle si to nějak nastaví a nechá to tak už v podstatě napořád. Takže pro změnu nastavení stačí ikonka někde v horní, nebo dolní liště, navíc klidně může mít i zobrazeno, kolik cookies mám a/nebo kolik dalších mi může nabídnout. Na to není potřeba žádný banner a tím, že to tam naklikám, dávám jasně najevo, že to tak chci.

A pokud přijdu na stránky a nemám žádné cookies, tak jsou možné dva případy - buď jsem tam poprvé a pokud nějaká cookies budu chtít, tak si je projednou snadno naklikám a budu je tak mít do další změny (a nepotřebuju banner), nebo žádná cookies nechci a pak mi je nemá co nutit (a zase nepotřebuju banner)

holden42
holden42
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
8. 1. 2024 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb Bohuzial je to tak. Tiez mam podozrenie, ze si cookies volby castokrat schvalne nepamataju, aby sa clovek "poucil" a nabuduce radsej prijal vsetko. Esteze existuju rozsirenie ako napr. "superagent - Automatic cookie consent" a pod. kde sa da vyklikat, ze aky typ cookies chce clovek automaticky odmietnut alebo naopak prijat.

Reklama
Reklama