facebook-twitter-a-dalsi-socialni-site-jsou-designovany-jako-navykovy-kokain
Novinka Facebook, Twitter a další sociální sítě jsou designovány jako „návykový kokain“

Facebook, Twitter a další sociální sítě jsou designovány jako „návykový kokain“

Martina Lipertová

Martina Lipertová

6. 7. 2018 11:15 3

Zdroj dobře obeznámený s děním v Silicon Valley v rozhovoru pro stanici BBC uvedl, že společnosti sociálních médií se snaží, abychom se na jejich službách stali závislými. 

Reklama
K tomu, abychom na svých telefonech strávili co nejdéle, slouží prvky, jako jsou například lajky nebo možnost nekonečného skrollování. 

 

Nekonečné skrollování v roce 2006 vynalezl Aza Raskin, bývalý zaměstnanec Mozilly a Jawbone. Také on se ocitl před obrazovkami televize BBC, která tyto informace shromažďovala do svého nového dokumentu. 

Facebook, Twitter a další sociální sítě jsou designovány jako „návykový kokain“
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Aza Raskin uvedl, že v žádném případě neměl v úmyslu přimět lidi k závislosti na sociálních sítích, ale že se za důsledky své inovace cítí vinný. „Je to, jako by používali behaviorální kokain a pokropili s ním celé rozhraní. Nutí vás to se pořád vracet.“

 

Aza Raskin dále řekl, že za každou obrazovkou našeho smartphonu stojí tisíc inženýrů, kteří se z ní snaží udělat co nejnávykovější věc.

 

Leah Pearlmanová, která se podílela na vývoji tlačítka Like, BBC přiznala, že se na sociálních sítích stala také závislá. Prý tam chodila kvůli všemu – když potřebovala dostat potvrzení, když se cítila osamělá, když se nudila. 

 

Společnost Facebook snahu o designování svých stránek takovým způsobem, aby na nich vznikala závislost, samozřejmě popřela.

 

Mluvčí Facebooku v dokumentu BBC uvedl: „Obvinění, která padla v dokumentu BBC, jsou nepřesná. Facebook a Instagram byly navrženy tak, aby lidi přiblížili přátelům, rodině a věcem, o které se zajímají“.

 

„Může se jednat o spojení s blízkými, kteří jsou daleko od nás, nebo o připojení ke komunitě lidí, která sdílí náš zájem nebo podporuje pro nás důležitou věc. Uprostřed každého návrhu stojí právě tento cíl. V žádném případě nechceme, aby se do tohoto procesu dostal faktor návyku“.

Zdroj: 1, 2

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama