Zpět na článek

Diskuze: Gigabyte GeForce RTX 4070 Aero OC 12G: Tichá a úsporná

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
23. 4. 2023 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jay2cents tu nvidii 4070 zkoušel taktovat. Což lze minimálně kvůli limitu TDP.
A pak to docela dobře vyhodnotil. A já mám ten stejný pocit již chvíli - že skok mezi 4070 a 4070Ti je až moc velký. On to přirovnává (čistě ve výkonu) ke skoku mezi 3070 a 3090, což je v minulé gen. rozmezí pěti karet! kde je momentálně rozmezí dvou karet!? (4070 a 4070Ti). Tzn. 4070Ti se jeví jako o dost výhodnější nákup. Když budeme brát jen výkon z her/benchů. Zajímavý rozbor, videjko zde: https://www.youtube.com/watch?v=wfRwhk1YUw0

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 4. 2023 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podla temnych zakuti na webe , sa zacinaju sirit teorie a odhaluju obrovsku konspiraciu!!! amd uz rx7800 a 7700 vydalo a nvidia nevyraba grafiky,len ich hned vsetky skupuje, lebo su tak lacne a vykonne. na skupenych grafikach orezava pamatove cipy aby to nebolo okate a nahradzuje ich tensor cores a hla , zo super rx 7700 mame k nicomu rtx 4070ti a z rx 7800 rtx 4080.
svagrina brata jej sesternice to pocula od kolegu jeho telegrafickeho kamarata.
ZDIELAJTE KYM NEZMAZU;;;;;;;

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vysledek recenze: vyhrala stockova karta. Jenze i ta je draha, za 15k je to furt drahy kor pri tak vysokym kurzu koruny, navic kdyz si to na sebe davno nevydela. Porad prestreleny o 100 procent, nekupovat, nechat vyhladovet. 12gb za 15 ci 17 klacku, kdyz unreal 5 pracuje s 16gb, fakt ne. Shanim neco na source 2 csko, kde by tech 12gb nevadilo, aaa benchmarky neresim, ale tohle si muzou strcit nekam, to rok pockam.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP presne bracho nech si to nechaju, nvidia nech skrachuje. cakaj, ked vyjde rx7800xt a rx7700xt, nvidia sa posere a skrachuje. uz si ani neskrtnu, iba blbec si kupi nieco od nvidie. okaslat im vsetky technologie. chceme ram, chceme raster, chceme mining.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 19:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro koupí produktů fy nvidia podpoříte poctivě a těžce procující americký lid ztělesněný fondy Vanguard a Blackrock. Rozhodně ano, nakupovat. miro ty se nech vyšetřit, lobotomie nezabrala, nvidia je totiž d best a hlavně poctivost, ano?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 19:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @kychtaxx nie zakerna nvidia caka vzdy co vyrobi amd, a narocky nadsadi nad neho ceny, tak aby je stale dvyhala vyssie a vyssie. lebo ludia sa nechaju oblbnut novymi technologiami a spotrebou a kupuju potom nvidiu. i ked nikdo nvidiu nekupuje, a amd je vovela ceskych obchodv na 1 mieste, zakerny steam manipuluje vysletky, ze je tam len sama nvidia. a chudaci z amd maju tak male marze, ze detom davaju len suchu ryzu naobed. bohvie ci lisa sue nemusi koli malej marzi na rx 7900xt privyrabat si na only fans.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @kychtaxx A AMD asi dela parta nadsencu v garazi a delaji to pro "lidi" :D

kychtax
kychtax
Level 1 Level 1
19. 4. 2023 20:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @karel88l jen co si to tu amd přečetli , už je 7900xt pod 20tis na alze. Kudla do zad poctive nvidie. Tak takhle ne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 07:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @karel88l RX 7900 XT za cenu TOP edice RTX 4070 12GB, tohle je celkem úlet :) U Nvidie si právě učurnuli :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo presne, nvidia je v srackach.
cakam na spravy , kedy oznamia ze sa ich ceos obesili. nechapem, ako mozu viest nvidiu taky neschopny ludia a tahaju firmu do strat a krachu. ale sa spamätaju ked skoncia vsetci a na ulici a ostane nsm len amd , ktore nam bude dozivotne predavat lacno 6800xt a 7900xt a uz nebudu musiet vydavat nove produkty. mozu si uzivat potom ako roky intel a kazdou generaciou zdvihnut raster o par % a my budeme stastny.
slava amd, nech si nikdo nedovoli kupit nieco ine.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo teraz som zohnal asus tuf rx 6950 OC 3 mesacnu len za 550e. ta karta je uplne super, o 30% rychlejsia od mojej rx 6800 a bere len 410wattow pri plnom vytazeni, len o 95% vetsia spotreba za 30% vykonu oproti 6800,je to super, tuto si uz zrejme necham. ta rychlost v rastry je neskutocna, skoda ze fortnite vyuziva len 7gb ram. skusal som vyuzit viac, ale to sa da len zo zlym raytracingom a nanitmi a s tymy su zase fps v riti, takze uplne nahovno technologie podporovane a pretlacane zlou nvidiou. raster a nativ forever

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro 6950X byla nejvic vyhnana karta 6000 generace bez ohledu na spotrebu, stejne jako 3090TI ktera taky umi papnout i 450W-480W.. Pokud hrotis spotrebu tak si mel jit do 7900XT 20GB ktera ma vykon zas nekde jinde a spotrebu vyrazne pod 6950X

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo mne je to jedno, super vykon za 400w, 7900xt mi nikdo za 550e neda. a boli by to len dalsie 4gb ram co by sa nudili. na leto mam nachystanu klimu, zvladne uchladit 1200wattov. nvidia uz coskoro padne na hubu, nikdo im to nekupuje. cital som niekde na webe ze craj udajne mozno steam za miliony falsuje statistyky, ze vetsina ludi hra na nvidii, to nemoze byt pravda , ked tyzdenne sa len v cechach vraj predavaju tisice rx 6800xt

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro Někdo dává za trolling palec nahoru? OMG...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @uni-1 ja to myslim smrtelne vazne , lem amd je spravna cesta. za vela rastru, ram a wattov das menej alebo rovnako penazi. ked si kupis taku 6800xt nitro , ktora je top v niektorych rebrickoch predaja, ziskas neskutocnych 16gb ram. na fhd a qhd mas potom plny raster v native. ktory blbec kupi 4070, s ich smiesnou 200w spotrebou , zbytocnym dlss a reflexom. nenutte nam.nove technologie, tie nechceme.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
20. 4. 2023 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @karel88l ted určitě nejdu, počítám že to ještě splaskne. Sundávají to dolů myslím oba, červení i zelení.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
21. 4. 2023 14:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo to je pozicováno spíš k 4070Ti. Za mírně menší peníz, podobný a tu a tam větší tu menší výkon. Parametricky má ta karta víc, ale zase nvidie je poctivější. Vybere si každý. no.1

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mal som lobotomiu, uz v tom mam konecne jasno a prisiel som na to, ze stratossimo ma uplnu pravdu vo vsetkom. prestante kupovat nvidia karty, je to nenazrata firma, 4070 su uplne hrozne. priblizne za cenu rx 6800 xt, dostanete kartu priblizne jej vykonom, ale kdo si nekupi 6800xt prijde o pridavne teplo 100-160w, a tym okradate svoju rodinu o teplo domova. takze musiste si kupit rx 6800 xt , vyhoda starsej technologie je , ze vam pekne vykuri byt, co ocenite hlavne v chladnych mesiacoch. navyse nvidia vam nanucuje navyse zbytocne funkcie ako reflex a dlss a tie potom musite vypinat, lebo su zbytocne. navyse co si nvdia mysli, ze nam nuti raytracing a technologie ako nanite v unreal enginu ? tieto zbytocne ficurky, co robia hru zbytocne plastickou a priestorovou, je uplne nahovno. len rx 6800 xt spravna cesta a raster a nativ, uz sme si zvykli na krasne ploche textury, nenutne nam zmenu, zmenu nechceme. cesi a slovaci radi ziju tak ako pred 10, 30 alebo 40 rokmi. chceme dalsich 5-10 rokov len navysovat rychlost rastru, a budeme mat fhd 800 snimkov qhd 600 a 4k 240 snimkov a budeme stastny.
DOLE S NVIDIOU !! UZ OD NEJ NIC NEKUPUJTE!! u amd dostanete vela vela pamäte, ci ju vyuzijete alebo nie, je jedno, je tam, a mozno raz ju pouzijete.
ak niekdo este niekedy niekdo kupi od nvidie ma nasere !!!! nechcete aby skrachovali vyrobcovia kariet, alebo sa vykaslali na nvidiu a vyrabali len amd karty.
NECHAPEM ,PRECO NEVYRABAJU LEN AMD KARTY, NA TYCH NEPRERABAJU;;;!!!
stratossimo mas absolutnu pravdu , nvidia je zla! hracom nam nuti co nechceme a zaraba na nas .

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 18:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro To je vyhoda AMD,ze mas primotop v cene u Nvidie musis priplacet zvlast.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karel88l ako netusim , co si nvidia zmyslela taku blbost, vydat kartu len s 200w prikonom. a este na to daju velke chladice, aby to bezalo i pasivne. blbci co to podtaktuju, idu 150w a to je hamba na taku vykonnu grafiku, ten vykon by mal brat aspon 300-350w , aby mal clovek dobry pocit, ze za svoje peniaze dostane vyssiu triedu.

Imram
Imram
Level 13 Level 13
20. 4. 2023 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro za mě nejlepší koment ever :-D Kde se taky můžu přihlásit na lobotomii? U samotného Stacha? :-D

Semik
Semik
Level 47 Level 47
19. 4. 2023 13:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pre hráčov dobrá správa, nVidia si o 50 dolárov znižuje maržu a vytvára pre výrobcov priestor na takéto zlacnenie v blízkej dobe :lol:

Nvidia zřejmě zlevní GeForce RTX 4070, cena může klesnout až o 1300 korun / 55 euro

https://www.cnews.cz/nvidia-zrejme-zlevni-geforce-rtx-4070-cena-muze-klesnout-az-o-1300-korun/

Edit : V názve prvej kapitoly (Seznam kapitol) je chybne uvedené GeForce RTX 4070 Ti miesto bez Ti. A ešte sa chcem spýtať či v Crysis 3 Remaster skutočne korektne funguje zapnuté RT na RX 5600 XT ? Ja som bol v tom, že 5ková rada ho nepodporuje.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik no vida.. hihih

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 14:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Nepodporuje implementaci z DX12 Ultimate, ale v trilogii Crysis je to nějaký bastl na Vulkanu či co, co funguje i na kartách bez akcelerace, ale nejsem schopný k tomu najít nějaký detailnější popis toho, jak to funguje.

https://www.youtube.com/watch?v=Ndpv3oDXeoI&t=20s

Funguje i na GTX 1660 a dalších modelech. Nebo se aspoň tváří, že tam funguje. :)

K těm slevám nevím nic, a v české Nvidii o tom zatím taky nikdo nic neslyšel. :D

Ale u nás už jsou některé modely pod MSRP, ale to souvisí spíš se snahou Palitu urvat tady větší podíl na trhu.

edit: insájdr info – možná půjdou níž modely za MSRP, protože se paradoxně prodávají míň než ty dražší tříventilátorové varianty. On je mezi nimi tentokrát dost malý odstup, takže jsou lidi zjevně ochotnější připlácet na lepší modely. (a další věc je, že si výrobci musejí víc konkurovat, protože se těch karet navezlo víc a za dva dny se nevyprodá všechno, co se doveze).

Ale nebude to dotovat Nvidia, je to věc výrobců.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Pokial viem, tak v Crysis Remastroch nie je pouzite pre RT nove API, ale RT je implementovany nejakym ich vlastnym postupom. Ak si pamatas demo od Cryteku, ktore islo na Vege 64 ci 56, tak to bolo presne kvoli tomu. Takze vies RT potom pustit aj na starsich GPU, ale s ovela vacsimi vykonovymi penalizaciami nez keby implementovali RT napriklad cez DXR a vyuzili tak HW podporu modernych GPU pre RT.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 12:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když odhlídnu od ceny (která holt je jaká je), tak se mi ta karta velmi líbí. Je vidět, jak zas pokročil engineering. je menší, efektivnější, méně to žere, netopí. Přitom výkon opět povyrostl a to i při užší pam.sběrnici. A jestli řadu 4070 trochu ještě zlevní, jak už občas prosakuje? Bude oblíbená! Problém není v té kartičce, jako spíše v situaci na trhu. Ten je plný karet z předchozí generace, kde není tak velký odskok ve výkonu, plus je ještě dost karet z těžby kryptoměn. Tato nepřináší pocit velkého boostu, jako spíše pocit optimalizace.. :-D
PS. K tomu trhu - dal jsem zkusmo na bazoši v sekci "grafické karty" do políčka vyhledávání RTX a vypadlo mně cca 20 stránek (plus minus relevantních) inzerátů na karty RTX. Tech zbývajících 6 stran už bylo na starší produkty.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtaxx @kychtaxx problem je v marzich nvidie, ta si zvykla na opravdu paradní marze z doby krypta a nechce se jim s cenama dolu..

TJ ano na trhu je ted vic bazarovych karet predchozi generace ale to je jenom cast problemů. AMD zlevnio predchozi generaci a ta plni zebricky TOP10 prodejů a viditelne to prodeje nakoplo do celkem brutalnich objemu.

Od Nvidie se ocekaval stejny krok, tj zlevni RTX3000 radu a da naky normalni ceny RTX 4000. Oni ale ceny neponizili a novou radu tim padem museli znacne prodrazit aby tu predchozi nekdo kupoval..

Tohle vyvolalo na trhu proste znacny pokles grafickych karet coz proste musela Nvidia s timto pocitat, pokud ne sou to ignoranti...

Samozrejme nyni to nejvice odskacou vyrobci GPU, kteri nakoupili statisice cipů od Nvidia, ta uz dostala zaplaceno ale vyrobcum ted lezi skladem obrovsky mnozství karet a nikdo to nekupuje protoze konkurence je levnejsi a v mnoha pripadech za mensi cenu i vykonnejsi..

Ja se opravdu nedivim firme EVGA ze to s Nvidii zabalila.. takto se proste byznys delat neda, na ukor sebe hodit vsechny ostatni pres palubu a po nas potopa...

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo je možný, že to zkoušejí, co trh vydrží. Už jsem někde na yt zaslechl, že existuje u nv možnost zpětných marží pro OEM výrobce karet. Nemyslím si, že by si ty velké chtěli nechat zkrachovat nebo odejít. Je to trochu jako s Microsoftem, ten celkem běžně praktikuje enormní tlak na partnery. Dnes už nevím jak to je, kdysi bylo běžné, že se partneři kanibalizovali a prodávali multilicence MS i se záporným marží a spoléhali na zpětné marže. Tyto korporace můžu říct z vlastní zkušenosti, mají nesčetné fígle, jak s tím hýbat - dle potřeby. Nejvíce důležitý je ale vždy Gross income, neboli peníze musí téci. Když se tak neděje, je to to nejhorší. :-D a řeší se jako priorita. Podle mne a pocitově (bez znalosti čísel) se to bude řešit a uvidíme to brzy v určitých změnách. Aby se to podpořilo. Stylem "Vlk se nažral a koza zůstala celá". :-D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @kychtaxx prej mozna budou zpetne vracet 50 dolarů na kusu grafiky ale jenom u tech orezanjech edicich za 599 dolarů coz neni reseni.. Nvidia proste musi plosne snizit sve marze u vsech modelů a ne jenom u jedne karty. tohle situaci nevyresi..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A jakou situaci přesně myslíš, že potřebuje Nvidia řešit? U RTX 4070 má nějaké dva tři měsíce, než AMD přijde s něčím, co tomu bude pořádně konkurovat.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jinak k tomu brutálnímu nakopnutí prodejů AMD grafik... Já mám interní info od jedné nejmenované firmy. Od ledna tato firma dodala do obchodů (Alza, CZC TSb atd.) 600ks 4070Ti, 50ks 4070 a Radeonů (všech) 16ks. Tomu říkám nakopnutí prodejů

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo presne bratku, nvidia musi znizit marze, nic ine jej neostava, lebo pojde dole a jedine nase dobre amd zostane, to nas lubi a dava nam super ceny, lebo miluje hracov. jedine amd je spravna cesta. vsetci co kupuju nvidiu budu horiet v pekle, ze podporili zly korporat, co chce zarabat.

kychtax
kychtax
Level 1 Level 1
19. 4. 2023 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe 16karet? Nebylo to 1600 náhodou?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @kychtax ako moj best buddy stratossimo povedal, cechy a slovensko je 20.000.000 trh, takze to bolo urcite aspon 16k teda 16.000 kariet. inak by nebola najpredavanejsia karta na niektorych ceskych weboch;;;;!!!!

Vladuz
Vladuz
Level 1 Level 1
19. 4. 2023 11:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nazdar. V znamych eshopoch, alebo menej znamych s ktorymi ale mam osobnu skusenost som nasiel:
RTX 4070 Aero 675e (15825 czk)
RX 6800 XT Nitro 620e (14535 czk)
rozdiel 55e (1290czk)
Nech by som kupil ktorukolvek z tych dvoch (v priemere) budem rovnako spokojny. No biela mi bude viac ladit do bielej zostavy :smiley:
Dik za recenziu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladuz @Vladuz k te AMD jeste dostanes hru zdarma v hodnote 1200,- coz muze taky hrat roli v rozhodovani

kicruj
kicruj
Level 21 Level 21
19. 4. 2023 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Zas to propálíš na elektřině.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 13:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @kicruj pokud pars 1-2 hodky denne je rozdil v mesicnich poplatcich za celou domacnost minimalni.. nehlede na to ze vetsina parmenu elektriku ani neplati takze je jim to celkem ukradeny.. Ja mam celej barak na elektriku spotrebu kolem 12MWh rocne a nakejch 100W denne po dobu 2 hodin me fakt netrapi.. Nehlede na to ze mam na strese solary a jsem vice mene sobestacnej

jenom nez propais tech 1200,- na ty hre zdarma :) to jsou doslova stovky hodin..

nehlede na to ze jeste ma +4GB VRAM navic coz muze bejt dost zasadni do budoucna..
https://www.techspot.com/article/2661-vram-8gb-vs-16gb/

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Nojo vlastně. Jak má AMD vyšší spotřebu, tak to najednou nevadí. A co to nesnesitelné teplo jak píšete s kolegáčkem?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 13:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe nesnesitelne teplo? 6800XT Nitro+ je jedna z nejtissich karet na trhu ani teploty nema nejak vysoky ale spise podprumerny.. A jeste si muzes zapnout SILENT BIOS coz ti dale snizi jak teplotu, hlucnost tak spotrebu. Ta karta je za tu cenu hodne slusna, uz nak v CR klesla k cene 14 500,- s DPH coz je proste luxusni cena..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Hmm. Jaksi teplo a teplota jsou jiné veličiny. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe boze nechaj mojho kamarata stratossima na pokoji ! ked on si mysli, ze sa jedna o teplotu karty , tak sa jedna o teplotu karty ;;;;,!ked karta bude vyhrievat miestnost i 400w odpadoveho tepla, je to uplne jedno. ludia maju radi teplo v byte!!;;;;

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo rád bych se tě zeptal a nemyslím to špatně , proč to děláš všechno? proč tady jsi každý den a snažíš se přemluvit kluky s jiným názorem pořád dookola. Přitom skoro všichni s tebou nesouhlasí a mají z tebe prdel ale ty pořád jedeš a pod každým člankem začínáš v podstatě znovu. Neustále hledáš různé informace ,weby, videa o tom že pravdu máš ty . Dostaneš odpověd nebo jiny link kde pravda je zase jinde . Ale přesto jedeš znova a nenecháš se odradit. Jaký máš cíl tady? Proč to děláš? mě to jenom zajímá čeho tu chceš dosáhnout. Trávíš tady spoustu času, příjde mi to opravdu zvláštní někoho tu neustále školit a psát mu že pravdu máš jenom ty, to tak nesnášíš tu nvidii že to musíš pořád psát dookola? Myslím že efekt je opačný než si myslíš , spoustu lidí naopak znechutíš k tomu si koupit AMD produkt už jen proto aby ti to zvedlo mandle.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
20. 4. 2023 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @stasek
Toto nevysvetlíš a ani nepochopíš :D asi si nebol na DD planete :D Zaregistruj sa a skus písať podla vlastnej hlavy :D
Vodca ma jediný pravdu :D A ostatný ju musia opakovať do do nekonečna . Niečo ako sekta aby som nebol zaujatý mam procesor AMD a Kartu NV :D

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 01:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @xfce4 tam už jsem byl , znám DD svět , když vyšli 7000 řada AMD tak jsem napsal že mi ten výkon nějak nesedí podle jejich vizí o převálcování Nvidie a už se psalo o bugu ruzně po webech, upozornil jsem na to že to asi je pravda a že učite má AMD nějaký problém. Bylo mi řečeno že lžu a díky tomu že šiřím nepravdu tak sem dostal ban. O pár týdnů později vyšel članek na ddworldu že AMD karty mají bug a řeší se to. Takže to co jsem psal byla pravda, ale ban mi vubec nevadí od té doby jsem zjistil co jsou zač tam nechodím protože ty lži číst nemusím.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @stasek pred par dnami som si na dd zalozil ucet, a ani nevies ake je to tam super. ludia ma oslavuju a podporuju za kazdy nenavystny prizpevok o nvidii, a za kazdu chvalu na amd dostanem obrovsku jednohlasu podporu. je to uzastny pocit, ked vsetci s tebou suhlasia. normalne mam chut vstupit do nejakej sekty, musi to byt uvolnujuce, ked vsetci maju rovnaky nazor a nemusia samostatne mysliet

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
19. 4. 2023 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Btw. když už tady debatují odborníci ze všech táborů, prosím o radu.
K novému Ryzenu 7700 v kombinaci s GTX 4070 ( hraní QHD 60 Hz ) vybírám vhodné paměti. Má smysl jít do G.SKILL Trident Z5 NEO 32GB DDR5 PC 6000 CL30 ( 30-38-38-96 )
nebo stačí o 1300 kč levnější Kingston FURY Renegade White 32GB DDR5 6000 CL32 ( XMP Profile #1: DDR5-6000 CL32-38-38 @1.35V ) ?
?

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek @zvirek vzal bych v klidu ty levnější. Mám u 7700 ještě pomalejší (Kingston 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black ). Důležité bylo nastavit low latency mode a EXPO. Pak jsem viděl rozdíl v benchmarku. A taky aby PC nepadal, což se s tím Kingstonem a u mně MB Gigabyte naštěstí neděje. Je to Rock solid :-D

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 09:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má to malinké PCBčko, obří chladič, který to hravě uchladí. Jako dělá to dojem, že je karta na oko zvětšená, aby udělala dojem většího kousku HW ... a lépe se prodávala :-D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtaxx @kychtaxx tak vic vetraku, vic adidas :) ovsem souhlasim s tim ze na tak male TPD je to asi zbytecne a stacil by mensi kvalitni 2 vetrakovy chladic s 2-2.5 slot na vysku, maximalne bych videl vyznam v tom ze karta jede skoro furt pasivne, ovsem zda tomu tak je je otazka druha.. Spise mi pride, ze vyrobce vzal proste 4070Ti s vyssim TDP a osadil to orezanym cipem urcenym pro 4070. usetril si tak vyvoj nove karty ale logicky musel zvednout cenu.. tohle je proste edice spadajici do MSRP 749 dolarů.. jak bylo puvodne zamysleno s touto radou. Snizeni ceny na 599 dolaru prislo par tydnu pred uvedenim na trh..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 09:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo To ti přijde blbě, RTX 4070 Ti má ten chladič o dost větší.

https://pctuning.cz/article/bile-zjeveni-v-testu-gigabyte-geforce-rtx-4070-ti-aero-oc-12g?chapter=3#article-header

Není to edice za 749 dolarů, u které vykořisťovatel Nvidia donutil chudáky z Gigabyte prodávat to za 599, za 599 má gigabyte Eagly a tohle prodává za 16870 s daní. Tzn. 650 dolarů. Za 750 mají Aorusy.

I kdyby to bylo nakrásně tak, jak tvrdí youtuber, tak pokyn „navrhněte karty tak, aby byly při ceně pod 750 dolarů ziskové“ neznamená, že doporučená cena na základní modely je 750 dolarů a OC modely si mají výrobci prodávat o 100 doláčů dráž než RTX 4070 Ti.. :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) to nic nemeni na tom ze ta MSR 599 dolaru u 50% prodavanych karet v den vydani na trh byla od Nvidie cira podpasovka.. puvodni dohoda takova nebyla a vyrobci na to nebyli pripraveni.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 10:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo

Podívej. Jsem výrobce grafických karet.

Vyrábím lowendové modely za MSRP, pak mainstreamové modely, na které si obvykle přidávám 50–100 dolarů, a pak prémiové modely, na které si přidávám 100–200 dolarů.

Jsme ve střední třídě někde mezi 500–800 dolary, takže naplácnout si na prémiové modely 200 doláčů, tedy cca pět a půl tisíce, asi nehrozí.

Někdo mi řekne, že mám karty navrhnout tak, aby byly ziskové při ceně nižší než 750 dolarů.

Tudíž navrhnu prémiové modely tak, aby se daly prodávat za 750 dolarů, mainstreamové modely, které budou o 50–100 dolarů levnější, a pak dám o padesát doláčů levněji ten lowend.

A jsem v podstatě na doporučené ceně Nvidie. :D

A pokud si někdo pokyn „navrhněte karty tak, aby byly ziskové při ceně pod 750 dolarů“ za současné existence RTX 4070 Ti s MSRP 799 dolarů vyloží tak, že 750 dolarů je MSRP na lowendové modely, tak je prostě blbej. :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
19. 4. 2023 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)
Na tohle téma by se asi mohla rozpovídat EVGA. Nemyslím si, že by ostatní výrobci byli blbí. Celé je to o tom, kolik prostoru pro cenotvorbu dostanou. A ten prostor je poměrně dost omezen cenou za GPU, které určuje nVidia.
A samozřejemě je tu founders edice, kde se nvidia netrápí s maržemi a dodává za msrp velmi pěknou edici, čemuž se výrobcům fakt blbě konkuruje.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 11:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @830 Sorry, ale v EVGA v tom případě nejspíš byli hloupí (anebo to prostě uváděli jako zástupný důvod).

RTX 3090 Ti byla naceněná na 2000 dolarů v době vrcholící kryptoměnové bubliny. Na té kartě byl stejný čip jako na RTX 3080 za 699 dolarů. U RTX 3090 za 1500 dolarů bylo navíc 14 GB paměti, u RTX 3090 Ti už byla oproti RTX 3090 přidaná hodnota minimální. Odemknutý větší kus čipu a zvýšené TDP.

Jestli to v EVGA navrhovali s představou, že to budou dál vesele hráčům prodávat za 2000 dolarů, až někdo vypne ethereum a bublina splaskne, tak byli dost naivní.

Dlouho se taky spekulovalo nad tím, jestli ty karty budou vůbec vydané. RTX 3090 Ti měla absurdní spotřebu – takty a spotřeba vyhnaná někam, kde už to na křivce výkon/watt nedávalo smysl. Spíš mi to přišlo jako ostrý test 450W karet a příprava na RTX 40 než jako produkt, na kterém se výrobci mají napakovat. Mj. šlo v podstatě o první nereference, které měly 12pinový 12VHPWR ve standardní výbavě, zatímco u RTX 3090 ještě dávali výrobci běžně tři osmipiny, a o první karty s chladiči na 450W+. A taky se těch karet nevyrobilo moc, byly pryč dřív než RTX 3090. EVGA trochu přehrávalo, když jako důvod, proč to balí, uvádělo to, kolik prodělávají na RTX 3090 Ti.

A jinak – nemyslím si, že výrobci nedostávají prostor na marže. Ty celokovové chladiče na FE za MSRP jsou na výrobu nepoměrně dražší než ty jednoduché pasivy překryté plastovým výliskem se dvěma lacinými větráčky, co se dávají na lowendové modely.

Do velké míry si za aktuální podobu FE mohou výrobci sami. S dovolením bych připomněl první řadu FE, kde ještě Nvidia nasadila na své karty cenovku o 100 dolarů vyšší s tím, že jde o prémiový model, tak má vyšší cenu než MSRP.
https://pctuning.cz/article/nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition-v-testu
Copa nám udělali výrobci? Brali to jako ekvivalent dřívějších referenčních OEM plasťáků s jedním větrákem a na trh nahrnuli modely, které začínaly na ceně FE a u prémiových na to narvali dalších 200 dolarů navrch.

Ty „pasti“ na výrobce, které Nvidia vymýšlí, vznikají většinou až v reakci na to, co výrobci udělají. Nedá se říct, že to, co předváděli, byl zrovna prozákaznický přístup.

Karty s GPU Nvidie mají v podstatě monopol. Nvidia nemá moc možností, jak je dokopat k tomu, aby udrželi rozumné ceny. Když si výrobci na karty napálí dvě stě dolarů, sežrat to dostane Nvidia, ne ti výrobci. Podívejte se na pana Strelku, který tady mává tím, jak prémiové RTX 4070 stojí 750 dolarů a chudáci výrobci ty levné dotují.

U předchozích modelů dostávali befélem mít na pultech na uvedení nějaké modely za MSRP. Navezli pár stovek kusů a pak grafiky za MSRP v obchodech nikdo pár týdnů neviděl a jely se jen prémiové modely.

Tak teď holt dostali na výběr*, jestli chtějí mít karty na pultech s launchem (a pak musejí polovinu dodávek tvořit karty za MSRP), anebo karty s launchem mít nebudou. Že si nějaký výrobce zvolil cestu dát 750dolarové karty za MSRP, aby to měl na pultech při uvedení, už je jeho byznys.

*říká jeden youtuber.

à propos, kdyby Nvidia opravdu toužila po tom dělat výrobcům nekalou konkurenci a podrážet je, tak těch foundersek vyrábí mnohem, mnohem víc. Momentálně na tom trhu fungují spíš jako jakýsi Damoklův meč, který výrobcům nedovoluje urvat se moc ze řetězu. Nedá se říct, že by si ji člověk mohl koupit, kdy se mu zlíbí. Existují už po čtyři generace, během těch osmi let už ty výrobce mohla Nvidia vyšachovat, kdyby po tom opravdu toužila.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 12:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) urvat se jako výrobce z řetězu tedy u 4070 myslím moc nehrozí.. což vidíme v kartami nacpaných obchodech. :-D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 12:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @kychtaxx Tak u nich už je ten prostor omezený i vyššími modely. Ale u RTX 4070 Ti, RTX 4080 a RTX 4090 je na přihazování spousta prostoru.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
19. 4. 2023 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)
chtěl jsem reagovat víc a reagoval, ale na mobilu se mi to neodeslalo a znova se s tim psát nebudu. Tak jen říkám, že se tak za čtvrt roku připomenu a o MSRP 4070 a co za tu cenu dostaneme si popovídáme, protože mám pocit, že osvěta na téma dodavatelský řetězec a cenotvorba v něm v návaznosti na marže subdodavatelů by se ti fakt hodila, protože jsi opravdu mimo. Chápu, není to tvůj obor, ale je třeba ukázat prstem na viníka současné drahoty a board partners to fakt nejsou, to jsou od začátku do konce největší chudáci s nejmenší marží a největší režií a zodpovědností, že bych jim i nějakou tu stovečeku za rgb světýlka od cesty dal.

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo 6800xt bych nazval dneska už přimotopem !!! Tak jak tvůj kolega nazýval nvidia karty s větší spotřebou , ale dneska už to jinak že jo dneska už to nevadí když je situace opačná , chlapy nekupujete 6800xt je to přímotop a stará technologie za stejne prachy jako nová 4070 no nekup to

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 16:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @830 Ano, že jsou v celém řetězci největší chudáci, nikdo nerozporuje. To se dalo vytušit z toho, za kolik se daly za kryptománie splašit karty pod rukou a za kolik pak byly na krámech :D. Ale za co by na té grafice měli dostat 60% marži jak Nvidia, když v podstatě dostanou hotový čip, prdnou to na tišťák, nalepí na to chladič, a pošlou to dál. Ovladače jsou na Nvidii, podpora je na Nvidii, software je na Nvidii.

Že má AMD na grafikách nižší marže, nehodlám rozporovat také, protože si nemůžu pomoct, ale už od Keplera se neubráním pocitu, že na to, aby dokázali srovnat krok s GeForce, potřebují o třídu nákladnější hardware. Větší čipy, víc paměti, míň efektivní řešení. Ale to je problém AMD, ne chyba Nvidie.

Zeptejte se, koho chcete, proč je něco drahé, vždycky vám řekne, že kvůli němu ne, že on to dát levněji nemůže, protože by na tom už tratil. Akorát to teď z nějakého důvodu všichni věří jenom těm výrobcům GeForce. :D

Já můžu vycházet z toho, že výrobce dostane nějaký čip a na něj dá chladič a nějaké ty RGB ledky. A rozdíly mezi levnými modely, dražšími modely bez LEDek a dražšími modely s deseti LEDkama fakt neopdovídají tomu, na kolik vyjde třicet hliníkových žeber na pasiv navíc a deset barevných RGB ledek. Jestli je něco, čemu fakt nevěřím, tak to jsou bláboly o tom, jak výrobci na levných modelech běžně prodělávají a musejí to dotovat z těch drahých.

A na začátku celého řetězce je před Nvidií ještě TSMC, které už má teď de facto monopol na GPU a nemalou část CPU. Už i ten Intel dělá grafiky u nich. Tak bych se možná poptal primárně tam, proč je to s každou generací horší a horší. A opět bych připomněl, co se dělo s cenama u RTX 30, když si Nvidia odskočila k Samsungu.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 02:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

koukám že testuješ Adame jen tradiční značky z klasického trojlístku. Uvažoval jsi vyzkoušet něco jiného? Já roky nedám dopustit co se týče kvality chlazení na Gainward a nikdy mě nezklamal, zato grafiky trojlístku jsou tak nějak jak na houpačce, zatím nejlíp z tradičních vidím modely od GB které jsou víceméně konzistentní napříč.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 04:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Mám rozdělaný Palit, ale až o něco vyšší model GamingPro.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 21:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Karta má délku jen mírně přes 24 cm ?? at koukám jak koukám tak na fotce vidím 30 cm A TO NENÍ MÍRNĚ :) (OPRAVTE SI TO DÍKY)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 4. 2023 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. @MartinCZ80 přísahal bych, že jsem to přepisoval. :D Opravím, dík.

huby99
huby99
Level 25 Level 25
18. 4. 2023 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se týká hraní ve 4K tak to vypadá, že tvůrci her nám zde možná prenzentují grafiku co by zde neměla být. Mě nepřidá normální aby grafika 4090 za 40 000 Kč nestíhala 4k60fps např. u Cyberpunk. Mě připadá normální dat za kartu max 20 s tím, že to to pojedu 4k60fps.
Nevím jak to bylo před 20 lety, jeslti taky bylo potřeba aby na max bylo potřeba grafiku za 40 ale nepřipadá mi to v současné době normální. Je taky pěkné jak exkluzivní hry PlayStation nám zde prezentují hry v 4K30fps ale bez RT. Recenze nejkrásnější hry skrz všechny platformy, a toto mi normální případá.
Taky u těch her bývá i minimální rozdíl mezi střední kvalitou a vysoká, takže se střední kvalitou téměř nic neztaracite a jdete s dobou.
Ta karta předci grafiku PS5 (testy Digital Founders). S středními detaily to určitě zvládá 4k60fps u těch nejnáročnějších her a to stačí u druhých méně náročných ultra. Těch her co žádá přes 10GB paměti Vram je hrstka.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 4. 2023 21:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 Hele, tak nějak historicky bývalo vždycky pár her, ve kterých to soudobé grafiky nedávaly a na slušné hraní na maximum bylo potřeba počkat, než přijde přespříští generace karet.

A to bývalo v době, kdy byl vrchol jednadvacítka CRT s rozlišením 1600 × 1200 bodů a za plynulou se považovala hra, co běhala rychleji než na 30 fps.

A teď tady brečíme, že to nedává 4K na 60 fps v nativním rozlišení s path tracingem. :D

Do jisté míry za to může asi i to, že výkon grafik roste rychleji než výkon procesorů a pokud vývojáři nechtějí, aby se ty grafiky flákaly, tak musejí přitvrzovat v náročnosti grafiky.

huby99
huby99
Level 25 Level 25
18. 4. 2023 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) no je to extrém. A to 4K podle steamu nemá ani 2% hráčů. Ty recenze by měly být jen do rozlišení 2560x1440. 2/3 lidí mají fullhd a ti jednou na max v 60 fps s kartou do 15 000 Kč. Neustále se tu o 4K mluví ale je to jen vzácnost.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99
"Mě nepřidá normální aby grafika 4090 za 40 000 Kč nestíhala 4k60fps např. u Cyberpunk. Mě připadá normální dat za kartu max 20 s tím, že to to pojedu 4k60fps."

To je tak, ked sa iba porovnavaju ciselka bez kontextu. 4K s rasterizaciou a 4K s pathtracingom su 2 rozdielne veci. Ked si kupis 4090tku, tak budes mat v rasterizacii v 4K v priemere 144 FPS. S pathtracingom budes moct dokonca hrat v 4K aj aktualne najnarocnejsiu hru. To je bonus a nie chyba. Ziadna ina GPU ti to takto neda. Za to platis 40000KC. Akoze vyvojari hier maju niekde predpisane ake narocne musia robit hry, aby najrychlejsia karta sucasnosti isla vzdy minimalne v 4K@60 FPS (ci splnali nejake ine poziadavky, co si kto prave vymysli)?

huby99
huby99
Level 25 Level 25
18. 4. 2023 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr1 neměli by prezentovat grafiku kterou si stejně nikdo nespustí. Nakonec to stejne vede ke kritice “krvavé nároky”. Lidi hru odsoudí. A hry by měli lépe optimalizovat.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @huby99 Pamatas si Crysis 1 a dopady tejto hry na vtedajsie graficke karty? Na plne detaily to mali problem dat najvykonnejsie GPU na zmysluplne FPS. O 4K sa mohlo iba snivat. A toto neni o optimalizacii, ale o technologickej ukazke. S DLSS a Frame generation si ale stale hru vies zahrat aj v 4K s GPU, ktore su dnes najvykonnejsie v RT. Takze su ludia, ktori si to pustia.

huby99
huby99
Level 25 Level 25
18. 4. 2023 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr1 pamatuju. Kritika ze to grafiky nezvládnuly. Hra nakonec 5 let součástí benchmarku. Úžasné technologické demo. No a studiou crytek nakonec zkrachovalo. Grafika hru nepodala. Zbytečné dělat extrémní grafiku. Stačí grafika exkluzivních her konzolí.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 08:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @huby99 Urcite Crytek neskrachoval kvoli v tej dobe najlepsej grafike v Crysis. CD Projekt je ale v inej situacii. Ma k dispozicii DLSS/FSR a Frame Generation. Vdaka tomu si Cyberpunk zahras s adekvatnym HW aj v 4K. Samozrejme ak nemas aj na dnesnu dobu nerealne poziadavky ako ze potrebujes mat 144 FPS v 4K a v minimach.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
19. 4. 2023 09:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr1 Pathtracing je jen technologické demo, ukázat že to lze. Nikdo soudný to s tím hrát nebude. S RT a DLSS bude hra v 4k v pohodě hratelná (s 4090).

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @kychtaxx To, ze si to ty nevies predstavit, ze s tym niekto bude hrat, ini ludia to mozu vidiet inak. Jednak nie kazdy ma 4K a ak mas 4090tku, nie je problem hrat Cyberpunk s pathtracingom aj v 4K s DLSS a Frame Generation. Aspon pidla testov co som videl.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @kychtaxx Na fotorealisticke zobrazenie hernych prostredi este zdaleka vykon nemame. A ci je lepsie hrat s PT alebo nie, si musi kazdy urcit sam. Som v pohode s tym, ked niekto povie, ze radsej chce mat viac FPS. Nepaci sa mi iba to, ked niekto prehlasuje ako je to na nic a ze si to nikto nezapne alebo ze je to iba marketing a podobne. Je to proste priklad vyuzitia aktualnych technologii na dosiahnutie najlepsej dnesnej grafiky, ktory si ludia mozu uzit podla toho aky maju HW a na akom rozliseni hraju.

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak když nová tak ano, ale když nový majitel nebude potřebovat nutně novou, tak 6800xt se dá sehnat za 10K z bazaru, osobně jsem po vydání 7900 co ji borec musel okamžitě mít, koupil 6800xt nitro+ měsíc starou se zárukou z czc za 10K, což je o 6K méně prakticky za novou kartu, to už se počítá :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas ono nova 6800XT v TOP edici stoji mene nez toto a je to vykonejsi a ma to vic VRAM... 4070 je proste draha

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 4. 2023 20:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Nová... myslíš dva a půl roku stará, končící, bez podpory DLSS a o DLSS 3 se ani nezmiňovat, v referenci žere o 100 W víc, v top edici o 150 W, má slabší výkon v ray tracingu a v průměru je výkonem slabší v 8 z 10 recenzí... ta mi vlastně taky přijde za patnáct a půl tak nějak moc drahá. :D

Joeqr
Joeqr
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 20:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Maestro, myslis, ze by si sa mohol vyjadrit aj k https://pctuning.cz/article/kdyz-procesor-nestiha-aneb-proc-u-nas-ve-far-cry-6-radeony-nedrti-geforce?chapter=32#comments-section

alebo to je uz prilis komplikovane na teba? Tu si nenapisal ani jeden komentar.

Nic v zlom, ale podla mna nemas ani paru o tychto zalezitostiach a ides dokola kokotiny, ktore ti tu uz hocikto vyvratil. Naco to robis? Mas nejaku potrebu/uchylku sa stigmatizovat alebo co?

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Zbytocne vysvetlovat. Honza Stach a Stratos vzdy ked nieco NVIDIA vyda, kontruju clankami a stratos aj v diskusiach aby to znegovali. Vid aktualny nezmyselny clanok ako NVIDIA zevraj sama ukazala ze je dnes raytracing nanic novym patchom pre Cyberpunk s upgradnutym RT. Tito ludia snad budu plateni AMD alebo su to obycajni blazni.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
18. 4. 2023 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mareknr1
Ani blázon zadarmo ......Takže peniaze sú ale taky istý sú rusofili všetci ich klamu rus by ani muche neublížil kadirovci sú veriaci a vagnerovci sú sieť rýchleho občerstvenia :D.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Adame AMD DLSS ani podporovovat nemuze Nvidia to nikdy nedovoli.. Takze zde je problem ciste na strane Nvidie..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Já bych řekl, že to je problém čistě AMD :D Nvidia DLSS umí :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe DLSS je uzavrena technologie chranena patenty pokud by ji AMD na svych kartach zprovoznila, Nvidia by AMD zalovala.. Takto uzavrene technologie funguji..

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ale stale je to problem AMD. NV vie vsetky technologie, ktore sa v heach pouzivaju vratane FSR. Na AMD DLSS nespustis a okrem toho ma DLSS kvalitnejsi vystup:

https://youtu.be/O5B_dqi_Syc

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 08:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mareknr1 AMD to problem neni, je to problem Nvidie.. Ona ma tu moc DLSS zpristupnit na HW od AMD.. AMD tu moc opravdu nema..

Jinak DLSS rozhodne neni vzdy kvalitnejsi..
https://www.techspot.com/review/2464-amd-fsr-2-vs-dlss-benchmark/#2022-05-23-image-3

pokud to rozkliknes v plnem rozliseni u DLSS je viditelne rozmazana textura skaly na pozadi.. u FSR je to krasne ostre.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 08:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jo, v jedné hře to vypadá líp. A po pravdě mě dost láká to v tom deathloopu zkusit taky, protože je to divný, aby to mělo s DLSS textury v polovičním rozlišení než s FSR. Skoro to vypadá jako záměr, pokud teda něco blbě nenastavili. :D

V podstatě jsou asi jen čtyři možnosti, proč by měla mít GeForce s DLSS textury s nižším rozlišením než Radeon s FSR – GeForce nestačila paměť, je bug ve hře, vývojáři jsou neschopní, anebo to udělali schválně. :D

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 09:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Problem AMD to je preto, lebo NV podporuje vsetko a AMD nie. A tiez som netvrdil, ze neexistuju vynimky, ale vseobecne dava DLSS kvalitnejsi vystup.

A tie textury ako pise Adam, preco su v tvojom priklade rozmazane ked v inch hrach nema DLSS problemy s texturami? Pamatam si na jeden podobny priklad z minulosti. Tykal sa HBAO+, ktory bol sucadtou Gameworks. Nikdy nebol problem s touto kniznicou, ale odrazu prisla jedna hra, kde HBAO+ kazilo obraz a odrazu bolo nahovno a bol to dokaz, ze cele Gameworks je nahovno. To, ze to bol iba bug v hre pri zapracovani HBAO+ (a teda ani nie v samotnej kniznici), ktory sa neskor opravil, sa uz potom neriesil. A takto fungujes cely cas. Najdes jednu, dve vynimky a zhodis celu technologiu nejakym vseobecnym prehlasenim a odsudenim.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
19. 4. 2023 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mareknr1
Ono nejlepší je přečíst si článek na PCT, potom protičlánek na DD, potom něco neutrálního na extraHW a podle toho si udělat názor. Navíc většina z nás si staví PC prostě podle poměru cena výkon a vybíráme jednou mezi AMD, jednou mezi Nvidia, jednou mezi intel ..... Minulé PC jsem měl CPU intel + GPU AMD, později GPU nvidia. Současné pc stavím Ryzen 7700 a RTX 4070. Předpokládám, že časem budu GK upgradovat, a když bude v té době lepší radeon, tak klidně s ním .....

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 09:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zvirek Nemyslím si, že bych kdy byl v rozporu s Cnews. A dělat ze mě protipól DDW mě dost uráží. :D

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
19. 4. 2023 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)
To není konkrétně z Tebe, ale spíš obecně z PCT resp. víme kdo zde tíhne k zelenému týmu :-)
Tvoje recenze jsou povětšinou velmi přínosné a pěkně zpracované.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zvirek OK. :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo zacina to vyzerat, ze ty sam si problem AMD :-)

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
20. 4. 2023 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @RickyAFF
presne tak Nik viac neškodí AMD ako sekta DD

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 06:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Co jsem koukal na testy, tak rozdíl max 70W v herní zátěži. Je jedno, jestli kecá čtenář nebo redaktor, lež je to stejná.
S UV se dá RX karta srazit ještě i o 50W, u RTX ještě toto neznám.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 4. 2023 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni-1 Jsou testy a testy. Ono to chce kouknout na někoho, kdo to měří.

https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-4070-dual/39.html

Srovnání na youtube s OSD přes obraz porovnávají u RTX 4070 příkon celé grafiky a u Radeonů to měří jenom příkon GPU. Zobrazovat v monitoringu jen příkon GPU byl od AMD celkem majstrštyk, díky kterému si téměř všichni, co čučí na ta videa na youtube, myslí, že ty karty žerou o 40–60 W míň, než v reálu žerou.

jaromirkomenda
jaromirkomenda
Level 0 Level 0
18. 4. 2023 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas já jsem synovi sehnal RTX 3060 12 GB za 4500, neumí těžit a to mě nezajímá....

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
18. 4. 2023 23:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas nevím koukám na garfárny na bazoši docela často a zatím se mě tam toho moc nelíbilo, jako abych ušetřil například 2-3 tisíce za grafarnu vštšinou bez záruky která stojí klidně přes 10litrů tak to ani náhodou... nemluvě o tom že je tam hromada dementů a člověk kupuje zajíce v pytli. Jinak tenhle shit v recenzi co půjde do kolen až příjdou hry na UE5 nemá cenu ani komentovat...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 ta grafika jde do kolen uz dneska obcas, 12GB je proste malo viz naroky hry jako je treba The last of Us Part 1.. pro hrani 1440p do budoucna to chce proste 16GB idealne, aby tam byla nejaka rezerva.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 07:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Mě to stačí. Respektive mi stačí i těch 8 co mám teď

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @casperdeluxe nekomu muze, jinemu ne, zalezi na rozliseni a skladbe her a nastaveni..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo do kolen jdou amd karty, kdy 4070 poraží i 6950xt v last of us :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo
https://youtu.be/z109Di2g5s8?t=371
celkem ostuda pro AMD, promují větší pamět, ale v jejich optimalizované hře je 4070 lepší s 12gb VRAM :D

spajdr
spajdr
Level 1 Level 1
18. 4. 2023 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těch 12 GB VRAM bych dal do negativ vzhledem k ceně.
Karta může zvládnout 4K ve hrách někde i bez použití DLSS2/3, ale velikost VRAM při tomto rozlišení už pak může být problém.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 4. 2023 19:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spajdr @spajdr Není to karta na 4K. A myslím, že tam, kde fakt nebude paměť na 4K stačit, to stejně na maximálních detailech bez DLSS slušně nedá kvůli výkonu GPU.

Teda s výjimkou Far Cry 6, ale to je trochu jiný problém.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spajdr @spajdr rozhodne souhlasim ta karta mela mit 16GB VRAM vzhledem k tomu kolik stoji ale to uz je problem i 4070Ti.. Nvidia obecne na velikosti VRAM setri poslednich 10 let neustale viz fiasko u RTX 3080 s 10GB VRAM, dneska ji bez problemu porazi 6800XT 16GB prave diky one vetsi VRAM.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo To víš, to jsou ty hry z AMD Gaming Evolved.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 09:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) spise je nesmysl davat na kartu s takovym vykonem 10GB VRAM kdyz uz předchozí generace 1080/2080 mela vic... u 3080 doslo defakto k ponizeni velikosti vram o nekolik let zpet. Ta karta proste mela mit 20GB VRAM a byl by klid.. ten skok z 24GB>10GB z RTX 3090 byl opravdu nesmyslnej.. Hodne smutne pak vypadalo 10GB u RTX 3080 v porovnání 12GB u RTX 3060 za 1/3 cenu...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A uvědomuješ si, že kdyby měla RTX 3080 20 GB paměti, tak musí AMD dávat na RX 6800 XT 32 GB, aby měli vůbec nějaký selling point do prezentace, že jo?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 10:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)

6800 XT - 649 dolarů
3080 - 699 dolaru (vykon lehce nad 6800XT)

Takze pokud by 6800XT mela 16GB a RTX 3080 mela 20GB byl by s tim nakej problem?

Clovek by dostal za priplatek 50 dolaru o 4GB VRAM vic a o neco vetsi vykon.. Podle me fer nabidka ne?

Takto sice dostal zakaznik o neco malo lepsi vykon ale byl totalne osekanej na velikosti VRAM ktera je proste nedostatecna jak se nyni ukazuje.. Majitele 6800XT jsou nyni mnohem vice v pohode ohledne vytizeni VRAM u novych her nez majitele 3080 kteri uz proste museji snizovat nastaveni grafiky aby jim VRAM nepretekla.. Pritom tam stacilo dat 20GB VRAM a bylo by po problému. Za danou cenu 699 dolarů si proste karta v te dobe 20GB VRAM zaslouzila..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 10:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo *u tří her ročně z programu AMD Gaming Evolved. :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 11:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) tak naroky na VRAM se neustale zvysujou i to je duvodem proc se osazuji graficke karty vice a vice VRAM.. to je proste pokrok.. uz 1080Ti mela ve svy dobe vic VRAM nez 3080, zde proste bylo 10GB krokem zpet.

Nehlede na to ze 10GB je proste nestandartní hodnota, nepamatuju že by nekdy grafiky pouzivaly takto blbou velikost vram.. proste 8-12-16-20-24GB apod..

A to ji Nvidia sama prezentovala jako kartu na hrani ve 4K, kde opravdu 10GB je nesmysl, kdyz mainstream predchozich rad mel vzdy 8GB na 1080/1440p hrani.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Je jasne ako to je. Kec NVIDIA potlaci RT v nejakej hre, tak je to iba marketing a neyreba sa podla toho rozhodovat. A je to vlastne nieco strasne zle. Vlastne same ojeby. Ked niektore AMD Evolved hry odrazu potrebuju viac VRAM, zasa je navine NVIDIA, lebo ma dat na graficke karty viac VRAM. Keby to bolo naopak, tak by si nadaval ako NVIDIA podkopava AMD. Vzdy to takto robite aj s DDm. Jedine co je dobre je len to, co vyhovuje AMD. Ale inak si tiez v tomto pripade myslim, ze RTX 3080 mala mat aspon 12GB a ze 10 je pre taku GPU neadekvatnych.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 11:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mareknr1 Pravděpodobně si širší sběrnici a 12 GB nechávali v záloze na RTX 3080 Super, která nakonec nepřišla (resp. objevila se jako RTX 3080 12GB).

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 12:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mareknr1 vic ram? ze hra potreuje standartni velikost VRAM na dane rozliseni a vykon je spatne? Neni spise vina na strane Nvidie ze dava na svy TOP karty mene VRAM nez na svuj mainstream ze stejne modelove rady viz 3060 12GB vs 3080 10GB? zamysli se nad tim..

U AMD je vzdy velikost VRAM jednoznacne umerna vykonu a cene grafiky
7900XTX - 24GB
7900XT - 20GB
6800XT/6900XT - 16GB
6700XT - 12GB
6600XT - 8GB

rozhodne se ti nestane aby mnohem levnejsi grafika mela vic VRAM nez grrafika o mnoho drazsi. Tyhle Exesy ma opravdu jenom Nvidia.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 4. 2023 12:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Víš, ono u 192b sběrnice není moc na výběr. 6 GB je málo, 12 GB je moc. Ale v Nvidii to teď vyřešili 8GB verzí RTX 3060, u ní už by ti kapacita pamětí ve vztahu k RTX 3080 mohla vyhovovat. :)

BTW, jak ti do téhle logiky zapadá 8GB RX 7700 XT? :D

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Asi ako pises. Aj tak si ale myslim, ze 3080tka mala mat uz v zaklade 12 GB.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Kde tvrdim, ze mat viac VRAM je nidco spatne? Len tvrdim, ze to podla mna AMD vyuziva rovnako ako NV ich lepsi vykon v RT.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 13:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) ale to Nvidia musela vedet uz pri vyvoji toho cipu ze tam proste bude tohle omezeni..

kdyby dali na RTX 3080 20GB na 3070 pak 16GB tak 3060 mohla mit 12GB a vsechno by bylo OK, jenomze to by to nesmela bejt Nvidia ze?:)

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tie pamate takto naozaj mohli dat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 4. 2023 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo vic VRAM, vic ADIDAS...

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
20. 4. 2023 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @RickyAFF
Nie je ten Stratossimo AI stále dokola ako software

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 08:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ibaze keby tam nvidia dala 20gb na 3080 a na 3070 16gb, co by zase predalo nase amd? mysli predsa na na nas. to co nvidia urobilo bolo skratka super aby amd stupli predaje. nvidia sa snazi tym amd pomoct. len nech daju kludne i na 5070 a 5080 8gb ram. bud vdacny , za kazdu kartu od nvidie, kde je malo ram. amd musi povstat, vela predat , lebo je dobre a ma male marze, aby mohlo dalej dobre fungovat a mali peniaze na vyvoj.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 4. 2023 10:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mhmiro proc by AMD neprodalo?

RTX 3080 20GB - 699 dolaru
RX 6800XT 16GB 649 dolarů

Presne by to cenove odpovidalo v ty dobe jak vykonu tak velikosti VRAM.. U Nvidie by si clovek priplatil 50 dolaru a dostal o neco lepsi vykon + 4GB VRAM navic.. Nevidim v tom problem... Osem za tuhle cenu tam dat jenom 10GB byla zhovadilost

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
20. 4. 2023 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Furt nechápeš, že Radeony se kupují v podstatě jen proto, že jsou levnější, co? A že když to bude mít stejný poměr cena/výkon a horší výbavu, tak si to koupí jen lidi, co bojují proti oligopolním korporátům typu Nvidia tím, že... si koupí železo od jiného oligopolního korporátu a linuxáci, co preferují otevřené ovladače.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
21. 4. 2023 01:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)
Na Linuxe bežia obe platformy neťahajte do tohto Linux komunitu nemajú nič z DD svetom

Reklama
Reklama