Zpět na článek

Diskuze: Grafické čipy: AMD překonalo nVidii v podílu na trhu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

výborně :-). Jen tak dál AMD!

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Ja bych se moc nesmal. Dokud nVidia neprijde s nejakym killer produktem, tak si AMD s cenami jen tak nehne a budem i za pul roku kupovat HD5870 za stejnou cenu. Ona konkurence je zdrava vec.

kacenkacenka
kacenkacenka
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Necroman imho AMD si zaslouží po dlouhé době prodávat své produkty za odpovídající ceny... celou dobu se snaží soutěžit zejména cenou, viz HD4k grafiky a K10 procesory... teď když konečně předběhly nvidii technologicky, tak jim nikdo nemůže mít za zlé, že si za to nechají zaplatit... jen ať se v tom nvidie ještě chvilku plácá, meziročně jim klesla cena akcií o 44%, on moc dobře Jensen věděl proč je před rokem prodával ;)

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Apple je čínska sračka vyrábajúca nefunkčné telefóny a nepomôže im ani NVIDIA ani AMD ani Intel.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rudá začíná vládnout 8)
- D3VL3R

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Strategie mainstreamových čipů rozumných velikostí i výkonu přeci jenom vítězí. Nvidia je momentálně silně pozadu. Navíc kompletně přijde o integrované grafiky. Díky APU od AMD navíc nebudou mít na růžích ustláno ani levné lowendové modely, které bude schopno GPU jádro v APU nahradit.
Nvidie tak má prostor pouze v oblasti dedikovaných grafik a tam je tvrdě tlačena konkurencí. AMD má na trhu poměrně malá jádra s vysokým výkonem. RV870 poměrně překvapil výkonem a to se jedná o menší jádro jak nové GF104. Architektura Fermi se zkrátka moc nepovedla a především si moc nesedla s 40nm procesem TSMC, kdy 32nm proces byl navíc zrušen. Ten by přitom GF100 přivedl do velikosti GF104, umožnil vyšší frekvence i výkon. Takto Nvidie nemá co nabídnout pokud soupeří s čipy konkurence, které mají mnohem menší rozměry, spotřebu, vyšší výtěžnost a tím pádem i podstatně nižší cenu. Díky velkým a žravým čipům s nízkou efektivitou pak nemá co nabídnout ani v mobilním segmentu, což je obrovský trh.
Pokud nová půlgenerace od AMD přijde během 3-4 měsíců, tak se situace pro Nvidii pouze zhorší.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Nechci rejpat a nebo se chovat jak debil :) ale jen bych te rad trosku poopravil, protoze si myslim, ze na tom zalezi... rikat "GPU jádro v APU" je prinejmensim chybne. Uz totiz nelze rozlisovat jadra uvnitr APU. APU je APU, ne CPU a GPU v jednom (ikdyz zprvu tak figurovat bude, nez se projevi plny potencial). Jinak ve zbytku s tebou souhlasim. Uz HD4800 dali nVidii slousnou facku. NVidia pak cely podzim jen resila jak z toho vyvaznout. Myslim, ze to byl jeden z duvodu, proc HD4800 meli mizerne chladice... AMD chtelo cenu ztlacit co nejvic, protoze vedelo, co ma za moznost Nvidii provest v cenove valce.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Tak s tím APU a GPU samozřejmě souhlasím. Já spíš nevěděl jak to ve zkratce formulovat, protože tak jako má dnes procesor ALU, FPU a další jednotky, tak prostě v něm bude zakomponovaná grafická část v případě APU. Samozřejmě, že to bude jedno samostatné jádro, ale bude tam část původem ze současných CPU, posléze nová architektura a bude tam grafická část na úrovni současného HD5500. Otázka je, jak to má člověk nazvat ve zkratkách typu GPU, CPU a podobně, pokud nechce psát zdlouhavě grafická část a tak podobně.
Každopádně AMD má tady proti Intelu výhodu, protože zatímco Intel do svých procesorů zakomponoval něco, co se dá maximálně nazvat jako "zobrazovadlo" pro kancelář, tak v případě AMD se bude jednat o kus křemíku se zcela odlišným grafickým výkonem. AMD tak sice bude slabší po stránce té klasické procesorové části, ale bude mít výrazně navrch v oblasti grafiky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
30. 7. 2010 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @potooczech: No jak to nazvat ve zkratkach... no prece APU :lol: coz se brzy obecne stane synonymem pro procesor s grafickym akceleratorem, takze neni treba nadale rikat "graficka cast bude mit vykon na urovni...". Ono mluvit o graficke casti a procesorove casti uz proste nejde... proto tomu AMD rika Fusion, muzes mozna tak mluvit o "grafickych schopnostech", nikoliv o castech. O castech muzes mluvit treba u Sandy Bridge [url]http://www.brightsideofnews.com/Data/2009_7_5/Intels-Anti-AMD-Fusion-Sandy-Bridge-CPU-tapes-out/Intel_SandyBridge_CanardPC_.jpg[/url] kde je jasne, co ktera cast tranzistoru v tom kusu kremiku vlastne reprezentuje a dela. Proto jsi spravne rekl "vykon na urovni HD5500" a ne "je to HD5500" ... Fusion je nova architektura, nikoliv zkombinovany Phenom a Radeon HD5500, ackoliv vykonem se jim muzou podobat a i jinymi vlastnostmi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
30. 7. 2010 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @potooczech: No jak to nazvat ve zkratkach... no prece APU :lol: coz se brzy obecne stane synonymem pro procesor s grafickym akceleratorem, takze neni treba nadale rikat "graficka cast bude mit vykon na urovni...". Ono mluvit o graficke casti a procesorove casti uz proste nejde... proto tomu AMD rika Fusion. O castech muzes mluvit treba u Sandy Bridge [url]http://www.brightsideofnews.com/Data/2009_7_5/Intels-Anti-AMD-Fusion-Sandy-Bridge-CPU-tapes-out/Intel_SandyBridge_CanardPC_.jpg[/url] kde je jasne, co ktera cast tranzistoru v tom kusu kremiku vlastne reprezentuje a dela. Proto jsi spravne rekl "vykon na urovni HD5500" a ne "je to HD5500" ... Fusion je nova architektura, nikoliv zkombinovany Phenom a Radeon HD5500, ackoliv vykonem se jim muzou podobat a i jinymi vlastnostmi.

foboss
foboss
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to zaslúžené. Thermi prehrala na celej čiare a obávam sa, že ani GF104 to nezachráni. A to tu máme za dverami HD 6000

WITAS
WITAS
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=D3VL3R]Rudá začíná vládnout 8)[/quote]
A taky to jde vidět na cenách, kdy všem kteří koukají přes skla různých barev konečně dojde, že jedině vyrovnaná konkurence přináší užitek obyčejným lidem. Samozřejmě beru svou připomínku zpět pokud vlastníte nějaké akcie firmy AMD a máte z toho zisk.

lipca
lipca
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WITAS A 51:49 je snad nevyrovnané? Vždyť je to podstatně vyrovnanější než před rokem :idea:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lipca Trzni podil "se vyrovnal" (to je ale pouze soucastny stav, do budoucna muze byt jiny) konkurence vsak v soucastnosti vyrovnana neni. 6mesicni spozdeni a nenazrane karty s nijak strhujicim vykonem, spatna vyteznost i prodejnost... to je pro Nvidii problem a ve vysledku i pro zakazniky.

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
29. 7. 2010 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WITAS a to si mam jako koupit ten zeleny primotop aby se situace na trhu vyrovnala? :roll: :lol:

WITAS
WITAS
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka76 Není to o tom si za každou cenu koupit špatný produkt, jen se pozastavuji nad "inteligencí" některých lidí, nejen že kupují předražený produkt, ale ještě z toho mají radost.

Shit
Shit
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka76 GF104 už není přímotop. :wink:

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WITAS ja mam taky radeji kdyz je situace vice vyrovnanejsi protoze sou pak flamewars mnohem peprnejsi :D (fun)

Alles
Alles
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jirka76]a to si mam jako koupit ten zeleny primotop aby se situace na trhu vyrovnala? :roll: :lol:[/quote]
Presne tak, vzdy je potreba fandit slabsimu :) Ted to pro zmenu bude nVidia 8)

Oski24
Oski24
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jirka76]a to si mam jako koupit ten zeleny primotop aby se situace na trhu vyrovnala? :roll: :lol:[/quote]
to jsi vážně trefil! :lol: je ale pravda ze ted by se jim fakt vyplatilo delat jen plně odemceny G104 aby aspon neco. Nechci aby NVIDIA padla, to by to dopadlo, ale stve me jejich obchodni politika. Ted si hold hošánci natloukli nos. :)

WITAS
WITAS
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Shit]GF104 už není přímotop. :wink:[/quote]

A vy si snad myslíte, že 51:49 je to u kategorie která nás zajímá? :idea:

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není se co divit, Radeony jsou kvalitní, výkonné, úsporné a levnější, Fermi je žravý a drahý propadák. Nedivím se, že se prodává více GPU ATI, když jsou mnohem lepší a ekonomicky výhodnější.

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Navazka NVIDIA má vždy generáciu grafík ktorá inovuje technologicky a potom príde generácia ktorá z tej technológie vymačká výkon a generuje NVidii zisky.

Platilo to pre Geforce 256 => Geforce 2 GTS, Geforce 3 Ti = > Geforce 4 Ti atď.

Light
Light
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a to bylo od nvidie keců, že touhle architekturou rozdupou ATI...nějak se to pozdvižení holt nekonalo, a ted brečej nad vejdělkem...

Kuprt
Kuprt
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Light Nejsem si sice jistý ale NV je myslím bez dluhů. A tak všechno krásné ale nakonec... žádné převratné zisky AMD se stále nedostávají.

hellmirek
hellmirek
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak kdyz uz jsou jejich produkty tak prodávané tak by se mohli víc zaměřit na optimalizaci ovladačů. protože ať je jejich podíl jakýkoli tak si s nima dávájí pořád stejnou práci,téměř žádnou.
aby pak neodpadly PC hry jenom kvůli tomu že ATI s nima má špatnou kompatibilitu

TheLiquid8or
TheLiquid8or
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b]Jste nvidioti nebo fanatici? [/b][i]nvidioti thumb up, fanatici thumb down...[/i]

mencmi
mencmi
Level 1 Level 1
29. 7. 2010 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kdo by se divil po tom co nvidia předvedla v posledním půl roce :roll:

Reklama
Reklama