Zpět na článek

Diskuze: HAL3000 FURY Nano v testu: miniPC s brutálním výkonem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
23. 9. 2015 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten zdroj tam sedí jak pěst na voko. Slušnější 550W model bude nejspíš tišší za +- stejnou cenu a hlavně tak o 5 % lepší účinnost. Podle spousty lidí je poslední verze S12II jak vrtulník…

Sord
Sord
Level 1 Level 1
23. 9. 2015 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Několikrát se v článku objevuje "cena/výkon", ale nikde jsem nenašel ani zmíňku o ceně.

Produkt je to krásnej, jen nerozumím: Očividně je to high end sestava za několik desítek tisíc a navíc je konstruovaná na vodníka pro CPU. Tak proč sakra nevzít větší radiátor, silnější čerpadlo a nerozšířit vodní chlazení i grafickou kartu, když je tahle kvůli PowerTune tak extrémně náchylná na teplotu?...

Blue Storm
Blue Storm
Level 1 Level 1
27. 9. 2015 03:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sord Protože jakmile výrobce PC sundá z GPU originální chladič, tak již přestane být grafika kryta zárukou a výrobce PC by tak při reklamaci GPU platil náklady na opravu/výměnu ze své kapsy. A větší radiátor a čerpadlo bys do té skříně těžko narval.

Sord
Sord
Level 1 Level 1
23. 9. 2015 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sord Vypadá to celý jako dobrá myšlenka, jen to není dotažený stejně jako nedávno ten článek s Titan X, kde se investovaly velký peníze, aby se sehnal lepší chladič, ale že by se vzal rovnou vodník, to ne.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 9. 2015 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky přesně o této skřínce i podobném hardwaru jsem uvažoval bohužel cena Nano karty je někde uplně jinde než jsem doufal tak uvažuji jenom o nějaké kartě typu GTX 960(http://www.czc.cz/gigabyte-gv-n960oc-2gd-2gb/175537/produkt)-AMD 380 ITX(http://www.czc.cz/sapphire-r9-380-2g-d5-itx-compact-2gb/174058/produkt) nebo jednom typu GTX 970ITX (http://www.czc.cz/gigabyte-gtx-970-mini-gaming-4gb/163353/produkt) a procesor Xeon E3-1231V3 nějaké doporučení nebo návrh ohledně karty ??

RuThaN
RuThaN
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 05:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou zase zvasty, s prihlednutim k rozmerum, docela ticha, jde o to, ze takovahle sestava nedava smysl, protoze tech situaci, kdy nekdo je ochoten vymenit kousek mista, za urvanej komp, je v realnym zivote minimum.

Neznaly lide to kupuji a pak lituji.

Zaverem bych autorovi popral s prihlednutim k rozmerum peknou zenskou :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 9. 2015 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN On vám to taky nikdo necpe místo normálního počítače. Už z toho, jak je to naceněné, je jasné, že ani v tom AMD nejsou tak padlí na hlavu, aby to tlačili lidem, co místo toho můžou používat "dospělý" počítač.
Jsou lidi, co chtějí malé počítače a kupují malé počítače (ano, je jich minimum). Kdybych pravidelně pendloval někde mezi domácností a chatou nebo po LANkách, milerád to trochu hlučnější chlazení za ten lepší komfort při přenášení počítače a menším zabraném prostoru v kufru auta zkousnu (a určitě bych to preferoval před "herním" notebookem).

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 9. 2015 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner To si spíš raději postavím něco svojeho

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @coyd: Hmm tak to já nerad stavím sám... radši mám u toho nějakou tu slečnu ;-)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 06:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V životě jsem jen jedinkrát zvolil dvouslotovou grafiku (už je to dávno), jinak volím maximálně jednoslot standartní délky. Nemám karty na hraní, ale na práci...

Já osobně určitě jdu spíše cestou menší skříně...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
24. 9. 2015 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Aha, takže vy si kupujuete porfi jednoslotvé karty. Dobře, přesně o tom je celý článek. O profi low endu. :roll:

Nic proti němu (profi low endu) taky jsem pár karet koupil. Ve slevě, ve výprodeji a jen kvůli podpoře 10bit barev.

Takže znova:
1) jednoslotové porfi karty jsou absolutní výkonnostní low end a dobré jsou maximálně kvůli podpoře 10bit barev. Výkonnostně je strčí do kapsy obyčejné herní karty za zlomek ceny. Fury je výkonnostní highend.

2)jednoslotové karty jsou většinou šmejdy. Já jsem za svůj život reklamoval něco mezi 50-60 procent z nich. Opravdu bych něchtěl chodit reklamovat upečenou fury.

3) jednoslotové karty (ty profi) mají snížené takty oproti stejným kartám s dvouslotovým chaldičem a taky jim často chybí napájecí konektory a napájí se jen ze sběrnice. Z toho plyne ---> výkon dolů, zátěž desky nahoru. A jen magor by chtěl něco podobného porvádět s fury.

4)co se týká velikosti, tak sice jednoslotovky zabírají jen jeden slot, ale často si to vynahrazují extrémí délkou (teď se nebavím o takových těch montážních bracketech co drží kartu na volném konci jak montuje třeba HP). Takže do mATX nebo dokonce ITX skříně se fakt nevejdou. Nano se vejde.

5) pracovat se dá s jakoukoliv kartou. Ne ve všech odvětvích, ale v naprosté většině jo. Profi jsou jen por pár exotů ;)

6) na nano exituje fullcover blok, s kterým má též jen jeden slot.

Takže si příště odpusťte srovnávat higend herní kartu s nezanedbatelnou spotřebou a výkonem s profi lowendem, který nic nežere ale taky nic nepsočítá.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel 1) nesouhlasím - záleží na podpoře v tom kterém sw - je absolutně zcestné tolhe generalizovat

2) zatím žádná reklamace (ze starší generace mám z první ruky k dispozici FirePro W5000, Quadro K2000 - za plné jednoslotovky)... A upřímně pochgybuju, že by byl nějaký problém např. s jednoslotovými GTX 750 (kdyby nějaké existovaly) - tolik i k bodu 3... jedna věc je výkon, druhá věc spotřeba, třetí věc podpora adt. - generalizovat opět naprosto zcestné

4)Například s FirePro řadou AMD člověk najde dost vyhovujícího sortimentu (low-end a střední třída), v tomto bodě máte částečně pravdu...

5) nechápete - je to podpoře viz bod. 1.

Velice se omlouvám, že jsem přispěl osobním názorem k otázce recenzenta - kamenujte mě, ale jste to vy, kdo je mimo...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Quadro 4000, 12ks, po 3,5 letech s pravidelnou údržbou jsou dvě mrtvé. Cena cca 20tis/ks, výkon asi jako dnešní lowend, jediný důvod zakoupení: podpora od dodavatele software. Kartel? Mafie? Ano, ale co naděláme.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
30. 9. 2015 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Xcute: Váš názor vám nikdo nebere, jen lituji případného zaměstnavatele, kterému kupujete jednoslotové profi grafiky.

(ok, pokud děláte obrazovou postprodukci, pak to asi má nějaký význam)

Každopádně s vaším příspěvkem nesouhlasím, protože naznačujete že:

a) jednoslotová karta umožní mít menší skříň, což je blbost, jednoslotovka je vždy větší než případná alternativa do dvou slotů ale itx délky. Navíc "standardní délka" je delší než délka řešené fury.

b) naznačujete, že karty na práci jsou jednoslotové a že ten kdo pracuje, tak má stejně jednoslot. Opět je to blbost, zaprvé většína profi karet je dvouslotových a za druhé nejen na profi kartách se dá pracovat.

c) celá recenze řeší extrémní (herní) výkon v extrémně malém formátu. Vy argumentujete na příkladu profi-lowendu-standardních (až větších) rozměrů, což je přesný opak toho, o čem se tu píše a co autor řeší. Ad absurdum, kdybych chtěl fakt ušetřit místo, koupím itx APU. (a na práci 100procent kancelářských krys tato grafika stačí, takže kdo pracuje, nepotřebuje vůbec žádnou grafickou kartu!!!)

Kdo je tady pak mimo?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @cursedslayer: Quadr 4000 byla Fermi generace - ty karty měly děsivé provozní vlastnosti, mohlo se stát, připouštím...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Xcute: Velikost je pro mě zkrátka důležitá a já nejsem člověk, který by šel s trendem nastoleným v posledních deseti letech přetaktovávači (a na ně cíleným marketingem)...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Xcute: Člověče, nechápu, že jste koupili před 3,5 lety v podstatě už tehdy zastaralé zboží - asi vás pěkně natáhli... Fermi měly fakt děsivé vlastnosti - vůbec se u nich nepočítalo s akcelerací renderingu - ty karty nebyly stavěné na to, že budou tři dny v kuse 100% zatížené...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Xcute: Ale jednu věc si z toho fakt vzít můžeme - že je blbost rvát výkon násilím do menších proporcí, musí to být přirozený proces...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Mimochodem, když už jsem to nakousnul. nVidia v oblasti profi grafik konečně nastoupila válečnou stezku - Quadra mají konečně pěkné cenovky...

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
24. 9. 2015 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle skříň nebyla určitě koncipována pro osazení výkonných komponent, které vyžadují dobrý průtok vzduchu pro udržení slušných provozních vlastností. Na první pohled je dostatečně perforovaná, ale uvnitř je plno překážek, ať již v podobě výztužných plechů, nebo osazených komponent, které průchodu vzduchu budou značně bránit. Ventilátor skříně je nahrazen chladičem procesoru, který vhání ohřátý vzduch přímo na zadní stěnu zdroje. Zde vzduch narazí a rozdělí se do tří směrů. Malá část odejde bočnicí ven a malá část bude směřována ke grafice. Hlavní proud nejprve ohřeje spodní stranu disku, než jej odsaje ventilátor zdroje.
Grafika živoří za výztužnou plechovou stěnou, která je navíc určena pro osazení dalších disků, což by ji ucpalo již dokonale.
Aby se už tak špatný průtok vzduch skříní ještě více nesnižoval, nejsou zde žádné prachové filtry. Čištění od prachu nebude u tohoto prcka žádná sranda.
Malé skříně se mě líbí, ale věřím, že by se dala vytvořit lepší koncepce i za cenu pár centimetrů navíc. Pokud je někdo ochoten investovat do výkonné miniaturní sestavy, určitě bude požadovat kvalitu, promyšlenou a funkční koncepci.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
24. 9. 2015 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo I když jsem fanda nVidie, tak musím konstatovat, že i výkon té GTX970 je jinde, stejně tak musím konstatovat že i GTX980 je docela slabá karta (pro můj účel nestačí ani 980Ti, pokukuju po druhé 980 do SLI) Takže to Nano smysl dává.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Nestačí ti GTX 980TI? Tak to máš blbí. Nic výkonnějšího není. Takže už jen jedině SLI.
4K monitor, Surround? Pokud jo tak nepočítej že si zahraješ Metro nebo Crysis 3 v plné palbě.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekna recenze, diky.
Jedine co mi tam trochu chybi je, kdyz by jste zacali merit hlucnost. Kazdy ma jine "ucho" a bez nejakeho relativniho cisla, se v tom hodne tezko orientuje.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
24. 9. 2015 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino Ano, každý má jiné ucho Někdo považuje 1200 otáček 12cm ventilátoru jako relativně tiché, mě přijde hlučný už při cca 900 otáčkách :)

Bohužel tohle se těžko objektivně zhodnotí, jediný objektivní údaj budou db, což ale pořád nedává představu o konkrétním projevu a pro někoho bude méně více.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Konkrétní projev se dá slovy zevrubně a objektivně popsat více než dobře, záleží jen na důvtipu recenzenta...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Bohuzel jedine hlucnost v DB. jina cesta neni. Aspon nejake voditko. Tak to maji i jine weby.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 05:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Xcute: Akorat ze pro srovnani mezi ruznymi sestavami (kartami atd.)to nestaci. Jedine co je mozne je mit namerena cisla, ktera lze srovnavat a k tomu pote "charakteristiku" zvuku popsanou recenzentem :-)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
25. 9. 2015 05:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: Na poslední stranu jsem doplnil videa s hlučností grafiky ve srovnání s R9 390X od Sapphire (a když se pozorně zaposloucháte, uslyšíte i cívky)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: Výpovědní hodnotu měření hladiny hluku v žádném případě nerozporuji, měl jsem na mysli jen (doplňující) popis charakteru projevu...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 05:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Adam Vágner: Dekuji.
Ten Nitro chladic na 390x je parada. Nano je hold slyset vic, pripomina to trochu zvuk na no Noteboocich.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

50tis kč.

Sorry, ale za takovou vatu si dokážu představit trošku nabušenější PC.

steny
steny
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Ale tohle není PC pro socky, ale pro ty co sou schopni zaplatit (a využít) vysoký výkon v kompaktní krabici. Na svou exluzivitu, je ta cena vlastně ještě nízká. Úplně stejně tak lze reagovat na notebook za 50 tis. který se na tento výkon nedostane. IMO pořízení tehle krabice by mělo daleko větší smysl pro spoustu majitelů tzv. herních notebooků :confused:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Nehledě na to, že to je cena bez monitoru samozřejmě a další věc až za 2 roky tomuto dojde dech, jak to v takové škaredé malé pixli bude s upgradem to netuším nebo vlastně cokoliv tam upgradovat musí být žážitek.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
24. 9. 2015 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč 1.maxwellom dojde dych do roka
2.kde beries istotu, ze ked pridu HBM2, tak AMD zahodi koncept nano kariet?

aha, je to AMD, chapem, shitstorm musi byt :)
ty si za 50K kupis ten notebook s gtx980(cakam ten tvoj koment aj tam) :lol:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @skaven321: :D eště, pokračuj ..

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
24. 9. 2015 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @PC-hráč: ja viem, ty si kupis pascala, refresh maxwella (samozrejme bez hw podpory asynchronnych shaderov):)

fakt ti nevadi, ze si sam klikas na plus? je to kus uchylne, nie?

blaho
blaho
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @skaven321: potrebuješ

http://www.adcc.sk/web/humanne-lieky/spc/haloperidol-richter-spc-9696.html

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @skaven321: Naivko :)

HafanPetr
HafanPetr
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @PC-hráč: Pc-hráč, jak to děláš že máš tolik negativních hlasů?

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
24. 9. 2015 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @blahorodie: ...asi ich beries, ked mas o nich vedomost :)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
24. 9. 2015 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @HafanPetr: ..mozno sa taky narodil..mozno je to maybellin...a mozno len pise szraczky
:)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @skaven321: "...ich ber..." - já už ti přepínal na němčinu, člověče...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden z aspektů hlučnosti celého počítače je také možnost utlumení hluku. Jde o to, že čím je skříň menší, tím huře jde do ní instalovat tlumící pěna a zároveň jsou ventilátory jednotlivých komponent blíže obalu či perforaci case a hluk tak uniká snadněji ven bez pronikání nějakou překážkou. S menší case tedy diametrálně klesá možnost zabránit úniku hluku ven ze skříně a tím stoupá požadavek na kvalitu tichosti chlazení.
Snad mě chápete kam s tím mířím. Udělat tichou, výkonnou sestavu do ITX skříňky prostě nejde, protože ta skříň bude jak cedník a každý ventilátor bude hned za perforací venkovní stěny case. Proto jsem taky rozchodil nákup SilverStone RVZ01 Raven Z. Tichý by to v zátěži prostě nebylo.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
24. 9. 2015 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na kolik FPS to zvládne hru roku Bloodborne :?:

shipo
shipo
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Až se ti podaří tu kartu narvat do PS4 tak dej vědět :D kolik FPS vytáhne z té exkluzivitky.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo taková PS4+ Nano verze by se mně líbíla, bych si aji připlatit :wink:

vixl
vixl
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 01:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uchycení zdroje je komické, a přitom by stačilo udělat zadní stěnu ze silnějšího plechu

RomanSvach
RomanSvach
Level 1 Level 1
25. 9. 2015 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak dopadlo přetaktování cpu? Když už je tam silnější zdroj a chladič tak to stojí za to zkusit ne?
Stači aspoň řádově kam to šlo přetočit.
Díky

klb
klb
Level 1 Level 1
9. 10. 2015 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuto skrinku vlastnim doma so zostavou Intel Core i5 4690K, Scythe Big Shuriken, 2x 4GB Crucial 1600MHz, Asus Z97I-Plus mini itx, SSD Samsung + 3,5" HDD Seagate 3TB, EVGA Nvidia 650Ti 1GB, Zdroj noname 250W.
Najviac sa hodila k tomu co som hladal a som max spokojny, je pravda, ze mohli skrinku o tych par mm natiahnut aby zdroj netrcal ale nejako mi to nevadi. Tak isto som rad, ze sa tam zmesti dedikovana grafika. A paci sa mi vodnik Kraken X31, ale som spokojny aj so vzduchom.
Pisete, ze teply vzduch zo skrinky odsava ciastocne aj zdroj, orientaciu vetrakom hore toho vela neodsaje.
Myslim, ze aj napriek vodnemu chladeniu je vhodnejsia orientacia zdroja vetrakom dolu.
Co sa prasnosti tyka, tak po 9mes pouzivania je vnutro takmer bez prachu, zato na predku skrinky je pekne
prachom vykresleny kruh od predneho vetraku.
Som fanusik mini itx zostav, takze uvitam pripadne dalsie clanky, testy, recenzie. Dik za recenziu.

Reklama
Reklama