ibm-a-vivendi-budou-ucit-vyvojare-psat-pro-cell
Novinka IBM a Vivendi budou učit vývojáře psát pro Cell

IBM a Vivendi budou učit vývojáře psát pro Cell

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

96

IBM společně s distributorem Vivendi a studii High Moon Studios a Radical Entertainment budou přednášet vývojářům, jak programovat pro procesor Cell.

Reklama

Procesor Cell, vyvinutý společným úsilím IBM, Sony a Toshiby, a použitý v konzoli Playstation 3, je jedním z nejsložitějších CPU vůbec a programovat pro něj je obvzláště těžké. Proto vás možná zarazí, že Sony před vydáním konzole neuspořádalo žádnou besedu s vývojáři, kde by jim s psaním her pro Cell podalo pomocnou ruku. A ani nic takového pořádat nehodlá.

Herní průmysl si tedy musí poradit sám. Vydavatelská firma Vivendi Universal Games, vývojářská studia High Moon Studios a Radical Entertainment budou za asistence IBM pořádat sezení s ostatními developery pod křídly Vivendi, s cílem naučit je efektivněji programovat pro Cell.

Clinton Keith z High Moon Studios řekl serveru DevX News, že před vydáním konzole nebylo dostupných moc informací, a tak se beseda pořádá až teď. Prohlásil, že hra Resistance: Fall of Man, považovaná za graficky dosud nejsofistikovanější hru pro PS3, nevyužívá sílu procesoru Cell naplno a dodal, že za 3-4 roky vyjdou hry, které nás šokují.

Norman Liang z IBM potvrdil, že iniciátorem akce je Vivendi, nicméně pokud budou konkurenční firmy jako EA nebo Take2 Interactive chtít uspořádat podobnou besedu, IBM jim rádo pomůže. A kdyby vás zajímalo, kde jinde se Cell používá kromě PS3, i to Liang prozradil. Procesor využívají univerzity po celém světě například pro renderování trojrozměrných modelů antických měst nebo v medicínské zobrazovací technice. IBM prý také spolupracuje s Mercury Computer na využití Cellu v obraně a vesmírných projektech.

Oslím můstkem přejdeme k nedávné zprávě, podle které Cell vyráběný 65nm postupem dosahuje při napětí 1,3V frekvence 6GHz (pro 90nm verzi je maximum 5,2GHz). Vyšší takty kromě novější výrobní technologie umožnilo také oddělené napájení výpočetních jednotek a vyrovnávací paměti (cache).

Zdroj: X-bit labs, DevX News


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama