Zpět na článek

Diskuze: Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvidíme jak se vyvinou ty ceny.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ceny se vyvynou tak , že Intel nestiha vyrabať. Tak že ceny tak skoro dole nepôjdu. Intel pisal že su na dobrej ceste odladiť 10nm proces, ale aj keby teraz začal vyrabať, tak to trva pol roka kym to dôjde na pult.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz nekoukam na prumerne a maximalni fps tak Ryzen tolik nezaostava ani ve FHD a kdyz se podivam na 1440p a 2160p tak je naprsto srovnatelny a vyrazne levnejsi a dle Obra doslova drti .......bohuzel i na Xeonu se driv hralo lepe i kdyz s nim nebyli maximalni a prumerne FPS jako na i7 mel srovnatelne i vyssi minimalni FPS a mensi dropy + lepsi frame latency tohle je opet typicka Obrova ohybacka reality :) jinak az na tu cenu je to dobre CPU a dat do kladu ze vydali mene sprasene CPU a opravili to co by melo byt standardem nemysli vazne :)))

U te desky je to podobne s touhle cenovkou by takova vybava mela byt urcite minimum...

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox jo, ten test her pouze u FHD je tak trošku kontroverzní - z hlediska otestování výkonu samotného CPU budiž, z hlediska navození reálného stavu ani omylem. Ten kdo koupí I7-9700K určitě nebude hrát ve FullHD a určitě si takový procesor nekoupí ke grafice o výkonu GTX1060 a určitě si nekoupí FHD monitor, ale minimálně kombinaci RTX2070 a 2K monitor.

A kolik činí náskok Intelu v herním nasazení ve 2K nebo nedejbože ve 4K? Jelikož toto, zřejmě záměrně, tato Intelem zaslepená kreatura raději netestuje, tak je nutné si to dohledat na zahraničním webu - ano, 8700K je o brutální 4% výkonnější ve 4K než R7-2700X :-))

Další podstatná věc je ta, že tenhle několikrát přeznačený Skylake s více jádry bude už za půl roku muset konkurovat Ryzenu 2 na 7nm s o 10-15% vyšším IPC (čímž se v IPC dostane Ryzen už nad Intel), dalším navýšením počtu jader a s vyšší frekvencí. Pravda, možná stále RYZEN 2 nedosáhne na 5Ghz, ale při 4,5Ghz, vyšším IPC a vyšším počtu jader a nižší ceně už pak koupí Intel opravdu jen blázen jako je Obrmaier, který se bude chlubit už jen tou poslední chloubou, která Intelu zbyde - 5Ghz :-))

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 Usmevne je i to jak to celou dobu neslo bez pasty a najednou je pajka vlastne super ;) i kdyz odbornici z Intelu tvrdili neco jineho :)) a navic je nemaji pajene poradne :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
22. 10. 2018 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 No, tak podle téhle logiky „kdo kupuje výkonný počítač, musí hrát na velkém monitoru“ je i Ryzen 2700X u highendové herní sestavy jen vyhazování peněz.

OK, na full HD se highendové procesory nehodí, protože na full HD člověk highendový procesor nekupuje, na 4K je zase zbytečný, protože v podstatě stejný výkon bude mít i procák za polovic... tak k čemu ty highendové procesory vlastně jsou, když si ve všech scénářích vystačíme s nižším mainstreamem?

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 "Ryzenu 2 na 7nm s o 10-15% vyšším IPC (čímž se v IPC dostane Ryzen už nad Intel), dalším navýšením počtu jader a s vyšší frekvencí."

Ale no tak, 10-15% navýšenie IPC a snáť až 12jadier (CCX z 4 na 6) sú len a len NIČÍM NEpodložené špekulácie.

Neprezentuj to tu ako fakt :wink:

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 Ale aspon zmizel DoxBox :))

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 Komentovat skladbu Obrmajerovych testu je uz nuda. Je to porad to stejny dokola. Skladba je delana tak, at vyhovuje jedne strane a znevyhodnuje AMD. Celkem nepochopitelne, protoze hodnota jeho tetovani a hodiny prace, kterou s tim ma, pak nema valnou hodnotu. Staci se podivat na "aplikacni testy".. arena chess, ktery bud nedokaze vyuzit vic jak 4 jadra a nebo je silne zavisly na frekvencich. Verze Blenderu, kde vychazi AMD zase hur, pritom obvykle je to naopak
https://img.purch.com/r/711x457/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9KL1IvODA1NTI3L29yaWdpbmFsL2ltYWdlMDE0LnBuZw==
Se divim, ze tam dal graf Handbraku s H265, kde je Ryzen ryhlejsi..
O tech chybejicich testech 1440p a 4k ani nemluve.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
22. 10. 2018 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @tombomino: Tak DD to dělá taky tak, jen s opačným smyslem. A dělají to kluci proto, že si našli pár skalních fandů, kteří se "vyhranili."

CNN
CNN
Level 0 Level 0
22. 10. 2018 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Adam Vágner: Vyborna otazka. Tiez neviem preco ludi, co jedine narocne aplikacie na PC maju hry, tie CPU, zvlast potom velajadrove CPU tak beru. :-) U mna je CPU od cias co 3d zacala pocitat hlavne grafika a vykon na jadro ustrnul viac menej take to - musi tam nejake byt a tym to hasne. ;-) Loader textur. ;-)

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Adam Vágner: odpověd je naprosto jednoduchá - kdo kupuje drahý a silný procesor, ten ho s ohledem výkonnostního přesahu s možností upgradu pouze grafické karty za cca tři roky.

Analogická situace před 4 lety - tehdy byl v kursu Haswell v kombinaci GTX770 nebo R9-280X. Koupě I5-4590 nebo I7-4790 v té době neznamenala žádný nárůst výkonu ve hrách, jen v případě I7-4790 jste vloni mohl bez nějakého zásadního cpu bottlenecku upgradova grafiku na GTX1070, kdežto haswellácká I5ka končí u GTX1060/RX580

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Adam Vágner: Jak spravne uvedl XCUTE ta medotika je trosku mimo ;)
Navic OBR pise o podpore 128GB a na ARKu jen 64 GB - kde je pravda ?
Jestli se bavime o highendu tak 16x linek PCIe je trochu omezujici a kdyz k tomu pripocteme jedince co by si to osadili trebas 2x RTX kartami a rychlymi NVMe disky ta uz to tak hezky nevypada ;) ..skoda ze si intel stale uzkostlive drzi odstup od HEDT segmentu

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Adam Vágner: Tak hodi se treba taky, ale ne pro bezneho frantu. Vyjimky potvrzuji pravidlo ;)
Nicmene tohle CPU v realu tzv 'hernich CPU' konkuruje 8700k, 8700 a 8600k (pro OC), protoze s nimi pujde dosahovat velmi podobnych vysledku, za tragickou cenu. Tech par fs navic, co da 9700k pujde opravdu poznat jen s 2080Ti a to jeste 1080p.
Hold HW se posunul (diky konkurenci) rychleji, nez zatim reaguji hry..

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @tombomino: Koukal jsem, že na Phoronix vsadili 9900K do entry level desky a proti nim 2700X v desce s dost možná posunutými výchozími limity. Na definitivní závěry je ti jakousi záhadou brzy i po recenzích, protože leckde AMD vychází co do efektivity jako mnohem dotěrnější soupeř.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Adam Vágner: No to je dobrá otázka vzhledem k použité metodice (všeho všudy průměr fps), že :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Maťko911: Ono to muze byt pravda, ale bude se to vztahovat na ruzne scenare. Tip je, ze by mohli vylepsit AVX2..treba o 20%, zbytek bude nekde 'klasicky' 5%...mozna :)
Kdo vi..

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
22. 10. 2018 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @tombomino: Ono je otázne co je tých 7nm nemyslím ze sú u Intel k....i takže sa ide už na možnosti kremíku . Takže je otázne o koľko bude lepšia 7nm oproti 12nm GF versus cena

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @tynyt: tynyt to nepíš, DD-ho také reči strašne urážajú a zraňujú jeho citlivé srdiečko najobjektívnejšieho a najslušnejšieho recenzenta vo vesmíre.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Usm82: Z pohledu někoho, kdo chce krmit běžný monitor snad. Těžko ale z pohledu někoho, kdo chce násobně lepší odezvu, třeba i kvůli VR.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Usm82: Neprehanej :) ta i5 realne nestaci doslova na par her a tam uz to nezachrani ani grafiks a ve zbytku zvlada FHD docela v pohode ...natoz 4k (btw poslednich nekolik generaci i5 slo uplne mimo muj hledacek protoze herni zatez byla u par titulu 80-90% coz i v dobe kdy byli nove znacilo ze to je opravdu nezbytne minimum...ver ze soucasny 6/8c mainstream vydrzi v tomhle smeru delsi dobu ..to ze intel vyuzival sveho postaveni a prodaval draho prumerna CPU je zas jina vec...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @blackbox: Tak konkurence s 4x 3.0 linkami Intel nepálí, má na to přeci "odpověď" v podobě 24x linek na PCH.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
22. 10. 2018 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @Maťko911: presne tak boh DD a kto nesúhlasí banán

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, herný výkon je brutálny, aplikačný vďaka frekvencii a natívnym ôsmim jadrám je tiež viac než dobrý.

OC +/- 5,0Ghz + už lepšie teploty.

Všetko super do okamihu hodnotenie ceny - 13kkč je šialených na nie najvýkonnejší mainstream v dobe keď 8C/16T 2700X ide hravo pod 9000 a i7 8700K pred vypredaním išiel v pohode po 9-9,5kkč.

+50% za o niečo výkonnejší procesor ? WTF ?

btw. "Hraní na PC se stává luxusem, a do budoucna to vypadá na PC hraní jen pro horních deset tisíc" - NIE.

Je to luxus pokiaľ chcete hrať na predraženej RTX2080 s predražením i7 9700K a predražených ASUS ROG/STRIX a pod. komponentoch.

Bežné PC so 4200kč Ryzenom R5 2600 a 6000kč RX580 4GB odvedie v 1080p super službu za cenu ani nie dosky pod Z390 od Asusu :wink:

...a RTX2080/1080Ti sú brány highendu takže tam by som si hlavu z cenou až tak "neprekonateľne" nelámal.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 koukám ceny v obchodech ... 11 tisíc ... co to?

kapa
kapa
Level 25 Level 25
22. 10. 2018 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Herny vykon je "brutalny" len v FullHD, co v tejto kategorii procesorov je irelevantne, v 4K je Ryzen 2700X aj tento narovnako, Za tie peniaze nech si to Intel necha, tie herne testy vo fullHD je jednina pozitívna zachrana testov tychto predrazenych procesorov 9700/9900 :D

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
22. 10. 2018 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 intel si jede furt to svoje, proti ryzenu 2700x ma trochu navrch jen diky taktu, cena je nesmysl, diky tomu si to koupi jen fanousci intelu, navic se da cekat ze s dalsi radou cpu uz bude o5 nutna nova deska.. Navic asi za rok nebo tak nejak ma byt ryzen 3xxx na 7nm, ktery pojede ve stavajicich deskach AM4.. za me neni co resit, intel me v tuto chvili nicim neoslovuje. A jelikoz mam v pameti jak nas ojebaval poslednich 10 let za sve hegemonie, tak uz i z toho duvodu to nekoupim, to neznamena ze AMD by v situaci intelu kdy nebyl srovnatelny konkurencni produkt neudelalo to samy, jde proste o bussines ne o to abych my kupovali levne :)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik "...nes ne o to abych my kupovali levne."
Co levně, ale už dávno ani kvalitně. Ojebávat začal všude. Nejdřív pasta šedivka u IvyBridge, pak tloušťka substrátu u prohýbající ho se SkyLake, totální fuckup v HEDT kde si za kartičky musíte zaplatit za RAID5, nemluvě o totálně chaotických počtech PCIE linek u HEDT, nový refresh CPU=nová základní deska a nejspíš by se dalo pokračovat.
Doufám že teď dostává Intel řádně přes čumák, že ho to donutí se chytnout se za nos, srovnat koule a začne si cenu CPU zase řádně obhajovat.
Nejsem ochoten podporovat firmu, která tak očividně léta dělala a ještě stále dělá ze zákazníků debily, i když už v menší míře.

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik no ono ten RYZEN 2 už tu může být za půl roku, ne za rok - inženýrské kousky už jsou dávno hotové.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @cursedslayer: Ted vyslo najevo ze Intel neumi ani poradne "pajet" nebo to nejak sidi ..po delidu -9 °C coz je u pajky divny vysledek a po obrouseni cipu o 14,5 °C
AMD melo po delidu jen -1 °C

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
25. 10. 2018 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @blackbox: Jojo viděl jsem. Hlavně že je křemík drahý, a tak ho tam dají minimálně o 1/4 víc.
Pokud si dobře pamatuji, tloušťka křemíku byla něco přes 0,8mm a Derbauer odlapoval 0,2mm. Kdo ví zda mohl lapovat dál, nepostřehl jsem, zda procesor pak zničil.
Příjde mi, že se chtěl Intel zavděčit a začít s velkou pompou pájet, ALE zároveň chtěl zachovat tvář a dál si stát za svým tvrzením, že pájka je blbost a pasta je jediná správná cesta která zamezuje praskání a zároveň chladí stejně BLBĚ.

axeli
axeli
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi. Osobně kupuji 9900k, který má super výkon na hry i na práci. V Adobe Premiere si to díky špatné optimalizaci a slabému single thread výkonu Ryzen nedává.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@axeli Máš pravdu, ověřil jsem si to sám. Ryzen 2700 je prostě benchmarkový procesor, na práci se nehodí :!: Kdo to myslí vážně, musí do Intelu.
V reálných scénářích Ryzen trpí na svůj VELMI SLABÝ jednovláknový výkon rovný pětiletému Haswellu. A ani Stachanovci to nezmění, i když se snaží kde to jde.

AMD to může vyřešit jedině novou generací, uvidíme jak se jim zadaří. Já jim držím palce, protože na silné konkurenci můžeme vydělat všichni. :idea:

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
22. 10. 2018 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně to chápu, také bych nechtěl levnější procesor s nulovým přetaktováním končící na 4,3 GHz a za 5 GHz+ si prostě rád připlatím, protože to mne baví...
Ted sem se opravdu pobavil. Intel jde pretocit o 200mhz výš než jeho turbo. Prakticky, jede téměř na doraz jak Amd :))) :roll: :wink:

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 10. 2018 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Jenže o 700MHz výše než AMD:) Obr je šílenec, ale v tom, že si někteří lidé za Intel zaplatí a AMD nechtějí je pravda. Dodával jsem teď pár lidem RTX2080 a občas se někdo s 3 nebo 4 generaci core procesorů ptal, jestli nevyměnit i CPU. Když jsem vysvětlil situaci s nedostupností, odpověď byla, AMD nechci, radši počkám. Taky jsem studoval, neměl peníze a jel na Duronu 650 přetočeným na 1050. Ale teď, když vezme člověk rodinu s dětma na slušnou večery tak vyplázne 1500 jen to frkne. Tak proč si nepřiplatit 5000 za procesor. A jelikož Intely teď proste nejsou, tak takových lidu je fakt hodně. Je to jako u aut, někdo si proste pokaždé koupí Škodovu, i když ten Hyundai vychází lépe. Jen lidi od aut, nejsou takový maniaci jako lide od PC hádající se jestli je lepší AMD nebo Intel připadne AMD nebo nVIDIA))

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto Jasne na to si prisel jak ze nejsou maniaci viz. Hnůj dej apod.

Mam skoro za to same dat o 5 az 8 tisic vic a nebo o to vice penez na zazitky ci rozvoj potomku? Jasne kdo ma nadstandardni prijmy tohle nemusi tolik resit ale i tak je v teto prijmove skupine dost racionalne uvazujicich lidi a dokazi vybirat trosku vice stridme ....nejen podle loga a neresi tolik socialni status ...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy To bude tim, ze z aktualni Intelovske 14+++ technologie uz vic nevytahne. Analogie s 2700x a jeho 4,3Ghz je na miste. Rozdil je jen v tom, ze 2700x ve svem defaultu by mel zrat porad okolo 105W max, kdezto 9900k se v etremnim zatizeni dokaze dostat az na 200W, coz jsou hodnty procesoru pro HEDT platformu a servery. Chci videt to chlazeni a desky, kde to nekdo bude pouzivat treba na h265 konverze..
https://img.purch.com/image007-png/w/755/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9DLzkvODA1MjU3L29yaWdpbmFsL2ltYWdlMDA3LnBuZw==
Z toho jde videt, ze Intelovska 8jadra (min. 9900k) jsou za hranou nejake optimalni spotreby..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino Zase chceš šířit fakenews :?: :!: ... Ryzen ti vezme 200W také a to má výhodu 10nm.

viz.:

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @oldass: Hele ty troubelinku, napred si zjisti jak Computerbae meri spotrebu :))
Oni totiz ty jeden jelitko meri spotrebu sestavy a ne jen CPU :))
Takze si ty svoje 'fake news' zase rychle schovej..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @tombomino: Nejde o tohle jedno měření. Jde o fakt, že tu rozšiřuješ fámu. Jak vidíš z obrázku, Ryzen ve stejném scénáři bral dokonce víc jak 9900K :!:

A pokud by měl Ryzen běhat na frekvencích a s výkonem jako 9900K, tak by mu nestačilo ani těch 200W, i přes to, že má výhodu 10nm. Zde je krásně vidět, jak mizerná jádra AMD vyrobilo. A vše se snaží řešit pouze jejich počtem. Bohužel to v současné době nefunguje.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @oldass: Ti pisu porad, ze jsi trouba.. z toho grafu zaprve nemuzes vycist realnou sotrebu a zadruhe tvuj graf se stahuje na aplikaci, ktera nevyuziva AVX2 instrukce. Jeste je tam dalsi graf, ktery jsi schvalne neuvedl, kde je spotreb 9900k 77W nad 2700x. Mne je jasny ze zase nechapes souvislosti...ale za to ti nemuzu :))

Libor
Libor
Level 23 Level 23
22. 10. 2018 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 5GHz není vše , porovnej si výkon a pak možná nebudeš mlít takový bláboly :wink:
I když ...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 Hmmm... a ono i to Sandy si těch 200W při takovém OC vzalo. Takže...kam jsme se vlastně za 7 let pohnuli?
32nm umělo 5Ghz. Spotřeba 8 vláken byla při takovém OC kolem 200W.
Takže 14nm++++++ nám přineslo 16 vláken v "mainstreamu" (spíš zaviněno nátlakem od konkurence). Oproti Sandy se zvedlo celkově IPC o 20%(střílím od boku, ale víc to nebude). Umíme PCIE 3 a DDR4. A na skutečných 200W se dostaneme i bez OC. Nakonec tu máme od modelu SkyLake něco co připomíná anténu přímo v CPU, náhodný generátor čísel není už tak náhodný, Specter i Meltdown skřípe zubama a v profi nasazení snad raději vypnout hyper-thread. Tleskám ve stoje...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @xXlibacXx: To některým nevysvětlíš.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @cursedslayer: Sem jsme se posunuli: http://hwbench.com/cpus/intel-core-i7-9700k-vs-intel-core-i7-2600k

Single thread performance index +64% :idea:
Multi thread performance index +151% :idea:

To co tu píšeš je demagogie :!:

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @oldass: je hezký, že píšeš o 64% v single thread, jenže 9700K běží v single na 4,9Ghz kdežto 2600K na 3,8Ghz.

Takže polovinu toho náskoku udělala jen vyšší frekvence a IPC se za 7 let posunula o brutálních 30% :D :D :D :lol: :lol: :lol:

Libor
Libor
Level 23 Level 23
22. 10. 2018 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @oldass: Jemu evidentně ne , zaspal dobu ...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @oldass: Ale já tu řeším technologický stav. Ano, 9700k má vyšší sigle thread(z toho logicky i multi nemluvě že se porovnává 8T vs 8C), ale celé je to postavené na přepracovaném turbu a výrazném překročení "Intelovského" TDP. Jak by vypadal benchmark kdyby se s TDP tohle dovolilo i Sandy? To se patrně už nikdy nedozvíme.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @cursedslayer: TDP překračují všichni.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @oldass: Hele Jelito, nepostuj tady aspon obrazky, ktere jsou totalne mimo. Tam je merena spotreba cele sestavy ty troubo..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @tombomino: Hehe ... to sem tedy netušil, pak tedy TDP překračují asi oba a nebo nikdo. :D :D :D :D "ty jelito".

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @oldass: Se divim, ze jsi si nevybral graf spotreby v klidu..tam urcite nikdo prekracovt nebude.
Jinak jsi mimo jako vzdy...ja jsem mluvil o jine zatezi, pro kterou jsi graf neuvedl. Takze porad sokola..trouba co nevo co pise..

666_Diablo
666_Diablo
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OBR:
Měl bych dva dotazy, pokud bys měl chvilku:
Deska - jsou teploty VRM v pohodě, pokud tu možnost chlazení vodou nevyužiju? Vždycky používám AIO na procesor, ale do ničeho víc se mi nikdy moc nechtělo, mám z toho trochu vítr.
CPU - jak je to u téhle generace vlastně s PCIe linkama? Nemůžu moc nikde najít nějaký conclusive info. A i kdybych našel, tak stejně nevím co všechno je interně připojený k PCIe, takže bych z toho nebyl moc moudrej. Takže ve zkratce, zvládá to 2x16 SLI? Třeba i s dvěma NVMe drivama?

Předem dík

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 10. 2018 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@666_Diablo Ne nezvládne ani omylem ani jen 2x 16 SLI natož ještě s připojenými disky. Umí pouze 2x8SLI.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior je to tak, u takového procesoru 16 linek je doslova tragických ... možná za 5 tisíc bych ho koupil, ale k čemu by mi byl, že ...6700k pořád odvede svoji práci ...

666_Diablo
666_Diablo
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior Dík, chlapi.
Já s tímhle trochu bojuju, protože doteď jsem měl dvakrát po sobě 2011 socket, tam ta situace byla trochu jiná a tady z téhle "consumer" scény jsem trochu vypadl. Vzhledem k tomu, že celý HEDT teď podle mýho nemá moc smysl (už s Broadwell-E jsem podle mýho dost prohloupil), tak bych měl rychle naskočit zase zpátky :-)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @gogo1963: Neřekl bych, že je to až tak ometující. Osmero linek nebude gpu brzdit a v ideální konfiguraci, v omezeném výběru desek nadělíš ještě 2x4 pro NVMe, nebo doplňkové gpu. Věřím, že i s tímhle spousta konfigurací vystačí. U Ryzenu platíš tím, že nepodporuje konfiguraci 1x8+2x4, což je limitující v jistých konfiguracích (upřednostníš disky mimo gpu), kde můžeš zahodit čtvero linek.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @666_Diablo: cpu Intelu má 3.0 16x (v závislosti na podpoře u desky 1x16, 2x8, 1x8+2x4) + k 4x 3.0 chipset (které se stará o zbytek i/o). Na SLI je výhodnější platforma AM4, protože ti nabídne 4x 3.0 dedikované pro NVMe disk navíc + 2x8 3.0 linek pro gpu + 2x8 2.0 linek chipset (zbytek i/o)

666_Diablo
666_Diablo
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @Xcute: Hmmm. začínám chápat, proč má HEDT občas smysl :-) Akorát mě tam vytáčí, že co se architektury týče, tak je pořád víc a víc pozadu. No, počkám na nějaký testy a porovnání a uvidíme co z toho vyleze :-)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @Xcute: Jinak se za ty peníze můžeš ohlédnout po TR4, kdyby sis chtěl zařádit :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @Xcute: pardon, chipset AM4 není !2!x8 linek, ale pouze 8,ˇotek

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @666_Diablo: HEDT může být taky limitující, nástup X299 platforem byl hodně vlažný (podpořený 2066 verzí i5). Vedle X99 je to imo stále chudý příbuzný. Jinak taky myslím, že je zajímavá otázkou, jestli by osmijádra Intel lépe nenacílil do LGA2066, když to je paradoxně právě teď příhodnějí.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@666_Diablo Na Arku pisou:
PCI Express Configurations ‡
Up to 1x16, 2x8, 1x8+2x4

Taky tam pisou ze iGPU stale umi nativne jen HDMI 1.4 a ze CPU zvladne 64GB RAM (ted kdo to uvedl blbe OBR nebo Intel protoze oboji je mozne ;) )

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
25. 10. 2018 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox OBR uvedl to co Intel (předpokládám) a z vlastní zkušenosti vím, že to je jen oficiální podpora. Klidně může fungovat o mnohem víc. Na J1900 s oficiální podporou 8GB jsem jel normálně 16GB RAM.

cihla
cihla
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ceny Intelu, to je teda mazec.
i7 9700K vs Ryzen 7 2700X = 4300,- ve prospěch AMD.
Co na to říct? Bravo AMD :!:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cihla Že sis k tomu měl přičíst ceny rychlejších pamětí, které Ryzen potřebuje, jinak je přichcíplej.

Takže Ryzen +2500Kč a si na rozdílu 1800Kč s tím, že v reálným světě díky mnohem vyššímu jednovláknovému výkonu bude 9700K podávat lepší výsledky :!: :!: :!:

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jasně a desky pro Intel procáky jsou zase pěkně dražší než pro AMD.
Takže zajeď prosím tě,a neplácej tady ty svoje rozumy.To jsou argumenty opravdu na úrovni 5ti letého fracka!!

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jasne takze k procaku za 16 tisic si koupis o par korun levnejsi ramky na 2133 MHz ...tak a ted jeste tu o karkulce :)

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel u R7-2700X dostaneš solidní chladič zdarma, u 9700K dostaneš hov-no. Ve finále tedy vyjde Intel cenově ještě hůř :roll:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Axell: Vážně??

Já měl Ryzen na desce 4699Kč
http://www.alza.cz/asus-prime-x470-pro-d5303004.htm

Ekvivalent pro Intel je tato 3999Kč
http://www.alza.cz/asus-prime-z370-a-d5120310.htm
A to k ní dostaneš ještě ten chladič pro chudáky zdarma :D , ty "fracku" (jen cituji tebe). :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Usm82: Zajímalo by mě, kdo s tím chladičem, který neustále fučí jak centrifuga vydrží?!

Já doma vyzkoušel rozdíl oproti NOCTUA NH-D14, kdo měl podobné chlazení s boxovým nevydrží. Samozřejmě, že Ryzen uchladí, ale s jakým projevem :idea:

Takže si myslím, že to je argument "jen aby se něco našlo". Ale jasný, pro někoho to může být zásadní :).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Usm82: Žádný bludy http://www.alza.cz/g-skill-16gb-kit-ddr4-3200mhz-cl14-flare-x-for-amd-d4948806.htm

Ty tvoje CL18 ti jsou k ničemu.

RybkaRudy
RybkaRudy
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 10. 2018 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: oldass
Lol, ty jsi debil, ten rozdíl v latenci je u stejně rychlých pamětí v řádu několika FPS.

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: jsi trapné děcko které tady jen spamuje nesmysli.

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: oldass - Hochu ty jsi opravdu zralí pro Chocholouška.
Že tě fotr radši nevystříkal do kopřiv protože ty tvé argumenty to je opravdu pro smích.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: https://www.alza.cz/corsair-16gb-kit-ddr4-3000mhz-cl15-vengeance-lpx-cerna-d4121236.htm

4500kč, 3000MHz/CL15.

Vo výsledku budú oproti super-duper AMD pamätiam CL14/3200+MHz horšie o keď 5% - viď testy...

Dať 6kkč za 16GB RAM pre Ryzena je dobré akurát pre niekoho kto chce z neho dostať maximum, má ho napr. "na vode" a 4,3GHz a pod. - inak je prínos takých pamätí oproti obyčajným 3000MHz/CL15-16 mizivý za ten doplatok 8)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @RybkaRudy: "Ty si debil", na počítači se dají dělat i jiný věci než mastit hry. :idea: :idea: :idea: :D

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Axell: to by ses musel pak otírat o tu kopřivu ...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Axell: Je to fčudu, když člověk pozná jak kecá co? Ale nadýchni se a ono to bude dobrý. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Usm82: Můj Intel to není, ale Ryzen musí mít rychlé RAMky, jinak nevyužiješ jeho potenciál. Zkus si to sám.

Mě jen přijde vtipný jak všichni argumentují cenou procesoru, ale ceny ostatních komponent je již nezajímavý, přitom u Ryzenu je to dost zásadní. :idea:

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: Můj Intel to není, ale Ryzen musí mít rychlé RAMky, jinak nevyužiješ jeho potenciál.

TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU - netýká se to pouze AMD, týká se to i Intelu - viz můj odkaz na test her pomalých a rychlých pamětí vs. I7-8700K

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: Jó no si prostě absolutní jednička zde na fóru,toho si musí každý všimnout.
Všichni tě tady uznávaj o to pokoj.
Opravdu smekám před tvými znalostmi a tvým a přehledem s touto problematikou.

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: Ty vole už se prober.
AMD má levnější desky a k procáku dostaneš chladič v ceně procesoru.
Co to tady pořád plácáš?

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Axell: on Český jazyk pravděpodobně nestudoval, ty sice ano, ale s podobným výsledkem ...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Axell: "Ty vole už se brober" cituju tebe.

Já měl Ryzen na desce 4699Kč
http://www.alza.cz/asus-prime-x470-pro-d5303004.htm

Ekvivalent pro Intel je tato 3999Kč
http://www.alza.cz/asus-prime-z370-a-d5120310.htm
A to k ní dostaneš ještě ten chladič pro chudáky zdarma . :-)

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @gogo1963: gogo1963 No hlavně že ty jsi studoval XD.
Studoval ale možná tak na fofr škole!!

!!!!on Český ............... :lol: :lol:

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @gogo1963: čeština i český jazyk jsou s malým č...

Axell
Axell
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @oldass: Mno a když nám tady tak krásně spamuješ nějaké odkazy tak nám řekni jestli bude ten chladič zdarma se kterým se tady oháníš dostatečný pro tyto Intelácké procesory.viz tvůj odkaz http://www.alza.cz/asus-prime-z370-a-d5120310.htm
Nevím ale ten chladič má TPD 100w viz http://www.coolermaster.com/tdp-and-socket-compatibility/
tak nám to prosím-tě vysvětli ty génie.

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me by jenom zajimalo, kolik lidi tady ma na HRY 4K monitor. Protoze 99 % AMD fans tady krici, jak pod 4K je rozdil mezi procesory zanedbatelny. Pritom na komfortni hrani ve 4K by museli mit i kartu za 20+...a to by pak tady urcite neustale u vseho nebreceli, jak je neco drahy a jak je AMD socka friendly. Takze bych to videl tak, ze ti co tady nejvic hejkaji o 4K, maji v kompciku prinejlepsim RX560 a AMD procesorek, na kterem usetrili 1500,- oproti srovnatelnemu Intelu a muzou si tak jit v klidu koupit kartonek cigaret...a pak prudit na diskuzi, jak si vitez nastavuje cenu, kdyz ho konkurenece stale ne a ne predehnat. Vitez v hernim segmentu je jen jeden, v GK Nvidia v CPU Intel... a dokud tady nebude ZEN 2 nebo 7mm NAVI, nic se na tom nezmeni (v GK nejspis ani potom)...muzete se tady vsichni treba uhejkat, ale i kdyz je konkurence nutna a jsem za ni rad, historii a ceny pisi jen vitezove.

Killer
Killer
Level 1 Level 1
24. 10. 2018 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie Soudě dle statistik Steamu, kde většina lidí hraje v HD, má čtyřjádro a k tomu GTX1060 si myslím, že takovýto procesor a k němu adekvátní komponenty si koupí opravdu minimum hráčů.
Já jsem plánoval upgrade svého i5 4590 od předloňska. Nejdříve nebyly grafárny a teď nejsou Intel CPU. Tak jsem si cvičně sestavil https://www.czc.cz/0tchrlisa2gjtbt63htcafvmm6/seznam A když jsem viděl tu cenu a ještě si představil, že to budu mít okořeněné tou parodií na OS jménem Windows 10, tak jsem si koupil PS4 Pro. Takže bohužel musím souhlasit s tvrzením, že PC hraní se opravdu stává výsadou těch majetnějších.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
23. 10. 2018 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie Takže každý, čo povie, že v 4K nie je rozdiel je AMD fan? Dobrá logika. Tak to som potom asi tiež. A pre tvoje info, mám 4K TV na hry a na PC 3xFHD v nVidia surround. A ďalší CPU bude po Inteli zas AMD.

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo Tak to si borec, diky za info. P.S. Nic takoveho jsem nerekl ani nenapsal.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
24. 10. 2018 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @dragonie: Me by jenom zajimalo, kolik lidi tady ma na HRY 4K monitor. Protoze 99 % AMD fans tady krici, jak pod 4K je rozdil mezi procesory zanedbatelny.

Takze bych to videl tak, ze ti co tady nejvic hejkaji o 4K, maji v kompciku prinejlepsim RX560 a AMD procesorek

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
24. 10. 2018 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo: Mam 4k panel i AMD grafiku a dokonce NV grafiku nevim proc bych mel hekat ...to ze ma Intel slusne vysledky v prumernych a maximalnich FPS je sice hezke ale pokud se podivame na minimalni FPS tak AMD zaostava vetsinou mnohem mene obzvlast u modernich her ...

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie Řeknu ti jednu věc, kterou se ve většině recenzí nedočteš. Jedna věc jsou průměrné FPS, druhá věc jsou FPS MIN a MAX.
Hry, které umí využít 16 vláken dosahují mnohem lepších výsledků pod AMD než pod Intelem, průměrně dostaneš v Benchmarku třeba o 7-12 FPS víc než AMD a řekneš si, jo Intel válí, 5GHZ rulezz. Co ti ale už takový benchmark neukáže je, že v náročních scénách ti FPS spadne klidně i o 30FPS pod intelem.
A upřímně, je úplně u prdele jestli rozjedeš AC Odyssey pod AMD na 54FPS nebo pod Intelem na 62FPS, ale že v Cutsceně pod Intelem dostaneš 37FPS a pod AMD 51FPs to už nikdo neřeší.

Jo a jen tak mimochodem, stejně jako tu AMD fans křičí, jak pod vysokým rozlišením je to stejné a stejně ho nemají, tak tu 99% Intel fans křičí, jak je to úžasné a stejně hrají na Nehalemu, v lepším případě na Sandy Bridge. Tyhle hysterické výkřiky na jednu nebo na druhou stranu jsou o lidech a ne o značkách.

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Mam 8600K s GTX 1080 a 75Hz QHD monitor. Pro me je na plynulosti sakra rozdil, jestli mi hra bezi 72 nebo 78 FPS a prave diky Intelu na 5 Ghz nejdu pod nativni obnovovaci frekvenci monitoru. Nedavno jsem sdilel odkaz, kde 8700K porazilo 2700X ve 31 hrach ze 34 a ve dvou to byla remiza. Prosim o stejny test, kde to bude opacne. Nebo prosim alespon o vypis +- 30 her, ktere vyuzivaji 16 vlaken a majo tak naskok pred 6 nebo 8 jadrovymi Intely na vysoke frekvenci. Tahle mantra vice vlaken a minimalnich FPS je cim dal ubozejsi. Frame drop k minimu Ti muze zpusobit cokoliv a proto alfa omega testu odjakziva bylo prumerne FPS...kde U NAPROSTE VETSINY HER vitezi Intel... uz to pochopte, AMD ma lepsi ceny, protoze je mit lepsi mit musi. Az bude vitez AMD (v prodejich i v jednotlivych segmentech), bude diktovat ceny ono... pamtujete dobu Athlonu, AMD K5...6...7... AMD tu sanci melo, a dojebali to. Ted jen roky nahani Intel, kterej taky spousta veci dojebava, ale stale je na trunu, at tady budete mantrovat a DDovat sebevic.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: Njn ale ted intel taha za kratsi provaz. AMD ho drti ve vsech segmentech. Ja mel Durona, pak Core2Duo, pak Sandy Bridge ale od te doby nic zajimaveho a pro prvni ryzeny, ale to jsem jeste neresil nebot pameti nebyly dotazene. Jenze ryzen 2? Uz ho mam a intel az ted predstavil nejakou pouzitelnou konkurenci...ne tento procesor ale ten 8/16.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
22. 10. 2018 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: No vidíš a svou šanci právě pojebává Intel, vývoj:)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: "Pro me je na plynulosti sakra rozdil, jestli mi hra bezi 72 nebo 78 FPS".. ja myslim, ze tahle veta rika o tobe dost..vic neni treba :)

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
22. 10. 2018 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @pepcadvorak: Potiz je ze ten inteluv konkurent 8/16 je o dost drazsi ;)

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @pepcadvorak: Pockej, pockej, jakoze kdyz sis Intel poslednich 10-12 let nekoupil ty, tak ta drtiva vetsina trhu, co si jej kupovala, prohloupila a to ve VSECH segmentech, vcetne herniho :?: A testy napric weby jiz nekolik let (asi od core2duo) jsou vymyslene, protoze Intel nebyla a nemohla byt pouzitelna konkurence pro AMD? ... Aha, koukam novej level fanatismu :shock:

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @ananta: Souhlas, dela preslapy, ceny nastavuje taky vyssi, nez by musel, ale i tak mu podil na trhu prilis neklesa...proc asi...

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @tombomino: Nema gsync, takze pokud se zapnutym VSYNC bezi hra pod nativni obnovovaci frekvenci monitoru (75Hz), je to na plynulosti sakra znat, nez kdyz bezi nad ni... co na tom nechapes, troubeline?

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
22. 10. 2018 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @Maxik: tim jsem chtel rict ze 8/16 od intelu je o dost drazsi nez ryzen 2700x a to ma pod kapotou samy zajimavy veci jako je spectre a jeho kamaradi :) Uz je to aspon k IHS priletovany?

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: Prehlid jsem Sandy Bridge, takze ne az tolik let :wink:

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: A pro amatera zacatecnika..sniz si nastaveni ve hre, ktere stejne nepoznas a nebudes resit 6 fps..
Troubelin..

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: Dalsi komentar je sice zbytecny.. ale muzi ti dat radu..sniz si frekvenci monitoru troubo :))

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @tombomino: To asi opravdu nema cenu, ale maminka mi vzdy rikala, ze k postizenym se mam chovat trpelive, ze to maji uz tak v zivote tezke...takze, mily Tomboblbino, az budes mi rozdil 56 a 64 u 60hz monitoru, taky mi doporucis snizeni? Nebo mam pak snizit i frekvenci monitoru? Na kolik myslis, na 45 nebo 30 treba? Ja vim, ze takovy socky jsou na 30FPS ve hrach zvykli, ale ja ne. Vis proc se vyrabi 75, 100, 144, 200 Hz monitory? Asi aby si lidi mohli snizovat nastaveni ve hrach nebo frekvenci monitoru v driverech, vid?

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @tombomino: Ty iDDiotu krali, jestli Tvoje oci nepoznaji rozdil 60 a 75 Hz, tak si zajdi na ocni... a hned pak na psychiatrii pro kokina, at se srovnas...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: Byt tebou tak snizuji na 25hz :))

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: To vis ze jo, troubelin co resi 3 fps jako neco o cem prohlasuje, ze je to velky rozdil, protoze ma o 3hz vyssi frekvenci monitoru...
Ty jsi dobry dogmos :))
Kazdy kdo tyhle komentare vidi a ma hlavu na krku, tak vidi co jsi za vola..

Ale jinak urcite, je to problem..

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @tombomino: Vetsiho retarda uz jsi ze sebe udelat nemohl...ne, ani kdyz to budes prekrucovat a akcentovat sve lzi a omyly, uz to zpatky nevezmes. Ja ti dal do souvislosti rozdil FPS u 2 CPU a nativni obnovovaci frekvenci meho monitoru, kdy i male rozdily muzou mit vliv na plynulost. Ty pouzijes jen uvedeny rozdil. Mimichodem, rozdily v testu jsou jeste mnohonasobne vetsi, nez jsem pro ilustraci uvedl (a propo 72 a 78 neni rozdil 3, demente), ale to nebyla podstata myslenky (ty se tvori normalnim lidem v hlave, nemuzes znat). Vytrhavas slova z kontextu, jen abys zakryl svou nevidanou hloupost a zaslepenost. Jsi lidska troska, lhar a demagog. Nikdy uz na Tebe nebudu reagovat, nestojis mi ani za vterinu casu z meho zivota... nic odpornejisiho jsem na diakuzich jeste nikdy nepotkal.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: tomboš měl na mysli 72 vs 75 - frekvenci tvého monitoru ...pokud se nemýlím ...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: Hele zkus nejaky prasky, Zanax se predepisuje v americkych serialech na deprese ;)
A jinak koukam, ze jsi se zase rozpalil..to nebylo mym zamerem, spis ukazat na nesmyslnost se honeni za par fps..ale koukam, ze jsi to nepobral a ze krome cerne a bile nic moc jineho nevidis. Tak treba priste :)

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @gogo1963: Gogo, napsal jsem pro ilustraci rozdil 72 a 78 u 75hz monitoru. Zrovna tak jsem mohl napsat rozdil 90 a 105 u 100Hz monitoru. Slo o pointu veci, ze i na prvni pohled nedulezite rozdily muzou byt (a pro me jsou) dulezite, pokud nechci spadnout pod nativni frekvenci monitoru. Snizovani frekvence a detailu pro me neni reseni, kupuju takovy HW, abych prave tohle delat nemusel, a pokud nestaci, tak jej menim. V testu jsou rozdily v CPU nasobne vetsi, nez jsem pro priklad pouzil ja...ale to je radeji prehlizeno a poukazuje se na mnou udany rozdil, aby se zakryla skutecna pravda... kdo chce hrat bez kompromisu, je rad, ze ma Intel.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @dragonie: "poukazuje se na mnou udany rozdil, aby se zakryla skutecna pravda".. ale prdlajs. Poukazuje se na to, ze pises polo- fanaticke prispevky typu 78fps a nejede vlak. Co budes delat u dalsi hry, kde to nebude stihat a pak u dalsi? Budes co pul roku menit CPU a GPU a zdimat kazdy frame jen proto, aby jsi mel svych "konstatnich" namaxovanych 75 nebo 100 nebo 144fps pro svuj monitor bez toho, aniz by jsi treba stahl nejaky pripitomely detail, o kterem stejne ani nevis? Neprijde ti to, ze mluvis tak trochu jako maly Jarda? To nemluvim o tom, ze nikde nemas zaruku ani u AVG fps, ani 1% FPS, ze ti to obsas nedropne pod limit co chces.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie Přesně, počítají každou stovku za chladič a pak že 4K! Uhodil si hřebíček na hlavičku. :idea:

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie 4K monitor je popravdě stále dost drahý špáš, jako mainstream už je ale dnes 2K, FullHD je bohužel už low a určitě si na něj lidi nebudou kupovat I7-9700K/I9-9900K - tam bych to viděl na CPU kolem 6.000,- a tudíž R5-2600X - Intel bohužel v současnosti nic za 6000,- nenabízí, nepočítám-li předražené I3

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 další co si myslí, že 2k je něco jiné, než fullhd ...

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 Pomer cena vykon ma 2600X vybornou...o tom zadna... 8600K se da s trochou snahy sehnat okolo 7k, pretaktovat na 5ghz a ve HRACH bude opet jasny vitez. To je ten zminovany kartonek cigaret...a ze jich kdekdo za mesic/zivot vykouri...ale priplatit to za procesor, to NIKDY :lol: :lol: :lol:

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @gogo1963: podle záporných lajků soudím, že takových "odborníků" je tady víc :D
Kdo si myslí, že 2K rozlišení je něco víc, než fullHD, ať dává paleček dolů ...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @gogo1963: Ja si to myslim a minus mas za blbe kecy :)
2k je technicky vzato vic jak FHD viz 2k DCI ;) jedine FHD je presne definovane bez zadnych ale a domysleni :) pokud to ale budeme brat vice ze siroka tak do skupiny 2k rozliseni spada i FHD ;) bohuzel diky reklamstine a z lidoveni spadlo pod 2k i 1440p/QHD/WQHD(2,5k)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @blackbox: no jasně, blbý kecy :D no právě, tady a nejen tady je to často presentováno jako 1440p a to je nesmysl ... 2k monitory se normálně snad ani neprodávají ...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 10. 2018 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 @gogo1963: Bohuzel uz je to celosvetovy zlozvyk takze skupina 2,5k rozliseni je oznacovana jako 2k :) budme radi za to ze aspon vertikalni zpusob znaceni zustal nedotcen lidovou a marketingovou tvorbou ...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... kvuli druhemu odstavci clanku.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klídeček, pohodička, kafíčko, nohy na stole. Proč by ne? Když se tak krásně hádáte i beze mě. 8)

Honzi
Honzi
Level 21 Level 21
22. 10. 2018 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesor za takovou pálku jen s 16 PCI linkama? To jako vážně nebo jde o nějakej halloweenskej fór ze strany Intelu?

Jakej je reálně vliv na výkon, kdybych nějakou lepší kartu, řekněme GTX2080 šoupnul na x8 pci-e a přidal k tomu třeba nějakej ten nvme disk do m.2?

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzi Njn ani kocka ani pes. Rekneme takova znouze cnost. Intel ale asi musi takovou cenu drzet i presto ze je opravdu neobhajitelna, nebot dela monolity, amd by na tom melo byt rozhodne lepe co se rika tak AMD ma vyteznost nad 80%.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 05:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak Monolit ma i AMD do 8 jadier s 16 vlaknami, zlepence začinaju až nad 8 jadier. Tento problem začina pre Intel až pri CPU čo maju 18 či 28 jadra.
Tak že ta cena s ktorou prišiel Intel ospravedlnenie nema.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @snajprik: Myslim ze nemate pravdu. AMD dela 4/8 jadra pak je spojuje. U 6/12 jsou take dva kremiky jeden ma ale pulku jader deaktivovanou.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzi Prosímtě, dodnes nevíš co si kupuješ a vyrobce ti nikde nenapíše co s čím je spojené a jestli to vůbec funguje. Občas zahlédneš čepičku ledovce jako je že základka co pouští do CPU jiné napětí než které nastavíš v BIOSU a zbytek exkremntů je skovaný pod hladinou.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

překlad recenze pro nezasvěcené:

Intel je v prdeli, ale pořád dobře platí :wink:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
23. 10. 2018 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Zima bude krutá, kupujte značkové přímotopy Intel! :D

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
22. 10. 2018 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten vysledek je vic nez podivny jen o cca 100bodu horsi? I presto ze mu chybi polovina vlaken? Ale jdete. Krom toho i ten vykon Ryzenu je tak o stovku horsi nez ve skutecnosti je. Vlastne podle tohoto testu neni ve vicevlaknovem vykonu zadny rozdil :D :D :D :D

ITFan
ITFan
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chlapi ja akosi nerozumiem tomu grafu so spotrebou LOAD. Sam autor pise, ze Ryzen si berie max tak cca do 100W a i7 v zatazovych testoch cca do 160. Ako je potom mozne, ze v tomto grafe ma AMD spotrebu v zatazi 213W a 9700K max okolo 160W. Zmiesal tu snad autor spotebu AMD celej zostavy a Intel len CPU? to by tak zhruba vychadzalo. Alebo je to graf so spotrebou len CPU (to by sa ale muselo merat inak ako zasuvkovym meracom) a v tom pripade zerie Ryzen cez 200W, co zasa ale tiez nesedi s tym ako vysvelil sam autor TDP AMD.... Tu som sa ja fakt niekde stratil alebo autor zasa vyslovene zavadza....? Alebo nezavadza ale zvysok AMD zostavy je zravejsi o cca 100W? Zeby energeticky narocnejsie LEDky a nenazrany CPU vetracik? :) :) :)

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test jsem nečetl, ael u Stacha získal ocenění odpad roku. Tipuju, že u Obrmajera to bude nějaká zlatá hvězda nebo tak něco, nemýlím se? :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 10. 2018 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak Tak u Stacha je všechno co začíná na písmeno I a N odpad. Na to jsme už zvyklí. Ono je dobré si přečíst vícero recenzí a udělat si obrázek sám. Stachovo "objetivní" články, kde v testu procesoru Intel nezapomene v každém odstavci napsat, jak je intel k ničemu a že to může koupit jen blázen, jsou fakt díla. Zde není z článku cítit zaujetí pro jednu či druhou stranu. Nedočtu se zde věty typu "nekupujte Intel CPU, nedávají smysl" , "nekupujte RTX, nedávají smysl" atd. Zde je popsaná problematika, výkon, teploty, spotřeba....vše co je třeba. I zde je napsáno, že za tyto peníze je to šílenost. Nicméně všichni víme, jaká je situace. A že ceny jsou takto vysoké je zcela normální obchodní tah. Kdo se v obchodu trochu pohyuje, tak to chápe. Záměrem intelu je zbrzdit prodej, protože nestíhají vyrábět. A to se dosáhne cenou. Až se situace uklidní, tak CPU spadnou zase na přijatelná čísla.

filip800
filip800
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Tak poraďte objektívny web, podľa ktorého recenzií sa da spoľahlivo vybrať objektívne dobrý komponent ?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 10. 2018 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Samotna metodika + opomijeni faktu a oslavne vykriky jsou znamkou zaujatosti ;)

Ale kdyz to funguje a vydelava to proc ne ze ;) OBR ma diky svemu specifickemu stylu psani nejzivejsi diskuze = nejvic kliku = zisk

Kdo si to precetl nasel plno nedostatku a nekorektnich vyjadreni ....

Navic lzes protoze i stachuj kladne ohodnotil i ne-AMD produkt ;)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @filip800: Kup si to co se ti zdá nejvhodnější a pokud nebudeš spokojený, můžeš vše vrátit prodejci. Nejlepší cesta, jak si ověřit, že vybraný hardware bude v tvém případě fungovat.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 10. 2018 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @filip800: Je otázka co se hledá. Je potřeba si těch vebů pročíst více. Já čtu popořadě dle mého názoru podle nejlepšího takto:1 extrahardware 2.svethardware 3.pctuning 4. nejmenovany web. Jinak když si mám něco koupit a rozhodnout se, tak sleduju ještě userbenchmark a pak prolítnu vícero videí na YT.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 10. 2018 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @blackbox: Každý web má jinou metodiku. Opomíjení faktu? Napište mi opomenutý fakt prosím. Oslavné výkřiky? Prosím o citaci onoho oslavného výkřiku. Já jsem to četl celé. Zdejší recenze jsou velice obsáhlé na rozdíl od DD, kde jeho 4 stránkový test je z poloviny psaní o AMD a ne o testu procesoru. A který ne AMD produkt v poslední době kladně ohodnotil prosím?

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe +1

filip800
filip800
Level 1 Level 1
23. 10. 2018 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe: nejmenovaný web ? To je aký ?

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 10. 2018 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @filip800: Taky na to čumím. To je tu asi nějaká automatika :) No byl tam Stachův web no

RybkaRudy
RybkaRudy
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 10. 2018 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Logr Lake bez HT s pseudopájkou. Ta napětí, co zmiňuje v "recenzi" jsou pohádka. Vsadím se, že kdyby tam postnul log třeba z CPUID HwMonitor, tak bychom viděli něco jiného.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
24. 10. 2018 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RybkaRudy pajka bude stejna jako u ryzenu, ale co jsem cetl maji tlustsi vlastni cipy, netusim tedy proc a prestup tepla brzdi prostup skrz kremik kterej ma nizsi tepelnou vodivost nez indium, pripadne med, hlinik etc.

Jencik3
Jencik3
Level 1 Level 1
26. 10. 2018 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl bych prosbu. Šlo by u 9900k a R7 otestovat výkon a spotřebu v cinebench. A udělat i srovnání takt na tak třeba na 4GHz... Abychom viděli, zda 12nm TSMC je lepší než 14 nm Intelu. A potvrdili se nebo vyvrátili řeči o efektivitě té či oné architektury.

Reklama
Reklama