Zpět na článek

Diskuze: Intel Core i7-9800X: Osm jader Skylake-X v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vysvětlovat chování Intelu lze fakt různě - tvrdohlavost, možná. Ztráta sebereflexe, morální krize, možná. Já budu spřádat antimonopolní konspirační teorie, protože Intel posledními kroky vyklidil pozice pro AMD nepřirozeně a důsledně. Neumím si jeho chování vysvětlit jinak. Dnes není problém se k 16t dostat pod 20 tisíc komplet - zapomínáš v úvodní úvaze na stále dostupnou základní 1700. A 24t od AMD v hlavním proudu letos spíše očekávám.

neo029
neo029
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute mozna Intel jako velka firma ustrnuli, zakrneli, ztratili drive, ztratili sebereflexi - nikdo tam neni schopny bouchnout do stolu ... "vzdyt porad vydelavame balik, tak co, jaka krec?"
a Obruv zaver me prekvapil... :wink:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
18. 1. 2019 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neo029 Budeš se divit, ale není. Intel je akciová společnost, kde každý CEO hledí na to, jak velká bude dividenda na akcii. A dokud to "nějak" jede, nic měnit nebudou. A ono jim to díky vazbám na výrobce a firemní segment (a jisté konzervativní fanouškovské základně) zatím jede.

Takže spíše je vhodnější se ptát - je Intel připraven na změnu paradigmatu, jako byl (relativně) kdysi připraven na Athlony64, kdy byl schopen v celkem krátkém čase uvést monolitickou Core architekturu a poskočit s výrobní technologií? To první nevíme a netušíme (může např. upravit Core arch. na čiplety, nebo mít v šupleti novou architekturu, se kterou opět AMD uteče). To druhé ovšem zatím nevypadá dobře a dřívější technologický hegemon Intel má problémy s reálným uvedením 10nm výroby už několik let.

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Souhlas, Intel a Nvidie se rozhodli jit cestou marketingovych kecu, lakavych pozlatek a predevsim snahou vytriskat co nejvic penez tady a ted s absencii jakekoliv dlouhodobe vize. Neustale preznacovani jiz davni vydaneho s kosmetickymi zmenami, Z270/Z370 shit atd atd. Price making je u obou firem rovnez katastrofalni, proto jeste konkurence v GPU zije a v CPU se stava dokonce leadrem. A to vse uzavam jako pomerne hrdy majitel Intel+Nvidia.

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie Ono to přeznačování starých generací platí ale i u AMD grafik. Díky, ale za Ryzeny. Alespoň tak lidé budou mít supr výkon za pěkné peníze a Intel konečně motivaci hmatatelně inovovat, pokud bude chtít vydělávat víc...

dragonie
dragonie
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie Jinak OBR prekvapil relativne objektivnim zaverem, diky za to :wink:

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
20. 1. 2019 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie @dragonie: Mate pravdu, take me to docela zarazilo. Ale je to dobra cesta. Byt objektivni

BoMaster
BoMaster
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie @dragonie: Hlupák nejenom že neví, že je hlupák, ale díky tomu, že je hlupák, je odsouzen zůstat hlupákem i nadále, neboť si nedokáže své hlupství připustit.

....stará lidová moudrost

B

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
17. 1. 2019 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dragonie @dragonie: ja som u obr čítal vždy normálne recenzie.To skorej na DD mate červene oči

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
17. 1. 2019 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute vic nez 16thr. potrebuje asi 1% populace, ale az ADM vyda 7nm ryzeny 3xxx kde cekam vysoky takty pris stejny spotrebe, intel nebude mit cim konkurovat. Nevim co maji ve vyvoji ale varej furt to samy dokola, nerikam ze to je spatny ale cena je spatna a konkurence je nyni mimoradne silna. Navic prusery s backdoory a skrytymi "funkcemi" jsou v serverovem nasazeni ohromnej pruser.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik Mínil jsem to tak, že čekám nabídku 24t na AM4, to tedy neznamená nutně, že budou v každé domacnosti - nepřesně jsem se vyjádřil.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
17. 1. 2019 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @Xcute: je to dost mozne ze 3gen bude mit i cpu s 12/24 jadry i kdyz takove cpu uz jsou trochu dost mimo cil cele platformy AM4 na takovy procesory maji platformu TR.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @Maxik: Spěchat s tím nejspíš nebudou, ale spoléhal bych na to. Cena a ústupky tak jako tak porostou. TR4 je úplně jinde s ohledem na konektivitu, příliš selektivní pohled. Velkou otázkou je jestli to do léta vydržet, nebo lépe, jak dlouho potrvá, než bude dostupná alespoň trochu slušná X*70 deska :/

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
17. 1. 2019 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdeňku, tentokrát pochvala. Dobře napsaný článek. A ten subjektivní závěr ... to klidně přepiš na objektivní. Ta situace prostě taková je. Intel nebyl na příchod konkurence připraven a jeho zmatkování to krásně ukazuje. Jen bych k tomu ještě dopsal, že existuje stále R7 1700. Má sice nižší takty, jenže je o další tři tisíce levnější. A to z něho dělá současného krále. Intel nesmí zemřít, stejně jako nesmělo AMD. Potřebujeme obě firmy, potřebujeme konkurenci. Však se podívejte, co si dnes můžeme mít, 8jádro za slušné peníze ... Nebýt Ryzenu, máme stále 4jádra s nulovým výkonnostním posunem.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gringoAD btw. prvogeneračné ryzeny... aktálne sú za neskutočné ceny, u nás 3,6GHz 6C/12T 1600X za 133€ !!! a 1700X za rovnakú cenu ako tebou spomínaná 1700ka a síce 196€

8jadro je 8jadro, ale cena/výkon tej 1600X :shock: :shock: :shock:

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 a to ještě u R5-1600X běží akce - chladič WRAITH MAX RGB zdarma. Když srovnám to trapný chrastítko, dimenzované na TDP 73W, jenž Intel dává i I7-8700, která má špičky klidně i na 125W, tak je to na přes držku

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 @Usm82: Na tom chaldici 8700 je nejvtipnejsi to, ze to CPU pri zatezi, neni schpno udrzet boost ;)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 1. 2019 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel pod tlakem konkurence musel začít prodávat nativní PCIe linky přímo z CPU, žádné šméčka přes DMI :lol: Teď ještě zlevnit na uvedených 10 000 Kč a bude to dobrý kousek výkon/cena.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gigahertz wars ukončily CPU s nesmyslnou spotřebou a tolik odpadního tepla, že se musel vymyslet zcela nový formát základních desek. Pak přišlo Pentium D, potom 4 jádra, navýšení IPC, snížení spotřeby a na chvíli byl klid. No, teď to vypadá, že budeme mít Core Wars.

S tím, že na rozdíl od honby za co nejvyšší frekvencí jádra, 8 a více jádrové procesory jsou běžnému uživateli na nic.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM Jak jinak bys chtěl získat enterprise segment, logicky sklízíme jádra. Jednoho krásného dne se na nás vyprdnou a nezbude, než si flexibilně škálující virtuální okýnka streamovat přes svůj postpísí chytrofón XD

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 1. 2019 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Spíše to bude tak, že do pěti let Intel zvládne 7 nebo 4 nm a notebook s plnohodnotným OS a plnohodnotnými aplikacemi se tak bude moci zmenšit na velikost dnešního smartphone, tedy odpadne nutnost mít dvě zařízení. Doma si k tomu připojíš LCD a klávesnici přes USB-C.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @rnb: Pán je optimista. Já ti nevím, když se podívám na poslední aktivity MS a dalších, říkám si, jestli se tvé představy o plnohodnotných aplikacích náhodou nemíjí s jejich XD

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 1. 2019 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Představy nejsou směroplatné. Ukaž telefon, na kterém jde spustit plnohodnotný x86_64 Outlook, Word, Excel atd., jde k tomu jde připojit velký monitor a klávesnice, vydrží to na baterku alespoň 36 hodin a bude to stát méně než 1000 USD a já ti seženu stovky uživatelů kteří to ihned koupí.

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
17. 1. 2019 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nevím ale moc se mi to nezdá.
Ryzen základ 105W (dle různých testů to sedí) tu ma spotřebu 198W
Intel 9900K OC 5Ghz který má 210W?
. Jako ať mi nikdo netvrdí že rozdíl je 12W při tomto OC.
Bud by Ryzen musel mít v testu real spotřebu tam 150W ,nebo 9900K 117W pri tomto OC, tomu nevěřím protože při OC ma určitě pres 160W ..

cihla
cihla
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Protože pctuning?

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nic. intel je v haji a my mame AMD. jako jsme ho meli vzdycky, rozumna cena, rozumny vykon. snad se to povede i u grafik, tam nvidii chybi sekera do lhani hodne. jedu na amd uz od 75 to jeste slo do stejne patice. patice jsou lez, zamerna nekompatibilita, v tom je intel mistr. kupujte, kupujte :)

edemski
edemski
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co přesně v kladech znamená: *Možnost upgrade až na 18 jader v případě potřeby * ?!? :shock:

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski Ze ta platforma podporuje az 18jaderny i9-7980XE.

edemski
edemski
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino A to při testu CPU znamená přesně co? Jako, kdyby se testoval MB s danou paticí, vsjó jásno, ale u CPU je to voľaké čudné...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
18. 1. 2019 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @edemski: na to se musis optat Obrmajera :))
ps: asi nemel co dat do kladu ;)

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
20. 1. 2019 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

at mi nekdo vysvetli ten propastnej rozdil u farcry 5 a kingdome come.. jak muze byt i7-9800X OC o tolik pomalejsi nez i7-9700 v zakladu :D to jste merili na jine grafice ne? a ten rozdil ve spotrebe je taky dost nerealny.. me R7@4ghz zere ve full loadu 160W a tady zere 200W R7 v zakladu. jak merite spotrebu CPU? tou hrackou do zasuvky? a zohlednujete ucinnost zdroje? testujete na jednom stejnem zdroji? nebo i7 testujete holou a R7 s 10ti diskama a ati 2900XT? jinak si to nedovedu predstavit. jo jeste me dostal ten aplikacni vykon.. ja mam na R7 v 7-zipu 63 000Mips... cele se mi to nejak nezda...

Reklama
Reklama