Zpět na článek

Diskuze: Intel prohrál zakázku za stovky miliard korun, mohl dodávat čipy do příštího PlayStationu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 9. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

60fps je hrozně málo..

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 9. 2024 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Na kompetitivní i nekompetitivní FPS určitě.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 9. 2024 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 vetsina konzolovek nikdy nebyla o vysokem poctu FPS..

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
18. 9. 2024 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já AMD přeju jen to nejlepší. Za ta léta se dokázali vyhrabat z těch sra.ček do kterých teď spadl Intel. Holt musíte spadnout až na dno, abyste se zase mohli odrazit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 9. 2024 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram je pravda ze na to, ze firma byla doslova pred krachem kdyz prisla do vedeni Lisa Su, dokazala s touhle firmou a minimalnim rozpoctem doslova az zazrak. Obcas potrebuje kazda firma padnou na hubu aby se poucila ze svych chyb..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 9. 2024 03:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo lisa dle tebe lže o marketsharu na trhu, takže asi takovej zazrak nebude, za jeji období jde gpu stabilně dolu, gratuluji

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 9. 2024 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 AMD GPU jdou stabilně dolů, protože nvidia GPU jdou stabilně nahoru. Myslím si, že GPU je to poslední, co teď AMD řeší. CPU, AI, serverové výpočetní jednotky je to, co AMD živí, ne nějaká GPU.

AMD je prostě "na koni" ať se to haterům líbí nebo ne. Intel je až po krk ve "srač.kách" a myslím, že nejsem sám kdo doufá, že se z toho brzo vyhrabe. Nikdo nechceme monopol. Pak to dopadne jako s nVidií, která si za svá GPU může říct defakto co chce, jelikož nemá pořádnou konkurenci. Karty RTX5000 budou opravdu drahé.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 9. 2024 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Bertram tak monopol nam dlouho hrozit nebude, Intel ma stale obsancovano kolem 90% OEM trhu a tohle mu defakto zachranuje krk aspon tim ze si stale drzi o dost vetsi celkovy podil na trhu nez AMD (to si zas drzi 90% retailu ale tento trh je nekolikanasobne mensi objemove), sice za cenu ztrat ale drzi oni maji obrovske financni rezervy z let minulych takze oni si to mohou dovolit.. Intel by potreboval aby byl v prdeli jeste aspon 4 roky aby AMD doklapalo podilem na 50% minimalne.. Protoze pokud se INTEL dokaze zvednout driv budeme tu mit velmi rychle zas jeho monopol...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 9. 2024 03:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Bertram karty 5000 budou stejně drahé, jako 4000, kde také nebyla konkurence :D amd tu není od toho, že nvidia dá dolu cenu, ale od toho, aby dala 100-200$ pod nvidii, nic víc :D
"AMD GPU jdou stabilně dolů, protože nvidia GPU jdou stabilně nahoru" není pravda.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 9. 2024 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 zatim jsou ohlasy ze RTX 5000 opravdu zas mezigeneracne zdrazi, vsak ona nam nvidia konstatne zdrazuje uz od RTX 2000 celkem dost. do ty doby se celkem drzela na uzde a pak se doslova Nvidia utrhla ze retezu s tema cenama.. A ted sou namlsany s pohadkvych marzi u AI cipu takze se opravdu moc neocekava ze by se ceny 5000 rady nemely hnout smerem nahoru.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 9. 2024 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo s tebou se tu na tohle tema uz nikdo bavit nebude, vysvetlili to ti tady lidé už 1000x, ale meleš stejné hovna :D

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
23. 9. 2024 12:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Ne nebudou stejně drahé a to z několika důvodů. Zdražení ram obecně, nulová konkurence v high endu a nenasytnost pana "The more You buy, the more You save".

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 9. 2024 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Bertram jakože už nebudou teda drahé? ok, to je super :)
jistě, že budou stejně předražené.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
24. 9. 2024 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Obávám se, že současná, předražená řada 4000 bude ta poslední cenově dostupná. RTX5000 GPU podle mě budou stát totální nesmysl. Hlavně 5080 a 5090.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 9. 2024 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Bertram nejhůř co si dovolí nvidia tak asi 1200$ na 5080 si myslim, jen příjemně překvapí, když nechaji 1000, ale to asi ne :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 9. 2024 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problem Intelu by byl hlavne ve slaboucké iGPU.. Jediny kdo je dneska schopen nabídnout výkonný procesor i grafickou kartu v jednom balení je prostě jenom AMD.. SONY ani Microsoft stejne nemaji moc mozností kam prejit.. I proto je celkem s podivem jak se snazi AMD drzet ceny celkem nízko... Vsichni pamatujeme dobu PS3 kdy díky IBM a Nvidii stala konzole majlant, na dnesni dobu pokud zapocitame inflaci tak skoro 40tis.. Oproti tomu je i cena nové PS5 Pro doslova smesná.. Díky AMD proste herní konzole pronikly mezi mnohem víc lidí a taky usnadnily porty her, protoze HW je v konzolích díky AMD identicky s tím co máme v klasických PC..

Xaver20
Xaver20
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 9. 2024 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka jj, naprosto přesně si pamatuju, jak před 20 roky vyšel PS3. Dodnes mě to budí ze spaní.

czchip
czchip
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 9. 2024 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Až na "Díky AMD proste herní konzole pronikly mezi mnohem víc lidí" souhlas, dřív to bylo obráceně hralo se převážně na konzolích (a pořád se hraje), pak na domacích počítačích a PC bylo do příchodu 3Dfx, dobře do vydání Doomu dost mimo hraní.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 9. 2024 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo jojo, snadné porty her, díky amd maji konzole ted v 2024 stále hry 30 fps, a na pc nic moc optimalizaci, děkujeme lisa su 🎉

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
18. 9. 2024 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Pokud vím, tak bez pár výjimek lze na konzoli zapnout buď 30FPS (quality) nebo 60FPS (performance). Za špatnou optimalizaci portů nemůže AMD, ale vývojáři.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 9. 2024 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Bertram většina performance modu 60 fps ani nedodržuje, spíš se teď nově použivají Unluck framerate mody, kde to obcas skoci aspon na 40 :D vyvojari delaj co mohou, ale soucastky v konzolích jsou bohužel moc slabé.

možná proto alan wake 2 jede na ps5 pro co ukázali v 60 fps pouze na 800p :D tomu říkám pro.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
18. 9. 2024 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Dovolím si nesouhlasit. Většina her v performance modu těch 60FPS drží. Pak tu jsou ultra neoptimalizované hry jako WuKong, kde má i RTX4090 na high nastavení( ne "cinematic") ve 4K problém udržet víc jak 65FPS s propady pod 60fps bez DLSS/FG. To se pak není co divit, když ani GPU za 50k není schopné rozjet hru v nativu na 4k, natož aby to bez problémů rozjela konzole jež stojí 15k. Alan Wake 2 je podobný případ. Tam se na 70fps ve 4k(bez ray tracingu) bez DLSS dostane jen 4090. Ostatní highend karty se drží na 50fps. Když to nedávají karty za 30k, jak to má dávat krabička s APU za polovic?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 9. 2024 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 zrovna Alan Wake neni vzorny priklad dobre optimalizace, pokud si da clovek vsechno na max ve 4K, ma to problem utahnou i RTX 4090 a za cenu teto jedne grafiky mas ty herni konzole hned 4 mozna i 5

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
19. 9. 2024 07:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 835p upscale na 4k je mezi DLSS ultra performance a performance. Nechápu, co je tu k smíchu. budeme se smát majitelúm RTX 4060/4070 když budou chtít hrát ve 4k a použijí DLSS Performance?

835p je také 2560x1440p v režimu DLSS Balanced.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 9. 2024 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo Učitel který tě učil počty a procenta na Tebe musí být právem hrdý 😂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 9. 2024 03:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo Dragon’s Dogma 2, Gotham Knights, Industria ,The Casting of Frank Stone, The Quarry blablabla

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 9. 2024 03:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Bertram samozřejmě, že se tu budeme smát lidem, co chtěji 4k na 4060, co to je za otázku :D :D pokud chceš porovnávat, jak jedou konzolové hry, tak porovnávej hry nastavené většinou na medium max.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 9. 2024 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 No však ano. Karty jako RTX 4060 popř 4070 v tom 4k víc jak med. popř med./high nedávají.

Nic osobního Darth36, ale ty si podle mě pořádný KOKOT. Nevyzrálé dítě, co se zde na diskuzi chová jako ten "zlý hošíček", co si kopne do všeho, co před ním neuteče.

Martim
Martim
Level 29 Level 29
20. 9. 2024 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 nafackuj si za ty kecy

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 9. 2024 13:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Bertram tak kopnu si do nesmyslů viď, to chápu potom, že tě to tak štve :D :D porovnání si prostě napsal zle, tak si dostal opravu. ve 1200p da ps5 pro alana na 30 fps, kolik že dá ta 4070 že? :D takže asi tak

ty podle mě naopak jen neobjektivně posouváš amd tam, kde není, to je taky za mě kokotina, tak to máme stejně :))

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 9. 2024 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Mastný Martin ale copak, obr dlouho nic nevidal, tak nemáš komu nadávat? :D :D

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2024 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No hlavne, at dalsi generace nema xbox Sko, nebo at je to stejne vykonna varianta bez mechaniky jako u PS5.

V podstate vse u soucasne generace musi bezet na Sku a pak se pridavaji featury smerem nahoru podle vykonu. Tim se diktuje tak nejak zaklad grafiky nejen konzolim, ale i PC. A protoze na PC uz se nikomu nevyplati delat hru, co pobezi jen na 4080 a vejs a prinese poradny skok, nejaka revoluce je tak v nedohlednu. Kdysi byly hry, co nas nutili kupovat novy hw prakticky kazdy rok. To mi sice nechybi, ale nejakej odskok ve vizualu jo.

V podstate jedeme a jeste tak 4-5 let pojedeme mirne prelesteny PS4 hry. Ty, co celkem cerstve nebudou na PS4 vydany, mi prijdou spis jako SW zamek, nez ze by to HW nedaval.

IMO to cele tak nejak zabrzdilo trh a rozmrzelo lidi, kteri cekali nejaky WOW pri prechodu na novou generaci - a nedockali se.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 9. 2024 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jako nikdo lepší než AMD pro konzole není, ruku na srdce, ale za tu almužnu to budou dělat jen oni, a pokud se jim podaří do P6 nějak nacpat x3d procákovou část, tak už je aspoň nebude brzdit cpu.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2024 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Tak ona to možná úplně almužna nebude, když docela poskočila cena. A píše to i pan Objektivní. 😁 Procák X3D by tam byl zajímavej, to souhlasím, ale moc v to nevěřím.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
18. 9. 2024 14:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oggy71 @Oggy71 Otázka je, jestli se za pár let nestane X3D běžnou součástí AMD procesorů. Pakliže budou schopni u X3D verzí zachovat stejné frekvence jako u X verzí, aniž by se nějak zásadně zvedly nároky na napájení/spotřebu, tak mi výroba dvou řad procesorů namísto jedné nedává moc smysl.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 9. 2024 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oggy71 @Bertram No to se klidně může stát a bylo by to fajn.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 9. 2024 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oggy71 @Oggy71 Zda se mi, ze Sony ted vic nez cokoliv jineho s PS5 Pro mapuje zakaznicky reakce na cenu (prodeje cekaji marginalni a pozdeji). Vesmes kazdy rika "jo kdyby to byla PS6, tak to dam, ale..."

Mozna si vyvodi, ze USD 749,99 - 799,99 za PS6 bude akceptovatelne. Coz v kombinaci s jiz zvladnutou (a v dobe vyroby PS6 cipu oproti dnesku levnejsi) 3D cache technologii zvysuje nadeje. Mit cely SoC vc. GPU s 3D cache by s vykonem mohlo pohnout.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2024 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Njn, pokud se spekulace zakládají na pravdě tak tady platí mé oblíbené rčení "kdo chce víc, nebude mít nic" 😉

marcofreez
marcofreez
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2024 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Pavel Píša Presne si to opísal :)

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
17. 9. 2024 13:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taková novinářská kachna. Mimochodem, kolik zbyde z těch 670 miliard po odečtení nákladů?

Elkedak
Elkedak
Level 45 Level 45
17. 9. 2024 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista
358 korun.
Pokud se teda nekoupí to strouhátko.
To by pak bylo 356 korun.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
17. 9. 2024 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elkedak @Elkedak To jde.

Reklama
Reklama