Zpět na článek

Diskuze: Jak jsem se (skoro) přestal bát a naučil se milovat wearables

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
12. 6. 2015 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Je jasné, že na hodinkách asi nebudete hrát opravdové hry – nemají na to výkon"

Divil byste se. S1 SiP je ekvivalentní A5 SiP. :-)

To, že to miniaturní baterka neutáhne déle než pár minut je věc druhá. :D

KVBF
KVBF
Level 6 Level 6
12. 6. 2015 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý ten humbuk kolem hodinek je mi k smíchu. Hodinky jsem přestal nosit kolem roku 99 ve chvíli kdy me unavilo půlroční neustálé kupování nových řemínků jelikož mi furt praskali, a výměna sklicka se hodináři jaksi nedařila ve vodotěsné kvalite. Naštěstí nastala doba mobilních telefonu do kapsy za dostupnou cenu pro smrtelníka a tak se můj problém s casomirou vyřešil. Dnes hodinky už snad jen jako módní doplněk nebo pro sportovce a nechapu proč bych mel kupovat chytre hodinky když mám v kapse chytrej telefon

spc
spc
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF smart hodinky su naozaj NUTNE, pretoze tie telefony su akosi stale menej do kapsy :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 6. 2015 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF třeba právě proto, že ten telefon je obvykle zamčený v té kapse, no.

KVBF
KVBF
Level 6 Level 6
12. 6. 2015 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner A kde jinde by mel byt?

svopex
svopex
Level 2 Level 2
12. 6. 2015 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechny notifikace mám vypnuté. Nechat se ještě buzerovat hodinkami? V tom nevidím žádný smysl...

LuFi
LuFi
Level 1 Level 1
12. 6. 2015 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty dnešní werables hračky jsou jen pro děcka a pozéry, správný geek chce Pip-Boy 3000 ! Kovové šasi, jednobarevná crt obrazovka, neomezené jaderné napájení, pořádná funkcionalita a detektor radiace :)

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
12. 6. 2015 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz se tesim az v praci budeme nosit tyhlety uvazovaci obojky povinne a nebude se na co vymlouvat. Uz mobily me v praci stvou, natoz tohle. Ani trisknout s tim nekam do riti jak s mobilem nepujde. Jo to by byly casy s pevnou linkou. Jak zvonek na dverich- jste doma, nejste doma a zadny nahaneni, starost ze uz trucujete dlouho. Klidne bych to kacirsky menil. Co me nedela stastnejsim, na tom mi nezalezi a telefon me od samyho zacatku od po-pa otravuje.

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
12. 6. 2015 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tweety na hodinkach davaji smysl? Co je to za blbost. Ta informace zustane plochou, at si ji ctu na cemkoli.Dale ty "zdravotni data" Nevim, ze by ten co napriklad beha- (nevim co jinyho by ty hodinky umeli pozorovat, krom jeste chuze), by se mel dozit delsiho zivota. Ani nahodou. Kde je stres, genetika, jakej jste celkove typ, jestli se jinak nenicite- žradlem? Nafaovat v praci hodinky a odevzdavat kvartalne svuj zivotni styl na osobnim. Uz se tesim. Soused bude nosit i ty moje, ale to si to radsi hodim, kdyby to prislo. Ale staci. Cim debilnejsi hodinkyx, tim lepsi. Sefum reknu, ze mam po tatovi ty 60 litru a k pamatc k nemu se jich nikdy nevzdak a ze tyhle pro pubertaky necham architektum, hipsterum a nadsencum do mobilit.Ale príma bude, ze ted uz bude google vedet i kolik udelate za den presne kroku. To zas bude moda.
Stejne uz ted lidi vypadaji jak idioti, kdyz delaji, ze maji na displeji u mobilu neco uz 10 minut dulezityho, tak ted k tomu pribudou jeste hodinky. Pozeri nez to budou mit vsichni si uz mobil nevytahnou z kapsy a budou pozovat s hodinkama- hlavne at si je neprekryjete svetrem, to by byla vecna skoda (uz jsem si letos vsimal techto expertu)

luke777
luke777
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dalsi ptakovina k nicemu.Mobil zapnu zkontroluju kdo volal vypnu a zapnu vecer.Kdyz vidim ty lidi kolem sluchatka a imrvere neco datluji foti jak o zivot.Pripomelo me to todle
https://dennikn.sk/blog/mysi-raj-upadok-spolocnosti/
Nadherna srovnani s dnesnim chovanim lidi.Presouvaji se do virtualniho sveta kde muzou byt cimkoliv chteji.
Takze jasne cim vic techle kramu bude tim ta nase civilizace driv do pekel

lojzo1998
lojzo1998
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luke777 Užasný článok, ďakujem za link.

BluPix
BluPix
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatím to je vše ošklivé a má to krátkou výdrž na baterie. Dokonce i ty apple hodiny jsou opravdu otřesné a je jedno kolik % zlata obsahují.
Ale uznávám, že ty notifikace vibrací jsou velice praktické.
Zatím nosím na jedné ruce hodinky, na druhé Xiaomi Mi Band kde mám nastaveno různé počty vibrací na různé aplikace. Abych to sjednotil šel jsem trochu jinou cestou.

Stačí mi klasické hodinky s fitness trackerem a hlavně vibrační notifikací. První kdo to u nás prodává (a funguje to s androidem, Citizen s podporou 3 starších modelů iphone se může jít klouzat...) je Withings s modelem Activité. Baterie v tom vydrží 8 měsíců.

Ještě mám vyhlídnuté kompletně solárně napájené nevo, ale to zatím není v prodeji. Na trh míří i jeden kousek od Mondaine, kdoví jaká bude cena a vzhledově to není žádný zázrak.

V pondělí mi přijde Withings Activité POP, tak uvidím jak to bude vypadat v reálném životě, snad to po výměně řemene nebude tak děsné.

BluPix
BluPix
Level 1 Level 1
18. 6. 2015 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BluPix Tak bohužel sw podpora Withings Activité (minimálně pro android) není nicmoc, neumí to ani ty notifikace, nejde mi s tím dokonce ani telefon spárovat abych tím odemykal telefon. Jediná pozitivní věc, posílá to data do Google Fit.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
13. 6. 2015 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těší mě že Rybka prozřel. A stačilo k tomu jediné - vyzkoušet si to.

jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

At se snazim sebevic, smysl chytrych hodinek mi porad unika. Pro sportovce budiz, fitness appky budou asi fajn. Ale jinak? Vsechny ty uzasne a prevratne ficury predstavuji oproti telefonu tak markantni zlepseni uzivatelskeho komfortu, ze bych za ne byl ochotny zaplatit... no klidne i padesat korun! :) Telefon vytahnu z kapsy a odemknu do peti vterin. Na hodinkach vidim informaci prakticky hned, ale tak jako tak budu muset telefon vytahnout, pokud s ni budu chtit nejak dal nalozit. Tenhle "revolucni zpusob pouzivani technologii" je zhruba stejne revolucni, jako kdyz do domaci kuchyne dostanu misto noze z kvalitni svedske oceli nuz z oxidu zirkoniciteho.

-js-
-js-
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čtyři notifikace za hodinu jako optimum. Možná tak v práci, ale ve volném čase? Svého času tu probíhala diskuse o nehorázných cenách mobilního internetu. Valná většina diskutérů však takové ceny přijala, jen aby mohla cestou do práce nebo v čekárně u doktora kontrolovat soukromý mail a sledovat streamované video. Vážně se bez toho nelze na nějakou tu hodinku obejít? Zastavil by se svět? To už je snad regulérní závislost ve smyslu lékařské diagnózy se vším, co k tomu patří.
Teď mohou mít mobilní davy díky hodinkám obrazovku mobilu neustále před očima a opět se nikdo nezamyslí, jestli tady není něco špatně. Jestli je skutečně nutné ta kvanta zbytečných informací neustále vstřebávat.

Už před pětadvaceti lety se Ray Bradbury zamyslel nad obtěžujícím hlukem. Dnes by asi pracoval s "informačním smogem".
https://www.youtube.com/watch?v=6mBRPsDHANE

Kdy se objeví první skutečný "vrah" komunikační elektroniky?

davkol
davkol
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, na hodinky, teda náramky, jsem se zrovna tenhle týden díval – po přečtení „pozitivní“ recenze na Xiaomi Mi Band. Jenže ve skutečnosti to stojí ze jedno velké smradlavé ho-

Synchronizace s rádobychytrým telefonem? Houby, já chci tuhle cihlu zrušit, nikoliv kromě ní nosit další nesmysl. Přitom podotýkám, že jsem dlouhá léta náramky nesnesl a hodinkám jsem se vyhýbal, seč to jen šlo.

K čemu to chci: senzory na sledování pohybu a pokud možno tepu při spánku, možná venku. Připojím si to ke kapesnímu počítači (třeba OpenPandora) a napíšu si nějaké vlastní skripty pro zpracování dat. Teda nepřipojím a nenapíšu.

Otevřená API nejsou – např. Xiaomi dokonce obfuskovalo protokol, aby chcíply svobodné knihovny závislé na reverzním inženýrství. Všechno se tahá přes proprietární aplikace (ha-ha, určitě jim věřím absenci backdoorů), ba dokonce servery čertvíkde (jedno je jasné, poměrně striktní evropská legislativa tam prsty nemá).

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
13. 6. 2015 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry, ale pro tyhle blbůstky nemám pochopení. Nerozumím tomu, kdo je cílová skupina. Zatím to evidentně cílí na notifikační závisláky. Pochybuji, že všichni jsou tak strašně vytížení a zahlcení životně důležitýma instafacetweetama, že musí čuměním na zápěstí ušetřit ty 2 vteřiny, které trvá vyndání telefonu z kapsy.

Jestli Michal neprošel od dob LevelTV (lol) radikální změnou, tak velkým sportovcem není a pro opravdové sportovce (za kterého se naivně považuji) je jediný důležitý údaj okamžitá tepová frekvence. Píčoviny, grafy a zpětná analýza jsou sportovci prd platné, když už dosportoval. Stačí jediným pohledem zanalyzovat čas/výšku/délku/hmotnost a hned vím, jestli jsem běžel rychleji, skočil dál, nebo zvedl těžší činku, či přibral na váze... nepotřebuju náramek za tisíce a zírat hodiny do grafů.

Měření tepové frekvence je super věc u kardio sportů. Jezdím na kole a někteří kolegové to používají, ale zkušenější cyklista sám na sobě pozná, jestli jede moc rychle, má rychlý tep a nestíhá dýchat, takže taková technofíčura je čistě volitelná. OFC přihlašte se všichni světoví tour cyklisté, co potřebují vědět tep přesně pro minmaxing výkonu, během výletu do 20km vzdálené hospody a zpět.

Opět, nepotřebuju na tep jablečnej náramek ceny několika ročních permanentek. Jakožesportovec, co drží ideální výkon při ideálním tepu, zastaví kolo nebo položí činku uprostřed série, a začne tweetovat, není sportovec, ale debil... takže pro koho že tato zařízení jsou???

jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
14. 6. 2015 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TankGeorge V necem s vami souhlasim, na druhou stranu chapu i sportovce, kterym se libi aplikace nejak zaznamenavajici jejich vykon. Pro nekoho jsou proste vsechny mozne grafy a dalsi serepeticky dodatecna motivace, diky ktere je jejich sport vic bavi. Osobne tedy sportovec nejsem, ale treba zaznamy z vyjizdky na motorce si obcas telefonem poridim taky. Jasne, jestli mi zatacka sedla, nebo jsem ji projel jako ponocnej, to poznam stejne hned, ale podivat se jednou za cas na nasbirana data a porovnat je s minulosti mi prijde zajimave. Je z toho krasne videt, jak se clovek posouva dlouhodobe, takze z jednoho vykonu mam vlastne radost dvakrat - jednou primo v momente, kdy se mi podari projet nejaky usek pekne (v ramci mych moznosti) a podruhe doma, kdyz se kouknu, o kolik lepsi jizda to byla oproti te pred dvema mesici, pred rokem...
Nicmene hodinky za desitku bych si kvuli tomu rozhodne nekoupil. Telefon GPSku a akcelerometr ma, tak proc to nevyuzit, ale jinak bych se bez toho klidne obesel.

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
14. 6. 2015 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jezecek Na tyhle statistiky vám právě stačí telefon v kapse. Statistiky nemusíte vidět okamžitě v reálném čase. Pozorování tepu v reálném čase je jediná užitečná věc, co mě napadá. Jestli má někdo zkušenost se sportem, kde potřebuje sledovat jiné tělesné údaje, rád si rozšířím obzory.
Ale na tohle jsou tu speciální zařízení už roky - vibrační náramky pro plavce hlídající tep (a myslím, že se nemusí nabíjet denně). Bluetooth osobní váhy, co vám v telefonu vykreslí graf, jak tloustnete... atd.

Počítání kalorií funguje fine při běhu, chůzi... ale třeba na kole už je problém s větrem. Při tréninku v posilovně či během boxu vám to spočítá prdlajs. Leda, že ručně zadáte činnost + čas a na základě nějakých koeficientů jednotlivých sportů vám to vyflusne odhad kalorického výdaje. Takže to není BFU friendly a kdo se v počítání kalorií vyzná, nepotřebuje chytrou věc aby mu házela nějaký odhady. Na reálné měření kalorií během libovolné činnosti by jste museli být obsypání čidlama, jak v mocap studiu.

Spojení chytrých wearables s fitness módní vlnou je jen marketingový tah a se sportem vám nepomůžou o nic víc, než zařízení, co už tu roky fungujou.

pazda
pazda
Level 1 Level 1
3. 7. 2015 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jezecek @TankGeorge: Víceméně souhlasím. Ale sám jsem majitelem chytrých hodinek pro sport a to jen čistě kvůli pohodlí. Nebavilo mě mít připnutý pětipalcový telefon na ruce při běhání a navíc mít sluchátka abych jednou za nastavený čas slyšel jaký mám tep, kolik jsem uběhl a jak dlouho běžím. To jsou informace důležité pro plánování zátěže a následné regenerace. Na hodinkách vidím vše hned před sebou a po běhu je stačí synchronizovat a mám hned naplněný běžecký deník. Každopádně, i když můj model bude podporovat chytré notifikace, u mě tato funkce neuspěje, kdyby bylo na mě, nepoužíval bych ani chytrý telefon. Bohužel musím, ale i tak se notifikace snažím omezit na nutné minimum.

WoodyPWX
WoodyPWX
Level 1 Level 1
20. 6. 2015 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam je asi neco pres tyden a chtel sem je presne kvuli notifikacim. Od te doby mam telefon jen v tichem rezimu a klidne v batohu a nikdy o dulezity telefonat/sms/mail neprijdu. Je jedno, jestli sem na rusnem miste nebo naopak v tovem tichu, ze by rusily i vibrace. Tuknuti do zapesti je idealni. Baterie vzdy vydrzi s rezervou cely den. Nejvetsi zaprah 6:30 az nasledujici den 1:30 a jeste sem mel 40% baterie. Nabijim je na nocnim stolku u postele a protoze nechci mit telefon v loznici, ale nechci ho ani vypinat kvuli dulezitym hovorum/zpravam od rodiny, o vsem se ted dozvim z hodinek a vim, jestli ma cenu vstat, kdyz se neco ozve. I budik je to perfektni. Jen sem mel asi koupit spis ty levnejsi hlinikove (v tmave celkem ujdou), ale safirove sklo mi prislo jako nutnost.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
25. 6. 2015 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[i]"Ještě před nedávnem jsem měl z hodinek legraci a to zvláště proto, že jsem o nich jenom četl a neměl s nimi přímou zkušenost."[/i]
Jo jo, kdyby si je tak mohli zkusit všichni, co se jim jen smějí... Já na ně nedám dopustit :)

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
27. 6. 2015 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale o tom, že jednou (5-10 let) se objeví dokonalé killer smart watch nepochybuji, na to bych klidně vsadil balík, a pak už nebude cesty zpět, budou to chtít všichni.

Reklama
Reklama