Zpět na článek

Diskuze: Jak se epapír přestal bát o svou existenci a objevil nová využití

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
30. 5. 2014 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neumím si představit jiný důvod, proč by měl autor být schopný napsat sérii velmi slušných úvah na všemožná témata, v nichž se občas (možná aniž by si to sám uvědomoval), sem tam otře o svou vlastní obsesi.. posedlost tablety a ideou, že tuhle nahradí vysoce výkonné stolní počítače, jinde ultrabooky a tadyhle zase e-inkové čtečky. Bez ohledu na to, že zbytek úvahy je nakonec vcelku smysluplný a nemám důvod jej výrazně rozporovat, neodpustí si přiblblý úvod ve kterém se opět objevuje tendence lehce stranit hrajícím krájecím prkýnkům na úkor čemukoliv, ač je realita opačná. A proč tablety předrostly v prodejích čtečky? Tak třeba proto, že není důvod koupit co rok či dva novou, protože stará má poloviční výkon a na "nové knížky už nestačí". Tyto relativně jednodušší zařízení se taky méně kazí, ač je jistě stejně jednoduché je rozsednout, samy od sebe čtečky chcípají tak nějak méně a pro e-ink je relativně obtížné uhnat baterii k dýchavičné smrti nemožnosti opětovného nabití. A poslední věc, lidí čtoucích "klasickou" (rozuměj prostě knihu, nikoliv post na FB, blog kámošky, nebo článek na blesk.cz) je méně, než těch, co se víc vyžijí v obsahu závorky o řádek výše. Nicméně si nedokáži kohokoliv ze čtenářů představit, jak přesedlává ze čtečky na tablet, protože tento umí video... to je vpravde dementní argument, mnohem víc než barvy a video ocením, že nemusím dobíjet zařízení patnáctkrát v průběhu čtení Taiko od Eidži Jošikawy.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
2. 6. 2014 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh Na jednu stranu chápu výtky k placatým zařízením všeho druhu, cloudové obsesi a technické mánii autora, na druhou se ho tak trohu musím zastat, ikdyž s ním v mnoha věcech nesouhlasím.

Mít kompaktní 6" phablet s 4000mAh baterií, OTG USB, který bude x64 kompatibilní, poběží na tom Windows a tedy kromě webu, mailu a telefonování i Cad, Office a vše ostatní jako na notebooku a když budu doma nebo v práci, tak ho píchnu do dokovací stanice, ke které bude připojený pořádný monitor, klávesnice, myš a případně flaska nebo dokonce externí grafika, tak opravdu zajásám. WiFi, mobilní data a firémní síť přes VPN beru jako samozřejmost. Mít ještě druhý stavový e-ink display na zadním krytu, použitelný na cestách jako čtečka s MP3, tak už to ani nemůže být lepší. Nejhorší na tom je to, že tohle všechno by technicky šlo už dnes s nějakým ULV Core i3 s Thunderboltem vyrobit a nestálo by to v základu víc 16 tisíc, jen to nikdo nenabízí. Asi proto, že by pak nikomu nemohli vnutit jednoúčelový 10" tablet, smartphone, čtečku, notebook, přehravač, herní konzoli a kvantum nesmyslných obalů, batohů a pouzder :D

CNN
CNN
Level 0 Level 0
1. 6. 2014 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh Chcel som sem napisat to iste, ale sa mi nechcelo, takze dik - neurobil by som to lepsie. ;-) A inak samozrejme stale vlastnim (a pouzivam) starucke Kindle 3, ci kolko. B novom Harry Poterovi sice musim trochu znizit detaily a vypnut AA, ale inak da sa, takze s upgradom este chvilu pockam. ;-)

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
30. 5. 2014 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fakt? Nevím o tom, že by na trhu bylo něco s podsvíceným epapírem. Nasvícený ano, ale to je zase odražené světlo, takže žádné smetené legendy. Jinak mám jak tablet, tak dvě čtečky a neumím si představit, že bych měl knížku číst na tabletu, nejsem masochista.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
30. 5. 2014 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik Kindle Paperwhite

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
30. 5. 2014 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n pravda..je to nasvicene, ale ....vysledek stejny :)

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n: Jj, každopádně ta legenda je nesmysl. Stačí použít mozek, proč by mělo oku vadit, a jak by to vůbec mělo poznat, jestli jde světlo odrazem, nebo ne.
Velké pozitivum čteček s epapírem pro oči je především v matné úpravě oproti zrcadlovým tabletům.

majtik
majtik
Level 1 Level 1
30. 5. 2014 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vítek kolik lidí v mém poměrně širokém okolí znám, kteří používají čtečku ? 0 - slovy nula.
Tahle okrajová technologie naprostou většinu lidí zcela minula, nechápu, proč jí věnovat tolik času psaním podobných článků.
Kdo fakt hodně, hodně čte celý život, nedá dopustit na svou velkou sbírku papírových knih - navíc v 50ti se prostě už se čtečkou nesžije.
Kdo čte méně, resp. má čas převážně jen na časopisy a weby, pro toho je tablet.
A kdo nečte ( 90 % lidí ), nepotřebuje nic.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
2. 6. 2014 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majtik Hm, holt jenom neznáte nikoho, kdo doopravdy čte. Pokud totiž někomu takovému půjčíte čtečku, už vám ji nikdy nebude chtít vrátit. :wink:

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majtik Čtečky bych nepovažoval za okrajovou technologii, ale spíše za technologii zaměřenou na užší skupinu lidí. Já už mám čtečku přibližně čtyři roky a je to neocenitelné především na cestách, ale i doma. Výhoda oproti běžné knize spočívá podle mě hlavně v hmotnosti.

Potíž je především v lidech, kdy většina současné populace radši bude čumět na televizi nebo koukat na film než aby si vzala knihu (e-knihu) a něco si přečetla. Můj známý, který už asi 30 let nepřečetl ani knížku argumentuje tím, že čtení sežere moc času a radši si počká až ji třeba zfilmují. Přesto si myslím, že čtení je nutné k rozšíření slovní zásoby.

Potkan007
Potkan007
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
30. 5. 2014 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majtik Tátovi je pár let přes 50 a když viděl můj Kindle 5, bylo rozhodnuto, že bude mít svoji čtečku. Četl rád, ale papírová kniha mu přišla svými rozměry nepraktická. Kindle používá velice často, čte knihu za knihou a k papíru už by se prý vracet nechtěl, výhody převažují.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
30. 5. 2014 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jsem pred lety o ctecte silne uvazoval (asi 2 roky zpatky), pak ale prisla era levnych tabletu, tak jsem sel do tabletu kde si muzu taky cist a prohlizet web a delat spoustu veci, ktere na cteckach nejdou.
Ctecka dnes stoji kolem 2000Kč (Kindle 5) a slusny tablet sezenete uz za 3000Kč (Asus MeMo). Kindle Paperwhite stoji porad hodne, 3500Kč.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Argumentujte hovada misto minusovani.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
2. 6. 2014 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Mínus u příspěvku odjakživa znamenalo a znamená, že s tím prostě nesouhlasím, a ty jdi laskavě se svými směšnými představami o tom, co je správné a kdo je tady hovado laskavě do (!).

jozicka
jozicka
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mobil jenom s jednim e-link 5ti palcovym dotykovym, nasvicenym displeyem.
Ale copak neco takoveho na trhu je??? Pritom je na trhu tolik neprodejnych mobilu, ze se clovek divi, ze to vubec vyrabi...

jozicka
jozicka
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozicka e-ink to l tam ty prsty napsaly sami..

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mi přišel jako pitomost od začátku a po obšírném popisu v článku se na tom nic nezměnilo. Ne, ani ty možnosti jako otáčení telefonu při hraní, abych se podíval na čas, mně vůbec neoslovují.
Jinak ty použití, jako displeje na pračkách, lednicích a casech daleko líp zvládne starý dobrý LED nebo LCD displej.
Tenhle článek je hodně výstřel vedle :)

petarda01
petarda01
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přijde mi zajímavé kritizovat aspekty první generace unikátního konceptu čtečkofonu když všechny výtky autoři adresovali v ohlášené druhé verzi která se připravuje k vydání...

matador88
matador88
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

paci sa mi napad s vyuzitim eikoveho displeja vsade mozne. lenze ma to hacik. cena. vo vyrobe sa setri na posledny cent a dalsi displej pozenie cenu hore. v konecnom dosledku by sa to davalo len do top triedy. ani ta yota nie je najlacnejsia. povedzme, ze je hodne draha.
a je eink displej o tolko lacnejsi? vsetky spomenute navrhy su zapojene do siete, spotreba nehra taku rolu. takze sa tam da proste displej klasicky (dnes kavovar, chladnicka...). nakoniec to ostane len na prenosnych zariadeniach.
mne by sa ratalo, keby dali na mobil hoci len stavovy pruzok s informaciami. aj to by pomohlo. ale co by sme chceli, ked masy zeru vsetko, co im predhodime? zrazu nikto nepotrebuje mat na displeji info o case, zmeskanych hovoroch, spravach, blikajucu stavovu diodu. a dorazme to, zoberme mobilom vsetky hw klavesy. i tak sa to preda :(

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně někoho napadlo udělat takové zařízení. Hurá! Že to ale trvalo! Ještě tak kdyby vynalezli tabletočtečku se dvěma displeji. To by byla paráda.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 6. 2014 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"iPad ... přeskočil asi tak tři generace epapírových čteček." - no tak já bych teda svůj PaperWhite2 za iPad nevyměnil ani za nic. A nevím, jestli je nemožnost přehrání videa nějaká fundamentální nevýhoda... už jste někdy viděli papírovou knížku, kde se přehrává video? ;) Kdyby to nepsal Michal Rybka, tak bych autora sprostě nařknul z toho, že čtečku s einkem nikdy naživo neviděl, a že nejspíš přečte tak jednu knihu za rok. Takhle tomu prostě jen nerozumím...
- Chuta

davkol
davkol
Level 1 Level 1
2. 6. 2014 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda, že Pixel Qi se používá snad jen u OLPC a nějakých průmyslových zařízení... Transreflektivní displej jinak aby člověk pohledal.

...a z jiného soudku, YotaPhone vypadá teoreticky hezky, ale což takhle si to zkusit udělat se zadním krytem na Jolle? Když už tam má být takhle hardwarová klávesnice, solární nabíjení a jánevímco, tak tohle zní celkem smysluplně.

A teď něco úplně jiného: já si tablet kvůli přehrávání videa jako náhradu čtečky nepořídil – má motivace byla jiná. Na šestipalcový XGA displej se prostě nevešla běžná vědecká/technická literatura sázená v TeXu se spoustou matematiky, a to pro formát A4; obnovování mě otravovalo. Tak jsem splašil Asus Eee Note EA-800, dokud to šlo. Osmipalcové LCD bez podsvícení se dá číst na slunku, vejde se na něj normální A4 PDF, obnovuje se rychle a jako bonus mám digitizér od Wacomu, takže si můžu celkem komfortně podtrhávat ve skriptech, obkreslovat diagramy z tabule atd. Výdrž je sice jen deset nikoliv dní, nýbrž hodin, leč pohodlí nesrovnatelné...

Reklama
Reklama